Thommo Posted August 11, 2008 Share Posted August 11, 2008 Pozdrav! Prijatelj Glažar počastio me 04.08. vožnjom do Šapjana u kabini 109-ice. Ovom prugom nisam putovao još od početka devedesetih, a ni tada u lokomotivi, naravno, pa mi je to bilo fora doživljaj! Inače, strojovođe ovaj turnus zovu "tramvaj-tura", jer 3 puta za redom idu u Šapjane i natrag! Zahvaljujem se domaćinima na gostoprimstvu! Sorry na kvaliteti pojedinih slika, Žutka drma sve u "šešnajs"... Naše prometalo, u hladnom stanju. To je cijeli vlak! Fotka za uspomenu. 109-ka mi je i prije bila omiljena! Sad još više. Krećemo! Iza Matulja, uspon prema zavoju i tunelu Rukavac Stajalište Jušići. Ispred Jurdana smo. Primjetite likovni signal! Stajalište Permani Prelazimo AC Rijeka - Rupa Kolodvor Šapjane. Dočekao nas je SŽ Desiro Par kadrova iz stanične zgrade. Ovim koloturima se upravlja sajlama za likovne predsignale i signale. Skretnički ključevi Strava klupa! Ako ikad bude rashodovana, predlažem da je uzmemo za sjedište "Štaciona"! Glažarov kolega iz SŽ bio je vrlo ljubazan, popričao je s nama i dopustio slikanje Desiroa. Vlak izgleda baš svjetski! SŽ ih ima 30 komada! Ufff, a nama Ri-Šapjane drži Žutka i jedan Bl... Pitao sam ga za nagibne ICS, kaže da je to promašena investicija... Čovjek vozi većinom teretnjake, a duži i Tauruse/Žive. Ehh... Back to reality... Krećemo nazad prema Rijeci. Brgud Stara cesta za Rupu/Trst. Nema pasa... Opet Jušići, skretanje za Kastav i Viškovo. Blizu kuće sam, al' ipak idem obilazno, vlakom do Rijeke!! : Stajalište Rukavac, i tunel istog imena Ulaz u Matulje Brzina je supersonična! Pogledajte okolni svijet iz lokomotive! Napokon, more! I Rijeka That's all, folks! Quote Društvo prijatelja željeznice Štacion - Rijeka • http://www.stacion.hr/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted August 11, 2008 Share Posted August 11, 2008 Jako lijepo i izuzetno zanimljivo, Thommo !!! Hvala tebi, kao i Glažaru i njegovom slovenskom kolegi Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
sali Posted August 11, 2008 Share Posted August 11, 2008 Pozdrav! Prijatelj Glažar počastio me 04.08. vožnjom do Šapjana u kabini 109-ice. Ovom prugom nisam putovao još od početka devedesetih, a ni tada u lokomotivi, naravno, pa mi je to bilo fora doživljaj! Inače, strojovođe ovaj turnus zovu "tramvaj-tura", jer 3 puta za redom idu u Šapjane i natrag! Zahvaljujem se domaćinima na gostoprimstvu! Sorry na kvaliteti pojedinih slika, Žutka drma sve u "šešnajs"... Izvrstan putopis,nema sory - nema zašto? Sve čestitke na dobro odrađenom i prezentiranom kratkom ali slatkom i šesnom putovanju, Lijepo je imati prijatelja,a to bi značilo Tvoj prijatelj je i Naš prijatelj.Zato i veliko hvala Glažaru što je omogučio da nastane još jedan ovako lijepi željeznički putopis. Srdačan pozdrav ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
reiche06 Posted August 11, 2008 Share Posted August 11, 2008 Na putopis nemam zamjerki ali imam na nepismene HŽovce... Naime živimo u Republici Hrvatskoj, službeni jezik je Hrvatski, a tako i na željeznici koja posluje unutar te države, pogotovo ako se takova firma zove Hrvatske Željeznice. A inače mi u našem Hrvackom jeziku nemamo znak X, pa prema tome ne pišemo MAXIMALNA nego MAKSIMALNA (brzina).. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jura Posted August 11, 2008 Share Posted August 11, 2008 službeni jezik je Hrvatski Službeni jezik je hrvatski. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruxrux Posted August 11, 2008 Share Posted August 11, 2008 Bok Thommo, hvala ti na lijepoj crtici. E sad bih pitao - to je znaci redovna putnicka linija RI-Sapjane kojom si se ti vozio? Jel ima kaj putnika? Jel je kolodvor Opatija-Matulji nedavno renoviran? Dosta lijepo izgleda. SŽ ih ima 30 komada! Ufff, a nama Ri-Šapjane drži Žutka i jedan Bl... Pa znas da sam si prvo pomislio kad sam vidio tvojih prvih par fotki da kaj nije steta zutku za jedan vagon? Kao potpuni nestrucnjak moram pitati ovo - je li mozda razlog da i mi nemamo nesto normalnijeg za ovu putnicku liniju (kao npr Desiro) to sto se planira prebacit rijecku mrezu na 25kv? Pa da onda stave madjara? I naposlijetku: Pitao sam ga za nagibne ICS, kaže da je to promašena investicija... Zasto? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thommo Posted August 12, 2008 Author Share Posted August 12, 2008 @ ruxrux: - da, to je redovita linija. Mislim da ide 3 para vlakova dnevno gore i nazad, + brzi za Ljubljanu i dalje, Austriju i Njemačku - kolodvor Matulji se još renovira, angažirao se uz HŽ i grad Opatija. Zgrada je prekrasna, i bit će stvarno jedan od najljepših kolodvora. Zanimljivost: postoje nekadašnje čekaonice 1. i 2. razreda - nadam se da će i to biti vidljivo pučanstvu kad se završe radovi - nažalost, za ovih 5 do 10 putnika po vlaku HŽ nema ništa prikladnije od 1061 + vagon. Najbolji bi bio neki Šved s pantografom, da postoji! Litorina je preveliki kapacitet (kao cca. 4 vagona), a za Šveda nitko od Ri strojovođa nema ispit. Kad dođe 25kV morat će se kupiti nešto tipa Desiro... Bumo vidli! - SŽ ICS - to je nagibni vlak koji slovenskim prugama vozi 120km/h ili tu negdje, a on može i 250... A i talijani nisu baš poznati po proizvodnji pouzdanih vozila, pa je valjda često u defektu. Mi bar imamo X. koridor gdje se može postići s lokomotivom 160km/h, pa bi vjerojatno pravi nagibni (ne ono naše dizel čudo) mogao ići 180-200? Koliko sam skužio Slo strojovođu, oni nemaju takve komade pruge s visokim brzinama, pa im je vlak tipa Siemens Desiro najbolji. Pozdrav Kaliforniji! Quote Društvo prijatelja željeznice Štacion - Rijeka • http://www.stacion.hr/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ante-vž Posted August 12, 2008 Share Posted August 12, 2008 Hvala ti da si nas malo upoznal s ovom trasom, mnogima od nas prilično nepoznatom! I da Desiro stvarno izgleda svjetski - meni se taj vlakić jako sviđa! Bok! Ante Quote Moja galerija na Photrain.net - https://www.photrain.net/photos/member/ante.klecina Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thommo Posted June 10, 2009 Author Share Posted June 10, 2009 Nemam boljeg mjesta, pa kratka crtica iz Opatije-Matulja ide ovdje... Naišao je i vlak! 103 "in charge", par Eas-a s trupcima, i prazni OBB "flat" vagoni... Vjerojatno su dopeljali austrijske šine za izvoz. Fantastičan prizor kad s 25 promila vlak ulazi u kolodvor iz riječke strane, samo odjednom izroni iz bezdana! Ode... BTW, nitko ne komentira - ispunila vam se želja, maknuli su moderni natpis "OPATIJA-MATULJI" sa zgrade! Quote Društvo prijatelja željeznice Štacion - Rijeka • http://www.stacion.hr/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
VICTOR Posted June 10, 2009 Share Posted June 10, 2009 Al meni se nije ispunila - da napokon stave svjetlosne signale...likovnima na elektrificiranoj pruzi (makar poštujem railfansku nostalgiju) u 21. stoljeću nije mjesto. Inače, vrlo lijepa i oku ugodna stanica. Quote Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted June 10, 2009 Share Posted June 10, 2009 Nemam primjedbe na putopis, super što si se provozao, te hvala onome tko ti je to omogućio. No dobronamjeran savjet kako tebi tako i onima koji stavljaju slične putopise nastale iz upravljačnica HŽ vučnih sredstava: Ne spominjati datume, uz pomoć exif tag removera ukloniti podatke o datumu i vremenu nastanka fotki te ne spominjati osobe koje su ti omogućile vožnju. Jednom će se netko zainatiti i kazniti domačina a čisto sumnjam da će itko tada kažnjenom pomoći da se iz svega toga iskobelja. I ja sam nekoliko puta vožen u upravljačnici ali nastojim zaštititi svoje domačine. Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
narcis Posted June 11, 2009 Share Posted June 11, 2009 Al meni se nije ispunila - da napokon stave svjetlosne signale...likovnima na elektrificiranoj pruzi (makar poštujem railfansku nostalgiju) u 21. stoljeću nije mjesto. Inače, vrlo lijepa i oku ugodna stanica. Pa kolodvor Opatija-Matulji ima svjetlosne signale, ne likovne koji su ostali još samo u Jurdanima i Šapjanama. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VICTOR Posted June 12, 2009 Share Posted June 12, 2009 Al meni se nije ispunila - da napokon stave svjetlosne signale...likovnima na elektrificiranoj pruzi (makar poštujem railfansku nostalgiju) u 21. stoljeću nije mjesto. Inače, vrlo lijepa i oku ugodna stanica. Pa kolodvor Opatija-Matulji ima svjetlosne signale, ne likovne koji su ostali još samo u Jurdanima i Šapjanama. Sorry Al vrijeme je da se i njih zamijeni (koncentrirao sam se na prvi dio, pa zato) Quote Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
narcis Posted June 12, 2009 Share Posted June 12, 2009 Možda se i to dogodi, da se zamijene stari likovni signali u Jurdanima i Šapjanama, kada se izmjeni napon KM na pruzi Rijeka-Šapjane i uvede APB. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.