Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net

mikiza

Članovi
  • Content Count

    924
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Novi Sad
  1. mikiza

    mikiza

  2. Da u poslednjoj stanici pre prelaska Drine. Na koloseku koji nije remontovan. Mada, ako je verovati nekim pisanjima, voz je uleteo malo većom brzinom u skretanje. Ali kako god - to samo govori da sve što nije išlo u remont, pa i sporedni koloseci, prosto ne valja.
  3. Evo i jednog snimka teretne kompozicije na alternativnom pravcu preko Titela - do pre izvesnog vremena ovo je bilo nezamislivo, pruga je bila potpuno zapuštena
  4. Ma to preselenje u Prokop na ovakav način je vrhunac besmisla (ja sam i inače zbog očajno sporog prolaska voza do glavne stanice i dok je radila - trebalo je skoro 20 min za taj delić pruge - imao običaj da siđem na Novom Beogradu). S druge strane za većinu poslovnih ljudi je zapravo već sad, a pretpostavljam u budućnosti još više, Novi Beograd verovatno krajnja stanica - na N. Beogradu u poslovnim zonama većina velikih firmi ima svoja sedišta. S obzirom na to da se i autobuska stanica planira izgraditi ispod i pored stanice na Novom Beogradu, ovo će realno biti i glavna stanica u gradu, ma koliko se neko trudio da forsira da je to Prokop. Na Novom Beogradu prolazi dosta tramvajskih i autobuskih linija, dok na Prokop jedva da ide poneka, pri tome su u novom (suludom) planu gradnje prve linije metroa (ako ikada počne) odlučili da ona NE prolazi kroz pretpostavljenu glavnu stanicu - Prokop, iako ispod koloskea postoji izgrađena "kaseta" za metro.
  5. Iako mislim da članak pogađa poentu - pruga ka Mađarskoj je prosto najopterećenija pruga u smislu prevoza robe, svakako je morala u ozbiljnu rekonstrukciju. Osim toga ako uopšte negde postoji interes za putnički saobraćaj u toj meri da bi bio isplativ to je sigurno Novi Sad - Beograd (i pored auto puta zbog gužvi na izlazima/ulazima u gradove i patnji/cena parkiranja, putovanje do Novog Beograda iz Novog Sada je bilo vremenski vrlo prihvatljivo, pogotovo otkako su nabavljene Flirt garniture pa je polazaka bilo dovoljno). Pruga se radi za 200 km/h što je građevinski verovatno tek neznatno skuplje nego za 160 km/h ( već na toj brzini koliko znam mora da zadovoljava skoro sve tehničke karakteristike kao i za 200 km/h). Nova vest je da od proleća kreću da remontuju celu banatskunželezničku magistralu preko Zrenjanina na Sentu i do Subotice i prugu ka Kikindi, podižući osovinsko opterećenje i vraćajući brzinu na min 80km/h. Da je bilo pameti ovo je trebalo pre zatvaranja glavne pruge (mada se za rekonstrukciju koristi polovni materijal sa koridora X, pa je moguće da možda iz dosad obnovljenih deonica nije preostalo dovoljno dobrog materijala da ovo krene ranije, već će demontirani materijal sa stare trase BG-NS sada prosto “preseliti” ovamo). Tako da će od ovog velikog remonta na kraju biti koristi i za druge pruge po Vojvodini. Malo je redosled poslova u neredu, ali ih nužda za dobrim prevoznim putem za terete dok traje rekonstrukcija očigledno tera da urade i ponešto što pre par godina nisu ni planirali. Nesreća je što banatska magistrala nije elektrificirana, to bi bio odličan dodatni prevozni pravac ka Mađarskoj ako transport robe nastavi da raste (intenzivno je korišćen kada je železnički most u NS srušen 1999, ali je posle uspostavljanja glavne magistrale prosto zapostavljen, pa se nadam da ovoga puta to neće biti slučaj - Banatu treba dobra pruga i veza kako sa Beogradom tako i sa Novim Sadom, Mađarskom i Rumunijom, lokacija im je velika prednost samo je treba iskoristiti)
  6. Slovenski stav o “šengenu” za Hrvatsku je potpuno besmislen, jer bi upravo ulazak HR u taj sporazum učinio granični spor nebitnim.
  7. Za to su u međuvremenu ipak remontovali pravac Beograd - Pančevo - Orlovat - Titel - Novi Sad (tačnije znam da su nedavno završili remont od Orlovata do Novog Sada digli osovinsko opterećenje i brzinu) tako da mislim da je to zasad pokriveno. Inače mislim da je pogrešno preneseno, potpuni prekid BG - Novi Sad bi valjda trebalo da traje godinu, a ne tri godine.
  8. U nedavnom intervjuu na televiziji direktor ruske firme koja radi prugu Stara Pazova - Novi Sad, je izjavio da je u planu bilo samo delimično zatvaranje pruge, ali kako su kasnile dozvole i planovi i saglasnosti, sada je došlo do odluke za potpuni zatvor pruge kako bi se stigli rokovi. Jednom rečju - naša posla.
  9. Da izgleda da u poslednje vreme ima sve više vozova (valjda efekat kineza u Pireju i ipak malo okrpane infrastrukture na mestima gde je bilo najkritičnije). E sad sledi totalni zatvor pruge Novi Sad - Beograd, a posle i Novi Sad - Subotica, pa će vozovi malo da idu iz Beograda preko Banata do Novog Sada i dalje - ne znam kako se planira kada i deo do Subotice bude u remontu - bolje reći u ponovnoj izgradnji. Iz svih tih remonta na glavnoj pruzi, a i činjenice da je ukinut saobraćaj u Beogradu oko Kalemegana, proizađla je bar obnova pruge Novi Sad - Titel - Perlez (bila već potpuno zapuštena). usput su i prvi put u ko zna koliko godina remontovali Požarevac - Majdanpek, i podigli osovinsko opterećenje, pa valjda sada i tamo mogu teretni vozovi ponovo. U međuvremenu dobro je da je ugovoreno i dosta posla na koridoru prema Italiji preko Zagreba tako da će biti više tereta i na toj trasi. http://srbcargo.rs/sr/umesto-preko-madjarske-transport-automobila-iz-rumunije-za-italiju-preusmeren-na-srbiju/
  10. Pa dobro, to mu ga dodje oko 6,8 GB po vozu po danu. Za normalnu upotrebu, vesti, email, razmena ponekog dokumenta je to sasvim dovoljno. Pa ne ocekuju ljudi valjda da u vozu rade update operativnih sistema i gledaju youtube bez prestanka svi zajedno.
  11. E ovo bi bio lep sistem gradske železnice. A sad samo zamislite da je sreće i novca za pravljenje tunela koji bi prošao ispod Marjana, pa podmorski na vrh Čiova i zatvorio drugi prsten kod Trogira. Automatski bi Čiovo postalo deo splitske konurbacije, rezidencijalna zona na samo par (desetaka) minuta vožnje gradskom železnicom do centra grada. Ali naravno znamo da je to zasad potpuni science-fiction, doduše sa trenutnim brojem stanovnika i demografskim trendovima, verovatno i potpuno nepotrebno.
  12. Dobro da, jeste malo "maštara" i nezgodno je za provući trasu, ali nije nemoguće. Realno mi deluje verovatnije da bi se od sadašnje magistralne pruge odvajala pre samog Kaštel Starog, mada je tu toliko kuća sa okućnicama da bi otkup za trasu bio skup i dugotrajan. E sad razmišljajući malo "out of the box" i gledajući kako je to ponegde već rešeno, trasa bi se mogla rezervisati baš u koridoruu sadašnje magistrale. Tamo gde već postoji magistrala sa 4 trake, malo širenje razdelnog ostrva (uz dodatno posledično širenje leve i desne trake sa spoljašnje strane kako bi se nadomestio gubitak sirine na sredini trase, a čini mi se da za to ima dovoljno mesta) bi rezervisalo dovoljno prostora za 1 kolosek. Tamo gde još nije izgrađeno 4 trake bi se u startu isplanirao malo širi pojas u sredini. Dvokolosečna ne može stati ni u priči, ali jednokolosečna bi se dala uglaviti u ovakav koridor, ali to je i sasvim dovoljno. U tom slučaju bi bila neophodne dve mostovske konstukcije - kojim se pruga podiže i "preskače" jednu traku magistrale na oba kraja (kod K. Kambelovca i kod Resnika). U najskupljij varijanti ista ideja drži vodu samo bi se u celoj dužini od Kambelovca do Resnika pruga vodila na mostnoj konstrukciji čiji bi stubovi bili u razdelnom ostrvu magistrale (i tamo gde još nema 4 trake stubovi bi se postavili tako da na kraju završe u razdelnom ostrvu buduće 4 trake) - skupo ali i odmah izvodljivo bez sužavanja / širenja postojećih traka. I ovakvih rešenja ima, samo je potrebno videti koliko bi bilo vreme otplate ovakve investicije (ne sumnjam da bi se pokazalo da u dužem vremenskom periodu ovakav koridor kao prigradska željeznica Trogir - Split može biti isplativ, pogotovo kad se uračuna veliki broj putnika leti kojima treba prevoz na relaciji aerodrom - trajektna luka). Rešenja kod kojih pruga koristi koridor sredinom auto ceste/brze ceste postoje na dosta mesta u blizini aerodroma.
  13. Manji (sremski) luk budućeg drumsko železničkog mosta u Novom Sadu je konačno na svom mestu. S obzirom na to da je prognoza vodostaja Duanva takva da će rasti za metar i po u sledećih sedam dana, taman na vreme da mogu da izvuku barže sad kad legne na oslonce. Sa foruma NSBuild: http://www.nsbuild.rs/forum/projekti-u-izgradnji/13-novi-zezeljev-most?start=2760#65180
  14. Sve je to tačno, ali i low cost letovi moraju platiti kontrolama leta vođenje preko teritorije pod njenim nadzorom. A ni to nije premala stavka. Nelogično je ako su na željeznici cene trasa toliko skupe da karta ne može da konkurira avionskoj. Istovremeno statistika u EU govori da su ljudi skloni da preferiraju željeznicu za putovanja do 4.5 - 5h, jer ih vozi od mesta do mesta, i čak ako let i traje na datoj udaljenosti 2.5 - 3h let više vremenski nije konkurentan zbog dolaska i povratka sa aerodroma, pogotovo ne low cost koji po pravilu idu na udaljene aerodrome.
  15. mikiza

    Koridor X

    Šid - Stara Pazova nije problem, južni kolosek je ionako i dalje manje više svuda na 100 km/h (ili povremeno i više), problem je suprotni smer (severni kolosek), mada je prošle godine konačno sređen deo od triangla kod Inđije do Rume, tako da je sad severni kolosek (smer Zagreb) OK sve do Rume, ali od Rume do Šida je katastrofa. I to bi trebalo da se radi samo ko zna kada. Obnavljana je trasa od izlaza iz BG do Velike Plane, od Male Krsne (grananje Požarevac/Smederevo/Beograd) do Velike Plane, pa onda delovi južno od Niša, a zbog izgradnje auto-puta u Grdeličkoj klisuri je sređivano korito Južne Morave i izmeštana trasa pruge pa je delimično rađena nova, a oko Vranja i Leskovca je remontovana nedavno, polako se to dovodi u normalu. Iako je većina deonica rađena iz ruskog kredita, pretpostavljam da se ništa ne bi dešavalo da Kinezi nisu pritisnuli jer su uzeli Pirej u koncesiju pa sad peglaju železnički pravac za kontejnere sve do Budimpešte. Čak su krenuli i pripremni radovi na novoj trasi po Fruškoj Gori pa se očekuje i početak kopanja novog tunela. Meni je tu jedino bezveze što svaki radovi kreću od poteza Batajnica - Stara Pazova, pa sad dalje ka severu, a taj potez je već u dobrom stanju, dok je pruga od Novog Sada do Subotice katastrofa. E sad ona sigurno dolazi na red, ali bilo bi normalno raditi je odmah, jer broj teretnih vozova koji prelaze Dunav u Novom Sadu je i sad poprilično veliki, kada bi ta pruga bila ok, sigurno bi ih bilo još više. Pa dok se čeka izgradnja novog tunela i drugog koloseka do Mađarske bar ovaj postojeći da donosi što više novca.
×
×
  • Create New...