Jump to content

Karlsruhe - KVV


STIB

Recommended Posts

Karlsruhe je jedan od srednje velikih njemačkih gradova. Nalazi se uz Rajnu, sjeveroistočno od francuskog Strasbourga. Iskreno govoreći, ne znam puno o eventualnim turističkim zanimljivostima ili povijesnim znamenitostima ovog grada jer je za one koji čitaju ovaj forum puno zanimljiviji po (svjetski poznatom) Karlsruhe-Modelu integracije gradskog, prigradskog i međugradskog tračničkog prometa.

Na ovoj karti koja prikazuje središnji dio područja koje pokriva KVV (Karlsruher Verkehr Verbund) označio sam (1-6) lokacije na kojima su nastale slike.

kaplanslike.jpg

Veća karta:

kaplanu.th.jpg

 

Kod praćenja linija treba voditi računa o tome da su one koje imaju samo brojeve čisto tramvajske linije, one koje imaju slovo Sxx - linije gradske željeznice (ili u nekim slučajevima prigradskog vlaka), a Rxx su ćisto željezničke regionalne linije.

Najvažnija karakteristika spomenutog modela je da vozila (vlakovi/tramvaji) voze u centru grada po ulicama kao tramvaji (pod tramvajskim naponom), a kad izađu iz centra postaju vlakovi kao i svaki drugi.

U drugoj temi (Bruchsal) sam već spomenuo da npr. između KA i Bruchsala ovakav tramvaj/vlak dijeli istu prugu s TGV-om.

http://zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?t=9572

 

Prema Karlsruhe sam krenuo u subotu ujutro, dok se ostatak obitelji bavio drugim stvarima:

9j0425100.jpg

 

Unutrašnjost:

9j0425103.jpg

 

Nisam se vozio skroz do centra, nego do kolodvora KA-Durlach (točka 5):

9j0425183.jpg

 

Po ova dva kolosijeka voze normalni vlakovi (IC samo projure):

9j0425181.jpg

th_DurlachIC2x.jpg

 

a po dva kolosijeka koja se vide u pozadini voze Stadtbahn vlakovi i po ovoj rampi se penju na cestu i dalje voze kao tramvaji:

9j0425179.jpg

 

9j0425184.jpg

 

Ovdje se vidi tramvaj linije 1 ili 2:

9j0425182.jpg

_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Link to comment
Share on other sites

Prijelaz vlak/tramvaj snimljen je i na ovom filmu (doduše u obratnom smjeru - tramvaj postaje vlak):

th_KA-Durlach-Stadtbahn.jpg

 

Na drugom kraju, blizu glavnog kolodvora nalazi se Albtalbahnhof (točka 2), gdje se također spajaju željeznička pruga i pruga gradske željeznice. Po rampi doduše trenutno (već 2-3 mjeseca) ne vozi ništa jer se pruga obnavlja, ali sistem je isti.

Nekoliko slika s ovog kraja:

9j0425148.jpg

 

9j0425149.jpg

 

9j0425153.jpg

 

9j0425154.jpg

 

9j0425155.jpg

 

9j0425157.jpg

 

9j0425161.jpg

 

I sve skupa još jednom na filmu:

th_KAAlbtBf.jpg

_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Link to comment
Share on other sites

U centru grada , po ulicama i trgovima i jedni i drugi voze kao tramvaji.

Europaplatz (točka 1):

9j0425138.jpg

 

kraći tramvaj:

9j0425139.jpg

 

unutrašnjost:

9j0425111.jpg

 

9j0425134.jpg

 

Duži tramvaj:

9j0425141.jpg

 

Gradska željeznica (Stadtbahn):

9j0425145.jpg

 

Unutrašnjost:

9j0425146.jpg

 

Vožnja u tramvaju (Marktplatz > Kronenplatz - t.4)

th_KAVoznjaTram.jpg

_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Link to comment
Share on other sites

Najbolje mjesto za slike i filmove je ipak ispred kolodvora (t. 3).

9j0425125.jpg

 

9j0425126.jpg

 

9j0425127.jpg

 

9j0425131.jpg

 

9j0425114.jpg

 

Tu je nedavno bilo neko iskakanje:

9j0425133.jpg

 

I kratki film s istog mjesta:

th_KA-TramHbf.jpg

 

I "željeznička" strana kolodvora ima svojih zanimljivosti.

ICE u sjeni:

9j0425116.jpg

 

Lokomotiva i vagoni Regionalnog vlaka:

9j0425119.jpg

 

9j0425120r.jpg

_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Link to comment
Share on other sites

Iako je bila subota prije podne, gustoća tramvajskog prometa je impresivna. Svake minute stiže nešto:

9j0425110.jpg

 

Još par slika u vožnji:

9j0425136.jpg

 

9j0425169.jpg

 

i jedan od najstarijih tramvaja u redovnom prometu:

9j0425171.jpg

 

Radilište:

(žuti pravokutnik je senzor za automatsko okretanje skretnice)

9j0425162.jpg

 

Gdje god je moguće, pruge su zazelenjene:

9j0425163.jpg

 

9j0425164.jpg

 

Upravljačnica Stadtbahna (tramvaji su svi jednosmjerni, ali Stadtbahni su dvosmjerni):

9j0425178.jpg

_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Link to comment
Share on other sites

Za kraj, još nekoliko slika oko remize Tullastrasse (t. 6)

Zapravo postoje dva gradska prijevoznika:AVG + VBK, a oni zajedno sa željeznicom (DB) čine KVV.

9j0425173.jpg

 

9j0425176.jpg

 

9j0425177.jpg

 

U blizini je i kafić "Linie 8":

9j0425175.jpg

 

a unutar remize i jedan stari tramvaj:

9j0425174.jpg

 

U 13:17 sam krenuo natrag i u 13:45 bio u Bruchsalu na ručku :oops:

9j0425185.jpg

 

Ako ima pitanja ili potrebe za dodatnim objašnjenjima, slobodno se javite!

 

Da, ovaj izlet koštao me 8.10 EUR jer sam si kupio 24h kartu. Da sam išao samo u Karlsruhe i natrag, koštalo bi me 6.40 EUR, ovako sam imao više slobode za vožnje po gradu...

 

Malo više teksta o Karlsruhe-Modelu (na njemačkom) ima ovdje:

http://www.kvv.de/kvv/der_kvv/karlsruher_modell.php

_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Link to comment
Share on other sites

  • Admin

STIB, prekrasno! :P

 

To tako lijepo i savršeno izgleda, da čovjek ne može vjerovati!A i sam grad mi se čini jako lijep.

Fascinantno u svakom slučaju.

loksa.jpgloksa2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jako lijepo :P

 

Oko Karlsruhea i Bruchsala imam i nešto rodbine , no niklad nisam dobio ovako detaljan uvid :P

 

Hvala :D

Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!!

Link to comment
Share on other sites

Hvala ti na interesantnom putopisu, STIB :skok

 

Najvažnija karakteristika spomenutog modela je da vozila (vlakovi/tramvaji) voze u centru grada po ulicama kao tramvaji (pod tramvajskim naponom), a kad izađu iz centra postaju vlakovi kao i svaki drugi.

 

Pretpostavljam da im činjenica da voze po gradskim ulicama ne umanjuje točnost dolazaka na stajališta gdje voze kao vlakovi. :bend

Link to comment
Share on other sites

Jako lijep putopis, STIB!(Zapravo sva 3 koja si napravio u svome putovanju 8) .)

Baš mi se sviđaju ove S-Bahn linije od KVV-a. Inače neke linije prolaze i kroz šumu pa je i to jako lijepo( ima i jedan MSTS addon u kojem se može voziti S-Bahn iz Karlsruhea :D .)

PTP sa: PTP 1,2,3,6,8,11,Extra 1 i 2, Taurus/BR 182, Nachtzuge, RSP BR 189, Guterzuge, Highspeed, Nahverkehr

MSTS sa: ProTrain 7 Deluxe,12 Deluxe,14,17,18,19,20,23,24,25,28, TSP BB-FFO

Link to comment
Share on other sites

Prekrasna reportaža. Hvala!

BTW, ta Njemačka je tako odvratno uredna - nigdje ni papirića, a vidim da ni slikanje kroz staklo upravljačnice nije problem :D

(O posvemašnjem odsustvu grafitera da i ne govorim :D )

Čist', naprosto: wunderbar!

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Trazim... zahtjevam... od glavnog gazde da zabrani ovakve reportaze s gnjusno cistog i urednog zapada jer kvare nas dojam da imamo fantastican prijevoz i navodno bijeli ZG grad. Kako li im do djavola samo uspjeva bit tako urednima? Grrr... :D

 

O jednostavnom pretvaranju tramvaja u vlak i obratno, da i ne govorimo. :D

 

Stibu sve pohvale na odlicnim reportazama. :D

 

Barney

Najpametniji čovjek na svijetu je onaj koji je izmislio WC školjku. Nikom nije uzeo mjeru, a svima odgovara.

Link to comment
Share on other sites

STIB, svake pohvale, to je moja omiljena tema. :evil:

 

Eto, to je ono što već prije nekoliko puta naglašavao, integracija onoga što ima, a ne maštati o nekom "Zagreb metrou" samo zato da se ima, a zapravo može i praktičnije rješenje. Ne treba sve postojeće tek tako uništiti, treba integrirati. Jedino što mi nikada nije pao na pamet koristiti argment "Karlsruhemodell" i "Tram-Train".

 

Ovaj grad je tipičan primjer, koji se može nekima gurnuti pod nos kad spominju "laku gradsku željeznicu", a nemaju pojma što je to, ali je "fancy"... Nijemci su praktičari i marljivi stvaratelji, a ne podmetatelji protuargumenata...

 

Oni to imaju ispravno korišteno. To bi i Zagreb mogao primjeniti za djelić novaca koji bi otišli u vjetar samo prestiža radi. Da se razumijemo, može metro, ali kombinirani, dakle baš takvi vlakovi, koji mogu na sve. No, za to treba koncenzus mnogih, a kod njih to ide. Treba se dogovoriti, jer tehnički može isti tip vozila ići i po gradu, i na željeznici i pod zemljom. Samo treba imati takva vozila i volju ...

 

Tehnički može i tri (pa i više tračnica), može i napajanja nekoliko vrsti, i signalnih sustava, sve to može, ali tek da se pita struku, a politika samo treba reći da, a ne obrnuto. :)

 

Treba napraviti "Verkehrsverbund", tj. zajednicu operatera koji dijele troškove i profit, a ne svatko za sebe, i da vidiš kako ide. Ovaj putopis to toliko zorno pokazuje, da ne može bolje.

 

Iako, ovo je samo nastavak starog "ineturban railway" modela iz USA, ali je doveden do savršenstva...

 

Svaka čast. :twisted:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hvala na putopisu STIB. O ovom gradu da me pitas znao sam samo da je negdje na jugozapadu Njemacke, pa je dobro doslo malo fotki. Bar sam se sad potrudio i pogledati o njemu na Wikipediji.

Link to comment
Share on other sites

Pretpostavljam da im činjenica da voze po gradskim ulicama ne umanjuje točnost dolazaka na stajališta gdje voze kao vlakovi. ;)

Bože, kakvo pitanje? Kako se samo usuđuješ? Pa to je ipak Genscherland...

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Hvala STIB na predstavljanju prometa u još jednom u nizu Europskom gradu u kojemu još nisam bio :--)

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Odlična reportaža STIB! Sad tek videh ovo. Baš me je podsetilo na moj boravak u ovom kraju...

 

Inače, samo jedan ispravak: Nisu svi Stadtbahni dvosmerni. S1 i S11 su jednosmerni (možda i još neki, ali za ova dva znam jer sam se njima vozio i okretao ). :kul

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...