Jump to content
zeljeznice.net

zeljko256

Članovi
  • Content Count

    2,038
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About zeljko256

  • Birthday 08/08/1982

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Konjščina
  1. zeljko256

    zeljko256

  2. Vode se logikom, ako nitko ništ ne piše, znači da je sve u redu.
  3. Čini mi se da sam negde čul da u Hrvatskoj postoji firma koja može proizvesti vlak.
  4. Ako Zabok bude povezan zagrebačkim prigradskim vlakovima(malo gušćim i smislenijim voznim redom) i ak bu od Glavnog kolodvora do Zaboka trebalo pol sata onda je to već prihvatljivo. Od Zaboka prema Varaždinu - "šinobusi" svakih pol sata.
  5. Prije tri godine sam prestao putovati vlakom iz Konjščine u Zg jer mi je to bilo možda i napornije nego sada kad putujem svaki dan autom. Primjer sam korisnika kojeg je Hž izgubio i koje će se na prijevoz vlakom vratiti onda kad za 8 satno radno vrijeme neću od doma izbivati 12 i više sati (kad je sve "po planu"). Da kojim slučajem vlak iz Konjščine vozi jedan sat, a ne dva sata, ne bih ni trenutka razmišljao - uživao bih u vožnji vlakom. Svakodnevno na stotine ljudi putuje iz Zagorja u Zagreb. Neki se voze sami, neki dijele prijevoz autima. Umjesto brojanja putnika na postojećim linijama, nek HŽ radije broji aute na staroj zagorskoj magistrali i priupita prosječnog radnika : 1. Dal' bi se vozili vlakom kad bi ta vožnja trajala jedan sat umjesto dva ? 2. Dal' bi se vozili vlakom kad bi taj način prijevoza bil pouzdan(iji), tj. bez velikih kašnjenja ili otkazivanja vlakova, 3. Dal' bi radije spavali putem do doma ili bi nakon posla sjeli za volan pa se vozili sat vremena ili sat i pol. Sad sam malo otišel u OT, ali to je stanje koje nikako ne privlači putnike, nego ih odbija. (za druge regije ne pišem jer ne znam kakva je tamo situacija, ali sumnjam da je puno drugačija) Po meni, na relaciji Zagreb - Zabok (Krapina / Stubica) - Varaždin u obzir dolaze isključivo dizel motorne garniture jer dizelske su lokomotive preteške, troše previše goriva i u pravu obnovu je vjerojatno potrebno uložiti ne puno manje novaca nego na nabavu dizel motornjaka. Nakon ovoga će me zamrziti polovica foruma ali razmislite koliko je vremena, logistike i infrastukture potrebno za odvoziti jednu liniju sa klasikom, a koliko sa motornjakom. Klasika je lijepa, romantična, ali dal volite kad u autu imate klimu, ili vam je baš super voziti se autom starim 30 godina, bez klime, bez električnih podizača stakala itd.
  6. https://www.flickr.com/photos/79411160@N06/35570809661/ Ovo je fotka snimljena oko ponoći. Noć nije skroz bijela, kad sam ja bio tamo, više je to bilo kao jači sumrak. U Petrogradu/ Petersburgu / Peterburgu / Piteru / Lenjingradu sam bio svega dva dana pa i nemam puno fotki.
  7. Prošli tjedan sam se vratio iz još jednog posjeta Rusiji (30.12. - 07.01.), a sunce sam vidio jedan (i pol) puta.
  8. Ja iskreno neznam zakaj se je ugural "S" u engleski naziv. Možda od Peter's burg. Meni je nešto u sjećanju iz škole - Petrograd. Ja sam subhektivan, ali ja govorim Peterburg Za posljednje pitanje, možda može prokomentirati Ivog ?
  9. Stanley, ovo je sve.. Tekst je manje tehnički, a više "ljudski". Smekšao sam se Ukoliko nekog, bilo što od navedenog, zanima detaljnije - neka pita u komentarima. Sljedeći putopis će biti: Na tračnicama od SPB do Moskve, to bi ti se moglo svidjeti, ali isto tako, neće biti predugačak.
  10. 24.06.2017. Prvi put na terminalu novog terminala Franje Tuđmana Idemo..... Poznati "STAKANI" u Sankt Peterburgu. Stari terminal Pulkovo aerodroma. Zagreb 35 °C, Sankt Peterburg 15 °C. Izlazim iz aviona i približavam graničnoj kontroli. Ruska granična kontrola je temeljita i traje neko vrijeme, ali to je u redu. Meni se sviđa kad se stvari rade temeljito i strogo. Poliacajka provjerava moju putovnicu. Provjerava.... Provjerava... Pita me otkuda sam doletio, koliko ostajem u Rusiji i s kojom namjerom te od kuda se vraćam. Odgovaram na sva prethodno postavljena pitanja i dobivam novo pitanje/kompliment – Gdje ste tako dobro naučili Ruski jezik, u Rusiji ? Hvala Vam. Učim već nešto više od dvije godine u Zagrebu. Svako Vam dobro - odgovara policajka i propušta me. Propušta me u moju novu rusku avanturu. Posljednji put sam u Rusiji bio u siječnju, a sad sam ovdje ljeti. Ljeto u Sankt Peterburgu znači da je temperatura do 20 °C, uz vjetar i iznenenadne pljuskove. Ali ljeto ovdje znači još jedno - bijele noći. U vrijeme oko solsticija, sunce zalazi kasno i izlazi rano, a potpune noći gotovo da i nema. Izlazim iz zgrade aerodroma. Kiša je tek prestala, a sunce se stidljivo pokazuje kroz ostatke oblaka, povjetarac. Temperatura svega 15 °C. Dobro da sam u Zagrebu jaknu uzeo u ručnu prtljagu. Mnogo sam puta slušao o Piterskom vremenu, ali nisam mogao znati o čemu se radi dok nisam osjetio na svojoj koži. Ovdje su svi su u jaknama i debelim vestama. Do grada je moguće doći autobusom, a karta košta svega 40 Rublji. Zapravo se radi o prigradskom autobusu koji usput prolazi i pored aerodroma. Dolazim do grada, do Metro stanice Moskovskaya (Московская). Vrlo je lijep osjećaj, vozeći se u javnom prijevozu u gradu tako daleko od kuće, razumjeti o čemu razgovaraju ljudi. Grad kao grad, ljudi kao ljudi. Čim sam izašao iz aviona, osjećao sam se nekako dobro. Iako tako daleko od doma, neznam gdje sam - osjećam se dobro, mirno. Već u Zagrebu, na aerodromu, osjećaj je bio dobar. Slučajući Ruse koji se vraćaju doma. Oni znaju svoj put, znaju kuda idu i što ih čeka. Let kasni, ali svejedno letim u taj Piter. U Rusiju. 25.06.2017. Piterski Metro Dobro jutro Piter. Vjetar puše i miris kiše je u zraku, a sunce jako stidljivo proviruje kroz oblake. Ne boj se sunce, ali sunce je ovdje takvo. Krajem lipnja sasvim je normalno vidjeti ljude u jesenskoj odjeći hladnih boja. Promatrajući još jedan grad Rusije, vidim da je ovdje ipak malo drugačije nego u Moskvi. U sjevernoj prijestolnici, ljudi ne žure previše. U metro sustavu većina ljudi ipak samo normalno hoda, nema takve strke. Ljudi hodaju, obavljaju svoje svakodnevne poslove, no djeluju smirenije. Metro stanice su izgrađene kao „horizontalni lift“. Nije baš dobro i lijepo za ljubitelja vlakova i željeznice. Na većini stanica ne možete vidjeti vlak jer su na mjestima gdje se vlak zaustavlja i gdje će biti vrata vlaka, samo otvori - kao i u liftu u zgradi. Samo što Vas ovaj lift vozi horizontalno. Ako ste u Metro ušli dok je na ulici bilo sunčano, to nije garancija da će vas ono dočekati na Vašem izlasku. Tako se dogodilo i meni. Na izlazu, dočekao me pljusak. Treba biti strpljiv. Počekati desetak minuta i pljusak će prestati. Ovaj grad Vas primorava da budete strpljivi. Спас на кровы Mostovi na Nevi, 26.06.2017. Mostovi se grade da bi spajali, no ako su oni izgrađeni na rijeci gdje ima puno prometa teretnim brodovima, onda ste u problemu i prekinuli ste teretni promet. Razmišljajući o tome, ovdje su se sjetili sagraditi takve mostove koji se noći mogu podići iznad rijeke i omogućiti nesmetan promet brodovima. Tako su svi bili zadovoljni. Ne baš sasvim. Ako se iz bilo kojeg razloga, poslije podizanja mostova, nađete na obali koja nije ona na kojoj bi se trebali nalaziti – moglo bi se reći da ste u problemu jer se do jutra ne možete vratiti na svoju stranu grada. I tako, 3000 tona ruskog čelika od kojeg je sagrađen jedan od većih mostova, svake se večeri potpuno podiže za dvije minute. Za turiste, prekasan prozor, za čovjeka koji je ostao na krivoj obali, ne baš ugodan. Uvijek može biti zanimljiv izgovor, zašto ste ostali vani do jutra u nekom od lokala koji su otvoreni cijele noći. Mostovi spajaju obale, no ovdje se čini da ponekad i razdvajaju. Most je sa građevinske točke vrlo složen inženjerski projekt, a ovdje je to još složenije jer je on i mehanički sustav koji svaki dan mora funkcionirati besprijekorno i svaki od tih mostova ima svoju ekipu strojara koji vode brigu o njegovom radu. Most koji je noću nekog razdvojio, u istom tom trenutku je nekog i spojio jer je omogućio prolaz broda sa teretom i namirnicama za neke druge potrebe. Kao i uvijek u životu, postignut je kompromis, u svrhu postizanja zadovoljstva svih. Sankt Peterburg je grad koji je most. Most između Rusije i Europe. Istok i zapad, spojili su se na sjeveru da bi svi osjetili toplinu juga. Upravo na sjeveru gdje su i takve prekrasne noći. Noći koje ljetom to i nisu jer sunce kasno zalazi i rano izlazi tako da noći gotovo da i nema. Vrlo je neobičan osjećaj - u ponoć vidjeti nebo svjetlo plave boje. Na ulicama su ljudi i takva osobita pozitivna atmosfera, pozitivna energija. Čak niti hladnoća, kiša i vjetar ne mogu pokvariti dobre i tople osjećaje koje nikad neću zaboraviti.
  11. Prilikom svojeg drugog posjeta Rusiji, posjetio sam tv toranj Ostankino. Ulaznica košta 1000 Rubalja. Da bi došli do vidikovca, potrebno je proći tri kontrolne točke, a kartu je moguće kupiti uz predočenje pasporta / putovnice. Tamo je vodič koji objašnjava sve o tv tornju i općenito o Moskvi jer je sa vidikovca (320 metara) moguće vidjeti cijeli grad pa i dalje do Podmoskovja. Novi putopis je u pripremi, tako da ću i tamo napisati nešto o ovome.
  12. Evo mojeg putopisa u malo formalnijem izdanju. https://hr.rbth.com/travel/2017/04/18/veliko-putovanje-hrvata-po-moskvi_738422
  13. Официально, у меня уровень А2
  14. Да. Говорю по-русски. Спасибо большое. Жалко не смог видеть все что захотелось. Спасибо большое.
×
×
  • Create New...