Jump to content

Carpe Diem: Savski Marof, 23. ožujka 2019.


Stanley

Recommended Posts

Kolodvor Savski Marof je već prikazan u nekoliko putopisa, ali se ne sjećam da ga je netko obišao sa jednog na drugi kraj. Stoga sam se u subotu uputio na novi railfanovski pohod u kolodvor koji mi je zemljopisno najbliži.

Obično u svojim putopisima predstavljam i mjesto po kojem kolodvor nosi ime, ali u ovoj prilici nema se što predstavljati - seoce s 29 (dvadeset i devet) stanovnika prema popisu stanovništva iz 2011. godine. Ipak je dalo ime željezničkom kolodvoru sa 7 kolosijeka, iako se on stvarno nalazi na razmeđu sela Prudnice i Prigorje Brdovečko.

 

Kao što se vidi na satelitskoj snimci:

 

hyD6NHF.jpg

 

Savski Marof je pogranični kolodvor na pruzi M101 Državna granica - Savski Marof - Zagreb Glavni kolodvor, na kilometarskom položaju 446+108. U razdoblju 1941.-1945. bio je pogranični kolodvor između endehazije i njemačkog Reicha, a pograničnim je ponovo postao 1992. godine nakon međunarodnog priznanja Hrvatske i Slovenije. Od susjednog kolodvora Zaprešić u smjeru Zagreba udaljen je 6,5 km, a od državne granice 5 km. Najveća dopuštena duljina vlakova na 1., 2., 3. i 5. kolosijeku je 614-623 m, a najveća dopuštena brzina kroz kolodvor je 60 km/h.

 

Zgrada kolodvora:

 

ylLYmuP.jpg

 

ecDh6Wo.jpg

 

Gran'čni prijelaz, kretanje ogr'ničeno

 

J3SaLGi.jpg

 

S prometnikom sam odmah uspostavio dobre diplomatske odnose:

 

h1X7X4e.jpg

 

Nekoliko sličica iz prometnog ureda...

 

WxTuSQV.jpg

 

ZsJHDqw.jpg

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

cyHvosz.jpg

Rwap6ur.jpg

... i iz prilično skučenog putničkog prostora:

xIkuAla.jpg

OuXg65V.jpg

7jhPSoM.jpg

Što se tiče vlakova imao sam sreću - za otprilike sat vremena prošlo ih je šest, ne računajući moj za povratak. Nije loše za subotu popodne. Najprije jedan strojni, a makina zaslužuje više od jedne slike:

dfT8Ld8.jpg

8Qdd4Wh.jpg

 

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

kM2A78n.jpg

Tek što sam poslikao 2044-005 stiže novi gost:

05MKHDT.jpg

Nakon kratkog bavljenja ode on, a u daljini se nešto nazire:

jPrhizp.jpg

Dugačak teretnjak s Taurusom ÖBB i vagonima za prijevoz žitarica:

0yqzt4F.jpg

5HNvmt4.jpg

XcmBLkL.jpg

Vrijeme je da se prošeće tragovima divljači...

koLSjbT.jpg

 

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

... ali samo do ovog ŽCPR:

a9fKG4c.jpg

EJ384bQ.jpg

TrImCzB.jpg

To je industrijski kolosijek za tvornicu Pliva...

RC1CFQh.jpg

... po kojem se u zadnje vrijeme ništa nije kotrljalo:

heEREGn.jpg

Bar će mi poslužiti kao podloga za hodnju do kolodvora:

3j7CC43.jpg

Elektroagregatsko postrojenje:

u9gFVfG.jpg

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Stari pragovi:

UWt51E9.jpg

6EWvuut.jpg

Mala karavela je zaturirala motore i otisnula se u smjeru Dobove. Ponovo ću je vidjeti na povratku oko Laduča, vuči će teretni vlak:

7jfEWpf.jpg

Jedan od skretničkih signala:

JMUqovk.jpg

Ovdje se nešto kretalo:

bvgcBNZ.jpg

Gomila hektametarskih stupića:

Hl9376H.jpg

Oznaka kilometraže iz Beograda via Novska:

EqU3X0q.jpg

 

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Industrijski kolosijek za Plivu još jednom:

zqqxB5m.jpg

Zatvoren je iskliznicom:

Cj3KY0J.jpg

Neka drvna industrija. Ne bih rekao da koristi usluge željeznice:

Be8GeL6.jpg

Jedan pogled unatrag:

ecTKQCj.jpg

U kolodvoru je šuma skretnica:

jmjhCfQ.jpg

DcuULap.jpg

ixf0d6R.jpg

 

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Sudeći po broju i rasporedu kolosijeka kolodvor Savski Marof pamti i bolje željezničke dane:

sW57YRo.jpg

Prebacio sam se na sjevernu stranu kolodvora jer je put udobniji:

UzgAlUa.jpg

Slijepa natpisna ploča:

GsqqVMK.jpg

Pogled na drugu stranu:

BkhJY4j.jpg

Prema istočnom kraju kolodvora:

TQvulCU.jpg

Nešto dolazi od Brdovca:

2F3zTMM.jpg

Som za Harmicu:

W339vLF.jpg

 

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Sused Kupljenec bi rekao ''veliki semafori neki'':

 

IQzRszN.jpg

 

Da stavimo točku na pitanje gdje se Kumrovečka pruga izvorno odvajala od X. koridora. Ne u Sutli, ne na današnjoj zapadnoj skretnici, nego ovdje. Idući spoj na drugu prugu bio je u Stranju:

 

Igwa5tM.jpg

 

l0azqna.jpg

 

Prođe još jedan teretnjak, vuče ga 1141 HŽ Cargo:

 

rBb3rmv.jpg

 

Blok kućica na istočnom izlazu iz kolodvora:

 

v4z9Za5.jpg

 

pQ2aBqJ.jpg

 

Pogled na otvorenu prugu u smjeru Zaprešića:

 

Lt7oAPm.jpg

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Dvorac Januševec s jakim zumom:

2D3i0tE.jpg

Izgleda kao brašno:

0zLCfI2.jpg

Zapadni izlaz iz kolodvora i Som iz Harmice u daljini:

qcEbA9J.jpg

Kad si već tu...

zMNK4m2.jpg

ŽPPR:

O5aKSvC.jpg

ŽCPR:

meYzfi9.jpg

Već viđeno, ali neka i nje:

cmrp8cK.jpg

I za kraj moj som za povratak do Sutle:

LHCYlj5.jpg

 

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

 

 

Jedan od skretničkih signala:

 

https://i.imgur.com/JMUqovk.jpg

 

 

Oznaka kilometraže iz Beograda via Novska:

 

https://i.imgur.com/EqU3X0q.jpg

 

Nije skretnički signal nego manevarski signal za zaštitu voznog puta.

 

...

 

Oznaka kilometraže via Novska, Sisak

 

I da, još da nadodam, lijep kolodvoropis. :D

Link to comment
Share on other sites

Gomila hektametarskih stupića:

 

Hl9376H.jpg

 

 

 

Da si ih malo pažljivije pogledao sigurno bih našao jedan kakvog bi rado u vrtu imao do pola zakopanog.

Isti takav bi rado u Ličkim vrtovima rado imali do pola zakopanog forumaš SBB CFF FFS i ja :palac:

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Lepo si se prošpanciral, ja jedva čekan penziju da i ja tak mogu okolo šalabajzat, da te pitam kad tak nekam dojdeš odma pokažeš dozvolu ili ako te ko kaj pita? Jer vidim svi tvoji prometnici su odma u stavu pozor ko da se moraju slikati. Misle si da buju u nekom časopisu izašli.

Link to comment
Share on other sites

 

a045.gif

 

Neće ići.

To je PRILAZ peronima (il u ovom slučaju, uređenim površinama).

 

A sa druge strane veeeliko parkiralište do kojeg nema ŽPPR-a :ne zna:

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

 

A sa druge strane veeeliko parkiralište do kojeg nema ŽPPR-a :ne zna:

 

Slažem se, očito neki nisu posložili sustav u glavi ... ali nije niš protiv propisa. :ne zna:

U principu, prilazi se postavljaju od strane kolodvorske zgrade i služe prilazu putnika peronima, a ne za prelaženje cijelog kolodvora. g020.gif

Link to comment
Share on other sites

Vidim da sam se dosta izblamirao u terminologiji, stoga... :sra:

 

da te pitam kad tak nekam dojdeš odma pokažeš dozvolu ili ako te ko kaj pita?

 

Čim dođem na neki kolodvor potražim najstarijeg po rangu (prometnik ili šef kolodvora tamo gdje ga ima), pokažem dopuštenje za fotografiranje, napomenem da nisam ni terorist ni špijun ni samoubojica nego ljubitelj željeznice i da ću slikati službeno mjesto uzduž i poprijeko, te da ne brinu za moju sigurnost jer imam oči na sve četiri strane i znam se čuvati. Tako ljudi znaju tko im se mota po kolodvoru i ne moraju brinuti. Takav pristup otapa i Sjeverni pol. Stoga ne razumijem one koji se qrče i prave važni po sistemu ''kaj koga briga kaj ja delam na kolodvoru''.

Uvijek ponudim fotografiranje svim prisutnim željezničarima i - ako pristanu - šaljem im slike na njihove mail adrese. Tako je i prometnik iz Savskog Marofa dobio tri svoje fotografije.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Vidim da sam se dosta izblamirao u terminologiji, stoga... :sra:

 

Pusti ove geekove o' pruge šta te odma' ispravljaju. :mrgreen: Bitan je doživljaj, pa makar bio ŽCPR, ŽNJKLJ, MIJAO, ... :lool

 

Čim dođem na neki kolodvor potražim najstarijeg po rangu (prometnik ili šef kolodvora tamo gdje ga ima), pokažem dopuštenje za fotografiranje, napomenem da nisam ni terorist ni špijun ni samoubojica nego ljubitelj željeznice i da ću slikati službeno mjesto uzduž i poprijeko, te da ne brinu za moju sigurnost jer imam oči na sve četiri strane i znam se čuvati. Tako ljudi znaju tko im se mota po kolodvoru i ne moraju brinuti. Takav pristup otapa i Sjeverni pol. Stoga ne razumijem one koji se qrče i prave važni po sistemu ''kaj koga briga kaj ja delam na kolodvoru''.

Uvijek ponudim fotografiranje svim prisutnim željezničarima i - ako pristanu - šaljem im slike na njihove mail adrese. Tako je i prometnik iz Savskog Marofa dobio tri svoje fotografije.

 

Ovdje se u potpunosti slažem s tobom. Kad se dođe na tuđe, na tuđem postoji neki (drugi) red koji treba poštivati. Što se tiče fotografiranja željezničara, šta li bi bilo da je bila otpravnica vlakova... :vidiga::lol

Link to comment
Share on other sites

Što se tiče fotografiranja željezničara, šta li bi bilo da je bila otpravnica vlakova....

 

Imao sam s prometnicama više susreta. Za razliku od svojih muških kolega većinom se nisu htjele slikati, ali neke jesu. Jedna dama je u pauzi između vlakova otišla kući da si sredi frizuru za fotografiranje, ali lokaciju i datum ne otkrivam jer to ne bi bilo džentlmenski. :wink:

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Zbog čega je baš istočna skretnica početak Sutlanske (kumrovečeke) pruge?, dal je tu stacionaža 0km?

 

Na skretnici br. 9 se sa sjevernog glavnog (odnosno sa 2. kolodvorskog) prolaznog kolosjeka glavne pruge odvaja 3. kolosjek, koji se na izlaznoj strani nastavlja u prugu Savski Marof - Kumrovec. To je do određenog vremena bila i jedina veza za vožnju vlakova, jer je unazad nekih 20-ak godina na zapadnoj strani dograđena kolosječna veza 2. na 3. kolosjek (ne znam koji su to brojevi skretnica), pa je ta logika svojedobno primjenjena kod svih kolodvora s odvojnim prugama. Dakle - ključna je moguća vožnja vlaka.

 

Svojedobno, dok sam još bil referent za skretnice u ZOP-u, o tom sam vodil polemike s kolegom u Službi. S tim mojim stavom se je složil, no nije i oko početka stacioniranja odvojnih pruga. Ja sam tvrdil da SVE odvojne pruge moraju počinjati s nulom na sredini kolodvorskih zgrada (odnosne referentne ravnine gdje već te zgrade nisu simetrične), ali mi se on suprotstavljal s protupitanjem da bi u tom slučaju imali negativne stacionaže.

- Da? I? Gde je tu problem? - bil je moj stav.

No, ostalo je po njegovom.

Tak da smo se složili oko knjigovodstvene strane, ali ne i oko početaka pruga.

 

I eto, Kumrovečka i dalje počinje na početku skretnice br. 9.

Kad se promjeni položaj, broj, kolosječna situacija na toj i okolnim skretnicama - nastal bu opet problem ... :ceka:

A kolodvorske zgrade su ipak trajnije od skretnica. ^_^

Link to comment
Share on other sites

 

Imao sam s prometnicama više susreta. Za razliku od svojih muških kolega većinom se nisu htjele slikati, ali neke jesu. Jedna dama je u pauzi između vlakova otišla kući da si sredi frizuru za fotografiranje, ali lokaciju i datum ne otkrivam jer to ne bi bilo džentlmenski. :wink:

 

Rekli bi 'vamo: ne znam ti ja ništa. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Za i iz Kumrovca si nekad mogao voziti samo iz 3 i 4 kolosijeka. Kako je kolosijek 4 bio stalno isključen i služio je kao magazinski praktično se samo moglo voziti po 3. Vozni red je tako bio složen da ne bi trebalo biti ukrštavanja kumrovačkih vlakova u S.Marofu. Ali papir je jedno a stvarnost drugo. Tako ukoliko bi vlak iz Kumrovca nešto kasnio onda bi vlak za Kumrovec stajo i čekao na ulaznom signalu dok isti ne napusti kolodvor. Ukoliko je bilo veće zakašnjenje onda bi se vlak za Kumrovec primao na kolosijek 1, 2 ili 5 i nakon odlska vlaka za Zagreb i potom prebacivao na 3 kolosijek. Vlakovi za i iz Dobove su imali kolosiječne veze na sve kolosijeke. Kada je rađena elektrifikacija do Sutle kumrovačke pruge i uvođenja prigradskog prometa tada je i ista dobila odgovarajuće kolosiječne veze.

Link to comment
Share on other sites

Kako se tu uopće broje kolosijeci? Ovaj gdje je parkirana dizelka je 1., 4. ili 5.? I vidim da na onoj ploči fali još jedan kolosijek što se odvaja s kolosijeka za Plivu, i sitno je pa ne vidim brojeve kolosijeka na njoj.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...