seabral Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 Ako ju već ne revitaliziraju, bilo bi lijepo kad bi i na pedesetu obljetnicu (ali i svaku sljedeću okruglu) ostalo sačuvano jednako mnogo tragova, tračnica i željezničkih objekata ove interesantne pruge. Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
ghpacer Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 Sad kad vidim slike, onda shvaćam da moj raniji "da" nije bio samo pusta želja. Očito je da bi u eventualnu obnovu pruge trebalo puno uložiti, pa i "vratiti u prvobitno stanje" tamo gdje je nešto dograđivano, ali (ako sam dobro shvatio) dobar dio trase je ipak očuvan. Kad bi se jako htjelo i kad bi se našla računica, sam posao obnove ne bi bio tako težak. Ne odgovaram samo STIB-u, nego svima, koji su odgovorili "da". Da je anketno pitanje bilo "da li bi željeli...", naravno, da bih odgovorio DA. No realnost je okrutna. U potpunosti se slažem s kolegom seabralom: Glasao za "ne". U skoroj budućnosti od rovinjske pruge sigurno neće biti ništa, a kako je krenulo, u daljnjoj budućnosti se može dogoditi da se rovinjska pruga ne bi imala više na šta spojiti u Kanfanaru ... Naravno, ekspedicija je imala svrhu: istraživanje i dokumentiranje stanja. Nitko ne očekuje, da će faraoni ponovno vladati Egiptom, no svejedno vrijedi potražiti ostatke nekadašnje civilizacije; bez namjere, da se prošlost vrati. Bez velikih socijalno-ekonomsko-političko-ekoloških promjena, Rovinjska je pruga nažalost prošlost. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trambus Posted October 23, 2007 Share Posted October 23, 2007 Ovo stvarno nismo znali,ali da smo znali....... Dakle Ekspedicija Rovinjskom prugom povodom 41 godišnjice ukidanja Dakle stvarno ste pogodili tajming Prošle godine na 40 godišnjicu zatvaranja i 130 god. od otvaranja u Rovinju je otvorena izložba, a ove godine - putopis na forumu Nažalost nisam bio na izložbi , ali imam katalog s iste, s pregšrt podataka i starih i novih fotki. Dakle, evo nekih zanimljivih podataka iz nje: Malo pred čuvarnicom Okreti, gdje je nakon drugog svjetskog rata bilo stajalište, danas prekida prugu cesta Kanfanar-Rovinj. Eto, našli ste i stajalište Okreti, makar niste bili toga svjesni. Zato ga i nije bilo na onom grafikonu iz doba Italije. Taj bivši ŽCPR je na jedinom mjestu gdje je ograničenje na cesti 50 km/h, zbog izvedena 2 malo jača zavoja, tako da je omogućeno da se (između zavoja) izvede nadvožnjak za prugu. Piše i da je pruga imala 1 loksu i 4 putnička vagona. O broju teretnih ne piše, pa možda nije bilo domicilnih u Rovinju. Lokomotiva koja je običavala prometovati istarskom željeznicom bila je iz serije 52, a jedna od njih nosila je i ime Rovigno (R 52.05). Po pruzi Kanfanar-Rovinj vozila je iz serije 88, manjih dimenzija s dvije osovine u paru šasije 0-4-0 T na zasičenu paru. Izgradnjom ceste Limski kanal - Pula prije drugog svjetskog rata napravljen je u km 7,291 podvožnjak, dužine 8,27 m Kolodvor Kanfanar je bio najveći na cijeloj pruzi Divača-Pula, osim naravno krajnjih kol. Evo o kolodvoru Rovinj: Stanica je imala 6 kolosijeka. Prvi koji je nastavak pruge imao je 495 m. Drugi kolosijek je bio podjeljen na 4 sekcije (378+340+10+88 m). Na njega se je nastavljao dekovilski kolosijek. Kolosijek uz stanicu imao je 3 sekcije (378+127+129 m). Vrlo kratak (48 m) bio je kolosijek na čelu stanične zgrade prema Kanfanaru. Navedeni kolosijeci služili su za dolzaka i odlazak putničkog vlaka i utovar i istovar teretnih vagona. Prugom je prometovao uglavnom samo jedan vlak i nije trebalo brinuti za križanja. Dva kolosijeka dužine svaki po 66 m služili su za opremanje, garažiranje i pregled parnih lokomotiva. Na stanici je bilo 11 skretnica. Evo i prometa iz zadnje godine (1966.): Rovinj: 42964 putnika, prtljaga 13033 kg, expresna roba 21238 kg, komadne pošiljke 702 t, utovareno 1903 t, istovareno 2927 t. Sošići: 16778 putnika, prtljaga 13240 kg. Rov. selo: 6354 putnika. Jedino što fali je vozni red (a bio je na izložbi). Zato molim cijenjene vlasnike starijih izdanja da nam stave barem 1 da se vidi vozno vrijeme. Kako je Vmax na pruzi 45 km/h, znači da je nizbrdo trebalo 35-40 min. A uzbrdo ? Quote Maranatha ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted October 23, 2007 Share Posted October 23, 2007 Dakle stvarno ste pogodili tajming Prošle godine na 40 godišnjicu zatvaranja i 130 god. od otvaranja u Rovinju je otvorena izložba, a ove godine - putopis na forumu Nažalost nisam bio na izložbi , ali imam katalog s iste, s pregšrt podataka i starih i novih fotki. Dakle, evo nekih zanimljivih podataka iz nje: Malo pred čuvarnicom Okreti, gdje je nakon drugog svjetskog rata bilo stajalište, danas prekida prugu cesta Kanfanar-Rovinj. Eto, našli ste i stajalište Okreti, makar niste bili toga svjesni. Zato ga i nije bilo na onom grafikonu iz doba Italije. Taj bivši ŽCPR je na jedinom mjestu gdje je ograničenje na cesti 50 km/h, zbog izvedena 2 malo jača zavoja, tako da je omogućeno da se (između zavoja) izvede nadvožnjak za prugu. Piše i da je pruga imala 1 loksu i 4 putnička vagona. O broju teretnih ne piše, pa možda nije bilo domicilnih u Rovinju. Lokomotiva koja je običavala prometovati istarskom željeznicom bila je iz serije 52, a jedna od njih nosila je i ime Rovigno (R 52.05). Po pruzi Kanfanar-Rovinj vozila je iz serije 88, manjih dimenzija s dvije osovine u paru šasije 0-4-0 T na zasičenu paru. Izgradnjom ceste Limski kanal - Pula prije drugog svjetskog rata napravljen je u km 7,291 podvožnjak, dužine 8,27 m Kolodvor Kanfanar je bio najveći na cijeloj pruzi Divača-Pula, osim naravno krajnjih kol. Odlično! Puno Ti hvala na info. Na webu postoji informacija o toj izložbi, ali nema ostalih materijala. Stoga je Tvoje podastiranje informacija dvostruko značajno... Još ako imaš koju dobru slikicu loksi - di bi nam bijo kraj Evo o kolodvoru Rovinj:Stanica je imala 6 kolosijeka. Prvi koji je nastavak pruge imao je 495 m. Drugi kolosijek je bio podjeljen na 4 sekcije (378+340+10+88 m). Na njega se je nastavljao dekovilski kolosijek. Pretpostavljam da se informacija o dekovilskom kolosijeku odnosi na nekadašnju uskotračnu električnu željeznicu koja je vodila do tvornice špirita ("Rovinjski tramvaj") Kako je Vmax na pruzi 45 km/h, znači da je nizbrdo trebalo 35-40 min. A uzbrdo ? Ako je vjerovati Danchibaldu odnosno njegovoj teti - sve je zavisilo od količine gusjenica Pretpostavljam da je vozni red bijo dovoljno elastičan pa su kašnjenja bila ukalkulirana Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted October 23, 2007 Share Posted October 23, 2007 Pretpostavljam da se informacija o dekovilskom kolosijeku odnosi na nekadašnju uskotračnu električnu željeznicu koja je vodila do tvornice špirita ("Rovinjski tramvaj") Evo da dodam na samog sebe - dvije slikice te industrijske željeznice: Inače, kiki, odlično si pogodijo naziv posta - kad sam ukucao Kanfanar - Rovinj u Google tražilicu, odmah mi je vratijo dva navoda koji referenciraju na post (Tvoj uvodnik i Danchibaldovu priču o reminiscencijama njegove tete!): Dobro je! Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jura Posted October 23, 2007 Share Posted October 23, 2007 Bilo bi lijepo kada bi se ta pruga obnovila,no ja mislim da taj film nećemo gledati... Kao ni obnovu prekrasne pruge do Dubrovnika...itd... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiki273 Posted October 23, 2007 Author Share Posted October 23, 2007 Kolega Narcis i smo ove zime posjetili spomenutu izložbu,V.R. je bio izložen u jednoj staklenoj vetrini,pa sam ga prepisao na mob,ali sam ga nedavno greškom izbrisao Mislim da je zadnji vlak iz Rovinj za Kanfanar imao polazak u 22,30 ili 23,30 Što se naslova tiče:mislio sam,mislio i smislio Ne odveć službeno a opet ne odveć pjesnički Zahvaljujem na svim lijepim riječima i potpori kolega forumaša u ovom našem pothvatu Quote Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kico101 Posted October 23, 2007 Share Posted October 23, 2007 Drugi rezultat na Googleu reklamira TDR. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted October 23, 2007 Share Posted October 23, 2007 Drugi rezultat na Googleu reklamira TDR. Pita majka sina: Sine, jel ti pušiš? Ma York! (S cigaretom nisi sam...) Pozdrav iz Rovinja Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted October 23, 2007 Share Posted October 23, 2007 Jedino što fali je vozni red (a bio je na izložbi). Zato molim cijenjene vlasnike starijih izdanja da nam stave barem 1 da se vidi vozno vrijeme. Vozni red iz 1957/58: Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiki273 Posted October 23, 2007 Author Share Posted October 23, 2007 Hvala,saebral. Prije 50 godina zadnji vlak iz Rovinj je polazio u 22,22 a danas zadnji iz Pule u 19,30 Quote Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted October 23, 2007 Share Posted October 23, 2007 Vozni red iz 1957/58: Odlično, hvala! Znači, ako je sve išlo kao (ne)podmazano - 37 minuta nizbrdo i 40 uzbrdo - sa stajanjima Nije ni loše Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiki273 Posted October 23, 2007 Author Share Posted October 23, 2007 21 km za 40 min,hm oko 30 km/h Quote Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted October 23, 2007 Share Posted October 23, 2007 21 km za 40 min,hm oko 30 km/h To je brže nego autom u današnje doba u okolici Rovinja u špici sezone . Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
trambus Posted October 24, 2007 Share Posted October 24, 2007 Hvala,saebral.Prije 50 godina zadnji vlak iz Rovinj je polazio u 22,22 a danas zadnji iz Pule u 19,30 Sjećam se da je 80-tih zadnji iz Pule išao RD oko 23.30, vozio je radnike iz druge smjene. Kad je počeo rat, stečajevi, nestalo druge smjene, pa su ukinuli i taj vlak. Iz Rovinja još uvijek u 23.30 voze 2 busa, za Pulu i Žminj (midi), a ljeti su nekad znala ići 4 busa. Nekad se radilo od 6-14-22, a danas u Rovinju većinom 7-15-23. Zato je zadnji polazak bio iza 22. Doduše nije jasno kojim bi vlakom ti 2-smjenci trebali doć na posao. Također čudno je da nema polaska u 14.30 iz Rovinja. Kod sastavljanja VR morali su voditi računa i o vezama u Kanfanaru. Znači, ako je sve išlo kao (ne)podmazano - 37 minuta nizbrdo i 40 uzbrdo - sa stajanjima Uzbrdo je trebalo od 39-51 min (pol. u 13.21, 22.22), valjda je ovisilo o broju vagona. To je brže nego autom u današnje doba u okolici Rovinja u špici sezone . Gužve su na prilazima, uglavnom u večernjim satima. Ali busu Rv - Kanfanar ž.st. (-Žminj) treba 20-25 min. Quote Maranatha ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
trambus Posted October 25, 2007 Share Posted October 25, 2007 Još ako imaš koju dobru slikicu loksi - di bi nam bijo kraj Evo skenirane najveće slike, jedine na kojoj se vidi broj lokse. Ima par sličica, ali ni na jednoj se ne vidi vagon za ugljen. Je li to znači da nije nužan na tako kratkoj relaciji? Također na svim slikama je loksa uvijek u smjeru Kanfanara, tj. , kad je prema Rovinju onda stoji naopako (kao na ovoj). Da li to znači da je nisu nikad okretali ? Quote Maranatha ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiki273 Posted October 25, 2007 Author Share Posted October 25, 2007 Navodno je okretaljka bila na mjestu današnje hladnjače,200-tinjak metara od kolodvorske zgrade Quote Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
trambus Posted October 26, 2007 Share Posted October 26, 2007 Navodno je okretaljka bila na mjestu današnje hladnjače,200-tinjak metara od kolodvorske zgrade Da, imali su i Kanfanar i Rovinj okretaljke, evo što piše za Kanfanar: Pošto je Kanfanar bio polazna stanica za Rovinj , imala je sve zgrade i postrojenja za opskrbu parnih lokomotiva. to su remiza za lokomotive dimenzija oko 22x14m, okretaljka promjera 12 m na ručni pogon,... Istu takvu okretaljku je imao i Rovinj. Ali imali su samo 1 loksu, a u VR se vidi da je u Rovinu bila jako kratko, od 5.39-5.50 i 22.09-22.22. Za to vrijeme nisu stigli ručno okrenuti loksu, nego je samo prebaciti s jednog na drugi kraj vlaka. Quote Maranatha ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
jelsa Posted October 26, 2007 Share Posted October 26, 2007 Kakve su sanse da neko odgovori na moje pitanje vezano za onaj kamen sa oznakom 91,6 (na fotografiji sa zelj. stanice Kanfanar na strani 2) Izvinjavam se ali ne znam kako da stavim link ili da ponovim tu foto. Vidim da je oznaka svjeze obojana i radi toga smatram da je jos vazeca pa me interesira jesli to km. i ako jesu odakle se racuna Hvala Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trambus Posted October 26, 2007 Share Posted October 26, 2007 Zna li neko odakle se pocinju racunati kilometri jer vidjeh na jednoj fotografiji na ovoj stranici da na stubicu pise 91,6 ???Hvala Jelsa, vidi slike od Pfaffa, Kanfanar je 91 km od Divače. Na gornjoj slici, treći red odozdo, Divača 0 - Pula 122 km. Dakle, stupić u Kanfanaru pokazuje km od Divače, jer su glavnu prugu gradili u komadu Divača-Pula, a Kanfanar-Rovinj je samo odvojak, koji broji km od Kanfanara. Quote Maranatha ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
jelsa Posted October 26, 2007 Share Posted October 26, 2007 Zahvaljujem na brom odgovoru. Pitam to jer iz diskusija procitah da recimo na pruzi (Zagreb - Rijeka) racunaju/broje kilometre od Beograda (?!?!?!) Hvala jos jednom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kov Posted October 26, 2007 Share Posted October 26, 2007 Odlične slike! Ovo napuštenu prugu barem nisu demontirali. Pozdrav Jakov Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trambus Posted October 26, 2007 Share Posted October 26, 2007 Odlične slike! Ovo napuštenu prugu barem nisu demontirali. Pozdrav Jakov Da, demontirali su samo dio u Rovinju uz more, i tamo gdje sjeku nove ceste (2 mjesta). Sjećam se dok sam bio mali, da je zbog puno turista koji su 80-tih dolazili vlakom, općina Rovinj tražila je da se obnovi promet, ali se postavilo pitanje troškova. ŽG Ljubljana nije htjela ništa uložiti, već koristiti postojeći kolosijek, koji je na nekim mjestima iz 19 st. , što su lijepo slikali tu . Recimo i prugu Prešnica-Koper, koja je otvorena godinu nakon zatvaranja Rovinjske financirala su zainteresirana poduzeća iz Kopra (luka), a ŽG Ljubljana ju nije htjela preuzeti dok nisu osigarana sredstva za održavanje. Zato se prvih par godina vodila kao industrijski kolosijek. Quote Maranatha ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiki273 Posted October 27, 2007 Author Share Posted October 27, 2007 Na izložbi u muzeu vidio sam sliku dizelke u Rovinju. Ima li netko sliku,zna li se o kojem modelu je riječ? Quote Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danchibald Posted October 27, 2007 Share Posted October 27, 2007 Slike su sa ovog linka, pa stavljam i link i slike posebno da se bolje vidi... http://www.muzej-rovinj.com/HRV/novosti/novost.asp?dogadajId=776 Nadam se da ne kršim nekakva autorska prava, obzirom da sam i stavio link otkud su i fotke... Po prvoj se fotki vidi da je to jača parnjača (vjerojatno kasniji period od otvaranja pruge), a na drugoj i trećoj razglednici je originalna prva dvosovinska Rovinjka koju je naveo trambus. Kasnije su vozile jače lokse, batići i tu i tamo se koji put zalomio i koji 4-osovinski putnički vagon (vide se dva na predzadnjoj fotki) :D:D Eto nadam se da je dopunjeno što je trebalo biti Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.