kiki273 Posted September 16, 2007 Share Posted September 16, 2007 Ekipa u sastavu Thomcro,Pfaff,Ikar i ja današnje lijepo poslijepodne smo odlučili provesti u potrazi za izgubljenim tunelima kroz Učku i za divno čudo uspjeli smo u tome.Krenuli smo iz Rijeke put Poljana i nađemo boćariju (gdje je trebao biti kolodvor)Tomo odluči pitati dvoje prolaznika gdje je želj.tunel koji su počeli kopati 1951?njegov odgovor je glasio otprilike: Ak' traž'te tunel onda vam je to gore na Učki Ali mi tražimo željeznički tunel ponovi Thomcro uljudno,a odgovor glasi:Toga u Polj'nama neeema to vam je u R'jeci. Vidjevši da ništa od njihove pomoći krenuli smo dalje kako nam je neki dan objasnio jedan gospodin iz Poljana.Stigavši do zadnje kuće priupitali smo gospođu Zdenku kadi je škulja,i dobili konkretan odgovor.Krenuli smo kroz njeno dvorište i došli do pozicije na kojoj smo se upitali oćemo li nastaviti ili ne Ipak nastavljamo kroz gustu graju (šikaru) i dolazimo do škujetine (rupetine).Erozija čini svoje pa je ulaz gotovo zatrpan.Osobno sam izmjerio koliko ga ima (uz negodovanje ostatka ekipe koji me nisu pustili unutra dok se nismo uvjerili dali imamo signala za mobitel.Hvala na pažnji ) - odgovor 40 koraka.Vraćavši se pozdravljamo g.Zdenku koja nam je rekla da su to osim JNA kopali i domaći ljudi(za sitnu lovu) i to na ruke,krampovima te da su imali nekakav kamion kojim su odvozili materijal.A kako je kamion mogao doći do tamo? Pa onda nije bilo sve zarašteno.Radili su punom parom i onda preko noći su se povukli i prestali a nitko im nikad nije rekao zašto. Kako smo zadatak obavili u vrlo kratkom roku Thomcro je sav oduševljen i pun dojmova predložio da nastavimo istragu i s druge strane Učke. Zašto ne I tako nastavljamo akciju starom cestom preko Učke i stižemo u Vranje te se malo fotkamo na stanici Učka.(Hm,mislim da imamo i sliku Nailazimo na jednog barbu kojeg pitamo gdje su Mikuličići i gdje je tunel Odgovor glasi:Hote va Dolenju Vas,kad pasate lesu prve hiže z live bande su van Mikuličići,ma ne najdete nič od tunela (prijevod:Otiđite u Dolenju Vas,kad prođete rampu prve kuće s lijeve strane su vam Mikuličići,ali nećete naći ništa od tunela)Poslušali smo ga i krenuli.Kad tamo u D.Vasi rampa ofarbana "na novo" i nekakav dnevnik u skretničarskoj kućici.Stigavši u Mikuličiće tražimo nekog tko bi nas mogao detaljnije uputiti ali bez sreće.Thomcro i Ikar se penju na prugu da izvide situaciju ali nažalost - 0 bodova Zatim se vraćamo u D.Vas i (opet) Thomcro pita lokalno stanovništvo gdje je Dobivamo isti odgovor kao i prvi puta ali se ipak vraćamo u potrazi za srećom.Nailazimo na jednu stariju nonicu koja nam kaže:Hote još zdolun i poli tretega pala van je kapelica i na unoj lešine su počeli delat,ma su vaje šli ća(prijevod:Otiđite malo dolje i kod trećeg el.stupa se nalazi kapelica i na onoj livadi su počeli raditi ali su brzo otišli) Krenusmo i nađemo to mjesto.Sve u svemu - ništa vidi se prilazni put za mehanizaciju,postolje od betona najvjerovatnije za gazebo i nešto iskopane livade.Koliko smo bili oduševljeni Poljanama toliko smo se razočarali u Mikuličićima.Nastavili smo do Ž.Stan Lupoglav,malo se fotkali,naravno i te u povratku svratimo do Mandića,iako tamo nema apsolutno ničega htjeli smo vama i nama otprilike predočiti gdje je tunel iz Poljana trebao izaći.No međutim kako nam svega ovog nije bilo dosta skrenuli smo u Kršan da vidimo gdje je bio cestovni prijelaz,naravno i to smo fotkali.Budući da je već postajalo dosta mračno odlučili smo krenuti put kuće iako smo mislili još istražiti onu famoznu prugu koja je ucrtana u nekim kartama "Plomin Luka - Stepčići".To ćemo drugom zgodom Pitanja,prijedlozi i komentari su dobrodošli :!: Quote Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
crotram Posted September 16, 2007 Share Posted September 16, 2007 Bravo! Svaka Vam dala! Čekamo slike! Quote To je divlji badem; ništa nije tako lepo kao kad procveta, a ništa tako gorko kao kad se prvi put proba... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kico101 Posted September 16, 2007 Share Posted September 16, 2007 Sva sreca da ste imali prevoditelja, jer bi se u protivnom zgubili va bespucima sive Istre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiki273 Posted September 16, 2007 Author Share Posted September 16, 2007 Sva sreca da ste imali prevoditelja, jer bi se u protivnom zgubili va bespucima sive Istre. Iako su dvojica članova ekipe porjeklom iz istog sela udaljenog oko 5 km od mjesta događaja samo jedan govori Istrijanski,nećemo ih imenovati Quote Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kico101 Posted September 16, 2007 Share Posted September 16, 2007 Da, necemo. Ki zna koji su. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted September 16, 2007 Share Posted September 16, 2007 Bravo! Svaka Vam dala! Čekamo slike! Dogovor je: Najprije thomcro, a onda ću ja prignojiti svoje Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boki23 Posted September 16, 2007 Share Posted September 16, 2007 Akcija je bila prava, kako se čini, hocemo slike! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomcro Posted September 16, 2007 Share Posted September 16, 2007 I tako krenuli smo u novu avanturu! Za početak Učka ne obećava nimalo lijep doček... ... došli smo u Poljane, mjestašce ponad Ičića. Navodno da je na ovome mjestu trebao biti kolodvor... ... malo smo lutali tim djelom ali smo na koncu ipak pronašli pravo mjesto i pravu osobu koja nas je uputila gdje je tunel. Tu su nas dočekali neki čudni "domaći" judi ... ... u podnožju more ... ... i opet "domaći" judi ... ... i do mjesta škuje nisam mogao slikati jer je graja bila prestašna. I onda ... zmajeva usta! ... ... na ovoj slici se vidi djelomično koliko je zaraslo u graju ... ... i onda rupa (malo mi se ruka zatresla od uzbuđenja!) ... ... zmajina me pogledala sa svojim plavim okicama ... ... i nastavila ćoriti dalje ... ... ekipa u osmatranju ... ... unutrašnjost ... ... posljednji pogled ... ... i krvi dat' za zeljeznice.net ako treba! ... ... evo kako izgleda ta graja, za ponemet ... ... šuma preko te velike jaruge . S obzirom da smo tunel relativno brzo pronašli, predložio sam da odemo sa druge strane pronaći Tuđmanov "tunel". Učka je sa Istarske strane sasvim drugačija ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomcro Posted September 16, 2007 Share Posted September 16, 2007 Došli smo do ... a valjda je kolodvor, "UČKA" ... ... raštrkana ekipa ... ... bilo kuda zeljeznice.net svuda ... ... malo starih tračnica (biti će ih još!) ... ... stanica, vidi se talijanski utjecaj ... ... ekipa spremna za još veće podvige ... ... elektronička čuda na djelu ... ... sporedni kolosijek ... ... i dolazimo do vrlo zanimljivig prijelaza ... ... digitalno doba ... ... tunel prem Lupoglavu ... ... ma ki vrag je to zalokotal, baš bin malo proval kako to dela ... ... nekakva posuda s druge strane stakla ... ... još malo rampa ... ... prethodni tinel ali s druge strane prema Raši ... ... malo bliže ... ... i pogled prema Lupoglavu ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomcro Posted September 16, 2007 Share Posted September 16, 2007 I ono zbog čega smo potegnuli sav taj put! Iskreno, očekivao sam daleko više! Očekivao sam da će biti barem kakva zasičena grota, barem kakav vidljvi trag! A ono ... pusta livada ... jedini trag na koji smo naišli je taj šljunak na par mjesta i, najvjerovatnije mjesto gdje je kakav bager malo napravio kakav iskop i to je mjesto gdje sam slikao Pfaff-a. ... uživo to ovako izgleda ... http://s212.photobucket.com/albums/cc259/thomcro/?action=view¤t=franjinalivada.flv ... jedina prepreka tom "monumentalnom spomeniku" je ovih par grota koji priječe ulaz vozilima ... ... kapelica koja je podignuta Bog zna kome! ... ... Lupoglav, odmor ratnika ... ... smiraj dana iznad Boljuna ... ... tražeći Mandiće u kojima je trebao izaći Titov tunel, naletjesmo opet na "domaće" ... Ča bi ti mali? ... vela rit k'o Velebit (naš slavni pojeta Šajo!)... ... mali ča ti ni dosti! Si mi već slikal pozadinu, ča bi ti još otel? ... mjesto gdje je otprilike trebao izbiti tunel na istarsku stranu ... ... u podnožju Učke, pruga za Rašu ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomcro Posted September 16, 2007 Share Posted September 16, 2007 Kršan, prema Lupoglavu ... ... prema Raši ... ... mjesto gdje je prelazila cesta prugu ... ... malo starih žnora ... ... na jednom dijelu završavaju novi pragovi i počinju stari ... ... padokaz ... ... i pada polako noć. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vice Posted September 16, 2007 Share Posted September 16, 2007 Bravo Riječani, nadmašit ćete, ako već i niste sve ostale ekipe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
milan_s Posted September 17, 2007 Share Posted September 17, 2007 Odlicna reportaza Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted September 17, 2007 Share Posted September 17, 2007 Odličan putopis !!! Traganje se isplatilo, vrijedilo je dati i ono malo krvi za to , jer ono šta ste fotkali je zaista izvrsno !!! Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
novi_šef Posted September 17, 2007 Share Posted September 17, 2007 Netko je ovdje napisao da su Poljane mjestašce iznad Ičića. Neću to da čujem, Pojane su velegrad !! Šalim se, divota od reportaže. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomcro Posted September 17, 2007 Share Posted September 17, 2007 Netko je ovdje napisao da su Poljane mjestašce iznad Ičića.Neću to da čujem, Pojane su velegrad !! Šalim se, divota od reportaže. Sorry! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phalanx Posted September 17, 2007 Share Posted September 17, 2007 Istraživanje je gotovo - dalje je povijest, a pogledajte slike na: http://zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?t=5689&highlight= Naravno, tamo je i mjesto gdje ćete I. riječkoj forumaškoj bojni moći izraziti čestitke, divljenje i ostale pozitivne poruke Po uputama cijenjenog kolege željeznicoljupca nađoh ovaj krasan putopis, i što reći nego - svaka čast! Ja sam se zapravo potajno nadao da će netko od vas ponijeti i kramp, lopatu i ostali pribor i početi s radovima... (bila bi to odlična predizborna kampanja za naš novoosnovani Klub), a vi samo s fotićima Čekam sljedeću ekspediciju - kako je najavljeno "Plomin Luka - Stepčići" iliti "nađi prugu s karte"! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted September 17, 2007 Share Posted September 17, 2007 Ajd' sad malo i ja! Kako je thomcro uglavnom sve lijepo slikopisno dokumentirao, ja mogu samo dodati malo kolorita Buduć sam nešto teži pa sljedstveno tome i sporiji imao sam priliku pratiti mlade istraživače izdaljega... No, krenimo dakle od Jožinog tunela Dogovor je bio u OMV-u (vrata Jadrana) odakle smo planirali krenuti. Malo nas je brinulo vrijeme... U Poljanam je kraj crkve bio parkiran veseli kamijon-dizalica (ne znam je li thomcro skinuo strukturu)? Kako se kod joga nismo proslavili, priupitali smo prve prolaznike (to su oni što su nam rekli da je željeznički tunel u Rijeci) Ja sam putem nešto ugledao što mi se učinilo mogućim... ... ali su mi znalci objasnili da se radi o krtici Evo ga, napokon - kiki u punoj speleološkoj opremi na ulazu u tunel: thomcro slika mene kako je slikam njega kako on slika mene... Ikar na ulazu - pustili smo ga tamo da pazi na signal mobitela Zapazijo sam ineteresantan detalj unutrašnjosti tunela Veli kiki kao znalac da je to korito bujičnog potoka koji završava u Iki Pentramo se natrag - kavaliri pomažu u penjanju gospođi Zdenki koja nam je pokazala put (brižna, udesila je nogu neki dan ma je sve onako cotajuć šla z nami ) Negdje u istraživanjima piše otprilike da je 'tehnika inžinjerije JNA započela kopanje'. Nešto je tehnike još zatečeno... Gotovo! Još zadnji pogled na Kvarner Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted September 17, 2007 Share Posted September 17, 2007 Ž.st. Učka ? Najprije pogledić na izlaz iz tunela Učka A sad par detalja... Zgodno je vidjeti razliku između glavnog i sporednih kolosijeka na istarskim prugama (ne znam kako je drugdje). Npr (glavni kolosijek) pragovi Detalj pričvršćenja tračnice Spoj tračnica A sad sporedni - prag Pa tračnica (očita reciklaža sekundarnih sirovina) Pa detalj pričvršćenja Spoj tračnica Inače, dok su momci istraživali kolodvor, ja sam malo obilazijo stanični objekat. Ima sve k'o prava stanica - ured šefa stanice gdje se pomno prate prolasci vlakova (Marica je na bolovanju pa staklo nije oprano ) Negdje je morala biti i brklja? Ikar je dobro primijetijo da se uopće duž pruge nigdje ne vide nikakvi signali??? šternu s pumpom za vodu Ovo je pogled na staničnu zgradu s 'cestovne' strane Mora se priznati da dobri duh željeznice glede uređenja okoliša još živi Malo sam se uplašijo da odnekud ne dojašu kakvi desperadosi (biljka se inače popularno zove puničin/svekrvin jezik) Ima i... mislim... je li... Ali nije u funkciji za javnost! Nismo sigurni da li su nas ovi odozgo gledali, osmatrali i navodili Ajmo dalje Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted September 17, 2007 Share Posted September 17, 2007 Sad napokon nešto i o Francekovom tunelu Najprije smo došli do rampe u Mikuličićima. Vahtarnica je pravi dragulj - u smislu da je nezaključana pa smo ju mogli detaljno istražiti Komunikacijsko sredstvo (znam da ponavljam ono što je thomcro slikao, ali ovo je moja slika ) Rezervni dijelovi? Skladište ćumura za furunu (možda su ovo već muzejski primjerci raškog ugljena???) Rekao bih da je ovo kanta za petrolj... Signalno sredstvo I opet evidencija o prolasku vlakova (mislim da se bolje vidi nego na stanici Učka) Zvono telefona na fasadi Ovdje ulazi telefon Bandera (end of the line). Zgodan detalj - žice idu preko kućice i ulaze na suprotnoj strani od telefona. Mislim da je to zaostatak iz vremena krutog jednoumlja kad su sve vijesti (pa makar i dobre) obavezno dolazile s istoka thomcro se divi brklji - kolega ima osjetljivo oko za detalje Pitanje za znalce: Je li ovo u kutiji napajanje za svjetlo na brklji ili motor? Ako je motor čemu lanac? Bo? No i evo nas konačno Ovaj bi dio putopisa trebalo zapravo započeti ovako: Az opat Pfaff pisah s'e o ledine kadi Franjo, precjednik 'rvacki naredi leta gospodnjega 1993 da se začne kopat škuja... ... a biše u ono vrime Nino Jakovčić župan istrijanski... Sramota! Ničega, ni spomen obilježja? Kapelica nema veze sa zgodom U nastavku stigosmo u Lupoglav I pokazalo se da se neki uvijek vraćaju... Onda smo tražili Mandiće (i našli ih) pa smo popili kahvu negdje na rubu Čepićkog polja. Rekla mi je krčmarica mlada da sam joj toliko drag da mi je dala kavu i u tanjuriću (stari Fiumani su taj način serviranja zvali Caffe con bagno) I za kraj još par sličica s nekadašnjeg pružnog prijelaza kod Kršana (ja se još sjećam kad se tuda vozilo - bilo je to prije izgradnje čepićke obilaznice) Po svemu sudeći, nešto ipak povremeno pređe prugu... Već je bijo mrak pa se poljubismo u junačke obraze i svak svojoj kući. Ostalo je - povijest, ne? Za kraj još smatram svojom moralnom obvezom da se spomenem kolege Koblera koji je mnogo pripomogao istraživanjima, ali je nažalost bijo spriječen pridružiti nam se. Dragi kolega, bijo si čitavo vrijeme u našim mislima - zadržat ćemo to u trajnom sjećanju Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted September 17, 2007 Share Posted September 17, 2007 Negdje u istraživanjima piše otprilike da je 'tehnika inžinjerije JNA započela kopanje'. Nešto je tehnike još zatečeno... Ne vidi se dobro ... je li to M49 ili M52 ? Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted September 17, 2007 Share Posted September 17, 2007 Negdje u istraživanjima piše otprilike da je 'tehnika inžinjerije JNA započela kopanje'. Nešto je tehnike još zatečeno... Ne vidi se dobro ... je li to M49 ili M52 ? M49! Pa to je bilo 1951 Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomcro Posted September 17, 2007 Share Posted September 17, 2007 I što još sad pametnog napisati na koncu, ali doslovno velike avanture? Bilo je naporno, to svakako, barem za mene (danas trpim posljedice, Zmaj je opet otvorio svoje očice!), uzbudljivo, zabavno, za mene u jednom trenutku totalno razočaravjuće (ali kako je politika "kurva", tako je i taj tunel predstava bio za "stoku sitnog zuba"), ali i poučno jer sam bio tamo gdje do sada nikada nisam bio. Od "domaćih" smo sreli: stado ovaca kod Jožinog tunela, onih nekoliko kravica dok smo bazali za Mandićima a mačaka i cucaka je bilo na sve strane. U blizini Francekove livade čak nam je i opaka trojka predvođena jednom malom kujicom istinski zaprijetila ako mislimo izaći iz motoriziranih jedinica. Sva četvorica smo sjedili i nitko se nije usudio izaći i bilo što priupitati. A od suvenira, jedini sam ja čopijo onu velu vidu kojom se pričvršćuju šine. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VICTOR Posted September 17, 2007 Share Posted September 17, 2007 Bravo, bravo, fenomenalno... Svaka čast za tunele, he, kad bi se danas toga netko primio ... I ta raška pruga je jako zanimljiva i uočio sam neke detalje, likovna signalizacija mi se čini friško postavljena, a u usjeku je i predsignal koji je, čini mi se, aktivan. Znam da malo brazdim u OT, ali rečeno je negdje da jednom mjesečno drezina prođe do raše. Bilo bi maestralno provozut se tuda i snimiti kompletnu trasu Quote Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kobler Posted September 17, 2007 Share Posted September 17, 2007 Čestitam na pothvatu, a pogotovo na rezultatima: 1 tunel, 1 livada, 1 stanica (nisam ni znao da postoji - Učka), 1 vahtarna & 2 zahoda. I najvažnije: riješene misterije. Bit ću s vama sljedeći put. Pozdrav. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.