Jump to content

Na granici Dalmacije i Like...Bender...Pribudić


mb1213

Recommended Posts

Posted

Mogu reći, da sam "dobre volje" da sam se odlučio staviti "moj prilog" baš u ovu temu, jer autor ove teme poštuje i povijest i iz ovakvog detajla može i nešto izvući.

 

Kod pretrage foruma, kde staviti članak iz Tehničkog lista, izbacilo mi je par tema o Pribudiću.Nekako se mi je članak najbolje uklapao ovamo. Ali uvjek radim u nekoj žurbi, ne poznajem dobro ni terena, tako da mi je sada odlično, da je mb 1213dodao još ponešto o tunelu...

 

Na žalost više podataka nemam :sad:

"Problem sa činjenicama je u tome što ih ima tako mnogo." Samuel McChord Crothers

  • 2 months later...
  • Replies 92
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Pa da ja nastavim dalje.

Stanična zgrada......................bez imena..........to znači da više nije službeno mjesto..........

20112011461.jpg

Tuga. Sve je zaraslo i devastirano. Pokraj stanične zgrade,pomoćni objekat...nekad magacin ZOPa...

20112011463.jpg

Inače stanična zgrada je ista kao ona u ŽS Plavno,ali kao odraz u ogledalu,pošto se nalazi sa druge strane kolosjeka. Ne znam da li još negdje ima ovakva stanična zgrada.

20112011465.jpg

Između magacina i st.zgrade postoje tri velika stabla kostjelića(celtis australis)koji je veoma zastupljen u ovim krajevima,kao i u cijeloj Dalmaciji,a ima ih i u Lici bar u ovom južnom dijelu.

Po Bukovici skoro svaka kuća u dvorištu ima kostjelu,koja pravi divnu hladovinu.

20112011466.jpg

Ja jednostavno ne mogu da vjerujem da je ovakva zgrada prepuštena ovako tužnoj sudbini. Sve je opljačkano,plafoni su urušeni,krov oštečen,prozori nestali.

Ulaz u prometni ured. Sa lijeve strane je nekad stajao uređaj za upravljanje signalima.Unutra....ništa ...nema ništa...osim nekog otpada.

20112011470.jpg

Iz drugog ugla.

DSCN3794.jpg

Ovakve stanične zgrade se u vrijeme kad je sagrađena nebi postidio ni neki grad.

Ona i dalje bez obzira koliko je zapuštena i opljačkana,ranjena i umorna,iz vana izgleda kao da joj treba samo malo da ponovo zasija punim sjajem. To je sve tako kvalitetno ozidano,a klesani kamen zrači snagom i elegancijom.

Zgrada sa dvorišne strane...

DSCN3799.jpg

Zgrada ima podrum i po jedan stan u visokom prizemlju i na spratu. Nekad su tu živjeli prometnici sa svojim porodicama,a kasnije su dodjeljeni radnicima željeznice.

Kao i službene prostorije i ovaj dio je detaljno očišćen od svega što ima bilo kakvu vrijednost. Naravno da su to i žice za struju koje su razbojnici uredno počupali iz zidova.

Ulaz i stepenice koje vode u podrum...

20112011484.jpg

Plafoni su pali i nije baš bezbjedno kretati se unutar zgrade...

20112011487.jpg

Krov je oštećen,što će samo ubrzati propadanje...

20112011486.jpg

A mogu samo da pretpotstavim šta će biti sljedeće. Kamen,tačnije klesani kameni blokovi od kojih su ove zgrade ozidane.

Naime to je trenutno veoma unosan posao u ovim krajevima. Pošto su sela uglavnom jako slabo ili nikako naseljena,a mnogo je kuća starih,zidanih od kamena...a taj kamen zanimljiv novim bogatašima za njihove vile i vikendice...onda se naravno pojave i lešinari koji u svemu vide način da zarade.Već se o tome pisalo po novinama,ali ne vjerujem da će se tome stati u kraj.

Bojim se da će jednog dana i ovaj kamen biti ugrađen u zidove toplog doma nekog "uspješnog mladog manager-a",naravno prije toga će ga banditi demontirati sa ovih zgrada,a novine će se zgražavati nad djelom "nepoznatih počinilaca" za kojima policija još uvjek traga.

20112011495.jpg

Evo još jedna pomoćna zgrada,ali bez krova.

Liči na prvu žrtvu...

20112011496.jpg

Pokraj st.zgrade je i bunar,u njemu ima vode,ali ne vjerujem da je za piće.

20112011476.jpg

Toliko o tome. Sada malo niz prugu prema drugoj skretnici(zamišljenoj).

20112011497.jpg

Skretnička kućica,ka Kninu...

20112011500.jpg

I malo bliže. Km 216 i nekoliko tabli sa oznakama pada pruge.

20112011502.jpg

I za kraj ove tužne priče,pogled niz kolosjek na drugi kraj prema tunelu.

20112011512.jpg

Za kraj evo i jedna slika od prije godinu dana. Slikano je sa ceste Knin-Plavno. Tunel poslije Stare Straže u pravcu Knina.

Svetinja br.19 l=117,5m. Tunel je dobio ime po maloj crkvici(kapeli)koja se nalazi u šumi ispod samog tunela.

IMG_0209.jpg

Ima još malo. Pogled sa ceste ,koja vodi prema Benderu, na usjek i krivinu, poslije stajališta ,ka Kninu.

DSCN3432.jpg

I još jedan osvrt sa istog mjesta na jednu od najljepših staničnih zgrada na LP(bar za mene).

Ipak nadam se da sudbina ove zgrade neće biti konačna i da će nekome pasti na pamet da bi se od nje mogao urediti jedan lijep želj.muzej,koga Knin nema,ali ima dugu želj.prošlost. Na nekoliko km od grada,stotinjak metara od ceste kojom jure turisti,uz prugu....originalna zgrada...uz malo para,puno volje i rada može se svašta uraditi.

Čitam ovdje na forumu kako tamo u dalekoj Australiji ljubitelji željeznice vikende provode skidajući rđu sa starih lokomotiva,potpuno besplatno i sve mi je to tako simpatično i lijepo."A na ovim prostorima"(kako to reče Rambo A.)kad kući doneseš klin,komad šine ili ploču,počneš priču o prugama,vozovima ili nekog upitaš da li se sjeća nečeg iz prošlosti,posmatraju te u najboljem slučaju kao blago retardiranog,ali bezopasnog jadnika.

Ali zato za "gospodu" koja okolo isto to željezo kradu,imaju apsolutno razumjevanje,jer oni se bore da prežive.

Sve je okrenuto naopako,pa zato i ova zgrada ne može izgledati nego ovako.

DSCN3430.jpg

  • 1 year later...
Posted

Ako je suditi prema Karti naseljenih mjesta BiH (izdatoj 1985. od strane Geodetske uprave BiH) ovaj jezičak zemljišta na nekadašnjem Triplex Confiniumu bi trebao pripadati BiH




tromedja_zps2d5e51f2.jpg



Ima li netko detaljnu topografsku kartu Tromeđe ?

  • 4 weeks later...
Posted

Evo mene, opet.

Nekoliko slika sa Bendera sa početka ove godine.

Radovi u usjeku između ŽS Plavno i Čupković viadukta.

20140106_112954-1.jpg

Na drugu stranu....

20140106_112738.jpg

Posted

Valjda mi niko neće zamjeriti na ovom malom presjeku iz 90 godina dugog života Čupković mosta na Ličkoj pruzi.

Izgradnja.....1924 godina....

gradnja027sl3.jpg

Svečano otvaranje.....1925 godina....

ViaduktnapruziOgulin-Knin800.jpg

Obnova......1947 godina....

VijupkoviHM.jpg

Titov plavi voz......1948 godina....(Slika je u vlasništvu Muzeja istorije Jugoslavije)

1948_001_078.jpg

Nesreća.....1962 godina....

Sjecanje-na-zeljeznicku-nesrecu-na-Mostu

Novi milenijum i lokomotive iz prošlog.......2012 godina....

02102012500.jpg

Pozdrav sa 202 km Ličke pruge.

Posted

Radovi vjerovatno na produženju kolosijeka u kolodvoru Plavno i potpunoj rekonstrukciji -HVALA na fotografijama-nadam se da bude još uskoro.

 

Pri obnovi pruge kolodvorski kolosijeci nisu bili obnavljani kao niti pruga u usjeku koja je non-stop bila u blatu i po njoj se vozilo ograničenom brzinom. Sada će se kolosijeci obnoviti i produžiti a također će se obnoviti i pruga u usjeku.

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

  • 5 months later...
Posted

U Plavnu (Benderu) se radi punom parom.

Mjenja se izgled okoline.......

14.10.2014

20141014_182333.jpg

Kako možete primjetiti po kvalitetu fotografija radi se dok ne padne mrak, tačnije dok se ne isprazni mikser sa betonom.

20141014_181208.jpg

Imam još slika, ali su mutne i loše tako da ne bih zamarao sa njima.

Skoro da je bio mrak kad sam slikao, ali nadam se da možete stvoriti sliku o onome šta se tu dešava.

 

Osim ovih radova u usjeku drugih novosti nema.

Prođe jedan nagibni, jednom gore (Zagreb), jednom dolje (Split).

Protutnji nekoliko teretnjaka sličnim smjerovima.

Sve u svemu........dobro je.

20141017_135853.jpg

I sa malo veće udaljenosti, isti voz......

DSCN0230.jpg

Toliko, hvala.

Posted

I sa malo veće udaljenosti, isti voz......

To znači da su bila (najmanje) dva fotografa?

_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Posted

@Renato, @Mato Vilac....kolege hvala na podršci.

@STIB, tačno tako. Ustvari bilo nas je troje, pa se raspemo po terenu i 'ko šta uhvati. Ovo je ispalo sasvim slučajno.

Posted

Slažem se, samo nek se završi. Mada koliko sam čuo ti radovi će trajati još neko vrijeme.

Evo još nekoliko slika mosta i dizelki.

 

20141011_094132.jpg

 

20141011_094139.jpg

 

20141011_094151.jpg

 

Lička pruga mi prolazi kroz avliju........ :ne zna: .....šta da radim.

  • 2 years later...
Posted

OK, vidio sam da postoje kalupi, slični su se, ako se na varam, koristili i za slaganje kamena.

A, pitanje nastanka nije vezano za početak korištenja betona, nego, je li beton korišten već kod izgradnje, ili je to modifikacija nakon diverzije. No, razumjeli smo se. Suština je jasna; ipak to nije viadukt samo od kamena i morta.............

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...