STIB Posted May 1, 2009 Share Posted May 1, 2009 Karlsruhe je jedan od srednje velikih njemačkih gradova. Nalazi se uz Rajnu, sjeveroistočno od francuskog Strasbourga. Iskreno govoreći, ne znam puno o eventualnim turističkim zanimljivostima ili povijesnim znamenitostima ovog grada jer je za one koji čitaju ovaj forum puno zanimljiviji po (svjetski poznatom) Karlsruhe-Modelu integracije gradskog, prigradskog i međugradskog tračničkog prometa. Na ovoj karti koja prikazuje središnji dio područja koje pokriva KVV (Karlsruher Verkehr Verbund) označio sam (1-6) lokacije na kojima su nastale slike. Veća karta: Kod praćenja linija treba voditi računa o tome da su one koje imaju samo brojeve čisto tramvajske linije, one koje imaju slovo Sxx - linije gradske željeznice (ili u nekim slučajevima prigradskog vlaka), a Rxx su ćisto željezničke regionalne linije. Najvažnija karakteristika spomenutog modela je da vozila (vlakovi/tramvaji) voze u centru grada po ulicama kao tramvaji (pod tramvajskim naponom), a kad izađu iz centra postaju vlakovi kao i svaki drugi. U drugoj temi (Bruchsal) sam već spomenuo da npr. između KA i Bruchsala ovakav tramvaj/vlak dijeli istu prugu s TGV-om. http://zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?t=9572 Prema Karlsruhe sam krenuo u subotu ujutro, dok se ostatak obitelji bavio drugim stvarima: Unutrašnjost: Nisam se vozio skroz do centra, nego do kolodvora KA-Durlach (točka 5): Po ova dva kolosijeka voze normalni vlakovi (IC samo projure): a po dva kolosijeka koja se vide u pozadini voze Stadtbahn vlakovi i po ovoj rampi se penju na cestu i dalje voze kao tramvaji: Ovdje se vidi tramvaj linije 1 ili 2: Quote _______________________ Pozdrav iz Zagreba Link to comment Share on other sites More sharing options...
STIB Posted May 1, 2009 Author Share Posted May 1, 2009 Prijelaz vlak/tramvaj snimljen je i na ovom filmu (doduše u obratnom smjeru - tramvaj postaje vlak): Na drugom kraju, blizu glavnog kolodvora nalazi se Albtalbahnhof (točka 2), gdje se također spajaju željeznička pruga i pruga gradske željeznice. Po rampi doduše trenutno (već 2-3 mjeseca) ne vozi ništa jer se pruga obnavlja, ali sistem je isti. Nekoliko slika s ovog kraja: I sve skupa još jednom na filmu: Quote _______________________ Pozdrav iz Zagreba Link to comment Share on other sites More sharing options...
STIB Posted May 1, 2009 Author Share Posted May 1, 2009 U centru grada , po ulicama i trgovima i jedni i drugi voze kao tramvaji. Europaplatz (točka 1): kraći tramvaj: unutrašnjost: Duži tramvaj: Gradska željeznica (Stadtbahn): Unutrašnjost: Vožnja u tramvaju (Marktplatz > Kronenplatz - t.4) Quote _______________________ Pozdrav iz Zagreba Link to comment Share on other sites More sharing options...
STIB Posted May 1, 2009 Author Share Posted May 1, 2009 Najbolje mjesto za slike i filmove je ipak ispred kolodvora (t. 3). Tu je nedavno bilo neko iskakanje: I kratki film s istog mjesta: I "željeznička" strana kolodvora ima svojih zanimljivosti. ICE u sjeni: Lokomotiva i vagoni Regionalnog vlaka: Quote _______________________ Pozdrav iz Zagreba Link to comment Share on other sites More sharing options...
STIB Posted May 1, 2009 Author Share Posted May 1, 2009 Iako je bila subota prije podne, gustoća tramvajskog prometa je impresivna. Svake minute stiže nešto: Još par slika u vožnji: i jedan od najstarijih tramvaja u redovnom prometu: Radilište: (žuti pravokutnik je senzor za automatsko okretanje skretnice) Gdje god je moguće, pruge su zazelenjene: Upravljačnica Stadtbahna (tramvaji su svi jednosmjerni, ali Stadtbahni su dvosmjerni): Quote _______________________ Pozdrav iz Zagreba Link to comment Share on other sites More sharing options...
STIB Posted May 1, 2009 Author Share Posted May 1, 2009 Za kraj, još nekoliko slika oko remize Tullastrasse (t. 6) Zapravo postoje dva gradska prijevoznika:AVG + VBK, a oni zajedno sa željeznicom (DB) čine KVV. U blizini je i kafić "Linie 8": a unutar remize i jedan stari tramvaj: U 13:17 sam krenuo natrag i u 13:45 bio u Bruchsalu na ručku Ako ima pitanja ili potrebe za dodatnim objašnjenjima, slobodno se javite! Da, ovaj izlet koštao me 8.10 EUR jer sam si kupio 24h kartu. Da sam išao samo u Karlsruhe i natrag, koštalo bi me 6.40 EUR, ovako sam imao više slobode za vožnje po gradu... Malo više teksta o Karlsruhe-Modelu (na njemačkom) ima ovdje: http://www.kvv.de/kvv/der_kvv/karlsruher_modell.php Quote _______________________ Pozdrav iz Zagreba Link to comment Share on other sites More sharing options...
Admin Anton Posted May 2, 2009 Admin Share Posted May 2, 2009 STIB, prekrasno! To tako lijepo i savršeno izgleda, da čovjek ne može vjerovati!A i sam grad mi se čini jako lijep. Fascinantno u svakom slučaju. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VICTOR Posted May 2, 2009 Share Posted May 2, 2009 Jako lijepo Oko Karlsruhea i Bruchsala imam i nešto rodbine , no niklad nisam dobio ovako detaljan uvid Hvala Quote Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted May 2, 2009 Share Posted May 2, 2009 Hvala ti na interesantnom putopisu, STIB Najvažnija karakteristika spomenutog modela je da vozila (vlakovi/tramvaji) voze u centru grada po ulicama kao tramvaji (pod tramvajskim naponom), a kad izađu iz centra postaju vlakovi kao i svaki drugi. Pretpostavljam da im činjenica da voze po gradskim ulicama ne umanjuje točnost dolazaka na stajališta gdje voze kao vlakovi. Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
neboder Posted May 3, 2009 Share Posted May 3, 2009 Jako lijep putopis, STIB!(Zapravo sva 3 koja si napravio u svome putovanju .) Baš mi se sviđaju ove S-Bahn linije od KVV-a. Inače neke linije prolaze i kroz šumu pa je i to jako lijepo( ima i jedan MSTS addon u kojem se može voziti S-Bahn iz Karlsruhea .) Quote PTP sa: PTP 1,2,3,6,8,11,Extra 1 i 2, Taurus/BR 182, Nachtzuge, RSP BR 189, Guterzuge, Highspeed, Nahverkehr MSTS sa: ProTrain 7 Deluxe,12 Deluxe,14,17,18,19,20,23,24,25,28, TSP BB-FFO Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted May 3, 2009 Share Posted May 3, 2009 Prekrasna reportaža. Hvala! BTW, ta Njemačka je tako odvratno uredna - nigdje ni papirića, a vidim da ni slikanje kroz staklo upravljačnice nije problem (O posvemašnjem odsustvu grafitera da i ne govorim ) Čist', naprosto: wunderbar! Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barney Posted May 3, 2009 Share Posted May 3, 2009 Trazim... zahtjevam... od glavnog gazde da zabrani ovakve reportaze s gnjusno cistog i urednog zapada jer kvare nas dojam da imamo fantastican prijevoz i navodno bijeli ZG grad. Kako li im do djavola samo uspjeva bit tako urednima? Grrr... O jednostavnom pretvaranju tramvaja u vlak i obratno, da i ne govorimo. Stibu sve pohvale na odlicnim reportazama. Barney Quote Najpametniji čovjek na svijetu je onaj koji je izmislio WC školjku. Nikom nije uzeo mjeru, a svima odgovara. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mili Posted May 9, 2009 Share Posted May 9, 2009 STIB, svake pohvale, to je moja omiljena tema. Eto, to je ono što već prije nekoliko puta naglašavao, integracija onoga što ima, a ne maštati o nekom "Zagreb metrou" samo zato da se ima, a zapravo može i praktičnije rješenje. Ne treba sve postojeće tek tako uništiti, treba integrirati. Jedino što mi nikada nije pao na pamet koristiti argment "Karlsruhemodell" i "Tram-Train". Ovaj grad je tipičan primjer, koji se može nekima gurnuti pod nos kad spominju "laku gradsku željeznicu", a nemaju pojma što je to, ali je "fancy"... Nijemci su praktičari i marljivi stvaratelji, a ne podmetatelji protuargumenata... Oni to imaju ispravno korišteno. To bi i Zagreb mogao primjeniti za djelić novaca koji bi otišli u vjetar samo prestiža radi. Da se razumijemo, može metro, ali kombinirani, dakle baš takvi vlakovi, koji mogu na sve. No, za to treba koncenzus mnogih, a kod njih to ide. Treba se dogovoriti, jer tehnički može isti tip vozila ići i po gradu, i na željeznici i pod zemljom. Samo treba imati takva vozila i volju ... Tehnički može i tri (pa i više tračnica), može i napajanja nekoliko vrsti, i signalnih sustava, sve to može, ali tek da se pita struku, a politika samo treba reći da, a ne obrnuto. Treba napraviti "Verkehrsverbund", tj. zajednicu operatera koji dijele troškove i profit, a ne svatko za sebe, i da vidiš kako ide. Ovaj putopis to toliko zorno pokazuje, da ne može bolje. Iako, ovo je samo nastavak starog "ineturban railway" modela iz USA, ali je doveden do savršenstva... Svaka čast. Quote railfanovi Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruxrux Posted May 18, 2009 Share Posted May 18, 2009 Hvala na putopisu STIB. O ovom gradu da me pitas znao sam samo da je negdje na jugozapadu Njemacke, pa je dobro doslo malo fotki. Bar sam se sad potrudio i pogledati o njemu na Wikipediji. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted May 18, 2009 Share Posted May 18, 2009 Pretpostavljam da im činjenica da voze po gradskim ulicama ne umanjuje točnost dolazaka na stajališta gdje voze kao vlakovi. Bože, kakvo pitanje? Kako se samo usuđuješ? Pa to je ipak Genscherland... Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted May 18, 2009 Share Posted May 18, 2009 Hvala STIB na predstavljanju prometa u još jednom u nizu Europskom gradu u kojemu još nisam bio Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rasha Posted March 19, 2010 Share Posted March 19, 2010 Odlična reportaža STIB! Sad tek videh ovo. Baš me je podsetilo na moj boravak u ovom kraju... Inače, samo jedan ispravak: Nisu svi Stadtbahni dvosmerni. S1 i S11 su jednosmerni (možda i još neki, ali za ova dva znam jer sam se njima vozio i okretao ). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.