Jump to content

Uz prugu do Moravica


hzlokve

Recommended Posts

Vec duže vrijeme planiram otic do Moravica, pa sam odlucio da danas bude taj dan.
Vrijeme me je nekim cudom posluzilo cijelim putem :)

1. Dio

Prvo sam svratio do Delnica

 

P1120697_zps37d68d25.jpg

 

4000 na ulazu u Delnice

P1120702_zps6eb78e16.jpg

 

Skrad

P1120708_zpsf67540b2.jpg

 

Prometa bas i nije bilo

P1120709_zps67c19906.jpg

 

Prema Žrnovcu

P1120713_zps05f71301.jpg

 

Lijevo nekad bio EVP, desno pruga za Zalesinu

P1120715_zps569f573f.jpg

 

Ova užasna cesta dovela me do Žrnovca

P1120718_zps232bbcc2.jpg

 

Stajalište

P1120719_zps0d215460.jpg

 

Žurno ka Brod Moravicama

P1120716_zps6da696b8.jpg

 

Zgrada na stajalištu i nije bas u naj naj stanju

P1120723_zps4057d5b8.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

2. Dio

 

Tu se našao i 700 za Rijeku

P1120730_zps1740c169.jpg

 

P1120731_zps9cb37f78.jpg

 

P1120733_zps834e658c.jpg

 

Donja Dobra i pruga prema Moravicama

P1120737_zps271423a1.jpg

 

Prema Brod Moravicama

P1120742_zps0f58c6e9.jpg

 

Brod Moravice

P1120751_zps2f9ad493.jpg

 

P1120745_zpsc3420449.jpg

 

P1120747_zpsf33da9c6.jpg

 

Nisam uspio otkriti kuda vodi ovo?

P1120752_zpsaa13c46c.jpg

 

Ovoga bi trebalo biti vise

P1120754_zps54afbe2d.jpg

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

3. Dio

 

Nadmorska visina u Brod Moravicama

P1120763_zpsa360e16f.jpg

 

P1120766_zpsa27a9853.jpg

 

Prema Moravicama

P1120769_zps387b3d0d.jpg

 

Panoramska

P1120777_zps4f064370.jpg

 

I onda napokon Moravice

P1120784_zps16b83aec.jpg

 

Pogled unatrag

P1120782_zpsbd88add3.jpg

 

Okretnica

P1120785_zpse3bde8b2.jpg

 

P1120787_zpscb059bcf.jpg

 

Ulaz u stanicu

P1120790_zpsc4b38a71.jpg

 

Kolodvorska zgrada

P1120797_zps95ef340e.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

4. Dio

 

Nekako nisam prosao za tim da pogledam oznaku ovih vagona

P1120798_zpscf797f5b.jpg

 

I u Moravicama se izvršava promjena kompletnog kolosjeka

P1120800_zps6a6ad7cb.jpg

 

P1120803_zpsab443907.jpg

 

Brdo pragova i pružnih strojeva

P1120805_zps3c05a2b3.jpg

 

Jedan dio Kolodvorske zgrade

P1120809_zpsa925535a.jpg

 

Ovo bi bio put prema remizi?

P1120814_zpsb88ae5b6.jpg

 

Stanica s druge strane

P1120819_zps642a3039.jpg

 

Ovaj je svoje odvozio

P1120820_zps02d1492d.jpg

 

Onda se culo brundanje iz Vrbovskog, 2062 113

P1120830_zps6d9877e1.jpg

Link to comment
Share on other sites

5. Dio

 

Jos sam odlucio otic do mosta koji je u fazi remonta

P1120846_zpsd6998331.jpg

 

Cesta inace vodi do vrbovskog ali zbog remonta je zatvorena

P1120847_zps440e34eb.jpg

 

Privremeni prijelaz na drugu stranu

P1120849_zpsed37a0ed.jpg

 

Lijeva...

P1120852_zpsda333401.jpg

 

I desna strana mosta

P1120853_zpsfff227a6.jpg

 

Onda sam odlucio krenuti natrag, uz lagani zalazak sunca

P1120862_zpsa2ddc9c5.jpg

 

P1120870_zpsf260f8f1.jpg

 

Kritike i komentari dobrodošli :)

Link to comment
Share on other sites

Lijep putopis :palac:

I nemoj da Ti se potkradaju izjave tipa "zaboravio sam slikati...". 4umaško pučanstvo na to obično diže strašnu graju!


Nikamo. To je šturc s uzbrdicom za slučaj da se nešto otme kontroli na putu iz Skrada...

 

Planiraju li i konstrukciju ovog mosta zamijeniti zatvorenom?


Ne. Fužinski most je zamijenjen jer je imao nosivost od 20t za razliku od cijele pruge koja ima 22,5t. Ovaj most samo popravljaju.

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

 

Lijep putopis :palac:

I nemoj da Ti se potkradaju izjave tipa "zaboravio sam slikati...". 4umaško pučanstvo na to obično diže strašnu graju!

 

Ipak da si napravio malo...malo...malo vise slicica gdje je bila lozionica i sva zona oko nje bilo bi......OK!

Ako se vratimo unatrag 50-tak godina u vrijeme parulja to je bilo veliko cvoriste!

Velimir

Link to comment
Share on other sites

Ljetos je bilo natječaj u Večernjem za zamjenu mosta "Jelenski jarak" (ovaj na slikama - na putu Moravice-Vrbovsko) i mosta također na Dobri, na riječkoj strani tunela Vrbovsko. Očigledno su svi mostovi isto stari (meni je bivši "Ličanka" jednak ovom u "Jelenskom jarku").

zglajzan

Link to comment
Share on other sites

Ljetos je bilo natječaj u Večernjem za zamjenu mosta "Jelenski jarak" (ovaj na slikama - na putu Moravice-Vrbovsko) i mosta također na Dobri, na riječkoj strani tunela Vrbovsko. Očigledno su svi mostovi isto stari (meni je bivši "Ličanka" jednak ovom u "Jelenskom jarku").

 

Našel na EOJN (fala ti na imenu mosta).

 

Dobro sam nanjušil da ide nova rasponska konstrukcija (ne bi inače bezveze nanovo betonirali upornjake). Ali ne ide, kao u slučaju mosta Fužina, čelični sandučasti nosač, već dva uzdužno položena prednapregnuta roštiljno povezana betonska nosača.

 

Ako je vjerovati onomu što piše, prvo bu se demontiral postojeći raspon od 30 m s dvije željezničke dizalice, zatim postavil provizorij 21+25 m, a na teškoj cijevnoj skeli pored bude se vršilo betoniranje novog nosača in situ (monolitna konstrukcija). Nakon dovršavanja, slijedi naguravanje pomoću tračnica na konačni položaj (slično kao i most Fužine). Novi raspon bude jedan metar kraći.

 

Most je iz 1873., obnavljan 1946., 1990. ojačan za klasu D4.

Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

Link to comment
Share on other sites

Most je iz 1873., obnavljan 1946., 1990. ojačan za klasu D4.

Malo su me zainteresirali ti mostovi riječke pruge, a za željeznicu vrijedi pravilo da gdje pikneš, a ono praznina. Da je "Jelenski jarak" iz doba izgradnje pruge, kao što se gotovo tvrdilo i za staru konstrukciju "Ličanke" - to sigurno nije točno. U monografiji o riječkoj pruzi nema ni spomena ovog mosta, ali zato je prikazana scena opterećenja na "Riječini" sa parnjačama 32. Ja eto ne znam koje je to godine bilo (most su talijani srušili na Božić 1920.), ali konstrukcija je ista kao i "Ličanka".

zglajzan

Link to comment
Share on other sites

Malo su me zainteresirali ti mostovi riječke pruge, a za željeznicu vrijedi pravilo da gdje pikneš, a ono praznina. Da je "Jelenski jarak" iz doba izgradnje pruge, kao što se gotovo tvrdilo i za staru konstrukciju "Ličanke" - to sigurno nije točno. U monografiji o riječkoj pruzi nema ni spomena ovog mosta, ali zato je prikazana scena opterećenja na "Riječini" sa parnjačama 32. Ja eto ne znam koje je to godine bilo (most su talijani srušili na Božić 1920.), ali konstrukcija je ista kao i "Ličanka".

 

Kak sam ti rekel, izvor je tender dokumentacija HŽ Infrastrukture za obnovu mosta. Koja ne mora biti točna ni potpuna :mrgreen:

Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

Link to comment
Share on other sites

Lijep putopis iz lijepog kraja. :palac:

Malo mi fali Kupjak, ali nećemo biti sitničavi.

A što se tiče Moravica i vremena parulja, kako kaže Velimir, bilo i prošlo. Danas su Moravice samo ukrižje. Po mojem skromnom mišljenju i jedan od kandidata za smještaj HŽM.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

. Po mojem skromnom mišljenju i jedan od kandidata za smještaj HŽM.

Mislim da bi i oni iz Dobre (koji se ne smiju zvati kak se već zovu) se složili s time... :mrgreen:

"Nikad stati, osim kad se mora"
"Bolje častan uzmak nego nečastan poraz"
''Bolje živa kukavica nego mrtav heroj'' - Grunf

Link to comment
Share on other sites

 

...

Ako se vratimo unatrag 50-tak godina u vrijeme parulja to je bilo veliko cvoriste!

Velimir

 

... Danas su Moravice samo ukrižje. ...

 

Nit su bile čvorište, niti su ukrižje - Moravice su bile i ostale "samo" kolodvor.

Link to comment
Share on other sites

 

Nit su bile čvorište, niti su ukrižje - Moravice su bile i ostale "samo" kolodvor.

 

Ma jasno mi je da Moravice nisu ukrižje, to je više igra riječi. Ono što je bitno jest to da su izgubile funkciju zamjene lokomotiva i postale međukolodvor (s masom kolosijeka, idealno za HŽM).

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Nit su bile čvorište, niti su ukrižje - Moravice su bile i ostale "samo" kolodvor.

 

Mislim da je Stanley mislio preneseno - kao mjesto gdje se dva vlaka mogu mimoići, a da su sve ostale funkcije ovog, nekoć značajnog mjesta na Riječkoj pruzi, umrle (joooj, kako bi se Tuki veselijo da je živ! Grinko.gif)

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

 

Mislim da je Stanley mislio preneseno - kao mjesto gdje se dva vlaka mogu mimoići, a da su sve ostale funkcije ovog, nekoć značajnog mjesta na Riječkoj pruzi, umrle

 

Upravo tako.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

 

Ma jasno mi je da Moravice nisu ukrižje, to je više igra riječi. Ono što je bitno jest to da su izgubile funkciju zamjene lokomotiva i postale međukolodvor (s masom kolosijeka, idealno za HŽM).

Moravice su bile rasporedni kolodvor.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...