Stanley Posted August 1, 2017 Share Posted August 1, 2017 Prika Nenad, na ovom forumu poznat kao Portos, komentirao je moju objavu jedne fotografije sa jučerašnjeg pohoda na Facebooku riječima: ''Po ovoj vrućini???''. Odgovorio sam: ''Za pravog railfana nema vrućine!''. Pa njemu u čast oblikujem i naslov. Naravno da nije riječ o nikakvom paklu, naprotiv - uživao sam u vožnji i u šetnji lijepim krajolikom dok ljetnu vrućinu podnosim jako dobro. Ciljano odredište je bio kolodvor Kamanje, a odlučio sam u dolasku otići do stajališta Brlog Grad pa se vratiti u Kamanje pješice kako bih bolje razgledao okolicu. Hodanje cca 2 km po prijepodnevnom suncu nije predstavljalo problem. Gospođa na blagajni u Vrapču imala je stanovitih poteškoća s destinacijom, nikad čula, pa sam joj morao slovirati B-r-l-o-g Grad. Prugom od Karlovca prema Sloveniji vozio sam se davnih godina u nekoliko navrata, uglavnom do Ozlja a najdalje do kolodvora Gradac-Podzemelj (1970.) kada je moje izviđačko društvo išlo na kupanje u Kupi. U vrijeme JŽ pruga je nosila ime broj 13 i naziv relacije Ljubljana - Novo Mesto - Karlovac. Izgrađena je u vrijeme Austro-Ugarske, a naročitu važnost je dobila nakon Prvog svjetskog rata kao potencijalna veza Ljubljane s lukom Sušak - tada najbližom lukom u kraljevini SHS/Jugoslaviji. Pruga ipak nije zadovoljavala jer je na hrvatskom dijelu izgrađena sa slabijim performansama, tipičnim za prugu lokalnog značaja a ne magistralu, što Slovenci znaju prigovoriti i danas. Nekada je iz Karlovca vozilo 5 pari vlakova u Sloveniju i natrag, od kojih 2 sve do Ljubljane, a ovdje prenosim izvadak iz voznog reda 1969./1970: Tokom putovanja potrošio sam šest vlakova od čega tri Mađara, dva Šveda i jednu klasičnu garnituru. Vagon u vlaku 4000 je puštao tako čudne zvukove da sam stekao dojam kako je zreo za temeljiti remont ili, nedajbog, kasaciju. U dolasku u Karlovac smo kasnili, ali nas je Šved čekao: Snimao sam i usputne motive, a ovaj me posebno zanimao jer sam stanovao 25 godina u Zorkovačkoj ulici: Most na Kupi kod Zorkovca: Ozalj: Kupa iz vlaka: Zaluka: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted August 2, 2017 Author Share Posted August 2, 2017 Tunel Zaluka: Dva pogleda na Kupu: Što se ono tamo bijeli, tamo bijeli u gori? Il' je Sunce il' je mjesec il' su sjajne zvjezdice Nit' je Sunce nit' je Mjesec nit' su sjajne zvjezdice Već se ono tamo bijele izviđački šatori: Njih i Rusa 200 milijuna: Pogled iz vlaka na ciljano odredište: Kraj putovanja: Ode on u Bubnjarce: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted August 2, 2017 Author Share Posted August 2, 2017 Brlog Grad i Kamanje Željezničko stajalište je dobilo ime po nekadašnjoj utvrdi Brlog Grad, a danas se nalazi u selu Orljakovo. Grad Brlog prvi put se spominje u XVI. stoljeću kao vlasništvo Nikole Zrinskog Sigetskog. Nakon sloma urote Zrinskih i Frankopana grad je po zapovjedi cara Leopolda I. zaposjeo karlovački general Ivan Herbert Herberstein, a kasnije je mijenjao vlasnike. Još 1893. godine je bio čitav, a onda je postupno srušen i njegovi ostaci su poslužili seljacima kao građevinski materijal. Izgled Brlog Grada 1895. godine po Radoslavu Lopašiću: Dio zida Brlog Grada kao dio seoskog imanja, snimka sa web stranice lako.com.hr: Ostatke starog grada nije mi se dalo tražiti jer ionako ne bih imao bogzna što vidjeti, pa sam se posvetio neposrednom okolišu: U ovom kafiću sam se rehidrirao tj. popio voćni sok prije pržinarenja cestom. Izviđački okupatori su prodrli čak dovde i zaposjeli dva stola. Primijetio sam da respektiraju stare izviđačke zakone, naročito onaj ''izviđač se vlada kulturno i kloni se štetnih navika'' - kleli su k'o kočijaši, pušili k'o Turci i tamanili alkohol (jer je štetan pa ga treba eliminirati ): Usputni pogled na Sloveniju i Gorjance u daljini: Orljakovo i Kamanje su praktično spojeni pa se pješačenje pretvorilo u ugodnu šetnju: Kapelica: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted August 2, 2017 Author Share Posted August 2, 2017 Kamanje je središte općine površine 18 km2 s 891 stanovnikom (popis 2011.) u 7 naselja - Brlog Ozaljski, Kamanje, Mali Vrh Kamanjski, Orljakovo, Preseka Ozaljska, Reštovo i Veliki Vrh Kamanjski. U samom općinskom središtu živjelo je 2011. godine 366 stanovnika. U ukupnom broju stanovnika Republike Hrvatske općina sudjeluje s 0,02% ili dvije desetine promila. Unatoč mikroskopskim dimenzijama općina je dala dvojicu poznatih ljudi. Jedan od njih je Tadija Smičiklas (1843.-1914.), hrvatski političar i povjesničar rođen u Reštovu, a drugi Emilij Laszowski (1868.-1949.), utemeljitelj Hrvatskoga državnog arhiva i osnivač Družbe Braća Hrvatskoga Zmaja rođen u Brlogu Ozaljskom. Zastava s grbom općine Kamanje: Tadija Smičiklas: Emilij Laszowski: Do raspada Jugoslavije ovaj kraj je bio orijentiran pretežno na susjednu Sloveniju i stanovnici su većinom radili u Metliki. Radna mjesta u deželi su izgubljena, ali su zato otvorena brojna privatna poduzeća u općini Kamanje gdje je - ako je vjerovati wikipediji - zaposleno čak 90% radno aktivnog stanovništva. Osobno sam vidio nekoliko manjih i očito novijih industrijskih pogona. Kamanje je malo, ali vrlo lijepo uređeno mjestašce s obiljem cvijeća: Župna crkva Imena Marijina iz 1886. godine: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted August 2, 2017 Author Share Posted August 2, 2017 Nekadašnji zdenac kao odmorište: Zgrada općinskog poglavarstva: Dvije stare kuće: Uslijedila je kratka šetnja prema pruzi, jer zbog nje sam i došao ovamo: Vidim te: Pruga i Kupa: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted August 2, 2017 Author Share Posted August 2, 2017 ŽCPR s automatskom polubrkljom: Kupa: Idem cestom, a pruga je u onoj šumi gore: Na jednom mjestu primijetio sam sporedni put koji vodi uzbrdo i stogao točno na početak kolodvora. Ovo je pogled na otvorenu prugu prema Brlog Gradu: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted August 2, 2017 Author Share Posted August 2, 2017 Kolodvor Kamanje je međukolodvor na pruzi L103 Karlovac - državna granica, na nekadašnjoj pruzi Karlovac - Metlika - Novo Mesto - Ljubljana, na kilometarskom položaju 23+702. Od državne granice je udaljen 7,7 km, a od susjednog kolodvora Ozalj u smjeru Karlovca 8,4 km. Najveća dopuštena duljina vlakova na 2. i 3. kolosijeku je 498 m, a dopuštena brzina prolaza kroz kolodvor je 20 km/h. Ulaz u kolodvor iz smijera Brlog Grada: Po drugom (mimoilaznom) kolosijeku se nešto nedavno kotrljalo: Polako prema prometnom uredu: Pogled unatrag: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted August 2, 2017 Author Share Posted August 2, 2017 Odvajanje prvog ili manipulativnog kolosijeka: Pitanje za znalce glasi što znači i čemu služi ovo metalik sive boje: Udaljenost od Karlovca: Česta slika sa hrvatskih pruga - manipulativni kolosijek je zatvoren iskliznicom: Treći kolosijek je prolazni: I tako sam stigao do prometnog ureda i ''predao akreditive''. Prometnik mlađe dobi, jedina živa željeznička duša u kolodvoru Kamanje, nije se htio slikati ali je bio vrlo susretljiv i udovoljavao je spremno mojoj znatiželji. Kaže da pruga nije vidjela teretnog vlaka već oho-ho godina, a ako neki i prođe taj je za željezničke potrebe. Također se i križanje obavlja ''na rijetke petke'', a u takvim slučajevima on je i skretničar. Dvije sličice iz prometnog ureda: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted August 2, 2017 Author Share Posted August 2, 2017 Zgrada kolodvora Kamanje: Nastavljam hodnju prema drugom kraju kolodvora i usput snimam ovu savanu: Robno skladište i navoz za pretovar, davno upokojeni dio Infre: Jadničak je nekada prevalio preko glave tone i tone tereta, a sada polako ispušta dušu u željezničkom staračkom domu: Ovo mi jako liči na nekadašnji blokhauz: Iskliznica na drugoj strani kolodvora: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted August 2, 2017 Author Share Posted August 2, 2017 Izlaz iz kolodvora u smjeru Ozlja: Otvorena pruga u smjeru Ozlja: Ojte spat, kaj vas i tu ima: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted August 2, 2017 Author Share Posted August 2, 2017 Civilna strana kolodvora: Putnici se zasigurno ne mogu potužiti na komfor: Odjednom je u kolodvoru postalo živahno - dokotrljao se Šved iz Karlovca: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted August 2, 2017 Author Share Posted August 2, 2017 Relacija: Pobjegao sam sa sunca i okinuo još jednu snimku iz sjedećeg položaja... ... a pri ruci je bila još jedna rehidracija: Imao sam dovoljno vremena prošetati do mosta na Kupi i baciti pogled na ovu predivnu rijeku, uz koju me vežu brojne uspomene. Izviđači su postavili svoje putokaze: Ljepotica koju dijele Hrvatska i Slovenija: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted August 2, 2017 Author Share Posted August 2, 2017 Nekoliko sličica sa druge strane mosta: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted August 2, 2017 Author Share Posted August 2, 2017 Ovo mi izgleda kao nekadašnji granični prijelaz(?): Slijedi nekoliko fotografija sa povratka, a ovo je toaletni prostor u kolodvoru Mahično: IC 200 za Rijeku u kolodvoru Karlovac: Dva brata uboga, crveni se jedan zbog drugoga. Šalu na stranu, Švedi kojima sam se jučer vozio bili su udobni, čisti i klimatizirani: Tri lijepo posložena vlaka na zajedničkoj slici. Desno je 7021 iz Metlike kojim sam doputovao iz Kamanja. Lijevo je 4406 Duga Resa - Bubnjarci. U sredini je IC 200 koji čeka 4061 iz Duge Rese, a kojim sam ja doputovao u Zagreb: Šved na vlaku 4406 neposredno prije polaska: I za kraj zemljovid mog jučerašnjeg odredišta. Između ostalog dobro su vidljiva oba željeznička službena mjesta koja sam pohodio, a ako ih netko ne prepozna neka ode u izviđače na tečaj topografije: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ivog Posted August 2, 2017 Share Posted August 2, 2017 Bilo bi zanimljivo da smo se sreli u Kamanju. Bio bi šok za obojicu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted August 2, 2017 Share Posted August 2, 2017 Svaka ti čast da ni po ovakvim vrućinama ne odustaješ od landranja. Srećom, vidmo da si vodio računa o redovitim rehidracijama Hvala ti na lijepom putopisu ! Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
swen Posted August 2, 2017 Share Posted August 2, 2017 Odličan putopis sa ove pruge. Meni je osobno žao što se jako malo ulaže u tu prugu jer kad bi se brzina na ovoj pruzi podigla na samo 60 km/h cestovni promet ne bi mogao parirati željezničkom na toj relaciji. Ovo mi izgleda kao nekadašnji granični prijelaz(?): pogranični prijelaz (kojem se ne mogu sjetiti imena). ne znam kako je to sad regulirano, ali prije ulaska HR u EU za korištenje tog prijelaza je bila potrebna pogranična karta (mislim da se tako zvala - ličila je na putovnicu, ali je bila roza i moli su je dobiti samo osobe koje su imale prijavljeno prebivalište u krugu od nekoliko km od granice) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted August 2, 2017 Share Posted August 2, 2017 Bravo Stanley Obzirom na tvoju alergiju na sunčane zrake očekivao bih da si u hladovini stana a ne na šalabajzanju po i oko pruge. Da sam slučajno bio s tobom našao bih načina rashladiti se u Kupi, umjesto u birtiji. Ono sivo-srebrno je mast za skretnice, podmazuje i štiti od korozije, da nije podmazano teško bi se prebacila skretnica. Mažu ih svime i svaćime, ovisno čega imaju pri ruci. Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
.Laurus. Posted August 2, 2017 Share Posted August 2, 2017 Lijep i zanimljiv putopis! Quote Brzi vlak (744 "Cibalia") iz Vinkovaca, Strizivojne Vrpolja, Slavonskog Broda, Nove Kapele - Batrine, Nove Gradiške, Novske i Banove Jaruge, za Ivanić Grad, Dugo Selo i Zagreb dolazi na treći kolosijek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted August 3, 2017 Author Share Posted August 3, 2017 @ ivog - Bilo bi zanimljivo da smo se sreli, ali ne bi bilo baš šokantno zateći tebe s izviđačima i mene na pruzi. @ swen - Našao sam podatke na web stranici MUP-a. Riječ je o malograničnom prijelazu Obrež Vivodinski - Božakovo. Piše da je privremeno zatvoren. @ Portos - Alergija se smirila, vjerojatno jer sam već dosta pocrnio. I ja bih rado bućnuo u Kupu, voda je naprosto mamila na kupanje, ali ježi ga - nije se uklapalo u plan. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janko Posted August 3, 2017 Share Posted August 3, 2017 Snimao sam i usputne motive, a ovaj me posebno zanimao jer sam stanovao 25 godina u Zorkovačkoj ulici: Vidi vraga! A zaboravio si da si pritom s balkona gledao na Brlošku ulicu! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted August 4, 2017 Author Share Posted August 4, 2017 Točno, nju sam smetnuo s uma. Brlošku ionako nisam nikada smatrao ulicom jer je ona de facto pješački produžetak Kostelske prema Selskoj. Zapravo nisam imao pojma da takva ulica uopće postoji dok nisam svojedobno u novinama pročitao da se gradi dječji vrtić Brloška-Zorkovačka. Ovako to izgleda iz visine. U središtu slike je dječji vrtić, moja bivša zgrada je gore desno, a ispod vrtića je Brloška ulica - pješačka staza koja izbija na Selsku točno nasuprot Baštijanovoj: U dijelu Trešnjevke između Selske ceste i Trešnjevačkog placa, od Ozaljske prema sjeveru, uličice nose imena starih gradova i dvoraca, kao i toponima iz šireg karlovačkog kraja - Okićka, Dubovačka, Bosiljevska, Lipovečka, Gredička, Ribnička, Zvečajska, Žumberačka, Slavetićka itd. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted August 4, 2017 Author Share Posted August 4, 2017 Već dulje vrijeme razmišljam o vožnji cijelom trasom Karlovac - Ljubljana (ili obratno), a to će se ostvariti kada se steknu uvjeti. Na forumu vlaki.info našao nekoliko zanimljivih fotografija vožnje prvog svečanog vlaka na dionici pruge Novo Mesto - Metlika 1914. godine, od kojih prenosim dvije: Jedna stara razglednica: Muzejski vlak na Dolenjskoj pruzi - eh, kad bi taj dosaugao do Karlovca: https://www.youtube.com/watch?v=UH2Ls_EMagI Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mali.paja Posted August 4, 2017 Share Posted August 4, 2017 Mogli bi na zimu kombinacijom redovnih vlakova i muzejskog proći prugom Karlovac-Ljubljana? Ni ja se nisam nikad vozio tom prugom? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crhav Posted August 5, 2017 Share Posted August 5, 2017 Ide "starica" (SZ33037) ko luda, pa koliko je vozila, 80-100 km/h..................fantastican filmic.................. Velimir Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.