Pfaff Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 Odlučio sam posjetiti kolodvor Perković. Bio je lijep dan pa kao velim, da vidimo čega tamo ima... Kad s autoceste A1 (Dalmatine) siđeš na čvoru Vrpolje, nađeš se na raskrižju pa ako skreneš lijevo ugledaš brzo slijedeći prizor: Cesta i pruga se baš ne vole pa se pruga drži druge strane doline Onda opet pređe na drugu stranu... Ulazim u mjesto Perković, znači da sam blizu. Viiiidi: dim! Parna vuča??? Bila je lažna uzbuna – papak spaljuje neko smeće iza kuće. Al' evo zgrade čija je namjena neupitna Kasnije su mi ispričali da sâm kolodvor baš i nije u selu Perković, ali je po prvobitnom projektu trebao biti tamo, pa je naziv ostao i kad su ga premjestili! Ja ravno u prometni ured, predstaviti se, podastrijeti pismeno s ovlaštenjem za moju slikopisnu rabotu... Sve kako red & pozitivni propisi određuju Nemojte mene slikavat'... Mi to tu ne volimo! Bo? Dobro, dobro, ja i ne mislim slikavat' ljude, mene interesira željeznica... Kako se iz prethodne slike vidi, Perković je ozbiljan kolodvor, a silni grafikoni u prometnom uredu to i potvrđuju. Kasnije sam saznao da dnevno prođe stanicom do 60 vlakova Pruga Perković – Šibenik je najstarija pruga u Dalmaciji. Sagrađena je 1877. do obližnjih rudnika u Siveriću s ciljem dovoza ugljena za brodove do šibenske i splitske luke. Ovo je smjer prema Siveriću (i Kninu) Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted September 30, 2009 Author Share Posted September 30, 2009 Ajmo malo u razgled kolodvorske zgrade. Blagajna (službeni ulaz) Čekaonica Malo modernih sjedalica, nešto vremešnija klupa i izvorni KuK pod u odličnom stanju. Kad sam se okrenuo uslikati blagajnu, opet je nastala frka. Stariji prometnik koji je bio s druge strane stakla je počeo vikati misleći da ga hoću slikati na prepad pa je onda demonstrativno spustio venecijanu. Meni nije smetalo. Kasnije su mi ispričali da je čovjek imao cirkus s nekim fotkama pa sad puše na hladno. Kasnije smo se objasnili pa je odnos postao podnošljiv, čak mi je pokazao neke interesantne stvari... Šefa stanice, naravno, nema Lijevanoželjezni stup nadstrešnice Cvijeće cvate... Ćenifa miriše... Zapadni zabat stanice (slikano iz smjera ćenife) Ovo je na civilnoj strani stanice. Telefonski promet je morao biti značajan. Danas ovi porculanski češeri svjedoče o stalnosti promjene i napretka tehnologije Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted September 30, 2009 Author Share Posted September 30, 2009 Vodonapojnik Skladište komadne robe Zgrada je klasične izvedbe od tesanog kamena, ali je kamen na vanjskoj strani malo grublje obrađivan nego primjerice na istarskim staničnim zgradama Dosad je kolodvor bio miran, a onda je ovaj dozujao niotkud Automatska iskliznica i sjaj glave tračnice pokazuju da na skladišnom kolosijeku ima prometa Kolosijeci na sjeveru stanice služe za smještaj materijala. Iako su mi se na stanici žalili da se ne ulaže u prugu, ovdje bar ima hrpa novih pragova... ... i starih vijaka Čini se da još nigdje nije odlučeno kako će se riješiti uništavanje starih pragova Jedan ovakav i jedan onakav bik Infrastrukturni detalj 4" 8˝' = 1435 mm! Moji Gorani bi rekli: Krik-vinta Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted September 30, 2009 Author Share Posted September 30, 2009 Za razliku od prometnika ovi su me momci veselo pozdravili Ja sam ih nazvao Brigada 'Plasser' jer čine isto što i Plasser, samo na palentu! "Digni još malo!" "Podbij...!" Najstariji član ekipe, majstor za podbijanje Ovo je istočni kraj stanice – odjavnica kod ŽCPR i skretnice br. 1. Mali osvrt prema zapadu Odjavnica (van funkcije) Rampa Cestovno raskršće (umalo napisah rasputnica) i komad krajolika Čičkus domesticus = Arctium lappa ? Idem na dugu stranu, posljednji mah-mah Plasserovcima Kolodvor je odlično opremljen signalnim uređajima (a i lijepo su ih složili pa su zgodni za fotkanje!) Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted September 30, 2009 Author Share Posted September 30, 2009 Hodam po putu s južne strane stanice koji je na nasipu pa imam lijep pregled, a i suce mi je dobro smješteno. 277 Vagon od Rosette za brzo učenje magyarskog (uz pretpostavku da već znaš njemački i ruski) Sličan, samo zelen Ovaj slijepi kolosijek ima par tračnica dodanih sa svake strane. Pretpostavljam da nije neko ojačanje, nego su tu vjerovatno slagali gotove sekcije kolosijeka pa je po vanjskim tračnicama hodala portalna dizalica. (Onomad sam u Moravicama snimio nešto slično) Eto suprotnog kraja. Šteta što nisam sobom imao metar pa da izmjerim vanjske širine kolosijeka. Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted September 30, 2009 Author Share Posted September 30, 2009 Sad sam otprilike subočice zgradi kolodvora. U dnu slike je kraj stanice i kolosijeci prema Splitu (lijevo) i Šibeniku (desno) Stanična zgrada u punom sjaju i ljepoti. Stvarno je lijepa. Pokojna je Carevina imala lijepo projektirane željezničke objekte Detalj infrastrukture. Onaj komad je dio kočionog diska? Lijevo Split, desno Šibenik (ono u sredini sam ja!) Telekomunikacije. Šteta da nisam imao sobom nekog od mlađih kolega – dobili bi prekrasnu panoramsku fotku kolodvora... Da budem u trendu. Interesantno je kako kolosijeci postaju grbavi kad ih se ovako slika! Onaj Plasser s početka priče spava u svom toru Sad sam već blizu kraja Pruga za Split ide uzbrdo, a ona za Šibenik nizbrdo. A ja sam mislio da su oba ta grada na moru??? Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted September 30, 2009 Author Share Posted September 30, 2009 Skretnica br. 21 je apsoluto posljednja po broju 6? Čega 6? Odakle 6? Nešto rezervnih komada željeza. Uvijek može poslužiti Odjavnica u pravcu Split/Šibenik (van funkcije) Izlazne brzine? Nalijevooo-krug! Idemo natrag. Ovdje netko živi i uzgaja cvijeće u najljepšoj željezničkoj tradiciji Gore visoko na brdu je nakapnica ogromne cisterne koja je služila za snabdijevanje vodom ponajprije lokomotiva, a onda i cjelog kraja. Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted September 30, 2009 Author Share Posted September 30, 2009 Evo me opet kod kolodvorske zgrade Stiže teretni za Split s dvostrukom zapregom brundalica Utom mi pristupi onaj prometnik koji je ranije galamio na mene zbog slikavanja i upita: "A jeste slikali okretnicu?" "Mooolim? A di je?" "Pa tamo u kutu iza Plassera!". Odoh ja trkom... Logično, di je bilo parnjača, trebalo je biti i okretaljki, samo su ovu sakrili iza onog ograđenog prostora gdje je Plasser pa ju se ne vidi Operateri igrom krate vrijeme između dva okretanja Tu ispod je stožer Kotači Poluga zapora Veli mi lik koji stanuje u onoj kući i sadi cvijeće da je tu igrao košarku kad je bio mali Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted September 30, 2009 Author Share Posted September 30, 2009 Evo zašto nisam primijetio okretaljku Rezervnog materijala k'o u priči. Još da ga je složit'... Ne kužim čemu služe ovi mali komadi tračnica. Pa još sa spojnicama??? Podložne pločice u paketu Plasser en façe Kad sam obavio kolodvor, otišao sam popiti kahvu i putem naišao na poštanski ured (Stanley) Kad sam htio slikati unutrašnjost, rekli su mi da je to zabranjeno iz sigurnosnih razloga. Teroristi u Perkoviću? Ma, dajte, molim vas... U kafiću sam si udario office da ispraznim fotić i priredim ga za aktivnosti koje sam imao u planu za nastavak dana Društvo su mi pravili runasti travojedi Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted September 30, 2009 Author Share Posted September 30, 2009 Kad sam se vratio na stanicu, upravo je odlazio putnički spram Knina (zovu ga 'međužupanijski', valjda jer dolazi iz Splita A onda je naišao golemi vlak praznih vagona iz Splita s dvostrukom zapregom. Ovo se moralo voziti nešto dugačko jer je između vagona s okretnim nosačima umetnuta po jedna platforma. Betonski nosači za autocestu? Na kraju sam se lijepo oprostio od mojih domaćina. Nadam se da su se smirili i da mi valjda nisu niš grdo zamjerili. PS: Ako netko od lokalnih forumaša HŽ-ovaca ima ideju kako da onim 'Plasserovcima' pošaljem fotke, bio bih zahvalan na sugestiji! Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 Što se onih vagona za prijevoz betonskih dijelova mostova tiće, njima se isti prevoze iz Viaduktove tvornice u Pojatnom prema Dalmaciji a za potrebe izgradnje objekata na trasi autoceste A1. Mislim da oni "ficleki" tračnica služe za odvajanje 2 sektora pruge jer su tračnice međusobno izolirane. Stručno objašnjenje očekuj od nekog forumaša HŽ-ovca. Super putopis, odlično si iskoristio svoj boravak u Dalmatinskom zaleđu. Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 Čim sam vidio prve fotke na pamet mi padoše legendarni stihovi (slobodna prerada Vilima Tresikoplja): ''Il' ću biti olitiga neću, il' ću pasti u nevolju veću...'' I tako nam je Pfaff bio u Mrduši Donjoj. Za neupućene: kolodvor Mrduša Donja u poznatom filmu o Amletu i Omeliji ''glumio'' je kolodvor Perković, a veći dio ostalih scena snimljen je oko kamenih kuća iza kolodvora. Kad sam obavio kolodvor, otišao sam popiti kahvu i putem naišao na poštanski ured. Kad sam htio slikati unutrašnjost, rekli su mi da je to zabranjeno iz sigurnosnih razloga. Teroristi u Perkoviću? Ma, dajte, molim vas... Budimo precizni: 22205 Perković. A zašto je zabranjeno snimati unutrašnjost znaju samo oni, koji su tako odredili. Da te utješim, prije svake terenske reportaže i ja se moram pismeno najaviti lokalnom gazdi u Središtu pošta. Navodno je riječ o mjeri protiv pljačkaša (toga nam žalibože ne fali), ali mi to nema velike (s)veze sa zdravim mozgom. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barney Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 Svasta nas Pfaff otkriva u tim krajevima. I naravno, pravi jos jednu odlicnu putositnicu. Barney Quote Najpametniji čovjek na svijetu je onaj koji je izmislio WC školjku. Nikom nije uzeo mjeru, a svima odgovara. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted September 30, 2009 Author Share Posted September 30, 2009 Svasta nas Pfaff otkriva u tim krajevima. Mmmmda. Čemu se gubiti po bjelosvjetskim bespućima kad doma, takorekuć iza ugla, imaš svakakvih čudesa Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
dnovakovic Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 Svasta nas Pfaff otkriva u tim krajevima. Mmmmda. Čemu se gubiti po bjelosvjetskim bespućima kad doma, takorekuć iza ugla, imaš svakakvih čudesa Bravo Pfaff u pravu si, ča je pusti Hong Kong kontra Perkovićkog kolodvora.... Quote Pozdrav iz Osijeka ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted September 30, 2009 Author Share Posted September 30, 2009 Bravo Pfaff u pravu si, ča je pusti Hong Kong kontra Perkovićkog kolodvora.... Aaaa, ne, nisam ja mislio na Hong Kong, mislio sam na moje impresije iz Jamerike. Hong Kong je ipak posebna egzotika vrijedna pažnje... Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
dnovakovic Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 Bravo Pfaff u pravu si, ča je pusti Hong Kong kontra Perkovićkog kolodvora.... Aaaa, ne, nisam ja mislio na Hong Kong, mislio sam na moje impresije iz Jamerike. Hong Kong je ipak posebna egzotika vrijedna pažnje... Ma naravno i ja sam se šalio, samo da se ne naljuti naš prijatelj STIB.... Quote Pozdrav iz Osijeka ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
STIB Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 a naravno i ja sam se šalio, samo da se ne naljuti naš prijatelj STIB.... Quote _______________________ Pozdrav iz Zagreba Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted September 30, 2009 Author Share Posted September 30, 2009 Nisam znao da znaš svirati glasovir Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruxrux Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 Vrlo zanimljivo, kak se vidi koliko je tu povijesti u jednom kolodvoru. Koliko je tu samo vlakova prolazilo! Za razliku od Stankeca, meni je prva asocijacija bio Arsen Dedic. Provela je noć na putu Kojim kreću od davnina Naši snovi prema svijetu S Perkovića preko Knina. U očima njenim more, Svjetluca joj sol u kosi, Ona ne da da je slome, Otima se i prkosi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VICTOR Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 Vrlo zanimljivo, kak se vidi koliko je tu povijesti u jednom kolodvoru. Koliko je tu samo vlakova prolazilo! Za razliku od Stankeca, meni je prva asocijacija bio Arsen Dedic. Provela je noć na putu Kojim kreću od davnina Naši snovi prema svijetu S Perkovića preko Knina. U očima njenim more, Svjetluca joj sol u kosi, Ona ne da da je slome, Otima se i prkosi. He-he...nek mi bude dopušteno: http://www.youtube.com/watch?v=6mff3Et3BV4 Pfaff, sjajno, veličanstveno pače. Ako se ponavljam, nek mi se oprosti:svaka čast tvojim putešestvijama po dalekoj Ameriki, nu meni je domaće - domaće. A za asistente na okretnici dajem Oscara Ovi prazni vagoni su definitivno na putu za Vijadukt i novu turu betonskih greda za Dalmatinu Quote Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted October 1, 2009 Author Share Posted October 1, 2009 Ne kužim čemu služe ovi mali komadi tračnica. Pa još sa spojnicama??? http://i583.photobucket.com/albums/ss277/jkrema2/StanicaPerkovic/StanicaPerkovic129.jpg U međuvremenu mi je kolega Stjepan sa "Vlakova" napisao slijedeće: To su izolirani spojevi koji se koriste u kolodvorima opremljenim elektrorelejnim uređajem u kojima se kontrola slobodnog kolosjeka (ili skretnice) vrši izoliranom šinom (kod brojača osovina toga nema). Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted October 3, 2009 Share Posted October 3, 2009 Čemu se gubiti po bjelosvjetskim bespućima kad doma, takorekuć iza ugla, imaš svakakvih čudesa Pa sad .... ako si kod omjera imao na umu udaljenost od Amerike, onda ti je Perković stvarno iza ugla U svakom slučaju, jako lijepa, interesantna i duhovita priča. A pošta u tom mjestu je fakat svestrana .... istovremeno možeš poslati pismo i kupiti lampione za Svisvete. Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roni Posted October 3, 2009 Share Posted October 3, 2009 Odlicno, tamo sam vec dugo cekao, mislim najvise oko 6 sata! Quote Pozdrav, Roni http://raildata.info Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.