Pfaff Posted May 3, 2010 Posted May 3, 2010 Tijekom ovih kusastih prvomajskih praznika (eh, gdje su ona vremena – al' nemojmo o tome) pokušao sam ponovno ostvariti svoju nakanu u smislu snimanja vožnje vlakom od Benkovca do Knina. Pokazalo se neizvedivim. Izgleda da ne postoji vlak koji vozi od Zadra do Knina, malo se odmori pa ode natrag. Odmara se malo predugo za moj ukus, a nije mi bio ideal provesti nekoliko sati u Kninu. Svejedno, odlučih otići Pfaffmobilom II. do neke pruge da mi ne propadnu praznici. Zapravo, zašto ne i do Knina? Makar da provjerim hipoteze o okretaljki . Dan je bio prekrasan, sunčan. Namjestio sam na GSM-u "Knin" i krenuo. Prošao sam kraj Karinskog mora... ... približio se Obrovcu... ... i divio se veličanstvenom pogledu na Tulove grede i Mali Halan Onda me GSM odveo najkraćim putom do Kaštela žegarskog. Cesta je bila divna, dobar asfalt, široka (2 x 4), nigdje nikog... Dok nisam ugledao osamljenu tablu na kojoj je pisalo: "Kraj asfalta". Glp! Bože mili, kud sam zaš'o? Nakon 8 km drmusanja stigoh do Ervenika. Gledam u kartu, al' idem pitati i aboridžane. Pod žarkim suncem svega nekoliko ovaca stisnulo mudre glave na kup. Tu neće biti vajde, odem ravno jedinim uočljivim asfaltiranim putom... Heureka! Civilizacija! Eto mene u glavnom gradu Bukovice. Kistanje. Pogled niz prugu prema Benkovcu... ... i uz prugu prema kolodvoru Kistanje i dalje prema Kninu Pred kolodvorskom zgradom zatekoh dežurnog prometnika i skretničara. Pozdravih i čestitah im praznik rada. Ljubazno me dočekaše. Zabrinuto su se vrtili oko smrekice koja raste na I. peronu. Prije par godina dobili su ju kao podlogu za kićenje, a oni ju zabili u zemlju. I primila se. Pa da u bezvodnoj Bukovici ništa ne raste?! Sad ju tetoše, maze i paze. Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted May 3, 2010 Author Posted May 3, 2010 Kolodvorska zgrada. Raste tu još svašta. I poneki auto. Još cvjetova. Ovu opunciju su dobili nedavno i sad se brinu oko zalijevanja jer nisu dobili uputstvo za uporabu. Kako sam im rekao da će moj kolodvoropis kad-tad završiti na zeljeznice.net, dodao sam da ću im napisati i kako se njeguje pa evo: Raste u svakoj zemlji, ali se preporuča dodatak od 25% pijeska. Dobro uspjevaju na suncu i u polusjeni, a sve vrste traže dosta vode za velikih vrućina.. Nadam se da će pročitati. Ako ne, neka im netko lokalni prepriča! Nasmijali su se kad sam im rekao da se ta biljka još zove i svekrvin jezik Sanitarno-higijenski blok Slijedilo je pitanje: Oće bit kakav vlak? Naravno, odgovoriše, sad u 11:54 imamo križanje! Hohoho! Ipak nisam uzalud putovao. Najprije je stigao papagajko 5702 iz Zadra/Benkovca Lijep, čist, nepošaran, posjednut (3 putnika) A onda je iz Knina stigao i nešto ofucaniji rođak 5705. I u njemu je bilo nešto naroda... Evo kako to srečanje izgleda na filmu: Odoše svaki u svaje plave daljine, a deda odvodi unuku domu svome... Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted May 3, 2010 Author Posted May 3, 2010 Još par slika kolodvora. Skladište (nekadašnje) Ovo je, pretpostavljam, morala biti neka zgrada za osoblje. Tragovi ratnih i poslijeratnih razaranja su jako vidljivi u cijelom kraju. Ulaz u ćenifu (nedostaje vodokotlić koji, pretpostavljam, resi nečiji privatni objekat) Moćni reflektorski stup ukazuje da je ovdje nekad bilo dosta aktivnosti. Blagajna ne radi, ali u Kninu možete iznajmiti vjenčanicu ("Br. 38, nova, talijanska, nekorištena. Mijenjam za dječja kolica...") Zar nije rečeno da HŽ smanjuje broj osoblja??? Dašak prošle slave. Ajde, pa nije ni tako loše! Putnički prostori su oblijepljeni dječjim uradcima iako imam osjećaj da se baš ne koriste jer je kolodvor blizu mjesta. U čekaonici su si željezničari uredili dnevni boravak... ... a skretničar koji je u vojsci učio za kuhara sprema prvomajski obrok. Mirisalo je odlično pa se nadam da im je i prijalo! Još im jednom hvala na gostoprimstvu. Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
hadzibane Posted May 4, 2010 Posted May 4, 2010 Lepo,k'o i uvek! Nešto me,doduše, kamen ne privlači(imam jedan u bubregu i dosta mi je ),ali su predeli ipak za svako poštovanje. Još jedared,bravissimo za reportažu i čestitke izvestitelju uz nadu da je lepo proveo praznik (ne)rada.Ja jesam.Čitali smo i kuvali dva dana na vikendaji... Quote Druže Stari,skrenuo sam s' puta... Sad me jaše i Kurta i Murta.......
ruxrux Posted May 5, 2010 Posted May 5, 2010 He, he, ja bih definitivno rekao da je to jezik od moje punice Ne slušaj previše GPS, loše ćeš se provesti, ne zna baba unutra kako je nama vani, sto put sam se zeznuo, čak i u Zagrebu me vodi baba preko nečijeg dvorišta - ucrtano u zemljovid, a nema puta. Super ti je inače serija fotki, baš zanimljivo za nas koji ne poznajemo dobro tu prugu. Na onoj blagajni gdje si napisao "Dašak prošle slave" možda se nekad mogla kupiti karta i za Zagreb? Quote
Stanley Posted May 5, 2010 Posted May 5, 2010 Na onoj blagajni gdje si napisao "Dašak prošle slave" možda se nekad mogla kupiti karta i za Zagreb? Da Zagreb!? Prema VR 1978./1979. u Kistanju si mogao sjesti u izravni vlak ili bar vagon za Zagreb, Osijek, Beograd, Novi Sad i - čuj ovo! - Hamburg. S time da su vlakovi/vagoni za Zagreb i Beograd prometovali cijelu godinu, a za ostale destinacije do 30. rujna. A iz Kistanja se moglo putovati 1. ili 2. razredom, ili pak u WL (ako je bilo mjesta). Pretpostavljam da je uvaženi maestro Pfaff pod daškom prošle slave mislio na 1. razred(?). P.S. Nemoj da me koji opet proglasi ''nostalgičarem''. Quote Serija 05 je zakon!
Portos Posted May 5, 2010 Posted May 5, 2010 Nešto mi se često smucaš po srednjoj Dalmaciji. Mogao si barem autom otići do Rudine Ostrovice, da si se još i popeo na nju kakav bi vidik imao. Ja bijo, vidio, pače poslikao i objavio prošle godine... Vidim da Pfaffmobil II dobro služi Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d.
Pfaff Posted May 5, 2010 Author Posted May 5, 2010 Vidi, vidi! Netko ipak čita moje umotvore... A već sam bio zabrinut Pod "Daškom prošle slave" mislio sam općenito na vrijeme kad je blagajna radila, a narod se 'rpimice naguravao po čekaonicama i peronima... ... da si se još i popeo na nju kakav bi vidik imao...Vidim da Pfaffmobil II dobro služi Da popeo? Ti ja ličim na kozu? Dok Pfaffmobil služi, ja samo po putu Inače, imam ja toga još, al' sam se malo troumio... Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Roni Posted May 5, 2010 Posted May 5, 2010 Hvala, odlicno! Dalmacija, to bi bilo sada dobro, ali mora jos malo da ceka... Quote Pozdrav, Roni http://raildata.info
68847 Posted May 5, 2010 Posted May 5, 2010 Da popeo? Ti ja ličim na kozu? Dok Pfaffmobil služi, ja samo po putu Bogme dobar si ti. Ja samo prozor otvorim i - skljoc. Bilo od auta, bilo lokomotive. One sto su uslikate vani... to je kad me izbace iz voza. A da! Il kad se mora napustiti osobno prometalo e ne bi li se obiljezila teritorija, pa usputno i malo pikseliziranja. Quote Sub sole aut pluvia ducemus ea.
Pfaff Posted May 6, 2010 Author Posted May 6, 2010 Nakon Kistanja, morao sam se nažalost vratiti kući jer sam morao kuhati ručak. Za svaki slučaj sam ugasio GPS, pogledao na kartu i zaključio da je najbrži put kući prema Zloselu (Pirovcu) pa tamo negdje na Dalmatinu. I vozim ja tako kad li ugledam s desne strane nasip, a u nasipu četvrtastu rupu Prema karti trebao sam biti u Đevrskama, a tamo ima stanica (zapravo stajalište). Nije bila na drugoj strani rupe, ali sam se malo ustvrdoglavio iz iz trećeg pokušaja ter nekoliko nemuštih komunikacija s aboridžanima došao do kolodvorske zgrade. Zgrada je gotovo identična onoj u Kistanjama... ... jedino je ova potpuno devastirana Novi simbol bratstva & jedinstva? U potkrjepu gornje teme ću ovom prigodom citirati dio novinske kolumne: ... u krčmi "Mi-bona" u Đevrskama je na Veliki petak bilo veselo da veselije ne može biti. Prema riječima vlasnika lokala, te večeri se skupilo i ponapijalo tridesetak gostiju: Srba, Hrvata, Bosanaca, Janjevaca iz Kistanja... svih koji u toj krčmi i inače njeguju uzajamnu druželjubivost. Pjevao se uobičajeni koloplet ustaških i četničkih, iz svih grla i bez ikakvih skrupula... Tu, bojim se, nikad više nikome neće biti prodana karta Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted May 6, 2010 Author Posted May 6, 2010 Peron Nekadašnji rasvjetni stup može danas poslužiti jedino kao čeka za čagljeve Po širini trase zaključujem da je tu nekad bilo i više od ovog jadnog preostalog kolosijeka. Ovo je smjer za Kistanje / Knin Sunce mi nije bilo saveznik, ali sam ipak uslikao sanitarni blok (odlučio sam da neću dublje zalaziti u problematiku) Smjer prema Benkovcu. Na što mora ovo ličiti polovicom kolovoza... Ostaci ostataka (iako je ona zgrada u pozadini u boljem stanju od slične u Kistanjama) Podrum za ugljen? Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted May 6, 2010 Author Posted May 6, 2010 Idem natrag. Do glavne ceste vodi ravan put kroz drvored crnogorice. Asocijacija: prilaz groblju Prizor s raskršća na glavnu cestu Za kraj – par pogleda na željezničku prugu kod Dalmatinske Oštrovice koja tu pravi zavoj prema zapadu i Benkovcu I tako opet nisam stigao do Knina... Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Stanley Posted May 6, 2010 Posted May 6, 2010 Po širini trase zaključujem da je tu nekad bilo i više od ovog jadnog preostalog kolosijeka Nije. Na pruzi Knin - Zadar bila su samo četiri kolodvora - Kistanje, Benkovac, Škabrnje i Bibinje, te jedno ukrižje - Radučić. Čini mi se da je osamdesetih u kolodvor pretvoreno i službeno mjesto Bulić, ili su bar postojali planovi za to. Za svojih putovanja ovom prugom primijetio sam da neka stajališta imaju veliki plato za dodatne kolosjeke i zgrade koje odgovaraju kolodvoru, a ne stajalištu. E sad, je li se kod gradnje gledalo dalekovidno unaprijed, ili se pak od nekih kolodvora odustalo, ne bih znao reći. Quote Serija 05 je zakon!
gugyto Posted May 6, 2010 Posted May 6, 2010 Na forumu SSH pročitah da je gotovo s putničkim prometom od Knina prema Zadru. Je li to istina ili samo "ružni snovi"? Quote
inflameswetrust Posted May 6, 2010 Posted May 6, 2010 I tako opet nisam stigao do Knina... A ja sam se ponadao da će jedna ili druga hipoteza biti potvrđene, sada će kninska okretnica još malo ostati enigma No bez obzira na to, svidio mi se putopis jer je točno onakav kakvim bih ga i ja sam napravio! Quote Moje fotografije.
Marioo Posted May 6, 2010 Posted May 6, 2010 Na forumu SSH pročitah da je gotovo s putničkim prometom od Knina prema Zadru. Je li to istina ili samo "ružni snovi"? Suska se vec duze vrijeme tako da vrlo vjerovatno se ukida ali treba pricekati sluzbeni VR Quote Railpictures http://www.railpictures.net/showphotos.php?userid=46448
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.