železocestnik Posted April 3, 2012 Posted April 3, 2012 Mogu reći, da sam "dobre volje" da sam se odlučio staviti "moj prilog" baš u ovu temu, jer autor ove teme poštuje i povijest i iz ovakvog detajla može i nešto izvući. Kod pretrage foruma, kde staviti članak iz Tehničkog lista, izbacilo mi je par tema o Pribudiću.Nekako se mi je članak najbolje uklapao ovamo. Ali uvjek radim u nekoj žurbi, ne poznajem dobro ni terena, tako da mi je sada odlično, da je mb 1213dodao još ponešto o tunelu... Na žalost više podataka nemam Quote "Problem sa činjenicama je u tome što ih ima tako mnogo." Samuel McChord Crothers
sbatak Posted June 25, 2012 Posted June 25, 2012 Pa da ja nastavim dalje. Stanična zgrada......................bez imena..........to znači da više nije službeno mjesto.......... Tuga. Sve je zaraslo i devastirano. Pokraj stanične zgrade,pomoćni objekat...nekad magacin ZOPa... Inače stanična zgrada je ista kao ona u ŽS Plavno,ali kao odraz u ogledalu,pošto se nalazi sa druge strane kolosjeka. Ne znam da li još negdje ima ovakva stanična zgrada. Između magacina i st.zgrade postoje tri velika stabla kostjelića(celtis australis)koji je veoma zastupljen u ovim krajevima,kao i u cijeloj Dalmaciji,a ima ih i u Lici bar u ovom južnom dijelu. Po Bukovici skoro svaka kuća u dvorištu ima kostjelu,koja pravi divnu hladovinu. Ja jednostavno ne mogu da vjerujem da je ovakva zgrada prepuštena ovako tužnoj sudbini. Sve je opljačkano,plafoni su urušeni,krov oštečen,prozori nestali. Ulaz u prometni ured. Sa lijeve strane je nekad stajao uređaj za upravljanje signalima.Unutra....ništa ...nema ništa...osim nekog otpada. Iz drugog ugla. Ovakve stanične zgrade se u vrijeme kad je sagrađena nebi postidio ni neki grad. Ona i dalje bez obzira koliko je zapuštena i opljačkana,ranjena i umorna,iz vana izgleda kao da joj treba samo malo da ponovo zasija punim sjajem. To je sve tako kvalitetno ozidano,a klesani kamen zrači snagom i elegancijom. Zgrada sa dvorišne strane... Zgrada ima podrum i po jedan stan u visokom prizemlju i na spratu. Nekad su tu živjeli prometnici sa svojim porodicama,a kasnije su dodjeljeni radnicima željeznice. Kao i službene prostorije i ovaj dio je detaljno očišćen od svega što ima bilo kakvu vrijednost. Naravno da su to i žice za struju koje su razbojnici uredno počupali iz zidova. Ulaz i stepenice koje vode u podrum... Plafoni su pali i nije baš bezbjedno kretati se unutar zgrade... Krov je oštećen,što će samo ubrzati propadanje... A mogu samo da pretpotstavim šta će biti sljedeće. Kamen,tačnije klesani kameni blokovi od kojih su ove zgrade ozidane. Naime to je trenutno veoma unosan posao u ovim krajevima. Pošto su sela uglavnom jako slabo ili nikako naseljena,a mnogo je kuća starih,zidanih od kamena...a taj kamen zanimljiv novim bogatašima za njihove vile i vikendice...onda se naravno pojave i lešinari koji u svemu vide način da zarade.Već se o tome pisalo po novinama,ali ne vjerujem da će se tome stati u kraj. Bojim se da će jednog dana i ovaj kamen biti ugrađen u zidove toplog doma nekog "uspješnog mladog manager-a",naravno prije toga će ga banditi demontirati sa ovih zgrada,a novine će se zgražavati nad djelom "nepoznatih počinilaca" za kojima policija još uvjek traga. Evo još jedna pomoćna zgrada,ali bez krova. Liči na prvu žrtvu... Pokraj st.zgrade je i bunar,u njemu ima vode,ali ne vjerujem da je za piće. Toliko o tome. Sada malo niz prugu prema drugoj skretnici(zamišljenoj). Skretnička kućica,ka Kninu... I malo bliže. Km 216 i nekoliko tabli sa oznakama pada pruge. I za kraj ove tužne priče,pogled niz kolosjek na drugi kraj prema tunelu. Za kraj evo i jedna slika od prije godinu dana. Slikano je sa ceste Knin-Plavno. Tunel poslije Stare Straže u pravcu Knina. Svetinja br.19 l=117,5m. Tunel je dobio ime po maloj crkvici(kapeli)koja se nalazi u šumi ispod samog tunela. Ima još malo. Pogled sa ceste ,koja vodi prema Benderu, na usjek i krivinu, poslije stajališta ,ka Kninu. I još jedan osvrt sa istog mjesta na jednu od najljepših staničnih zgrada na LP(bar za mene). Ipak nadam se da sudbina ove zgrade neće biti konačna i da će nekome pasti na pamet da bi se od nje mogao urediti jedan lijep želj.muzej,koga Knin nema,ali ima dugu želj.prošlost. Na nekoliko km od grada,stotinjak metara od ceste kojom jure turisti,uz prugu....originalna zgrada...uz malo para,puno volje i rada može se svašta uraditi. Čitam ovdje na forumu kako tamo u dalekoj Australiji ljubitelji željeznice vikende provode skidajući rđu sa starih lokomotiva,potpuno besplatno i sve mi je to tako simpatično i lijepo."A na ovim prostorima"(kako to reče Rambo A.)kad kući doneseš klin,komad šine ili ploču,počneš priču o prugama,vozovima ili nekog upitaš da li se sjeća nečeg iz prošlosti,posmatraju te u najboljem slučaju kao blago retardiranog,ali bezopasnog jadnika. Ali zato za "gospodu" koja okolo isto to željezo kradu,imaju apsolutno razumjevanje,jer oni se bore da prežive. Sve je okrenuto naopako,pa zato i ova zgrada ne može izgledati nego ovako. Quote
Igor Legaz Posted April 16, 2014 Posted April 16, 2014 Ako je suditi prema Karti naseljenih mjesta BiH (izdatoj 1985. od strane Geodetske uprave BiH) ovaj jezičak zemljišta na nekadašnjem Triplex Confiniumu bi trebao pripadati BiH Ima li netko detaljnu topografsku kartu Tromeđe ? Quote
mb1213 Posted May 10, 2014 Author Posted May 10, 2014 Evo mene, opet. Nekoliko slika sa Bendera sa početka ove godine. Radovi u usjeku između ŽS Plavno i Čupković viadukta. Na drugu stranu.... Quote
mb1213 Posted May 11, 2014 Author Posted May 11, 2014 Valjda mi niko neće zamjeriti na ovom malom presjeku iz 90 godina dugog života Čupković mosta na Ličkoj pruzi. Izgradnja.....1924 godina.... Svečano otvaranje.....1925 godina.... Obnova......1947 godina.... Titov plavi voz......1948 godina....(Slika je u vlasništvu Muzeja istorije Jugoslavije) Nesreća.....1962 godina.... Novi milenijum i lokomotive iz prošlog.......2012 godina.... Pozdrav sa 202 km Ličke pruge. Quote
Lika express Posted May 11, 2014 Posted May 11, 2014 Radovi vjerovatno na produženju kolosijeka u kolodvoru Plavno i potpunoj rekonstrukciji -HVALA na fotografijama-nadam se da bude još uskoro. Quote Mile
Portos Posted May 11, 2014 Posted May 11, 2014 Radovi vjerovatno na produženju kolosijeka u kolodvoru Plavno i potpunoj rekonstrukciji -HVALA na fotografijama-nadam se da bude još uskoro. Pri obnovi pruge kolodvorski kolosijeci nisu bili obnavljani kao niti pruga u usjeku koja je non-stop bila u blatu i po njoj se vozilo ograničenom brzinom. Sada će se kolosijeci obnoviti i produžiti a također će se obnoviti i pruga u usjeku. Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d.
mb1213 Posted November 6, 2014 Author Posted November 6, 2014 U Plavnu (Benderu) se radi punom parom. Mjenja se izgled okoline....... 14.10.2014 Kako možete primjetiti po kvalitetu fotografija radi se dok ne padne mrak, tačnije dok se ne isprazni mikser sa betonom. Imam još slika, ali su mutne i loše tako da ne bih zamarao sa njima. Skoro da je bio mrak kad sam slikao, ali nadam se da možete stvoriti sliku o onome šta se tu dešava. Osim ovih radova u usjeku drugih novosti nema. Prođe jedan nagibni, jednom gore (Zagreb), jednom dolje (Split). Protutnji nekoliko teretnjaka sličnim smjerovima. Sve u svemu........dobro je. I sa malo veće udaljenosti, isti voz...... Toliko, hvala. Quote
Mato Vilac Posted November 7, 2014 Posted November 7, 2014 Sa zadovoljstvom sam procitao temu od prve do zadnje stranice. Odlicno i samo tako nastavi. Quote
STIB Posted November 7, 2014 Posted November 7, 2014 I sa malo veće udaljenosti, isti voz......To znači da su bila (najmanje) dva fotografa? Quote _______________________ Pozdrav iz Zagreba
mb1213 Posted November 7, 2014 Author Posted November 7, 2014 @Renato, @Mato Vilac....kolege hvala na podršci. @STIB, tačno tako. Ustvari bilo nas je troje, pa se raspemo po terenu i 'ko šta uhvati. Ovo je ispalo sasvim slučajno. Quote
Lika express Posted November 8, 2014 Posted November 8, 2014 Super slike i nek se samo napokon odrade zaostali radovi u kolodvoru Plavno-Pozdrav. Quote Mile
mb1213 Posted November 14, 2014 Author Posted November 14, 2014 Slažem se, samo nek se završi. Mada koliko sam čuo ti radovi će trajati još neko vrijeme. Evo još nekoliko slika mosta i dizelki. Lička pruga mi prolazi kroz avliju........ :ne zna: .....šta da radim. Quote
Kupljenec Posted February 18, 2017 Posted February 18, 2017 Ja se jednostavno nemrem nadiviti Ličkoj pruzi, odličan putopis. Quote
Martin Posted February 18, 2017 Posted February 18, 2017 Jesam li nešto fulao ili propustio....lukovi na viaduktu su od betona? Izvorno, ili nakon partizanskog preuređenja u II SR? Quote
DB Posted February 18, 2017 Posted February 18, 2017 Jesam li nešto fulao ili propustio.... Jesi. http://www.zeljeznice.net/forum/index.php?/topic/11388-na-granici-dalmacije-i-likebenderpribudi/?p=469628 ...lukovi na viaduktu su od betona? Izvorno, ili nakon partizanskog preuređenja u II SR? Beton je inače izumljen znatno prije 1947. Quote
Martin Posted February 18, 2017 Posted February 18, 2017 Jesi. http://www.zeljeznice.net/forum/index.php?/topic/11388-na-granici-dalmacije-i-likebenderpribudi/?p=469628 Beton je inače izumljen znatno prije 1947. OK, vidio sam da postoje kalupi, slični su se, ako se na varam, koristili i za slaganje kamena. A, pitanje nastanka nije vezano za početak korištenja betona, nego, je li beton korišten već kod izgradnje, ili je to modifikacija nakon diverzije. No, razumjeli smo se. Suština je jasna; ipak to nije viadukt samo od kamena i morta............. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.