seabral Posted January 4, 2011 Share Posted January 4, 2011 Sljedeći dan nakon izleta u Ljubljanu (link) i tumaranja po ljubljanskih pet strana svijeta otišao sam bliže Zagrebu - na Kupu. Zašto baš na Kupu ? Zato jer je ona jednako lijepa i u ljeti i u zimi. Uz nju prolazi meni najljepša pruga u Hrvatskoj, a kojom sam se dosta puta vozio (link) i jednom doslovce prohodao (link). Ideja za taj izlet mi je došla dok sam se vraćao u vlaku iz Ljubljane, a vrijeme putovanja iz Ljubljane do Dobove sam iskoristio da provjerim vozne redove i isplaniram detalje za idući dan. Polazna točka je Karlovac. Vrijeme je bilo sunčano, ali ispod ledišta. Karlovac rasputnica - lijevo se odvaja pruga za Kupu, u sredini je pruga za Zagreb, a desno se odvajao paralelni kolosijek, koji se nekih kilometar dalje odvajao prema Sisku. Nažalost, ratni vihor ga je odnio zauvijek, a ostaci se mogu vidjeti u jednom od naših zajedničkih putopisa (link). Ozalj .... stari grad na Kupi. Doslovce stari, jer ova zidina nad ovim gradom već stoljećima uspješno odolijeva svojim godinama i zubu vremena. Malen si, uzak i trošan al ti me ipak nosiš čamče na Kupi sve kamenje mojih briga sve gvožđe mojih mržnja sve olovo mojih čekanja prenosiš preko vode... (Vladimir Nazor) Ozalj nije samo dvorac. Nije samo ni Kupa. Ozalj je i stara Munjara. A do stare Munjare se dolazi preko mosta na Kupi. S mosta se pruža prekrasan pogled na stari grad, na rijeku koja tiho teče ... ... i na kupalište koje čeka ljetne dane Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted January 4, 2011 Author Share Posted January 4, 2011 S druge strane mosta tišine nema. Huk vode odaje snagu koja se ovdje ponosno otkriva dok milijarde kapljica pršte na sve strane ... ... tvoreći oblake najraznovrsnijih oblika i rojeve sitnih kapljica koje vrludaju zrakom oko mene Stara Munjara ... to je još jedan od simbola Ozlja. Prvih sto godina je već prošlo iza nje. Preživjela je ona i ratove i tehničke napretke .... i dalje vjerno služi Karlovčanima, a mi joj poželimo i drugu i još mnoge buduće stogodišnjice .... ... ona to svojom ljepotom zaista zaslužuje Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted January 4, 2011 Author Share Posted January 4, 2011 Lijepo je bilo promatrati staru Munjaru, uživati u njenoj snazi i patini, ali moramo dalje .... vraćam se na obalu jer se bliži vrijeme nailaska vlaka ... a to je ovdje uz Kupu, drveni čamac i stari kameni grad poseban doživljaj. Nakon prolaska vlaka, prelazim Kupu i penjem se na stari grad Ozalj. On se spominje se već od trinaestog stoljeća, imali su ga i Frankopani i Zrinski, a u svojoj povijesti je bio i rušen i nadograđivan. Već sam u više navrata na forumu napisao kako jako volim stare utvrde i gradove. Stoga vas i u ovoj priči nakratko vodim sa sobom u ovaj lijepi stari grad. Pogled na kupalište i most kod Munjare ... ... i na susjednu obalu Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted January 4, 2011 Author Share Posted January 4, 2011 Moćni stari zidovi Kula koja se obnavlja Stražarnica Nema da uđe nitko tko nije poželjan ... Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted January 4, 2011 Author Share Posted January 4, 2011 S jedne od zidina se pruža prekrasan pogled na prugu koja vijuga zajedno s Kupom ... ... i na vlak koji vijuga zajedno s njima Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted January 4, 2011 Author Share Posted January 4, 2011 Sljedeća destinacija je slap na Kupi. Nalazi se pored ŽCPR-a gdje se ponovno spajaju cesta i pruga. Prije toga pruga prolazi kroz kolodvor Zaluka, ulazi u tunel (kojeg sam također prošle godine prohodao ), te dolazi do ceste koja se upravo spustila nakon prolaska preko brdskog prijevoja. Odavde nadalje cesta i pruga vijugaju zajedno pored Kupe Slap u snijegu .... ima nečeg posebnog u tome Pogled na hladnu rijeku ispod slapa Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted January 4, 2011 Author Share Posted January 4, 2011 Sretnici koji su nekad živjeli usred ove ljepote .... ... i svakodnevno mogli gledati vodenu igru rijeke koja te nikako ne može ostaviti ravnodušnim Iznad slapa je mali skoro zboravljeni ŽCPR. Tu je i prometni znak kakvih smo se nagledali u zlatno doba bivše države i kakvih više skoro nigdje nema. Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted January 4, 2011 Author Share Posted January 4, 2011 Sve skupa čini vrlo idiličan pogled A usred te idile, nailazi novi vlak Pitam se da li itko od putnika promatra ljepotu pored koje upravo prolazi Ako promatra, mogu samo reći "blago njemu .... " Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted January 4, 2011 Author Share Posted January 4, 2011 Kao što sam rekao, Ozalj nije samo Kupa, nije samo Munjara, nije samo ni stari grad .... Ozalj ima i željeznički kolodvor Malen je, ali je lijep Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted January 4, 2011 Author Share Posted January 4, 2011 Po čemu je značajan Zorkovac na Kupi ? Po ovom ŽCPR-u ? Teško da bi ga itko po tome pamtio. Niti po objektu napuštenog stajališta Zorkovac Polje, na kojem je ime stajališta još uvijek napisano na dva pisma. Ne znam kad je ono napušteno ... zadnji vozni red kojeg posjedujem i gdje mogu vidjeti da se spominju zaustavljanja vlakova na ovom službenom mjestu je iz 1938. godine. Za ovu prugu je Zorkovac bitan jer ovdje pruga prelazi Kupu, točno između nekadašnjeg stajališta Zorkovac Polje i stajališta Zorkovac. Osim vlakova .... .... preko ovog mosta mogu Kupu prijeći i pješaci Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted January 4, 2011 Author Share Posted January 4, 2011 Pogled s mosta na stari bunker .... kad su ga gradili i tko je sve iznutra čuvao ovaj most ? Kupa je ovdje jednostavno prekrasna. Ovako se vidi prema Karlovcu .... ... a ovako prema Ozlju, zajedno sa sjenom mosnog luka S druge strane Kupe, pogled prema bivšem stajalištu Zorkovac Polje na suprotnoj strani Ovo je pogled s istog mjesta prema stajalištu Zorkovac. Ono se nalazi pored skladišta, iza kuće koja je u prvom planu Na stajalištu se nalazi nekakav manipulativni kolosijek A stajališna zgrada izgleda kao da je nekad imala kolodvorsku funkciju Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted January 4, 2011 Author Share Posted January 4, 2011 Vraćam se preko mosta na Kupi na drugu stranu. Dok sam ga prelazio, locirao sam odlično mjesto za sačekušu za vlak koji će uskoro naići. To je nečija splav na kojoj ostaju moji tragovi u snijegu Do nje vode ove skliske stepenice ... Sa splavi se pruža odličan pogled na most .... ... ali i na selo Zorkovac ... i na zrcalno mirnu Kupu Po ne znam koji put toga dana, fotkam istog Šveđana ... ali ne znam na kojem mjestu mi je ljepši Da ne bi bilo zabune, tog istog Šveđana ću istog dana fotkati još dva puta Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted January 4, 2011 Author Share Posted January 4, 2011 Fotkao sam ga nakon što sam se vratio u Karlovac i odabrao novo mjesto za sačekušu. Prvi put me iznenadio kad sam zaboravio da će taj Šved krenuti prema Dugoj Resi ... ... dok ću ja ići posjetiti stare šinobuse. Okretaljka Ovo su tužni ostaci ljepotana koji su do zadnjeg trenutka vozili na ozaljskoj pruzi Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted January 4, 2011 Author Share Posted January 4, 2011 Ipak su nakon 50 godina vjernog služenja zaslužili malo više brige i poštovanja .... Žalosno .... Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted January 4, 2011 Author Share Posted January 4, 2011 Nakon ovih ne tako lijepih prizora odlazim do mosta. Preko njega upravo dolazi manevra A odmah nakon prolaska manevre sam siguran da mogu bez opasnosti napraviti ovu fotku sa sredine mosta Ovo sam pročitao tek nakon fotkanja prethodne fotke S mosta se pruža lijepi pogled na Kupu, na moju buduću sačekušu pored nje i na stari grad Dubovac Eh, ne mogu si pomoći, zaista me privlače svi ti stari gradovi Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted January 4, 2011 Author Share Posted January 4, 2011 Na sačekuši .... dolazi manevra, ali staje na početku mosta. Ubrzo nakon toga se vraća natrag Ne znam da li ovo još nečemu služi, ali izgleda interesatno Dok sam čekao na vlak, spazio sam i ovu patku ... ... ali je i ona spazila mene Za kraj putopisa, još par fotki sa sačekuše .... Dinko-KA će sad sigurno znati gdje je to Manevra na početku mosta, po ne znam koji put ... "Moj" Šved danas, po ne znam koji put ... Nagibni, po prvi put ... ... i za kraj, putnički za Moravice, po prvi put "pravi" vlak s lokomotivom i vagonima danas U jednoj temi u podforumu Fotografija me je Dinko upitao Voliš ti tu našu Kupu, ha? Zar je nakon ovog putopisa potreban još kakav odgovor ? *** kraj *** Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
josip Posted January 4, 2011 Share Posted January 4, 2011 Seabrale, lakše te uhvatiti na fotografiji nego u stvarnosti, šala. Prekrasno kao i uvijek, Kupa, željeznica, snijeg... Kad se to spoji ispadne prava uživancija, samo me kraj putopisa rastužio vidjevši one šinobuse... Ali tako nam je sa svakom lokomotivom ili vozilom na ovim našim prostorim Quote Flickr account Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ćiro_bos Posted January 4, 2011 Share Posted January 4, 2011 Još jedan u sridu! Oduševljen sam prizorima, ali i ovim fotografom. Bravo! pozdrav... Quote Posavina exspres Link to comment Share on other sites More sharing options...
ivog Posted January 4, 2011 Share Posted January 4, 2011 Svaki putopis sve bolje i bolje, kaj reći više.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted January 4, 2011 Share Posted January 4, 2011 Ovo je naprosto fascinantni putopis. A ja ne bih bio ja kad ne bih dodao neke opaske. kupalište koje čeka ljetne dane Tu sam bio na roštilju sredinom devedesetih. Ostatak ekipe doputovao je cestom, a ja naravno vlakom. Po čemu je značajan Zorkovac na Kupi? Po tome što sam ja 25 godina stanovao u Zorkovačkoj. Pogled s mosta na stari bunker .... kad su ga gradili i tko je sve iznutra čuvao ovaj most? To se ne zove bunker već blokhauz. Građen je u vrijeme II. SR za zaštitu mosta od diverzija, a unutra su vjerojatno bili domobrani. Možda i Nijemci ili Talijani, tko će ga znati... Ovo su tužni ostaci ljepotana koji su do zadnjeg trenutka vozili na ozaljskoj pruzi Većina tih šinobusa vozila je na pokojnoj pruzi Karlovac - Sisak. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
inflameswetrust Posted January 4, 2011 Share Posted January 4, 2011 3 stvari. 1. svaki tjedan putopis jedan. Sa 103 godine kada možebitno prestaneš, vjerujem da ćeš završiti u TV kalendaru zbog kvalitete odrađenog!!! 2. ovaj bunker (Blockhouse ili Blokhauz?) je služio kao zaštita protiv praktički isključivo pješaštva, barem koliko ja znam. Ima ih mnogo uz prugu X koridora, i nadam se da ću jednog dana pješke obići svaki od njih ! 3. mislim da si upravo prikazao najbolju prugu za muzejski vlak Quote Moje fotografije. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zeus Posted January 4, 2011 Share Posted January 4, 2011 Hvala ti na još jednom vrhunski odrađenom putopisu, koji obiluje izutetnim pejzažnim fotografijama, koje su melem za oči i dušu svakog railfana. Što reći, nego BRAVO. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted January 4, 2011 Share Posted January 4, 2011 ovaj bunker (Blockhouse ili Blokhauz?) je služio kao zaštita protiv praktički isključivo pješaštva, barem koliko ja znam. Ima ih mnogo uz prugu X koridora, i nadam se da ću jednog dana pješke obići svaki od njih! Dobro znaš. Blokhauz (od njemački blockhaus, engleski blockhouse) je fortifikacijski objekt namijenjen za obranu od protivnika koji ne raspolaže teškim oružjem (topništvom), a namjena mu je zaštita/kontrola određenog područja i naročito komunikacija. U II. SR na području ex Yuge Nijemci i njihovi saveznici podigli su ih više tisuća, najviše uz željezničke pruge i objekte željezničke infrastrukture. Građeni su (zidani) uglavnom od cigle, u pravilu na više etaža, s puškarnicama i otvorima za strojnice te skloništem. U nekim zemljama blokhauz se smatra jednom vrstom bunkera. No, pod nazivom bunker obično se podrazumijeva fortifikacijski objekt od armiranog betona, balvana ili kamena, koji je sposoban izdržati paljbu topništva manjih kalibara. A da ćeš pješice obići svaki blokhauz... Iako je većina u međuvremenu porušena, u Hrvatskoj ih je ostalo dovoljno da imaš što obilaziti do mirovine. Seabral, ti si prvi počeo. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nikola-Zabok Posted January 4, 2011 Share Posted January 4, 2011 Hvala Ti na veličanstvenom putopisu koji obiluje prekrasnim pejzažnim i željezničkim fotografijama. Nema ljepše kombinacije od predivnog krajolika uz rijeku i vlakova. Šteta što šinobus više ne vozi, odlično bi se uklopio u tvoj putopis. Svaka čast na trudu i realizaciji Quote HŽ VUČA VLAKOVA sedam-jedan-dva-jedan - Plavac je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
VICTOR Posted January 4, 2011 Share Posted January 4, 2011 Jednostavno BRAVISSIMO Quote Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.