inflameswetrust Posted June 15, 2011 Share Posted June 15, 2011 (edited) Ovo je jedan putopis kojeg pišem sa zakašnjenjem od neka 2 tjedna zbog krepavanja hard diska na laptopu. Bila je to još jedna subota u koju smo mladi Matey41094 i ja biciklom otišli do neke obližnje željezničke lokacije. Za razliku od lagane vožnjice do Brijesta, ovo je bilo vrlo aktivno pedaliranje do mjesta Sarvaš, udaljenog od Osijeka nešto manje od 10 km. Evo male karte za orijentaciju. Za početak reći ću par sitnica o mjestu (prigadskom naselju ili selu? ) Sarvaš. To je mjesto od nekih 1000-1500 stanovnika, nekoliko kilometara istočno od Osijeka. Do prije II. svj. rata to je bilo većinsko njemačko selo, nakon čega se tamo naseljavaju većinom Hrvati i Srbi iz okolnih područja. Sarvaš je i stanica (danas samo stajalište, a nekada je bio kolodvor) na pruzi Osijek-Erdut-Bogojevo. Poslije Domovinskog rata kolodvorska zgrada je devastirana, i u ruševinama stoji i danas. Putnički promet je zanemariv prvenstveno zbog dobre organizacije GPP-ovih autobusnih linija, te lošeg voznog reda Hrvatskih željeznica. Krenuli smo 4. ovog mjeseca, po običaju s osječkog kolodvora. Nažalost, samo sam ja imao fotoaparat, a inače ga ne volim vaditi iz ruksaka svakih pola minute dok sam na biciklu. To je razlog zbog kojeg nema slika prije dolaska u Sarvaš. Sam put je bio malo naporan (bar meni) zbog lošeg bicikla, pojačanog prometa na cesti i velike vrućine. Razmišljali smo hoćemo li prvo skrenuti do ranžirnog kolodvora Nemetin, ali odustali smo od toga i nastavili ravno do Sarvaša. Došavši do kolodvora krenuli smo u inspekciju od istoka prema zapadu. Ovdje je vidljivo kako izgleda pogled prema Dalju. Bivši kolodvor ima 4 kolosijeka, a treći je prolazni. Taj je još i u najboljem stanju čak su nedavno i mijenjani neki pragovi, ostali kolosijeci "sjede" u mekanoj zemlji. Ovo je jedan bik na prvom manipulativnom kolosijeku. Nazad-prema Osijeku Kamo sreće.. Paralelno s izlazom u smjeru Dalja nalazi se kolosijek za ciglanu. Sam kolosijek izgleda dobro, ima i novi tucanik, ali na žalost nema naznaka da je na njemu skoro bilo kakvog prometa. Zanimljiva zgrada uprave te ciglane...izgleda da je i ona stradala za vrijeme rata, no to nije nešto što smeta rodama koje su na dimnjaku savile gnijezdo! ŽCPR sa kućicom... Ostaci žicovoda likovnih signala Kako idemo prema kolodvorskoj zgradi, srećemo kupine po kolosijecima...gdje ćeš boljeg dokaza da stanica nije u funkciji ... ... Edited June 15, 2011 by inflameswetrust Quote Moje fotografije. Link to comment Share on other sites More sharing options...
inflameswetrust Posted June 15, 2011 Author Share Posted June 15, 2011 Dolazeći prema sredini kolodvora slikam i ovaj mini robni magazin. Unutra nismo ni zavirivali jer je bilo očigledno da se koristi kao wc. "Glavno da postoji kolodvorska tabla" kaže Matej Kolodvor je imao 2 perona za pretovar putnika, za 2. i 3. kolosijek. Očito su tamo postojala križanja putničkih vlakova. Danas se koristi samo drugi. Kompletno rasturena zgrada ograđena je žicom radi sigurnosti neodgovornih pojedinaca. Ne znam je li zgrada granatirana ili minirana, toliko je obrasla da se sa sigurnošću ne može tvrditi niti jedno. Zanimljiva arhitektura stanice, definitivno odudara od standardnog mađarskog modela u Slavoniji. Sanitarni čvor s lijepim plavim pločicama. Čak i ovako uništen izgleda bolje od nekih koji su trenutno u funkciji na drugim kolodvorima Još jedna od zanimljivosti na ovom kolodvoru, nekakva oznaka na kolodvorskoj zgradi, odokativno podsjeća na pločice s brojem na parnim lokomotivama. Vjerujem da će se naći netko tko više zna. Ipak postoji jedna tabla s imenom stajališta, bar dok je vandali ne skinu. I oznaka stajališta za kraj ovog posta ž ... Quote Moje fotografije. Link to comment Share on other sites More sharing options...
inflameswetrust Posted June 15, 2011 Author Share Posted June 15, 2011 (edited) Na ovom kolodvoru nema previše zanimljivih stvari, stoga smo se orijentirali na nekoliko detalja infrastrukture. Tu, nakon 10ak minuta vrludanja već vidimo da nas iz okolnih dvorišta promatraju ljudi...Matej je rekao "domaće stanovništvo" :-D . Iskliznica Skretnica. Dokučili smo da je većina infrastrukture koja se ne koristi u vrlo lošem stanju, i u slučaju neke čudesne obnove ne bi mogla funkcionirat. Doduše, pitanje je što će ovoj pruzi s tako malim prometom još jedan kolodvor. Ovdje je bio neki gadni bum :shock: granata velikog kalibra direktno u rub perona? Jedan pogled prema nazad Skretnice na izlazu u smjeru Osijeka. Ovdje ima i nešto novih pragova Izvadio sam vozni red za slučaj da sam nekim čudom propustio predvidjeti kakav vlak...no na ovoj pruzi tek je nekoliko putničkih vlakova dnevno, a subotom su još i reducirani. Naravno, koliko je realno očekivati nekakav 654xx na pruzi kojom godišnje prođe tek nekoliko teretnih vlakova... :S A ovaj mladić je tolko visok da ne stane u kadar nekad mi bude neugodno, ja perolaki naspram ovog košarkaša Nekoliko trenutaka poslije nastanka ovih slika do nas je došetao neki čovjek, koji očito živi preko puta pruge. Pitao nas je što ovdje radimo, na što smo jednostavno odgovorili da slikamo infrastrukturu bivšeg kolodvora. Ovdje je očito neuobičajeno vidjeti ljude koji slikaju po stanici, no nismo imali nikakvih problema. Zaključak putopisa...teško je dati ikakav. Sama pruga Osijek-Erdut je trenutno u stagnaciji što se tiče prometa, a loše željezničke veze su značajno reducirale broj putnika. Pristojna autobusna alternativa (što GPP, što drugi prijevoznici) je i ovom mjestu uzela značajan dio putnika. Već se naveliko govori o implementaciji raznih programa na razini regija koji bi poboljšali usluge prometa, pri čemu bi željeznica činila osnovicu cijelog javnog prometa...trenutno mi se ne čini da bi to bilo ostvarivo, no opet prevario sam se u mnogo stvari što se tiče željeznice, pa ne isključujem takvu mogućnost! Na odlasku iz Sarvaša prošli smo kroz polje, i našli jednu dobru lokaciju za slikanje vlakova. Ispričavam se zbog loše kvalitete slika, kako ove tako i ostalih..ja jednostavno nisam stvoren za fotografiju Inače, ako je netko zainteresiran biciklirati do još nekih lokacija na osječkom području, rado bih da se javi! U društvu je uvijek veselije! (posebno vrijedi za Dnovakovica!!) Evo, toliko od mene, lijep pozdrav! Edited June 15, 2011 by inflameswetrust Quote Moje fotografije. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted June 16, 2011 Share Posted June 16, 2011 Lijepo, Plameni ... ti baš znaš odabrati dobru temu. Ovo je tužna priča o kolodvoru koji pamti bolja vremena, ali rat i politika HŽ-a su učinili svoje. Ovako sad ostaje samo da maštamo o prošlim vremenima, kad se ovdje odvijao život, pruga je bila puna vlakova i kad su putnici putovali u Sarvaš i iz Sarvaša. Zahvaljujući ovim fotkama, to maštanje je sad puno lakše Bravo dečki i hvala ! Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted June 16, 2011 Share Posted June 16, 2011 Lijep, zanimljiv i pomalo nostalgičan putopis. Što se tiče slika nema potrebe za isprikama jer su dovoljno dobre da imaju dokumentarnu vrijednost. Za umjetničke duše postoji podforum Fotografija. Ovako sad ostaje samo da maštamo o prošlim vremenima, kad se ovdje odvijao život, pruga je bila puna vlakova i kad su putnici putovali u Sarvaš i iz Sarvaša. Zahvaljujući ovim fotkama, to maštanje je sad puno lakše. Ja nemam potrebe maštati jer sam se ovuda više puta vozio iz Osijeka u Dalj i Sombor. Najviše šinobusom, jednom klasikom s parnjačom 33, a jednom i brzim Sarajevo - Subotica koji je išao via Vinkovci - Osijek - Dalj. Pruga je bila u vrlo dobrom stanju i prašilo se 80 km/h, a čini mi se da je brzi povukao i više jer je pruga potpuno ravna. Teretnih vlakova bilo je podosta. Samo iz Sombora bila su dva dnevno. U to vrijeme su se iz Vojvodine intenzivno prevozile žitarice i drugi poljoprivredni proizvodi u Sloveniju i to dobrim dijelom Podravskom prugom. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dnovakovic Posted June 16, 2011 Share Posted June 16, 2011 Bravo dečki pun pogodak, još jedan vrijedan kolodvoropis sa našeg područja. Inače ako niste znali pruga između Sarvaša i Nemetina prolazi doslovno kroz minsko polje. Table sa upozorenjima su pokidane ili ih je progutala visoka trava koju nitko nije kosio 20-ak godina. Čini mi se da je i sama kolodvorska zgrada u Sarvašu iz istog razloga ograđena žičanom ogradom. Quote Pozdrav iz Osijeka ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ICE-3M Posted June 16, 2011 Share Posted June 16, 2011 Odličan kolodvoropis nažalost sumornog kolodvora. Šteta zbog kolodvorske zgrade čoji ulaz djeluje zanimljivo i nigdje nisam vidio takav. Inače koliko vidim kolodvor je u mjestu pa bi uz malo organizacije putnika i bilo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OGY Posted June 16, 2011 Share Posted June 16, 2011 Odličan putopis! Bilo bi lijepo da kolodvor opet profunkicionira jer mi u oči upada dosta veliki kolodvorski razmak od Donjeg Grada do Dalja,a Sarvaš bi to smanjio.Očito frenkvencija prometa na pruzi nije dovoljno velika,a utovara vagona nema. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZVONE 141 Posted June 16, 2011 Share Posted June 16, 2011 Lijep, zanimljiv i pomalo nostalgičan putopis. Što se tiče slika nema potrebe za isprikama jer su dovoljno dobre da imaju dokumentarnu vrijednost. Za umjetničke duše postoji podforum Fotografija. Ja nemam potrebe maštati jer sam se ovuda više puta vozio iz Osijeka u Dalj i Sombor. Najviše šinobusom, jednom klasikom s parnjačom 33, a jednom i brzim Sarajevo - Subotica koji je išao via Vinkovci - Osijek - Dalj. Pruga je bila u vrlo dobrom stanju i prašilo se 80 km/h, a čini mi se da je brzi povukao i više jer je pruga potpuno ravna. Teretnih vlakova bilo je podosta. Samo iz Sombora bila su dva dnevno. U to vrijeme su se iz Vojvodine intenzivno prevozile žitarice i drugi poljoprivredni proizvodi u Sloveniju i to dobrim dijelom Podravskom prugom. pred kraj 80-tih godina,brzina je bila DALJ-OSIJEK 50km/h,i vlak 843/842(sarajlija) je prometovao tom brzinom! Quote okrece se kolo srece podje naprijed pa se vrati... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted June 17, 2011 Share Posted June 17, 2011 pred kraj 80-tih godina,brzina je bila DALJ-OSIJEK 50km/h,i vlak 843/842(sarajlija) je prometovao tom brzinom! Može biti. Ja sam tom prugom putovao u razdoblju od 1979. do 1985. ili 1986. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zeus Posted June 17, 2011 Share Posted June 17, 2011 Jako lijepo ste nam prikazali otužno stanje nekad vrlo značajnog i prometnog kolodvora. Kao i svaki railfan, nadam se da uz nešto veća ulaganja u željeznicu i integrirani prijevoz i taj kolodvor čekaju neka bolja vremena. Hvala vam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dnovakovic Posted June 18, 2011 Share Posted June 18, 2011 Slučajno sam na bespućima interneta naletio na ovu sličicu koja prikazuje kako je izgledala kolodvorska zgrada Sarvaš prije ovoga nesretnog rata. Sve u svemi jedna lijepa kućica u cvijeću..... Quote Pozdrav iz Osijeka ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ICE-3M Posted June 18, 2011 Share Posted June 18, 2011 Ovaj kolodvor je stvarno bio jako lijep i šteta da ga više nebudemo vidli u ovakvom izdanju. Ovako čisti i održavani kolodvor bi danas kad se HŽ tako lijepo "brine" za uređenost kolodvora teško našli . Nego meni je zanimljiv ovaj ulaz i takav nisam još vidio, pa da li se netko sječa da li je bilo još takvih kolodvora ili je ovaj jedini i da li možda postoji tako nekaj danas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
inflameswetrust Posted June 21, 2011 Author Share Posted June 21, 2011 Dečki puno hvala na lijepim komentarima, i pogotovo Dnovakovicu na ovoj slici još živog kolodvora! Živo me zanimalo kako je nekad izgledao.. Quote Moje fotografije. Link to comment Share on other sites More sharing options...
STIB Posted June 22, 2011 Share Posted June 22, 2011 Kolodvor je imao 2 perona za pretovar putnika, Pretovar putnika Još jedna od zanimljivosti na ovom kolodvoru, nekakva oznaka na kolodvorskoj zgradi, odokativno podsjeća na pločice s brojem na parnim lokomotivama. Vjerujem da će se naći netko tko više zna. Slika? Da nije možda oznaka nadmorske visine? Quote _______________________ Pozdrav iz Zagreba Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted June 22, 2011 Share Posted June 22, 2011 Slika? Da nije možda oznaka nadmorske visine? Da, pitao sam se i ja gdje je slika i gdje je ta (moguća) oznaka parne lokomotive. Pretpostavljam da je greškom ispuštena, ili...? Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
inflameswetrust Posted June 24, 2011 Author Share Posted June 24, 2011 Izgleda da je pločica greškom ispuštena...ja se ispričavam, evo je naknadno!! Quote Moje fotografije. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted June 24, 2011 Share Posted June 24, 2011 evo je naknadno STIB je dobro pretpostavio. To nije oznaka lokomotive, već je gotovo sigurno oznaka nadmorske visine (94 m n/m). Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
egérke Posted July 3, 2011 Share Posted July 3, 2011 A kaj je onda ovih 193? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted July 4, 2011 Share Posted July 4, 2011 A kaj je onda ovih 193? Neka udaljenost u kilometrima? :ne zna: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vedran Zeman Posted July 4, 2011 Share Posted July 4, 2011 Kod biljega visine preciznost je u milimetrima, znači ovo je 94,193 metara. Quote Ako Turci grade prugu, da li pruga gradi nas? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.