Jump to content

Oba su pala ! (tunel Učka)


kiki273

Recommended Posts

Budući da smo ovom ekspedicijom dotakli i djelić pruge Lupoglav - Štalije dodao bih nekoliko zanimljivosti vezanih uz taj pravac......

Iznad mjesta Šušnjevica i dan danas se nalazi čekaonica iako redovnog putničkog prometa nema već oko 40 godina.Postoji i put koji vodi do te čekaonice ali ako nije u trasi nekog planinarskog puta prema Učki sigurno je u lošijem stanju nego onaj kojim smo se probijali do tunela u Poljanama a u mjestu Kožljak je bio kolodvor sa 2 kolosjeka koji je poslje ukidanja i redovnog teretnog prometa skinut.

Ako netko zna molio bih da mi odgovori:Zašto se Ž.Stan u Vranju zove Učka a ona u Podpićnu se zove Kršan :?:

Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Evo misljenja nekoga ko pokusava biti neutralan:

 

Imam osjecaj da su si pojedinci (Necu da pominem imena, ali se nadam da ce se oni sami prepoznati) dali sebi malo mnogo slobode tj. kako moj pok. deda obicavao da kaze "udarila im slava u glavu".

 

Pa su poceli da pisu budalastine, svako malo obilaze svoj topic i ocekuju hvalospjeve (koje i zasluzuju, ali ..) zivjet samo od slave radi topica se ne moze.

 

Onda, ima tu i malo lokal-patriotizma pa pojedici pocnu pisati svojim jezikom-narjecjem i onda treba gubiti vrijeme da se i to razumije.

 

Nadam se da ne zamjerate

 

pozdrav

Link to comment
Share on other sites

Opet ubijate temu :!::!::!::!::!::!:

Otvorite topic pod razno i nazovite ga "svađe & ostale gluposti" iako se slažem s Kicom101 molim vas prestanite sa ovom beskorisnom svađom i prepucavanjima koja ne vode ničemu

Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu.

Link to comment
Share on other sites

Ako netko zna molio bih da mi odgovori:Zašto se Ž.Stan u Vranju zove Učka a ona u Podpićnu se zove Kršan :?:

 

To sam se i ja pitao :roll:

Jedino što mi pada na pamet u vezi Kršana je da je on veće i starije naselje od Podpićna, koji je tek nastao malo prije gradnje pruge.

 

Još mi je nešto nejasno:

Čitao sam da se teret za TE Plomin (ugljen) i (propalu) labinsku industriju vozio od ž.st. Kršan.

Zašto ne od Kožljaka kad je on bliže Plominu i Labinu?

Maranatha !

Link to comment
Share on other sites

Ako netko zna molio bih da mi odgovori:Zašto se Ž.Stan u Vranju zove Učka a ona u Podpićnu se zove Kršan :?:

 

To sam se i ja pitao :roll:

Jedino što mi pada na pamet u vezi Kršana je da je on veće i starije naselje od Podpićna, koji je tek nastao malo prije gradnje pruge.

 

Još mi je nešto nejasno:

Čitao sam da se teret za TE Plomin (ugljen) i (propalu) labinsku industriju vozio od ž.st. Kršan.

Zašto ne od Kožljaka kad je on bliže Plominu i Labinu?

Što se tiče Kršana,mislim da imaš pravo - Potpićan je izgrađen u "socijalističkom"stilu,one jednolike četverokatnice koje su bili domovi za rudare i njihove obitelji a mislim da je to sagrađeno poslje pruge.

Ostaje pitanje Vranja - Učka

Kožljak je maleno selo i cesta koja vodi od magistrale do tamo je jedva dovoljna da se mimoiđu dva osobna automobila a kamoli dva tegljača

pa zato pretpostavljam da se teret prekrcavao u Potpićnu koji ima jako dobru prometnicu,na ulazu u mjesto je malo veća uzbrdica te je upravo zbog teretnog prometa izgrađena i "3 traka" za spora vozila (kamione)

Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu.

Link to comment
Share on other sites

Bliže se izbori, a s njima evo i novih obećanja (ludom ...)

 

http://www.vjesnik.hr/html/2007/10/01/Clanak.asp?r=unu&c=3

 

Sanader je obećao završetak punog profila autoceste Zagreb-Rijeka i istarskog ipsilona te realizaciju dugoočekivanog projekta pruge Rijeka-Pula kako bi Istra napokon dobila neprekinutu željezničku vezu s ostatkom zemlje.

 

Živjela predizborna obećanja!!!! :twisted::twisted::twisted: Evo opet su nas se sjetili i počeli graditi tunel.... Možda dobijemo i TGV PU-ZG :kul:kul Joj meni joj!!! Svake četvrte godine isto....

slika013jg2am4.jpg
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Svaka čast dečki. Dočarali ste nam vizuelno stanovite lokacije fantomskih tunela. "VELIKO OTVORENJE" radova na proboju tunela kroz Učku bilo je u rujnu 1993., da se odmah nastavilo s radovima danas bi Lupoglav i Rijeka uvelike bili povezani putničkim i teretnim vlakovima a ne presjedanjem na autobus u Lupoglavu kao neka "direktna" željeznička veza Pule i Zagreba i ostalih dijelova Hrvatske. Pogledajte samo u trenutno važećem voznom redu kakva je to veza. Smjer Pula-Lupoglav-Rijeka-Zagreb još nekako klapa jer se u Lupoglavu praktički ne čeka ništa, a povratna veza za Pulu u prosjeku se u Lupoglavu čeka do 1 sat na vlak za Pulu. Da li je možda netko uzeo u obzir mogućnost da se vlakovi nekako usklade ili da se vrati direktna veza preko Ljubljane dok se ne izgradi tunel koji je obećan po ne znam koji put. Blaženi bio Zeleni vlak "ARENA" ako se ga netko sjeća još..... Putovanje od Pule do Zagreba je trajalo samo 5 i 35 minuta. Za današnje vrijeme onda je to bio Inter city vlak ali u pravom smislu.

Link to comment
Share on other sites

Vozi danas "Zeleni" LJ-PU, ali samo preko ljeta... Već sam ja pisao o tom famoznom usklađivanju vlakova... taj iz LJubljane za Pulu su tako natempirali da ga nikako ne možeš uhvatiti u Lupoglavu kad ideš iz Zagreba preko Rijeke za Pulu, a isto tako je natempiran da niti nemaš vezu iz Zagreba za Ljubljanu da bi ga ujutro ulovio i isto tako nemaš iz Ljubljane više vezu za Zagreb navečer kad on stigne iz Pule...

Ali da ne idemo sad OT... Tema je nešto drugo :D:D:D

slika013jg2am4.jpg
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Evo kako sam ja vidio legendarnu ekspediciju-naravno na karti, as drugacije nisam mogal:

:mrgreen:

Karta015.jpg

 

Kico, nisi dobro shvatio. Zaveo te netočni podatak da je tunel od Poljana trebao ići na Mandiće. Tunel je trebao ići od Poljana na Velu dragu par sto metara niže od sadašnjeg cestovnog tunela.

 

A ona kapelica koja onako strši u osami nekad je bila na cesti i pred puno godina se pruga koja prolazi iznad te kapelice pod teretom pružnog nasipa počela kliziti jer je to teren klizišta i ne znam koja je površina 1 hektar ili više pokliznulo desetak metara na dolje. I tako je i cestu odnijelo desetak metara niže. Kapelica je bila sazidana na čvrstom kamenu i ostala je čitava na svom mjestu, a sa metar od nje je teran krenuo prema dolini. Prugu i nasip su sanirali i učvrstili i tako je ostala kapelica na osami, a nova je cesta prošla malo poviše nje.

Link to comment
Share on other sites

Kico, nisi dobro shvatio. Zaveo te netočni podatak da je tunel od Poljana trebao ići na Mandiće. Tunel je trebao ići od Poljana na Velu dragu par sto metara niže od sadašnjeg cestovnog tunela.

 

Nismo mi izmislili da je tunel trebao izaći u Mandićima.Napravili smo na forumu poveće istraživanje i došli do raznih podataka,između ostalog; valjda autor knjige nebi navodio netočne podatke

 

Evo informacija i Titovog obećanja iz knjige "Promet u Istri" J. Orbanića:

 

Bilo je različitih prijedloga za trasu i gradnju tunela. najkraći tunel bio bi dug 3 do 4 km, a najduži oko 15 km. Postojala su i rješenja s više tunela. bilo je i prijedloga da se pruga gradi preko Učke bez tunela. Opatijci su 1911. predlagali prugu Lupoglav - sedlo Učke - Veprinac - Preluk. Zanimljivo je spomenuti da su se Opatijci zauzimali i za izgradnju žičare. Prije 1. svj, rata bilo je osnovano više društava za izgradnju želj. pruge i žičare na Učku. Početak WW1 prekinuo je sve planove.

 

Talijani su 1921. i 1922. objavili namjeru za povezivanje Trsta i Rijeke želj. tunelom kroz Učku. To je ipak bila samo želja i licemjerna gesta novih vladara u Istri, a koja je imala svoju osnovu u ideji o širenju talijanskog utjecaja na istok i ne za Istru samu.

 

Najbliže realizaciji želj. tunel je bio u vrijeme Jugoslavije. Oduševljenje u Istri nakon priključenja Hrvatskoj rezultiralo je mnoštvom prijedloga medju kojima je želj. pruga kroz Učku imala visoki prioritet.

"Glas Istre" je već 1945. objavio nekoliko članaka o tome. U petogodišnjem planu od 1947. do 1951 bio je predviđen želj. tunel kroz Učku.

 

Sekcija za trasiranje pruge Lupoglav - Štalije izradila je tri varijante spoja Istre s Rijekom i to:

Vranja - Matulji, Kožljak - Matulji i Nova Vas - Matulji. Glavna direkcija željeznica u Beogradu se, međutim, još prije rasprave o tim prijedlozima odlučila izgraditi prugu

Matulji - Ičići - Lovran - Kraj - Moščenice - Brseč - Kožljak u duljini 31 km. Glavni tunel bio bi dug samo 3,5 km. Pruga bi imala još 13 manjih tunela u ukupnoj dužini oko 5 km.

Kad su u Istri saznali za ovaj prijedlog burno su reagirali i usportivili se tome. Argumentirali su da ta pruga ne bi skratila udaljenost Pule i Rijeke u odnosu na već postojeću preko Divače. Ministarstvo željeznica prihvatilo je argumente Istrana i odlučilo izgraditi tunel kroz Učku između Poljana i Mandića

 

 

TO je najavio i Tito na narodnom zboru u Puli 10.7.1949. [/b] :kul

Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu.

Link to comment
Share on other sites

Da,spominju se Mandići u knjigama i dokumentima. Ali, pruga prolazi na 1 do 2 km iznad sela, po krasu. I na jednom dijelu, nakon postojećeg tunela s južne strane Vele drage, govorilo se da bi tu mogla biti željeznička postaja u pravcu Raše. Možda je to uzrok da se spominju Mandići iako tunel i nema veze s Mandićima.

 

Definitivno, taj tunel koji se počeo graditi u vrijeme izgradnje pruge Lupoglav - Štalije trebao je biti probijen između Poljana i Vele drage u koju ulaze oba postojeća tunela na prugi, onaj sa sjeverne i onaj s južne strane.

 

To je povijest.

 

Vratimo se u sadašnjost !

 

Po posljednjem projektu tunel bi navodno trebao biti probijen između Lupoglava ( preciznije od ispod Mikuličića) i Jurdani. S matuljske strane bila bi probijena još dva manja tunela i vijadukt Brešca, Tako je, ako me sjećanje ne vara.

 

Mislim da to i nije najbolje rješenje. Meni se čini da bi s istarske strane tunel trebao ulaziti u masiv Ćićarije s južne strane tunela, u blizini one kućice gdje je rampa zbog cestovnog prijelaza preko pruge. To je u neposrednoj blizini sela Dolenja Vas, otprilike 2 km južno od postaje u Lupoglavu. Na taj bi način tunel bio kraći za najmanje 1 km i dobilo bi se na snižavanju nivelete ulaza u tunel.

 

S druge strane, ne vidim razloga zašto se na matuljskoj strani tunel podiže do Jurdana. Od Jurdana do Matulja je prilično veliki nagib pruge i zato laički zaključujem da bi izlaz tunela trebao biti između Jušića i Rukavca. U Rukavcu na postjećoj prugi postoji jedan kraći tunel i ne vidim prepreke da se spoj na postojeću prugu izvede na potezu od toga tunela do Jušića. Od Rukavca do Jušića ima oko 2,5 km pruge koja se dosta strmo spušta prema Matuljima.

 

Netko zna kako je bilo kad je Tuđman otvarao pok radova kod Mikuličića. On je radove otvorio na klizištu koje je odvojilo kapelicu od tadašnje ceste. Nova cesta je kapilicu zaobišla s leđa. Pretpostavljam de se na tom mjestu nije ni imalo namjeru bušiti tunel jer je to niže od postojeće pruge , navodim napamet, za dvadesetak metara, pa bi to pretpostavljalo da bi i prilaz tunelu morao ići po sasvim novoj pruzi koja bi se negdje zapadnije spajala s postojećom prugom.

 

Dakle, taj bi tunel između Dolenje Vasi koja je na 10-tak metara nižoj visini (386 m) od lupoglavske postaje koja je na 396 m, i Rukavca (oko 245 m) bio dugačćak tek oko 14 km i imao bi nagib od oko 10 o/oo.

Ako je iz bilo kojega razloga potrebno dizati niveletu izlaza tunela s matuljske strane to se može učiniti jednostavno ponicanjem priključka na postojću prugu više prema Jušićima. To zato jer te mgućnosti ne vidim sa zapadne strane koja svojom konfiguraciojim određuje gdje bi bilo uputno da bude ulaz u tunel.

 

Vidim da ste većina forumaša iz željezničke struke, pa me zanima vaše mišljenje o mom laičkom razmišljanju. I posebno me zanima ima li netko precizniju informaciju o posljednjem projektu toga tunela.

Link to comment
Share on other sites

Vidio sam sliku. Tamo sam nebrojeno puta prolazio na noge, cestom pokraj kapelice, prije negoli se cesta zajedno s dijelom pružnog nasipa i cijelin terenom posklizala za 20- 30 ili više metara. Pružni nasip poviše su morali nanovo učvrstiti i nasuti da bi ponovno uspostavili prugu.

 

Nego, zanimaju me dva projekta: nizinska pruga Zagreb - Rijeka i noviji projekt željezničkog tunela Učka ili Ćićarija, kako li se već zove.

 

Navodno se nešto bune iz Novog Vinodolskog u vezi trase nizinske pruge.

 

Zna li netko nešto o tome.

 

Tražio sam na stranicama HŽ-a, ali nisam ništa našao. Je li moguće dobiti neke pouzdane informacije o tim projektima.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Evo,kažu da će početi bušiti tunel(e) kroz Učku.

Kad počnu moramo se organizirati da i to pohvatamo :lool

 

 

di si to čuo

 

Nešto se migolji! Evo članka iz današnjeg NL:

 

http://pfaffrail.googlepages.com/TunelCicarija.pdf

Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...