Pfaff Posted October 3, 2009 Share Posted October 3, 2009 Otkako su ukinuli prugu za Dubrovnik, Ploče su postale najjužnija točka Hrvatskih željeznica. Sad je li to dobro ili loše, procijenite sami... Ploče su nekakav čudan grad. Kao prvo, teško je uopće ustanoviti gdje moraš s Magistrale skrenuti da bi došao do centra grada. Onda ustanoviš da ni centar nije što obično jest, a onda se malo vrtiš dok ne ubodeš željezničku stanicu. Kad sam ugledao nešto žuto, bilo mi je jasno da sam na dobru putu! Evo me pred zgradom kolodvora. Ne, ovo je pošta (20340) Stanley Poslovna zgrada "Jadroagenta" svjedoči o nekoć značajnom promteu kroz ovu luku. A kako je danas? Kolodvorska zgrada. Kao da je u nekom srodstvu sa zadarskom... Ugostiteljski objekt naknadno prislonjen uz zgradu kolodvora Veliko i šuplje. Moram priznati, uredno, ali posve loše iskorišteno. Ja bih tu napravio sportsku dvoranu za lokalnu mladež... Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted October 3, 2009 Author Share Posted October 3, 2009 Petak popodne, radi samo blagajna. Za 15-tak minuta polazi međunarodni vlak za Sarajevo pa je čak bilo i nešto muvinga Šalter garderobe (van funkcije) Visina i položaj pokazuju kakve su dimenzije prostora van ove ogromne hale Sanitarije Rezervni dijelovi za iste u kutu dvorane Bilo je nekoć i ovo. Pogled prema civilnoj strani kolodvora (iznutra) Zašto uopće pisat' – jedna lokomotiva i jedan vagon... Oglasna ploča za djelatnike HŽ-a Tko je rekao da nema službene odjeće??? Neš' ti voznog reda! Zanimljivo, za razliku od voznog reda prilijepljenog u Metkoviću, ovdje se uopće ne spominju međunarodni vlakovi Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted October 3, 2009 Author Share Posted October 3, 2009 A ima ih: Na I. peronu, 5. kolosijeku postavljena je kompozicija ŽFBiH za Sarajevo Na 1. kolosijeku parkiran je radni vlak za održavanje KV-a. U pozadini se nazire ona žuta cisterna s početka priče. Obzirom da na stanici nema bogzna čega drugog za vidjeti, ajmo bar razgledati ove neobične vagone Vlak vuče naša ASEA do Metkovića, a onda (pretpostavljam) preuzimaju Ela & Co. Pogled prema kolodvorskoj zgradi Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted October 3, 2009 Author Share Posted October 3, 2009 Tri vagona, jedan I. razreda i dva II. razreda. Imam taman vremena pogledati ih iznutra Vagoni su karitativna donacija švedske države i željeznica (Svenska Jarnvagar) Proizvedeni u švedskom Gredelju II. razred – sasvim udobno I. razred – još udobnije. Raspored sjedišta me podsjeća na nekadašnje vagone I. razreda na uskotračnim prugama Čisto... ... ali pomalo ofucano Garderoba za kapute. Pretpostavljam da je praktično tijekom zime u Švedskoj kad svi nose goleme vjetrovke Kod nas bi to, bojim se, završilo kao samoposluga Termostat Ćenifa Ovo je vagon I. razreda Švedsko podvozje Vrlo neobično ogibljenje Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted October 3, 2009 Author Share Posted October 3, 2009 Čeona stanica = bikovi! Ovo je bik-rampa, pretpostavljam iz vremena kad su Bosanci iz Konjica masovno autovlakovima hrlili na more Sve je nekako oronulo, ali palme se dobro drže Pogled prema izlazu iz stanice. To bi trebalo istražiti, ali mi se nije dalo Još jedan bik u hladu palme Čudno kako je oko ove stanice narasla cijela hrpa nekih čudnih prigradnji i objekata. Ovdje je namjena i ponuda jasna Najljepša palma na stanici - čak je i rodila! Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted October 3, 2009 Author Share Posted October 3, 2009 Stara ljepotica. Svaki put kad ju vidim, sve je derutnija. Ovako je izgledala negdje 1996. kad sam ju prvi put slikao: A ovako izgleda danas: Treba joj dobar popravak – slično kao što su uredili našu 51-cu u Rijeci U pepeljari još ima ostataka od zadnjeg loženja. Znači da ju čak nisu pošteno ni očistili prije postavljanja Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted October 3, 2009 Author Share Posted October 3, 2009 Evo, kreće međunarodni... To je 390. 4 sata do Sarajeva? Moj bogo... Peron ostao pust i prazan. Još ima jedan do Metkovića u 18:00 i do sutra je mir... Laku noć Ovime bih završio svoju sagu iz Južne Hrvatske. Dok ne smislim nešto novo, možete se odmoriti od Pfaffarija Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
egérke Posted October 3, 2009 Share Posted October 3, 2009 Vlak vuče naša ASEA do Metkovića, a onda (pretpostavljam) preuzimaju Ela & Co. Do Čapljine, tamo se vrši zamjena vuče. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted October 3, 2009 Author Share Posted October 3, 2009 Vlak vuče naša ASEA do Metkovića, a onda (pretpostavljam) preuzimaju Ela & Co. Do Čapljine, tamo se vrši zamjena vuče. Aha! Zato i rekoh: pretpostavljam! Krenuo sam od pretpostavke iz Šapjana - tamo nam susjedi nedaju van! Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted October 3, 2009 Share Posted October 3, 2009 Ovu temu si mirno mogao nasloviti i "Pfaff na kolodvoru duhova" ili "Pale Pfaff sam na svijetu". Monumentalni kolodvor za ovakav liliputanski promet .... i sad neka me netko mrko pogleda kad velim "dobra stara vremena". Hvala ti da si škicnuo i u one BiH vagone i usmjerio objektiv na prava mjesta. Uvijek sam se pitao kako oni iznutra izgledaju. Sad znam i dijelim tvoje zadovoljstvo viđenim Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ela Posted October 3, 2009 Share Posted October 3, 2009 U ona stara vremena bilo je 5 pari autovozova,koji su dolazili/odlazili iz Ploča,u sastavu su imali 10-13 vagona. Stanica Ploče je bila stalno krcata putnicima,sad je stanje takvo kakvo i jest. Autovozovi će pričekati još dugo vremena. Quote Pozdrav iz MOSTARA Link to comment Share on other sites More sharing options...
dnovakovic Posted October 3, 2009 Share Posted October 3, 2009 Pfaff baš mi je žao što si završio sa tvojim hodoljubljima. Očekivao sam da ćeš produžiti dalje do Dubrovnika, već sam te vidio na napuštenom dubrovačkom kolodvoru ili kako tražiš ostatke tračnica po kojim je trčao legendarni žuti tramvaj ..... Hvala ti još jednom na ovim prekrasnim slikama i duhovitim tekstovima ! Quote Pozdrav iz Osijeka ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RAIL-LOGISTIK Posted October 3, 2009 Share Posted October 3, 2009 Jako lijepo vidjeti palme na kolodvorima.Hvala za sve putopise iz juzne Hrvatske,jako su lijepi i zanimljivi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted October 5, 2009 Share Posted October 5, 2009 Očito ti je kod kuće dosadno a u vikendici prehladno Obuću za Tempru si očito nabavio pa krstariš Lijepom našom, širiš razmjere ekološke katastrofe iz ispuha tvog vozila i prikazuješ nam željeznice sa terena iz kojih nemamo baš aktivnih forumaša... Lijepo i sablasno slijepo crijevo. Žalim za prošlim vremenima kada je bilo više vlakova a manje osobnih automobila. Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted October 5, 2009 Author Share Posted October 5, 2009 Očito ti je kod kuće dosadno a u vikendici prehladno Obuću za Tempru si očito nabavio pa krstariš Lijepom našom, širiš razmjere ekološke katastrofe iz ispuha tvog vozila i prikazuješ nam željeznice sa terena iz kojih nemamo baš aktivnih forumaša... Lijepo i sablasno slijepo crijevo. Žalim za prošlim vremenima kada je bilo više vlakova a manje osobnih automobila. Zapravo sam ove godine ostao bez pravog GO zahvaljujući gostovanju u USofA pa sam si priuštio par dana za svoju dušu jerbo je SWMBO još ostala tamo... Tempra je dobila cipelice tek poslije ovog putešestvija i dobro sam izvukao živu glavu jer se jedna guma formalno raspala kad sam se vratio doma. Što se tiče aktivnih forumaša, za reć' pravo, nadao sam se nekoj reakciji zavičajnih bar na Bibinje i Šibenik/Perković, ali jok! Da nisu možda ljuborni što im se netko mota po župi??? Još ću se morati ispričavati po forumu Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
dnovakovic Posted October 5, 2009 Share Posted October 5, 2009 Otkako su ukinuli prugu za Dubrovnik, Ploče su postale najjužnija točka Hrvatskih željeznica. Sad je li to dobro ili loše, procijenite sami... Ploče su nekakav čudan grad..... Ovo je jedan od najmlađih gradova u Hrvatskoj. U svojoj kratkoj povijesti vjerovatno je rekorder po mijenjanju imena, a za nas railfanove je zanimljivo da je grad ustavri stvorila željeznica. Evo što sam našao na vikipediji ...... Ime grada Izvorni, najstariji stanovnici ovog grada svoj grad zovu Ploča (stariji kažu: "Bija san u Ploči!", a ne: "... u Pločama"), što je i izvorno ime ovoga grada. Ime Ploča dato je vjerojatno zato što su stanovnici okolnih mjesta i prvi doseljenici vadili i sušili svoje ribarske mreže na području današnjeg grada ili po otočiću u sredini zaljeva koji ima izgled ravne ploče. Ploče imaju vrlo "bogatu" povijest promjena svog imena, prvo je za vrijeme Kraljevine Jugoslavije promijenjeno ime u Aleksandrovo, po kralju Aleksandru I. Karađorđeviću, to ime se održalo do II. svjetskog rata, i talijanske okupacije, kada Aleksandrovo postaje Porto Tolero (tal. luka za prekrcaj, a što je banalna istina, jer im je služila za ukrcaj sirovina iz Bosne prema Italiji). Nakon kraja rata 1945. vraćeno je izvorno ime, Ploča. Grad je od 1950.-54. godine, te od 1980.-90. nosio ime Kardeljevo po jugoslavenskom komunističkom političaru, Slovencu Edvardu Kardelju. U međuvremenu od 1954.-80. prvi put se uvelo ime Ploče, dakle množina prvotnog naziva, koje se vraća u počecima osamostaljenja Republike Hrvatske, već 22. studenoga 1990. godine Izgradnja željeznice do Ploča Već u Austro-Ugarskoj su postojali planovi za izgradnju željeznice do ušća Neretve.1911. Zemaljski savjet BiH je poslao memorandum ministru Burianiu u kojem je tražio izgradnju pruge Bugojno-Rama-Metković-Porto Tolero (tal.naziv za rt Višnjica koji se nalazi tik ispred luke Ploče), no zbog protivljenja Splita, koji je tražio da se promet s Neretve šalje na Split, planovi o izgradnji željeznice su propali. Godine 1922. su bila gotova tri projekta za izgradnju željeznice Vinkovci-Sarajevo-ušće Neretve, no ponovo dolazi do pobune Splita i Dubrovnika koji su smatrali da će izgubiti svoj utjecaj i veliki dio prometa prema BiH. Tek je 1933. godine na zahtjev Generalštaba vojske, Ministarstvo vojske i mornarice prihvatilo taj prijedlog, pa je 1937.počela izgradnja željeznice od Metkovića do Ploča. Željeznica je dovršena 1942. godine. Izgradnja luke Ploče Prva ispitivanja na prostorima luke Aleksandrovo (Ploče) izvršena su već 1923. Njih su izvršili sarajevski građevinari koji su ispitivali teren za izgradnju željeznice. Mnogi tadašnji političari su smatrali da je izgradnja luke na mjestu današnje luke Ploče budalaština, zbog velikih troškova rušenja brda Zminjac, i zbog toga što su smatrali da Neretva svojim muljem zakopava mjesto koje je bilo predviđeno za izgradnju luke. U isto doba, Jugoslavija je bila u gospodarskoj krizi, a stručni ljudi i političari u Bosni su tvrdili da je ušće Neretve najpogodnije za gradnju luke za BiH. 1939. godina počinju stvarni radovi na izgradnji luke Ploče,a autor prvih nacrta za izgradnju luke Ploče bio je Ukrajinac iz Kijeva Boris Karakoz. Luka ploče u planovima Trećeg Reicha U ratnom periodu na izgradnji luke sudjelovala je Njemačka organizacija. Iako je luka u podjeli teritorija pripala Italiji, u Bonnu u Njemačkoj su pronađeni dokumenti iz kojih se može vidjeti da su okupacijske snage planirale rekonstrukciju luke, tako da pomorskim putem mogu izvoziti ugljen, boksit i druge sirovine iz NDH. Partizanske snage su ih cijelo to vrijeme onemogućavale, potapajući glibodere i onesposobljavajući ostalu tehniku. Quote Pozdrav iz Osijeka ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
68847 Posted October 5, 2009 Share Posted October 5, 2009 Kad sve saberes, da nam nije raznoraznih mrskih okupatora, gospoda bi i sad na konjima a sirotinja pjehe. Quote Sub sole aut pluvia ducemus ea. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikiza Posted October 5, 2009 Share Posted October 5, 2009 Primarni razlog gradnje pruge i luke Ploče je opsluživanje BH tržišta, a i prirodna trasa pruge je dolinom Neretve. Ipak, da li postoje ikakavi planovi da se Split i Ploče eventualno povežu prugom - što bi otvorilo mogućnost transporta robe do bilo koje od te dve luke direktno preko teritorija Hrvatske. Ta pruga bi mogla ići trasom sličnom trasi autoputa, ali bi mogla ići i južnim obroncima planina (dakle uz more), što bi ovoj pruzi čini mi se dalo veći potencijal, jer bi omogućila da Makarska i Ploče uđu u prigradski sistem Splita, a i turistički bi imala smisla jer bi putnici koji dolaze na Splitski aerodrom imali masovni sistem transporta sve do Ploča (slične primorske pruge postoje i od Đenove ka severu Italije, uz francusku Azurnu obalu, a i od Barselone ka severu i jugu. Neke od njih - trasa Maresme na severu Barselone - su isključivo u funkciji putničkog saobraćaja i koriste ih lokalni stanovnici, ali u ogromnom broju i turisti). Time bi se delomično trajektni saobraćaj ka Korčuli, Braču i Hvaru mogao intenzivirati i iz luka dalje na jugu, ne samo iz Splita. Quote Čekajući tramvaje... Link to comment Share on other sites More sharing options...
68847 Posted October 5, 2009 Share Posted October 5, 2009 Nemam utisak da je vlasteli tako nesto na pameti. Meni se cini da im je cilj da sve dovuku u Dubrovnik (pa dobro, mozda i u Split) i, po mogucnosti, prodaju im kafu za 100 Kuna. Moze i za 200. Jos bolje. Quote Sub sole aut pluvia ducemus ea. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FRED Posted October 5, 2009 Share Posted October 5, 2009 Kad se nisu povezali Split (Perković) i Ploče u vrijema jake industrije koja bi tu prugu mogla koristit vjerovatno neče nikad. To je trebalo forsirat i imalo bi smisla kad su TLM Mostar i Šibenik radili svim kapacitetima. Čak me i čudi da to ni učinjeno, čak ni planirano. Mislim da bi relativno lako tračnice mogli pratiti sadašnji autoput i spojit se u Perkoviču ili Drnišu i to sve za nekih 150 km. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted October 7, 2009 Share Posted October 7, 2009 Evo me pred zgradom kolodvora. Ne, ovo je pošta (20340) Stanley Jel to ovo? Foto: Ja, 3. travnja 2007. A kolodvor je tu blizu. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted October 7, 2009 Author Share Posted October 7, 2009 Je, kolodvor je oma do, pače prilijepljen (iako mislim da je obratno buduć da je pošta očito novijeg datuma). Da li možda znaš kad je izgrađena zgrada? Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.