seabral Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 Za Sisak kažu da spada među najstarija naselja u Hrvatskoj. Burna povijest Siska zapisala je mnoga poglavlja u povijesnim knjigama, a pamtimo ga i kao značajno industrijsko središte bivše zajedničke države. Namjerno kažem bivše, jer u ovoj današnjoj je ta industrija nažalost potpuno marginalizirana i o sisačkoj industriji najčešće čitamo u crnoj kronici ili rubrikama tipa "vjerovali ili ne". Ali pustimo to sad ... Sisak je poznat i po tome jer je bio krajnja točka prve izgrađene željezničke pruge na tlu Hrvatske (Zidani most - Zagreb - Sisak). Osim glavnog Sisačkog kolodvora, Sisak ima i drugi kolodvor - onaj u Capragu, koji je (bio) značajniji za industrijskim promet, nego za putnički. Između ta dva kolodvora se nalaze rijeka Kupa i tunel Viktorovac, a to sve je bio cilj mojeg jučerašnjeg cipelcuga. Udaljenost između tih kolodvora je 5 km, što je bilo taman za jutanju šetnju, dok sunce ponovno žestoko ne pripeče kao što je peklo zadnjih (tje)dana. Da bi se u Sisak stiglo rano ujutro, treba krenuti prije svitanja. Kad sam stigao na kolodvor, neki su još bili u dobokom snu. A neki drugi su bili spremni za polazak. Mađar na vlaku 5101, polazak u 5:31 sati. Iz tog istog Mađara sam izašao u Capragu nešto prije 7 ujutro. Sâma vožnja nije vrijedna puno spomena ... vlak je bio prazan, a vozili smo se uobičajenih 50 km/h do Turopolja, a dalje je bilo pristojnijih 95 km/h. Pogled na Sisak Caprag, okupan izlazećim suncem Nisam se zadržavao, jer sam imao plan fotkati 5202 iznad Viktorovca, a 5202 je stizao za dvadesetak minuta. Nije bilo druge, nego ubrzati korak u pravcu tunela. Industrijski kolosijek .... ... i njegovo odvajanje od glavne pruge Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted August 28, 2011 Author Share Posted August 28, 2011 Pokojna pruga prema Karlovcu ... ... i njen neslavni završetak u šikarama Capraga Pogled na sat je pokazao da sam uhvatio dobar tempo i da ću na lokaciju iznad tunela stići na vrijeme Nadvožnjak ... ... i pogled dolje s njega Nakon nadvožnjaka se ukazao tunel i brdo iznad njega. Na brdu je groblje. Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted August 28, 2011 Author Share Posted August 28, 2011 Do pozicije za fotkanje sam se popenjao kroz nečiji voćnjak Ovako je to izgledalo odozgora A pet minuta kasnije se čulo kloparanje po tračnicama i prošao je 5202 prema Zagrebu Spustio sam se do tunela u namjeri da prođem kroz njega. Kad sam bio dolje, ipak sam odustao od toga. Činilo mi se preusko za eventualni susret s vlakom, a nisam vidio nikakvih oznaka za niše za sklanjanje. Znao sam da idući vlak ide za 25 minuta, ali nisam bio siguran da li će u međuvremenu po pruzi naići nešto neplanirano. Odlučio sam se vratiti na brdo i sigurnijim putem prijeći na drugu stranu. Pogled s groblja na most i prugu Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted August 28, 2011 Author Share Posted August 28, 2011 S druge strane brda, uska staza vodi prema pruzi. Bijela ograda dijeli tu stazu od nekakvog rafinerijskog pogona Natrag do pruge ... ... a vidi se i sjeverna strana Viktorovca Most .... ovdje sam planirao fotkati 5201. Napuštena zgrada u rafinerijskom kompleksu. Kasnije mi je jedan lokalni prolaznik rekao da će se sve ovo rušiti i da će se tu graditi sisačka obilaznica. Ako je on slagao mene, onda i ja sad lažem vas ... Ne mogu se nikako oteti razmišljanjima kako jako volim željezničke mostove ... ... pogotovo dok preko njih voze vlakovi Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted August 28, 2011 Author Share Posted August 28, 2011 I dok vlakovi, biciklisti i pješaci vrijedno prolaze preko mosta ... ... ispod mosta me je dočekala riječna idila Čamci na Kupi ... U vječitoj potrazi za hranom Usred riječne idile, Mađar 5201 mi je pružio čast i veselje, istovremeno se ukazavši dva puta .... kao slika i odraz u mirnoj Kupi. I dok su čamci na gornjoj fotki samo ukras, ovdje su svoju sporednu ulogu zamijenili glavnom ... po meni, potpuno zasluženo. Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted August 28, 2011 Author Share Posted August 28, 2011 Starim kamenim stepenicama se vraćam prema cesti i pruzi ... ... i starom mostu preko Kupe Pogled s mosta na obale mirne rijeke ... ... i grad u daljini Za trenutak sam zastao u razmišljanjima. Prekinuo me je poznati zvuk dolazećeg vlaka. Nisam ga imao u voznom redu, pa je trebalo improvizirati. Brzo sam prešao na drugu stranu pruge, namjestio fotić i pričekao Mađara. Kasnije sam vidio da je to onaj isti s kojim ću se s 5106 vraćati za Zagreb Ode prema Capragu .... tamo će mu biti polazište prema Zagrebu Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted August 28, 2011 Author Share Posted August 28, 2011 Vratio sam se na most i fotkao napuštenu vahtarnicu ... ... stari blockhaus ... ... i obje obale Kupe Pješačka staza na mostu Pogled unatrag s jedne strane ... ... i s druge strane pruge Ovdje se pješačka staza i pruga razdvajaju. Nisam ni trenutka imao dileme kojim ću putem krenuti Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted August 28, 2011 Author Share Posted August 28, 2011 Trasa pruge prolazi pored stadiona i pomoćnih igrališta ... .... lagano zavija udesno .... ... prelazi cestu ... ...i u dugačkom ravnom dijelu dolazi do zadnjeg zavoja prije kolodvora Pogledi unatrag Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted August 28, 2011 Author Share Posted August 28, 2011 Na svojem putu, pruga prolazi pored sajma, gdje se prodaje bukvalno sve i svašta Mostić prije zadnjeg zavoja Rascvjetanim biljem ukrašena pruga Zadnji zavoj ... i prilika da tu negdje sačekam 397 Ne znam zašto, ovo tužno drvo me se posebno dojmilo. Morao sam ga ovjekovječiti Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted August 28, 2011 Author Share Posted August 28, 2011 Nailazak vlaka broj 397 Ovo nije ni podsusedski zavoj, ni zabočki ... ovo je jednostavno sisački zavoj Ode on prema BiH Još samo malo, pa pruga dolazi do kolodvora. Ne znam da li su ovaj travnjak namjerno ostavili između tračnica : Neposredno prije kolodvora se na glavnu prugu spaja industrijski kolosijek Kako i priliči, skretnica ne dozvoljava prilaz prema glavnoj pruzi Bikiii i interesantna modifikacija naziva kolodvora Pred kolodvorom Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted August 28, 2011 Author Share Posted August 28, 2011 Davno je bio 01.10.1862. godine, kad je na ovo mjesto stigao prvi vlak ... Okretaljka Detalji posvećeni parnom lobiju Nakon par minuta, stiže Mađar za Zagreb. U pravom trenutku, jer je vani temperatura ponovno već debelo prešla 30 Celzija i započeo je još jedan sparni ljetni dan ... navodno zadnji takav ovog ljeta. Sat vremena kasnije, na peronu zagrebačkog kolodvora završavam ovo jutarnje tumaranje. See you again, Sisak ! *** kraj *** Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zeljezni Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 Fino! Nema puno toga ljepšeg od ustajanju na sabajle i početak putovanja prije svitanja. Brod, vlak, svejedno, čak i autobus ... Još je veći (iako neveseli) doživljaj biti samac u prometalu, imaš vremena i mjesta za razmišljanje o mnogočemu. Dio rituala treba biti i kafa, po mogućnosti na mjestu gdje će te poslužiti netko ljubazan. I kao šlag na kraju takvog početka, kakve novine, ma koliko tradicionalno novoHrvatski jadne u pravilu bile ... A sve dalje, slike same govore. Dobih volju i sam se pokrenuti. Ke (Che) lijepo, rekli bi u Rijeci ... Quote Moraš znati nešto o vlakovima. Nije važno kamo idu. Važno je odlučiti da se na njih ukrcamo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 Prošao sam tom dionicom nekoliko puta u zadnjih 1-2 godine ali uvijek u upravljačnici Lokomotive ili EMV-a tako da dobro poznajem trasu koju si prehodao, jedino nisam znao da je duga čak 5 kilometara. Nego mislio sam si zapravo kako si se već u petak trebao do Capraga odvesti sa 6112-001, praviti tokom noći društvo kondukterki koja u Sisku čeka nastavak smjene na prvom vlaku za Zagreb, ujutro prehodati dionicu u suprotnom smjeru, te se u Zg vratiti brzim vlakom iz Capraga. Em bi se provozao sa 6112, em bi kondukterki u tvom društvu noć brže prošla, hodao bi ujutro odmah nakon svitanja dok je temperatura ispod 25°C, a u povratku bi uživao u čistoći i urednosti vagona brzog vlaka Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 Majke mi, poslije svega ostajem bez teksta. Najprije sam htio pitati seabrala ''jesi li ti normalan kad ustaješ tako rano da bi slikao neki ficlek od pruge, a nitko te ne tjera?'', ali sam odustao jer sam se prisjetio da ni sâm nisam ništa bolji. Cipelcug, po običaju, za pet. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zeus Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 Svaka čast na hodopisu, a isto tako na volji i trudu. Svako malo nas nečim lijepim iznenadiš i omogućiš nam uživanciju u prekrasnim fotkama koje uz vlakove obiluju i prirodnim ljepotama. Hvala ti. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zeljko256 Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 krasno... a nisi zavirio u depo da vidiš Baat-iće i švicarce ? Quote Od Konjščine do Sibira... Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted August 28, 2011 Author Share Posted August 28, 2011 Hvala vam svima na komentarima Dobih volju i sam se pokrenuti. Koliko smo vidjeli, ti si se već bio pokrenuo ... i to vrlo uspješno i atraktivno. Šteta bi bilo ne nastaviti tako, zar ne ? Nego mislio sam si zapravo kako si se već u petak trebao do Capraga odvesti sa 6112-001, praviti tokom noći društvo kondukterki koja u Sisku čeka nastavak smjene na prvom vlaku za Zagreb, ujutro prehodati dionicu u suprotnom smjeru, te se u Zg vratiti brzim vlakom iz Capraga. Em bi se provozao sa 6112, em bi kondukterki u tvom društvu noć brže prošla, hodao bi ujutro odmah nakon svitanja dok je temperatura ispod 25°C, a u povratku bi uživao u čistoći i urednosti vagona brzog vlaka I to mi tek sad kažeš, kad sam sve već odradio bez kondukterke ... jesi li ti normalan kad ustaješ tako rano da bi slikao neki ficlek od pruge, a nitko te ne tjera?'', ali sam odustao jer sam se prisjetio da ni sâm nisam ništa bolji. Drago mi je da nisi bolji ... imamo mi šta još učiti od tebe krasno... a nisi zavirio u depo da vidiš Baat-iće i švicarce ? Nisam ... bilo je premalo vremena između prolaska 397 i Mađara za Zagreb. A fotke sam nedavno dobio Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 Cipelcug je po običaju za 5, Ne kaže se zabadava da samo rane ptice ulove glistu! A fotka mosta s odrazom u Kupi je antologijska. A pet minuta kasnije se čulo kloparanje po tračnicama... Kakvo sad kloparanje? Zar nisi osluškivao šum KV? ... em bi kondukterki u tvom društvu noć brže prošla... Zloćko jedan, ne navodi čovjeka na grijeh... :po guzi: Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
ismic Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 svaka čast na cipelcugu,stvarno nadahnjujete svojom voljom! p.s. sljedeci put kada budete blizu Siska ako zelite suputnika javite se. Ja sam tek par mjeseci na forumu i moze se reci da sam railfan u povojima ali nadam se da bih bio dobro drustvo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted August 28, 2011 Author Share Posted August 28, 2011 Kakvo sad kloparanje? Zar nisi osluškivao šum KV? Kotači su bili glasniji .... čuli su se još daleko prije nego se vlak ukazao iza zavoja i zakoračio na suprotnu stranu mosta. Da li je to greška u pruzi ili KV ? Bilo kako bilo, nisam se ni sjetio pogledati na KV, nego sam odmah skočio tražiti zgodno mjesto za sačekušu. Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
ICE-3M Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 Kao i uvijek, odlično i zanimljivo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted August 30, 2011 Author Share Posted August 30, 2011 Jedno pitanje za znalce. Kad sam se vozio Mađarima u Sisak i iz Siska, u oba smjera su vozili Mađari preuređeni za zagrebački prigradski promet. Tu mislim na one s pojedinačnim sjedalima uz prozore i sa širokim prostorom za stajanje. Kaj je to normalno na takav način svjesno smanjivati broj sjedećih mjesta u vlakovima za relacije prema Sisku i još dalje prema Volinji ? Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
HijenA Posted August 30, 2011 Share Posted August 30, 2011 Jedno pitanje za znalce. Kad sam se vozio Mađarima u Sisak i iz Siska, u oba smjera su vozili Mađari preuređeni za zagrebački prigradski promet. Tu mislim na one s pojedinačnim sjedalima uz prozore i sa širokim prostorom za stajanje. Kaj je to normalno na takav način svjesno smanjivati broj sjedećih mjesta u vlakovima za relacije prema Sisku i još dalje prema Volinji ? ja sam znao tu i tamo vidjeti obnovljene madjare prema sisku, ali su uglavnom prevladavali oni neobnovljeni (meni puno drazi jer ima vise mjesta za sjedenje, a ni oni naslonjaci nisu toliko neudobni). vjerojatno je to posljedica neimanja dovoljno neobnovljenih madjara, uostalom cini mi se da neke vozne redove bas ti madjari voze i od dobove do dugog sela. Quote Hej haj, bas nas briga, vozamo se na taljiga! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dinko-KA Posted August 30, 2011 Share Posted August 30, 2011 Nije normalno da mađari za prigradski promet voze prema Sisku, Volinji, ali za taj slučaj je ključna ova rečenica: vjerojatno je to posljedica neimanja dovoljno neobnovljenih madjara Naime, to se lako vidi i po tome da jučer i danas nema niti jednog mađara na vlakovima prema Moravicama, a trebali bi biti 4050/4059, 4058/4063 i 4106/4101. Još ova prva dva para koja sam naveo mijenja klasika relativno često, ali par vlakova 4106/4101 uvijek vozi mađar, a ako ne onda je to znak da je velika stiska s njima. Btw, danas i vlak 5203 vozi klasika sa 2 vagona umjesto mađara. Quote Stari Bl-ovci su zakon!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
HijenA Posted August 30, 2011 Share Posted August 30, 2011 kaj su ovi kaj si ti naveo pokrepali? koliko uopce madjara imamo trenutno u igri? Quote Hej haj, bas nas briga, vozamo se na taljiga! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.