Pfaff Posted August 17, 2007 Posted August 17, 2007 Lupoglav - Štalije, to je naša meta: Izgraditi prugu, još ovoga ljeta... Tako su negdje 1949. pjevali dobrovoljci na izgradnji pruge. Pruga postoji i dan-danas, ali se ne koristi. Jest da su neki Talijani planirali specijalnu vožnju tom prugom, a i neki forumaši su se grozili da će ju prehodati (što se baš ne može ocijeniti kao korištenje pruge ). Ja sam morao nešto do Luke Raša pa rekoh da malo poslikam stanje infrastrukture. Ostatak pruge nije dio ovog putopisa - to ostavljam za neku drugu prigodu... Krenuo sam iz Rijeke starom obalnom cestom preko Opatije - Mošćeničke Drage - Brseča - Plomina - Labina. Bio je prekrasan dan, a i prištedio sam si 28 kn koliko Francuzi deru za tunel (sagrađen nekim davnim, također dobrovoljnim zajmovima radnog naroda ). Zaustavih se u Raši popiti kavu na središnjem trgu... Raša je grad planski građen za vrijeme Mussolinijeve (zapravo talijanske - Benito je samo bio Duce) okupacije Istre. Kako mu je jedina svrha postojanja (Nijemci bi rekli: raison d'ętre) bilo rudarstvo, sve je bilo i estetski tome podređeno pa, recimo, crkva ima oblik preokrenutog rudarskog vagoneta: Prišao sam bliže i u hladu iza crkve ugledao ovo: Ne kužim da li je to ozbiljan muzejski postav ili napušteni projekt, ali vozila je trebalo podrobnije uslikati... Ovo čudo je nekakva drobilica na kotačima. Ne vjerujem da je služila za proizvodnju balasta in situ A sad slijedi glavni biser: Putnički vagon! Razred nisam uspio utvrditi jer je sav rđav i boja otpada: To je jedini od vagona koji ima i kočnice. Evo detalja: Kočnicu aktivira protuuteg u kabini: Pretpostavljam da kočnica radi defaultno tj. koči ako se ne podigne uteg. Znači li to da je jadničak koji je sjedio na tom mjestu cijelo vrijeme vožnje držao uteg u zraku? Lokomotivice nema, nažalost, ni jedne. Trebat će otići do nekog od rudarskih okana - tamo još možda ima nečeg. Ja taj dan nisam imao vremena... Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
thomcro Posted August 17, 2007 Posted August 17, 2007 Ma odlično, to! Sjećam se svojih proputovanja Rašom još dok sam bio u mornarici, auuuu ... kol'ko je vremena prošlo otada! Ali mi je Raša ostala u sjećanju kao arhitektonsko jako zanimljiv gradić. Trebalo bi otići tamo, i onako, temeljito obraditi taj dio Lijepe naše. Sastati se sa pulskim djelom i napraviti foto-session . Koliko se ja sjećam, postojao je u starom gradu Labina rudarski muzej! Možda bi se tamo štogod iskopalo! Quote
Pfaff Posted August 17, 2007 Author Posted August 17, 2007 Od grada Raše sam krenuo dalje u dolinu rijeke Raše prema mjestu koje se zove Most Raša. Na lijevoj strani, na obroncima Učke vidi se trasa pruge Raša - Luka Raša Ovo bi trebali biti ostaci stare termoelektrane Vlaška. Koliko znam zadnji put je korištena negdje 80-ih godina prošlog stoljeća u ono suludo doba nestašica svega i svačega pa tako i energije Dolazim u Most Rašu (slika mi nažalost nije uspjela jer sam imao sunce iz krivog kuta). Tu je novoobnovljeni cestovni most i tvornica vapna kraj koje prolazi pruga Lupoglav - Štalije. Ima i kolodvor. Evo kako izgleda pruga prije prelaska ceste Most preko Raše Ovdje opet vidimo na obronku prugu koja dolazi iz Raše Još jedan most - ovaj je malo arhaičniji Ulazim na područje luke. U pozadini je opet nekakva industrijska ruševina nepoznate namjene Luka je luka. Postoje i ograničenja. Ako netko krene mojim stopama, preporučam javiti se nadležnima na ulazu, objasniti namjeru i mislim da neće imati problema. Kroz luku inače ide javna cesta kojom možete stići u Koromačno ili natrag u Labin, ali ako kaniti mahati fotoaparatom i ponašati se na slične sumnjive načine, bolje se javiti Pruga kroz luku - opet ploče sistema "Miklić" Skladišta drva (tu se u nekoj fazi predviđao transport automobila) Spoj pruga: Lijevo je smjer Lupoglav, desno smjer Raša Tu već dugo nije ništa prošlo, a pao je već i prvi otkos Spoj dviju pruga Skretnica Građevinari bi rekli: U sraslom stanju! Lijevo dolje je moj autoprtret Desno su utovarne rampe za stoku (hranili mi Gadafija!) Upozoren - napol spašen! Približavam se luci (par zavoja radi sprečavanja prebrze vožnje?)... Pruga prelazi cestu Obori za stoku Ranžirna lira (sic!) Još jednom rampa za utovar stoke - iz drugog rakursa. (Inače, jedini teret koji se trenutno prekrcava je kameni materijal koji je tako bijele boje da mi je bilo gotovo nemoguće slikati) Još malo kamenja... Kolosijek je prekrivem čeličnim pločama (mi bi rekli: lamarinima!) I evo nas napokon u luci - dizalice nisu ništa bolje od onih u riječkoj... Ovdje završava pruga Lupoglav - Štalije I na kraju komad zemljovida opisanog područja - za one manje upućene! Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted August 17, 2007 Author Posted August 17, 2007 Koliko se ja sjećam, postojao je u starom gradu Labina rudarski muzej! Možda bi se tamo štogod iskopalo! Bi, sigurno, al' me strah. U Labinu imam jako dobre prijatelje - svaki put se napijemo k'o prasci Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Portos Posted August 17, 2007 Posted August 17, 2007 Stvarno interesante fotke željezničke infrastrukture stavljate u posljednje vrijeme vi forumaši iz Rijeke i šire okolice. Odlična reportaža! Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d.
thomcro Posted August 17, 2007 Posted August 17, 2007 Pitam se bi li Šved mogao proći a da ne isklizne po tim zapunjenim tračnicama? Quote
Pfaff Posted August 17, 2007 Author Posted August 17, 2007 Pitam se bi li Šved mogao proći a da ne isklizne po tim zapunjenim tračnicama? Bojim se da tuda ne bi ništa prošlo prije temeljitog čišćenja tračnica. Pruga inače nije u katastrofalnom stanju osim što su skretnice zapekle i tračnice na asfaltiranim površinama su zapunjene... Čekamo forumaše koji su rekli da će prošetati prugom da izvjeste Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Renato Posted August 17, 2007 Posted August 17, 2007 Mislim da ona tvornica vapna vozi zeljeznicom. Prije par godina sam vidio neke cisterne tamo. Quote
seabral Posted August 17, 2007 Posted August 17, 2007 Odlična reportaža, hvala ti !!! Žalosno da još jedna upotrebljiva pruga propada ... Ako sam dobro skužio, vlakovi iz Raše za Lupoglav su kod luke mijenjali smjer ... je li to točno ? Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
thomcro Posted August 17, 2007 Posted August 17, 2007 Stvarno interesante fotke željezničke infrastrukture stavljate u posljednje vrijeme vi forumaši iz Rijeke i šire okolice. Odlična reportaža! Trudimo se, trudimo . ...Prije par godina sam vidio neke cisterne tamo. Meni baš ne izgleda da ima kakav vagon na ovoj slici http://i204.photobucket.com/albums/bb287/mkrema2/LukaRasa/LukaRasa07.jpg . Ali možda se varam. Dilemu nam može razriješiti jedino Pfaff a kol'ko vidim on se prepustio užicima "žičare pod smrekom" . Quote
Danchibald Posted August 17, 2007 Posted August 17, 2007 Odlična reportaža, hvala ti !!! Žalosno da još jedna upotrebljiva pruga propada ... Ako sam dobro skužio, vlakovi iz Raše za Lupoglav su kod luke mijenjali smjer ... je li to točno ? Nisu ti mijenjali smjer. Ako si dobro pogledao kartu i ako uzmeš smjer vožnje od luke Bršica prema Mostu Raša (Lupoglavu), u samoj luci gdje su ona skladišta dasaka ti se pruga odvaja u dva smjera. Jedan smjer (lijevi) ti je za Most Raša (Lupoglav), a drugi (desni) ti ide prema Gradu Raši kao slijepi krak. dakle kad dolaziš iz Lupoglava i ideš za Bršicu, onda ti taj slijepi krak dolazi sa lijeve strane i spaja se na ovu iz Lupoglava i sve zajedno završava na molu ispod dizalice u Bršici Quote
seabral Posted August 17, 2007 Posted August 17, 2007 Odlična reportaža, hvala ti !!! Žalosno da još jedna upotrebljiva pruga propada ... Ako sam dobro skužio, vlakovi iz Raše za Lupoglav su kod luke mijenjali smjer ... je li to točno ? Nisu ti mijenjali smjer. Ako si dobro pogledao kartu i ako uzmeš smjer vožnje od luke Bršica prema Mostu Raša (Lupoglavu), u samoj luci gdje su ona skladišta dasaka ti se pruga odvaja u dva smjera. Jedan smjer (lijevi) ti je za Most Raša (Lupoglav), a drugi (desni) ti ide prema Gradu Raši kao slijepi krak. dakle kad dolaziš iz Lupoglava i ideš za Bršicu, onda ti taj slijepi krak dolazi sa lijeve strane i spaja se na ovu iz Lupoglava i sve zajedno završava na molu ispod dizalice u Bršici Thx ... Ja sam zapravo mislio na promet s tog slijepog kraka od Grada Raše prema Lupoglavu, ali sam se možda nespretno izrazio. Tu mi je izgledalo da je bilo promjene smjera. Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
Danchibald Posted August 17, 2007 Posted August 17, 2007 Aha... pa malo si nespretno pitao pa sam pomislio da si nešto pomiješao... ali da, ako si išao iz Grada Raša prema Bršici, morao si promijeniti onda smjer da bi mogao prema Mostu Raša (Lupoglavu). E sad kako ti tamo nema okretaljke (bar koliko ja znam), može bit da je loksa onda gurala vagone prema Gradu Raša (i onda ih vukla natrag) ili je čekala druga loksa koja bi vukla do Grada pa gurala natrag.... sad su to kombinacije kojih se ja ne sjećam.... Znam samo kad sam bio puno mlađi da je u kolodvoru kod vapnare na Mostu Raša bilo uvijek 2-3 dizelke i puno teretnjaka.... Quote
seabral Posted August 17, 2007 Posted August 17, 2007 Aha... pa malo si nespretno pitao pa sam pomislio da si nešto pomiješao... ali da, ako si išao iz Grada Raša prema Bršici, morao si promijeniti onda smjer da bi mogao prema Mostu Raša (Lupoglavu). E sad kako ti tamo nema okretaljke (bar koliko ja znam), može bit da je loksa onda gurala vagone prema Gradu Raša (i onda ih vukla natrag) ili je čekala druga loksa koja bi vukla do Grada pa gurala natrag.... sad su to kombinacije kojih se ja ne sjećam.... Znam samo kad sam bio puno mlađi da je u kolodvoru kod vapnare na Mostu Raša bilo uvijek 2-3 dizelke i puno teretnjaka.... Sad je sve jasno ... hvala ti Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
STIB Posted August 17, 2007 Posted August 17, 2007 Jako zanimljiva priča i izvrsne slike! Ja sam tu (prije izgradnje tunela Učka) puno puta prolazio i nikad mi nije bilo sasvim jasno kuda i od kuda ide pruga preko koje se prelazi kad se iz Labina spusto dolje do mora a prije uspona prema Barbatu. No, kad netko od "bližih" bude opet tamo prolazio bilo bi dobro da se posveti i pruzi prema Raši: Crvenim crticama sam označio cestu koja ide skoro sasvim paralelno s prugom, ako se tu može proći autom, onda se sigurno mogu naći razni ostaci pruge. Posebno mi se čine zanimljivim dva objekta koja sam označio crvenim kružićima! Quote _______________________ Pozdrav iz Zagreba
Danchibald Posted August 18, 2007 Posted August 18, 2007 Stib, kad se spuštaš iz Labina i onda, kako si rekao, prije uspona za Barban, jedini ŽCPR u razini na toj ruti ti je onaj na Mostu Raša i niti jedan drugi. Kad ideš prema Barbanu onda na tom prijelazu vidiš s desne strane onu vapnaru i kolodvor (to je smjer prema Lupoglavu), a s lijeve prugu (vidi se i jedan most veći) koja nastavlja prema Bršici i na koju se kasnije spaja onaj slijepi krak iz smjera Grad Raša, za koji iskreno ne znam ni dal postoji više u cjelosti.... Vidi se odvojak kod onih skladišta dasaka, ali ne znam do kud ide... Prije je na tom ŽCPR-u (na Mostu Raša) bila i rampa koja je kasnije uklonjena. Sjećam se kad sam kao malo prolazio tuda da smo jednom čekali prolazak vlaka prema Bršici i bio je jaaaaaako dugačak Quote
Pula-Terminal Posted August 18, 2007 Posted August 18, 2007 Super obavljeno. Nažalost, nemam trenutno auto i nemogu tamo. Zašto je na mapi pruga u hrvatskoj označena ova pruga kao aktivna teretna? Davno sam bio na malom izletu, hodao sam ćićarijom uz ćepić-polje i tamo vidio prugu (baš na ćićariji). jel to ova? Quote TEK otvoreno! - http://ships.forumj.biz/index.htm http://commons.wikimedia.org/wiki/User:Orlovic/Railway <- moje slike
Pfaff Posted August 19, 2007 Author Posted August 19, 2007 Meni baš ne izgleda da ima kakav vagon na ovoj slici http://i204.photobucket.com/albums/bb287/mkrema2/LukaRasa/LukaRasa07.jpg . Ali možda se varam. Dilemu nam može razriješiti jedino Pfaff a kol'ko vidim on se prepustio užicima "žičare pod smrekom" . No, kad sam ja bijo tamo, pred tvornicom vapna (Murexin) nije bilo nikakvih vagona kojih se inače i ja sjećam iz ranijih prolazaka. Moguće je da se nešto zbivalo dok sam im okrenuo leđa Inače, što se tiče smreke i hlada, ne mogu odoljeti da dijo zadovoljstva ne podijelim s vama, dragi forumaši: Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted August 19, 2007 Author Posted August 19, 2007 Jako zanimljiva priča i izvrsne slike!Ja sam tu (prije izgradnje tunela Učka) puno puta prolazio i nikad mi nije bilo sasvim jasno kuda i od kuda ide pruga preko koje se prelazi kad se iz Labina spusto dolje do mora a prije uspona prema Barbatu. Evo, sad znaš! No, kad netko od "bližih" bude opet tamo prolazio bilo bi dobro da se posveti i pruzi prema Raši. Crvenim crticama sam označio cestu koja ide skoro sasvim paralelno s prugom, ako se tu može proći autom, onda se sigurno mogu naći razni ostaci pruge. Posebno mi se čine zanimljivim dva objekta koja sam označio crvenim kružićima! No, da. Ne znam u kojem je stanju cesta. Mislim da je bijela, a moja Tempra je preniska i preteška za te vratolomije. Za prugu mi se čini da postoji iako ne znam u kojem je stanju. Onaj donji kružić je, kao što sam i napisao, stara termoelektrana 'Vlaška', a gornji će biti kolodvor u Raši. Ono što mene muči je podatak o pruzi koja je u onom spisku o razvoju pruga u ex-Yu navedena pod brojem 330 (industrijska pruga Raša-Pićan). To bi značilo da je pruga Bršica-Raša imala spoj na prugu Lupoglav-Štalije i sa 'gornje' strane, ali na kartama se ne vidi ništa. Definitivno će trebati malo njuškati. Hvala na sugestiji Si se lijepo odmorijo? Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
STIB Posted September 3, 2007 Posted September 3, 2007 U redu vožnje 1969/70 sam našao ovo: Quote _______________________ Pozdrav iz Zagreba
ines Posted September 3, 2007 Posted September 3, 2007 60 km za 2 i pol do 3 sata?? wtf?? Quote mrzim: kad mi netko nesto zabranjuje (mos mislit)
2041024 Posted September 3, 2007 Posted September 3, 2007 S obzirom na godinu to je turbo brzo!!! Quote
seabral Posted September 3, 2007 Posted September 3, 2007 Nema veze da li je brzo ili sporo ... glavno da je taj vlak onda vozio ! Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
Pfaff Posted September 4, 2007 Author Posted September 4, 2007 U redu vožnje 1969/70 sam našao ovo: Vrlo zanimljivo! Sad me još interesira što su pjesnici voznog reda mislili pod "Raša"? Po kilometraži bit će to ili "Most Raša" ili "Luka Raša", grad definitivno nije... Zašto je na mapi pruga u hrvatskoj označena ova pruga kao aktivna teretna? Zato jer jest To što se po njoj trenutno niš ne vozi nije razlog da ju se zaboravi, ne? Davno sam bio na malom izletu, hodao sam ćićarijom uz ćepić-polje i tamo vidio prugu (baš na ćićariji). jel to ova? Je! Ako ju negdje imaš, pogledaj kartu Istre pa ćeš naći ucrtanu trasu. Trasa negdje do Kožljaka (na karti piše Kožlak) ide samim rubom Parka prirode Učka pa kod Kršana skreće na zapad, a onda dalje koritom rijeke Raše... Nažalost nema putničkog prometa pa sljedstveno tome nema ni ucrtanih stanica spominjanih u voznom redu. Tja! Kao što rekoh, trebat će još istraživati... Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
trambus Posted September 4, 2007 Posted September 4, 2007 Sad me još interesira što su pjesnici voznog reda mislili pod "Raša"? Po kilometraži bit će to ili "Most Raša" ili "Luka Raša", grad definitivno nije... A valjda Most Raša, a uštedili su 4 slova u tiskari Nego, skinuo sam neki dan s foruma aktualnu mrežu pruga HŽ i tamo su stanice: Lupoglav, Učka, Kršan i Raša. Znači, Kožljak su ukinuli kao službeno mjesto, a Most Raša zovu Raša. Quote Maranatha !
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.