Jump to content

Jug HŽ-a: Kolodvor Ploče


Pfaff

Recommended Posts

Otkako su ukinuli prugu za Dubrovnik, Ploče su postale najjužnija točka Hrvatskih željeznica. Sad je li to dobro ili loše, procijenite sami...

 

Ploče su nekakav čudan grad. Kao prvo, teško je uopće ustanoviti gdje moraš s Magistrale skrenuti da bi došao do centra grada. Onda ustanoviš da ni centar nije što obično jest, a onda se malo vrtiš dok ne ubodeš željezničku stanicu.

Kad sam ugledao nešto žuto, bilo mi je jasno da sam na dobru putu!

 

StanicaPloce04.jpg

 

Evo me pred zgradom kolodvora. Ne, ovo je pošta (20340) Mail.gifStanley

 

StanicaPloce05.jpg

 

Poslovna zgrada "Jadroagenta" svjedoči o nekoć značajnom promteu kroz ovu luku. A kako je danas?

 

StanicaPloce06.jpg

 

Kolodvorska zgrada. Kao da je u nekom srodstvu sa zadarskom...

 

StanicaPloce07.jpg

 

Ugostiteljski objekt naknadno prislonjen uz zgradu kolodvora

 

StanicaPloce08.jpg

 

Veliko i šuplje. Moram priznati, uredno, ali posve loše iskorišteno. Ja bih tu napravio sportsku dvoranu za lokalnu mladež...

 

StanicaPloce09.jpg

 

StanicaPloce11.jpg

 

StanicaPloce12.jpg

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Petak popodne, radi samo blagajna. Za 15-tak minuta polazi međunarodni vlak za Sarajevo pa je čak bilo i nešto muvinga

 

StanicaPloce10.jpg

 

Šalter garderobe (van funkcije)

 

StanicaPloce14.jpg

 

Visina i položaj pokazuju kakve su dimenzije prostora van ove ogromne hale

 

StanicaPloce13.jpg

 

Sanitarije

 

StanicaPloce15.jpg

 

Rezervni dijelovi za iste u kutu dvorane

 

StanicaPloce16.jpg

 

Bilo je nekoć i ovo.

 

StanicaPloce17.jpg

 

Pogled prema civilnoj strani kolodvora (iznutra)

 

StanicaPloce19.jpg

 

Zašto uopće pisat' – jedna lokomotiva i jedan vagon...

 

StanicaPloce20.jpg

 

Oglasna ploča za djelatnike -a

 

StanicaPloce21.jpg

 

Tko je rekao da nema službene odjeće???

 

StanicaPloce22.jpg

 

Neš' ti voznog reda! Zanimljivo, za razliku od voznog reda prilijepljenog u Metkoviću, ovdje se uopće ne spominju međunarodni vlakovi Hm.gif

 

StanicaPloce23.jpg

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

A ima ih: Na I. peronu, 5. kolosijeku postavljena je kompozicija ŽFBiH za Sarajevo

 

StanicaPloce24.jpg

 

Na 1. kolosijeku parkiran je radni vlak za održavanje KV-a. U pozadini se nazire ona žuta cisterna s početka priče.

 

StanicaPloce29.jpg

 

Obzirom da na stanici nema bogzna čega drugog za vidjeti, ajmo bar razgledati ove neobične vagone

 

StanicaPloce26.jpg

 

StanicaPloce27.jpg

 

Vlak vuče naša ASEA do Metkovića, a onda (pretpostavljam) preuzimaju Ela & Co.

 

StanicaPloce30.jpg

 

StanicaPloce32.jpg

 

Pogled prema kolodvorskoj zgradi

 

StanicaPloce31.jpg

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Tri vagona, jedan I. razreda i dva II. razreda. Imam taman vremena pogledati ih iznutra

 

StanicaPloce33.jpg

 

Vagoni su karitativna donacija švedske države i željeznica (Svenska Jarnvagar)

 

StanicaPloce40.jpg

 

Proizvedeni u švedskom Gredelju

 

StanicaPloce50.jpg

 

II. razred – sasvim udobno

 

StanicaPloce35.jpg

 

I. razred – još udobnije. Raspored sjedišta me podsjeća na nekadašnje vagone I. razreda na uskotračnim prugama

 

StanicaPloce36.jpg

 

Čisto...

 

StanicaPloce37.jpg

 

... ali pomalo ofucano

 

StanicaPloce38.jpg

 

Garderoba za kapute. Pretpostavljam da je praktično tijekom zime u Švedskoj kad svi nose goleme vjetrovke Chilly.gif Kod nas bi to, bojim se, završilo kao samoposluga VidBudale.gif

 

StanicaPloce39.jpg

 

Termostat

 

StanicaPloce41.jpg

 

Ćenifa

 

StanicaPloce42.jpg

 

StanicaPloce43.jpg

 

Ovo je vagon I. razreda

 

StanicaPloce44.jpg

 

Švedsko podvozje

 

StanicaPloce48.jpg

 

Vrlo neobično ogibljenje

 

StanicaPloce49.jpg

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Čeona stanica = bikovi! Ovo je bik-rampa, pretpostavljam iz vremena kad su Bosanci iz Konjica masovno autovlakovima hrlili na more Krepah.gif

 

StanicaPloce45.jpg

 

Sve je nekako oronulo, ali palme se dobro drže

 

StanicaPloce46.jpg

 

Pogled prema izlazu iz stanice. To bi trebalo istražiti, ali mi se nije dalo

 

StanicaPloce47.jpg

 

Još jedan bik u hladu palme

 

StanicaPloce51.jpg

 

Čudno kako je oko ove stanice narasla cijela hrpa nekih čudnih prigradnji i objekata. Ovdje je namjena i ponuda jasna

 

StanicaPloce52.jpg

 

Najljepša palma na stanici - čak je i rodila!

 

StanicaPloce54.jpg

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Stara ljepotica. Svaki put kad ju vidim, sve je derutnija. Ovako je izgledala negdje 1996. kad sam ju prvi put slikao:

 

StanicaPloce01.jpg

 

A ovako izgleda danas:

 

StanicaPloce55.jpg

 

StanicaPloce56.jpg

 

StanicaPloce58.jpg

 

StanicaPloce59.jpg

 

StanicaPloce60.jpg

 

StanicaPloce61.jpg

 

Treba joj dobar popravak – slično kao što su uredili našu 51-cu u Rijeci

 

StanicaPloce63.jpg

 

StanicaPloce64.jpg

 

U pepeljari još ima ostataka od zadnjeg loženja. Znači da ju čak nisu pošteno ni očistili prije postavljanja

 

StanicaPloce65.jpg

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Evo, kreće međunarodni...

 

 

To je 390. 4 sata do Sarajeva? Moj bogo...

Peron ostao pust i prazan. Još ima jedan do Metkovića u 18:00 i do sutra je mir... Laku noć Sleep.gif

 

StanicaPloce70.jpg

 

Ovime bih završio svoju sagu iz Južne Hrvatske. Dok ne smislim nešto novo, možete se odmoriti od Pfaffarija Hehe.gif

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Vlak vuče naša ASEA do Metkovića, a onda (pretpostavljam) preuzimaju Ela & Co.

Do Čapljine, tamo se vrši zamjena vuče.

Aha!

Zato i rekoh: pretpostavljam! Krenuo sam od pretpostavke iz Šapjana - tamo nam susjedi nedaju van!

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Ovu temu si mirno mogao nasloviti i "Pfaff na kolodvoru duhova" ili "Pale Pfaff sam na svijetu". Monumentalni kolodvor za ovakav liliputanski promet .... i sad neka me netko mrko pogleda kad velim "dobra stara vremena". :D

 

Hvala ti da si škicnuo i u one BiH vagone i usmjerio objektiv na prava mjesta. Uvijek sam se pitao kako oni iznutra izgledaju. Sad znam i dijelim tvoje zadovoljstvo viđenim :twisted:

Link to comment
Share on other sites

U ona stara vremena bilo je 5 pari autovozova,koji su dolazili/odlazili iz Ploča,u sastavu su imali 10-13 vagona. Stanica Ploče je bila stalno krcata putnicima,sad je stanje takvo kakvo i jest. Autovozovi će pričekati još dugo vremena.

Pozdrav iz MOSTARA

Link to comment
Share on other sites

Pfaff baš mi je žao što si završio sa tvojim hodoljubljima. Očekivao sam da ćeš produžiti dalje do Dubrovnika, već sam te vidio na napuštenom dubrovačkom kolodvoru ili kako tražiš ostatke tračnica po kojim je trčao legendarni žuti tramvaj .....

 

Hvala ti još jednom na ovim prekrasnim slikama i duhovitim tekstovima !

Pozdrav iz Osijeka !

Link to comment
Share on other sites

Očito ti je kod kuće dosadno a u vikendici prehladno :twisted:

Obuću za Tempru si očito nabavio pa krstariš Lijepom našom, širiš razmjere ekološke katastrofe iz ispuha tvog vozila i prikazuješ nam željeznice sa terena iz kojih nemamo baš aktivnih forumaša...

Lijepo i sablasno slijepo crijevo. Žalim za prošlim vremenima kada je bilo više vlakova a manje osobnih automobila.

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Očito ti je kod kuće dosadno a u vikendici prehladno :twisted:

Obuću za Tempru si očito nabavio pa krstariš Lijepom našom, širiš razmjere ekološke katastrofe iz ispuha tvog vozila i prikazuješ nam željeznice sa terena iz kojih nemamo baš aktivnih forumaša...

Lijepo i sablasno slijepo crijevo. Žalim za prošlim vremenima kada je bilo više vlakova a manje osobnih automobila.

Zapravo sam ove godine ostao bez pravog GO zahvaljujući gostovanju u USofA pa sam si priuštio par dana za svoju dušu jerbo je SWMBO još ostala tamo...

Tempra je dobila cipelice tek poslije ovog putešestvija i dobro sam izvukao živu glavu jer se jedna guma formalno raspala kad sam se vratio doma.

 

Što se tiče aktivnih forumaša, za reć' pravo, nadao sam se nekoj reakciji zavičajnih bar na Bibinje i Šibenik/Perković, ali jok! Da nisu možda ljuborni što im se netko mota po župi??? :mrgreen: Još ću se morati ispričavati po forumu :twisted:

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Otkako su ukinuli prugu za Dubrovnik, Ploče su postale najjužnija točka Hrvatskih željeznica. Sad je li to dobro ili loše, procijenite sami...

 

Ploče su nekakav čudan grad.....

 

 

Ovo je jedan od najmlađih gradova u Hrvatskoj. U svojoj kratkoj povijesti vjerovatno je rekorder po mijenjanju imena, a za nas railfanove je zanimljivo da je grad ustavri stvorila željeznica.

 

Evo što sam našao na vikipediji ......

 

Ime grada

 

Izvorni, najstariji stanovnici ovog grada svoj grad zovu Ploča (stariji kažu: "Bija san u Ploči!", a ne: "... u Pločama"), što je i izvorno ime ovoga grada. Ime Ploča dato je vjerojatno zato što su stanovnici okolnih mjesta i prvi doseljenici vadili i sušili svoje ribarske mreže na području današnjeg grada ili po otočiću u sredini zaljeva koji ima izgled ravne ploče. Ploče imaju vrlo "bogatu" povijest promjena svog imena, prvo je za vrijeme Kraljevine Jugoslavije promijenjeno ime u Aleksandrovo, po kralju Aleksandru I. Karađorđeviću, to ime se održalo do II. svjetskog rata, i talijanske okupacije, kada Aleksandrovo postaje Porto Tolero (tal. luka za prekrcaj, a što je banalna istina, jer im je služila za ukrcaj sirovina iz Bosne prema Italiji). Nakon kraja rata 1945. vraćeno je izvorno ime, Ploča. Grad je od 1950.-54. godine, te od 1980.-90. nosio ime Kardeljevo po jugoslavenskom komunističkom političaru, Slovencu Edvardu Kardelju. U međuvremenu od 1954.-80. prvi put se uvelo ime Ploče, dakle množina prvotnog naziva, koje se vraća u počecima osamostaljenja Republike Hrvatske, već 22. studenoga 1990. godine

 

Izgradnja željeznice do Ploča

 

Već u Austro-Ugarskoj su postojali planovi za izgradnju željeznice do ušća Neretve.1911. Zemaljski savjet BiH je poslao memorandum ministru Burianiu u kojem je tražio izgradnju pruge Bugojno-Rama-Metković-Porto Tolero (tal.naziv za rt Višnjica koji se nalazi tik ispred luke Ploče), no zbog protivljenja Splita, koji je tražio da se promet s Neretve šalje na Split, planovi o izgradnji željeznice su propali. Godine 1922. su bila gotova tri projekta za izgradnju željeznice Vinkovci-Sarajevo-ušće Neretve, no ponovo dolazi do pobune Splita i Dubrovnika koji su smatrali da će izgubiti svoj utjecaj i veliki dio prometa prema BiH. Tek je 1933. godine na zahtjev Generalštaba vojske, Ministarstvo vojske i mornarice prihvatilo taj prijedlog, pa je 1937.počela izgradnja željeznice od Metkovića do Ploča. Željeznica je dovršena 1942. godine.

 

Izgradnja luke Ploče

 

Prva ispitivanja na prostorima luke Aleksandrovo (Ploče) izvršena su već 1923. Njih su izvršili sarajevski građevinari koji su ispitivali teren za izgradnju željeznice. Mnogi tadašnji političari su smatrali da je izgradnja luke na mjestu današnje luke Ploče budalaština, zbog velikih troškova rušenja brda Zminjac, i zbog toga što su smatrali da Neretva svojim muljem zakopava mjesto koje je bilo predviđeno za izgradnju luke. U isto doba, Jugoslavija je bila u gospodarskoj krizi, a stručni ljudi i političari u Bosni su tvrdili da je ušće Neretve najpogodnije za gradnju luke za BiH. 1939. godina počinju stvarni radovi na izgradnji luke Ploče,a autor prvih nacrta za izgradnju luke Ploče bio je Ukrajinac iz Kijeva Boris Karakoz.

 

Luka ploče u planovima Trećeg Reicha

 

U ratnom periodu na izgradnji luke sudjelovala je Njemačka organizacija. Iako je luka u podjeli teritorija pripala Italiji, u Bonnu u Njemačkoj su pronađeni dokumenti iz kojih se može vidjeti da su okupacijske snage planirale rekonstrukciju luke, tako da pomorskim putem mogu izvoziti ugljen, boksit i druge sirovine iz NDH. Partizanske snage su ih cijelo to vrijeme onemogućavale, potapajući glibodere i onesposobljavajući ostalu tehniku.

 

Pozdrav iz Osijeka !

Link to comment
Share on other sites

Primarni razlog gradnje pruge i luke Ploče je opsluživanje BH tržišta, a i prirodna trasa pruge je dolinom Neretve. Ipak, da li postoje ikakavi planovi da se Split i Ploče eventualno povežu prugom - što bi otvorilo mogućnost transporta robe do bilo koje od te dve luke direktno preko teritorija Hrvatske. Ta pruga bi mogla ići trasom sličnom trasi autoputa, ali bi mogla ići i južnim obroncima planina (dakle uz more), što bi ovoj pruzi čini mi se dalo veći potencijal, jer bi omogućila da Makarska i Ploče uđu u prigradski sistem Splita, a i turistički bi imala smisla jer bi putnici koji dolaze na Splitski aerodrom imali masovni sistem transporta sve do Ploča (slične primorske pruge postoje i od Đenove ka severu Italije, uz francusku Azurnu obalu, a i od Barselone ka severu i jugu. Neke od njih - trasa Maresme na severu Barselone - su isključivo u funkciji putničkog saobraćaja i koriste ih lokalni stanovnici, ali u ogromnom broju i turisti). Time bi se delomično trajektni saobraćaj ka Korčuli, Braču i Hvaru mogao intenzivirati i iz luka dalje na jugu, ne samo iz Splita.

Čekajući tramvaje...

Link to comment
Share on other sites

Nemam utisak da je vlasteli tako nesto na pameti.

Meni se cini da im je cilj da sve dovuku u Dubrovnik (pa dobro, mozda i u Split) i, po mogucnosti, prodaju im kafu za 100 Kuna.

Moze i za 200.

Jos bolje.

Sub sole aut pluvia ducemus ea.

Link to comment
Share on other sites

Kad se nisu povezali Split (Perković) i Ploče u vrijema jake industrije koja bi tu prugu mogla koristit vjerovatno neče nikad. To je trebalo forsirat i imalo bi smisla kad su TLM Mostar i Šibenik radili svim kapacitetima.

Čak me i čudi da to ni učinjeno, čak ni planirano. Mislim da bi relativno lako tračnice mogli pratiti sadašnji autoput i spojit se u Perkoviču ili Drnišu i to sve za nekih 150 km.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...