Jump to content

Carpe diem: kolodvor Sesvete, 6. studenog 2010.


Stanley

Recommended Posts

Još jedan neočekivano lijep dan. Za penzića koji cijeli život ''laufa'' okolo pravi izazov.

Moja mladež uputila se nekamo u goste, a ja sam odlučio iskoristiti priliku i još jednom uskladiti rutu svojih šetnji s instinktom railfana. I, da ne duljim, eto mene u Sesvetah.

Za one koji ne znaju, a takvih je malo, kolodvor Sesvete nalazi se na dva magistralna željeznička koridora: Budimpešta - Zagreb - Rijeka i Ljubljana - Zagreb - Beograd - Atena/Istanbul. Od Zagreb Glavnog kolodvora udaljen je 11 km, a od Dugog Sela 10 km.

U kolodvoru Sesvete također se odvaja dvokolosječna pruga za smjer Zagreb Resnik - Zagreb Žitnjak - Zagreb Ranžirni kolodvor & Velika Gorica.

Stoga je kolodvor jedan od većih i ima 8 kolosjeka plus slijepi i industrijski kolosjeci.

Uostalom, kolosječna situacija vidi se u prometnom uredu:

 

pb060002.jpg

 

Odmah po dolasku javio sam se prometniku i pokazao mu dozvolu za snimanje. S obzirom da je čovjek upravo bio pri gablecu, a i moje vrijeme je imalo zadane okvire, skratio sam bavljenje u uredu na minimum i izašao na friški zrak.

Ovo je pogled prema zapadu tj. prema Glavnom i Ranžirnom kolodvoru:

 

pb060006.jpg

 

Zgrada kolodvora Sesvete:

 

pb060009.jpg

 

Pogled prema istoku tj. Dugom Selu:

 

pb060010.jpg

 

Odlučio sam najprije krenuti prema istočnoj strani kolodvora. Za oko mi je zapela ova neobična kombinacija nosača KM:

 

pb060012.jpg

 

Prvi (bivši manipulativni) kolosjek očito dugo nije vidio kotača:

 

pb060014.jpg

 

Po drugom kolosjeku se nešto nedavno kotrljalo:

 

pb060015.jpg

 

Rekao bih da je i ovo (bila) željeznička zgrada:

 

pb060017.jpg

 

Čovjek na gornjoj slici, nakon pozdrava ''dobar dan - dobar dan'', pitao me: - Je li to za Željezničar?. - Valjda ga je prevario reflektirajući prsluk, ili bogtepitaj što. Odgovorio sam: - Ne, to vam je za prijatelje željeznice. Nećete vjerovati ali ima i takvih. :wink:

Nego, kako sam se približio kraju kolodvora valja meni na drugu stranu:

 

pb060018.jpg

 

Ta druga strana bio je južni dio kolodvora, iza 8. kolosjeka. Tamo se motaju ptičurine poput ovog gavrana:

 

pb060020.jpg

 

Biti će da ga je moj reflektirajući prsluk iritirao, jer se ubrzo premjestio na sigurniji položaj:

 

pb060024.jpg

 

Nastavak slijedi

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Kad porastem biti ću i ja veliki stup:

 

pb060027.jpg

 

Uz prugu se nalazi nekakvo dvorište, valjda neka firma:

 

pb060030.jpg

 

Ovdje čuvam ja:

 

pb060031.jpg

 

Industrijski kolosijek po kojem se motala ona psina s jedne strane vodi u šturc, a lijevo ide ne znam kamo (mesna industrija Sljeme, poslovna zona ili...?):

 

pb060034.jpg

 

Preko industrijskog kolosjeka prelazi makadamski putić, a ovo je ŽCPR. Ne znam zašto mi se čini da je Andrijin križ okrenut naopako:

 

pb060036.jpg

 

Konzole KM, 8 kolosjeka pod naponom:

 

pb060037.jpg

 

No comment:

 

pb060038.jpg

 

Malo signalizacije:

 

pb060040.jpg

 

Netko je imao višak betona, pa...

 

pb060044.jpg

 

Je li to ostalo od ovih improviziranih stuba, koje vode izravno na prugu?

 

pb060046.jpg

 

Nastavak slijedi

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

U to je počela parada vlakova. Prvi se pojavio ovaj teretnjak. Zaustavio se u kolodvoru, na prolaznom kolosjeku, gdje je strojovođa (pretpostavljam) primio od prometnika nekakav nalog ili upute. Isto je bilo i sa strojovođom Mađara koji me dovezao iz Vrapča.

Ovaj teretnjak bio je vrlo dugačak. Nabrojao sam 29 vagona ili 116 osovina:

 

pb060056.jpg

 

Skretnica, odvajanje industrijskog kolosjeka kojeg sam već prikazao:

 

pb060058.jpg

 

Na sjevernoj strani primjećujem opomenicu ''granica manevarske vožnje'':

 

pb060066.jpg

 

Nastavio sam hodnju prema istočnom kraju kolodvora, sada pobočnim asfaltiranim putem:

 

pb060067.jpg

 

Jedan od izlaznih signala u smjeru Dugog Sela:

 

pb060069.jpg

 

U smjeru kretanja naišao sam na:

 

pb060070.jpg

 

ŽCPR na istočnom kraju kolodvora:

 

pb060071.jpg

 

To pričaj nekom drugom:

 

pb060072j.jpg

 

Iz smjera ŽCPR čula se zvonjava, što je najavilo dolazak vlaka. A pojavio se ovaj brzak iz Beograda, koji je samo protutnjao kroz kolodvor:

 

pb060075.jpg

 

Čini se da se sprema zamjena konzola KM:

 

pb060078.jpg

 

Nastavak slijedi

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Na istočnoj strani kolodvora je opet neko odvajanje kolosjeka, pa sam krenuo u izvide o čemu je riječ...

 

pb060080.jpg

 

... kadli se, ničim izazvan, pojavio novi brzi vlak iz istog smjera:

 

pb060084.jpg

 

I on je samo prohujao kroz kolodvor:

 

pb060085.jpg

 

Ono ''prohujao'' valja shvatiti uvjetno. Naime, brzina je 80 km/h. A vlak za Budimpeštu vučen parnom lokomotivom serije 11, u kojem sam se vozio Anno Domini 1966., prolazio je kroz Sesvete s 90 km/h. O brzinama osamdesetih da ne govorim. Pametnome dosta.

Vratimo se na zanimljivosti uz prugu. Još jedan stup KM, djeluje malo ''spigano'':

 

pb060089.jpg

 

Industrijski kolosijek se dijeli na dva i očito je da se koristi:

 

pb060091.jpg

 

pb060093.jpg

 

S lijeve strane slijepi kolosijek završava negdje u džungli:

 

pb060098.jpg

 

Iz smjera ŽCPR stalno se čula zvonjava. Imao sam jedinstvenu priliku uhvatiti dva vlaka u mimoilaženju:

 

pb060099.jpg

 

Onaj iza bio je vjerojatno putnički iz Vinkovaca (ili Koprivnice?):

 

pb060100.jpg

 

Bilo mi je dosta istoka, pa sam odlučio uputiti se na zapadni kraj. Pogled prema ŽCPR:

 

pb060102.jpg

 

Nastavak slijedi

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Opći povodanj Mađara vlada ovim prostorima:

 

pb060103.jpg

 

A jesi uporan:

 

pb060108.jpg

 

Osmi kolosijek nije baš u blistavom stanju:

 

pb060111.jpg

 

Ako sam (izdaleka) dobro čuo razglas, ovo bi trebao biti ubrzani za Osijek:

 

pb060120.jpg

 

Poslužio sam se ovim makadamskim putem da vidim što se krije na zapadnom kraju kolodvora:

 

pb060122.jpg

 

Najprije sam naišao na službeni vagon za sabirno-manipulativne teretne vlakove:

 

pb060126.jpg

 

pb060130.jpg

 

pb060133.jpg

 

pb060136.jpg

 

Kilometarska oznaka, malo stidljivo skrivena (piše 435):

 

pb060142.jpg

 

Nastavak slijedi

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Tu sam se, u ozračju blagih jesenskih boja i kojekakvih željezničkih motiva, prisjetio naših riječkih prijatelja pa im posvećujem poznati motiv (jest da ne piše Armada, al' hebi ga, ovo je ipak domaći teren):

 

pb060145.jpg

 

Od 8. kolosjeka opet se odvaja neki slijepi, a ovo je pripadajuća skretnica:

 

pb060146.jpg

 

Izlazni signali na zapadnoj strani kolodvora:

 

pb060150.jpg

 

Ove hektametarske oznake, moram priznati, malo zbunjuju:

 

pb060158u.jpg

 

Dalje niz slijepi kolosijek:

 

pb060162.jpg

 

pb060166.jpg

 

pb060175.jpg

 

Prema zapadu iz kolodvora izlaze čak 4 kolosjeka, stoga ne manjka ni ''englezerica'':

 

pb060170l.jpg

 

pb060172.jpg

 

pb060177.jpg

 

Nastavak slijedi

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Pogled ''preko puta'' - tu je nekada bilo područje za pretovar robe:

 

pb060180.jpg

 

Krajnja točka do koje sam dospio na zapadnoj strani kolodvora, tj. u smjeru Zagreba, bio je ovaj ŽPPR (željezničko-pješački prijelaz u razini).

I tu je zvonilo češće i glasnije nego li nekada u zagrebačkoj Prvoj gimnaziji:

 

pb060186.jpg

 

Kao što se vidi iz priloženog:

 

pb060192.jpg

 

Maknite mi se s puta:

 

pb060193.jpg

 

Još jedan dugački teretnjak. Skrenuo je s prolaznog 4. na 6. kolosijek, a ja sam oštroumno zaključio da je to zbog pretjecanja i da će iz smjera Zagreb Glavnog naići nešto jako brzo:

 

pb060194.jpg

 

pb060199.jpg

 

Naravno da sam pogodio:

 

pb060209.jpg

 

Nažalost nisam imao vremena ići dalje prema zapadu, a tu je ostalo štošta za snimiti. Stoga tek kratko pojašnjenje za neupućene:

- dva lijeva kolosijeka vode prema Resniku, Žitnjaku i Ranžirnom kolodvoru

- iduća dva kolosjeka vode prema Borongaju i Zagreb Glavnom kolodvoru

- krajnji desni kolosijek (a on me najviše intrigirao) je industrijski za tvornicu Marijan Badel; čini se da više nije u funkciji, a nekada je u krugu tvornice stajalo više vagona-cisterni s natpisom ''za melasu''; melasa je inače glavni sastojak pića zvanog Mirogojac, a koje se proizvođač usuđuje nazvati konjakom

Evo kolosječne situacije na zapadnom izlazu iz kolodvora Sesvete:

 

pb060204.jpg

 

Zatim sam se uputio duž sjeverne strane kolodvora prema glavnoj zgradi i peronima. Još jedna ''englezerica'':

 

pb060212.jpg

 

Zadnje odrediše moje današnje hodnje bilo je područje (nekadašnje) za pretovar robe.

Zgrade robnog skladišta više nema, počivala u miru, a od svega je ostalo ovo:

 

pb060213.jpg

 

Nastavak slijedi

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

I ovdje su ''parkirani'' dijelovi nosača KM:

 

pb060214.jpg

 

Usamljeni prag u bespuću travnate zbiljnosti:

 

pb060215.jpg

 

Ovo je valjda bik:

 

pb060216.jpg

 

Usamljeni vagon kao uspomena na slavnije (čitaj: prometom bogatije) dane:

 

pb060222.jpg

 

pb060226.jpg

 

Taj ionako nije za javni prijevoz robe:

 

pb060227.jpg

 

pb060228.jpg

 

Još jedan teretnjak. Čini mi se, sudeći po vremenu snimanja i zapisu u drugoj temi na forumu, da bi to mogao biti onaj iz čuvene (novopečene) firme SHS:

 

pb060225.jpg

 

Skretnica gdje se odvaja bivši pretovarni kolosijek:

 

pb060231.jpg

 

I tako, nakon što sam zatvorio krug, nađoh se blizu perona. Ovi što ih vidite na slici čekali su istog Mađara (za Harmicu) kao i ja, stoga je valjalo pospremiti prsluk i fotoaparat, te požuriti među gomilu:

 

pb060234.jpg

 

Svršetak

P.S. Ivog, ne pitaj već šibaj među kolodvoropise :wink:

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

U smjeru kretanja naišao sam na:

http://img232.imageshack.us/img232/2465/pb060070.jpg

.... naišao si na PP Maksimir - jedan od posljednjih dućana namještaja u Zagrebu u stilu 70-tih (ako ne i posljednji). Ovaj potpuno neklimatizirani derutni dućan se od tada valjda uopće nije obnavljao ... a najvjerojatnije niti većina asortimana kojeg tamo prodaju.

 

Kad sam svojevremeno tražio pristup tom dućanu, primijetio sam dosta aktivnih i još više neaktivnih industrijskih kolosijeka u blizini i predbilježio si Sesvete kao jednu od destinacija za željezničku arheologiju. Ovim odličnim kolodvorpisom si me podsjetio na ta razmišljanja. :wink:

Link to comment
Share on other sites

P.S. Ivog, ne pitaj već šibaj među kolodvoropise :kul

 

Isss..

 

Baš ne čitam Putopise u zadnje vrijeme, zbog sporog neta, al eto škicnem tu i tam poneki kraći (pročitati sve mi je domaća zadaća, a ko bu pročital Tomin i Zaaakkkaaaa..., pa trebalo bu mi najmanje 5 dana da to zbavim)..

 

Za ovaj sam pretpostavil da bi trebal među kolodvoropise, pa sam eto škicnuo malo.. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Odlično Suuper2.gifSuuper.gifSuuper2.gif

 

Lijepo si se prošetao po toplom jesenskom zraku, zar ne? Nemamo podataka o zadovoljenju kulturnih potreba - jesi li negdje štogod pročitao?

 

Tu sam se, u ozračju blagih jesenskih boja i kojekakvih željezničkih motiva, prisjetio naših riječkih prijatelja pa im posvećujem poznati motiv (jest da ne piše Armada, al' hebi ga, ovo je ipak domaći teren):

 

http://img600.imageshack.us/img600/4398/pb060145.jpg

Zahvaljujem na posveti - imat ću i ja nešto za Tebe ovih dana - samo da se malo saberem...

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Nemamo podataka o zadovoljenju kulturnih potreba - jesi li negdje štogod pročitao?

Sve je išlo po satnici (čitaj: voznom redu) i nije bilo potrebe za ubijanjem vremena.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Bravo Stanley. Prekrasno si nam, na sebi svojstven način približio još jedan vrlo važan kolodvor. :mrgreen:

 

Hvala ti. :kul

 

Čudno da opet nisi naišel na neki natpis s mojim nickom. :D

 

Da usput riješimo dilemu.

 

Onaj iza bio je vjerojatno putnički iz Vinkovaca (ili Koprivnice?):

 

http://img545.imageshack.us/img545/5018/pb060100.jpg

 

Putnički 2206 iz Koprivnice.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

U smjeru kretanja naišao sam na:

http://img232.imageshack.us/img232/2465/pb060070.jpg

.... naišao si na PP Maksimir - jedan od posljednjih dućana namještaja u Zagrebu u stilu 70-tih (ako ne i posljednji). Ovaj potpuno neklimatizirani derutni dućan se od tada valjda uopće nije obnavljao ... a najvjerojatnije niti većina asortimana kojeg tamo prodaju.

 

Kad sam svojevremeno tražio pristup tom dućanu, primijetio sam dosta aktivnih i još više neaktivnih industrijskih kolosijeka u blizini i predbilježio si Sesvete kao jednu od destinacija za željezničku arheologiju. Ovim odličnim kolodvorpisom si me podsjetio na ta razmišljanja. :evil:

Ako ćemo suditi po web-stranici asortiman je prilagođen 21. soljeću :wink:

http://ppmaksimir.hr/home/content/view/14/31/

Link to comment
Share on other sites

Ako ćemo suditi po web-stranici asortiman je prilagođen 21. soljeću :wink:

http://ppmaksimir.hr/home/content/view/14/31/

Ova web stranica i stvarnost su ti kao razlika između teorije i prakse. Tko uđe u onaj dućan i osjeti atmosferu, skužit će o čemu sam pisao. :evil:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Danas smo unučica Dina i ja krenuli na veliko putovanje - iz Vrapča čak do Sesvetah. Tamo sam je predao Didi (to je onaj drugi deda, a zove se Marko) i vratio se prvim vlakom natrag.

Malena je prije puta malo gunđala: - Ja ne volim vlak. - Svladao sam poriv da skočim na luster, pa sam blagim glasom pitao: - A zašto? - Zato jer se vlak mora čekati, njonji-njonji. - To su današnja djeca, navikla da ih pred kućom dočeka auto… Ali Dida, sveučilišni profesor, je u gužvi i zamolio me da budem unukodostavljač i unukopratitelj. Što se mora nije teško, pa čemu služi Deda nego da ga tlače obavezama koje roditelji ne mogu ispuniti jer su na poslu.

Kćer mi je dodatno utrapila i torbetinu s kojekakvim stvarima, jer se dijete vraća tek u nedjelju na večer. Uputili smo se na vlak broj 8027, a putem sam mojoj Dinči objašnjavao što znači izraz ''tegleći magarac'' koji dolazi od riječi ''tegliti''.

U Vrapču sam kupio dvije karte - jednu povratnu za odraslu osobu i drugu jednosmjernu za dijete. Nasuprot ranijem gunđanju Dini se svidjelo putovanje, a ja sam odlučio o tome izvijestiti svekoliko forumaško pučanstvo. Premalo za poseban putopis, pa dojmove u riječi i slici stavljam u najprikladniju temu.

Sada vidim da su mi stare slike nestale, uginule, preselile na ahiret, razbježale se... ali nema veze - što je tu je.

 

Čekanje vlaka u Vrapču:

 

nn2FHV4.jpg

 

Dvije mutne impresije sa Zagreb-Glavnog:

 

vY0v6hZ.jpg

 

a1GnQ3S.jpg

 

Dina se zna služiti fotoaparatom, a nije ni Deda za Bogom kamenje bacal:

 

9bioEcN.jpg

 

Maksimir:

 

2XQ9Fsx.jpg

 

Stara grbina u Trnavi još odolijeva zubu vremena:

 

SllvfV6.jpg

 

Jedna putna:

 

8G8bouE.jpg

 

I eto nas u Sesvetah. Nakon primopredaje unučice i oproštajnih pusica imao sam vremena na kratko procunjati po kolodvoru. BBB-i su se zbilja potrudili:

 

kiniem6.jpg

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Dvije impresije s kolodvora:

 

KSmrU2W.jpg

 

vTQJmKp.jpg

 

Bože blagi,

ima li

da negdje nema

ovog de-ema:

 

Ly1kVXN.jpg

 

Nekada je pisalo ''Krčma kod Jele Napijalice'', ''Klobučarija Franjo Čuček'' itd., a sada Senator, San Antonio… Živi Teksas:

 

1L3FCrc.jpg

 

Usamljeni vagon Infre (valjda):

 

DCOTM9l.jpg

 

Jesi klonula tijelom, ali ne i duhom:

 

yWlVJhc.jpg

 

I dvije sličice s povratka u Home Sweet Home. Novi kanal za nešto, a usput sam vidio i par šljakera:

 

fCoPEsk.jpg

 

Za kraj objekt za eliminaciju ''onih'' supstanci iz organizma u Trnavi:

 

ccYH7FB.jpg

 

U vožnji na povratku primijetio sam da se po sjevernom kolosijeku u duljini od nekoliko kilometara klizi kao po maslacu, praktično bez ikakvom zvuka, no svemirskom brzinom od odokativno 60 km/h. A kada smo došli na tadam-tadam i klingl-klangl, brzina je povećana na cca 80 km/h (dionica na vijaduktu). Nepoznati su putevi Gospodnji…

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

...

Usamljeni vagon Infre (valjda):

...

 

Infra nema G-kola. To su (najvjerojatnije) od Pružnih građevina.

 

...

U vožnji na povratku primijetio sam da se po sjevernom kolosijeku u duljini od nekoliko kilometara klizi kao po maslacu, praktično bez ikakvom zvuka, no svemirskom brzinom od odokativno 60 km/h. A kada smo došli na tadam-tadam i klingl-klangl, brzina je povećana na cca 80 km/h (dionica na vijaduktu). Nepoznati su putevi Gospodnji…

 

 

To je zato jer je na remontiranom dijelu lagana vožnja, a na davno remontiranom vijaduktu redovna brzina iz VR-a.

Vjeruj mi - nema tu nikakvog čuda. Sve je baš kak treba biti. :mig:

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Danas su me djedovske dužnosti opet odvele u Sesvete, pa ne škodi kratak osvrt. Između ostalog da ne pomislite kako je Stanley pod stare dane pobenavio i samo ruši avione, buši tenkove i priča kako je štambiljao pisma.

Moja Dina provodi današnji dan u Sesvetama kod drugog djeda, znak prepoznavanja Dida ili Đedo, i naravno pripadajuće bake. Pa sam umoljen obaviti dostavu žurne pošiljke na odredište, što mi je kao obično bila ugodna dužnost.

Putem je moja Dinčica naučila i jednu lekciju iz poznavanja željeznice. Kad smo u Vrapču sjeli u Macosu pitala me kakav je ovo čudni teretnjak. Odmah sam joj objasnio da je ovo putnički vlak za prijevoz ljudi, a teretnjaci služe za prijevoz različite robe. U Črnomercu sam joj pokazao kako izgleda teretni vlak i čudila se jer ima puno vagona. Na kraju me pitala: - Deda, ti još uvijek voliš vlakove? - Naravno. I velike i male.

Kako je između izravnih vlakova Vrapče - Sesvete subotom prije podne golema rupa morali smo na Glavnom presjesti u putnički za Vinkovce. Imali smo samo 6 minuta vremena za trku od IV. do III.a perona, ali smo stigli na vrijeme. U Sesvetama nas je dočekao Dida i preuzeo dalju nadležnost u slučaju, a ja sam imao još dvadesetak minuta do vlaka za povratak pa sam malo prošvrljao kolodvorom.

Toliko za uvod. Sve u svemu ništa posebno, ali je meni bilo ugodno.

 

Moja Dina obožava jaglace:

 

PaBh8Uc.jpg

 

A isto tako i deda:

 

IgAayMm.jpg

 

U putničkom za Vinkovce - malo smo zamišljeni:

 

LZWKnT0.jpg

 

Viđeno sto puta, ali nek' se nađe:

 

mvvo09A.jpg

 

DAmzs8f.jpg

 

2dYDUOQ.jpg

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Kolodvor Sesvete, civilna strana:

 

ObVYPjk.jpg

 

vXGxuKs.jpg

 

Ex vagon kao garaža:

 

V9OaWFN.jpg

 

Ova ograda mi vuče na željezničku arhitekturu:

 

N3VDufe.jpg

 

Službene prostorije:

 

Z72n8Yi.jpg

 

Jer bi mogao stradati od vlakova koji prolaze jedan za drugim (mo'š mislit):

 

cHBgCAk.jpg

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Električari, ki vrag je u ovoj kutiji:

 

KuzXHNn.jpg

 

Zvonici župne crkve Svih svetih:

 

OVoWRBW.jpg

 

Zgrada kolodvora s druge strane:

 

9NmlhwH.jpg

 

Još malo pružnih vozila:

 

qedDXW3.jpg

 

feB4IrX.jpg

 

I za kraj Mađar Dugo Selo - Harmica u daljini:

 

LLf93yY.jpg

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Djeteršce je prekrasno. Ti s time više nemaš puno, ali Tampi i donatoru gena sve čestitke!

(Jedino bih očekivao da dijete kao znak raspoznavanja & obiteljske pripadnosti u ruci drži zengvič, pogotovo za vožnje vlakom Krepah.gif)

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...