Jump to content

Cipelcug: Sisak Caprag - Sisak, 27.08.2011


seabral

Recommended Posts

Za Sisak kažu da spada među najstarija naselja u Hrvatskoj. Burna povijest Siska zapisala je mnoga poglavlja u povijesnim knjigama, a pamtimo ga i kao značajno industrijsko središte bivše zajedničke države. Namjerno kažem bivše, jer u ovoj današnjoj je ta industrija nažalost potpuno marginalizirana i o sisačkoj industriji najčešće čitamo u crnoj kronici ili rubrikama tipa "vjerovali ili ne". Ali pustimo to sad ...

 

Sisak je poznat i po tome jer je bio krajnja točka prve izgrađene željezničke pruge na tlu Hrvatske (Zidani most - Zagreb - Sisak).

 

Osim glavnog Sisačkog kolodvora, Sisak ima i drugi kolodvor - onaj u Capragu, koji je (bio) značajniji za industrijskim promet, nego za putnički. Između ta dva kolodvora se nalaze rijeka Kupa i tunel Viktorovac, a to sve je bio cilj mojeg jučerašnjeg cipelcuga. Udaljenost između tih kolodvora je 5 km, što je bilo taman za jutanju šetnju, dok sunce ponovno žestoko ne pripeče kao što je peklo zadnjih (tje)dana.

 

Da bi se u Sisak stiglo rano ujutro, treba krenuti prije svitanja. :--)

 

Kad sam stigao na kolodvor, neki su još bili u dobokom snu.

 

P8270004res.jpg

 

A neki drugi su bili spremni za polazak. Mađar na vlaku 5101, polazak u 5:31 sati.

 

P8270006res.jpg

 

Iz tog istog Mađara sam izašao u Capragu nešto prije 7 ujutro. Sâma vožnja nije vrijedna puno spomena ... vlak je bio prazan, a vozili smo se uobičajenih 50 km/h do Turopolja, a dalje je bilo pristojnijih 95 km/h.

 

P8270014res.jpg

 

Pogled na Sisak Caprag, okupan izlazećim suncem

 

P8270018res.jpg

 

P8270021res.jpg

 

P8270025res.jpg

 

Nisam se zadržavao, jer sam imao plan fotkati 5202 iznad Viktorovca, a 5202 je stizao za dvadesetak minuta. Nije bilo druge, nego ubrzati korak u pravcu tunela.

 

P8270023res.jpg

 

Industrijski kolosijek ....

 

P8270024res.jpg

 

... i njegovo odvajanje od glavne pruge

 

P8270027res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Pokojna pruga prema Karlovcu ...

 

P8270029res.jpg

 

... i njen neslavni završetak u šikarama Capraga :|

 

P8270030res.jpg

 

P8270031res.jpg

 

Pogled na sat je pokazao da sam uhvatio dobar tempo i da ću na lokaciju iznad tunela stići na vrijeme

 

P8270034res.jpg

 

P8270035res.jpg

 

Nadvožnjak ...

 

P8270038res.jpg

 

... i pogled dolje s njega

 

P8270039res.jpg

 

Nakon nadvožnjaka se ukazao tunel i brdo iznad njega. Na brdu je groblje.

 

P8270041res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Do pozicije za fotkanje sam se popenjao kroz nečiji voćnjak

 

P8270044res.jpg

 

Ovako je to izgledalo odozgora

 

P8270045res.jpg

 

A pet minuta kasnije se čulo kloparanje po tračnicama i prošao je 5202 prema Zagrebu

 

P8270052res.jpg

 

P8270055res.jpg

 

P8270059res.jpg

 

 

Spustio sam se do tunela u namjeri da prođem kroz njega. Kad sam bio dolje, ipak sam odustao od toga. Činilo mi se preusko za eventualni susret s vlakom, a nisam vidio nikakvih oznaka za niše za sklanjanje. Znao sam da idući vlak ide za 25 minuta, ali nisam bio siguran da li će u međuvremenu po pruzi naići nešto neplanirano. Odlučio sam se vratiti na brdo i sigurnijim putem prijeći na drugu stranu.

 

P8270062res.jpg

 

Pogled s groblja na most i prugu

 

P8270063res.jpg

Link to comment
Share on other sites

S druge strane brda, uska staza vodi prema pruzi. Bijela ograda dijeli tu stazu od nekakvog rafinerijskog pogona

 

P8270065res.jpg

 

Natrag do pruge ...

 

P8270068res.jpg

 

... a vidi se i sjeverna strana Viktorovca

 

P8270069res.jpg

 

Most .... ovdje sam planirao fotkati 5201.

 

P8270071res.jpg

 

Napuštena zgrada u rafinerijskom kompleksu. Kasnije mi je jedan lokalni prolaznik rekao da će se sve ovo rušiti i da će se tu graditi sisačka obilaznica. Ako je on slagao mene, onda i ja sad lažem vas ...

 

P8270079res.jpg

 

Ne mogu se nikako oteti razmišljanjima kako jako volim željezničke mostove ...

 

P8270080res.jpg

 

... pogotovo dok preko njih voze vlakovi :--)

 

P8270092res.jpg

Link to comment
Share on other sites

I dok vlakovi, biciklisti i pješaci vrijedno prolaze preko mosta ...

 

P8270102res.jpg

 

... ispod mosta me je dočekala riječna idila

 

P8270119res.jpg

 

Čamci na Kupi ...

 

P8270082res.jpg

 

P8270103res.jpg

 

P8270106res.jpg

 

U vječitoj potrazi za hranom

 

P8270111res.jpg

 

Usred riječne idile, Mađar 5201 mi je pružio čast i veselje, istovremeno se ukazavši dva puta .... kao slika i odraz u mirnoj Kupi.

 

P8270135res.jpg

 

I dok su čamci na gornjoj fotki samo ukras, ovdje su svoju sporednu ulogu zamijenili glavnom ... po meni, potpuno zasluženo.:--)

 

P8270160res.jpg

 

P8270161res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Starim kamenim stepenicama se vraćam prema cesti i pruzi ...

 

P8270162res.jpg

 

... i starom mostu preko Kupe

 

P8270166res.jpg

 

Pogled s mosta na obale mirne rijeke ...

 

P8270167res.jpg

 

... i grad u daljini

 

P8270168res.jpg

 

Za trenutak sam zastao u razmišljanjima. Prekinuo me je poznati zvuk dolazećeg vlaka. Nisam ga imao u voznom redu, pa je trebalo improvizirati. Brzo sam prešao na drugu stranu pruge, namjestio fotić i pričekao Mađara.

 

P8270175res.jpg

 

Kasnije sam vidio da je to onaj isti s kojim ću se s 5106 vraćati za Zagreb

 

P8270178res.jpg

 

Ode prema Capragu .... tamo će mu biti polazište prema Zagrebu

 

P8270182res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Vratio sam se na most i fotkao napuštenu vahtarnicu ...

 

P8270187res.jpg

 

... stari blockhaus ...

 

P8270189res.jpg

 

... i obje obale Kupe

 

P8270196res.jpg

 

P8270201res.jpg

 

 

Pješačka staza na mostu

 

P8270193res.jpg

 

Pogled unatrag s jedne strane ...

 

P8270198res.jpg

 

... i s druge strane pruge

 

P8270206res.jpg

 

Ovdje se pješačka staza i pruga razdvajaju. Nisam ni trenutka imao dileme kojim ću putem krenuti :--)

 

P8270207res.jpg

 

;-)

 

P8270218res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Trasa pruge prolazi pored stadiona i pomoćnih igrališta ...

 

P8270221res.jpg

 

.... lagano zavija udesno ....

 

P8270222res.jpg

 

... prelazi cestu ...

 

P8270225res.jpg

 

P8270227res.jpg

 

 

...i u dugačkom ravnom dijelu dolazi do zadnjeg zavoja prije kolodvora

 

P8270230res.jpg

 

P8270233res.jpg

 

Pogledi unatrag

 

P8270232res.jpg

 

P8270247res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Na svojem putu, pruga prolazi pored sajma, gdje se prodaje bukvalno sve i svašta

 

P8270243res.jpg

 

Mostić prije zadnjeg zavoja

 

P8270245res.jpg

 

Rascvjetanim biljem ukrašena pruga

 

P8270252res.jpg

 

Zadnji zavoj ... i prilika da tu negdje sačekam 397

 

P8270254res.jpg

 

Ne znam zašto, ovo tužno drvo me se posebno dojmilo. Morao sam ga ovjekovječiti

 

P8270256res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nailazak vlaka broj 397

 

P8270274res.jpg

 

Ovo nije ni podsusedski zavoj, ni zabočki ... ovo je jednostavno sisački zavoj :D

 

P8270288res.jpg

 

Ode on prema BiH

 

P8270291res.jpg

 

P8270293res.jpg

 

Još samo malo, pa pruga dolazi do kolodvora. Ne znam da li su ovaj travnjak namjerno ostavili između tračnica :hm:

 

P8270297res.jpg

 

Neposredno prije kolodvora se na glavnu prugu spaja industrijski kolosijek

 

P8270300res.jpg

 

Kako i priliči, skretnica ne dozvoljava prilaz prema glavnoj pruzi

 

P8270304res.jpg

 

Bikiii i interesantna modifikacija naziva kolodvora :mrgreen:

 

P8270307res.jpg

 

Pred kolodvorom

 

P8270308res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Davno je bio 01.10.1862. godine, kad je na ovo mjesto stigao prvi vlak ...

 

P8270318res.jpg

 

Okretaljka

 

P8270321res.jpg

 

P8270322res.jpg

 

Detalji posvećeni parnom lobiju :--)

 

P8270328res.jpg

 

P8270332res.jpg

 

P8270334res.jpg

 

Nakon par minuta, stiže Mađar za Zagreb. U pravom trenutku, jer je vani temperatura ponovno već debelo prešla 30 Celzija i započeo je još jedan sparni ljetni dan ... navodno zadnji takav ovog ljeta.

 

P8270345res.jpg

 

P8270348res.jpg

 

Sat vremena kasnije, na peronu zagrebačkog kolodvora završavam ovo jutarnje tumaranje.

 

P8270350res.jpg

 

 

See you again, Sisak ! :D

 

 

*** kraj ***

Link to comment
Share on other sites

Fino! Nema puno toga ljepšeg od ustajanju na sabajle i početak putovanja prije svitanja. Brod, vlak, svejedno, čak i autobus ... Još je veći (iako neveseli) doživljaj biti samac u prometalu, imaš vremena i mjesta za razmišljanje o mnogočemu. Dio rituala treba biti i kafa, po mogućnosti na mjestu gdje će te poslužiti netko ljubazan. I kao šlag na kraju takvog početka, kakve novine, ma koliko tradicionalno novoHrvatski jadne u pravilu bile ...

 

A sve dalje, slike same govore. Dobih volju i sam se pokrenuti. Ke (Che) lijepo, rekli bi u Rijeci ...

Moraš znati nešto o vlakovima. Nije važno kamo idu. Važno je odlučiti da se na njih ukrcamo.

Link to comment
Share on other sites

Prošao sam tom dionicom nekoliko puta u zadnjih 1-2 godine ali uvijek u upravljačnici Lokomotive ili EMV-a tako da dobro poznajem trasu koju si prehodao, jedino nisam znao da je duga čak 5 kilometara.

Nego mislio sam si zapravo kako si se već u petak trebao do Capraga odvesti sa 6112-001, praviti tokom noći društvo kondukterki koja u Sisku čeka nastavak smjene na prvom vlaku za Zagreb, ujutro prehodati dionicu u suprotnom smjeru, te se u Zg vratiti brzim vlakom iz Capraga. Em bi se provozao sa 6112, em bi kondukterki u tvom društvu noć brže prošla, hodao bi ujutro odmah nakon svitanja dok je temperatura ispod 25°C, a u povratku bi uživao u čistoći i urednosti vagona brzog vlaka :lool

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Majke mi, poslije svega ostajem bez teksta. Najprije sam htio pitati seabrala ''jesi li ti normalan kad ustaješ tako rano da bi slikao neki ficlek od pruge, a nitko te ne tjera?'', ali sam odustao jer sam se prisjetio da ni sâm nisam ništa bolji. :wink:

Cipelcug, po običaju, za pet. :palac:

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Svaka čast na hodopisu, a isto tako na volji i trudu. :palac:

 

Svako malo nas nečim lijepim iznenadiš i omogućiš nam uživanciju u prekrasnim fotkama koje uz vlakove obiluju i prirodnim ljepotama.

 

Hvala ti. ;)

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Hvala vam svima na komentarima :--)

 

Dobih volju i sam se pokrenuti.

Koliko smo vidjeli, ti si se već bio pokrenuo ... i to vrlo uspješno i atraktivno. Šteta bi bilo ne nastaviti tako, zar ne ? :P

 

Nego mislio sam si zapravo kako si se već u petak trebao do Capraga odvesti sa 6112-001, praviti tokom noći društvo kondukterki koja u Sisku čeka nastavak smjene na prvom vlaku za Zagreb, ujutro prehodati dionicu u suprotnom smjeru, te se u Zg vratiti brzim vlakom iz Capraga. Em bi se provozao sa 6112, em bi kondukterki u tvom društvu noć brže prošla, hodao bi ujutro odmah nakon svitanja dok je temperatura ispod 25°C, a u povratku bi uživao u čistoći i urednosti vagona brzog vlaka

I to mi tek sad kažeš, kad sam sve već odradio bez kondukterke ... t2412.gif :mrgreen:

 

jesi li ti normalan kad ustaješ tako rano da bi slikao neki ficlek od pruge, a nitko te ne tjera?'', ali sam odustao jer sam se prisjetio da ni sâm nisam ništa bolji. :wink:

Drago mi je da nisi bolji ... imamo mi šta još učiti od tebe :lol:

 

krasno... a nisi zavirio u depo da vidiš Baat-iće i švicarce ?

Nisam ... bilo je premalo vremena između prolaska 397 i Mađara za Zagreb. A fotke sam nedavno dobio ;-)

Link to comment
Share on other sites

Cipelcug je po običaju za 5, Ne kaže se zabadava da samo rane ptice ulove glistu!

Suuper3.gif

A fotka mosta s odrazom u Kupi je antologijska.

 

A pet minuta kasnije se čulo kloparanje po tračnicama...

Kakvo sad kloparanje? Zar nisi osluškivao šum KV?

 

... em bi kondukterki u tvom društvu noć brže prošla...

Zloćko jedan, ne navodi čovjeka na grijeh... :po guzi:

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

svaka čast na cipelcugu,stvarno nadahnjujete svojom voljom!

p.s. sljedeci put kada budete blizu Siska ako zelite suputnika javite se. Ja sam tek par mjeseci na forumu i moze se reci da sam railfan u povojima ali nadam se da bih bio dobro drustvo.

Link to comment
Share on other sites

Kakvo sad kloparanje? Zar nisi osluškivao šum KV?

Kotači su bili glasniji .... čuli su se još daleko prije nego se vlak ukazao iza zavoja i zakoračio na suprotnu stranu mosta. Da li je to greška u pruzi ili KV ? :hm;-)

Bilo kako bilo, nisam se ni sjetio pogledati na KV, nego sam odmah skočio tražiti zgodno mjesto za sačekušu. :--)

Link to comment
Share on other sites

Jedno pitanje za znalce. Kad sam se vozio Mađarima u Sisak i iz Siska, u oba smjera su vozili Mađari preuređeni za zagrebački prigradski promet. Tu mislim na one s pojedinačnim sjedalima uz prozore i sa širokim prostorom za stajanje. Kaj je to normalno na takav način svjesno smanjivati broj sjedećih mjesta u vlakovima za relacije prema Sisku i još dalje prema Volinji ? :-?

Link to comment
Share on other sites

Jedno pitanje za znalce. Kad sam se vozio Mađarima u Sisak i iz Siska, u oba smjera su vozili Mađari preuređeni za zagrebački prigradski promet. Tu mislim na one s pojedinačnim sjedalima uz prozore i sa širokim prostorom za stajanje. Kaj je to normalno na takav način svjesno smanjivati broj sjedećih mjesta u vlakovima za relacije prema Sisku i još dalje prema Volinji ? :-?

 

ja sam znao tu i tamo vidjeti obnovljene madjare prema sisku, ali su uglavnom prevladavali oni neobnovljeni (meni puno drazi jer ima vise mjesta za sjedenje, a ni oni naslonjaci nisu toliko neudobni). vjerojatno je to posljedica neimanja dovoljno neobnovljenih madjara, uostalom cini mi se da neke vozne redove bas ti madjari voze i od dobove do dugog sela.

Hej haj, bas nas briga,

vozamo se na taljiga!

Link to comment
Share on other sites

Nije normalno da mađari za prigradski promet voze prema Sisku, Volinji, ali za taj slučaj je ključna ova rečenica:

 

vjerojatno je to posljedica neimanja dovoljno neobnovljenih madjara

Naime, to se lako vidi i po tome da jučer i danas nema niti jednog mađara na vlakovima prema Moravicama, a trebali bi biti 4050/4059, 4058/4063 i 4106/4101. Još ova prva dva para koja sam naveo mijenja klasika relativno često, ali par vlakova 4106/4101 uvijek vozi mađar, a ako ne onda je to znak da je velika stiska s njima. Btw, danas i vlak 5203 vozi klasika sa 2 vagona umjesto mađara. ;-)

Stari Bl-ovci su zakon!!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...