Pfaff Posted March 11, 2009 Share Posted March 11, 2009 Pfaff pa gdje nađe ovog vespazijana?? Kao što rekoh: usred Raše! Desno je raskršće za glavni trg (Piazza Impero)... Ti dicevo sempre che Istra xe un vero čudo Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomcro Posted March 11, 2009 Share Posted March 11, 2009 Dolaskom na trg ispred crkve što ćeš prvo ako ne odvojene ćenife.http://i458.photobucket.com/albums/qq309/thom58/istra/P3080318.jpg A vidi malo što sam ja uslikao par sati ranije odmah tu, iza ugla... Nisi se u nedjelju ništa pohvalio! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted March 11, 2009 Share Posted March 11, 2009 Nisi se u nedjelju ništa pohvalio! Buduć da Ti ona pašareta (pače, dvije) u tom času još nije došla na naplatu, nije imalo smisla upućivat Te Osim toga, mislim da si bio preumoran za akceptiranje novih podataka. Inače, planiram napraviti jednu zasebnu temu o istarskim ugljenokopima (i njihovoj vezi sa željeznicama da baš ne bude OT) pa ću tu natrpati većinu mog materijala iz Raše i Krapana. No, prije toga treba još malo terenskog istraživanja pa da sve povežemo. Čekaju se ljepša vremena i bolje zdrastveno st/ranje Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomcro Posted March 11, 2009 Share Posted March 11, 2009 ... Osim toga, mislim da si bio preumoran za akceptiranje novih podataka... To je istina bio bi to prevelik rizik da te samo tako otpilim. Jedino što bi me u tom trenutku još moglo potaći na akciju je kakva lokomotiva . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
egérke Posted March 11, 2009 Share Posted March 11, 2009 Ovo je inače prototipni clochemerle. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted March 11, 2009 Share Posted March 11, 2009 Ovo je inače prototipni clochemerle. Iliti po 'rvacki: zvonikos! Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
narcis Posted March 11, 2009 Share Posted March 11, 2009 Kao što rekoh: usred Raše!Desno je raskršće za glavni trg (Piazza Impero)... Ti dicevo sempre che Istra xe un vero čudo Glavni trg ima najnoviji naziv trg Gustava Pullitzera (tal. projektanta Raše). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted March 11, 2009 Share Posted March 11, 2009 Kao što rekoh: usred Raše!Desno je raskršće za glavni trg (Piazza Impero)... Ti dicevo sempre che Istra xe un vero čudo Glavni trg ima najnoviji naziv trg Gustava Pullitzera (tal. projektanta Raše). No, ja. Impero bi bilo malo preveć čak i za vodeće stranke u Istri, ne? Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jean Posted March 11, 2009 Share Posted March 11, 2009 I. dio Bogu hvala, putopis kojeg ne započinjem izvatkom iz zdravstvenog kartona!!! A ne započinjem ga niti sa Vratima Jadrana i Vidikovcem i to iz dva razloga. Prvi je taj što sam taj dio ekšna preskočio (doći ćemo kasnije i do toga...), a drugi je taj što je za mene, kao savjesnog logističara, ovaj ekšn počeo znatno prije negoli za ostatak ekipe... Počelo je, dakle, onom raspravom na forumu o tome kakvi su pristupni putevi do pruge i postoje li oni uopće. U petak sam na Google Earthu uočio svjetlu crtu koja prati lijevu obalu Raše i pri dnu prelazi na desnu. Daljnjim guglanjem dolazim do mjesta gdje se mogu kupiti biciklističke i topografske karte Istre i tu počinje moj put. U subotu kupujem topografsku kartu doline Raše i krećem put Labina, odnosno Most Raše u izvidnicu i pripremu terena. Kasno subotnje popodne... Sunce se lagano pakira "u krpe" iza Učke, obasjavajući crvenom svjetlošću vrhove creskih brda. Oblaci već mute nekakvu kišicu nad Lošinjem. Stajem na odmorištu prije Brseča i hvatam Cres i Lošinj ispod duge: Nedugo nakon Zagorja prvi radovi: To je ujedno i semafor na kojem se najduže čeka zeleno: Dok sam stigao do Most Raše već je pao debeli mrak. Neposredno poslije prelaska ceste prvo preko pruge, a zatim preko rijeke Raše skrećem na bijelu cestu koja vodi u polje. Put je relativno dobar. Na Google Earthu se vidi nekakvo postrojenje u šumi i znam da put sigurno vodi do njega. Za dalje ćemo vidjeti... Prolaskom pokraj te osvjetljene hale put postaje sve lošiji i pun ogromnih lokvi. Uskoro nailazim na most preko Raše i eto me na drugoj strani. Prugu vidim pod osvjetljenjem farova . Uskoro ŽCP i još nekakvo postrojenje, no ono u potpunom mraku... Nastavljam dalje. Ako je vjerovati karti, uskoro će se taj put i pruga ponovno dodirnuti, a ako je put prohodan do kraja, trebao bih izaći u Potpićanu... Mobitel poručuje "Samo SOS pozivi". Močvarno tlo, mrak i farovi Clija rezultirali su baletom žaba na putu. Cestica je čitavim putem prekrivena kraterima promjera od 30 do 150 centimetara, koje je kišurina koja je padala zadnjih dana pretvorila u lokve. Široka je dovoljno da se dva auta mogu mimoići. Između ceste i pruge nalazi se šašavo tlo (obraslo u šaš!), a povremeno i prava šuma. Ipak, pruga je dostupna i to je ono što je najvažnije. Još ako je cesta prohodna skroz do Potpićana... Potpićan je na vidiku! Samo da pred kraj nije nekakav trošni drveni mostić ili kakav glib... Cestica je prohodna!!! Dakle, logistička ekipa ima kuda pratiti "hodače", te može uvijek biti relativno blizu, za slučaj "ne daj Bože". Obilazim još i Šumber i ŽCP kod kolodvora Potpićan, gdje završavam preliminarnu ophodnju rute sutrašnjeg ekšna (u suprotnom smjeru, doduše...). Prst sudbine htio je da u nedjelju ujutro nastavim baš sa mjesta gdje sam u subotu navečer stao sa slikanjem: Nedjelja je započela dosta smušeno. Thomcro je nazvao da mi javi kako je došlo do promjene plana i da se za detalje čujem sa Kikijem, čiji će mi broj poslati SMS-om. Sjedam u auto i krećem prema Istri, očekujući znak za SMS (Decooooooo!!! ) koji nikako da stigne. Nedugo nakon vage u Opatiji prošla mi je glavom crna slutnja da mi je mobitel ostao doma! Pipanje po praznim džepovima potvrdilo je najcrnju slutnju i jedino što mi je preostalo bilo je vratiti se po njega : . Zbog toga sam propustio Vidikovac i start iz Potpićana i priključio se Mannasu i Filetu na ŽCP-u: Ostaci prošlih vremena: i id(e)ologija: I taman kad mi je na pamet pala ideja da se popnem na prvi kat pretovarnog skladišta te da od tamo opalim koju sliku hodača, eto njih... Preduhitrili su me: Netko prugom: a netko cestom: Evo i KLJŽ-ovaca! LLeon se već negdje spentrao... Tek su krenuli...: Logistička karavana se sastoji od tri mobilne operativne stanice: Hodači nastavljaju dalje: Sljedeći susret sa hodačima samo parsto metara dalje, na križanju pruge i ceste Potpićan-Pićan (...i dalje prema Jakačićima ): Detalj eko-rampe: Narcis i Zlajo pokušavaju spustiti rampu da ostatak ekipe može nesmetano proći: Prolaze oni i sa dignutom rampom: Skitam se i snimam... Portos: Kiki sa hodačima: Na čelu kolone LL i LnP: Na ŽCP-u iznad raskršća za Šumber i Martinski na pruzi smo naletjeli na nekakvo čudno šinsko vozilo: koje je išlo ususret hodačima na pruzi: pa su u pomoć pritekli vatrogasci: Ekipa stiže! Prvo izviđačko-navigacijski odred: Ponovo imamo i drumski dio ekipe: Evo, uspio sam okupiti svih u jednom kadru. I šetači i logistika: Narcis najavljuje prolazak putničke kompozicije... Zapravo razglašava, jer kompozicija je već prošla Prvi i jedini koji je počeo hodnju i odustao je Kiki . Kasnije će reći da je on to tako i planirao, da ujutro radi, da čeka prinovu... Ok, vjerujemo mu! Krećemo dalje prema kamenolomu između Potpićna i Šumbera. Spuštena rampa na ulazu predstavlja krajnju točku do koje se smije autom. Da smo se pješice nastavili spuštati prema pruzi, došli bi dolje vjerojatno nakon hodačke ekipe. Zato samo uspostavljamo glasovnu komunikaciju s brda po sistemu "Ooooooj, thomcrooooooo!" Uz pristupni put prema pruzi, netko je instalirao "Trijezdvobitni vindouz Istra": Kako sam preskočio jutarnji dogovor oko rute, a logističari nisu pratili moje terensko izvješće od večer prije, prezentirao sam im detalje sa noćne ophodnje (ob-vožnje?). Odbačena je ruta Šumber-Martinski i kroz koju minutu opet smo na prašnjavom putu uz Rašu: Između nas i pruge je potok. Karta kaže da je neposredno poslije mostića preko tog potoka nekakva staza prema pruzi. Kiki prelazi u moj auto kako bi proučavao kartu dok ja vozim: Neposredno poslije mostića je poljski put, ali i nekakva zgrada! Pa to je stajalište Vetva!!! Željezničko stajalište usred ničega! Najbliža kuća udaljena je oko 8 kilometara, najbliže industrijsko postrojenje je u Potpićanu... Gasimo motore. Tišinu remete samo naši glasovi i kreket kreketuša iz obližnje bare: Stajalište Vetva sa "cestovne" strane. Slika super za teksturu, nadam se da je netko uslikao i ostale strane jer ja nisam...: Nekada je i telegrafista bio ovdje: Dočepali smo se pruge: Dok čekamo da se hodači pojave, File pokušava uspostaviti telefonsku vezu (i uvaliti kredit "s povoljnim kamatama" thomcrou ). Uspjeva iz trećeg pokušaja (uspostaviti vezu - kredit će nastaviti ugovarati negdje gdje je GSM signal malo jači). Kako nismo imali kod sebe DPŽ-ovih naljepnica, ostala nam je samo improvizacija: GSM signal je slab, ali bi zato u kutiji sa velikim slovom T na stupiću uz prugu trebao biti željeznički telefon. Možda uspijemo koga dobiti? Kiki sumnjičavo otvara pretinac, a unutra... Ophodarska knjiga! I to najsvježija! Ophodar ima ritam prolaska svaki četvrti dan, ako su zapisi točni, prošao je dan prije u 10:30 ujutro: Podne je. Sunce je u zenitu. "Vazduh trepti kao da nebo gori..." Nisam neki ljubitelj cvijeća, ali tratinčice me uvijek vrate u djetinjstvo i onaj park ispod ogulinskog kolodvora...: Filetova informacija glasi: "Hodačka ekipa je udaljena još puna dva kilometra." Vraćamo se u aute prezalogajiti nešto i napojiti žedna grla: Pored nas se zeleni nabujala Raša: Vraćamo se na prugu. Kroz par minuta u daljini se nešto nazire. Ekipa hodača, predvođena Barba bojnikom ( ) približava se stajalištu Vetva!!! Ekipa je u odličnoj formi! Thomcro je najbolji dokaz da je hrvatsko zdravstvo vrhunsko. Do prije par dana nije mogao ustati, a vidi ga sad! Deset kilometara pragova i tucanika je za njima, a drug thomcro jaše na čelu kolone! Mali predah: Odmor za noge... ..., za leđa... ...i za fotografiranje: U Mannasovom rječniku pojam "Stanica" označava mjesto do kojeg treba dovesti putnike... Ne znam kako bi se 669 ponašao u močvarnoj kaljuži, ali Corsa je svom (uz šoleta) jedinom putniku, Filetu, priuštila silno zadovoljstvo off-road vožnje u stilu Camel trophy: Ekipa nastavlja dalje prugom ...a mi se vraćamo na prašnjavi put. Usput gledamo brazde koje je Corsa napravila po močvarnoj livadi... K'o da je Tomo Vinković prošao... Dan prije ga je oprao... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jean Posted March 11, 2009 Share Posted March 11, 2009 II. dio Tri i po kilometra dalje, na mostiću četiristo metara prije mjesta gdje pruga tangira put organiziramo novu sačekušu: Ohooo, bandera! Točno po Kikijevom proračunu ekipa se pojavljuje iza zavoja: Jedan za drugim... K'o pačići u onom crtiću :mrgreen : Ponovno slijedi kraći odmor, a zatim svi skupa (nas 11!) pješačimo tih 400 metara do spoja cesta i pruge: Maratonci silaze sa pruge na makadam odmoriti noge. Još uvijek nema zainteresiranih za uslugu prijevoza prema Most Raši: Mi se vraćamo u aute i upućujemo prema vodovodu Mutvica ispred kojega se nalazi ŽCP osiguran Andrijinim križem: Izvor Mutvica vodom napaja šumske životinje, labinske ljude, a nekada davno i parne lokomotive: File je u naletu defetizma legao na prugu! Dosta mu je svega! Sva sreća da se taj napad desio na pruzi Lupoglav-Štalije Evo i maratonaca! Sad je karavana već poprimila nekakve normalne konture: LLeon na čelu, Thomcro i Narcis na bremzi… Lovac se nešto uspuhao, ali nakon pravovremene logističke intervencije (u obliku vrlo kratkog odmora i riječi potpore) nastavlja dalje još energičnije nego do sad: Ima li umornih? Zainteresiranih za prijevozničke usluge? Mannas i Kiki su ponijeli i po blok „cvikalica“, ali slabo su tržili. Nema zainteresiranih, iako im je ovo bila posljednja prilika za odustajanje, a do kraja je još 4 kilometra! Odvajamo se od pruge i prelazimo preko mosta na desnu stranu Raše. Prolazimo pored još jednog vodocrpilišta otkuda se pitkom vodom snabdijeva jug Istre. Preko rijeke vidimo opomenice predsignala kolodvora Raša i nakon par zavoja likovni predsignal: Nakon tri i pol sata offroada ponovno smo na asfaltu! Sat vremena dok se ostatak ekipe ne pojavi na kolodvoru Raša koristimo za podizanje netko tlaka kavom, a netko alkoholnih promila u bircu u Most Raši. Dok se jedan Tomo sa ostatkom ekipe približavao cilju, jedan drugi Tomo, bjelovarac prezimena Vinković tek je kretao na svoj put: Ako nije Tomo, molim za prosvjetljenje! A drug Radoje nas je gledao svisoka: Nakon kaf'ce uputili smo se na kolodvor Raša. Tamo nas je dočekao apsolutni mir, nikakav muving. Jedino se iz ITV-a čulo brujanje nekakvih strojeva koji rade i nedjeljom: Krećemo ususret maratoncima i susrećemo ih kod ulaznog signala: Pfaff!?!?!?!? Pa otkuda se on stvorio??? E, ovo je iznenađenje u pravom smislu te riječi! Ako je Thomcro hodajuća reklama hrvatskog zdravstva, Pfaff je hodajuća reklama za domaću farmaciju (ili narodnu medicinu, ako je prihvatio Thomcroov savjet za suzbijanje simptoma gripe) Neki su već vidno umorni: Dok su neki drugi još puni snage: Veki, trebao si ići s nama!!! Mannasu, uz najbolju volju, ovaj posao ne ide kao tebi!: Thomcro u dilemi: smijem li ili ne smijem??? : Konačno su na cilju!!! Pripreme za povijesnu: Mažoretkinje i pleh-mužika su izostali iz razloga što bi tolika količina buke poremetila nedjeljni mir u ovom pitomom kraju. Kao nadomjestak, ponio sam vlastiti glazbeni iznstrumentarij (gitaru i drombulju), ali ekipi nije bilo do muzike, nego do osvježenja. Zbog toga je prigodni kulturno-umjetnički program preskočen, a umorni prugopješaci okrjepu su požurili potražiti u pasareti i favoritu u konobi Nando u Trgetu: Logističar Mannas i hodač Drempa: Logističar File (hmmm, jesam li se zaj**'o što sam naručio ovo???): Hodač Thomcro: Dvostruki hodač, penjač i kaskader LLeon: Logističar i iznenaditelj Pfaff: Dvostruki hodač Narcis i jednostruki (samo južna dionica!) Portos i Lovac na pruge: Hodač i moj suputnik od Most Raše do vidikovca nad Plominom, Zlayo: Kiki mi je utek'o. Taman otišao obaviti blagajničko-računopolagačke dužnosti, kako to i dolikuje čovjeku njegovih kvalifikacija… Nakon cijelog dana na pruzi i 20 kilometara tucanika i pragova u nogama, čovjek se osjeća ko tovar. I jedino ga tovar može shvatiti i utješiti: Obilazak raške pruge završili smo vožnjom u rudarskom vagonetu. Portos, LL i ja smo se ukrcali, a thomcro tresao vagon (kao u onom vicu): Od Zagrebačke ekipe rastali smo se na vidikovcu iznad Plomina. Pale su i neke velike riječi i obećanja u vezi nekih novih skorih ekšna… Vidjeli smo da smo dovoljno složni i organizirani da možemo poduzeti i nešto veće. Samo se treba dogovoriti! Preko razrovane ceste odlazimo u crveni kvarnerski suton... Do nekog novog ekšna čestitam na sjajno obavljenim zadacima i zahvaljujem na fenomenalnom druženju redom: Drempi, Filetu, Kikiju, LLeonu, Lovcu na pruge, Mannasu, Narcisu, Thomcrou, Pfaffu, Portosu i Zlayi. Postavili smo visoki standard! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomcro Posted March 11, 2009 Share Posted March 11, 2009 Dobro je da se vidi i ona "druga" strana ekšna! Jer i logističari su dali svoj obol cijelom pothvatu na svoj način. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZlayoZg Posted March 11, 2009 Share Posted March 11, 2009 Evo još jedna od mene.Osobno meni najdraža od svih 540 fotki koje sam napravio. Svi članovi ekspedicije na jednom mjestu-ispred crkve u Raši. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
narcis Posted March 11, 2009 Share Posted March 11, 2009 Dobro je da se vidi i ona "druga" strana ekšna! Jer i logističari su dali svoj obol cijelom pothvatu na svoj način. Bez logističara ovaj, ni onaj prethodni ekšn nebi ni bili odrađeni. Savjet za svih koji se misle upuštat u ovakve pothvate, bez da vas netko prati uz prugu ili u blizini pruge (ovisi o situaciji), nikako se nemojte upuštati. To nije šetnja po lungomareu ili nekoj livadi. Ipak je to hodnja po teškom terenu, nikad se ne zna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
drempa- tzv-v7 Posted March 11, 2009 Share Posted March 11, 2009 Evo da i ja nadodam svoje dojmove jer prije nisam stigao iamo sam naporan početak tjedna nego da se zahvalim Rječkoj ekipi na gotoljubivosti i vrlo ugodnom i napornom druženju i na sendviču koji me je spasio , nego da počnem neče biti previše slika kad je sve več viđeno , , , , , , , , i sjetio samse čemu to služi tose prikopča za buldožer i služi za trganje pragova između tračnica , te malo ko če bit brži , , to je prvi dio bit če još . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
egérke Posted March 12, 2009 Share Posted March 12, 2009 Čemu je inače služila ta Vetva? Nema uokolo ni industrije, ni naselja, a nije bilo ni ukrižje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted March 12, 2009 Share Posted March 12, 2009 trasa ex rudničke željeznice i tri stupa gornjeg vodahttp://i268.photobucket.com/albums/jj13/portosmedex2/Skrad/61IMG_0733.jpg Sjećaš se kako smo raspravljali da li je možebitno pruga išla iza one betonske ruševine? E pa vidi što sam pronašao! Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted March 12, 2009 Share Posted March 12, 2009 Čemu je inače služila ta Vetva? Nema uokolo ni industrije, ni naselja, a nije bilo ni ukrižje. Ni meni nije jasno. Vidi što je onomad postao STIB: U redu vožnje 1969/70 sam našao ovo: Ni spomena... Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
narcis Posted March 12, 2009 Share Posted March 12, 2009 U ovom voznom redu nema Vetve, a nema ni Šušnjevice. Pretpostavljam da su služile kao stajalište/odjavnica zbog prevelikog kolodvorskog razmaka. A i km se ne slažu, po sadašnjem grafikonu pruga završava na 54,7 km, a ovdje je 61, a do Bršice nema 6 km. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
egérke Posted March 13, 2009 Share Posted March 13, 2009 Tarifni kilometri? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gti150 Posted March 13, 2009 Share Posted March 13, 2009 Vlak je vozio 2 sata na ovih 60km pruge? Koma... A što je tu išlo od putničkog prometa? Baat-ići ili? Super putopis, bez zamjerke.... Nego...nije mi jasno zašto prugu ne koristi ova tvornica građ. materijala Murexin, a i luka Raša??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted March 14, 2009 Author Share Posted March 14, 2009 Nego...nije mi jasno zašto prugu ne koristi ova tvornica građ. materijala Murexin, a i luka Raša??? Da su Istarske pruge povezane sa ostalom mrežom HŽ vjerujem da bi ta pruga bila itekako aktivna. Tranzit kroz Slovenski teritorij je skup i spor, dok god se ne izgradi željeznički tunel koji će spojiti Istru i ostatak RH na pruzi neće biti prometa niti će se do Bršice išta prevoziti željeznicom i pretovarati na brodove. Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted March 14, 2009 Share Posted March 14, 2009 A što je tu išlo od putničkog prometa? Baat-ići ili? Reć bi da da Inače, koloko mi je poznato - uvijek samo komada 1 (mješoviti vlak). Iza lokse bi nakrpili putnički vagon, a ostalo su biti teretnjaci. Putnici su ionako bili željezničari... Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomcro Posted March 14, 2009 Share Posted March 14, 2009 ... Iza lokse bi nakrpili putnički vagon, a ostalo su biti teretnjaci. Putnici su ionako bili željezničari... Ako je to tako kako si i napisao, onda je to bio vagon samo za vlakopratno osoblje. Kabus ... bi rekli po domaću . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kupljenec Posted February 8, 2017 Share Posted February 8, 2017 Uzival sam čitajuči putopis,istina i Bog malo kasnim sa čitanjem ali kaj sad Vi zbilja znate uživati. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted February 8, 2017 Author Share Posted February 8, 2017 Uzival sam čitajuči putopis,istina i Bog malo kasnim sa čitanjem ali kaj sad Vi zbilja znate uživati. Imaš još 2 putopisa. Jedan 2 tjedna stariji od Lupoglava do Kršana i drugi 5 godina mlađi kad smo ponovili prvih 28 kilometara pruge. Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.