Jump to content

Zdenčina - Crna Mlaka


seabral

Recommended Posts

Dok časnici zagrebačke forumaške brigade odmaraju noge, šaljemo završnu fotku s naše ekspedicije.

Dok mi dođemo doma, vi pogodite gdje smo bili ... inače ništa od putopisa. :mrgreen:

 

07014179.jpg

 

lovac na pruge, Portos, seabral, STIB, Stanley

Link to comment
Share on other sites

  • Admin
Dok časnici zagrebačke forumaške brigade odmaraju noge, šaljemo završnu fotku s naše ekspedicije.

Dok mi dođemo doma, vi pogodite gdje smo bili ... inače ništa od putopisa. :mrgreen:

 

[/img]

 

lovac na pruge, Portos, seabral, STIB, Stanley

 

Hm, ribnjak kraj Pakraca?

 

EDIT: :lol: Idem urediti poruku jer sam citirao sliku, i vidim ime slike Zdenčina.

 

E seabral, nije ti neka fora. :mrgreen:

loksa.jpgloksa2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dečki, dajte, kaj se čeka?
Tekst je uglavnom napisan, ali ga treba "opremiti" slikama. Bit će...

Za početak, "Zaporošci pišu pismo sultanu", odnosno prevedeno:

"Javljanje s terena " (pisanje prvog posta u ovoj temi, dok smo još bili u Jaski):

8u0301118mediumzn6.jpg

_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Link to comment
Share on other sites

Za početak, "Zaporošci pišu pismo sultanu", odnosno prevedeno:

"Javljanje s terena " (pisanje prvog posta u ovoj temi, dok smo još bili u Jaski):

8u0301118mediumzn6.jpg

Misliš na ovo:

 

PismoSultanu.jpg

 

Nekako mi Zaporošci djeluju manju umorno :wink:

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Bravo, pfaff. A gdi si skopal ovu sliku? (Ilja Rjepin, Tretjakovska galerija?)

 

Nekako mi Zaporošci djeluju manju umorno :wink:

Zaporoški Kozaci su bili ratnički narod i imali su više konde. :mrgreen:

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Za početak, "Zaporošci pišu pismo sultanu", odnosno prevedeno:

"Javljanje s terena " (pisanje prvog posta u ovoj temi, dok smo još bili u Jaski):

http://img184.imageshack.us/img184/4001/8u0301118mediumzn6.jpg

Misliš na ovo:

http://i204.photobucket.com/albums/bb287/mkrema2/Razno/PismoSultanu.jpg

Nekako mi Zaporošci djeluju manje umorno :wink:

Da, na tu sliku sam mislio! :D

Zaporošci sigurno nisu (taj dan) toliko hodali...

Ali, zapravo mislim da niti mi u tom času nismo bili toliko umorni. Nešto umorniji smo bili nas trojica (zašto samo trojica, koja trojica i što je bilo s ostalima, saznate ćete uskoro) koji smo zaista prohodali i probijali se kroz cijelu trasu (mjestimice bi nam dobro došle i mačete :wink: ), ali sve skupa se isplatilo!

 

Dok čekate na pravi tekst (ima trenutno nekih tehničkih poteškoća), evo jedan film iz Zdenčine (dva vlaka na pruzi Zagreb-Karlovac):

th_Zdenina.jpg

_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Link to comment
Share on other sites

Putopis je u ovom trenutku (par minuta prije ponoći) skoro završen. Napisan je tekst, probrane su slike trojice članova ekspedicije, posložene su cjeline (postovi). Objava najviše ovisi o četvrtom članu - možda nas sve skupa iznenadi već sutra ujutro, a možda i kasnije tijekom sutrašnjeg dana.

:zzz

_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Link to comment
Share on other sites

Putopis je u ovom trenutku (par minuta prije ponoći) skoro završen. Napisan je tekst, probrane su slike trojice članova ekspedicije, posložene su cjeline (postovi). Objava najviše ovisi o četvrtom članu - možda nas sve skupa iznenadi već sutra ujutro, a možda i kasnije tijekom sutrašnjeg dana.

:zzz

Majstori suspensa! Evo, ja navijo žveljarin da budem prvi koji će pročitati uradak, a on mi veli: ujutro, a možda ni onda... :mrgreen:

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Majstori suspensa! Evo, ja navijo žveljarin da budem prvi koji će pročitati uradak, a on mi veli: ujutro, a možda ni onda... :mrgreen:

Treba imati malo razumijevanja za četvrtog člana ... nakon naše ekspedicije nije imao vremena za fotke, komp i forum, nego je ostatak dana iskoristio na puno ljepši način. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Majstori suspensa! Evo, ja navijo žveljarin da budem prvi koji će pročitati uradak, a on mi veli: ujutro, a možda ni onda... :mrgreen:

Treba imati malo razumijevanja za četvrtog člana ... nakon naše ekspedicije nije imao vremena za fotke, komp i forum, nego je ostatak dana iskoristio na puno ljepši način. :mrgreen:

I odlično sam ga iskoristio k050.gif

Eto sada se bacam na posao, neću niti jesti niti piti dok putopis ne bude na forumu :wink:

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Majstori suspensa! Evo, ja navijo žveljarin da budem prvi koji će pročitati uradak, a on mi veli: ujutro, a možda ni onda... :mrgreen:

Treba imati malo razumijevanja za četvrtog člana ... nakon naše ekspedicije nije imao vremena za fotke, komp i forum, nego je ostatak dana iskoristio na puno ljepši način. :mrgreen:

I odlično sam ga iskoristio k050.gif

Eto sada se bacam na posao, neću niti jesti niti piti dok putopis ne bude na forumu :wink:

Ah, ona srčeka su bila čist' suvišna! Buduć je Dinamo igrao u Rijeci, jedina razbibriga koja preostaje muškarcu jest...

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Već smo ranije, na nekom drugom mjestu, najavili da će poznata ekipa željezničkih arheologa iz. 1. Zagrebačke gardijske forumaške brigade potražiti i pregledati ostatke trase nekadašnje uskotračne pruge Zdenčina - Crna Mlaka.

Pruga je započinjala u kolodvoru Zdenčina i prolazila je kroz šumu do ribnjaka u Crnoj Mlaki. Duljina osnovne trase Zdenčina - Crna Mlaka iznosila je točno 5.010 m, a mreža na ribnjacima obuhvaćala je dodatnih 12 km.

Pruga je izgrađena još u doba Austro-Ugarske i to za potrebe prijevoza drvne mase iz tamošnjih šuma, da bi izgradnjom ribnjaka dobila novu namjenu.

Vidljive ostatke nekadašnje pruge istražila je danas forumaška ekipa u sastavu: lovac na pruge, Portos, seabral, Stanley i STIB.

Seabralovim autom stigli smo do kolodvora Zdenčina i snimili, između ostalog, upokojene vagone normalnog kolosjeka za prijevoz žive ribe.

Bar jedan od ovih napuštenih vagona, po našem mišljenju, svakako bi trebalo uvrstiti u inventar HŽM-a.

Dalje smo nastavili trasom nekadašnje uskotračne pruge i snimili njezine ostatke.

S obzirom da većim dijelom trase prolazi koliko-toliko prohodan put, seabral nas je pratio svojim automobilom.

Kvaliteta ovog puta u početku je varirala od vrlo dobre do sumnjive, na mjestima i jedva prohodne. U prolazu ispod autoceste seabral je imao ''stanovitih poteškoća'', kotači su se vrtjeli u mjestu pa je zablatio i auto i Portosa, ali je nekako uspio proći.

Nastavljajući dalje kroz šumu mjestimice smo nalazili tragove pruge (pragove, pa i komade pričvrsnog pribora). Seabral se sve teže probijao sve lošijim putem, dok na kraju nije postalo jasno da se autom dalje ne može ići.

Onda je pao dogovor da se seabral i Stanley vrate automobilom natrag i da cestom preko Jastrebarskog dođu u Crnu Mlaku, dok su lovac na pruge, Portos i STIB nastavili pješice uz trasu pruge.

Dok se motorizirani dio ekipe vozio svojom rutom, pješački dio probijao se ustrajno dalje kroz šumu i konačno dobio prigodu vidjeti i tračnice.

Dogovoreno je da se nađemo kod restorana u Crnoj Mlaki, gdje smo namjeravali odmoriti se i ručati. Nećete vjerovati, ali stigli smo gotovo istodobno!

Restoran je bio zatvoren i planirani ručak je izostao, ali smo zato sreli ljubaznog i susretljivog gospodina Ivana, upravitelja ribnjaka. Od njega smo čuli pregršt informacija o nekadašnjoj pruzi, o povijesti i sadašnjosti ribnjaka Crna Mlaka, a usput nam je pokazao lokomotivu i vagone uskotračne pruge (vozna sredstva i sâma pruga nažalost više nisu u funkciji, ali je dio mreže po ribnjacima sačuvan i može se bez velikih ulaganja opet staviti u promet).

O svemu neka pobliže govore naše fotografije.

 

Text Stanley, pukovnik 1. mot. brigade KLJŽ

 

Z D E N Č I N A

 

Časnici Zagrebačke KLJŽ brigade na početku expedicije

cm1.jpg

Prvi susret s ostacima pruge u Zdenčini:

8u0301004mediumha5.jpg

Čudno vozilo na kolodvoru Zdenčina:

P3010032.jpg

 

Krećemo trasom

cm3.jpg

 

Naravno, morali smo iskoristili i priliku fotkati vlakove "prolaznike"

07013992.jpg

cm2.jpg

07014004.jpg

07014024.jpg

07014026.jpg

 

Film istih vlakova je STIB stavio ranije...

 

Pogled na Okić:

8u0301037mediumlr5.jpg

 

Sofisticirana provjera da li uskoro prolazi još neki vlak za fotkanje

07014015.jpg

8u0301039mediumwu4.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

VAGONI ZA PRIJEVOZ ŽIVE RIBE

 

Na nasipu ispred vagona prag uskotračne pruge

cm4.jpg

P3010005.jpg

P3010008.jpg

P3010009.jpg

cm5.jpg

8u0301012mediumya7.jpg

8u0301017mediummg8.jpg

8u0301019mediumww7.jpg

8u0301020mediummu0.jpg

8u0301021mediumpu1.jpg

8u0301025mediumof3.jpg

 

Umjesto stanične listice:

8u0301027mediumxg2.th.jpg

 

Bazen

P3010013.jpg

cmvagon.jpg

 

Ribopratitelj

P3010018.jpg

 

I toga ima u vagonima ...

P3010020.jpg

 

 

Još malo vagona

07014001.jpg

07013999.jpg

cmvagon2.jpg

07014008.jpg

P3010023.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

POČETAK "PRAVE" EKSPEDICIJE

 

Ovdje je jedna tračnica viška ... ili manjka, kako ga se uzme:

P3010025.jpg

Trasa

cm6.jpg

8u0301028mediumsy2.jpg

P3010027.jpg

Provjera širine kolosijeka:

8u0301023mediumlr9.jpg

Pragovi vire iz nasipa

cm7.jpg

Lovac na pruge na trasi ulovljene pruge

cm8.jpg

 

Krećemo u potragu za bivšom prugom ... naravno, nikad i nikud bez karte

P3010036.jpg

 

Ovdje lijevo skreće pruga, ali je potpuno zarasla pa idemo okolnom cestom:

8u0301044mediumhv3.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

KROZ BLATO I ŠIKARU

 

Trasa bivše pruge

07014030.jpg

cm10.jpg

Prag

cm9.jpg

cm12.jpg

 

Trasa

cm11.jpg

Preko trase asfaltna cesta

cm13.jpg

Prag izviruje ispod asfalta

cm14.jpg

Bilo je tu još pragova

cm15.jpg

Prilazimo Autocesti ZG-KA

cm16.jpg

cm17.jpg

 

I pothodnik gdje ona prolazi ispod autoceste Zagreb-Karlovac

07014038.jpg

 

Ako je mogao vlak, može i Megane ...

cm18.jpg

07014040.jpg

 

Ni živo blato nas nije zaustavilo ... ima ga i po šoferšajbi i po krovu auta, a bilo ga je i po Portosu

07014041.jpg

 

Idemo dalje kroz bespuća

07014043.jpg

 

Trasu je ponekad lako slijediti

07014045.jpg

07014054.jpg

07014069.jpg

cm20.jpg

cm21.jpg

cm22.jpg

Pogotovo ukoliko naiđemo na ostatke pragova-to je 100% potvrda da smo na trasi.

cm19.jpg

cm24.jpg

cm25.jpg

 

Vrijeme ko stvoreno za šetnju

cm23.jpg

 

Još su vidljiva mjesta gdje su bili pragovi:

8u0301051mediumvg4.jpg

 

Ponekad se trasa jedva vidi

cm26.jpg

Ali nam povremeni nalazi pokazuju da smo na pravom putu:

8u0301050mediumew5.jpg

Portos je upecao još nešto vrijedno !!!

07014082.jpg

Prag je iz godine 1956:

8u0301062mediumty0.jpg

 

 

Što se više približavamo ribnjacima, staza postaje neprohodnija

07014078.jpg

 

"Crne mlake"

8u0301060mediumpd8.jpg

8u0301061mediumvo1.jpg

8u0301064mediummr0.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

PODJELA NA 2 EKIPE

 

Nažalost, dogodilo se ono što nismo željeli ... staza se pretvara u šumski put. Dio ekipe ide cipelcugom dalje, a drugi dio istim putem natrag do Zdenčine i onda okolo naokolo do Crne Mlake. Nije se jednostavno ni okrenuti na blatnjavom šumskom putu.

07014076.jpg

 

Seabral i Stanley su se vratili autom prema Zdenčini uz dogovor da nas dočekaju kod restorana na ribnjacima.

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

NASTAVAK KROZ TEŠKO PROHODNU TRASU

 

Nastavak potrage za prugom

07014085.jpg

 

Napokon pragovi !!!

07014088.jpg

cm27.jpg

cm30.jpg

cm31.jpg

07014089.jpg

07014092.jpg

07014097.jpg

07014106.jpg

Prva tračnica

cm33.jpg

8u0301066mediumte2.jpg

cm34.jpg

8u0301070mediumpj0.jpg

cm35.jpg

Lovac na pruzi

cm32.jpg

i pruga bez Lovca

cm36.jpg

Životinje i željeznica

07014108.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

UZ RIBNJAKE

 

Ribnjaci su sa lijeve strane, trasa pruge s desne

cm37.jpg

cm40.jpg

Napokon i prava pravcata pruga, ali do nje nije lako doći:

cm39.jpg

cm42.jpg

07014125.jpg

No tračnice su iskoristili na druge načine

cm38.jpg

Još komad tračnice

cm41.jpg

Preko vode do...pruge

cm45.jpg

8u0301077mediumbl9.jpg

07014130.jpg

07014132.jpg

cm43.jpg

cm44.jpg

 

Naravno, ono što ribočuvari najmanje očekuju je da će sresti railfanove na svom teritoriju

07014134.jpg

 

Pruga je išla preko ovog mosta

cm46.jpg

 

Pogled na ribnjake

07014146.jpg

 

Dvorac Ribograd

07014154.jpg

 

Trasa je išla po nasipu

cm48.jpg

 

na kraju nasipa

cm49.jpg

cm50.jpg

cm51.jpg

07014157.jpg

cm52.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...