Jump to content

Dubrovnik - Ploče - Metković


kiki273

Recommended Posts

  • Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nije deklasirano ništa, vlak ima sastav 1. i 2. razred

Na ovoj slici se vidi oznaka 1. razreda na srednjem vagonu.

http://i250.photobucket.com/albums/gg251/narcis_photo/Dubrovnik_Ploce/DSC05426.jpg

Tsk, tsk. A zašto sam ja toliko mučio da vam sve objasnim:

 

http://zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?p=255991#255991

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Najprije moje čestitke riječkoj ekipi na izvrsnom i vrlo zanimljivom putopisu.

Zatim hvala na posveti. :mig:

Na kraju udovoljavam znatiželji:

 

Ovo je j.bo lud zbunjenog. :wink:

Vrijeme otpreme prioritetnih pošiljaka vjerojatno odgovara tzv. Redu prijevoza (to je u Pošti isto što je na HŽ-u vozni red). Međutim, što prosječnom stanovniku Ploča, ili putniku namjerniku, znače termini poput središta pošta, poštanskog središta, blabla...?

Netko se očito dosjetio zbunjole i pošarao kovčežić onim dodacima, što djeluje u najmanju ruku primitivno, ali i dodatno zbunjujuće.

Nadam se da ovaj kovčežić neće tako izgledati još dugo, jer su kod nas u firmi velike pretumbacije, kako organizacijske tako i tehnološke. Valjda će biti bolje...

P.S. Vidim ja da ste vi Riječani & Istrijani zreli za jedan dobar dvodnevni ekšn tipa Zagreb - Varaždin - Koprivnica - Kloštar (Bjelovar) - Virovitica - Daruvar - Sirač - Banova Jaruga - Zagreb. :kul

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

P.S. Vidim ja da ste vi Riječani & Istrijani zreli za jedan dobar dvodnevni ekšn tipa Zagreb - Varaždin - Koprivnica - Kloštar (Bjelovar) - Virovitica - Daruvar - Sirač - Banova Jaruga - Zagreb. 8)

 

Kad se ide??? :lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

Opet si zametnuo duge gaće? :cry:

Nije stvar u gaćama :mrgreen: , već u vremenskim uvjetima i atraktivnosti okoliša. Nisi valjda tako brzo zaboravio onu magluštinu od prije mjesec dana? :pivo

P.S. Vi Primorci stvarno ste brzi na okidaču, mislim u reagiranju na postove.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Nisi valjda tako brzo zaboravio onu magluštinu od prije mjesec dana? :mrgreen:

Nisam, ne... Samo, hoće li biti zecova i u proljeće?

 

P.S. Vi Primorci stvarno ste brzi na okidaču, mislim u reagiranju na postove.

Ma, mislim da je to više neka seniorska kompatibilnost u smislu dnevnog ritma (spavanje-internet-spavanje-sendvič-internet-spavanje...). A onaj mladac iz Labina se slučajno tu zatekao :cry:

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

(11)

 

U 10.27 tocno na vrijeme stiže ASEA 102 sa Brzim 391 iz Sarajeva, u sastavu 3 vagona švedske donacije, sa kojim cemo do Ploca

DSC05405.jpg

Šveđanima je najjeftinije bilo te vagone donirati, nego oplatu koja je od azbesta zbrinuti. Radnici koji su to rezali u Hrvatskoj sumnjam da su i znali što režu. Gdje je završio azbest iz oplate? Ti vagoni su mogli prometovat samo na prugama elektrificiranim naponom 25kw. Nisu mogli niti prometovati sa dizel lokomotivama. U Rijeci ti vagoni nisu nikad bili.

Link to comment
Share on other sites

Evo i mene, prvi put nakon onog posta sa klupe ispred kolodvorske zgrade u Metkoviću. Moram reći da je ekšn bio odličan, da smo vidjeli i doživjeli daleko više nego smo se nadali i da se ovako nešto mora ponoviti! No krenimo redom:

 

U pripremi ekšna i dogovorima tijekom prošlog tjedna odlučili smo kako ćemo nastojati koliko budemo u mogućnosti uživo izvještavati na forumu o tijeku samog ekšna. Svatko sa svojim tehnološkim čudom, kao Vitezovi Orijenta svaki sa svojom moći, odlučili smo unijeti jednu novost na forum - prijenos ekšna uživo, ili kako kažu englezi "lajv kaveridž". Ipak, pokazalo se da to neće biti baš tako lako kako smo mislili, ponajprije zato jer je GSM veza spora i nestabilna, a niti cijena nije zanemariva, te zato što je laptop prilično nezgodno tegliti i svaki čas vaditi iz torbe, paliti, uspostavljati vezu, pa onda opet spremati u torbu i tegliti dalje... Unatoč tome, nadam se da vam se svidjelo ovo što smo poslali sa lica mjesta!

 

Subota ujutro... 4:30... Baš kad sam nabacivao ruksak na leđa i kretao zvoni mobitel. Narcis javlja da je već na dogovorenom mjestu. Stižem. Nakon silne kiše i hladnoće u petak, jutro je iznenađujuće ugodno i toplo. Temperatura +8°c u 4:30 ujutro! Ubacujem torbe u bunker i krećemo prema Grobniku. Nešto prije 5 stižemo u Podkilavac, gdje nas čekaju Kiki, Ana i topla jutarnja kava! Tu padaju posljednji planovi i dogovori u vezi tijeka putovanja i točno u 5:12 startamo!

 

Preko Kukuljanova na Bakar, pa JTC-om do Senja. Od Novog Vinodolskog do Senja odolijevamo priličnim udarima bure. Uspon uz Vratnik praćen je silnom magluštinom i oblacima. Još uvijek po mraku dokopali smo se Like. Ulazimo na autoput u Žutoj lokvi. Dogovor je kako će prvo stajalište za kahvu i ćenifu biti na odmorištu Janjče, gdje smo se uskoro i našli. Počinje svitati, vrijeme je za zagrijavanje foto opreme:

 

PC050001.jpg

 

Ovdje je temperatura prilično niža nego u Rijeci prije dva i pol sata! Ipak, zbog zabrane pušenja unutar ugostiteljskog objekta odlučujemo ostati ispred. No, jedina sjedeća mjesta ispred birca izgledaju ovako:

PC050003.jpg

 

PC050004.jpg

 

Nema veze, stajat ćemo!

 

Priprema za sniježno razdoblje koje je, prema svim statistikama, već trebalo početi:

PC050002.jpg

 

Dok pušači uzimaju redovnu dozu svojeg otrova, ja odlučujem svoje otrove izbaciti iz tijela. Ćenifa na Janjču je top class:

PC050001.jpg

 

PC050005.jpg

 

PC050007.jpg

 

PC050008.jpg

 

PC050009.jpg

 

PC050010.jpg

 

Ima i zvučnike sa kojih se emitira radio program. A na njemu upravo dok sam bio u ćenifi - vremenska prognoza i temperature u 6 sati. Najtoplije mjesto u Hrvatskoj je Dubrovnik, gdje je u 6 sati izmjereno 13°c :!:

 

Nakon 20 minuta predaha nastavljamo prema Dalmaciji. Prilikom prvog pokušaja uspostavljanja GSM veze sa "mrežom svih mreža" javljaju se tehničke poteškoće. Otklanjamo ih točno dok smo prolazili kroz tunel Sveti Rok. Napustili smo Liku i ušli u Dalmaciju. Spuštamo se prema Maslenici. Tunel Ledenik:

PC050014.jpg

 

Prolazimo Most Jure Radića, odvojak za Kalmetinu i vozimo se pitoresknim krajevima Bukovice i Ravnih kotara. Dok su se tako u daljini nizali krajevi iz kojih vučem korijene, konačno sam se uspio logirati na forum i poslati prvi, povijesni live post sa ekšna! Uskoro prelazimo preko kanjona Krke, sa čije lijeve strane je uređeno lijepo odmorište sa vidikovcem. Tamo stajemo da marendamo i poslikamo krajolik. Iznenađuje nas prilično hladna bura.

PC0500052.jpg

 

PC0500062.jpg

 

PC0500092.jpg

 

PC0500112.jpg

 

U daljini, pod prvim zrakama sunca budi se Skradin:

PC0500122.jpg

 

Eto i jedne slike na kojoj sam ja:

PC0500132.jpg

 

Ovdje ili u temu "njam, njam"?

PC0500072.jpg

 

Nastavljamo dalje prema jugu. Fotografije koje sam napravio do Ravče nisu vrijedne niti spominjanja, a kamoli stavljanja na forum. Kroz staklo, u smjeru sunca... U Ravči nas je dočekao prisilni silazak sa autoputa. Što bi rekao Mišo Kovač "Nema dalje, nema dalje..." Silazimo na D62. Tu nailazimo na nekadašnji Autotransov bus:

PC050023.jpg

 

U Vrgorcu, prema Pfaffovim uputama, skrećemo desno prema Pločama. Uskoro se otvara prekrasan pogled na plodnu močvarnu dolinu:

PC050030.jpg

 

U selu Vina prelazimo preko mosta:

PC050031.jpg

 

Prolazimo kroz Staševicu, Družijaniće, Radaljce i u Peračkom Blatu se spajamo na cestu D513 (Ploče-Mali Prolog). U daljini more, a u blizini prvo Baćinska jezera, a neposredno potom i jezero Birina:

PC050034.jpg

 

PC050036.jpg

 

Vrijeme je za kavicu. Na brzinu se odlučujemo spustiti u centar Ploča kako bi u organizam unijeli neophodnu dozu kofeina i malo popunili memorijske kartice foto aparata. Pločanska riva:

PC050037.jpg

 

Kupola u daljini nije džamija nego željeznički kolodvor, a ovo šiljasto pored nije minaret, nego najobičniji čempres!

 

Panorama centra Ploča:

PC050039.jpg

 

Tri Pločanke, od kojih je jedna u vlasništvu Todorića:

PC050040.jpg

 

I u pločama ima marabua:

PC050041.jpg

 

Panorama teretnog dijela luke:

PC050042.jpg

 

Lukom se najviše koristi:

PC050045.jpg

 

Hotel Bebić. Valjda nije "onaj" Bebić...

PC050043.jpg

 

Proučavanje plovidbenog reda i nagog ženskog tijela:

PC050049.jpg

 

Malo Rijeke u Pločama:

PC050050.jpg

 

Ka-va, ka.va!!!

PC050053.jpg

 

I sređivanje dosadašnjih dojmova:

PC050051.jpg

 

PC050052.jpg

 

Za rastanak s Pločama, jedna milenijska:

PC050046.jpg

 

Krećemo dalje prema jugu. Usput nailazimo na ovaj bus:

PC050054.jpg

 

Drugi dan smo u novinama pročitali da je negdje na Jadranskoj turističkoj cesti potpuno izgorio jedan bus od Prometa Makarska. Valjda nije baš ovaj...

 

Izlazimo iz Ploča prema Opuzenu. Usput uočavamo duuuuugački ravni industrijski kolosijek koji se odvaja od ranžirnog dijela kolodvora i ide negdje ispod ceste:

PC050057.jpg

 

iz razgovora sa strojovođom drugi dan saznat ćemo da je to nekada bio vojni kolosijek koji je služio za opskrbu vojnih skladišta. Uvidom u Google Earth po povratku u Rijeku uočio sam da kolosijek zapravo prolazi kroz podugački tunel i izlazi sjeverno od ceste, na području kojeg i danas koristi vojska.

 

Kod tabla Ploče stajemo da poslikamo ranžirni dio kolodvora Ploče iz daljine:

PC050058.jpg

 

PC050065.jpg

 

PC050059.jpg

 

PC050067.jpg

 

PC050061.jpg

 

PC050062.jpg

 

PC050063.jpg

 

PC050064.jpg

 

PC050068.jpg

 

Napuštamo Ploče i nastavljamo dalje avenijom mandarinki prema jugu. Prolazeći kroz Opuzen uz cestu vidimo silne štandove i kamione sa kojih se prodaju mandarine i ostali agrumi. Djeluju slasno!

 

Nastavljamo prema krajnjem jugu Lijepe naše, ali da bi do tamo stigli prvo moramo iz nje izaći i ponovno ući (ovo kad kažem, prolazi mi kroz glavu proces resetiranja „zablesavljenog“ kompjuterskog programa, kad izađeš, ponovno uđeš i sve bude super!). Prolazimo pokraj započetih radova Novog Jurinog mosta i dolazimo do graničnog prijelaza. Jedan izlaz za osobna vozila, drugi za kamione... Srećom, uspjeli smo prošvercati Actrosa na stražnjoj polici :kul

 

Neum. Ovdje negdje se do 1990. održavao Jugoslavenski televizijski festival i Dani Jugoslavenske radiotelevizije. U to vrijeme Neum je predstavljao najreprezentativniju turističku destinaciju Jadrana, a crvenim tepisima defilirala su najveća imena tadašnje estrade i show businessa. Danas je Neum crna točka svakog putnika prema jugu Hrvatske (ili sa juga prema sjeveru), a svjetla točka svakog šopingholičara, a pogotovo pušača koji tuda prolaze:

PC050073.jpg

 

PC050079.jpg

 

Prije izlaska iz Neuma, kraća pauza da ovjekovječimo prvi Actrosov posjet Bosni i Hercegovini. Thommo, morat ćeš podnijeti zahtjev za izdavanje TIR karneta za Actros, koliko je svijeta već obišao :mrgreen: . Prometni znakovi i ovdje služe kao streljačko vježbalište:

PC050086.jpg

 

PC050079.jpg

 

PC050080.jpg

 

Nastavljamo dalje. Još jedna kontrola osobnih dokumenata i pravac prema Dubrovniku. Na karti mi se činilo manje, ali od Neuma do Dubrovnika ima dobrih 45 minuta vožnje. Konačno, evo nas na dvoimenom mostu – Most Dubrovnik ili Most Franje Tuđmana je jedna te ista građevina, kojom ćemo ući u groad:

PC050091.jpg

 

PC050090.jpg

 

PC050100.jpg

 

Pogled na Gruž, Babin kuk i Nuncijatu:

PC050108.jpg

 

PC050106.jpg

 

PC050105.jpg

 

PC050104.jpg

 

Yacht club Orsan:

PC050103.jpg

 

Interesantna naljepnica na ogradi vidikovca:

PC050097.jpg

Ovuda je nekada kloparao popularni Ćiro:

PC050095.jpg

 

Dvije zgrade prepoznatljive arhitekture, smještene u neposrednoj blizini mjesta kuda je prema Gaspinim riječima i karti nekada prolazila pruga. Iznad njih nešto što podsjeća na nekakav portal izveden u secesijskom stilu, ali nije tunel (zna li netko što je to?). Ispod zgrada desno na dnu – cesta od Kantafiga prema Mokošici prolazi kroz usijek. Kasnije ćemo tek uočiti da su u tom usjeku sasvim jasno vidljivi ostaci nekadašnjeg željezničkog mosta:

PC050094.jpg

 

Evo još jednom onog portala, ako netko zna što je to neka napiše!

PC050101.jpg

 

Bratski gradovi:

PC050109.jpg

 

Evo i koarte groada da ne zoaluutomo: PC050110.jpg

 

I krenusmo prema Gaspinim uputama odmah poslije mosta lijevo prema Mokošici, ali već nakon desetak metara sa desne strane skužimo TUNEL!!! Stani! Parkiraj čim vidiš malo proširenje i krećemo u istraživanje!

 

Sjeverni portal

PC050112.jpg

 

Dužina tunela:

PC050113.jpg

 

I Actrosa smo „provozali“ po trasi:

PC050114.jpg

 

PC050115.jpg

 

Južni portal:

PC050116.jpg

 

Nadvožnjak sa kojega smo u vožnji skužili tunel. Izgrađen je nakon pruge, a sam tunel je služio upravo ukrštanju ceste i pruge:

PC050117.jpg

 

Cestovni nadvožnjak, Narcis i željeznički tunel:

PC050118.jpg

 

Trasa nastavlja prema jugu i sasvim je prohodna čak i za proći autom:

PC050119.jpg

 

Pa još dalje:

PC050120.jpg

 

Ispod trase dvorište, a u njemu – veliki GO!

PC050121.jpg

 

U nadi da ću naći kakav infrastrukturni artefakt pomno „skeniram“ trasu, ali nalazim jedino ovakve relikte:

PC050124.jpg

 

I puno betonskih kocki:

PC050126.jpg

 

Stijena je otesana prilikom gradnje željeznice:

PC050127.jpg

 

Trasa vodi ispod novog cestovnog mosta:

PC050128.jpg

 

Praktična primjena stolice iz rashodovanog MAN-a SU220:

PC050129.jpg

 

PC050130.jpg

 

Karakteristični željeznički podzid, ispod kojeg si je netko iskopao „grabu“ za popravljanje auta i nazidao betonsku bajtu:

PC050131.jpg

 

Dolazimo konačno do onih zgrada koje sam maloprije fotkao sa vidikovca. Nalaze se ispod samog Dubrovačkog mosta:

PC050136.jpg

 

PC050137.jpg

 

A ispred njih - piiiiiiiiiiiiiiii, pi, pi, pi...

PC050135.jpg

 

I tako ja pofotkam „gospara s kokošiman“ u narančastoj tuti i nastavim fotkati zgrade i trasu, kad mi se gospar obrati riječima „jeste uspjeli poslikati i mene i sve kokoši?“. „Jesam“, reko', „ali nas ne interesiraju kokoši nego željeznica i ove zgrade ovdje.“ Prvo je pomislio da snimamo teren za kakvog stranog investitora, koji bi to kupio, ali smo mu rekli da smo prijatelji željeznica, da dolazimo iz Rijeke i slikamo isključivo za svoj gušt, bez nekakvih materijalnih interesa. Na to se čovjek otvorio kao da smo ga u dušu dirnuli. Raspričao se prvo o tome kako su u tim zgradama do izgradnje mosta živjeli željezničari, ali su im prilikom gradnje mosta pronašli novi smještaj na Nuncijati, a kako on iz gušta još uvijek dolazi tu, jer je tu živio 30 godina...

„Živjeli ste u ovoj zgradi? Jeste i vi možda bivši željezničar?“

- „Negokako! Ja sam bio kondukter na uzari, dok je u Dubrovnik vozio vlak, a kad su ga ukinuli, nastavio sam kao kondukter u Pločama.“

:shock:

Kad smo kretali iz Rijeke, potajno sam se nadao da ćemo naći kakav ostatak trase, ali da ćemo naći konduktera sa Ćire, e to nisam očekivao! I taman se razgovor razvio, kad zvoni mobitel – Kiki zove da auto smeta, a Narcis je ponio ključeve. Od uzbuđenja zbog pronalaska tunela nismo niti skužili da smo parkirali nasred prometne ulice! Pozdravljamo se s kondukterom koji nas je počastio sa nekoliko vrijednih informacija i vraćamo se u auto.

 

Prije povratka još par slika mosta iz žabljeperspektive:

PC050134.jpg

 

PC050138.jpg

 

PC050139.jpg

 

PC050140.jpg

 

Vraćamo se u auto. Preko puta, u Mokošici na okretištu odmara Libertasov MAN:

PC050144.jpg

 

Spuštamo se prema Kantafigu i mjestu gdje je nekada stajao željeznički kolodvor. Zastajemo na mjestu gdje se, prema našoj procjeni, pruga trebala spajati sa postojećom cestom. Prvo što uočavamo je neobična ograda na dvorištu najisturenije zgrade:

PC050146.jpg

 

Druga od one dvije zgrade uz trasu pruge očito nije napuštena:

PC050148.jpg

 

A ima i zogdne kovane ukrase:

PC050149.jpg

 

Podzid željezničke trase:

PC050150.jpg

 

Tu nailazimo na starčića koji tramaka nekakve daske i čim nas je vidio s kamerom i foto aparatima sam započinje priču:

„Vražja djeca, stalno mi razbacuju ovo drva... Jel i vi snimate za televiziju? Oću bit i ja na televiziji? Zadnji put kad su me snimali nisam se vidio...“

- Ne. Mi smo iz Društva prijatelja željeznice. Vi živite u ovim zgradama? Recite, je li ovuda išla pruga?

„Kako ne! Ja sam zadnji vlak odavle otpratijo!“

Na to je Narcis izvadio kameru. Ostalo je povijest!!! U roku pola sata sasvim smo slučajno naletjeli na trasu, tunel, dvije zgrade, ostatke tračnica i dva bivša željezničara uskotračne pruge! Ovaj potonji nam je pokazao otprilike gdje su se nalazile radione, kolosijeci, okretnica i kolodvorska zgrada. Nastavljamo prema području kolodvorske zgrade.

 

U to vrijeme Vis isplovljava iz Gruža:

PC050153.jpg

 

Na ulici u blizini zgrade koja nekad bijaše kolodvorska nailazimo na interesantne ostatke:

PC050154.jpg

 

I banderu koja poodavno služi samo kao uspomena na neka romantičnija vremena:

PC050166.jpg

 

Tu je i caffe bar Ferata (i njegova, u najmanju ruku, oku ugodna klijentela):

PC050159.jpg

 

PC050167.jpg

 

Oznaka HŽ na parnjači baš i nema smisla, ali lijepo je vidjeti da još uvijek postoji kakva-takva veza Dubrovnika i željeznice:

PC050168.jpg

 

S druge strane terase: :mrgreen:

PC050169.jpg

(Ovo me podsjeća na onaj vic „Što radi Bosanac pokraj mješalice za beton?“)

 

Preko puta je autobusni kolodvor:

PC050158.jpg

 

PC050160.jpg

Obratite pažnju na displej sa temperaturom!!!

 

Za Stanleyja:

PC050162.jpg

 

U Groad ćemo busom. Na trafici smo kupili karte za tamo i natrag:

PC050164.jpg

 

Bus nas dovozi do Pila, gdje se po prvi puta suočavamo sa dubrovačkim starinama. Dvije fontane izvan zidina:

PC050171.jpg

 

PC050172.jpg

 

I hi-tech spomenik braniteljima iz Domovinskog rata:

PC050173.jpg

 

Ljetnikovac Pucić na Pilama:

PC050176.jpg

 

Srđ:

PC050177.jpg

 

I na Srđu ono što poslije uzanog kolosijeka čitateljstvo sa ovog foruma najviše zanima:

PC050178.jpg

 

Znam, znam. Zanimaju vas detalji. Pretpostavljam najviše ovaj dio:

PC0501782.jpg

 

Ulazimo u stari grad. Vrata od Pila:

PC050185.jpg

 

Mali parkić ispred i tvrđava Bokar:

PC050183.jpg

 

Ovaj, zapadni ulaz u staru dubrovačku jezgru okićen je mandarinama, a sa lijeve i desne strane ulaza, u parku rastu stabla puna plodova mandarina. Zanimljivo, nikome ne pada na pamet brati mandarine sa tih stabala ili ih skidati sa vijenca oko gradskih vrata.

 

I oni imaju Društvo prijatelja...

PC050179.jpg

 

Sišli smo na Stradun:

PC050188.jpg

 

Vrata od Pila sa unutrašnje strane:

PC050190.jpg

 

Onofrijeva česma:

PC050189.jpg

 

Tri mušketira međ' starim zidinama:

PC050191.jpg

 

Orlandov stup i crkva Svetog Vlaha:

PC050193.jpg

 

Gradski zvonik:

PC050194.jpg

 

Narcis je slikao okićeni Stadun noću, ja sam još uhvatio malo danjeg svjetla:

PC050195.jpg

 

Spomenik Frani Gunduliću:

PC050196.jpg

 

Crkva Svetog Ignacija, do koje vode skale po kojima sam se jedva popeo:

PC050201.jpg

 

Lokrum u sutonu:

PC050202.jpg

 

Kažu da je zalazak sunca najljepši sa dubrovačkih zidina... Dobro kažu!

PC050204.jpg

 

Izlazimo do stare luke. Pogled prema lazaretima:

PC050205.jpg

 

PC050211.jpg

 

Na zvoniku se već lagano pale svjetla:

PC050207.jpg

 

Pogled na staru luku:

PC050208.jpg

 

PC050210.jpg

 

Zalazak sunca dočekali smo na Porporeli:

PC050213.jpg

 

PC050212.jpg

 

PC050218.jpg

 

PC050223.jpg

 

Vraćamo se prema Stradunu. Usput se osvrćemo na staru luku u sumrak:

PC050227.jpg

 

PC050230.jpg

 

Ferali su već upaljeni:

PC050231.jpg

 

Tvrđava Revelin i gradska četvrt Ploče također su osvjetljene:

PC050233.jpg

 

Pao je mrak, vrijeme je za rastanak sa Dubrovnikom. Ocijena uspješnosti posjeta – daleko bolje od planiranog. Ocjena zadovoljstva – u skladu sa planiranim, znači izvrsno!!!

 

Vraćamo se na Kantafig do auta. Usput stajemo u Konzumov market na Pilama. Vrijeme radnje – oko 17:30. Teta za pultom od salame i kruha odmara. Kruh prebran, ostaci ostataka u polici. Prvi joj pristupa Kiki:

- Dajte mi ovaj kvarat kruha, ovo bijelo pecivo i ovo sa sjemenkama.

- teta stavlja peciva u škartoc

- Ćete mi ih prerezati za sendvič, molim vas

- teta bezvoljno vadi kruh i peciva iz škartoca i reže ih horizontalno

- Dajte mi 20dag prešane šunke

- teta bezvoljno reže šunku, a iz očiju joj se iščitava misao: „koji me klinac zaj.....š sa sendvičem u 5 i pol navečer?“

- Dajte mi i 20dag K+ ementalera

- teta nabada vilicom par feta već narezanog sira, važe i mota u papir, te pruža kikiju, koji se zahvaljuje i odlazi. Na mesoreznici je ostala raspakirana prešana šunka.

 

Red je na mene:

- Meni dajte ovo pecivo lijevo

- teta rukom pikira na najdesnije pecivo na polici

- Ne to „lijevo“, ovo drugo „lijevo“

- teta hvata kvarat crnog (ili možda „jače pečenog“) kruha nasred police

- Ne to!!! Pecivo! Panin! Ovo malo duguljasto, skroz lijevo!

- teta konačno pogađa na koje sam pecivo mislio!!!

- To. I dajte mi ovo odmah do toga, štogod da je...

- teta hvata kvarat bijelog kruha, ja klimam glavom i teta bez rezanja sve trpa u papirnati škartoc

- Dat ćete mi dvajst deka kuhane šunke...

- Oćete ovu istu koju je gospar uzeo?

- Ne, ne. Dajte mi ovu drugu, ovu okruglu, desno...

- :storm:

- I dajte mi malo sira. Bilo kojega. Koji Vam je prvi pri ruci...

- teta opet onom vilicom nabada sir, važe, mota u papir i pruža mi preko frižidera. Ja joj zahvaljujem i odlazim platiti

Drugo jutro, kad sam slagao sendviče od pribavljenog materijala uvidio sam da se teta doslovno ulovila za riječ „malo“ iz posljednje narudžbe. Na kvarat kruha i pecivo, uz 22dag kuhane šunke morao sam rasporediti ravno dvije fete sira!

 

Dolaskom do auta skužili smo da smo parkirali 200m od ulaza u Super konzum i da smo bez potrebe teglili vrećice po autobusu i kupovali ostatke kruha. No dobro...

 

Sjedamo u auto i krećemo ponovno cestom koja presijeca trasu nekadašnje pruge. Usput pomnije bacamo pogled na mjesto gdje je prema nekakvoj našoj procjeni to sjecište trebalo biti i nalazimo jasno vidljive podzide mosta. Nedostaje sam most, ali cesta prolazi kroz usijek koji je s obje strane obložen kamenim pločama pravilnog četvrtastog oblika. Jasno je – tu je nekada stajao most!

 

Po izlasku iz samog Dubrovnika Kiki i ja hvatamo se tehnologije. Kiki osvježava status na fejsbuku, a ja šaljem brzinski post na forum („Dubrovnik odrađen maestralno...“ sa prve strannice). Prolazak kroz Neum značio je novo zaustavljanje poradi šopingiranja. Dućani u Neumu možda nemaju ISO 9001 i HACCP certifikate, ali imaju cigare i slatkiše u pola cijene. Ušteda na cigarama pušačima je pokrila troškove noćenja. Mi nepušači smo popušili...

 

Kad smo ponovno ušli na teritorij RH, nazvao sam gospodina Pavla u Blace da mi objasni kako doći do apartmana. Slijedeći njegove instrukcije našli smo apartman bez lutanja i ikakvih problema (osim što smo pri parkiranju „okinuli“ u znak STOP :kul : ), a on je po obavijesti da stižemo otišao naložiti klimu i radijatore u apartman, pa nas je u njemu dočekalo ugodnih 24°c.

 

Nakon što nam je gazda pokazao apartman, raskomotili smo se i krenuli pod tuš. Istim redom kao i u Konzumu kod tete za salamu: Kiki, Narcis pa ja. Kako sam shvatio g. Pavla da je tuš spojen na protočni bojler i da uvijek ima tople vode, krenuo sam se tuširati odmah poslije Kikija. Greška! Bojler je običan, samo je smješten kat niže. Otuširao sam se u hladnoj vodi...

 

Večera! Narcisu doručak, jer je čitav dan pojeo samo pola panina!!! Kiki je navalio na piletinu iako sam mu predložio da to pusti sutra za u vlak (kako je već red, način i običaj, budući da su vlakovi i piletina povezani nekom nevidljivom, ali neraskidivom vezom):

PC050234.jpg

 

PC050235.jpg

 

Ja sam ostao dosljedan! Kad si u Dalmaciji, moraš jesti ribu! Zato sam načeo jedan paket Kviki ribica:

PC050236.jpg

 

Narcis je svoj sendvič upotpunio francuskom salatom:

PC050238.jpg

 

Kratki obilazak apartmana... Blagovaona:

PC050240.jpg

 

Spavaća soba:

PC050241.jpg

 

Kužina:

PC050243.jpg

 

Frižider, kojega smo kasnije napunili:

PC050244.jpg

 

Mjesto za kontemplaciju i pročišćenje. Jednom riječju - svetište!!! :kul :

PC050247.jpg

 

PC050248.jpg

 

Lleon, ako se bude išlo ponovno dolje, možemo ponovo kod gazda Pavla. Cijene znamo:

PC050251.jpg

 

Ostatak večeri posvetili smo čitanju pfaffovog snijegopisa sa kolodvora Fužine, fejsbuku i satelitskoj televiziji. To je bilo to za prvi dan! Vrijeme je za počinak i skupljanje energije za sutra!

d18bcddd.gif
Link to comment
Share on other sites

DRUGI DAN

 

Kad nas je navečer gazda Pavle pitao kad se mislimo dignuti, jednoglasno smo i spremno odgovorili između 7 i 8. Na to smo dobili odgovor: „Teško! Vidjet ćete kako se ovdje dobro spava. Neće vam se dati iz kreveta izaći ujutro!“. Nismo vjerovali dok ujutro nisu počeli redom zvoniti mobiteli – prvo Narcisov, pa moj, pa Kikijev, pa ponovno moj, pa ponovno Narcisov... 7:30 je prošlo, vrijeme je da se dignemo ako mislimo stići u Metković na vlak...

 

Budući da smo u apartman došli po priličnom mraku, tek je ranojutarnji izlazak na terasu otkrio sve ljepote Blaca i čari apartmana u kojem smo prenoćili:

 

Na istočnoj strani brdo koje zaklanja ranojutarnje zrake sunca i stvara uvjete odlične za baškarenje u krevetu do podne. U pozadini Pelješac:

PC060254.jpg

 

Uvala u kojoj se smjestilo mjesto oblikom podsjeća na Bakarski zaljev, samo je znatno manja:

PC060255.jpg

 

PC060256.jpg

 

Sa neba se još uvijek pospano škiljio gospon mjesec:

PC0602571.jpg

 

Ono brdo koje zaklanja ranojutarnje sunce sa istoka proteže se cijelom sjevernom stranom, a kuća u kojoj je smješten apartman ukopana je u njegov obronak:

PC060259.jpg

 

Obično te kuće koje su ukopane u brdo imaju podrume pune vina, a ovdje je Pelješac nadohvat ruke. Pitam se ima li gazda Pavle koju butelju domaćeg Plavca u konobi?

 

Na drugoj strani sela birc koji ne radi, pa smo prvu jutarnju kavu odgodili za kasnije:

PC060262.jpg

 

Vozni park – Gazdin „Marcedes“ i Štacionova Lada Njiva:

PC060260.jpg

 

Imali smo i osobnog čuvara:

PC0602631.jpg

 

Da bi se osjećali kao kod kuće, imali smo prekrasan pogled – na radar!

PC060264.jpg

 

Vrijeme je za polazak prema Metkoviću. No prije toga Actrosov foto session:

PC060265.jpg

 

PC060268.jpg

 

Posljednji pogdled na Blace prije sjedanja u auto. Stara kućica na rtu na sjeverozapadnoj strani sela:

PC060270.jpg

 

...i naš apartman. Gornji kat, lijeva terasa i francuski prozor:

PC060271.jpg

 

U Opuzenu stajemo kupiti mandarine i marmeladu od istih:

PC060273.jpg

 

Od tete koja prodaje saznajemo da je 29.11. dan mandarina u Opuzenu! Čudan neki dan, svi ga slave, a svatko na svoj način – neki (nekada) prigodnim govorima, neki ritualnim žrtvovanjem svinja, a neki mandarinama...

 

Ulazimo u Metković lijevom obalom Neretve. Zastajemo poslikati kej:

PC060277.jpg

 

PC060278.jpg

 

I tu ima marabua:

PC060276.jpg

 

Dok smo slikali, prišao nam je neki Metkovac i na brzinu ispričao skraćenu povijest metkovskog kraja. Simpatičan neki narod. Svi su jako komunikativni i pristupačni!

 

Kolodvor u daljini:

PC060279.jpg

 

Luka na drugoj strani:

PC060281.jpg

 

Prelazimo Neretvu i dolazimo do kolodvora. Tu nas je dočekala kompozicija teretnih vagona iz Bosne, spremna za u Ploče:

PC060287.jpg

 

Kolodvorska zgrada sa željezničke strane:

PC060286.jpg

Budući se radi o graničnom kolodvoru, obavezan je i policijski automobil ispred!

 

Kućica preko puta u željezničkom stilu:

PC060289.jpg

 

LLeon, trebao si s nama:

PC060293.jpg

 

PC060298.jpg

 

PC060299.jpg

 

I dok sam tako slikavao po kolodvoru, u jednom trenutku se na ekranu foto aparata ukazala velika crvena prazna baterija! Stavljam zamjenski komplet, opalim par fotki, kad ponovno velika crvena prazna baterija... Narcis je srećom uletio sa kompletom jednokratnih, a ja sam u čekaonici pronašao šteker i „posudio“ malo struje dok vlak ne dođe (punjač je bio čitavo vrijeme u torbici aparata, ali mi na kraj pameti nije bilo staviti puniti komplet baterija navečer da do ujutro budu pune...).

 

Jedini vidljivi trag uzanog kolosijeka je ovaj spomenik:

PC060297.jpg

 

PC060304.jpg

Da pojasnim:

„Na ovo mjesto 13. lipnja 1885. stigao je prvi vlak. Od tada su se smanjile prostorne i civilizacijske razdaljine i ovaj kraj krupnim koracima korača naprijed“

 

Tako se o željeznici nekad govorilo!

 

Sad slijedi ono što obično Kiki objavi: Kolodvor Metković, pogled prema Bosni i Hercegovini:

PC060294.jpg

 

...I prema Pločama:

PC060295.jpg

 

Čekaonica i ćenifa su friško uređene, ali nema čovjek gdje sjesti da odmori (osim na školjku). Blagajna ne radi:

PC060306.jpg

 

PC060307.jpg

 

PC060308.jpg

 

PC060310.jpg

 

Ali, kao što sam već rekao, imaju štekere koji mogu biti korisni:

PC060311.jpg

 

Na Neretvanskoj pruzi zamijetili smo nekakav čudan dodatak na stupovima KM: kabel razapet s vanjske strane stupova, a pričvršćen polukružnim nosačem na stup:

PC060320.jpg

 

Još malo infrastrukturnih detalja:

PC060319.jpg

 

PC060321.jpg

 

Evo i našeg vlaka! ASEA 102 i tri bosanskohercegovačka vagona iz švedske donacije:

PC060312.jpg

 

Dok se obave carinsko-proceduralne peripetije, ćaskamo sa kondorom na peronu i slikamo Actrosa u Metkoviću:

PC060317.jpg

 

Unutrašnjost švedskih vagona odaje da se radi o vagonima koji su svojevremeno predstavljali vrhunac putovanja željeznicom, ali ih je pregazilo vrijeme:

PC060327.jpg

 

PC060331.jpg

 

PC060334.jpg

 

PC060342.jpg

 

Listići!!! Radim kao veletrgovac toaletnog papira i dnevno se nagledam svakojakih vrsta u enormnim količinama, ali listiće nisam vidio jaaaaaaaako dugo!

PC060343.jpg

 

Autoportret u ćenifi švedsko-bosansko-hercegovačkog vlaka na hrvatskoj pruzi:

PC060344.jpg

 

Narcis u II. Razredu:

PC060328.jpg

 

Kiki na vratima prema drugom vagonu:

PC060329.jpg

 

Tunel Komin:

PC060330.jpg

 

Na čitavom vlaku (tri vagona) samo jedan prozor se mogao otvoriti. Kroz njega sam opalio ovu fotku:

PC060332.jpg

 

Vrata se zato sama otvaraju:

PC060335.jpg

 

Toalet je „rezervisan“:

PC060336.jpg

 

Da se zna:

PC060338.jpg

 

Kilometri ostaju za nama. Već smo na ulazu u Ploče:

PC060341.jpg

 

Stigli smo!!! Maroko!!! Zemljo obećana!!!

čitava stvar na linku:

. tekst na: http://www.svastara.com/muzika/?tekst=17411 , posveta svim mornarima koji su uplovljavali brodom u Ploče : grinko: )

 

PC060363.jpg

 

Ovo je putovalo s nama. Osim nas trojice, konduktera i nje nitko drugi nije bio u vlaku...:

PC060345.jpg

 

Kiki u kolodvoru gdje se 25kV najviše približava moru:

PC060346.jpg

 

Uzana parnjača u Pločama i Actros:

PC060350.jpg

 

Stražnja strana obližnjeg autobusnog kolodvora i buregdžijska radnja:

PC060353.jpg

 

S druge strane dopire poznato brundanje! Volimo Đureka više od Bureka!

PC060355.jpg

 

PC060357.jpg

 

PC060358.jpg

 

PC060360.jpg

 

Ulaz kolosijeka u luku:

PC060361.jpg

 

Pipica! Pipica!!!

PC060364.jpg

 

Ulazimo u čekaonicu. Kako nam je Pfaff već dočarao predimenzioniranost hola, to me i nije pretjerano iznenadilo, koliko urednost. Čitava zgrada odiše štihom sredine sedamdesetih, od natpisa nad prozorima, preko poda, do ostakljenja i rukohvata vrata:

PC060367.jpg

 

PC060365.jpg

 

Tetris:

PC060366.jpg

 

U nedostatku LLeona, mene je dopala dužnost da se popnem na kat:

PC060368.jpg

 

PC060369.jpg

 

PC060372.jpg

 

Pogled sa kata kolodvorske zgrade na zgradu luke:

PC060377.jpg

 

Spomen park ispred kolodvora:

PC060378.jpg

 

PC060381.jpg

 

PC060382.jpg

 

PC060383.jpg

 

Među svim simbolima revolucije sa prethodnog spomenika, najviše me se dojmio ovaj detalj:

PC060384.jpg

Nož zaboden u sir!!! Baš me zanima kakvoj revoluciji je to u spomen?

 

Pošta! Stanley, mislimo na tebe!

PC060387.jpg

 

Jeste l' čuli djeco? Vjerujte, bez šale...

PC060386.jpg

 

Ulaz sa ceste na peron:

PC060388.jpg

 

Interesantne klupice na autobusnom kolodvoru (u stilu Nugle):

PC060390.jpg

Ova je morala baš sjesti da ne mogu poslikati čitavu drvenu klupicu :kul :

 

Ne jedna, nego četiri!!!

PC060394.jpg

 

Pogled na Rivu:

PC060395.jpg

 

Pape i dida...

PC060399.jpg

 

Remorkeri u Pločama – Deneb:

PC060400.jpg

 

I Altair:

PC060401.jpg

 

Plovilo Lučke kapetanije:

PC060402.jpg

 

I policije:

PC060403.jpg

 

Robna kuća i nova crkva:

PC060405.jpg

 

Ispred crkve mnoštvo svijeta. Puno djece. Praznik je svetog Nikole. Ispred crkve je nekakav kip, baš da vidim koji je svetac! Kako sam se približavao kipu, tako su se oko njega počeli skupljati ministranti i ostala djeca, a kad sam izvadio foto aparat, poslagali su se u špalir! O! Baš fino, samo za mene! A šta ja moram sad raditi?

PC060406.jpg

 

Imali smo namjeru okinuti jednu zajedničku ispred crkve, ali odlučujemo pričekati da se raziđe gužva. Kako nismo još ni kavu popili, ovo je pravo vrijeme za to. Dok mi pijuckamo kaf'cu, Actros odmara na stolu:

PC060408.jpg

 

Kava se popila, gužva se razišla, evo i te zajedničke fotke:

PC060410.jpg

 

Luka Ploče, drugi put:

PC060412.jpg

 

PC060415.jpg

 

Samo da se zna, tu smo pili kavu:

PC060414.jpg

 

Bunker i repetitor znad Ploča:

PC060413.jpg

 

Vraćamo se na kolodvor. Usput kupujemo novine i razglednice koje ubacujemo u sandučić. ASEA 102 je već spremna za natrag. Prije puta još par fotki sa Actrosom:

PC060422.jpg

 

PC060423.jpg

 

Malo betona, malo drva:

PC060424.jpg

 

Nedjelja popodne, a ovi zapeli k'o sivonje. Pa kažu da su Dalmatinci lijeni!

PC060430.jpg

 

Rastanak Actrosa sa Kardeljevom:

PC060437.jpg

 

Kondukter nas je pozvao da uđemo u vagon, ali strojovođa je imao bolju ideju! Ajd' na lokomotivu!!! Šta možemo??? Ajte, kad kažem!

 

I ušli mi. I bilo je super, ali o tome je Narcis već rekao što je mislio reći...

PC060438.jpg

 

PC060444.jpg

 

Pruga prema Metkoviću je lijepa sama po sebi, a iz upravljačnice je još i ljepša:

PC060442.jpg

 

PC060444.jpg

 

PC06047.jpg

 

PC060448.jpg

 

PC060451.jpg

 

Ulazimo u Metković:

PC060452.jpg

 

PC060453.jpg

 

Pozdravljamo se sa majstorom koji nastavlja smjenu natrag prema moru. Mi ćemo baciti nešto u kljun, javiti se na forum i pomalo natrag prema sjeveru. Prije svega toga još par detalja iz Metkovskog kolodvora:

PC060455.jpg

 

PC060459.jpg

 

Milenijska za oproštaj sa Metkovićem:

PC060462.jpg

 

Od Metkovića prema Vrgorcu vozimo uz samu granicu sa BiH. Ovo jezero je u susjednoj državi:

PC060463.jpg

 

Stajemo na mjestu otkud nam puca.... pogled na Ljubuški:

PC060466.jpg

 

PC060472.jpg

 

PC060473.jpg

 

U Ravči se uključujemo na autocestu i opet nema stajanja do odmorišta Krka. Kako me u jednom trenutku ulovila fjaka, predlažem ispijanje kafe, što ostatak ekipe s oduševljenjem prihvaća. Odmorište Krka, sjeverna strana:

PC060475.jpg

 

PC060476.jpg

 

PC060481.jpg

 

PC060482.jpg

 

PC060485.jpg

 

PC060486.jpg

 

PC060487.jpg

 

Most po danu:

PC060489.jpg

 

I po noći...

PC060495.jpg

 

Dalje smo prema Rijeci nastavili putem kojim smo i došli – Autocestom do Žute Lokve, niz Vratnik i Senjsku dragu u Senj, pa kroz Novi i Crikvenicu do Bakra. Kikija smo vratili u Podkilavac i tamo još jednom sredili dojmove i konstatirali kako je ovo bio fenomenalno proveden vikend! Ponovilo se!

 

Hvala i ovim putem Narcisu i Kikiju na sjajnom vikendu, sestri koja je omogućila live coverage, strojovođi i svoj trojici konduktera i svim dobrim ljudima koji su doprinjeli da sam i tjedan dana nakon ekšna još uvijek pun dojmova!

 

Hvala i vama koji ste imali strpljenja čekati ovaj putopis do sada i pročitati ga od početka do kraja!

 

Fusnota: Budući da je dobar dio putopisa napisan ranije, ali obveze nisu dopustile da ga dovršim i stavim na forum, dio fotki i teksta bit će sličan ili jednak onome kojeg su stavili Narcis ili Kiki. Previše sam lijen da bih sada to išao ispravljati, a i da krenem morat ćete čekati još koji dan dok to sve sredim...

 

Fusnota II.: Ova dva posta su doslovce iskopirani sa foruma vlakovi-ri, zbog čega može doći do eventualnih nelogičnosti...

d18bcddd.gif
Link to comment
Share on other sites

(12)

Parnjaca, koja pamti bolje dane, barem po izgledu

DSC05428.jpg

 

DSC05430.jpg

 

A malo šmirglanja i friške farbe, ne bi škodilo

DSC05431.jpg

Lokomotiva 83-106 nikad nije vozila za Ploče. Najviše se motala oko Sarajeva. Bila je aktivna skroz do ukidanja uzanih pruga. Svoj kraj je dočekala najčešće između kolodvora Međeđa i Priboj na Limu. Najprije je dopremljena u Čapljinu. "Maznuo" je jedan tada od šefova u vuči Sarajevo. Dovukli su dizalicu iz Rajlovca u Čapljinu, lokomotivu utovarili na vagon i odvukli u Ploče. To su sve napravili sve u manje od 24 sata. Taj čovjek je nedugo otišao u mirovinu. Većinu radnog staža je odradio u ŽTP-u Zagreb i HŽ-u. U Čapljinu su kasnije dopremili uzanu lokomotivu 85-040. To je bila beogradska lokomotiva napravljena u Slavonskom Brodu (Đakuša). Našla se jedna budala koja ju je izrezala i prodala u staro željezo.

Link to comment
Share on other sites

... Našla se jedna budala koja ju je izrezala i prodala u staro željezo.

 

Ah kako bih volio da se saznaju i objave imena ljudi koji su nas odveli u bolju buducnost i oslobodili nas uzasne proslosti.

Sub sole aut pluvia ducemus ea.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...