Jump to content

Drava voda Osijek dere


dnovakovic

Recommended Posts

Posted

Drava voda Osijek dere...

 

Naslov ovoga putopisa naravno nije originalan kao što ste već mogli primjetiti, jednostavno sam prekopirao naslov forumaškog kolege Adama. Njegov zanimljiv putopis sa Save dao mi je ideju o sličnom ali ovaj puta sa Drave.

Vodeni val koji je prošao Dravom koja se izlila i napravila prilično štete u Varaždinu i okolini do Osijeka se smirio i izgleda mirno otputovao u Dunav.

 

Poplave u Osijeku se u pravilu uvijek događaju kada Dunav naglo raste i zaustavi Dravu pa je čak ponekad i vrati nazad a tada dolazi do katastrofa. U ovom najnovijem vodnom valu Dunav je progutao svu tu silnu vodu a kao je to izgledalo u Osijeku pokazat će vam moje slike.

 

Pogled na brod restoran "Galija".....

 

010fpl.jpg

 

Drava nešto nosi....

 

011dpdq.jpg[/url]

 

012mf.jpg

 

Zimska luka i brod moto-nutičkog kluba....

 

014rml.jpg

 

I u luci ima smeća koje je donio visoki vodni val.....

 

016vhd.jpg

 

Skromne jahtie miruju na toplom jesenskom suncu i čekaju nove Linićeve poreze....

 

017rps.jpg

 

Splav restoran "El Paso"....

 

019wvj.jpg

 

Nastavak slijedi

Pozdrav iz Osijeka !

Posted

Na ulazu u luku opet voda nešto nosi....

 

020fk.jpg

 

021mz.jpg

 

Pogled na Dravu sa pješačkog mosta.....

 

025dex.jpg

 

026ju.jpg

 

027fn.jpg

 

 

Pogled na šetalište....

 

028qhs.jpg

 

Nastavk slijedi

Pozdrav iz Osijeka !

Posted

Pliva patka preko Drave.....

 

030xk.jpg

 

Il ponte famoso di Eseck............

 

Za vrijeme 46 godina duge vladavine sultana Sulejmana, osmansko graditeljstvo i arhitektura doživjeli su puni procvat. Sulejman i njegovi arhitekti iza sebe su ostavili mnoštvo mostova, džamija, biblioteka i ostalih građevina diljem Osmanskog carstva.

 

44408306.jpg

 

Međutim, jedan je Sulejmanov arhitektonski projekt posebno zadivio Europljane, zbog čega je najavljen kao najveći graditeljski pothvat u Europi. Obzirom da su svi ratne pohodi prema Zapadu vodili preko Osijeka, osmanlije su prilikom svakog dolaska u grad iznova gradili pontonske drvene mostove, jer su ih prilikom svakog prolaska spaljivali. Za prijelaz silne osmanlijske vojske bio je potreban čvrsti most preko Drave pa je Hamza-beg u 17 dana, zaposlivši oko 25.000 ljudi, završio izgradnju glasovitog Sulejmanovog mosta. Iako je to ustvari bila cesta od hrastovih trupaca dugačka oko osam kilometara koja je premostila Dravu, u to je vrijeme takav most nije postojao nigdje u Europi. U očima suvremenika slovio je kao novo svjetsko čudo.

 

Taj most nakon sultanova prelaska nije spaljen, već ostao u trajnom posjedu osječke utvrde spajajući ponovno Slavoniju s Baranjom i još jednom ojačavajući status Osijeka kao iznimno vrijednog prometnog čvorišta. Obzirom da Sulejmanov most u Osijeku danas više ne postoji, na njega nas podsjeća zanimljiva spomen ploča na obje obale Drave, točno na mjestima gdje je počinjao i završavao.

 

035fp.jpg

 

Još jedan brod restoran, ima toga na Dravi.....

 

036ulz.jpg

 

Pogled na drugu obalu i restoran "Copacabana" i ulaz na plažu u zimskom periodu.....

 

037hp.jpg

 

Topovi čekaju onoga Sulejmana sa RTLa.....

 

039hv.jpg

 

040dqz.jpg

Nastavak slijedi

Pozdrav iz Osijeka !

Posted

Bastion

 

041ms.jpg

 

Pogled na zidine......

 

045xg.jpg

 

Drava dere o stupove mosta i nosi stabla....

 

046zyz.jpg

 

048jb.jpg

 

071lyx.jpg

 

072jhd.jpg

 

Oznaka da se nalazimo točno na 19 km od ušća Drave u Dunav......

 

070rc.jpg

 

Nastavak slijedi

Pozdrav iz Osijeka !

Posted

Da čitav ovaj putopis/hodopis ne bude off topic pobrinuo se meni inače najdraži osječki most, naravno pogodili ste željeznički.

Čuo sam izdaleka, inače mome uhu tako dragu melodiju iliti grmljavinu dolazećeg dizela. Iz pravca Baranje dolazi teretnjak natovaren šećernom repom.....

 

052os.jpg

 

 

053uu.jpg

 

054rm.jpg

 

055xrf.jpg

 

Vagoni sa repom....

 

057ks.jpg

 

058oc.jpg

 

060ob.jpg

 

Slijedi nstavak

Pozdrav iz Osijeka !

Posted

Pogled na luku i donji grad....

 

061kw.jpg

 

Oba mosta.....

 

063ji.jpg

 

Pored željezničkog mosta na desnoj obali još stoji i Blok haus, kao uspomena iz II. svjetskog rata....

 

067rg.jpg

 

069fwh.jpg

 

I na kraju pogled na selo Podravlje na lijevoj obali Drave zaštićeno visokim nasipom.......

 

065ql.jpg

 

Kraj

Pozdrav iz Osijeka !

Posted

Super prikaz. :palac:

Vi Osječani bar u nečemu imate više sreće od Zagrepčana - imate Dravu i dravsku obalu, kupalište, brodove... Kod nas je Sava izrazito bujičava rijeka i zanimljiva je samo ako se prelije do nasipa, a i onda izgleda sve prije nego privlačno.

U takvom ambijentu lakše se podnose i komarci. :wink:

Serija 05 je zakon!

Posted

Odličan prikaz stanja u Osijeku.

I kao što je i Stanley napisao, Osijek mi je zbog toga života na rijeci i uz rijeku bio uvijek drag.

Da spominjemo da je to ova ista moja Drava, pa mi je time još draži. icon_biggrin.gif

 

Jedino što vodeni val još nije došao do Osijeka!

Trenutno je između Donjeg Miholjca i Belišća, tamo su redovne mjere obrane od poplave, ali vjerojatno neće biti nikakve opasnosti.

Srećom, nizvodno od Donje Dubrave Drava je i dalje puno manje regulirana, puna meandara koji upijaju i zadržavaju dio vode.

U svakom slučaju, nadam se da ćemo vidjeti nastavak ove teme, kad nadođe visoka voda. icon_wink.gif

"Propis je tu. Al' kakva korist od njega?"

Posted

Odličan putopis! :palac:

 

I hvala ti što si mi razrješio misterij crne table s bijelim brojevima "2.." koja se pojavila na Dravi prije koju godinu. Dakle, to je kilometraža od Varaždina do ušća :wink:.

 

Sam Varaždin poplava nije pogodila, ali danas sam se provozao s biciklom na drugu stranu koja nije bila te sreće. Naime, Drava kod Varaždina je vrlo uska, kanal s VŽ hidroeletrane i stara drava spajaju se da bi prošli ispod varaždinskih mostova. Tek nakon njih počinje akumulacija HE Čakovec. Očito uski prolaz nije mogao gutati svu tu vodu (koju su ispuštali da bi olakšali situaciju kod Virja), voda se prelila preko nasipa i nastradalo je stotinjak kuća u naseljima Pušćine i Kuršanec s Međimurske strane. Zečji nasipi još leže razbacani, po poljima su jezera vode. Ljudi prazne podrume i prizemlja, bacaju vrata, drveni namještaj, razmočene fascikle... tužan prizor. :-(

 

 

 

Super prikaz. :palac:

Vi Osječani bar u nečemu imate više sreće od Zagrepčana - imate Dravu i dravsku obalu, kupalište, brodove... Kod nas je Sava izrazito bujičava rijeka i zanimljiva je samo ako se prelije do nasipa, a i onda izgleda sve prije nego privlačno.

U takvom ambijentu lakše se podnose i komarci. :wink:

 

Ako se ostvari projekt savskih hidroelektrana, tada će i Sava u Zagrebu biti nešto impozantnija.

Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

Posted

Pozdrav

 

Samo mala informacija. Drava je 05.11.2012 u Mariboru imala najviši protok, izmeren otkada se protok mijeri (u poslednjih 60 godina) i bio je 3100 kubnih metara u sekundi :shock: (godišnji prosjek je negde 680 m^3/s)....

 

LP iz Maribora

 

Jože

Posted

Baš lijepa reportaža. Drago mi je da je "El Paso" prošao neoštećeno, a prizor s Easima natovarenim repom je posebno egzotičan - ovdje kod mene voze isključive nekakve grbave trupce od koji poslije Talijani prave novine...

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Posted

Uživao sam u slikama sad dok to ne mogu gledati uživo :)

No, bilo je i vrijeme da je Drava porasla nakon mjeseci i mjeseci vrlo niskog vodostaja zbog nedostatka kiša i zbog suše još od prošle godine.

Pozdrav.

"Sakuntala park je park koji je dobio naziv prema kipu djevojke s palminom granom u ruci koju su Osječani zvali Sakuntalin kip. Ime joj potječe iz 5. st. kada je indijski pjesnik Kalidas napisao Sakuntalu, svoju najpoznatiju poetsku tvorevinu." Taj naziv se nekad koristio za tramvajsko stajalište u Osijeku na liniji 1 i 2.

Posted

Vodostaj Drave i dalje raste a ja ponovo nastavljam moje šetnje pored rijeke.

Danas (12.11.2012) je kod Osijeka izmjereno u 10:00 sat +260 cm a samo sat kasnije u 11:00 +263 cm, znači da i dalje polako raste, e sada dali je onaj veliki vodni val prošao ili nije, to ne znam.

 

Prva slika prikazuje "špic" lukobrana zimske luke na kojem možete usporediti vodostaj.....

 

011fdh.jpg

 

Da se ne ponavljam sa slikama, ovaj puta sam prešao pješački most i krenuo lijevom obalom pa su slike ovaj puta uglavnom sa lijeve obale.

Inače Drava i dalje dere i nosi drveće i grane ali i razno smeće koje je pokupila usput......

 

013wj.jpg

 

017obi.jpg

 

018nm.jpg

 

019hej.jpg

 

020eyr.jpg

 

Nastavak slijedi

Pozdrav iz Osijeka !

Posted

Lijeva obala Drave kod Osijeka je niža pa postoji mogućnost izlivanja.....

 

024my.jpg

 

025lp.jpg

 

Opet voda nešto nosi.....

 

026wt.jpg

 

Ulazimo u Copacabanu....

 

027fg.jpg

 

029oi.jpg

 

030go.jpg

 

Još jedan pogled na Copacabanu za visoke vode....

 

032od.jpg

 

A ovako je Copcabana izgledala u srpnju 2012.....

 

012qkp.jpg

 

Slijedi nastavak

Pozdrav iz Osijeka !

Posted

Ostaci krunske utvrde (kronenwerk) na lijevoj obali Drave nasuprot osječke Tvrđe......

 

037pq.jpg

 

038oy.jpg

 

039fck.jpg

 

Barutana.....

 

041khn.jpg

 

Pogled na cestovni most sa lijeve obale......

 

043ax.jpg

 

Željeznički most sa lijeve obale.....

 

044kwt.jpg

 

046en.jpg

 

Nastavak slijedi

Pozdrav iz Osijeka !

Posted

Vlakove danas nažalost nisam slikao jer ni jedan nije prošao u vrijeme moje šetnje. Popeo sam se na željeznički nasip i preko željezničkog mosta krenuo kući.

 

Pogled na prugu prema B.Manastiru.....

 

047mu.jpg

 

Pogled sa željezničkog nasipa na selo Podravlje zaštićeno od Drave visokim, valjda i sigurnim nasipom........

 

048hn.jpg

 

Evo nas na mostu pogled prema gradu.....

 

049vn.jpg

 

Pogled prena Baranji....

 

050bc.jpg

 

Pogled na blokhauz i dio industrijskog kolosjeka koji je prolazio ispod željezničkog mosta i išao u Termoelektranu-toplanu HEP-a a danas je nažalost van pogona.....

 

051wuu.jpg

 

Pogled na kolosjek prema termoelktrani-toplani HEP-a

 

 

 

052wd.jpg

 

Pogled na isti kolosjek ali prema luci Tranzit i spajanju sa lučkim kolosjekom. Spoj sa lučkim kolosjekom je nažalost prekinut jer očita da državna tvrtka HEP ne koristi usluge druge državne tvrtke HŽ....

 

053sf.jpg

 

I na kraju da završim sa jednom slikom koja najavljuje nešto zaista nevjerovatno. Zgrada stajališta Osijek Dravski Most koja je pravi dragulj stanične arhitekture, a koja godinama propada, počela je hvala Bogu, da se obnavlja.

Postavljaju skele, moram ovo češće obilaziti ......

 

055vj.jpg

 

Kraj

Pozdrav iz Osijeka !

Posted

Još jednom pohvala! :palac: Nadam se da će i Varaždin nakon izgradnje sveučilišnog kampusa dobiti svoje stajalište uz Dravu (kraj Drave je već izgrađena Arena Varaždin).

Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

Posted

Meni se baš sviđa ovaj način izvještavanja iz svog grada.

Za nas koji nismo nikad bili u Osjeku ovo je lijep način da upoznamo još jedan zanimljiv grad.

Još kad on ima i željeznicu.........i mostove........i rijeku...

I dizelke...........

Posted

Lijepo i vrlo interesatno, Dragomire. :palac:

Dosta sam puta bio u Osijeku i uvijek vrlo rado odem u njega, ali nikad nisam vidio niti približno toliko visoku Dravu. Zadnji put sam bio prije nekih dva tjedna i nisam ni pomislio da bi Drava mogla još ovako puno narasti. Hvala ti na ovim novim pogledima :D

  • 1 month later...
Posted

Super fotke, samo nastavi tako :)

 

Samo 2 ispravka:

U prvom postu onaj zadnji brod nije restoran nego nocni klub Cocktail BarKa, i Podravlje nije selo nego prigradsko naselje koje spada u MO Lijeva Obala :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...