Jump to content

Među zaboravljenim džemsovima u depou Knin


Zeus

Recommended Posts

Jučer sam odlučio navratiti u depo Knin i konačno se naći među njima. Prometnik u Kninu mi je rekao da ne bi smjelo biti problema. Pa ajde da vidimo.

 

Na putu do depoa, primio sam telefonski poziv nakon kojeg sam shvatio da sam najednom u žurbi, a i oblaci na nebu postajali su sve brojniji i sve gušći. Pobogu, pa zar se sve urotilo protiv mene. :evil::-(

 

Nakon petnaestak minuta hoda stigao sam do porte i javio se gospodinu iz RVR-a. „Dobar dan, ja sam ljubitelj željeznice i htio bi malo pogledati ove lokomotive i malo ih poslikati“. Gospodin odgovori: „Gledati možeš, ali slikati ne“. Nakon toga pokažem mu ja dozvolu i nakon par minuta razgovora, čovjek je popustio (ne zbog dozvole) i dozvolio mi da slikam samo lokomotive i još mi je rekao da mu se prije odlaska javim i da će me odvesti do radione. Sav zadovoljan, bacam se na posao.

 

Mislim da nema smisla da vas dalje gnjavim svojim tekstom. Slike će vam ionako reći puno više.

 

Pogled na lokse i šveda 007 koji čeka odlazak u Bjelovar na SP (ili možda VP).

 

Depo.jpg

 

Za početak još i dvije slike 2 061 101.

 

2061101-2.jpg

 

2061101-1.jpg

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Na red su došle i karavele.

 

2 063 009

 

2063009-1.jpg

 

2063009-2.jpg

 

2063009-3.jpg

 

2 063 010

 

2063010-2.jpg

 

2063010-3.jpg

 

2063010-5.jpg

 

2 063 011

 

2063011-2.jpg

 

2063011-1.jpg

 

2 063 012

 

2063012-1.jpg

 

2063012-3.jpg

 

2063012-4.jpg

 

2063012-5.jpg

 

Taman kad sam bio pri kraju, iz radione izađu tri čovjeka i krenu prema meni s pitanjem: Što vi tu slikate? Nakon toga opet je slijedilo natezanje, ali završilo je i više nego dobro. Jedan od njih odveo me u radionu i lijepo popričao sa mnom. U radioni se radi na Turneru 2 062 111 :jup , a unutra je i šved 027 kojemu je prekjučer riknuo motor.

 

Slike iz radione iz razumljivih razloga ne želim stavljati ovdje, ali ću ih rado poslati zainteresiranima na PP ili mail.

 

Još dok sam bio u radioni začula se grmljavina, tako da sam se trčeći vratio do kolodvora i zamalo umaknuo proljetnom pljusku.

 

Toliko od mene sa ovog pothvata, koji je trajao malo više od jednog sata. ;)

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

 

Nakon petnaestak minuta hoda stigao sam do porte i javio se gospodinu iz RVR-a. „Dobar dan, ja sam ljubitelj željeznice i htio bi malo pogledati ove lokomotive i malo ih poslikati“. Gospodin odgovori: „Gledati možeš, ali slikati ne“.

Ne kužim. Koja je poanta da smiješ ući, detaljno razgledati lokse, a da ih ne smiješ slikati? Što je to toliko opasno u slikanju starih lokomitiva? Da li ti je dao kakvo objašnjenje zašto ne bi smio slikati?

Link to comment
Share on other sites

Ne kužim. Koja je poanta da smiješ ući, detaljno razgledati lokse, a da ih ne smiješ slikati? Što je to toliko opasno u slikanju starih lokomitiva? Da li ti je dao kakvo objašnjenje zašto ne bi smio slikati?

 

Ne kužim ni ja, ali pravilo je takvo i amen. Nema tu nikakvog prevelikog obrazloženja. Čovjek samo radi svoj posao.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jako lijepo. :palac:

Tužno je vidjeti sve te lokomotive kako propadaju. Kamo sreće da ih opet vidimo u prometu, ali sudeći po tome u kakvom su stanju teško da je to moguće :(

HŽ VUČA VLAKOVA

sedam-jedan-dva-jedan - Plavac je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Zeus, hvala ti na ovim slikama iako ih je jako tužno gledati, najviše me se dojmila (u negativnom smislu) 2061 101.

Već sam planirao i prošlo ljeto napraviti nešto slično ovome al sad se više i neisplati toliko.

 

Što reći nego šteta.. A onda se tužakamo da nam je manjak lokomotiva...

 

Ne kužim. Koja je poanta da smiješ ući, detaljno razgledati lokse, a da ih ne smiješ slikati?

 

Pa kako ne kužiš?

To su stare, neuporabive lokomotive koje će Zeus slikati, i odnjeti slike na ________ željeznicu i onda će ta željeznica napraviti bolju lokomotivu temeljenu na slikama od Zeusa.

Ne bih ništa reko da su lokomotive u dobrom stanju, onda bi se vratili onim pravilima nesmiješ slikati bla bla, al kakvu korist oni misle da ćeš ti izvuć iz ovih slika, nego čisto uživanje u gledanju...Iako gledaš groblje :(

2044 007 - Karavela, mala karavela!

Link to comment
Share on other sites

Ne bih ništa reko da su lokomotive u dobrom stanju, onda bi se vratili onim pravilima nesmiješ slikati bla bla, al kakvu korist oni misle da ćeš ti izvuć iz ovih slika, nego čisto uživanje u gledanju...Iako gledaš groblje :(

Ako im je problem da mogu izvući neku korist od tih fotografija mogli bi uvesti neku razumnu svotu za slikanje komercijalnih fotografija (slična stvar postoji u nacionalnim parkovima,a čini mi se da slično pravilo vrijedi i za Medvedgrad). Naime ako ćeš već zaraditi na tome onda ti neće možda biti krivo i platiti neku razumnu cijenu za to....

Ali opet mi živimo u Hrvatskoj - zemlji neslućenih mogućnosti

Link to comment
Share on other sites

Bog te, koje groblje slonova! Jesu li to posljedice ratnih dejstava ili su se jednostavno zdošle? Ili je u pitanju nehat & nemar? Možda je to uzrok paranoičnoj tajnovitosti kojoj sam i ja onomad bio žrtvom...

 

Naravno, zahvalan za zanimljiv prikazić (a nema slike tamnog neba i pljuskom opranog kolodvora Knin?)

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Bog te, koje groblje slonova! Jesu li to posljedice ratnih dejstava ili su se jednostavno zdošle? Ili je u pitanju nehat & nemar? Možda je to uzrok paranoičnoj tajnovitosti kojoj sam i ja onomad bio žrtvom...

2 062 lokomotive su tamo jer su vjerovatno možda nekada planirali koju od njih vratiti u vozno stanje. 2 063 lokomotive su sklonjene u Knin kako ih na RK u ZG ne bi još više očerupali. 2 061101 je lokomotiva ex ŽS koja je prije rata obnovljena u Gredelju te nakon toga korištena na HŽ, sada čeka sukcesiju između HŽ i ŽS.

Depo Knin nije niti sjena prijeratnog depoa, dio hala je pogođen tokom Oluje i prokišnjavao je ne znam da li su to sanirali unazad 3 godine otkad me tamo nije bilo. Mislim da su i kadrovski vrlo nepopunjeni te rade jako malo popravaka u odnosu na prije 1990.

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

2061 - 101 je već godinama u senci depo(nije) Knin.Šteta,a bila je to grom makina(661-120,Subotička - godinama je sa 254 radila sezonac Subotica i Novi Sad - Split.Ta kad zagrmi uzbreg sa 12 pulmana,sva se brda tresu...:-) )

 

Ista neće biti vraćena u domovinu jer je očito da su se 2 uprave "džentlmenski" dogovorile po sistemu: "Taknuto - maknuto".A menjati hrpu gvožđurije se ne isplati.Tako je,recimo,u Novi Sad Teretnoj ostala Vinkovačka 664-034 i po nekim informacijama ona je menjana "glavu za glavu" za 661-120,tj 2061-101.

 

Na koncu,hvala Zeus na ovoj tužnoj reportaži.Neću reći lepoj,jer malo toga na groblju ima da se vidi lepo...:-(

Druže Stari,skrenuo sam s' puta...

Sad me jaše i Kurta i Murta.......

Link to comment
Share on other sites

Pa kad su 2061 101 odfurali u Knin, i zakaj? Znam da je defektna bila u Ogulinu!

Već 2008. je bila u depou Knin na pomoćnim postoljima dakle odavno su ju odvukli iz Ogulina.

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Mislim da sam je baš u Ogulinu vidio na pomoćnim postoljima, pa zato pitam na koji su je način prebacili..

 

 

Krivo si zapamtio. Ima na forumu slika nje od prije par godina u Kninu na pomocnim postoljima.

Mislim da su postolja zavrsila na nekoj od one dvije 2061 sto su zadnje vozile.

Link to comment
Share on other sites

Ovo je još žalosnije od onog zaraslog kolosjeka koji sam ja snimao, a još je žalosniji stav ovih koji su ti rekli da ne smiješ snimati..

 

Jel zna neko koliko ima električnih koje su u sličnom stanju ?

Od Konjščine do Sibira...

Link to comment
Share on other sites

Ovo je još žalosnije od onog zaraslog kolosjeka koji sam ja snimao, a još je žalosniji stav ovih koji su ti rekli da ne smiješ snimati..

 

Jel zna neko koliko ima električnih koje su u sličnom stanju ?

U takvom stanju nije niti jedna. A GP na RK čeka barem 4 kom. ASEA nulte podserije.

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Tužno i jadno. Iskreno žalosno. Ah, nemam drugih riječi...

 

Zeus, ne znam kak si uspel tam prejti i još imati treznu glavu kad su ovi došli piliti s nekim glupim pravilima koja niko normalan ne razme a ostali ne preispituju.

 

Možda malo pretjerujem i dramatiziram bezveze, ali ovo je jedan tužan odraz društva u kojem živimo. Samo je malo organizacije potrebno i većina tih lokomotiva bi vozila. Ili bi barem bila pošteno penzionirana jer bi prugom prašile nove. Ah, ah...

 

U svakom slučaju hvala ti Zeus na ovom putopisu, kolko je god tragičan, ipak ima neku ljepotu.

 

Pozz!

Link to comment
Share on other sites

Putopis je ujednom tužan i veličanstven. Svaka čast.

 

Jedna stvar mi vrlo zanima? Prije rata, kada je Unska pruga bila elektrificirana, gdje su se bavili s električnim lokomotivama? Depo Knin očito nije elektrificiran i nikada nije bio. Barem (kad ja sam bio tamo) nisam našao tragove elektrifikacije. Žice vode samo do odvojnice prema depou.

 

Kako je onda bilo s brzim vlakovima ZG/BG – Bihac – Knin – Split? Do Knina je bila pruga „pod strujom”, a u Kninu je trebalo zamjeniti lokomotivu. Al’ kamo su išli električne bez odgovarajućeg depoa? Možda su čekali vlakove nazad prema sjeveru?

 

Nestrpljivo čekam odgovore. :)

Levente -- pozdrav iz Mađarske

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...