duma Posted March 29, 2008 Share Posted March 29, 2008 ne bi ovo nazvao putopisom, vise reportazom mjesto radnje: italija, trajektom na relaciji Villa San Giovanni (Calabria) => Messina (Sicilia) vrijeme radnje: 02.08.2006., suncano, more mirno, lagani maestral, vidljivost odlicna put je bio takav da sam vecinu vremena u vlaku proveo spavajuci, budio sam se na presjedanjima i kontroli karata.... i zato nemam fotkano ukrcavanje vagona u trajekt sicilija je sa ostatkom italije povezana trajeknim prometom (ok, i zracnim prometom, naravno ) koji prevozi na otok sve, od igle do lokomotive - doslovno. godinama se najavljuje gradnja mosta za cestovni i zeljeznicki promet, to je vjerojatno broj jedan obecanje pred svake izbore, bilo da se bira predsjednik drzave, regije ili predsjednik kucnog savjeta..... dakle, vec smo ukrcani na trajekt koji vec neko vrijeme nije u luci... pogled od prove prema krmi, "zeleni" bok vagoni su spojeni na brodsko napajanje pa klima u vagonima radi bez prekida, kome se ne da ne mora niti izlaziti iz vagona.... osim u slucaju nuzde, WC nije spojen na brodsku kanalizaciju isti pravac gledanja, drugi, "crveni" bok ukupno 4 kolosjeka, dva srednja duza, dva "vanjska" kraca kljun trajekta je spusten, moj vagon je prvi na iskrcaju trajekt je kombinirani, dolje su vagoni, gore su auti trajekt uplovljava u messinu, mota lijevo pored lukobrana pristajanje iz barbine perspektive sa mosta dva meštra od gledanja, trajekt polako zauzima polozaj manevar je slozen. kada se sa prove spuste konopi i trajekt veze za obalu motorima na krmi se osigurava da je trajekt u osi sa silaznom rampom/prugom, a pramac se "zabija" u svoje leziste oblozeno debelim drvenim gredama i nateze velikim vinčevima kako bi cijelo vrijeme bio oslonjen na obalu. u slucaju jaceg vjetra ili mora i krma se osigurava konopina i nateze vinčevima. dosao je i treci meštar od gledanja, nikad se ne zna... rampa se polako spusta jos malo, jos malo... tu se dobro vide gore spomenute grede montirane na pristaniste i (plavo obojani zakrivljeni) "branik" trajekta meštri od su odradili svoje, rampa je spremna. postoji li neko ime za ovu "tropolozajnu" skretnicu? po sjaju pruge izgleda da se "srednji polozaj" ne koristi cesto... stize loksa, sa jednim "ravnim" teretnim i jednim putnickim vagonom, rampa vjerojatno ne bi izdrzala tezinu lokse nismo bas SKROZ poravnati, ali nitko se ne uzbudjuje previse.... jos samo da nas spoje, izvuku iz trajekta i pruga se vise nece ljuljati to je to sto se tice Messine jos par "reportaznih" kolodvor podno Taormine (Sicilija) Stazione Ferrovia Taormina - Giardini Naxos sredisnji dio i izlaz prema jugo-zapadu koji se nastavlja tunelom detalj iz unutrasnjosti sicilije - stara vodosprema ili? (boje su malo u komi, ostao mi je WB od neonske rasvjete) natpis bi glasio: CAT_NANUOV_ CENTURIPE unutrasnjost sicilije uglavnom je napustena, ljudi su se preselili na obalu, a sela i gradovi unutrasnjosti kuda prolazi vlak na relaciji Catania - Palermo izgledaju sablasno prazno. sjecam se da sam se probudio na jednoj stanici, skoro je bio potpuni mrak a mjesecina je obasjavala ovece napusteno mjesto, svjetlo je bilo upaljeno samo na par stupova javne rasvjete, zgradi stanice i jednoj kuci pored zgrade stanice, sve ostalo bilo je u mraku, bez ljudi... ako se dobro sjecam ovo bi bila stanica u rimu (ali nisam 100% siguran) obratiti paznju na ekran sa "informacijama" to bi bio moj skromni prilog putopisima LP Quote Chuck Norris vozi elektru bez žice. Link to comment Share on other sites More sharing options...
STIB Posted March 29, 2008 Share Posted March 29, 2008 Ovo zadnje je stanica Roma Termini. Quote _______________________ Pozdrav iz Zagreba Link to comment Share on other sites More sharing options...
VICTOR Posted March 29, 2008 Share Posted March 29, 2008 Poseban putopis kojeg valja zapamtiti. Izuzetno dojmljivo, čestitam Quote Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted March 30, 2008 Share Posted March 30, 2008 Fotke su izuzetno interesantne, a pogotovo manevar pristajanja broda i čitava infrastruktura vezana na ukrcaj i izvlačenje brodova s trajekata. Bravo !!! Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted March 30, 2008 Share Posted March 30, 2008 Odlična priča i izvrsno dokumentirani tehnološki detalji Postoji li neko ime za ovu "tropolozajnu" skretnicu? po sjaju pruge izgleda da se "srednji polozaj" ne koristi cesto... Koliko se sjećam, taj srednji položaj je bijo za nekadašnje trajekte koji su imali tri tračnice. Bili su na parni pogon, puno manji i grozno smiješno su izgledali. Imam negdje te slike, ali ih moram malo tražiti. U Messini sam bijo davne 1966., ali ako se dobro sjećam, trajekt pristaje gotovo na samom ulazu u luke, ne? Tada su još vozili tramvaji preko brda od luke do grada. Ima li ih još? PS. Ako nije preintimno: kako se slučila kombinacija da putuješ vlakom preko cijele Italije na Siciliju? To inače nije loša opcija. Talijanska kola za spavanje su bila izrazito udobna, a stjardi su kuhali fenomenalni espresso Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted March 30, 2008 Share Posted March 30, 2008 Odlično. Dosad nisam vidio kako se to ukrcavaju-iskrcavaju vagoni na trajekt a to me izuzetno interesira. Hvala na demonstraciji, sigurno je bilo jako zanimljivo. Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
egérke Posted March 30, 2008 Share Posted March 30, 2008 Recite, za Sardiniju isto tak idu s trajektom, ili je taj sustav neovisan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Renato Posted March 30, 2008 Share Posted March 30, 2008 ne bi ovo nazvao putopisom, vise reportazom Nazovi ti to kako god hoces ali je izvrsno! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted March 30, 2008 Share Posted March 30, 2008 Recite, za Sardiniju isto tak idu s trajektom, ili je taj sustav neovisan? Trajekti za Siciliju su u sustavu FS. Koliko znam (a ne znam previše) za Sardiniju se ne isplati voziti vagone Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silver Posted March 30, 2008 Share Posted March 30, 2008 Zanimljivo, vrlo lijepe fografije. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
duma Posted March 30, 2008 Author Share Posted March 30, 2008 hvala na pozitivnim reakcijama trajekt pristaje gotovo na samom ulazu u luke, ne? pri ulasku trajekt skrece lijevo pored rta lukobrana i onda pravcem skoro paralelnim sa "civilnom" obalom. pogled na zeljeznicko-trajektno pristaniste googlovim okom: Tada su još vozili tramvaji preko brda od luke do grada. Ima li ih još? messinu sam vidio samo sa trajekta, bili smo u tranzitu. neki drugi put cu grad proci pjeske kako se slučila kombinacija da putuješ vlakom preko cijele Italije na Siciliju? skupila se ekipa, skupilo se para,... i prije sam putovao vlakom na duze ture, ako moram birati bus ili vlak u 99% ce prevladati vlak zagreb-trst smo otisli busom, ruta vlakom je bila trst-rim, rim-taormina (sa prelaskom trajektom), taormina-catania, catania-palermo, avionom palermo-firenza, pa dalje vlakom firenza-pisa, pisa-siena, siena-ancona, pa trajektom (pjeske, bez vagona ) ancona-split-rijeka bila je to cistokrvna backpack tura od 23 dana, nas 6ero (taman 1 kupe ), kolicina stvari dovoljno govori karte do catanie smo kupili unaprijed u zagrebu u croatia express-u u teslinoj (jos jednom hvala tetama na strpljenju ), karte nakon catanie smo kupovali po putu. broj 6 se jos jednom pokazao "savrsenim" jer u italiji grupa od najmanje 6 osoba ostvaruje popust na kartu. u nasoj grupi dvoje je odlicno pricalo talijanski (studiraju u trstu), dvoje se mogu sporazumjeti, a preostalo dvoje (ukljucujuci i moju malenkost) odlicno crtaju na talijanskom zaebancije radi - u cataniji smo upravo nas dvoje koji ne pricamo talijanski isli kupiti karte. crop jedne fotke kako je to izgledalo. manje mutna verzija, taj papir jos uvijek cuvam parnjaca u prolazu, na potezu taormina-catania.... mi prolazimo, ona stoji jos jedna fotka iz catanie, ali ovakve situacije su tipicne za cijeli jug italije... stizemo u cataniu, vlak je kasnio (jos jedna tipicna stvar za talijane), strateski smo se rasporedili da dvoje ode kupiti karte za bus za na etnu, a 4ero nosi stvari u kolodvorsku garderobu. na vratima natpis ....zvonimo, cekamo, zvonimo, cekamo,..... cekamo, zvonimo,... proslo je vec 10-15 minuta, ono dvoje koji su isli po karte za etnu vracaju se po nas, imaju karte, bus krece za 5 minute i pitaju zasto jos nismo ostavili stvari?! gledamo po prvom peronu, trazimo nekoga u uniformi da nam pomogne naci "odgovornog" za garderobu.... nakon jos par minuta uocimo lika u razdrljanoj kosulji sa kapom na glavi, lagano seta prema nama, prilazi nam i pita da koji qua nervozno zvonimo svako malo?! jos samo opci dojam o talijanskim zeljeznicama. stvari treba podijeliti na sjever i jug, kao i kod drugih stvari u italiji medju njima je velika razlika. sjever je uredniji, pristojniji, uljudniji, a ponekad (ne poneki, nego ponekad!) znaju i engleski . jug je opusteniji, siroviji, na nekim mjestima toliko prljav da smo htjeli sto prije otici (!! catania !!). rimski kolodvor je toliko cist da smo spavali na peronu na podu, kad smo se smjestili prisla su nam dva zeljeznicka policajca (imaju svoj naziv, al se nemrem sjetiti) na segway-ima, pozdravili, pitali od kud smo, kuda cemo, imamo li kartu. pokazali smo im karte za prvi jutarnji vlak i objasnili da bi mi radije prespavali na kolodvoru tako da ne moramo iz nekog hostela u rano jutro ici kroz nepoznati grad do kolodvora. rekli su da nema problema, da slobodno mozemo ostati, pokazali su nam gdje im je ured na kolodvoru ako nesto trebamo tokom noci... ostali smo vrlo vrlo ugodno iznenadjeni! sto se tice kasnjenja vlakova tu nemaju premca. jos kad smo kupovali karte u zagrebu gospodja u CE nas je upozorila da kod vlakova kojima nastavljamo put dalje istog dana kupimo karte sa vecim vremenskim razmakom. kod vlakova koji se cekaju nema problema - jer se cekaju, ali kod "obicnih" presjedanja treba uracunati kasnjenje i kupiti kartu za kasniji vlak. kasnjenja na sjeveru se objavljuju, na kraju ide isprika zbog kasnjenja, a na jugu vlaka jednostavno nema i nema.... dok ne dodje svi vagoni kojima smo putovali, bez obzira na sjever/jug razlike, imali su ispravnu i ukljucenu klimu, kupei su bili uredni, WCi cisti, uredni i opskrbljeni sapunom i papirom, niti sa jednim kondorom nismo imali problema, uz to ih je i dobar dio znao engleski ili bi se snasao kako nam nasto objasniti. Quote Chuck Norris vozi elektru bez žice. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FRED Posted March 30, 2008 Share Posted March 30, 2008 Zanima me ako ko zna kako to ide s tim vagonima na trajektima, jer trajekt malo potone od težine vagona tako da tračnice ne mogu biti u razini. Kod naših trajekata čak i neki autobusi imaju problema s tom visinom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
duma Posted March 30, 2008 Author Share Posted March 30, 2008 rampa sa kopna se oslanja na trajekt, ne visi u zraku (na svojim nosacima) iznad trajekta. trajekti imaju balastne tankove sa kojima kompenziraju naginjanje u slucaju neravnomjernog rasporeda tereta. kad se radi ukrcaj na obicne putnicke trajekte koji primaju motorna vozila onda postoji osoba zaduzena za raspored vozila na trajektu, u srednje trake idu busevi, kamioni itd, a sa strane osobna vozila u ovom trajektu je nesto vece opterecenje na "crvenom" boku jer je na njemu jedan vagon vise. kod ukrcaja/iskrcaja vagona gore spomenuta rampa prati visinu trajekta, a trajekt vjerojatno svojim prednjim i straznjim balastom pomaze u prilagodbi nagiba trajekta u odnosu na rampu ono sto me pri iskrcaju vise brinulo bio je pomak u horizontalnom pravcu vidljiv na ovoj slici (razmak kod lijeve tracnice bitno je vec od razmaka kod desne tracnice), ali na kraju sve je proslo bez problema... Quote Chuck Norris vozi elektru bez žice. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gugyto Posted March 30, 2008 Share Posted March 30, 2008 Izvrsna reportaža.I mene je to zanimalo kako to ide kopno otok.Koliko sam pročitao negdje,most se i neće početi tako brzo graditi jer je trajektni lobi dosta jak,a i navodno mafia ima tu svojih interesa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vedran Zeman Posted March 30, 2008 Share Posted March 30, 2008 Zanimljive fotke, ne sumljam da ste se odlično proveli. Quote Ako Turci grade prugu, da li pruga gradi nas? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jura Posted March 30, 2008 Share Posted March 30, 2008 Odlična reportaža,oduvijek me zanimalo kako vlakovi putuju brodom,a sada sam se s time bolje upoznao,svaka čast! Pošto tračnice nisu skroz "legle" jedna na drugu,jesu li vagoni imali nekih problema s prelaskom,ili je to i neprimjetno? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
duma Posted March 30, 2008 Author Share Posted March 30, 2008 cuje se i osjeti malo jaci udarac, nesto kao prebrzi prelaz preko skretnice... Quote Chuck Norris vozi elektru bez žice. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pikoc89 Posted April 2, 2008 Share Posted April 2, 2008 Izuzetno fora putopis duma! Quote Down around the corner, half a mile from here Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phalanx Posted April 3, 2008 Share Posted April 3, 2008 Možda sam previdio, ali koliko traje to putovanje vlakom-trajektom sa kopna na Siciliju? Je li bilo puno putnika... Inače, divan putopis - pravi začin Forumu! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted April 3, 2008 Share Posted April 3, 2008 Možda sam previdio, ali koliko traje to putovanje vlakom-trajektom sa kopna na Siciliju? Je li bilo puno putnika... Inače, divan putopis - pravi začin Forumu! Po voznom redu FS ispada oko 35-40 minuta (Villa S. Giovanni - Messina Marittima) Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
duma Posted April 3, 2008 Author Share Posted April 3, 2008 prva fotka reportaze okinuta je u 14:47, posljednja u 15:21 => 34 minute, treba jos dodati vrijeme od ukrcaja do prve fotke jerbo sam taj dio prespavao, a i neko vrijeme je proslo dok su nas polako izvukli iz trajekta... po fotkama sa drugog aparata sve skupa je trajalo cca. 55-60 minuta guzve nije bilo, ni u vlaku, a ni na ostatku trajekta, paluba za motorna vozila bila je polupuna/poluprazna na toj relaciji plovi puno trajekata, sa nekoliko smo se i mimoisli, vjerojatno ima i pokoji brzi katamaran... a ovom trajektu prijevoz autiju ionako nije primaran... Quote Chuck Norris vozi elektru bez žice. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pikoc89 Posted April 7, 2008 Share Posted April 7, 2008 Otkad je duma stavio ovaj putopis počele su me interesirati željeznice na Siciliji, pa sam našao ovu stranicu. http://www.treniecartolinesicilia.it/index.htm Jako zanimljiva stranica sa lijepim slikama, nažalost samo na talijanskom. Ali se idalje isplati pogledati... Quote Down around the corner, half a mile from here Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted April 7, 2008 Share Posted April 7, 2008 Otkad je duma stavio ovaj putopis počele su me interesirati željeznice na Siciliji, pa sam našao ovu stranicu.http://www.treniecartolinesicilia.it/index.htm Jako zanimljiva stranica sa lijepim slikama, nažalost samo na talijanskom. Ali se idalje isplati pogledati... Zbilja, imaš pravo - sve su slikice na talijanskom Oduševila me ova iz Agrigenta: Pipica za napajanje parnjača i vodotoranj su relikt davno prohujalih vremena, a i dijo kolosijeka vapi za kemijskim vlakom. Moje znanje talijanskog mi je omogućilo da shvatim da se radi o slikama loksi na pojedinim stanicama - čovo je pravi trainspotter. Mislim da bi se članovi KLJŽ nakon povratka s puta transsibirskom željeznicom trebali s ostatkom love preseliti na Siciliju Onaj Minuetto me oduševijo Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jura Posted April 7, 2008 Share Posted April 7, 2008 Mislim da bi se članovi KLJŽ nakon povratka s puta transsibirskom željeznicom trebali s ostatkom love preseliti na Siciliju Onaj Minuetto me oduševijo A kad se to ide na putovanje transsibirskom željeznicom? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted April 8, 2008 Share Posted April 8, 2008 Mislim da bi se članovi KLJŽ nakon povratka s puta transsibirskom željeznicom trebali s ostatkom love preseliti na Siciliju Onaj Minuetto me oduševijo A kad se to ide na putovanje transsibirskom željeznicom? Čim ispunimo i pošaljemo prijavnice s JMBG :lool Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.