Martin Posted August 22, 2023 Posted August 22, 2023 (edited) On 10. 08. 2023. at 9:39, up4014 said: HZ Cargo 1141-109 i u najmu 193-101 na celu vlaka iz Bakra, prolaze kolodvorom Meja i nastavljaju usponom prema Plasu. Hm, zašto; prema "Plasu".....? Kako se to mjesto na kraju zove; Plasa, Plase, Plas, Plasi............ Deklinacija? Što je ispravno? Edited August 23, 2023 by STIB obrisan višak citata Quote
up4014 Posted August 23, 2023 Posted August 23, 2023 11 hours ago, Martin said: Hm, zašto; prema "Plasu".....? Kako se to mjesto na kraju zove; Plasa, Plase, Plas, Plasi............ Deklinacija? Što je ispravno? Mjesto se zove Ruzic selo posta Hreljin postanski broj 51226 Hreljin i tako je to od ustrojavanja katastarskih opcina i od osnivanja postanskog prometa. Lokalitet gdje se nalazi kolodvor dobio je ime Plase 1873 godine; to mu je ime dala zelj. uprava MAV. U kraljevini i republici Jugoslaviji kolodvor je bio imena Plase-Crikvenica te je opet vraceno izvorno ime Plase, koje se odnosi na kolodvor negdje u 70-im godinama XX stoljeca. Pocetkom XXI stoljeca postavljene su pred obje strane naselja uz cestu Hreljin - Fuzine table sa oznakom Plase. 1 Quote
Martin Posted August 23, 2023 Posted August 23, 2023 Ma, da, OK, to sam i sam pogledao, ali, kad se kaže "prema Plasu", to bi impliciralo da se zove Plas ili Plaso...... Ili? Quote
Danchibald Posted August 24, 2023 Posted August 24, 2023 Ma mislim da je trebalo napisati "prema Plasama"? Quote
DB Posted August 24, 2023 Posted August 24, 2023 2 sati, Danchibald said: Ma mislim da je trebalo napisati "prema Plasama"? https://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji16.png Definitivno. Plase su nominativ plurala, a dalje ide po pravilu sklanjanja padeža ... Quote
up4014 Posted August 24, 2023 Posted August 24, 2023 Skrljevo 23. kolovoza 2023. 14:20 sati. Pri ovim temperaturama u ovo doba dana "zvizdan" przi! U ovoj opcoj pustosi odlucio sam i ja izgubiti se u blizini na 0 metara nadmorske visine.... 2 Quote
up4014 Posted August 26, 2023 Posted August 26, 2023 Dana 25. kolovoza 11:35 do 12:25 sati. "B" strana Za razliku od prethodnog dana kolodvor je solidno popunjen. Stari znalac na stitnom kolosijeku. Malo blize vidi se i prezime i ime. Kvacilo i poluspojke kocnica. nstavit ce se.... 2 1 Quote
up4014 Posted August 27, 2023 Posted August 27, 2023 Remotorizirana HZ Cargo 2041-101 ulazi iz kolodvora Susak Pecine. Preko skretnickog podrucja nastavlja voznju na sedmi kolosijek. Suncano celo Vectrona. Za sada se oprastam od OEBB-a. Dosta mi je "friganja" na suncu povlacim se u hladovinu nakon slijedecih fotografija..... 3 1 Quote
up4014 Posted August 27, 2023 Posted August 27, 2023 Nakon ulaska HZ Cargo 2041-101 spremnika punog goriva i pregledane u radionici stare lozionice Rijeka HZ Cargo 2132-310 vraca se iz sestog kolosijeka, nakon dezurstva u Rijeku. Vrucine mi je bilo dovoljno pa sam si uspio naci mjesto na klupi do prometnog ureda u pravom hladu jednog manjeg stabla, koje je izbjeglo opcu sjecu prilikom promjene sistema vuce 2012. godine. Oko 12:10 sati Bakarskom prugom stize: Jos jedan Traxx na celu vlaka iz Soica. I odlazi prema tunelu Baudine. Vlak je prosao sjedim u hladu i cekam.... upravo kad se cuo signal zvona:"Voznja vlaka prema kraju pruge", javila se i supruga pa od novih fotografija nije bilo nista. Byby Skrljevo! 2 1 1 Quote
up4014 Posted August 27, 2023 Posted August 27, 2023 Subota 26. kolovoza 2023. 10:35 sati. Cestovni prijelaz "Vitlo" sirine 4,85 m, km 631 plus 996,350 m. Visina nad morem 474,274 m. Pruga nastavlja uspon prema istoku sve do zavrsetka skoro potpunog kruga nakon kolodvora Plase, kada napusta obalnu crtu i ulazi u kontinent. Cesta se uspinje prema sjeveru sve do ove lokacije sa pogledom na A6, kada skrece prema istoku. I strmo se uspinje kroz bjelogoricnu sumu. Penje se prema visoravni na visini. Od 700 metara nad morem. Pogled na pozornicu na kojoj se odrzavala svecanost u sjecanje na "Tuhobicki odred", prvi u ovom dijelu drzave, clanovi kojega su otpoceli ustanak protiv Talijanskih okupatora. U bivsoj drzavi svecanost sjecanja odrzavala se 27. srpnja, a sada 22. lipnja svake godine. Sada neasfaltirana cesta prolazi juznim rubom livade te dalje nastavlja skoro bez uspona i padova sve do pruge između Plasa i Zlobina dijelom i po trasi plinovoda iz Pule. Vise manje ravno u duzini oko 1,5 kilometra. Dolazi konacno do zasvođenog propusta sirine 3,0 metra u km 623 plus 633,00 metara nadmorske visine 669,158 metara. Propust se nalazi tocno ispod prekida u zidu burobrana. Nisam se ni parkirao kako treba vec dolazi polako prvi vlak. nastavit ce se... 1 Quote
up4014 Posted August 28, 2023 Posted August 28, 2023 Subota 26. kolovoza 2023. u 10:55 sati. Lokacija navedena u tekstu između kolodvora Plase i stajalista Zlobin. -------------------------------------- Sva sreca sto je strojovođa spustao vlak "korakom" pa sam se po tom suncu stigao nekako pripremiti i stabilno se smjestiti u kako tako povoljan polozaj za fotografiranje. Lokomotiva 185-676-4 polako ubrzava, ceka ju barem jos jedno cekanje zbog hlađenja kocnica. Nagib pruge na nasipu 26,20 o/oo u duzini 420 metara, polumjer zavoja 273,50 metara. I nastavlja usjekom, nagib pruge slijedecih 220 metara 22,90 o/oo, polumjer zavoja i dalje 273,50 metara. 1 Quote
up4014 Posted August 28, 2023 Posted August 28, 2023 .... 11:05 sati. Pogled prema nasipu i usjeku iza kojega se krije Zlobin. Vlak 1221 iz Praha Hl. n. prolazi zakasnjen 55 minuta. Prilog raspravi o klimi i prozorima: osim ove dvije varijante postoji i treca potpuno zatvorenih prozora;sve 3 varijante su klimatizirane RIC 160 i RIC 200. Udar zraka nije me bacio u dubinu, a i aparat mi nije strgao iz ruku. 1 1 Quote
up4014 Posted January 29 Posted January 29 Subota 27. siječnja osvanuo je još jedan u ovom nizu lijepih zimskih dana. Pred sam odlazak još jedan pogled na Kvarner sa balkona. prvo odmorište samo nekoliko kilometara daleko od kuće-pruga u padu prema Rijeci poštanskom se vagonu konačno izgubio svaki trag ovdje na dnu vrtače pogled na prugu, koja dolazi iz Zagreba-promet je iu ovo doba godine prilično živ Polubranik je spušten, vlak se spušta iz kolodvora Meja i odlazi prema Škrljevu. idemo dalje.... vidjet ćemo gdje će nas put odvesti..... 1 2 Quote
up4014 Posted January 29 Posted January 29 Nakon kratke vožnje evo nas na vrhu. Lijevo Crikvenica, desno Rijeka Ravno prema Zagrebu nova dionica izgrađena do križanja za Mrkopalj pred 70-ak godina zbog akumulacionog jezera Lokve. "Kraljev Jarak" još jedno od poznatih mjesta na staroj cesti. idemo dalje lokalnom cestom prema ...... Jezero Bajer i brana u Fužinama. Poslije prolaska kroz centar mjesta izlazimo na Ličko polje. Ostaci starog mosta čekaju svoju sudbinu. Novi most "Ličanka" elegantan u svojoj jednostavnosti. 1 1 Quote
up4014 Posted January 29 Posted January 29 Povratkom ispod mosta penjemo se cestom do Turistički zemljovid kraja. kolodvor prazan na jednoj i drugoj strani..... U neka davna vremena i kod mlina je bilo vagona. Opraštam se od Fužina i ova dva stvora, koja su se iznenada odlučila uživati na sviježem gorskom zraka. ŽCP vrata, u pozadini istoimeni usjek. Jedan red kamenih snjegobrana postavljen okomito s jedne i druge strane kolosijeka. Prvi red i najdalji od usjeka podignut je također s lijeve, a i..... desne strane kolosijeka. Prvi red ovih zidanih građevina vidljiv je u cijelosti, a također je uočljiva i promjena nivelete kolosijeka. Idemo dalje i prijeći ćemo preko sedla "Sleme" na sjevernu stranu Dinarida. 2 1 Quote
up4014 Posted January 29 Posted January 29 Evo nas s druge strane u kolodvoru Lokve. Nažalost vlakova nigdje subotom prije podne. Strana A kolodvora sa bivšom EVP Lokve u pozadini. Pogled na stranu B kolodvora sa izvlačnjakom na desnoj strani u produžetku prvog kolosijeka. Nema mi druge vlakova nigdje idemo dalje slijedeći kolodvor je.... pogled na prazne kolosijeke u pravcu Zagreba te isto tako prazne kolosijeke u pravcu Rijeke. Na prvom peronu ostale su uspomene na Tin Express iz prosinca 2023. godine. 1 Quote
up4014 Posted January 29 Posted January 29 Kako ni u Delnicama nije bilo Vlaka nakon ovog kratkog fotografiranja produžili smo Lujzianom do Skrada. Vlak 4000 baš je u subotu odlučio kasniti 45 minuta pa ni njega nisam uspio snimiti. Evo nekoliko fotografija izlazne strane prema Delnicama. Uspon pruge se nastavlja, u pozadini bivša EVP Skrad. još jedan pogled prema strani A kolodvora. Kolodvorska zgrada. Lujziana se i dalje spušta sve do Donje Dobre, gdje tunelom prolazi ispod pruge i uspinje se na padine iznad Moravica i Vrbovskog. Prije tunela odvaja se lokalna cesta za Brod na Kupi te se nakon deset minuta vožnje dolazi do ... Sada se bolje vidi i štitni kolosijek na lijevoj strani. Brod Moravice, zadnj put sam bio ovdje sa autom u svibnju 1979. godine kada je bio sudar blizu Žrnovca. nastavit će se..... 1 Quote
up4014 Posted January 30 Posted January 30 Cestom iz Donje Dobre dolazimo do parkirališta uz drugi kolosijek kolodvora. Parkirao sam se uz neke artifakte i trebalo mi je par sekundi dok sam shvatio o čemu se ovdje "radi". Mještani Brod Moravica su jedini na cijeloj prugi od Karlovca do Rijeke obilježili 150 godišnjicu izgradnje pruge. Evo par fotografija: Iz teksta na ploči možemo zaključiti kako je drugi kolosijek izgrađen tek 1890. godine. Do te godine Brod Moravice bio je stajalište. Završit ćemo sa još dvije fotografije strane B kolodvora Brod Moravice. Pogled prema usponu za Skrad. Pogled prema kolodvoru, koji se gubi u zavoju. 3 1 Quote
crhav Posted January 30 Posted January 30 Ovakvi putopisi za pohvalu a ujedno osvijezavaju sijecanja na mlade dane! Fantasticno! Velimir Quote
up4014 Posted January 30 Posted January 30 Dakle završili smo s Brod Moravicama i što mi je još ostalo..... Početak/kraj brdske dionice pruge. Evo me uz prvi kolosijek sa pogledom na postavnicu kolodvora Moravice. Nakon nekoliko decenija ponovo dolazim autom u kolodvor, no nedelju je bio skoro prazan, pa sam preskakujući preko 8 kolosijeka došao na drugu stranu. Evo par fotografija kolodvorske zgrade. Pogled na Zagrebačku stranu. Pogled na Riječku stranu. Zlatno doba "Kondora" prošlo je pred 11 godina. Na zatvorenim vratima papir sa natpisom "iznajmljuje se". Osim pruge u Moravice se spušta i rijeka Dobra. Vagonska radionica i okretnica na ručni pogon. Prema organizaciji, koja je na snazi sada se to ovako zove. ŽCP Moravice pogled prema ulaznoj liri strane B kolodvora Moravice i prema kolodvoru Brod Moravice. Hvala na strpljenju... sutra samo jedna do dvije fotografije sa povratka u Hreljin. 3 Quote
up4014 Posted January 31 Posted January 31 Povratak je uslijedio ulaskom na A6 u čvoru Vrbovsko te smo za 15-ak minuta već izašli u Delnicama i nastavili opet Lujzianom do Gornjeg Jelenja te dalje po D501 nizbrdo do Hreljina. Jedna fotografija sa prvog vidikovca u pravcu Rijeke. Lokvarsko jezero se napunilo nakon zadnje pražnjenja prošle godine. ŽCP "Milja", još malo do zalaska sunca. Nažalost nisam dokumentirao kolodvore Drivenik i Zalesina, no nastojat ću ih posjetiti i to vlakom što mi je daleko komotnije nego vožnja po šumskim cestama. Također se ispričavam zbog kvalitete nekih fotografija, jer sam fotografirao iz nepovoljne pozicije napamet zbog odbljeska sunca na ekranu nije bilo moguće ništa vidjeti. Vlakova bilo koje vrste bilo je premalo zbog vremenskog ograničenja i nemogučnosti drugog termina obilaska. 3 2 Quote
seabral Posted January 31 Posted January 31 5 hours ago, up4014 said: ŽCP "Milja", još malo do zalaska sunca. Ovo su prizori na koje zadnjih desetak ili više godina vrlo rijetko nailazim dok se vozim od Zagreba do svoje kuće u Šilu na otoku Krku. Nekad davno, tj. 1980-tih i kasnije, su me svi ti vlakovi poprilično smetali jer sam svako malo nailazio na spuštenu rampu. A sad, pogotovo otkako sam se prije 18+ godina pridružio našem forumu, su takvi prizori toliko rijetki da jednostavno nikad nemam dovoljno vremena poslikati vlak koji prolazi ispred mene. Za putničke vlakove vjerujem da se u budućnosti situacija neće puno promijeniti, ali se nekako nadam da ću jednog lijepog (imaginarnog) dana biti u mogućnosti slikati puno više ovakvih vlakova koji idu u luku RIjeka ili u suprotnom smjeru. 1 Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
up4014 Posted February 11 Posted February 11 "Maškarani" HŽPP vlak broj 16450 Bjelovar-Rijeka prolazi kroz Sveti Kuzam. Od Moravica je skratio za 7 minuta i u Rijeku stigao redovit. HŽPP 7121-127/128. 11. siječnja 2024. godine 11:10 sati. 3 Quote
up4014 Posted February 11 Posted February 11 2 hours ago, SPILE008 said: Nije 11 siječanj 2024g. nego 11 veljača!!! Malo sam prespavao ovu veljaču kao "Lički medvjed": Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.