Jump to content

mikiza

Članovi
  • Posts

    995
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

mikiza last won the day on December 5 2020

mikiza had the most liked content!

About Me

  • Sex
    Male
  • Location
    Novi Sad

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

mikiza's Achievements

239

Reputation

  1. Lep hodopis, nažalost tragova, a izgleda i nade za tu prugu je sve manje. Nikada mi neće biti jasna ta ideja u exYU da se sve što nije normalne širine koloseka dokine po kratkom postupku (u Bosni je to cele regije bacilo u izolaciju, pogotovo po pitanju transporta robe, a bogme i putnika). Švajcarci su svoje uskotračne održavali, modernizovali, na nekim mestima čak i deo koloseka koji je prethodno bio "normalizovan" vratili u uskotračni da bi mogli da produže trase vozova. Na dosta tih pruga postoji i prevoz tereta, a same po sebi su i turistička atrakcija. Oko Barselone FGC ima 1-metarske koloseke na dosta linija, novi EMV-ovi, idu i malo preko 100km/h gde može i ništa im ne fali. Da se ova pruga nije bespotrebno uklonila, sigurno bi uz elektrifikaciju i moderne EMV-ove i dan danas bila najbolji prevoz između Samobora i Zagreba, a možda bi i Šmidhen imao drugačiju sudbinu.
  2. mikiza

    "SiZiF 2016"

    Lep putopis. Blago vama, bar možete do snega kad se pojavi u Gorskom Kotaru, ovde u nizinama nema ga ni za lek cele zime. Prvi put nakon 5 god. sam odlučio da malo menjam, i umesto na Kvarner na more, odem malo u Jonsko more, ali ta odluka je na klimavim nogama - Kvarner mi prosto deluje lepše, deca ionako kmeče da ne bi menjali, a ja hteo raznovrsnost. Ali ako vi nastavite ovako sa slikama, eto mene nazad i ove godine
  3. Odli;na putopis, fotografije sa visina iznad Kvarnera su odlične. Takođe i sličice koje hvataju svakodnevicu Rijeke su odlične.
  4. Ako su vremena na slikama tačna 007 i 102 su iz Bakra potegle voz u 11:45, a na slikama u Meji se vraćaju iz Lokava u 13:37. Otprilike ispadne da im za taj obrt Bakar - Lokve i nazad treba cca 2 h. Meni se to ne čini jako loše.
  5. Hvala, prelep putopis. Nebrojeno puta sam prolazio na putu do prabake i pradide u Podravinu kroz Križevce, ali baš nikad se u njima nismo zaustavili. Pamtim samo glavnu ulicu i neboder po čemu sam znao da smo u Križevcima. Sad vidim da je imalo zašto stati i razgledati, grad ima dosta lepih starih zdanja. Žao mi je da je industrija propala, grad je uvek izgledao dosta bogato. Ajde valjda će biti i boljih vremena. Čitav taj kraj je prelep, stare crkve (Mali i Veliki Raven), dvorac (majur) u Tkalecu, brežuljci, ma sve. Takav kraj nikako ne sme propadati. I pre dve godine sam se opet samo provezao, ovaj tvoj putopis me možda ipak natera da zastanem i razgledam.
  6. Da li je kod Vrata onaj deo gde pruga malo duže ide pored auto puta, a dok se vozi ka Rijeci fino se vidi koliko veliki pad pruga ima?
  7. Isto je imene "navukao" kad ono... Sad moramo čekati do popodne
  8. Zna li se kad je planirano da ASEE povuku prvi teret, isprobane sada sa ovim snegom, odmah će se znati kako se ponašaju u teškim uslovima.
  9. Hvala na lepim slikama i filmiću. Još koji dan pa će ASEE videti i more (sa ove pruge)!
  10. Ali pruge Rijeka - Šapjane i Pula - Buzet bi u relativno kratkom vremenu mogle doživeti renesansu ulaskom Hrvatske u EU, čime bi granica ka Sloveniji polako počela postajati "meka" do potpunog ukidanja kontrole.
  11. Primarni razlog gradnje pruge i luke Ploče je opsluživanje BH tržišta, a i prirodna trasa pruge je dolinom Neretve. Ipak, da li postoje ikakavi planovi da se Split i Ploče eventualno povežu prugom - što bi otvorilo mogućnost transporta robe do bilo koje od te dve luke direktno preko teritorija Hrvatske. Ta pruga bi mogla ići trasom sličnom trasi autoputa, ali bi mogla ići i južnim obroncima planina (dakle uz more), što bi ovoj pruzi čini mi se dalo veći potencijal, jer bi omogućila da Makarska i Ploče uđu u prigradski sistem Splita, a i turistički bi imala smisla jer bi putnici koji dolaze na Splitski aerodrom imali masovni sistem transporta sve do Ploča (slične primorske pruge postoje i od Đenove ka severu Italije, uz francusku Azurnu obalu, a i od Barselone ka severu i jugu. Neke od njih - trasa Maresme na severu Barselone - su isključivo u funkciji putničkog saobraćaja i koriste ih lokalni stanovnici, ali u ogromnom broju i turisti). Time bi se delomično trajektni saobraćaj ka Korčuli, Braču i Hvaru mogao intenzivirati i iz luka dalje na jugu, ne samo iz Splita.
  12. Fantastični snimci. Ne znam koju dubinu vode izdržavaju obično tramvaji, ali me jako raduje da ni ovo jezero na okretištu nije problem za nove tramvaje.
  13. Super slike. Vidim da je veći broj novih tramvaja propisno unakažen ovim reklamama preko prozora. I što ih više gledam ovi novi mi nekako izgledaju sve ružnije, iskreno kad sam video slike ovako na gomili tram 8224 mi izgleda normalnije i lepše nego ovi obnovljeni. I još jedna stvar mi je čudna, postoje okretišta Zaleno Polje, Višnjevac (na istom prevcu pre njega Retfala), Mačkamama, pa još ovo skretanje koje je koristio prethodni "kolodvorac" i na sve to oni imaju organizovane samo dve linije!!! Pa mislim da su ipak mogli smisliti bolje načine da iskoriste postojeću infrastrukturu.
×
×
  • Create New...