Jump to content

Napušteni industrijski kolosijek prema pilani "Lučice"


Pfaff

Recommended Posts

Pilana "Lučice" bila je jedan od onih pogona iz vremena jednoumlja kad je industrijalizacija i otvaranje radnih mjesta u pasivnim krajevima bila sveto pismo razvoja. Nikad nije bila preuspješna iz jednostavnog razloga što je imala kapacitet piljenja dorasao omanjem Sibiru, a u GK jednostavno nije bilo dovoljno oblovine. Onda su ju ugasili, a malo poslije desio se jedan od onih misterioznih požareva koji su u startu eliminirali potrebu za stečajnim postupkom. U prostoru se danas nalazi nekoliko manjih drvarskih pogona privatne vrste. Kako sam morao proći kroz Lučice na putu prema Mrkovcu i Presiki (sitnosopstvenički obilazim neku porodičnu imovinu u želji da otkrijem koliko bi se bukava dalo uklati za potrebe grijanja za sljedeću zimu), odlučio sam vidjeti što se da vidjeti od preostale željezničke infrastrukture

DelniceLucice01.jpg

Pruga je bila elektrificirana, a kolosjek je na kraju bio dvostruki tako da je Žutka mogla uvući vagone do skladišta, a onda ih lijepo obići...

DelniceLucice02.jpg

Zgrada u dnu je bila natkriveno skladište piljene građe. Tamo je i kraj pruge. Stupovi stoje, ali KV je demontiran. Dosta grubo. Ne znam čijom zaslugom.

DelniceLucice03.jpg

Sve se lijepo zeleni

DelniceLucice04.jpg

Tu se spajaju dva kolosjeka. Ovaj božićnjak raste taman u srcištu skretnice

DelniceLucice05.jpg

DelniceLucice06.jpg

Ostatak skretničke naprave

DelniceLucice07.jpg

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Kraj pruge. Temelji posljednja dva stupa

DelniceLucice08.jpg

Zanimljiv detalj: Rupa za ključ!

DelniceLucice09.jpg

Ovo je služilo umjesto bika

DelniceLucice10.jpg

Idem natrag. Sad mi je pruga, meknimo, zdesna

DelniceLucice11.jpg

Ovaj sam fenomen vidio prviput na ostacima rovinjske pruge - zašto najljepša stabla rastu među tračnicama? I hoće li se obraštaj nekontrolirano proširiti kad jednom maknu tračnice?

DelniceLucice12.jpg

DelniceLucice13.jpg

Ostaci skladišta. Bolja strana – na onoj drugoj je krov već šal fuć...

DelniceLucice14.jpg

Božićnjak i skretnica

DelniceLucice15.jpg

Nekadašnja manipulativno-prometna površina je u začudno dobrom stanju. Očito je sve bilo solidno građeno.

DelniceLucice16.jpg

Kako ono ide s gordim jablanom i lisjem suhijem? Grinko.gif

DelniceLucice17.jpg

Pruga se dalje nastavlja u onaj šumarak u dnu slike. Zavija nalijevo, prelazi nadvožnjakom ACRZ i spaja se s glavnom prugom Delnice – Lokve. Tamo bi trebalo prošetati u jesen kad nastupi razdoblje defolijacije, a uhati brundavci MedoLicki.gif odu nanati

DelniceLucice18.jpg

Malo dalje na mjestu gdje cesta za Presiku prelazi glavni prugu nalazi se ŽCPbezR

DelniceLucice19.jpg

Pogled u smjeru Delnica...

DelniceLucice20.jpg

... i pogled u smjeru Lokava

DelniceLucice21.jpg

Mali zemljovid gdje se vidi kako je to bilo

DelniceLucice23.jpg

A evo i sadašnje stanje kako ga za potrebe planiranja 'rvackog razvoja vidi CIA

DelniceLucice22.jpg

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Pilana "Lučice" bila je jedan od onih pogona iz vremena jednoumlja kad je industrijalizacija i otvaranje radnih mjesta u pasivnim krajevima bila sveto pismo razvoja. Nikad nije bila preuspješna iz jednostavnog razloga što je imala kapacitet piljenja dorasao omanjem Sibiru, a u GK jednostavno nije bilo dovoljno oblovine. Onda su ju ugasili, a malo poslije desio se jedan od onih misterioznih požareva koji su u startu eliminirali potrebu za stečajnim postupkom. U prostoru se danas nalazi nekoliko manjih drvarskih pogona privatne vrste. Kako sam morao proći kroz Lučice na putu prema Mrkovcu i Presiki (sitnosopstvenički obilazim neku porodičnu imovinu u želji da otkrijem koliko bi se bukava dalo uklati za potrebe grijanja za sljedeću zimu), odlučio sam vidjeti što se da vidjeti od preostale željezničke infrastrukture

Odlično, Pfaff !!! :palac: :palac:

Svaka čast na ideji, naravno i na realizaciji. Jako dobro se još može videti kako je lijepo sve to tada funkcioniralo. I isto tako se jako dobro vidi kamo su nas dovela ova sadašnja vremena.

 

Prije više od pet godina smo se prvi put dotakli ove pruge (ovdje) i tada sam prvi put čuo za nju. A sad kad sve ovo vidim, mislim si da je tvoj obilazak ove pruge zapravo zaslužio i zasebnu temu. :hm

Link to comment
Share on other sites

A sad kad sve ovo vidim, mislim si da je tvoj obilazak ove pruge zapravo zaslužio i zasebnu temu. :hm

:hm :hm Ha, ako misliš? Iako ne vidim baš puno prostora za proširenje, točno je da će možda širi krug čitatelja zamijetiti novu temu?

Prepuštam Ti odluku i kao niži po činu, prihvatit ću ju :rolleyes:

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

:hm :hm Ha, ako misliš? Iako ne vidim baš puno prostora za proširenje, točno je da će možda širi krug čitatelja zamijetiti novu temu?

Prepuštam Ti odluku i kao niži po činu, prihvatit ću ju :rolleyes:

Točno, nema tu puno prostora za proširenje, ali ideja o izdvajanju je bila upravo radi toga da se ta tema i fotke lakše pronađu, ako ih jednog dana netko bude išao tražiti.

Ali ovo je zasad samo moje glasno razmišljanje ... budemo izdvojili ako se nađe još poneki istomišljenik. :--)

Link to comment
Share on other sites

... budemo izdvojili ako se nađe još poneki istomišljenik. :--)

Ajmo! Istomišljenici butum dunjaluka - oglasite se!

 

PS: Fala bogu da si opet među živima.

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

ima onaj jedan dragi čovjek koji starini dnovakovicu otima Makose, a strašno voli brundave smrdljivke.

 

Nije mi jasno zašto se osjećam prozvanim. :mrgreen:

 

Istina i Bog da volim dizele, ali macosu nebi oteo ni da mi plate. Nisu mi baš nešto prirasle srcu. ;)

 

Btw, odlična reportaža o elektrificiranom industrijskom kolosjeku i podržavam izdvajanje u zasebnu temu. :palac:

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Zanimljivo je vidjeti unutrašnjost nekadašnje pilane, a pogotovo njen kolosijek. Ja isto mislim da zaslužuje zasebnu temu, iako mi nije jasno zakaj je i prvi post prebačen ovdje, a on baš i nema veze s pilanom :ne zna:

Ovo mali dodatak ovome. Radi se o nadvožnjaku preko autoputa u vrijeme gradnje i neposredno nakon izgradnje, a to sam nedavno postao ovdje http://www.zeljeznice.net/forum/index.php?/topic/9160-fotografije-i-filmovi-iz-proslih-vremena/page__view__findpost__p__369808

Link to comment
Share on other sites

iako mi nije jasno zakaj je i prvi post prebačen ovdje, a on baš i nema veze s pilanom :ne zna:

Sad više nije ni meni jasno zakaj sam i njega prebacio ... valjda zbog toga jer je postan istoga dana kad i postovi o pilani. Sad je i to sređeno.

Očito sam predugo bio van foruma, pa sam izašao iz forme ... :oops:

Link to comment
Share on other sites

Još jedna čestitka Najboljem Putopiscu na svijetu .

 

I meni zanima kad je pilana zadnji put aktivna. Čak, ako smo već u temi, ima li još aktivna pilana u Hrvatskoj koja je spojena željeznicom?

Levente -- pozdrav iz Mađarske

Link to comment
Share on other sites

Još jedna čestitka Najboljem Putopiscu na svijetu .

Hvala, hvala. Tronut sam, al' nemojmo pretjerivati MeniNeugodnjak2.gif

 

Čak, ako smo već u temi, ima li još aktivna pilana u Hrvatskoj koja je spojena željeznicom?

Vjerovatno da, al' to će nam morati reći kolege iz kontinentalnog dijela Lijepe naše (sve uz pretpostavku da pod pilanom misliš na kakav "Drvno-industrijski kombinat"). Pogledaj malo pod "Iverica ekspres".

Zapravo da, ima nešto takvog i u Vrbovskom, ali tvornica ne radi. Ima i u Vratima, al' isto ne radi, a i kolosjek (šturc) je demontiran

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Da, onog mjesta u Vratima se sjećam i ja. Nego, koliko se sjećam, u Šapjanama utovaraju drvo prilično često, iako pilane nema. Ali na drugoj strani granice, u Ilirskoj Bistrici ima ogromna pilana s vlastitom manevarkom. Janezi pa marljivo delajo! :mrgreen:

Levente -- pozdrav iz Mađarske

Link to comment
Share on other sites

Čak, ako smo već u temi, ima li još aktivna pilana u Hrvatskoj koja je spojena željeznicom?

 

Ima u Požegi... postoji kolosijek s požeškog kolodvora do pogona drvoprerađivačke industrije Spin Valis...doduše sad nisam siguran gdje prestaje pilana a počinje tvornica namještaja...

U svakom slučaju kolosijek je funkcionalan ali mislim da se već dobrih 10 godina nije ništa pretovaralo tamo...

http://i690.photobucket.com/albums/vv261/inflameswetrustsss/samo%20pozega/pic1e2052.jpg

421789_10150583085722304_276946597303_9174747_1740623047_n.jpg

 

Moje fotografije.

Link to comment
Share on other sites

Kad su ovi kolosijeci posljednji put bili aktivni?

Veli susjed (bio tamo brigadir): Negdje do 1995. i to rijetko. Pilana je radila do 1999.

 

Sad smo još malo pametniji :rolleyes:

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Najzanimljivije u cijeloj prici je da su napravili 50 metara dug vijadukt za industrijski kolosjek koji se ne koristi. Nevjerovatno razbacivanje sa novcima dok sa druge strane nemaju para rijesiti neki od prijelaza preko pruge...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 11 years later...

Da malo obrišem prašinu s teme je li tko bio tamo oko tog kolosijeka nedavno? Ne znam što je ostalo od kolosijeka sudeći prema Googleu. Industriji očito nije potreban pa ga je izmjestila, ne znam. Možete li sakupiti neke stare fotografije tog kolosijeka jer ih je puno razbacano po forumu🙏.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...