Stanley Posted August 8, 2009 Share Posted August 8, 2009 Danas je forumaška ekipa u sastavu drempa-tzv-v7, Portos i Stanley pohodila prugu Bjelovar - Kloštar, točnije dionicu Mišulinovac - Paulovac - tunel Paulovac. Iako smo rutu objavili već jučer u drugom topicu, ponavljam kako smo se kretali: - vlak 983 - Zagreb GK 07.20 - Mišulinovac 09.20 - pješice Mišulinovac - Paulovac - tunel - Paulovac - vlak 2362 - Paulovac 12.41 - Bjelovar 13.00 - vlak 972 - Bjelovar 13.37 - Zagreb GK 15.14 Na raspolaganju za ''hodajući'' dio programa imali smo nešto više od 3 sata. Krenuli smo od kolodvora Mišulinovac na km 42,468 (kilometarske udaljenosti računaju se od kolodvora Križevci), odšetali prugom do stajališta Paulovac (km 45,100) i nastavili šetnju do tunela Paulovac (km 46,603 - 46,964, L=361 m). Uslijedio je povratak do stajališta Paulovac, gdje smo sjeli na vlak. Za put smo se dobro pripremili i prikupili potrebne podatke iz voznog reda, te smo usput uvrebali dva putnička vlaka: 2310 i 2363. Ja otvaram temu, a dečki će me dopuniti svojim fotkama i komentarima. Iz Vrapča na Glavni namjeravao sam krenuti Mađarom 8013 u 06.28, ali sam uranio i stigao na Zagorca 3003: Na Glavnom sam susreo drempu, pa smo zajednički dočekali Portosa i njegovu našvrljanu Macosu: Kompanjerosi u 983: Ovdje imamo bavljenje i idemo u rikverc prema Bjelovaru (i dalje): Daj da ti ovo namjestim, vidi na što ličiš. Svaku prigodu za foto-šut treba iskoristiti: (Nastavlja se) Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted August 8, 2009 Author Share Posted August 8, 2009 Dok su moji suputnici kratili vrijeme čitanjem Jutarnjeg lista (krajnja blasfemija od railfanova koji prvi puta putuju ovom prugom ), ja sam po tko zna koji put uživao u krajoliku i usput snimio neke kolodvore i stajališta. Poljanka: Brezovljani: Škrinjari: St. John The Frog: Nije mi se dalo ustati sa sjedala: Mile Ćuk City: My Ass: Da, bijaše to nekada kolodvor Rovišće... I eto nas u domicilu gospođe Adlešić: (Nastavlja se) Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted August 8, 2009 Author Share Posted August 8, 2009 Zadržavanje je kratko, jer naša ubrzana Macosa mora čak do Osijeka. Evo nekoliko sličica pri odlasku iz kolodvora Bjelovar: (Nastavlja se) Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted August 8, 2009 Author Share Posted August 8, 2009 I tako smo stigli u Mišulinovac. Meni fotka Macose iz koje smo izašli nije uspjela, ali su ova dvojica majstora zasigurno bili bolje sreće: Vjerovali ili ne, nakanio sam ovdje pitati prometnika(!) hoće li se na pruzi pojaviti kakav teretnjak... Kakav prometnik, kakvo službeno mjesto, ovo je kuća duhova: Trag boravka živog bića zvanog homo sapiens: Usput rečeno, u memoriji mi je ostala slika s HTV-a iz dana kada je ova pruga obnovljena i ponovo otvorena za promet. Stanoviti Ivica Mudrinić, poznatiji kao Grunf, tadašnji ministar prometa, s crvenom kapom na glavi zazviždao je i ispratio (tobože) vlak, a u pozadini je stajala ploča s natpisom ''Mišulinovac''. (Nastavlja se) Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted August 8, 2009 Author Share Posted August 8, 2009 Što je, zapravo, Mišulinovac? Je li to službeno mjesto, kolodvor, stajalište ili naprosto željeznička vukojebina? Meni liči na kolodvor i takvim ga smatram, pustoši glede i unatoč. Ako ništa drugo, tu je drugi kolosijek i skretnice: Na pomoćnom kolosjeku našli smo arheološke artefakte: Nemoj me nasmijavati: (Nastavlja se) Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted August 8, 2009 Author Share Posted August 8, 2009 Krećemo na pješački dio ture. Još jedan osvrt na Mišulinovac: Idemo blagom uzbrdicom: Pogled unatrag: Sunce nas grije, ali nije previše vruće. A okoliš je vrlo lijep: Toliko od Križevaca: Tko ne zna što je ovo - trk na literaturu, signalni pravilnik: Ovo je oznaka da se približavamo stajalištu. Naučio me ErrAser, neka mu je vječna slava i hvala : Napokon smo stigli i to na vrijeme. Moram priznati da nam je bilo malo ''gusto'', jer po RV 2310 polazi iz Paulovca u 10.22, a nismo se baš htjeli sresti s njim na otvorenoj pruzi: (Nastavlja se) Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted August 8, 2009 Author Share Posted August 8, 2009 U stajalištu Paulovac nije bilo vremena za odmor. Odmah smo se strateški rasporedili za doček 2310 (Kloštar - Bjelovar), a Portos se po običaju odlučio za ''istureni položaj'': Dok čekamo 2310 koji kasni, ja slikam ''peron'' i druge motive iz stajališta Paulovac: Evo ga! (Nastavlja se) Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted August 8, 2009 Author Share Posted August 8, 2009 Svakog čuda za tri dana, pa tako i našeg Šveda za tri minute... Krećemo dalje prema glavnom cilju - tunelu, koji više nije daleko: Putem nailazimo na još jedan arheološki artefakt. Lako se prepoznaje, po lokaciji i po stilu gradnje, kao bivši željeznički objekt: Tek naknadno smo saznali, i to igrom slučaja, o čemu je riječ. Ovo su ostaci bivšeg kolodvora Paulovac, koji se nalazio na ovoj lokaciji do 1968. i svojedobno je opsluživao veliku ciglanu do koje je vodio industrijski kolosijek. Od ciglane i industrijskog kolosjeka nema više ni traga, a ovo je memento pokojnom kolodvoru. Stajalište Paulovac je postavljeno na današnju lokaciju nakon obnove pruge devedesetih godina. Konačno, evo ga! (Nastavlja se) Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted August 8, 2009 Author Share Posted August 8, 2009 Tu si, dakle: Ameri bi rekli: - Gotcha! Ulazimo unutra. Ovo je pogled unatrag: U tunelu ima i šišmiša: Ovdje komotno stane 5-6 ljudi, a forumaša još i više: Curi voda: U tunelu je tzv. prijelom nivelete pruge Bjelovar - Kloštar: Ulaz u tunel pogledom iz Virovitičko-podravske županije: Prva ''hodnja'' kroz tunel Paulovac je gotova. Uskoro ćemo natrag istim putem, ali najprije neka prođe jači od nâs - Šved na 2363: (Nastavlja se) Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted August 8, 2009 Author Share Posted August 8, 2009 Dok čekamo na 2363 snimam okoliš na području Virovitičko-podravske županije, tj. sjeverno od tunela. Pogled prema Kataleni - Kloštru... ...i pogled na tunel: Eno svjetla u tunelu, a to je... ...opet Šved 020, sada kao vlak 2363 Bjelovar - Kloštar. Majstor je već prokužio manijake duž pruge i uredno nam je trubio: Ode od nizbrdo, negdje u smjeru Portosa i Kloštra: (Uskoro završetak) Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted August 8, 2009 Author Share Posted August 8, 2009 S obzirom da je sunce već bilo u zenitu, a mi poprilično umorni od klipsanja tračnicama, odlučili smo da ćemo čekati vlak za Bjelovar u stajalištu Paulovac. Zasjeli smo na klupu i brbljali, kad se pred nama ukazao neznani lik. Pitao nas je jesmo li žedni i ponudio nam vodu, a po želji i pivo. Kako se predstavio kao umirovljeni radnik željezničke infrastrukture, a k tome i čovjek koji je radio na obnovi iste ove pruge devedesetih, ponudu jednostavno nismo mogli odbiti. Spustili smo se do njegove kuće dvjestotinjak metara ispod pruge. Gospodin Franjo Križić izvukao je iz dubokog bunara košaru s hladnim Panom i ugasio nam akutnu žeđ. U razgovoru ''na brzaka'' saznali smo, između ostalog, da je ona ruševina u blizini tunela zapravo ostatak bivšeg kolodvora Paulovac. Dakle, upravo od njega čuli smo podatke koje sam iznio u jednom od prijašnjih postova. I sad recite da svijet nije mali! Ljubazni i srdačni gospodin Franjo rekao nam je na oproštaju da ga idući put, kada nas railfanovska želja navede u ovaj kraj, obavezno posjetimo. Upozorili smo ga, onako u šali, da nas može biti puno više i da smo većinom izjelice i ispičuture. Po njegovom odgovoru zaključujem: što nas više gladnih i žednih dođe, to bolje. Gospodin Franjo Križić zaslužuje da ga predstavimo forumašima i u slici: Svemu dođe kraj. Dolazi naš 2362 za Bjelovar (isti onaj Šved 020): Vraćamo se u Mišulinovac: U Bjelovaru imamo predah do vlaka za Zagreb: Bez ovoga kod mene ne ide: Ovaj nas je vratio u Zagreb: Portos i Drempa će vam svojim uradcima dodatno osvježiti ove sparne dane. Do novog viđenja (masovnijeg) na nekoj idućoj turi pozdravlja vas vaš Stanley. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted August 8, 2009 Share Posted August 8, 2009 Interesantan izlet i putopis. Lijepo ste se nahodali po ovoj vrućini. Je li ovo šetanje amo-tamo po tunelu možda uvodni trening za neki drugi, veći tunel ? Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZlayoZg Posted August 8, 2009 Share Posted August 8, 2009 Zbilja ugodna šetnja i lijep provod.Super,dečki. Je li ovo šetanje amo-tamo po tunelu možda uvodni trening za neki drugi, veći tunel ? Tko zna,možda je iduća "Brajdica". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted August 9, 2009 Author Share Posted August 9, 2009 Nije nam bilo pretjerano vruće, a nismo ni predugo hodali. Upravo po mjeri, rekao bih. Na Bilogori je ipak nešto svježije nego li u dolini. A već na prilazu tunelu osjeti se smanjenje temperature za nekoliko stupnjeva. Paulovac je jedan od samo dva željeznička tunela u Hrvatskoj između Save i Drave. Drugi je Žutnica kod Đurmanca (tunel Lupinjak je neaktivan). Je li ovo šetanje amo-tamo po tunelu možda uvodni trening za neki drugi, veći tunel ? Tko zna,možda je iduća "Brajdica". Što se mene tiče, u tunele preko 361 m ne idem. Naročito one na glavnim prugama, gdje te može zaskočiti neki teretnjak. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dnovakovic Posted August 9, 2009 Share Posted August 9, 2009 Bravo Stanley ! Interesantan putopis i odlične slike sa pruge kojom nikada nisam prošao. Kada već pomislim da smo na našem forumu već prošli i poslikali skoro sve pruge u Hrvatskoj i šire, uvijek se pojavi nešto novo. Posebno mi je zanimljiva tvoja opaska o tunelu Paulovac kao o jednom od jedina dva između Save i Drave. Ja sam do sada mislio da je on jedini na tom području. Ove stanice koje su izvan funkcije postaju sve veći problem. Vremenom se pretvaraju u ruševine bez vrata i prozora, pune smeća i otpada, iz nekih raste i drveće, a sve ih je više i više. Netko se na HŽ-u mora ozbiljno pozabaviti tim problemom, iz prostog razloga što su te zgrade ipak njihovo vlasništvo a postaju njihovi, vrlo vidljivi i lako uočljivi, spomenici nemarnosti.... Quote Pozdrav iz Osijeka ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted August 9, 2009 Author Share Posted August 9, 2009 Ove stanice koje su izvan funkcije postaju sve veći problem. Vremenom se pretvaraju u ruševine bez vrata i prozora, pune smeća i otpada, iz nekih raste i drveće, a sve ih je više i više.Netko se na HŽ-u mora ozbiljno pozabaviti tim problemom, iz prostog razloga što su te zgrade ipak njihovo vlasništvo a postaju njihovi, vrlo vidljivi i lako uočljivi, spomenici nemarnosti.... Da. No, zanimljivo je da u zgradi u Mišulinovcu netko stanuje. Portos će to bolje pokazati jer je snimao zgradu s druge strane. Ako netko zaista živi gore na katu, taj će jednog dana propasti u prizemlje. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted August 9, 2009 Share Posted August 9, 2009 Došavši u kolodvor Zaprešić dok je mjesec bio još visoko na nebu... ...Dodž se protezao... ...a vagoni natovareni betonskim profilima za neki od objekata na A1 odmarali po 4. kolosijeku je u strojnoj vožnji prošla još donedavno crvena 1 141233 A ubrzo iza nje stiže i moja Macosa Moj ubrzani zaustavio se tek na Zapadnom kolodvoru i produžio, dok je Zagreb još spavao Kod Ivog-ova omiljenog mjesta za fotkanje slijedi mimoilazak sa kompozicijom međunarodnog vlaka Moj vlak I naš budući prijevoz-jedina novoobnovljena 1xx Macosa sa starim tipom sjedala Dok čekamo postavljanje našeg vlaka na peron Kompanjerosi u 983: Slikano usput Odavde bi trebalo izraditi bypass do Sv. Ivana Žabno Budući je na našem kolosijeku druga Macosa... ...mi moramo promijeniti i smijer i kolosijek Ovdje imamo bavljenje Da, imamo... Daj da ti ovo namjestim, vidi na što ličiš. . Nisam ja ništa NJEMU namještao, namještao sam fotić za OVU fotografiju Dok se Stanley bori sa sendvičem koji ima šunku u tragovima U Križevce ulazi putnički koji u sastavu ima 2 "Žlajfera" nakon ulaska 2 putnice, sa 7 minuta zakašnjenja krećemo prema Bjelovaru Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted August 9, 2009 Share Posted August 9, 2009 U Bjelovaru u sastavu radnog vlaka vučenog sa 2 044 zatičemo krepanog Šveda 003 i Macosu 121/122 koja čeka polazak prema Križevcima Polazak iz Bjelovara Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted August 9, 2009 Share Posted August 9, 2009 I tako smo stigli u Mišulinovac.Meni fotka Macose iz koje smo izašli nije uspjela, ali su ova dvojica majstora zasigurno bili bolje sreće: Rashodovani vagoni koji čekaju kasaciju Da. No, zanimljivo je da u zgradi u Mišulinovcu netko stanuje. Portos će to bolje pokazati jer je snimao zgradu s druge strane. Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted August 9, 2009 Share Posted August 9, 2009 Pruga je obnovljena od raznovrsnog kolosiječnog materijala: Pragova sa pruge Karlovac-Skakavac Drvenih pragova iz kojih izlaze mjehuru Kreozota Kao i pragova iz zavoja i sa mostova u koje nisu postavili zaštitne tračnice Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted August 9, 2009 Share Posted August 9, 2009 U stajalištu Paulovac nije bilo vremena za odmor. Odmah smo se strateški rasporedili za doček 2310 (Kloštar - Bjelovar), a Portos se po običaju odlučio za ''istureni položaj'': Naravno. Par stotina metara dalje nalazi se "S" zavoj Dolazi ekipa iz Paulovca Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted August 9, 2009 Share Posted August 9, 2009 Tunel Paulovac I mi ispred njega Izlazimo u Virovitičko-Podravsku županiju Žabokrećina i leglo komaraca Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted August 9, 2009 Share Posted August 9, 2009 Spuštam se prugom u smjeru Kloštra Hoda li ovuda ophodar pruge? Drvene pragove zamjenjuju noviji betonski... ...a njih stariji, oni sa pruge Karlovac-Skakavac Dolazim do ŽCPR Pokraj je čeka i zgodno mjesto za jedan od budućih željezničkih roštilja Ode od nizbrdo, negdje u smjeru Portosa i Kloštra: A ja ga čekam 500m dalje skoro se zaustavlja ispred ŽCPR a onda dodaje gas! Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted August 9, 2009 Share Posted August 9, 2009 Ispred tunela, pred povratak U tunelu usred mraka To je naš domačin, graditelj pruge a u pozadini dubok bunar sa hladnom pivom Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted August 9, 2009 Share Posted August 9, 2009 Dolazak Šveda u stajalište Paulovac Put prema Bjelovaru Stajalište Sveto trojstvo Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.