Jump to content

Bivši kolodvor Sarvaš


inflameswetrust

Recommended Posts

Ovo je jedan putopis kojeg pišem sa zakašnjenjem od neka 2 tjedna zbog krepavanja hard diska na laptopu. Bila je to još jedna subota u koju smo mladi Matey41094 i ja biciklom otišli do neke obližnje željezničke lokacije. Za razliku od lagane vožnjice do Brijesta, ovo je bilo vrlo aktivno pedaliranje do mjesta Sarvaš, udaljenog od Osijeka nešto manje od 10 km. Evo male karte za orijentaciju.

 

zasarva.jpg

 

Za početak reći ću par sitnica o mjestu (prigadskom naselju ili selu? :hm ) Sarvaš. To je mjesto od nekih 1000-1500 stanovnika, nekoliko kilometara istočno od Osijeka. Do prije II. svj. rata to je bilo većinsko njemačko selo, nakon čega se tamo naseljavaju većinom Hrvati i Srbi iz okolnih područja. Sarvaš je i stanica (danas samo stajalište, a nekada je bio kolodvor) na pruzi Osijek-Erdut-Bogojevo. Poslije Domovinskog rata kolodvorska zgrada je devastirana, i u ruševinama stoji i danas. Putnički promet je zanemariv prvenstveno zbog dobre organizacije GPP-ovih autobusnih linija, te lošeg voznog reda Hrvatskih željeznica.

 

Krenuli smo 4. ovog mjeseca, po običaju s osječkog kolodvora. Nažalost, samo sam ja imao fotoaparat, a inače ga ne volim vaditi iz ruksaka svakih pola minute dok sam na biciklu. To je razlog zbog kojeg nema slika prije dolaska u Sarvaš. Sam put je bio malo naporan (bar meni) zbog lošeg bicikla, pojačanog prometa na cesti i velike vrućine. Razmišljali smo hoćemo li prvo skrenuti do ranžirnog kolodvora Nemetin, ali odustali smo od toga i nastavili ravno do Sarvaša.

 

Došavši do kolodvora krenuli smo u inspekciju od istoka prema zapadu. Ovdje je vidljivo kako izgleda pogled prema Dalju.

 

IMG_0065.jpg

 

Bivši kolodvor ima 4 kolosijeka, a treći je prolazni. Taj je još i u najboljem stanju čak su nedavno i mijenjani neki pragovi, ostali kolosijeci "sjede" u mekanoj zemlji.

 

Ovo je jedan bik na prvom manipulativnom kolosijeku.

 

IMG_0066.jpg

 

Nazad-prema Osijeku

 

IMG_0067.jpg

 

Kamo sreće..

 

IMG_0068.jpg

 

Paralelno s izlazom u smjeru Dalja nalazi se kolosijek za ciglanu. Sam kolosijek izgleda dobro, ima i novi tucanik, ali na žalost nema naznaka da je na njemu skoro bilo kakvog prometa.

 

IMG_0075.jpg

 

IMG_0071.jpg

 

Zanimljiva zgrada uprave te ciglane...izgleda da je i ona stradala za vrijeme rata, no to nije nešto što smeta rodama koje su na dimnjaku savile gnijezdo!

 

IMG_0076.jpg

 

ŽCPR sa kućicom...

 

IMG_0072.jpg

 

IMG_0073.jpg

 

Ostaci žicovoda likovnih signala

 

IMG_0078.jpg

 

Kako idemo prema kolodvorskoj zgradi, srećemo kupine po kolosijecima...gdje ćeš boljeg dokaza da stanica nije u funkciji ...

 

IMG_0079.jpg

 

...

Edited by inflameswetrust

421789_10150583085722304_276946597303_9174747_1740623047_n.jpg

 

Moje fotografije.

Link to comment
Share on other sites

Dolazeći prema sredini kolodvora slikam i ovaj mini robni magazin. Unutra nismo ni zavirivali jer je bilo očigledno da se koristi kao wc.

 

IMG_0081.jpg

 

"Glavno da postoji kolodvorska tabla" kaže Matej :zubob

 

IMG_0082.jpg

 

Kolodvor je imao 2 perona za pretovar putnika, za 2. i 3. kolosijek. Očito su tamo postojala križanja putničkih vlakova. Danas se koristi samo drugi.

 

IMG_0083.jpg

 

Kompletno rasturena zgrada ograđena je žicom radi sigurnosti neodgovornih pojedinaca. Ne znam je li zgrada granatirana ili minirana, toliko je obrasla da se sa sigurnošću ne može tvrditi niti jedno.

 

IMG_0084.jpg

 

Zanimljiva arhitektura stanice, definitivno odudara od standardnog mađarskog modela u Slavoniji.

 

IMG_0085.jpg

 

Sanitarni čvor s lijepim plavim pločicama. Čak i ovako uništen izgleda bolje od nekih koji su trenutno u funkciji na drugim kolodvorima :rig

 

IMG_0087.jpg

 

Još jedna od zanimljivosti na ovom kolodvoru, nekakva oznaka na kolodvorskoj zgradi, odokativno podsjeća na pločice s brojem na parnim lokomotivama. Vjerujem da će se naći netko tko više zna.

 

Ipak postoji jedna tabla s imenom stajališta, bar dok je vandali ne skinu.

 

IMG_0088.jpg

 

I oznaka stajališta za kraj ovog posta

 

IMG_0091.jpgž

 

...

421789_10150583085722304_276946597303_9174747_1740623047_n.jpg

 

Moje fotografije.

Link to comment
Share on other sites

Na ovom kolodvoru nema previše zanimljivih stvari, stoga smo se orijentirali na nekoliko detalja infrastrukture. Tu, nakon 10ak minuta vrludanja već vidimo da nas iz okolnih dvorišta promatraju ljudi...Matej je rekao "domaće stanovništvo" :-D :-D .

 

Iskliznica

 

IMG_0086.jpg

 

Skretnica. Dokučili smo da je većina infrastrukture koja se ne koristi u vrlo lošem stanju, i u slučaju neke čudesne obnove ne bi mogla funkcionirat. Doduše, pitanje je što će ovoj pruzi s tako malim prometom još jedan kolodvor.

 

IMG_0089.jpg

 

Ovdje je bio neki gadni bum :shock: :shock: granata velikog kalibra direktno u rub perona?

 

IMG_0090.jpg

 

Jedan pogled prema nazad

 

IMG_0092.jpg

 

Skretnice na izlazu u smjeru Osijeka. Ovdje ima i nešto novih pragova

 

IMG_0094.jpg

 

IMG_0096.jpg

 

IMG_0095.jpg

 

Izvadio sam vozni red za slučaj da sam nekim čudom propustio predvidjeti kakav vlak...no na ovoj pruzi tek je nekoliko putničkih vlakova dnevno, a subotom su još i reducirani. Naravno, koliko je realno očekivati nekakav 654xx na pruzi kojom godišnje prođe tek nekoliko teretnih vlakova... :S

 

IMG_0097.jpg

 

A ovaj mladić je tolko visok da ne stane u kadar :mrgreen: nekad mi bude neugodno, ja perolaki naspram ovog košarkaša :twisted:

 

IMG_0099.jpg

 

Nekoliko trenutaka poslije nastanka ovih slika do nas je došetao neki čovjek, koji očito živi preko puta pruge. Pitao nas je što ovdje radimo, na što smo jednostavno odgovorili da slikamo infrastrukturu bivšeg kolodvora. Ovdje je očito neuobičajeno vidjeti ljude koji slikaju po stanici, no nismo imali nikakvih problema.

 

Zaključak putopisa...teško je dati ikakav. Sama pruga Osijek-Erdut je trenutno u stagnaciji što se tiče prometa, a loše željezničke veze su značajno reducirale broj putnika. Pristojna autobusna alternativa (što GPP, što drugi prijevoznici) je i ovom mjestu uzela značajan dio putnika. Već se naveliko govori o implementaciji raznih programa na razini regija koji bi poboljšali usluge prometa, pri čemu bi željeznica činila osnovicu cijelog javnog prometa...trenutno mi se ne čini da bi to bilo ostvarivo, no opet prevario sam se u mnogo stvari što se tiče željeznice, pa ne isključujem takvu mogućnost! :D Na odlasku iz Sarvaša prošli smo kroz polje, i našli jednu dobru lokaciju za slikanje vlakova. Ispričavam se zbog loše kvalitete slika, kako ove tako i ostalih..ja jednostavno nisam stvoren za fotografiju :D

Inače, ako je netko zainteresiran biciklirati do još nekih lokacija na osječkom području, rado bih da se javi! U društvu je uvijek veselije! (posebno vrijedi za Dnovakovica!!)

 

IMG_0102.jpg

 

Evo, toliko od mene, lijep pozdrav!

Edited by inflameswetrust

421789_10150583085722304_276946597303_9174747_1740623047_n.jpg

 

Moje fotografije.

Link to comment
Share on other sites

Lijepo, Plameni ... ti baš znaš odabrati dobru temu. Ovo je tužna priča o kolodvoru koji pamti bolja vremena, ali rat i politika HŽ-a su učinili svoje. Ovako sad ostaje samo da maštamo o prošlim vremenima, kad se ovdje odvijao život, pruga je bila puna vlakova i kad su putnici putovali u Sarvaš i iz Sarvaša. Zahvaljujući ovim fotkama, to maštanje je sad puno lakše :--)

 

Bravo dečki i hvala ! :palac:

Link to comment
Share on other sites

Lijep, zanimljiv i pomalo nostalgičan putopis.

Što se tiče slika nema potrebe za isprikama jer su dovoljno dobre da imaju dokumentarnu vrijednost. Za umjetničke duše postoji podforum Fotografija.

 

Ovako sad ostaje samo da maštamo o prošlim vremenima, kad se ovdje odvijao život, pruga je bila puna vlakova i kad su putnici putovali u Sarvaš i iz Sarvaša. Zahvaljujući ovim fotkama, to maštanje je sad puno lakše.

Ja nemam potrebe maštati jer sam se ovuda više puta vozio iz Osijeka u Dalj i Sombor. Najviše šinobusom, jednom klasikom s parnjačom 33, a jednom i brzim Sarajevo - Subotica koji je išao via Vinkovci - Osijek - Dalj.

Pruga je bila u vrlo dobrom stanju i prašilo se 80 km/h, a čini mi se da je brzi povukao i više jer je pruga potpuno ravna.

Teretnih vlakova bilo je podosta. Samo iz Sombora bila su dva dnevno. U to vrijeme su se iz Vojvodine intenzivno prevozile žitarice i drugi poljoprivredni proizvodi u Sloveniju i to dobrim dijelom Podravskom prugom.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Bravo dečki pun pogodak, još jedan vrijedan kolodvoropis sa našeg područja.

Inače ako niste znali pruga između Sarvaša i Nemetina prolazi doslovno kroz minsko polje.

Table sa upozorenjima su pokidane ili ih je progutala visoka trava koju nitko nije kosio 20-ak godina.

Čini mi se da je i sama kolodvorska zgrada u Sarvašu iz istog razloga ograđena žičanom ogradom.

Pozdrav iz Osijeka !

Link to comment
Share on other sites

Odličan kolodvoropis nažalost sumornog kolodvora. Šteta zbog kolodvorske zgrade čoji ulaz djeluje zanimljivo i nigdje nisam vidio takav. Inače koliko vidim kolodvor je u mjestu pa bi uz malo organizacije putnika i bilo.

Link to comment
Share on other sites

Odličan putopis! :palac:

Bilo bi lijepo da kolodvor opet profunkicionira jer mi u oči upada dosta veliki kolodvorski razmak od Donjeg Grada do Dalja,a Sarvaš bi to smanjio.Očito frenkvencija prometa na pruzi nije dovoljno velika,a utovara vagona nema.

Link to comment
Share on other sites

Lijep, zanimljiv i pomalo nostalgičan putopis.

Što se tiče slika nema potrebe za isprikama jer su dovoljno dobre da imaju dokumentarnu vrijednost. Za umjetničke duše postoji podforum Fotografija.

 

 

Ja nemam potrebe maštati jer sam se ovuda više puta vozio iz Osijeka u Dalj i Sombor. Najviše šinobusom, jednom klasikom s parnjačom 33, a jednom i brzim Sarajevo - Subotica koji je išao via Vinkovci - Osijek - Dalj.

Pruga je bila u vrlo dobrom stanju i prašilo se 80 km/h, a čini mi se da je brzi povukao i više jer je pruga potpuno ravna.

Teretnih vlakova bilo je podosta. Samo iz Sombora bila su dva dnevno. U to vrijeme su se iz Vojvodine intenzivno prevozile žitarice i drugi poljoprivredni proizvodi u Sloveniju i to dobrim dijelom Podravskom prugom.

 

pred kraj 80-tih godina,brzina je bila DALJ-OSIJEK 50km/h,i vlak 843/842(sarajlija) je prometovao tom brzinom!

okrece se kolo srece

podje naprijed pa se vrati...

Link to comment
Share on other sites

pred kraj 80-tih godina,brzina je bila DALJ-OSIJEK 50km/h,i vlak 843/842(sarajlija) je prometovao tom brzinom!

Može biti. Ja sam tom prugom putovao u razdoblju od 1979. do 1985. ili 1986.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Jako lijepo ste nam prikazali otužno stanje nekad vrlo značajnog i prometnog kolodvora. Kao i svaki railfan, nadam se da uz nešto veća ulaganja u željeznicu i integrirani prijevoz i taj kolodvor čekaju neka bolja vremena.

 

Hvala vam. :palac:

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Slučajno sam na bespućima interneta naletio na ovu sličicu koja prikazuje kako je izgledala kolodvorska zgrada Sarvaš prije ovoga nesretnog rata.

Sve u svemi jedna lijepa kućica u cvijeću.....

 

10037115.jpg

Pozdrav iz Osijeka !

Link to comment
Share on other sites

Ovaj kolodvor je stvarno bio jako lijep i šteta da ga više nebudemo vidli u ovakvom izdanju. Ovako čisti i održavani kolodvor bi danas kad se HŽ tako lijepo "brine" za uređenost kolodvora teško našli . Nego meni je zanimljiv ovaj ulaz i takav nisam još vidio, pa da li se netko sječa da li je bilo još takvih kolodvora ili je ovaj jedini i da li možda postoji tako nekaj danas.

Link to comment
Share on other sites

Kolodvor je imao 2 perona za pretovar putnika,

Pretovar putnika :lool

Još jedna od zanimljivosti na ovom kolodvoru, nekakva oznaka na kolodvorskoj zgradi, odokativno podsjeća na pločice s brojem na parnim lokomotivama. Vjerujem da će se naći netko tko više zna.

Slika? Da nije možda oznaka nadmorske visine?

_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Link to comment
Share on other sites

Slika? Da nije možda oznaka nadmorske visine?

Da, pitao sam se i ja gdje je slika i gdje je ta (moguća) oznaka parne lokomotive. Pretpostavljam da je greškom ispuštena, ili...?

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...