seabral Posted April 8, 2012 Posted April 8, 2012 Jučerašnje sunčano prijepodne sam odabrao provesti na cipelcugu koji mi je već dosta dugo čučao u glavi kao ideja, samo mi je kao i inače nedostajalo vremena za realizaciju. Jučer se ukazala prilika, a i vremenska prognoza je trebala biti povoljna. Istinabog, nekakva kišica je sipila dok sam se ujutro u 6.46 h ukrcavao u Mađara za Sisak i Novsku, ali nadao sam se da ekipa iz weatheronline.co.uk ipak zna svoj posao. I znali su ga ... kad sam se sat i pol kasnije iskrcao u Stazi, sunce je već sjalo punim sjajem Ideja ovog cipelcuga je bila obići dvije nekadašnje rasputnice, Krivaju i Gaj, o kojima smo već dosta pisali na ovom forumu. U dobra stara željeznička vremena su ove rasputnice prevezle mnoge vlakove iz pravca Slavonije prema Unskoj pruzi i obratno. Bile su dio triangla oko Sunje. Tokom rata, čitavo područje je bilo minirano, a nakon razminiravanja, puštene su u promet pruge Sunja-Novska i Sunja-Volinja, ali ne više i odsječak Gaj-Krivaja. Taj dio pruge je još uvijek zarasao, devastiran i miniran ... a vjerojatno je i zauvijek tako ostati. A kad sam već namjeravao prohodati ove rasputnice, dodao sam svojem cipelcugu i dionicu do ex-kolodvora Staza ... čisto zato da mi hodanje ne traje prekratko Trasa cipelcuga je išla ovako: kolodvor Staza --> rasputnica Krivaja --> južni ulaz u Sunju --> rasputnica Gaj --> južni ulaz u Sunju --> napušteni vagon na sjevernom izlazu kolodvora Sunja --> kolodvor Sunja ... sveukupno nekih 7700 metara cipelcuga. Iz Mađara sam se iskrcao na devastiranom kolodvoru Staza. Ambijent dostojan najvećih horrora Za Pfaffa Na kolodvoru nije bilo nikoga ... ... ako ne računam brojne lastavice i ostale leteće pernate stvorove koje sam uzbunio svojim dolaskom i koje su doslovce izlijetale iz svih pukotina zidova i stropova ove devastirane zgrade Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted April 8, 2012 Author Posted April 8, 2012 A tih pukotina je bilo bezbroj ... ... isto kao i prigodnih natpisa raznih tematika Nek se zna gdje smo Pogled u pravcu Sunje. Samo desni kolosijek se koristi ... lijevi je ostao iz nekih boljih vremena Odmah sam se susreo s upozorenjima koja su me pratila čitavim putem Stoga sam odmah odlučio hodati isključivo po kolosijeku ... da ne bi bilo "nismo znali" Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted April 8, 2012 Author Posted April 8, 2012 ŽCPR i mjesto Staza Ovaj znak i tragovi na njemu pamte puno gora vremena Izlazna skretnica u pravcu Sunje Polako kreće cipelcug u pravcu Sunje. Brojna upozorenja s desne strane su više neko očita ... nemam ni najmanju želju provjeravati koliko su istinita. Jedan od poljskih prijelaza Nailazim i na oznake drukčijeg oblika ... ali sve one govore i svjedoče o vremenima za koje se nadam da se nikad više neće ponoviti 1 Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted April 8, 2012 Author Posted April 8, 2012 Pogled na minirano područje s desne strane pruge Pruga od Staze do Sunje je velikim dijelom u pravcu Zarasli ŽCPR ... tko zna kad je zadnji put bio korišten :ne zna: Ostaci komunikacijske opreme Nekome je sadržaj ove kupije očito bio dobro došao Prema Sunji ... Čudne neke biljke usred pruge 1 Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted April 8, 2012 Author Posted April 8, 2012 Dok hodam po pruzi, uočavam zanimljive konstrukcije na kontaktnoj mreži Pogleda na razminiranu parcelu, izmeđju dviju miniranih Korak po korak, prag po prag ... prilazim Vedrom Polju Ovo smo već vidjeli ... i još ćemo se toga nagledati Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted April 8, 2012 Author Posted April 8, 2012 Prve kuće Vedrog Polja Prvi stanovnici Vedrog Polja Odbor za doček u stavu "mirno" Nisam mogao odoljeti i malo više ih pofotkati, kad su već tako lijepo pozirale Da ne pomislite da samo vunena stvorenja žive ovdje .... tragovi civilizacije na obližnjem ŽCPR-u Pogled u pravcu državne ceste D224 Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted April 8, 2012 Author Posted April 8, 2012 Proljeće je doba cvjetanja Ovdje je pruga prilično nagnuta ... puno više nego što to zahtijevaju trenutne brzine vlakova od 50-tak km/h ŽCPR Vedro Polje Danas ovim ŽCPR-om vlada tehnologija ... ... koja je zamijenila nekadašnji ručni rad Pogled u nekadašnju kućicu čuvara ŽCPR-a Krovište koje to više zapravo nije ... Izvana Ima i bunar Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted April 8, 2012 Author Posted April 8, 2012 Odmah iza tog ŽCPR-a se nalazi rasputnica Krivaja. Ravno se ide prema Sunji, a lijevo se ne ide više nikamo Skretnica koja je već dvadeset godina poptuno besposlena Lijevo u travi se vidi zarasli šturc Ovo je najviše dokud sam mu mogao prići Pogled, smjer i kadar kojeg strojovođe u službi neće više imati prilike vidjeti Skretnica koja pripada šturcu Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted April 8, 2012 Author Posted April 8, 2012 Ostaci kontaktne mreže koji više ne pripadaju nikome Bez riječi Pruga prema Sunji. S lijeve strane je početak triangla prema rasputnici Gaj Pogled sa zaraslog kolosijeka ... vlakovi tuda odavno ne voze Detalj s trase ... Dalje nisam išao po toj trasi .... gusta šikara i mine su bile više nego dovoljan razlog da rasputnici sa susjedne strane priđem okolnim putem. Jest da je to znatno dulji put, ali na hodanje me bar nikad nije bilo teško nagovoriti Pogled u suprotnom smjeru, tj. prema Novskoj ... ... i prema zaraslom odsječku pruge Gaj - Krivaja 1 Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted April 8, 2012 Author Posted April 8, 2012 Prema Sunji, po "normalnom" kolosijeku Mostić Detalj mosta, a u daljini se već vide kuće neposredno pred kolodvorom Sunja Dolazak u "civilizaciju" Poljski put i dvije pruge Pogled sa sredine rasputnice Prelazim na prugu prema Volinji i krećem prema rasputnici Gaj 1 Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted April 8, 2012 Author Posted April 8, 2012 Ispred rasputnice se nalazi ovaj mostić Prelazak mosta s praga na prag Napušteni bunker tkoznakoje vojske Pogled kroz okno bunkera U razgledavanju bunkera me je nakratko omeo međunarodni vlak 397 Nakon što je prošao, krenuo sam prema rasputnici I ovo je nekad služilo svrsi ... 1 Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted April 8, 2012 Author Posted April 8, 2012 Ostaci rasputnice Gaj. Skretnica je izvađena. Kolosijek iz pravca rasputnice Krivaja. Vidi se i kolosijek koji vodi u šturc. Sve je zaraslo u travu i drač Ovako je to nekad vidio strojovođa ... naravno, bilo je više pruge, a manje flore Pragovi su betonski Pogled prema drugoj strani 1 Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted April 8, 2012 Author Posted April 8, 2012 U šikari je i napuštena (bivša skretničarska ?) kućica. Ovuda su nekad elektre vukle vlakove prema Slavoniji Tragovi dobrih starih vremena ... Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted April 8, 2012 Author Posted April 8, 2012 Nakon što sam se oporavio od nostalgije, krenuo sam natrag. Ponovno sam na mostiću Pogled između pragova Sreo sam i ovog neobičnog šarenog stvora ... ... i ponovno se vratio u civilizaciju ... ... na rasputnicu koja je još u funkciji Mostić s pogledom na kolodvor Sunja Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted April 8, 2012 Author Posted April 8, 2012 Pogled s mostića na istočnu stranu ... ... i na zapadnu Broj jedan Brojevi dva i tri Na ulasku u kolodvor stoji ovaj lijepi žuti vagon ispred rascvjetalog drveta Uh, koliko ovdje ima kolosijeka ... ... a ima i onih koji se otprve i ne vide 1 Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted April 8, 2012 Author Posted April 8, 2012 I oni su nekad davno vozili prugama ... ... koje su bile u boljem stanju nego ovo ovdje Novi kolodvor Sunja ... ... zgrada koja podsjeća na ne tako davnu prošlost ... ... a isto tako i vodotoranj Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted April 8, 2012 Author Posted April 8, 2012 Izlazni signali odavno više ne rade ... ... a ni parnjače odavno više ne zalaze ovamo U šikari ostavljen i napušten putnički vagon ... Pogled u pravcu Siska Nakon povratka na kolodvor fotkam još i ovo zaspalo radno vozilo ... ... dolazeći teretnjak ... ... i napokon dočekujem Mađara koji će me odvesti doma Da sam ovaj putopis/hodopis napravio četvrt stoljeća ranije, bilo bi u njemu puno manje nostalgije i puno više raznoraznih životopisnih vlakova ... :ne zna: *** kraj *** 1 Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
Stanley Posted April 8, 2012 Posted April 8, 2012 Dakle, ja sam za sebe mislio da sam željeznički fanatik (naročito bio u mladim danima), ali ova tvoja landranja... Što reći osim: još jedan sjajan putopis! Slike su jedna bolja od druge, ali mi je naj-fora ona s daždevnjakom na pruzi. Ovaj motiv mi je, pak, posebno zapao za oko: I oni su nekad davno vozili prugama ... To su vagoni nekadašnjeg denčara, teretnog brzovoznog vlaka za prijevoz komadnih pošiljaka. Šteta je što nema bočne slike da se vide ostaci (valjda ih ima?) onih ''harmonika'' ili ''mijehova'' kojima su bili međusobno spojeni. Također me zanima domicilni kolodvor (ako se još vidi), u mojem pamćenju iz davnih vremena ostalo je ''Ljubljana-Moste''. Usput, prikazao si i dva lokaliteta iz kojih poznajem ili sam poznavao neke ljude: - Čovjeku koji je bio šef kolodvora Staza moj otac je 1973. prodao Škodu 110L. - Iz Vedrog Polja je moja bivša kolegica iz Pošte Đurđica J. Nekoliko godina smo zajedno radili u Službi realizacije razvoja. Oba brata joj rade u HŽ-u, a mlađi Juraj J. bio je neko vrijeme prometnik u Kumrovcu. Zadnje što znam o njemu je da su ga premjestili u neki odjel informatike. Eto, svijet je obično manji nego li mislimo. Na kraju si dopuštam zrnce optimizma. Za razliku od tebe ja ipak ne bih otpisao spoj Krivaja - Gaj. Danas je tako kako jest (otužno), no u neko razumno doba bi tim zapuštenim komadićem pruge mogli poteći novi milijuni tona tereta. Quote Serija 05 je zakon!
ICE-3M Posted April 8, 2012 Posted April 8, 2012 Tvoji cipelcugi su uvijek zanimljivi, pa je tako i ovaj Pogled u pravcu Sunje. Samo desni kolosijek se koristi ... lijevi je ostao iz nekih boljih vremena http://i174.photobucket.com/albums/w120/seabral/za%20forum/2012/2012%2004%2007%20staza-sunja/P4070397res.jpg Ali glavno da su ga elektrificirali E, moj HŽ. Inače jedno pitanje. Koliko teretnjaka prolazi dnevno između Sunje i Novske? Skretnica koja je već dvadeset godina poptuno besposlena http://i174.photobucket.com/albums/w120/seabral/za%20forum/2012/2012%2004%2007%20staza-sunja/P4070535res.jpg Kaj je ta rasputnica imala ručnu skretnicu To mi je malo čudno, a i ne vidim nigdje na niti jednoj fotki skretničarsku kućicu, pa mislim da je ipak bila automatska, a da je ovo naknadno napravljeno, samo mi nije jasno zakaj Ako je tako kako mislim, onda ova skretnica nije nikada bila zaposlena Na kraju si dopuštam zrnce optimizma. Za razliku od tebe ja ipak ne bih otpisao spoj Krivaja - Gaj. Danas je tako kako jest (otužno), no u neko razumno doba bi tim zapuštenim komadićem pruge mogli poteći novi milijuni tona tereta. Ja se isto nadam, ali samo za rasputnicu Gaj. Krivaju bi volio vidjeti na drugom mjestu zbog toga jer bi umjesto ove šikane ispred kolodvora Sunja napravio ravnu prugu od Sunje do Staze i onda bi rasputnica bila pomaknuta. Naime radi se o tome da ja ovu prugu vidim kao brzu dvokolosiječnu prugu za Slavoniju i dalje, a mislim da je ova pruga pogodnija od one preko Dugog Sela je upravo lakše peglanje zavoja koji su ispred dosta kolodvora. Jedini ozbiljniji zavoji na ovoj prugi bi bili kod Siska, ali to ne bi bio problem, jer bi se ionako vlakovi tamo zaustavljali i pred Novskom, dok bi na trasi preko Dugog Sela za peglanje zavoja trebalo srušit pola Ivanića i još nekih mjesta. Nadam se da se autor putopisa ne bude naljutio radi ovog OT. Quote
Portos Posted April 8, 2012 Posted April 8, 2012 Koliko teretnjaka prolazi dnevno između Sunje i Novske? Odgovor je vrlo jednostavan: nula Kao što se vidi iz priručnika o željezničkim prugama između Sunje i Novske ostalo je samo jedno službeno mjesto - Hrvatska Dubica. Iako na dionici postoje dovoljno dugi kolosijeci za križanje vlakova u Jasenovcu, Živaji, Šašu i Stazi svi su nezaposjednuti te u njima nije moguće križanje dvije kompozicije. Uz to pruga Sunja-Zagreb je jednokolosiječna i ima ionako malu propusnu moć pa njome poslati teretni vlak prema Novskoj je gotovo nemoguće... @autoru putopisa: svaka čast na hodopisu. Obe lokacije sam obišao iz vlaka i vidio sve to sa tvojih slika ali iz lokomotive. Nadam se da će oba ukrižja u dogledno vrijeme ponovno biti stavljena u funkciju zajedno sa trenutno zatvorenom Unskom prugom. Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d.
seabral Posted April 8, 2012 Author Posted April 8, 2012 Dakle, ja sam za sebe mislio da sam željeznički fanatik (naročito bio u mladim danima), ali ova tvoja landranja... Što reći osim: još jedan sjajan putopis! Slike su jedna bolja od druge, ali mi je naj-fora ona s daždevnjakom na pruzi. Kad ti za nekoga kažeš da je željeznički fanatik, onda to smatram najvećim komplimentom koji neki ljubitelj željeznica može dobiti. Hvala ti na tome ... Da, mene je uvijek željeznica fascinirala i volim sve u vezi nje, a ponajviše volim landranja tumaranja po prugama, putovanja u starim i onim malo manje starim vagonima i čeprkanja po željezničkoj prošlosti. I drago mi je znati da na forumu ima još članova koji sebe nalaze u tome ... To su vagoni nekadašnjeg denčara, teretnog brzovoznog vlaka za prijevoz komadnih pošiljaka. Šteta je što nema bočne slike da se vide ostaci (valjda ih ima?) onih ''harmonika'' ili ''mijehova'' kojima su bili međusobno spojeni. Također me zanima domicilni kolodvor (ako se još vidi), u mojem pamćenju iz davnih vremena ostalo je ''Ljubljana-Moste''. Hvala ti na pojašnjenjima. Dodat ću još dvije fotke. Prva pokazuje spoj između dva vagona. Mislim da harmonike tu više nema. A za domicilni kolodvor nemam skroz preciznu sliku s informacijom. Jedino što se iz donje fotke vidi je da je vagon pripadao u ŽTP Zagreb. Hvala ti i na interesantnim dopunama Tvoji cipelcugi su uvijek zanimljivi, pa je tako i ovaj Kaj je ta rasputnica imala ručnu skretnicu To mi je malo čudno, a i ne vidim nigdje na niti jednoj fotki skretničarsku kućicu, pa mislim da je ipak bila automatska, a da je ovo naknadno napravljeno, samo mi nije jasno zakaj Ako je tako kako mislim, onda ova skretnica nije nikada bila zaposlena Hvala ti ! Izgleda da je skretnica bila ručna. Nisam vidio nikakvu skretničarsku kućicu. A moguće je i da je bila upravljana iz kućice na ŽCPR-u Vedro Polje ili pak da je skretničar iz te kućice odlazio na tu skretnicu Nadam se da se autor putopisa ne bude naljutio radi ovog OT. Naravno da se ne bude naljutio ! Naprotiv @autoru putopisa: svaka čast na hodopisu. Obe lokacije sam obišao iz vlaka i vidio sve to sa tvojih slika ali iz lokomotive. Nadam se da će oba ukrižja u dogledno vrijeme ponovno biti stavljena u funkciju zajedno sa trenutno zatvorenom Unskom prugom. Hvala ! Da, bilo bi zaista lijepo da se ovaj komadić pruge ponovno stavi u promet. I da ga koristi dovoljan broj vlakova Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
ICE-3M Posted April 8, 2012 Posted April 8, 2012 Odgovor je vrlo jednostavan: nula Pa zakaj su onda išli elektrificirati tu prugu. Prvo, pruga je u dosta lošem stanju i brzine nisu neke, a drugo promet se svodi na četiri vlaka u jednom smjeru i pet u drugom, a mislim da je promet tamo takav da bi te vlakove komotno mogao vozit i Šved. Ovo mi se čini kao još jedno građenje kuče od krova. Izgleda da je skretnica bila ručna. Nisam vidio nikakvu skretničarsku kućicu. A moguće je i da je bila upravljana iz kućice na ŽCPR-u Vedro Polje ili pak da je skretničar iz te kućice odlazio na tu skretnicu Zanimljivo da je skretnica bila ručna s obzirom na promet tamo (prema vozno redu 1990./1991. osam vlakova po smjeru je dnevno koristilo taj odvojak). Quote
Stanley Posted April 9, 2012 Posted April 9, 2012 prema vozno redu 1990./1991. osam vlakova po smjeru je dnevno koristilo taj odvojak Plus teretni vlakovi sa Unske pruge prema Novskoj i dalje (i obratno). A bilo ih je prije rata dosta. Quote Serija 05 je zakon!
Fox Posted April 9, 2012 Posted April 9, 2012 Sve pohvale autoru Željeznice i proljeće si baš odgovaraju, daju neku čarobnu kombinaciju koja je ugodna oku a bome i duši i tjelu.Željno iščekujem neku novu avanturu.Nadam se što prije. Quote
Zeus Posted April 9, 2012 Posted April 9, 2012 Kao i svaki put do sad i ovaj cipelcug si profesionalno odradio i nama koji nismo imali prilike vidjeti te rasputnice omogućio si da vidimo kako to sve skupa izgleda. Žalosno je da taj krak pruge tako propada, ali nadam se da neće još dugo i da će u budućnosti igrati važnu ulogu u prijevozu tereta iz Slavonije u Dalmaciju i obrnuto. Hvala ti. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.