Portos Posted September 9, 2007 Share Posted September 9, 2007 U petak navečer otišao sam u posjet prijateljici u Prigorje i njenim roditeljima, niti slutio nisam koliko dugo ću se kod njih zadržati niti da ću naći materijala za forum. Međutim... Otac moje prijateljice, umirovljeni vozač Plivinih kamiona, velik dio radnog vijeka proveo je u Plivi Savski Marof. Osim što je vozio Plivine kamione, vozio je i Plivina željeznička vučna vozila. 1. Manevarska lokomotiva Njemačke proizvodnje iz 1939g. s jednocilindričnim motorom pogonjenim plinom iz 4 plinske boce montirane na lokomotivi. Imala je slabu poteznu moć, do 2 puna vagona, 2 zamašnjaka, svaki težak 480kg, motor su palila četvorica uz pomoč kurble. Prije par godina kasirana jer ju HŽM nije želio za inventar. Nabavljena u jednom rudniku u Srbiji i osposobljena za rad od strane Plivinih mehaničara. Cilindar je imao tako velik promjer da se čovjek mogao zavuči u njega te šaberom strugati garež. 2. Manevarska lokomotiva slična onoj u Zg cementari kojoj je po dotrajalosti njenog originalnog 4-taktnog 4-cilindričnog motora a na preporuku mog sugovornika ugrađen FAP-ov 6-cilindarski motor od 160ks zajedno sa 5-brzinskim mjenjačem. Lokomotiva je bila jaka i teška te je služila do zadnjeg dana Plivinog korištenja vlastite vuče. 3. Prerađeni putnički vagon koji je služio kao lokomotiva. U njega je bio ugrađen OM-ov motor sa getribom i služio je svrsi, mada zbog male mase imao je i malu poteznu moć Prezimenjak mog sugovornika, inače moj dobar prijatelj bio je strojovođa Plivinih manevarki zajedno sa dvojicom svojih kolega. Jednom prilikom trebali su otići dovuči vagone iz Marofa, ali se on zavukao ispod lokomotive nešto podesiti a da to nitko nije znao. Ležao je na kočnim polugama i radio, uto je naišao poslovođa i drugom strojovođi ljutito viknuo: "zar još nisi u Marofu?". Ovaj je sjeo i pokrenuo loksu a moj prijatelj se vozio ispod nje do Marofa. Sretno je neozlijeđen izašao u Marofu blijed kao krpa. Ljubav prema mehanici naslijedio je od sada već pokojnog oca koji je nakon II svj. rata u Bosanskoj Gradišci čekao smaknuće do tada radeči na popravku voznog parka nekog rudnika. Tamo je sagradio motorna kola kojima je uz dopuštenje čuvara vozio i školarce te mještane, među mještankama je upoznao mamu mog prijatelja i negdje "na tračnicama" začeo sina. Kasnije je pomilovan nakon 7 zatvorskih godina. Pokraj pruge za Plivu odvajao se dio prema šljunčari na kojem su također postojala jedna motorna kola-lokomotiva iz kućne radinosti. Bila su slaba i nepouzdana te su Plivine lokse često izvlačile teretne vagone iz šljunčare. Moj domačin je jednom prilikom vukao vagone Kumrovečkom prugom-Plivinom manevarkom. Stigao je ugljen za kolodvor Vukovo selo ali željeznica je vagone ostavila u Marofu. Šef kolodvora S.Marof unajmio je Plivinu loksu i "strojovođu" te je loksa "2" jurila prema Vukovom selu u 4-toj svojoj i 5-oj FAP-ovoj brzini. I da dopunim priču slikama trase pruge koja se više ne koristi. pruga iza kolodvorske zgrade Savski Marof gotovo svi pragovi nemaju čavao s godinom dakle pravljeni su za Plivu most preko kanala-udubine navodno je negdje iza ovog ŽCPR postojao odvojak lijevo prema šljunčari Prudnice štitni stup još 1 ŽCPR već sam blizu Plive skretnica blokirana za ravno jer su neko vrijeme HŽ lokse gurale u Plivu vagone s Melasom lijevo ili desno? lijevo kraj se nazire na kraju ovog kolosijeka nalazila se zgrada gdje su parkirane i održavane lokomotive. Niti zgrade-niti lokomotiva Vlak? Moš mislit... 50m dalje u Plivu ulazi onaj drugi kolosijek koji se donedavno koristio za iskrcaj cisterna s Melasom odoh ja natrag otišao sam i do ex šljunčare, ni traga trasi niti kolosijeku za kraj da znate kakve su tračnice i iz koje godine... Svugdje me ima j..... svugdje me ima Sory Slavonska ekipo na solo Putopisu Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pula-Terminal Posted September 9, 2007 Share Posted September 9, 2007 Lijepo! Podsjeća na moj http://www.zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?t=5014&start=45 Quote TEK otvoreno! - http://ships.forumj.biz/index.htm http://commons.wikimedia.org/wiki/User:Orlovic/Railway <- moje slike Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barney Posted September 9, 2007 Share Posted September 9, 2007 Portos, hvala ti sto si mi uljepsao vecer. Tvoj uvod u slike je tako dobar da bi mirne duse mogao posluziti za neki od boljih BBC sitcoma. Samo mislim da onaj covjek koji se provezao ispod lokomotive do Marofa nije bio "blijed" kao krpa, nego da je bio bijel da bjeliji ne moze bit. Ti bokca, u tom slucaju ti sva krv ziher ode ravno vrit. Skup sa srcem, jasno... Odlicna reportaza. Barney Quote Najpametniji čovjek na svijetu je onaj koji je izmislio WC školjku. Nikom nije uzeo mjeru, a svima odgovara. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Kakav sorry za solo putopis ... pa i najpoznatiji članovi najboljih muzičkih bandova su istovremeno radili i odlične solo albume, zar ne ? Odlična i jako zanimljiva priča !!! Do one skretnice pruga izgleda kao da je prije par dana onuda prošao zadnji vlak. Do kad se to otprilike koristilo ? Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted September 10, 2007 Author Share Posted September 10, 2007 Do kad se to otprilike koristilo ? Do prije nekih 1,5 godine Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Direktor Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Odlična fotoserija . Sve pohvale. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomcro Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Odlična ti je reportaža!!! Tračnice dosta dobro izgledaju ali sam primjetio i da su dosta kratko rezane/spajane! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Kakav sorry za solo putopis ... pa i najpoznatiji članovi najboljih muzičkih bandova su istovremeno radili i odlične solo albume, zar ne? Potpisujem ovo što je napisao seabral. I bravo za reportažu! Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted September 10, 2007 Author Share Posted September 10, 2007 Lijepo! Podsjeća na moj http://www.zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?t=5014&start=45 Sramim se jer sam tvoju šetnju tek sada pogledao. No tvojom trasom ipak nešto vozaju, ovom Plivinom ne Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
STIB Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Jako mi je drago da sam ovo vidio. Tu prugu sam godinama gledao iz vlakova pri prolazu kroz Savski Marof, ali nikad nisam otišao pogledati kuda vodi i što ima tamo. Najbolje je da sam pet godina radio u Plivi (doduše u Zagrebu) ali ni tada nisam došao do pogona u Savskom marofu Quote _______________________ Pozdrav iz Zagreba Link to comment Share on other sites More sharing options...
ines Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 super reportaza, lijepo!! Jako mi je drago da sam ovo vidio. Tu prugu sam godinama gledao iz vlakova pri prolazu kroz Savski Marof, ali nikad nisam otišao pogledati kuda vodi i što ima tamo.Najbolje je da sam pet godina radio u Plivi (doduše u Zagrebu) ali ni tada nisam došao do pogona u Savskom marofu a kaj si radio u plivi, kaj na PBF lokaciji? Quote mrzim: kad mi netko nesto zabranjuje (mos mislit) Link to comment Share on other sites More sharing options...
STIB Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 super reportaza, lijepo!! Jako mi je drago da sam ovo vidio. Tu prugu sam godinama gledao iz vlakova pri prolazu kroz Savski Marof, ali nikad nisam otišao pogledati kuda vodi i što ima tamo.Najbolje je da sam pet godina radio u Plivi (doduše u Zagrebu) ali ni tada nisam došao do pogona u Savskom marofu a kaj si radio u plivi, kaj na PBF lokaciji? Da, od 1974.-1979. u Informatici Quote _______________________ Pozdrav iz Zagreba Link to comment Share on other sites More sharing options...
ines Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 kaj to je onda postojalo? ovaaaaj, ja sam mislila da si bar ti malko mladji, ali ono... sori. Quote mrzim: kad mi netko nesto zabranjuje (mos mislit) Link to comment Share on other sites More sharing options...
STIB Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 ovaaaaj, ja sam mislila da si bar ti malko mladji, ali ono... sori. Hvala, to smatram komplimentom! Quote _______________________ Pozdrav iz Zagreba Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toma Posted September 12, 2007 Share Posted September 12, 2007 Prije par godina kasirana jer ju HŽM nije želio za inventar. Hmm..... Pa naravno - nije rijec o parnjaci; a jos nije nikada niti bila dio parka HZ-a/JZ-a... Isto tako nisu sacuvali niti malu cetveroosovinsku manevru GM EMD iz Jugovinila.... I ona je kasirana prije cca 5 godina... Jadno. pozdrav toma Quote Three Blind Mice Link to comment Share on other sites More sharing options...
željko halambek Posted January 21, 2008 Share Posted January 21, 2008 U kakvom je stanju spoj sa kolodvorom Savski Marof. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted January 21, 2008 Author Share Posted January 21, 2008 U kakvom je stanju spoj sa kolodvorom Savski Marof. Otključaš skretnicu, prebaciš ju i guraš vagone skoro do Plive. Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
željko halambek Posted January 21, 2008 Share Posted January 21, 2008 Znači još postoji. Da li otprilike znaš koliko ima metara od te kretnice pa do prvog prelaza preko ceste. Ima li 150 m? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Greg Posted May 4, 2010 Share Posted May 4, 2010 Pozdrav svima na Forumu! Samo jedan mali update: prugom prema Plivi još uvijek se vozi. I to naveliko! U zadnje vrijeme za Plivu idu vagoni puni melase čak dva-tri puta tjedno. Poslikat ću malo kad stignem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zeus Posted May 4, 2010 Share Posted May 4, 2010 Jako lijepa vijest. Ja sam bio tamo prošlog ljeta i izgledalo je kao da vlak nije godinama prošao. Požuri sa slikama. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RAIL-LOGISTIK Posted May 7, 2010 Share Posted May 7, 2010 Pozdrav svima na Forumu! Samo jedan mali update: prugom prema Plivi još uvijek se vozi. I to naveliko! U zadnje vrijeme za Plivu idu vagoni puni melase čak dva-tri puta tjedno. Poslikat ću malo kad stignem. Da,i to vec par mjeseci.Danas su opet za Plivu isli par vagona.Jedva cekam slike.Jesu pocistili kolosijek prije nego su opet poceli voziti ili su samo preko korova,grmlja prolazili? 317878600186 ZAS MELASA.... VIROVITICA--------- SAVSKI-MAROF------- 54 317878600335 ZAS MELASA.... VIROVITICA--------- SAVSKI-MAROF------- 56 317878600095 ZAS MELASA.... VIROVITICA--------- SAVSKI-MAROF------- 54 317878600244 ZAS MELASA.... VIROVITICA--------- SAVSKI-MAROF------- 53 317878501475 ZAS MELASA.... VIROVITICA--------- SAVSKI-MAROF------- 53 317878600103 ZAS MELASA.... VIROVITICA--------- SAVSKI-MAROF------- 53 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Greg Posted May 9, 2010 Share Posted May 9, 2010 skretnica Evo za početak jedna usporedba: ovako je skretnica izgledala prije par mjeseci (studeni 2009.)... Bit će valjda brzo i friške slikice Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RAIL-LOGISTIK Posted May 9, 2010 Share Posted May 9, 2010 skretnica Evo za početak jedna usporedba: ovako je skretnica izgledala prije par mjeseci (studeni 2009.)... Bit će valjda brzo i friške slikice Lijepo je vidjeti,da se tracnice opet sjaje! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted March 19, 2011 Author Share Posted March 19, 2011 Danas sam se ugodno iznenadio vidjevši manevarku kako se vraća industrijskim kolosijekom Plive u Savskom Marofu gdje je odgurala vagone sa melasom. Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zeus Posted April 26, 2016 Share Posted April 26, 2016 I ja sam danas prvi puta vidio vlak na industrijskom kolosjeku za Plivu u Savskom Marofu.Zanimljivo je da sam nekih pola sata prije poslom bio na par mjesta uz industrijski kolosjek. Kad sam sve to obavio u Savski Marof je stigao Đuran s par vagon cisterni. Đuran je otišao na drugi kraj vlaka, izvukao ga malo prema Zaprešiću i nakon toga počeo gurati po industrijskom kolosjeku u smjeru Plive. Nažalost, više nisam imao vremena da ga popratim na putu do Plive. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.