Jump to content

"Tramvaj-tura" u Žutki 109 do Šapjana i natrag


Thommo

Recommended Posts

Pozdrav!

 

Prijatelj Glažar počastio me 04.08. vožnjom do Šapjana u kabini 109-ice. Ovom prugom nisam putovao još od početka devedesetih, a ni tada u lokomotivi, naravno, pa mi je to bilo fora doživljaj! Inače, strojovođe ovaj turnus zovu "tramvaj-tura", jer 3 puta za redom idu u Šapjane i natrag! :mrgreen:

 

Zahvaljujem se domaćinima na gostoprimstvu!

Sorry na kvaliteti pojedinih slika, Žutka drma sve u "šešnajs"... :mrgreen:

 

Naše prometalo, u hladnom stanju. To je cijeli vlak! :D

2008-08-04_voznja_Sapjane01.jpg

2008-08-04_voznja_Sapjane09.jpg

2008-08-04_voznja_Sapjane10.jpg

 

Fotka za uspomenu. 109-ka mi je i prije bila omiljena! :) Sad još više. :)

2008-08-04_voznja_Sapjane44.jpg

2008-08-04_voznja_Sapjane46.jpg

 

Krećemo!

2008-08-04_voznja_Sapjane49.jpg

2008-08-04_voznja_Sapjane50.jpg

 

Iza Matulja, uspon prema zavoju i tunelu Rukavac

2008-08-04_voznja_Sapjane53.jpg

2008-08-04_voznja_Sapjane54.jpg

 

Stajalište Jušići.

2008-08-04_voznja_Sapjane58.jpg

 

Ispred Jurdana smo. Primjetite likovni signal!

2008-08-04_voznja_Sapjane60.jpg

2008-08-04_voznja_Sapjane61.jpg

2008-08-04_voznja_Sapjane64.jpg

 

Stajalište Permani

2008-08-04_voznja_Sapjane66.jpg

 

Prelazimo AC Rijeka - Rupa

2008-08-04_voznja_Sapjane68.jpg

 

Kolodvor Šapjane. Dočekao nas je SŽ Desiro

2008-08-04_voznja_Sapjane70.jpg

 

Par kadrova iz stanične zgrade. Ovim koloturima se upravlja sajlama za likovne predsignale i signale.

2008-08-04_voznja_Sapjane72.jpg

 

Skretnički ključevi

2008-08-04_voznja_Sapjane73.jpg

 

Strava klupa! Ako ikad bude rashodovana, predlažem da je uzmemo za sjedište "Štaciona"! :mrgreen:

2008-08-04_voznja_Sapjane75.jpg

 

Glažarov kolega iz SŽ bio je vrlo ljubazan, popričao je s nama i dopustio slikanje Desiroa. Vlak izgleda baš svjetski!

2008-08-04_voznja_Sapjane76.jpg

2008-08-04_voznja_Sapjane77.jpg

2008-08-04_voznja_Sapjane80.jpg

 

SŽ ih ima 30 komada! Ufff, a nama Ri-Šapjane drži Žutka i jedan Bl... :evil:

Pitao sam ga za nagibne ICS, kaže da je to promašena investicija... Čovjek vozi većinom teretnjake, a duži i Tauruse/Žive. Ehh...

 

Back to reality... :cry: Krećemo nazad prema Rijeci.

2008-08-04_voznja_Sapjane83.jpg

 

2008-08-04_voznja_Sapjane90.jpg

2008-08-04_voznja_Sapjane91.jpg

 

Brgud

2008-08-04_voznja_Sapjane94.jpg

 

Stara cesta za Rupu/Trst. Nema pasa...

2008-08-04_voznja_Sapjane95.jpg

 

Opet Jušići, skretanje za Kastav i Viškovo. Blizu kuće sam, al' ipak idem obilazno, vlakom do Rijeke!! :kul :

2008-08-04_voznja_Sapjane_C04.jpg

 

Stajalište Rukavac, i tunel istog imena

2008-08-04_voznja_Sapjane_C06.jpg

2008-08-04_voznja_Sapjane_C09.jpg

 

Ulaz u Matulje

2008-08-04_voznja_Sapjane_C13.jpg

2008-08-04_voznja_Sapjane_C14.jpg

2008-08-04_voznja_Sapjane_C15.jpg

2008-08-04_voznja_Sapjane_C16.jpg

2008-08-04_voznja_Sapjane_C17.jpg

2008-08-04_voznja_Sapjane_C18.jpg

2008-08-04_voznja_Sapjane_C21.jpg

 

Brzina je supersonična! Pogledajte okolni svijet iz lokomotive!

2008-08-04_voznja_Sapjane_C25.jpg

 

Napokon, more!

2008-08-04_voznja_Sapjane_C26.jpg

 

I Rijeka

2008-08-04_voznja_Sapjane_C28.jpg

2008-08-04_voznja_Sapjane_C30.jpg

 

That's all, folks!

Društvo prijatelja željeznice Štacion - Rijeka • http://www.stacion.hr/

Link to comment
Share on other sites

Pozdrav!

 

Prijatelj Glažar počastio me 04.08. vožnjom do Šapjana u kabini 109-ice. Ovom prugom nisam putovao još od početka devedesetih, a ni tada u lokomotivi, naravno, pa mi je to bilo fora doživljaj! Inače, strojovođe ovaj turnus zovu "tramvaj-tura", jer 3 puta za redom idu u Šapjane i natrag! :mrgreen:

 

Zahvaljujem se domaćinima na gostoprimstvu!

Sorry na kvaliteti pojedinih slika, Žutka drma sve u "šešnajs"...

 

Izvrstan putopis,nema sory - nema zašto?

Sve čestitke na dobro odrađenom i prezentiranom kratkom ali slatkom i šesnom putovanju,

Lijepo je imati prijatelja,a to bi značilo Tvoj prijatelj je i Naš prijatelj.Zato i veliko hvala Glažaru što je omogučio da nastane još jedan ovako lijepi željeznički putopis.

 

Srdačan pozdrav !

Link to comment
Share on other sites

Na putopis nemam zamjerki ali imam na nepismene HŽovce...

 

Naime živimo u Republici Hrvatskoj, službeni jezik je Hrvatski, a tako i na željeznici koja posluje unutar te države, pogotovo ako se takova firma zove Hrvatske Željeznice. A inače mi u našem Hrvackom jeziku nemamo znak X, pa prema tome ne pišemo MAXIMALNA nego MAKSIMALNA (brzina).. :roll:

 

:wink:

35k4tq1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Bok Thommo, hvala ti na lijepoj crtici.

 

E sad bih pitao - to je znaci redovna putnicka linija RI-Sapjane kojom si se ti vozio? Jel ima kaj putnika?

 

Jel je kolodvor Opatija-Matulji nedavno renoviran? Dosta lijepo izgleda.

 

SŽ ih ima 30 komada! Ufff, a nama Ri-Šapjane drži Žutka i jedan Bl... :evil:

Pa znas da sam si prvo pomislio kad sam vidio tvojih prvih par fotki da kaj nije steta zutku za jedan vagon?

Kao potpuni nestrucnjak moram pitati ovo - je li mozda razlog da i mi nemamo nesto normalnijeg za ovu putnicku liniju (kao npr Desiro) to sto se planira prebacit rijecku mrezu na 25kv? Pa da onda stave madjara?

 

I naposlijetku:

Pitao sam ga za nagibne ICS, kaže da je to promašena investicija...

 

Zasto?

Link to comment
Share on other sites

@ ruxrux:

 

- da, to je redovita linija. Mislim da ide 3 para vlakova dnevno gore i nazad, + brzi za Ljubljanu i dalje, Austriju i Njemačku

 

- kolodvor Matulji se još renovira, angažirao se uz HŽ i grad Opatija. Zgrada je prekrasna, i bit će stvarno jedan od najljepših kolodvora. Zanimljivost: postoje nekadašnje čekaonice 1. i 2. razreda - nadam se da će i to biti vidljivo pučanstvu kad se završe radovi

 

- nažalost, za ovih 5 do 10 putnika po vlaku HŽ nema ništa prikladnije od 1061 + vagon. Najbolji bi bio neki Šved s pantografom, da postoji! :mrgreen: Litorina je preveliki kapacitet (kao cca. 4 vagona), a za Šveda nitko od Ri strojovođa nema ispit. Kad dođe 25kV morat će se kupiti nešto tipa Desiro... Bumo vidli! :wink:

 

- SŽ ICS - to je nagibni vlak koji slovenskim prugama vozi 120km/h ili tu negdje, a on može i 250... A i talijani nisu baš poznati po proizvodnji pouzdanih vozila, pa je valjda često u defektu. Mi bar imamo X. koridor gdje se može postići s lokomotivom 160km/h, pa bi vjerojatno pravi nagibni (ne ono naše dizel čudo) mogao ići 180-200?

Koliko sam skužio Slo strojovođu, oni nemaju takve komade pruge s visokim brzinama, pa im je vlak tipa Siemens Desiro najbolji.

 

Pozdrav Kaliforniji!

Društvo prijatelja željeznice Štacion - Rijeka • http://www.stacion.hr/

Link to comment
Share on other sites

Hvala ti da si nas malo upoznal s ovom trasom, mnogima od nas prilično nepoznatom!

 

I da Desiro stvarno izgleda svjetski - meni se taj vlakić jako sviđa!

 

12pz9.jpg

 

Bok!

 

Ante

Unin_grb.png.29f4a5dacaee32a0dea2e7b9930a22d4.png

 

 

1318035464_logovodoravni.jpg.374c9de55cca2fd0384894b16e3a0dd0.jpg

 

Moja galerija na Photrain.net - https://www.photrain.net/photos/member/ante.klecina

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Nemam boljeg mjesta, pa kratka crtica iz Opatije-Matulja ide ovdje...

 

2009-06-08_Matulji_A2.jpg

 

2009-06-08_Matulji_A6.jpg

 

2009-06-08_Matulji_A5.jpg

 

2009-06-08_Matulji_B1.jpg

 

2009-06-08_Matulji_B9.jpg

 

Naišao je i vlak! 103 "in charge", par Eas-a s trupcima, i prazni OBB "flat" vagoni... Vjerojatno su dopeljali austrijske šine za izvoz.

Fantastičan prizor kad s 25 promila vlak ulazi u kolodvor iz riječke strane, samo odjednom izroni iz bezdana! :)

 

2009-06-08_Matulji_vlak_1.jpg

 

Ode...

 

2009-06-08_Matulji_vlak_2.jpg

 

BTW, nitko ne komentira - ispunila vam se želja, maknuli su moderni natpis "OPATIJA-MATULJI" sa zgrade! B)

Društvo prijatelja željeznice Štacion - Rijeka • http://www.stacion.hr/

Link to comment
Share on other sites

Al meni se nije ispunila - da napokon stave svjetlosne signale...likovnima na elektrificiranoj pruzi (makar poštujem railfansku nostalgiju) u 21. stoljeću nije mjesto. :lol:

 

Inače, vrlo lijepa i oku ugodna stanica. :ljubav:

Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!!

Link to comment
Share on other sites

Nemam primjedbe na putopis, super što si se provozao, te hvala onome tko ti je to omogućio.

No dobronamjeran savjet kako tebi tako i onima koji stavljaju slične putopise nastale iz upravljačnica HŽ vučnih sredstava:

Ne spominjati datume, uz pomoć exif tag removera ukloniti podatke o datumu i vremenu nastanka fotki te ne spominjati osobe koje su ti omogućile vožnju. Jednom će se netko zainatiti i kazniti domačina a čisto sumnjam da će itko tada kažnjenom pomoći da se iz svega toga iskobelja. I ja sam nekoliko puta vožen u upravljačnici ali nastojim zaštititi svoje domačine.

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Al meni se nije ispunila - da napokon stave svjetlosne signale...likovnima na elektrificiranoj pruzi (makar poštujem railfansku nostalgiju) u 21. stoljeću nije mjesto. :lool

 

Inače, vrlo lijepa i oku ugodna stanica. :shock:

Pa kolodvor Opatija-Matulji ima svjetlosne signale, ne likovne koji su ostali još samo u Jurdanima i Šapjanama. :shock:

Link to comment
Share on other sites

Al meni se nije ispunila - da napokon stave svjetlosne signale...likovnima na elektrificiranoj pruzi (makar poštujem railfansku nostalgiju) u 21. stoljeću nije mjesto. :D

 

Inače, vrlo lijepa i oku ugodna stanica. :shock:

Pa kolodvor Opatija-Matulji ima svjetlosne signale, ne likovne koji su ostali još samo u Jurdanima i Šapjanama. :shock:

 

Sorry :D Al vrijeme je da se i njih zamijeni (koncentrirao sam se na prvi dio, pa zato) :lool

Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...