seabral Posted July 30, 2010 Posted July 30, 2010 Za kraj ovog tjedna sam pripremao jednu cipelcug rutu u Sloveniji, ne tako daleko od Zagreba, ali me loša vremenska prognoza natjerala da na brzinu promijenim planove i uputim se tamo gdje su bili prognozirani sunce i toplina. Doslovce preko noći sam napravio plan za ovu slavonsku turu, imajući na umu naše diskusije o daljskom trianglu, dvokolosiječnoj pruzi Dalj - Borovo i sliku puste stanične zgrade u Novom Dalju. Na putovanju se pokazalo da je jedna strana nekadašnjeg daljskog triangla potpuno neprohodna. Radi toga sam na kraju umjesto malog triangla obišao veliki i na taj način potvrdio svoj već tradicionalni kult ljetnih cipelcuga. Triangl kojeg sam obišao (kolodvor Dalj - stajalište Novi Dalj - mjesto Dalj - kolodvor Dalj) iznosi solidnih 11 km (uz još nekih 1,5 km hodanja po Osijeku), uglavnom prohodanih po žestokom suncu i žezi. Isplatilo se, a nadam se da će se i vama dopasti Idemo redom .... za početak, generalije putovanja i skica cipelcuga: Iz Zagreba sam krenuo jako rano ... U Strizivojni-Vrpolju presjedam na ubrzanu Macosu za Osijek Polazak iz Strizivojne - Vrpolja Odvajanje od magistralne pruge Prije đakovačkog kolovora pruga prolazi pored poznate ergele lipicanaca. Pogled na Đakovo i ergelu je vrlo lijep i interesantan Drezina pred kolodvorom Kolodvor Đakovo Tu smo obavili i križanje s plavcem iz Osijeka Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted July 30, 2010 Author Posted July 30, 2010 Nakon đakovačkog kolodvora prolazimo kolosijek za Đakovštinu Silos od Đakovštine Na poljima se priprema sijeno Stajalište Vuka ... na prvi pogled, reklo bi se stajalište duhova Ribnjaci pred Vladislavcima Vladislavci U Osijeku, spoj s prugama iz Vinkovaca ... ... i Virovitice Prvi cilj je dostignut ... Osijek. Tu ću provesti idućih sat i pol vremena Lijepo uređena stara kolodvorska zgrada Vrijeme u Osijeku provodim hodajući po okolici i pronalazeći zgodna mjesta za fotkanje tramvaja. Nema vremena za odlazak u centar grada. (nastavit će se ....) Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
dfranc Posted July 30, 2010 Posted July 30, 2010 Jako lijepo, nisam bio duuugo u Osijeku. Quote http://sites.google.com/site/hpdprpa2/
seabral Posted July 31, 2010 Author Posted July 31, 2010 Dva motiva osječkih tramvaja .... ostale fotke se nalaze u tramvajskim temama. Za razliku od Zagreba, Osijek ima travnati tramvajski kolosijek Pred polazak iz Osijeka, radim još nekoliko fotki kolodvora i brzog za Zagreb. Pred brzim stoje dva RVR-ovca i nakon par minuta fotkanja mi vrlo pristojno prilaze: "Da li znate da je zabranjeno fotografiranje ?". "Znam .... ja sam dobio dozvolu, a član sam KLJŽ" - i počinjem kopati po dokumentima. "Ne treba, vjerujemo Vam na riječ ..." Brzi za Zagreb Uskoro stiže i Macosa za Erdut. Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted July 31, 2010 Author Posted July 31, 2010 Dionica od Osijeka do Dalja je jedna od malobrojnih HŽ pruga kojom se nikad ranije nisam vozio. Sad je napokon i to došlo na red Odmah nakon polaska prolazim pored lokacije dnovakovica Odvojak za Beli Manastir Osijek OLT Ulazak u Osijek Donji grad Standard Pogled u daljinu govori da je u blizini luka Kolosijek prema osječkoj luci Osijek luka Iskliznica na kolosijeku prema luci Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted July 31, 2010 Author Posted July 31, 2010 Slijedi jedan od najžalosnijih dijeova pruge - kolosijeci i napušteno stajalište u Nemetinu Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted July 31, 2010 Author Posted July 31, 2010 Suncokreti obilježavaju nastavak putovanja Nove kuće u Sarvašu Nekad kolodvor, a sada stajalište Sarvaš Nekadašnja kolodvorska zgrada Bijelo Brdo Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted July 31, 2010 Author Posted July 31, 2010 U nastavku prolazimo kroz nepregledna obrađena polja Na početku ovog putopisa sam napisao da sam htio obići nekadašnji triangl u Dalju i spoj pruge iz Vukovara prema Osijeku. Ostaci nasipa su vrlo dobro vidljivi na Google Earthu. Već prvi pogled iz vlaka mi je rekao da od tog pohoda neće biti ništa jer je vegetacija takva da ni Indiana Jones ne bi ovuda prošao. Ovaj red grmlja na sredini fotke se nalazi na trasi tog odvojka. Još jednom iz daljega ... iza tog nasipa se nalazi pruga iz Vukovara Pruga iz pravca Vukovara i rasputnica pred Daljem Kolodvor Dalj ... u zadnje vrijeme je bio dosta fotkan i dokumentiran. Produžujem do Erduta, a kad se vratim, bit će to polazna točka mojeg cipelcug-pohoda (nastavit će se ...) Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted August 1, 2010 Author Posted August 1, 2010 Područje neugodnog mirisa na ulazu u Erdut I ovdje se priprema sijeno Ulaz u erdutski kolodvor. Prvi kolosijek je ekološki Pogled na lijepu kolodvorsku zgradu Razgovaram s kondukterom, uglavnom poznate stvari. Nedostatak putnika, očajan vozni red, autobusni lobi unatoč (pre)skupim kartama, potpuno neiskorišteni most prema Bogojevu, .... Također mi je rekao da je za vrijeme zadnje okupacije ovuda redovito vozio šinobus od Novog Sada do Sarvaša. Putnika je bilo izuzetno puno, veli da je na stajalištima ulazilo i po 50-60 putnika. Sav prihod se skupljao i predavao u gotovini šefu kolodvora u Dalju. A kako je on dalje raspoređivao lovu - to su navodno bili vrlo mutni poslovi. Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted August 1, 2010 Author Posted August 1, 2010 Vraćam se u Dalj, pozdravljam se s kondukterom i izlazim Ova zgrada je tek sjena nekadašnjeg sjaja i značenja Možda je bolje reći "ruševina" nego "sjena". Žalosni prizori unutrašnjosti Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted August 1, 2010 Author Posted August 1, 2010 Pogled s "civilne" strane Krećem cipelcugom prema nekadašnjem kolodvoru Novi Dalj. Pogled unatrag na zapušteni daljski kolodvor i kolosijeke Ispred mene je rasputnica - nekad tako moćna i prometna, a danas prepuna zahrđalih tračnica Skretnica i skretničarska kućica Na rasputnici ... ravno je Osijek, a lijevo Vukovar Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted August 1, 2010 Author Posted August 1, 2010 Još jedan pogled unatrag Prelazim na lijevi kolosijek Nivo ove pruge dolazi ispod nivoa osječke, a padokaz to potvrđuje Pogled unatrag otkriva za ovo mjesto neobičnu oznaku Nastavak u pravcu Novog Dalja .... poljski ŽCPR Pogled unatrag prema pruzi prema Osijeku. Raslinje lijevo je trasa nekadašnjeg triangla Isti pogled, samo malo udesno - prema daljskom kolodvoru Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted August 1, 2010 Author Posted August 1, 2010 Nastavljam cipelcug prema vrhu triangla koji dolazi iz pravca Novog Dalja I dolazim do njega .... svaka pomisao na obilazak ove strane triangla neslavno završava u ovoj džungli Skretničar na daljskom kolodvoru mi je pričao kako je on došao raditi u Dalj 197x godine. Već tada nije bilo ovog triangla, ali su mu stariji djelatnici još pričali o njemu. Veli da je bilo prometa na svim stranama, a isto tako mi je pričao o drugom kolosijeku pruge po kojoj upravo hodam - od Dalja prema Borovu. Eh, to su bila vremena ... Pogled prema Novom Dalju ... ... i unatrag Mijenjam "kolosijek", radi lakšeg hodanja Flora opržena kemijskim vlakom i vrelim suncem Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted August 1, 2010 Author Posted August 1, 2010 U daljini se ocrtava zgrada stajališta Novi Dalj A pogled unatrag pokazuje svu raskoš ravnice krajolika i ove pruge Šine su na betonskim pragovima A pogled iznad njih pokazuje crkvu u Dalju ... moju destinaciju nakon obilaska Novog Dalja. Iako ima dva kolodvora, centar Dalja je više od pola sata hoda udaljen od obadva. Zadnji kilometar pred Novim Daljem Hm : Ovoj kućici je jednostavno bilo nemoguće prići bliže Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted August 1, 2010 Author Posted August 1, 2010 Ukazuje se i veća građevina, također željezničkog porijekla Prvi kat je zapušten, u prizemlju očito netko živi, a to dokazuje i perad koja se glasa iz dvorišta Novi Dalj, lijevo u daljini Usred polja dočekuje me asfaltirani put Tucanik pored pruge otkriva da je ovdje nekada na ovom mjestu bio kolosijek To potvrđuje i širina koridora i položaj ove kilometarske oznake Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted August 1, 2010 Author Posted August 1, 2010 Napokon dolazim do nekadašnjeg kolodvora. Skretničar iz Dalja mi je pričao kako je ovo bio kolodvor s više kolosijeka, sa svom pripadajućom infrastrukturom za parnjače (vodonapojnik, ...). U zgradi kolodvora na prvom katu je bila mađarska škola, a od kolodvora je vodio asfaltirani pješački put prema mjestu Dalj. Slijedi tužna fotopriča o onome šta je ostalo od svega toga WC usred vegetacije Kuća duhova Još jedan objekt u sličnom stanju, na izlazu iz kolodvora prema Vukovaru ex-kolodvor Novi Dalj i ono šta je ostalo od njega ... Ostaci pumpe za vodu ? Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted August 1, 2010 Author Posted August 1, 2010 U tom momentu stiže Šved prema Dalju. Strojovođa je sigurno bio iznenađen pojavom nekoga na peronu, pogotovo s fotografskim aparatom. Prema onom šta sam doznao u Dalju, ovo stajalište bukvalno nikad nitko ne koristi. Strojovođa je stao da uđem, a ne znam šta si je mislio kad sam mu mahnuo neka samo mirno ode dalje i ostao na ovom pustom mjestu. Ulaz u kolodvorsku zgradu vodi kroz travu i preko rupčaga u betonu Ovdje mi je došlo da kažem "molim jednu kartu za prošlost, za nekadašnja bolja vremena ...." Kolodvor s vanjske strane .... prilazak bez mačete ili cirkularke je potpuno nemoguć Odlazim iz ovog pustog mjesta prema mjestu Dalj. U tom momentu nisam još znao za nekadašnju asfaltiranu stazu prema mjestu, a pitanje je da li bi mi to i koristilo, jer se staza koristila u doba bivše zajedničke države i pitanje je šta je od nje ostalo. Crkveni toranj je odličan putokaz u kojem smjeru treba krenuti, ali pokazalo se da to sve i nije tako jednostavno. (nastavit će se ....) Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
Stanley Posted August 1, 2010 Posted August 1, 2010 Svaka čast, majstore. Jedva čekam nastavak. S obzirom na to koliko sam se naputovao ovim prugama, u svim smjerovima i svim vrstama ''osobnih'' vlakova, uz povremena presjedanja i u kolodvoru Dalj, naprosto mi se ne da komentirati ovaj jad i bijedu. Napominjem samo da je kolodvor Novi Dalj imao 3 kolosijeka. Na prvom su godinama stajali vagoni sive boje (Fals?), koje je ĐĐ svojedobno izradio za Irak. Gdje su ti vagoni na kraju završili ne bih znao reći (mislim da su maknuti krajem osamdesetih). Evo uspomene na bolja željeznička vremena, RV 1978./1979.; Ona tri para klasičnih garnitura Osijek - Dalj - Osijek imala su u to vrijeme parnu vuču. Vlakove su većinom vukle lokomotive serije 11, povremeno i 51, a jedanput je vlak u kojem sam se vozio vukla lokomotiva serije 33. U dalju nije bilo okretaljke, pa su lokomotive na povratku u Osijek vozile unatrag. Quote Serija 05 je zakon!
hadzibane Posted August 1, 2010 Posted August 1, 2010 Seabral je napisao: "Također mi je rekao da je za vrijeme zadnje okupacije ovuda redovito vozio šinobus od Novog Sada do Sarvaša. Putnika je bilo izuzetno puno, veli da je na stajalištima ulazilo i po 50-60 putnika. Sav prihod se skupljao i predavao u gotovini šefu kolodvora u Dalju. A kako je on dalje raspoređivao lovu - to su navodno bili vrlo mutni poslovi..." Moram ispraviti. Naime za vreme onih ratnih gibanja,do 1995 godine,vozove na relaciji Bogojevo-Erdut-Vukovar i Erdut-Bijelo Brdo,nosili su OJ VV Sombor.Bila su tri para šinobusa dnevno.Relacija im je bila:Sombor-Bogojevo-Erdut-Dalj.Potom je produžavao do Bijelog Brda,zatim vraćao do Dalja i skretao za Vukovar.A potom je opet išao za Bijelo Brdo i onda natrag za Bogojevo i Sombor.Jedna garnitura šinobusa je bila striktno samo za taj turnus.Istina je da su vozovi bili puni kao čep.Švercovalo se sve i svašta,trgovalo...Jednostavno,ljudi su nekako morali preživeti.Iako formalno pod Željeznicama Republike Srpske Krajine,to de facto nije bio slučaj jer ŽRSK nije imao ništa od voznih sredstava,pa je sve voženo sa Somborskim šinobusima.Na prugu Beli Manastir - Osijek,kamionima su dopremljeni: -641-001,da bude za kakvu takvu manevru i teret(iako ga iz pravca Mađarske i nije bilo) -812/818-020,sa kojim je organizovan prevoz putnika. Po mirnoj reintegraciji,ova vozila su,opet kamionima,dopremljena natrag za Sombor. Od 1995 do Marta 1999 godine,prevoz putnika preuzima HŽ.HŽ šinobusi su saobraćali na relaciji Vukovar-Bogojevo tri puta dnevno,sa podesnim vezama u Dalju za Osijek.Međutim NATO bombardovanje Srbije i urušavanje mosta kod Bogojeva prekinuli su prevoz putnika i to i dan-danas,nažalost,biva.Zašto je to tako,pisali smo xy puta,pa da se ne ponavljam. No,od Novog Sada u ta ratna vremena NIJE išao direktan šinobus,već samo od Sombora,s tim da su putnici od N.Sada imali podesnu vezu sa presedanjem u Bogojevu. Izvinjavam se na podužem postu. BTW:Seabral,sve čestitke na ovom zaista lepom prikazu ovih zapuštenih pruga,koje pamte puno,puno bolje železničke dane.Hvala! Ako ima još... 'oćemo još! Quote Druže Stari,skrenuo sam s' puta... Sad me jaše i Kurta i Murta.......
dnovakovic Posted August 1, 2010 Posted August 1, 2010 Dionica od Osijeka do Dalja je jedna od malobrojnih HŽ pruga kojom se nikad ranije nisam vozio. Sad je napokon i to došlo na red Odmah nakon polaska prolazim pored lokacije dnovakovica Drago mi je da se sjetio i moje malenkosti. Znam da putopis nije završen ali moram se javiti. Iako znam da si ti u putopisima vuk samotnjak ipak ti zamjeram što se nisi javio. Penzić ima vremena na bacanje i mogao sam ti makar na kratko u Osijeku praviti društvo. Obzrom da si napravio fantastičan putopis sve ti je oprošteno uz želju da se slijedeći puta kada dođeš u Osijek obavezno javiš.... Quote Pozdrav iz Osijeka !
Zeus Posted August 1, 2010 Posted August 1, 2010 Vrlo zanimljiv i lijep putopis. Jedva čekam nastavak. Quote
seabral Posted August 1, 2010 Author Posted August 1, 2010 Hvala vam na komentarima ! Stanley, nisam znao točne podatke o kolosijecima u Novom Dalju ... odlična informacija. A izvadak iz voznog reda je dobar pokazatelj dobrih starih vremena i punog sjaja ove pruge. Kamo sreće da se to makar približno može opet vratiti. hadzibane, hvala ti na ispravcima. Ono šta sam napisao su doslovce prenesene riječi ljubaznog konduktera iz vlaka Osijek - Erdut. Dakle, pošto kupio, poto prodao. S tvojim komentarima imamo još kompletniju sliku onoga šta se dešavalo u vremenima za koja bi bilo najbolje da ih nikad nije niti bilo. dnovakovic, u pravu si, mnogo putopisa sam odradio u stilu vuka samotnjaka. Ali mislim da nema potrebe da mi išta zamjeriš. Kao što sam u uvodnom postu napisao, htio sam ići u Sloveniju, ali je vremenska prognoza garantirala sunce jedino u Slavoniji. I tako sam doslovce preko noći napravio ovaj plan, uz relativno kratko zadržavanje u Osijeku. Kad budem ciljano dolazio u Osijek, sigurno ću se javiti. Zeus, nastavak stiže uskoro .... samo da sortiram i pripremim ostatak materijala (od ukupno 720 fotki, koliko sam ih ispucao na tom putovanju ) Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
OGY Posted August 1, 2010 Posted August 1, 2010 Odličan putopis.čekam nastavak! BTW:Što se tiče ex.kolodvora Novi Dalj,pročitao sam u jednom starom Uputstvu 52 iz 1989 da je stanica imala kolosijeke dulje od tisuću metara pa me zanima jel to stvarno moguće? Quote
Pfaff Posted August 1, 2010 Posted August 1, 2010 Što da kažem? - IZVANREDNO! Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
seabral Posted August 1, 2010 Author Posted August 1, 2010 BTW:Što se tiče ex.kolodvora Novi Dalj,pročitao sam u jednom starom Uputstvu 52 iz 1989 da je stanica imala kolosijeke dulje od tisuću metara pa me zanima jel to stvarno moguće? Moguće je ... možeš pogledati zadnje tri fotke u ovom postu na prethodnoj stranici: http://www.zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?p=310503#310503 Položaj napuštene skretničarske kućice se gotovo poklapa s položajem oznake približavanja stajalištu (1 km do stajališta). Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.