mb1213 Posted November 27, 2011 Author Posted November 27, 2011 Pa da se ja konačno vratim na "granicu". Prvo veliko hvala kolega Zlayo. Da bi malo olakšao snalaženje u prostoru onima koji ovo čitaju,staviću ovdje dvije vojne topografske karte,malo starijeg godišta,ali nadam se da će pomoći. Kako su iz daleke 1957 god. na njima nema ucrtana cesta D1,mada mislim da neće biti teško da pretpotstavite njenu trasu. Ima tu još grešaka u imenima toponima,ali nije to toliko bitno. Imao sam i malih problema sa skeniranjem,jer je karta iz jednog dijela i veoma velika. Prvo od Knina do žs Plavno... Pa druga od Poljskih njiva kod Otona do Nadvrela pred Zrmanjom. A da nebi bilo suvoparno evo kako to izgleda slikano odavde (lijevo brdo sa stubom je Glavica Sudarova,a desno Gradina ili Čardačina o kojoj sam već govorio)... Malo zbog jutarnje izmaglice,a malo zbog lošeg položaja u odnosu na sunce. :ne zna: Ipak pogled sa vidikovca je nevjerovatan. Ka Lici i Pribudiću,najdalje je stajalište Prljevo i ruševine škole pokraj njega. Pa prema Benderu,oblast pet mostova (od kojih se vide četri) i žs Plavno... Iako je dan veoma kratak i teretni voze uglavnom kad padne mrak, tu je ICN da se bar nešto uslika. Prva dva nisu problem,treći ako kasni 10 min prolazi po sumraku,a četvrti već po noći. Prvo ICN 520, 22.11.2011, 11.01h,malo kasni. Naravno na vijaduktu Čupković. Zatim isti dan, isto sa zakašnjenjem,ICN 521, 12.37h 522 sam čekao na samom mostu,oduševljen što Turner dolazi kraćim krajem,ali i on je kasnio 15min,dovoljno da dobijem nešto ovakvo... Toliko. Pozdrav svima. Biće još. Quote
mb1213 Posted November 27, 2011 Author Posted November 27, 2011 Poštovanje,evo mene opet. Vrijeme je da polako privodim kraju šetnju po ovom dijelu Ličke pruge. A prije nego što počnem, da citiram jednog mog starog prijatelja.Veli on: Postoje dvije vrste pruga,jedna je Lička,a druga su sve ostale. Ima na ovom bijelom svijetu milion kilometara šina i sve su lijepe i drugačije na svoj način,ali ipak srce vuče na prugu djetinjstva i tek sada shvatam svu gorčinu ove rečenice. Za početak, krivudava "štreka" iznad Mračaja... I jedan lijep i kvalitetno ozidan propust... I polako dolazimo na Misije, dio iznad samog izvora rijeke Zrmanje. Kraške ljepotice,koja u ovom svom gornjem dijelu toka stvara predivnu dolinu punu zelenila i plodnih naplavaka. U daljini sa one druge strane lijepo se vidi cesta D1. Vrelo Zrmanje,preko 300m ispod nivoa pruge. Kalifornija,sto puta sam rekao,ali Kalifornija prije dolaska bijelaca. Nekad davno u rano ljetnje jutro iz blage izmaglice koja se dizala sa rijeke i orošenih livada,dopirao je zvuk kloparanja vodenica,blejanja jagnjadi koja kreću na ispašu i pjesma slavuja i kosova. Na ovom mjestu uz prugu ima jedan lijep objekat ozidan od kamena,a koji je vjerovatno služio kao stražara i spremište za alat i opremu pružnih radnika. Prilaz do njega je lijepo urađen sa stepenicama i potpornim zidovima. I iz drugog ugla. Stepenice... I još jednom pogled na Vrelo Zrmanje,niz škarpu... Pravac Jug... I pravac Sjever... Biće još. Quote
Stanley Posted November 27, 2011 Posted November 27, 2011 Vrijeme je da polako privodim kraju šetnju po ovom dijelu Ličke pruge Slika s Ličke pruge nikada dosta, a naročito s dionice Gračac - Knin koju najmanje poznajem. Meni osobno Lička pruga je jedna od najljepših - čak ću bogohulno ustvrditi da mi je privlačnija od Unske - a uz nju su vezane (mislim na putovanja) i neke lijepe uspomene iz mladosti. Stoga se nadam da će ova izvrsna tema imati još puno priloga. Quote Serija 05 je zakon!
mb1213 Posted November 27, 2011 Author Posted November 27, 2011 I evo još. Nastavljamo dalje. Pruga se i dalje provlači kroz usjeke iznad doline Zrmanje. Neki šaht. Telefonija,šta li? Pogled na brda iznad Velike i Male Popine,pruga ju u usjeku ispod. Ovaj dio se zove Nadvrelo. Još jedan osvrt na Misije. Pogledajte samo, na svakih par desetina metara oznake o usponu/padu.Samo na ovoj slici ima ih pet. Konačno pruga izlazi na zaravan koja se nastavlja do ŽS Zrmanja. Kakav lijep kameni nasip i još jedna stražara malo dalje. Meni je ovaj most prelijep. Sve ove škarpe zidane su kao suvozid,tačnije bez vezivnog sredstva. Moj pokojni djed je bio majstor,umjetnik za suvozid i radio je na mnogim želj.objektima na Ličkoj i Riječkoj pruzi davnih 60,70tih godina. Blizu smo još jednog ŽCPa.I prvi snijegobran svjedoči za one koji nisu bili sigurni da smo sada sigurno u Lici. Naša mala ekspedicija završava se ovdje na ŽCP Zrmanja 2,tačno 14,9km od Čupkovića vijadukta. I još jedna stražara,ograđena niskim zidom. Još jedan pogled na ŽCP.I ma koliko nekome čudno bilo,meni se ovi moderni prelazi kao trag civilizacije nekako uklapaju i ne odudaraju previše od okoline. Pogled na jug,preko niza drvenih i betonskih pragova na rijedak prizor,dio pruge bez uspona. Ma koliko se to u početku činilo dalekim,svako putovanje se na kraju završi. Uzbuđenje dostigne svoj vrhunac i povratak uvjek djeluje sjetno. Pogled na Kurozeb... I mi krenusmo nazad,istim putom. Ali kako nam je javljeno da nas u Čupkovićima čeka nešto oznojeno na ražnju i da je počelo da se hladi,dodali smo gas. Za kraj još samo pogled od ŽS Pribudić na suprotnu stranu doline i neobezbjeđeni ŽCP kod stražare zvane "devetnaesta". Ona planina u daljini je Promina. A da. Kako na veliku žalost nije bilo nikakvog bruta taj dan,evo jedna slika od prije,ali slikana sa druge strane,tačnije iz Male Popine,sa ceste D1 i fantastičnog vidikovca sa kojeg puca pogled na cijelu dolinu Zrmanje,do Prevjesa.Prvo teretni... I konačno za kraj ovog dijela priče,jednom riječju...Zrmanja... Hvala na strpljenju.Živjeli. Quote
mb1213 Posted November 27, 2011 Author Posted November 27, 2011 Slika s Ličke pruge nikada dosta, a naročito s dionice Gračac - Knin koju najmanje poznajem. Meni osobno Lička pruga je jedna od najljepših - čak ću bogohulno ustvrditi da mi je privlačnija od Unske - a uz nju su vezane (mislim na putovanja) i neke lijepe uspomene iz mladosti. Stoga se nadam da će ova izvrsna tema imati još puno priloga. Poštovani kolega Stanley,zahvaljujem na podršci. Ja sam bio zamislio da ovu temu ovdje završim,ali onda sam shvatio da imam veliku potrebu da ovaj kraj približim većem broju ljudi. Možda će to nekome biti dosadno,ali zbog onih koji svaki put pročitaju i pogledaju šta je novo u ovoj temi pripremio sam još nekoliko izvještaja sa Plavna,stajališta Oton i Stara Straža. Imam i mali foto prilog sa tri mosta koji su prije ŽS Plavno,malo slika sa ŽS Pađene i milion fotki Čupkovića vijadukta. A dok to sve posložim nadam se da će biti još priloga u međuvremenu. Izvinjavam se zbog lošijeg kvaliteta fotografija,ali jednostavno ja nemam opremu kao pojedini drugovi umjetnici. Ali kao što nekad reče čuveni Zuko Džumhur kad mu se jedan mladi slikar žalio da ima loš pribor za slikanje,pa mu zbog toga slike nisu baš najbolje:" Brokvom,brokvom kolega...!!!!!!Nije slika u priboru već u srcu!"Pridržavajući se ovog savjeta....biće još. Quote
Lika express Posted November 27, 2011 Posted November 27, 2011 Samo naprijed-u Lici tj. pruzi našoj LIČKOJ stalno nešto novo--sve pohvale----To je najljepša pruga za mene---------- :palac: Quote Mile
dnovakovic Posted November 27, 2011 Posted November 27, 2011 Hvala ti mb1213 na zaista zanimljivom putopisu kojim si nama približio dio ovu pruge i sve oko nje. Odlično ti to radiš a fotografije su ti više nego uspjele i ne znam zašto kukaš na fotografsku opremu kada znaš da "boj ne bije svijetlo oružje...." Quote Pozdrav iz Osijeka !
Stanley Posted November 28, 2011 Posted November 28, 2011 Ja sam bio zamislio da ovu temu ovdje završim,ali onda sam shvatio da imam veliku potrebu da ovaj kraj približim većem broju ljudi. Možda će to nekome biti dosadno,ali zbog onih koji svaki put pročitaju i pogledaju šta je novo u ovoj temi pripremio sam još nekoliko izvještaja Onaj kome je dosadno neka preskoči temu, mi ostali ćemo uživati. A broj pregleda pokazuje veliko zanimanje forumaša. Stoga ti samo sipaj sve što imaš. I da, skromnost je vrlina, ali tvojim slikama - kako je rekao moj uvaženi prethodnik - ama baš ništa ne fali. Na protiv, vrlo su lijepe i po motivima i po izvedbi. Dakle, u akciju. Quote Serija 05 je zakon!
josip Posted November 28, 2011 Posted November 28, 2011 Slažem se sa svime gore navedenim, samo ti nastavi s ovim odličnim putopisom, ovaj dio Ličke pruge se jako rijetko viđa na forumu. Quote Flickr account
mb1213 Posted November 28, 2011 Author Posted November 28, 2011 Poštovane kolege hvala svima na lijepim riječima.Drago mi je da vam se sviđa ovo što ja radim i naravno sama Lička pruga. Kako sam malo pravio preskoke u ovom svom pripovjedanju i lutanju duž kolosjeka,tako ću i sada da se vratim do Knina i njegove ŽS. Ustvari razlog je bio da sam sebe ubjedim da struja nije išla u Depo,što su mi stariji i pametniji sa ovog foruma lijepo objasnili. Ipak ja kao pravi tvrdoglavi tovar volim da to vidim svojim očima. Iako je malo udaljavanje ne od teme već od Bendera,nemojte zamjeriti,i ovo je pruga.I to početak Ličke pruge(ili će prije biti kraj).Ali prvo pogled na teretnu stanicu i južnog bika. Krajnji lijevi kolosjek ide u depo... I evo ga završni stub... Prolazni kolosjek ka Splitu i ovaj do njega su imali struju. Pogled na sjever ka ž.stanici... A manevra je taj dan baš imala posla...Ne baš kao nekad kad su dvije non stop radile u glavnoj,a treća u teretnoj stanici. Taman to slože pa idu po još... A kolega kao da snima reklamu... Ipak predah je kratko trajao. Posao manevriste je izuzetno složen i opasan,puno stvari se radi u pokretu,provlači se ispod odbojnika,kači i raskačinje dok se kompozicija lagano kreće,treba biti vješt i brz. Momci svaka čast. Evo ih i bikovi na krnjim kolosjecima sa sjeverne strane. Odavde su najčešće polazili putnički za Zadar i Gračac. A Knin bez nje,ne ide... Nekoliko dana kasnije uhvatio sam i ova dva turnera kako kreću da zakače nešto,pa gas na sjever. Eto toliko iz Knina,mali izlet da se vide žice i koja lokomotiva. Quote
dnovakovic Posted November 28, 2011 Posted November 28, 2011 A Knin bez nje,ne ide... Ova ljepotica izgleda sve lošije. Hrđa je sve više nagriza i zaista je zrela za jedno dobro farbanje. Naravno bio bi najljepši dar za sve ljubitelje pare kada bi se ona pokrenula, ali kako je to već SF onda bi dobro zaštita i farbanje bilo najrealnije... Quote Pozdrav iz Osijeka !
nbucic Posted November 30, 2011 Posted November 30, 2011 Poštovani kolega Stanley,zahvaljujem na podršci.Ja sam bio zamislio da ovu temu ovdje završim,ali onda sam shvatio da imam veliku potrebu da ovaj kraj približim većem broju ljudi. Možda će to nekome biti dosadno,ali zbog onih koji svaki put pročitaju i pogledaju šta je novo u ovoj temi pripremio sam još nekoliko izvještaja sa Plavna,stajališta Oton i Stara Straža. Imam i mali foto prilog sa tri mosta koji su prije ŽS Plavno,malo slika sa ŽS Pađene i milion fotki Čupkovića vijadukta. Joj volio bih vidjeti slike Stare Straže ako imaš i prije i nakon rata, samo da su prije one velike havarije. Još pogotovo ako si išao na vojni kolosjek Izvinjavam se zbog lošijeg kvaliteta fotografija,ali jednostavno ja nemam opremu kao pojedini drugovi umjetnici. Skromnost je vrlina, ali ti se ne trebaš držati te uzrečice Quote https://nikola.bucic.me/
Marioo Posted November 30, 2011 Posted November 30, 2011 Iako je malo udaljavanje ne od teme već od Bendera,nemojte zamjeriti,i ovo je pruga.I to početak Ličke pruge(ili će prije biti kraj). Kakvo zamjeranje, dapace uzitak je pratiti Quote Railpictures http://www.railpictures.net/showphotos.php?userid=46448
mb1213 Posted December 1, 2011 Author Posted December 1, 2011 UPOMOĆ!!!!!!! Nešto mi je pojelo slike na Photobucket-u. Šta da radim?????? Quote
ZlayoZg Posted December 1, 2011 Posted December 1, 2011 UPOMOĆ!!!!!!! Nešto mi je pojelo slike na Photobucket-u. Šta da radim?????? Nije ih ništa pojelo,nego ti se potrošio mjesečni download promet(bandwidth) od 10 GB za tvoj account i onda ne možemo vidjeti fotke,što će reći da je ovo vrlo popularna tema. Taj promet se resetira svaki mjesec na dan kada si se registrirao na Photobucket.To se može riješiti plaćanjem Pro accounta po cijeni od 24,95$ godišnje čime se ukida to ograničenje,a i još neka ograničenja.O tome ima više ovdje http://photobucket.com/upgrade . Quote
mb1213 Posted December 1, 2011 Author Posted December 1, 2011 Hvala ti Zlayo na brzom odgovoru i pomoći. Ipak bilo je nešto drugo,ja sam slučajno (magare) obrisa sve slike na photobucket-u. Definitivno mi treba dodatna obuka za ove sprave. Podigao sam sve ponovo i opet fercera. Aj molim te obriši ove moje posljednje postove iz teme da mi se ne smije mlađarija koja ovo bude čitala. Hvala unaprijed. Quote
ICE-3M Posted December 1, 2011 Posted December 1, 2011 (edited) A zakaj bi ti se netko smijao, pa to se desi. Uostalom ako se netko hoče smijati tome, neka napravi ovako dobar putopis i ovako dobro obradi neki prilično nepoznat dio pruge, pa ako mu se onda smije, nek se smije. Edited December 1, 2011 by ICE-3M Quote
mb1213 Posted December 9, 2011 Author Posted December 9, 2011 Pozdrav. Poslije nekog vremena da se vratim ovoj temi. Prvo da se zahvalim kolegi ICE-3M i svima onima koji su svoje dragocjeno vrijeme odvojili čitajući ove moje redove. Sada je red na stajalište Stara Straža,8 km od kraja Ličke pruge. Nekad je to bila stanica,a negdje 80tih godina je izgubila taj status i postala stajalište,ukrižje. Danas je na žalost jedna devastirana i opljačkana tuga kroz koju prolazi remontovan i lijep kolosjek. Uloga ovog mjesta(tih 80tih) opala je zbog blizine samog grada,povećanog autobuskog prometa i tada sve veće motorizacije stanovništva,ostala je samo važnost kolosjeka koji je vodio u objekat bivše JNA. Ta kasarna je bila u ulozi pomoćnog magacina pogonskog goriva za aerodrom Zemunik i nema nikakve veze sa magacinom u Pađenima koji je odletio u zrak. Danas je ovaj objekat napušten od strane MORHa i predat na upotrebu nekoj poljoprivrednoj školi (ili zadruzi???). U blizini Stare straže koja se inače nalazi u selu Žagrović slikao sam i ovaj hrast... Za uslove Sjeverne dalmacije više je nego veličanstven. Ima ih u blizini još nekoliko,a starost mogu samo da nagađam,mada sigurno ne bih pogriješio ako kažem da je stariji od 200 godina. Takvi hrastovi su karakteristični za mjesta okupljanja stanovništva prilikom raznih svetkovina.U ovom slučaju nalaze se pokraj crkve Sv.Nikole iz 1537 god. Stara Straža je mjesto koje je za vrijeme vlasti Mletačke republike ovim dijelom Dalmacije poslije Kandijskog rata imalo ulogu pogranične karaule. Tako je ostalo i kada se granična crta poslije Požarevačkog mira 1718 god. pomjerila na današnju granicu Like i Dalmacije. Tada je pojam granice bio više nego fleksibilan i obuhvatao je pojas od oko 20km koji je stalno bio predmet sporova i lakših čarki pograničnih jedinica,a i lokalnog stanovništva oko svega i svačega. U Staroj straži je bila neka vrsta graničnog prelaza. Tu je bila i carina,a naravno to je poticalo i razvoj ugostiteljskog biznisa koji se ogledao u nekoliko oštarija uz cestu sa kompletnom ponudom onima koji žele da sklope kakav posao ili udovolje vlastitim čulima. Ustvari nekad je cesta(prije izgradnje D1 negdje 80tih) išla prema Gračacu upravo ovuda,kroz Staru stražu pa pokraj one kasarne u Pađenima,same Pađene,Prevjes,dolinom Zrmanje,pa se od vrela uz Begovački klanac penjala u Malu popinu. To je bio stari put koji su prvo Austrijanci za prve vladavine Dalmacijom obnavljali,a francuski maršal Marmon završio. Ta cesta je nosila ime Francuskog maršala i sa malim korekcijama to bi bila današnja D1. Francuzi su uz put posadili dudove(murvu),ali ih je na žalost danas preostalo svega nekoliko i lijepo se vide na ulazu u Korenicu iz pravca Udbine. Evo ruševina jedne stare kafane na samom skretanju sa D1. Inače Francuzi su za Dalmaciju poslije Turaka,Mlečana i Austrijanaca bili pravo osvježenje. Ono što je urađeno za tih osam godina(1805-1813)mnogo je više nego sve u proteklih 300. Od otvaranja državnih škola i bolnica,izgradnje puteva,odvajanje sudova od vlasti,poštivanja privatne svojine do izjednačavanja vjerskih zajednica,jednom riječju doba Napoleona za Sjevernu Dalmaciju bilo je vrijeme prosperiteta kada je bar za kratak period vladalo vjersko razumjevanje i ravnopravnost. Inače lokalitet Stara straža je 1961 god.proglašen geološkim spomenikom prirode. No da se vratimo današnjem stanju. Kako doći do stajališta? Prilično jednostavno,ali treba voditi računa da je ovo prostor zagađen ubojnim sredstvima iz kasarne u Pađenima i da je bivše vojno skladište stalno na meti lopova i razbojnika svih vrsta,pa tako uvjek postoji mogućnost da vas lokalna policija priupita šta to tuda radite. Kad se prođe kapija kasarne i trafostanica sa desne strane postoji makadam koji već poslije nekoliko desetina metara laganog hoda dovodi na kolosjek. Put ide uz samu žicu bivšeg vojnog objekta i sa njega se može vidjeti usjek kroz koji je nekad pruga ulazila u skladište.Iz razumljivih razloga uopšte nismo željeli slikati niti imati te slike u fotoaparatu. Na ovom mjestu je nekad bila skretnica. Pogled ka tunelu i pravcu sa malim padom ka stajalištu. Mislim da ovdje nema drekavca... A ovo je dokaz da su nekad prije objekti zidani ne samo da budu funcionalni već i oku ugodni,da se uklope u ambijent i traju,traju...Tunel Stara Straža, broj18 l=225m... Ovakvu jednu skretničarevu kućicu bih volio imati u dvorištu(kad bi imao dvorište). A ova ima i dimnjak i pločice na podu. Pogled kroz rupu na zidu koja je nekad bila prozor. Pa niz vrlo dobar kolosjek u pravcu stajališta. Ovdje se odvajao vojni kolosjek i u lijevoj krivini nestajao u usjek pa iza kapije u nepristupačne prostore vojnog skladišta. Kako se može vidjeti kao i drugi kolosjek na ovoj nekadašnjoj stanici...demontiran je...Vagoni cisterne su ugurivane unutra,a brigu oko istakanja je preuzimala vojska. Ja ne znam tačno koliko daleko unutar objekta je išao taj kolosjek,ali mislim da je prolazio skroz sa druge strane brda do one četri zgrade koje se vide sa glavnog puta. Tragovi i ostatci nekadašnjeg prelaza preko vojnog kolosjeka onog istog puta kojim smo došli, a koji vodi do stajališta i malo dalje. Prošlost. I tri različita klina na istoj ploči... Davno je to bilo... Na žalost moderna signalizacija nije u funkciji. Vidjeli smo sa strane i šahtove u kojima se nalaze spletovi kablova koji nestaju u kanalima duž pruge,ali to ništa još nije povezano.Ako se ne varam kada se sve završi ovo će biti prostorni signal. Na ovom mjestu uz nekad prvi kolosjek je bio vodonapojnik. Inače Stara Straža je imala dva kolosjeka i odvojak za vojno skladište. Biće još... Quote
Karavela Posted December 10, 2011 Posted December 10, 2011 Vozeći dalje na 6,3km dolazimo na neobezbjeđen prelaz koji je poznatiji pod imenom "kod šesnaeste". Ustvari ta "šesnaesta"je naziv za stražaru koja se nalazi kod samog prelaza. Gledano odavde blago desno je brdo sa vrhom Kita na kojem se smjestio odašiljač telefonskog operatera. Quote Samo osmi položaj!!!
Karavela Posted December 10, 2011 Posted December 10, 2011 Poštovanje svima. Dugo sam razmišljao da li i kako ovo da uradim. I konačno odlučih da otvorim temu o ovom dijelu Ličke pruge,koji svakako zaslužuje pažnju..... Upozorenje: kretanje po samom mostu nije zabranjeno,bar nigdje ne postoji znak koji to zabranjuje,ali treba dobro voditi računa o redu vožnje,a najviše o onom nagibnom čudu koje za čas skoro bez zvuka dojuri iz tunela iako je na samom mostu brzina svega 20 km/h.... Hvala na odličnoj temi i fotografijama. Mali ispravak je u vezi brzine preko mosta. Cijela dionica od Zrmanje do Plavnog je sposobna za 70 km/h za klasične, a za 90 km/h za nagibne vlakove. Vozim nagibne po toj pruzi i preko mosta u smjeru Knina uredno imam 90 km/h tako da se treba paziti. Trenutno je neka lagana vožnja na dijelu prije mosta sa 40 tako da je trenutno sporije, ali se treba čuvati. Naravno, nitko ništa ne radi po pitanju lagane vožnje, bitno je da se promet usporava. Iznad izvora rijeke Zrmanje je isto 90 km/h tako da nisam zagledao neke detalje koje sam vidio iz tvojih putopisa pa ti najljepše zahvaljujem na tome (slike i opisi). Quote Samo osmi položaj!!!
Karavela Posted December 10, 2011 Posted December 10, 2011 (edited) Par sitnica sa tog dijela pruge... U tunelu Plavno u smjeru Knina je pad od 16 promila koji se na polovici tunela smanjuje na 5 promila i pred sam kraj opet povećava na 16 promila. A kod putnog prelaza "Vještice" sam zamalo pobrao traktorić Tomo Vinković sa dvoje staraca dok nije bilo osiguranja PP...Između Pađena i Stare Straže kod malog kamenog nadvožnjaka (44°3'15,44" N 16°9'23,8" E) za Šumije (Bojaniće) desno u kanjonu se nalazi Zadarska pruga. Razmak između njih je 468 metara. Ne znam visinsku razliku. Edited December 10, 2011 by Karavela Quote Samo osmi položaj!!!
Toma Posted December 10, 2011 Posted December 10, 2011 Izvrstan putopis mb1213! Hvala! pozdrav toma Quote Three Blind Mice
Stanley Posted December 10, 2011 Posted December 10, 2011 Inače Stara Straža je imala dva kolosjeka i odvojak za vojno skladište Nekako mi je u pamćenju ostalo da je kolodvor Stara Straža imao tri kolosjeka(?), od kojih je treći bio prolazni. Naravno da je moguće da griješim, davno je bilo kada sam se zadnji put ovuda vozio dok su kolosjeci još bili na broju (1972.). Malo zbunjuje i onaj navoz na slici, koji upućuje na nekadašnje postojanje manipulativnog kolosjeka. E sad, ako bi netko iskopao nekadašnju kolosječnu situaciju ili bar staru fotografiju kolodvora... Quote Serija 05 je zakon!
mb1213 Posted December 10, 2011 Author Posted December 10, 2011 E ovo ja volim!!! Hvala Karavela na ispravkama i dopunama.I naravno pohvalama. U pravu si to je Kita (prljevska ili Dimića kita), 625mnm sa čudom moderne tehnologije na svojim plećima.Postoji i Kita Čupkovića 676mnm iznad zaseoka Čupkovići koja natkriljuje i sam vijadukt. I dobro što si stavio ovu sliku sa tekstom,pa sam uočio da sam pogrešno napisao naziv stražare(dvaput),u pitanju je "devetnaesta". Što se tiče brzine na mostu,za to sam već dobio packu od mog starog,pošto je mene zbunio ovaj znak na početku mosta: ....koji najavljuje ograničenje kroz neobezbjeđenu ŽS.Ipak sam ja samo amater(ali željan i spreman da naučim ). Dama na kolosjeku se zove Lara. A ta lagana vožnja je vjerovatno zbog onog "vulkana" u usjeku između malog mosta i Čupkovića. Mada stanje nije puno bolje ni u usjeku prije ŽS Plavno..... .......a takvih "blatnih erupcija" ima i na dijelu kod mostova prema Otonu. Ja sam blago rečeno začuđen tako lošom drenažom,sad u 11 mjesecu bila je baš velika suša,prava kiša nije pala od 7 mjeseca,a blato između pragova izbija poslije svakog prolaska voza. A poznato je da je taj kraj kraški i da se voda ne zadržava baš tako lako blizu površine. Nekad je sjećam se u usjeku prije ŽS Plavno(iz pravca Zrmanje)postojao betonski kanal koji su održavali pružni radnici,uvjek je bio čist.Sada je zatrpan (vidi se na slikama). Što se tiče razlike u nadmorskoj visini između LP i Zadarske na ovom mjestu sa mape,ja sam pokušao na onim kartama koje sam ja stavio na ovoj temi i došao do razlike od nekih 120 m. @Stanley I ja bih volio da ovo mogu potkrijepiti nekom slikom,ali nažalost nemam niti jednu. Po mojim izvorima i sjećanju kolosjek do nasipa je bio prolazni,onaj do stanice pomoćni,a odvojak za vojno skladište je išao sa pomoćnog. Navoz je služio da se na njega popne kamion ili neko drugo vozilo zbog istovara robe,a uz njega je prolazio pomoćni kol. Stara straža je u zadnje vrijeme bila klasično stajalište,ali je zbog vojnog objekta imala malo prošireniju ulogu. 80tih je imala samo jednog staničnog radnika,koji nije bio samo skretničar već je prodavao i karte.Akcije je bilo samo kad bi došla neka kompozicija za vojsku,ili vagon kukuruza za lokalnog domaćina iz Slavonije ili Vojvodine.Ti vozovi su bili radni i imali su svoje osoblje.Ipak s obzirom kako su svi objekti urađeni,sama stanična zgrada,kućice kod skretnica,signali,predsignali,Staroj straži je u bila namjenjena drugačija uloga,i nekad ju je imala. @Toma Hvala kolega. Quote
mb1213 Posted December 11, 2011 Author Posted December 11, 2011 Pa da ja nastavim dalje. Stanična zgrada......................bez imena..........to znači da više nije službeno mjesto.......... Tuga. Sve je zaraslo i devastirano. Pokraj stanične zgrade,pomoćni objekat...nekad magacin ZOPa... Inače stanična zgrada je ista kao ona u ŽS Plavno,ali kao odraz u ogledalu,pošto se nalazi sa druge strane kolosjeka. Ne znam da li još negdje ima ovakva stanična zgrada. Između magacina i st.zgrade postoje tri velika stabla kostjelića(celtis australis)koji je veoma zastupljen u ovim krajevima,kao i u cijeloj Dalmaciji,a ima ih i u Lici bar u ovom južnom dijelu. Po Bukovici skoro svaka kuća u dvorištu ima kostjelu,koja pravi divnu hladovinu. Ja jednostavno ne mogu da vjerujem da je ovakva zgrada prepuštena ovako tužnoj sudbini. Sve je opljačkano,plafoni su urušeni,krov oštečen,prozori nestali. Ulaz u prometni ured. Sa lijeve strane je nekad stajao uređaj za upravljanje signalima.Unutra....ništa ...nema ništa...osim nekog otpada. Iz drugog ugla. Ovakve stanične zgrade se u vrijeme kad je sagrađena nebi postidio ni neki grad. Ona i dalje bez obzira koliko je zapuštena i opljačkana,ranjena i umorna,iz vana izgleda kao da joj treba samo malo da ponovo zasija punim sjajem. To je sve tako kvalitetno ozidano,a klesani kamen zrači snagom i elegancijom. Zgrada sa dvorišne strane... Zgrada ima podrum i po jedan stan u visokom prizemlju i na spratu. Nekad su tu živjeli prometnici sa svojim porodicama,a kasnije su dodjeljeni radnicima željeznice. Kao i službene prostorije i ovaj dio je detaljno očišćen od svega što ima bilo kakvu vrijednost. Naravno da su to i žice za struju koje su razbojnici uredno počupali iz zidova. Ulaz i stepenice koje vode u podrum... Plafoni su pali i nije baš bezbjedno kretati se unutar zgrade... Krov je oštećen,što će samo ubrzati propadanje... A mogu samo da pretpotstavim šta će biti sljedeće. Kamen,tačnije klesani kameni blokovi od kojih su ove zgrade ozidane. Naime to je trenutno veoma unosan posao u ovim krajevima. Pošto su sela uglavnom jako slabo ili nikako naseljena,a mnogo je kuća starih,zidanih od kamena...a taj kamen zanimljiv novim bogatašima za njihove vile i vikendice...onda se naravno pojave i lešinari koji u svemu vide način da zarade.Već se o tome pisalo po novinama,ali ne vjerujem da će se tome stati u kraj. Bojim se da će jednog dana i ovaj kamen biti ugrađen u zidove toplog doma nekog "uspješnog mladog manager-a",naravno prije toga će ga banditi demontirati sa ovih zgrada,a novine će se zgražavati nad djelom "nepoznatih počinilaca" za kojima policija još uvjek traga. Evo još jedna pomoćna zgrada,ali bez krova. Liči na prvu žrtvu... Pokraj st.zgrade je i bunar,u njemu ima vode,ali ne vjerujem da je za piće. Toliko o tome. Sada malo niz prugu prema drugoj skretnici(zamišljenoj). Skretnička kućica,ka Kninu... I malo bliže. Km 216 i nekoliko tabli sa oznakama pada pruge. I za kraj ove tužne priče,pogled niz kolosjek na drugi kraj prema tunelu. Za kraj evo i jedna slika od prije godinu dana. Slikano je sa ceste Knin-Plavno. Tunel poslije Stare Straže u pravcu Knina. Svetinja br.19 l=117,5m. Tunel je dobio ime po maloj crkvici(kapeli)koja se nalazi u šumi ispod samog tunela. Ima još malo. Pogled sa ceste ,koja vodi prema Benderu, na usjek i krivinu, poslije stajališta ,ka Kninu. I još jedan osvrt sa istog mjesta na jednu od najljepših staničnih zgrada na LP(bar za mene). Ipak nadam se da sudbina ove zgrade neće biti konačna i da će nekome pasti na pamet da bi se od nje mogao urediti jedan lijep želj.muzej,koga Knin nema,ali ima dugu želj.prošlost. Na nekoliko km od grada,stotinjak metara od ceste kojom jure turisti,uz prugu....originalna zgrada...uz malo para,puno volje i rada može se svašta uraditi. Čitam ovdje na forumu kako tamo u dalekoj Australiji ljubitelji željeznice vikende provode skidajući rđu sa starih lokomotiva,potpuno besplatno i sve mi je to tako simpatično i lijepo."A na ovim prostorima"(kako to reče Rambo A.)kad kući doneseš klin,komad šine ili ploču,počneš priču o prugama,vozovima ili nekog upitaš da li se sjeća nečeg iz prošlosti,posmatraju te u najboljem slučaju kao blago retardiranog,ali bezopasnog jadnika. Ali zato za "gospodu" koja okolo isto to željezo kradu,imaju apsolutno razumjevanje,jer oni se bore da prežive. Sve je okrenuto naopako,pa zato i ova zgrada ne može izgledati nego ovako. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.