Stanley Posted March 24, 2019 Posted March 24, 2019 Kolodvor Savski Marof je već prikazan u nekoliko putopisa, ali se ne sjećam da ga je netko obišao sa jednog na drugi kraj. Stoga sam se u subotu uputio na novi railfanovski pohod u kolodvor koji mi je zemljopisno najbliži. Obično u svojim putopisima predstavljam i mjesto po kojem kolodvor nosi ime, ali u ovoj prilici nema se što predstavljati - seoce s 29 (dvadeset i devet) stanovnika prema popisu stanovništva iz 2011. godine. Ipak je dalo ime željezničkom kolodvoru sa 7 kolosijeka, iako se on stvarno nalazi na razmeđu sela Prudnice i Prigorje Brdovečko. Kao što se vidi na satelitskoj snimci: Savski Marof je pogranični kolodvor na pruzi M101 Državna granica - Savski Marof - Zagreb Glavni kolodvor, na kilometarskom položaju 446+108. U razdoblju 1941.-1945. bio je pogranični kolodvor između endehazije i njemačkog Reicha, a pograničnim je ponovo postao 1992. godine nakon međunarodnog priznanja Hrvatske i Slovenije. Od susjednog kolodvora Zaprešić u smjeru Zagreba udaljen je 6,5 km, a od državne granice 5 km. Najveća dopuštena duljina vlakova na 1., 2., 3. i 5. kolosijeku je 614-623 m, a najveća dopuštena brzina kroz kolodvor je 60 km/h. Zgrada kolodvora: Gran'čni prijelaz, kretanje ogr'ničeno S prometnikom sam odmah uspostavio dobre diplomatske odnose: Nekoliko sličica iz prometnog ureda... Quote Serija 05 je zakon!
Stanley Posted March 24, 2019 Author Posted March 24, 2019 ... i iz prilično skučenog putničkog prostora: Što se tiče vlakova imao sam sreću - za otprilike sat vremena prošlo ih je šest, ne računajući moj za povratak. Nije loše za subotu popodne. Najprije jedan strojni, a makina zaslužuje više od jedne slike: Quote Serija 05 je zakon!
Stanley Posted March 24, 2019 Author Posted March 24, 2019 Tek što sam poslikao 2044-005 stiže novi gost: Nakon kratkog bavljenja ode on, a u daljini se nešto nazire: Dugačak teretnjak s Taurusom ÖBB i vagonima za prijevoz žitarica: Vrijeme je da se prošeće tragovima divljači... Quote Serija 05 je zakon!
Stanley Posted March 24, 2019 Author Posted March 24, 2019 ... ali samo do ovog ŽCPR: To je industrijski kolosijek za tvornicu Pliva... ... po kojem se u zadnje vrijeme ništa nije kotrljalo: Bar će mi poslužiti kao podloga za hodnju do kolodvora: Elektroagregatsko postrojenje: Quote Serija 05 je zakon!
Stanley Posted March 25, 2019 Author Posted March 25, 2019 Stari pragovi: Mala karavela je zaturirala motore i otisnula se u smjeru Dobove. Ponovo ću je vidjeti na povratku oko Laduča, vuči će teretni vlak: Jedan od skretničkih signala: Ovdje se nešto kretalo: Gomila hektametarskih stupića: Oznaka kilometraže iz Beograda via Novska: Quote Serija 05 je zakon!
Stanley Posted March 25, 2019 Author Posted March 25, 2019 Industrijski kolosijek za Plivu još jednom: Zatvoren je iskliznicom: Neka drvna industrija. Ne bih rekao da koristi usluge željeznice: Jedan pogled unatrag: U kolodvoru je šuma skretnica: Quote Serija 05 je zakon!
Stanley Posted March 25, 2019 Author Posted March 25, 2019 Sudeći po broju i rasporedu kolosijeka kolodvor Savski Marof pamti i bolje željezničke dane: Prebacio sam se na sjevernu stranu kolodvora jer je put udobniji: Slijepa natpisna ploča: Pogled na drugu stranu: Prema istočnom kraju kolodvora: Nešto dolazi od Brdovca: Som za Harmicu: Quote Serija 05 je zakon!
Stanley Posted March 25, 2019 Author Posted March 25, 2019 Sused Kupljenec bi rekao ''veliki semafori neki'': Da stavimo točku na pitanje gdje se Kumrovečka pruga izvorno odvajala od X. koridora. Ne u Sutli, ne na današnjoj zapadnoj skretnici, nego ovdje. Idući spoj na drugu prugu bio je u Stranju: Prođe još jedan teretnjak, vuče ga 1141 HŽ Cargo: Blok kućica na istočnom izlazu iz kolodvora: Pogled na otvorenu prugu u smjeru Zaprešića: Quote Serija 05 je zakon!
Stanley Posted March 25, 2019 Author Posted March 25, 2019 Dvorac Januševec s jakim zumom: Izgleda kao brašno: Zapadni izlaz iz kolodvora i Som iz Harmice u daljini: Kad si već tu... ŽPPR: ŽCPR: Već viđeno, ali neka i nje: I za kraj moj som za povratak do Sutle: Quote Serija 05 je zakon!
Toni SK Posted March 25, 2019 Posted March 25, 2019 Jedan od skretničkih signala: https://i.imgur.com/JMUqovk.jpg Oznaka kilometraže iz Beograda via Novska: https://i.imgur.com/EqU3X0q.jpg Nije skretnički signal nego manevarski signal za zaštitu voznog puta. ... Oznaka kilometraže via Novska, Sisak I da, još da nadodam, lijep kolodvoropis. Quote
Portos Posted March 25, 2019 Posted March 25, 2019 Gomila hektametarskih stupića: Da si ih malo pažljivije pogledao sigurno bih našao jedan kakvog bi rado u vrtu imao do pola zakopanog. Isti takav bi rado u Ličkim vrtovima rado imali do pola zakopanog forumaš SBB CFF FFS i ja Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d.
DB Posted March 25, 2019 Posted March 25, 2019 ... Jedan od skretničkih signala: ... To nije skretnički signal! Njih si uslikal ovde: ... Quote
DB Posted March 25, 2019 Posted March 25, 2019 ... ŽPPR: ... Neće ići. To je PRILAZ peronima (il u ovom slučaju, uređenim površinama). Quote
Kupljenec Posted March 25, 2019 Posted March 25, 2019 Lepo si se prošpanciral, ja jedva čekan penziju da i ja tak mogu okolo šalabajzat, da te pitam kad tak nekam dojdeš odma pokažeš dozvolu ili ako te ko kaj pita? Jer vidim svi tvoji prometnici su odma u stavu pozor ko da se moraju slikati. Misle si da buju u nekom časopisu izašli. Quote
Portos Posted March 25, 2019 Posted March 25, 2019 Neće ići. To je PRILAZ peronima (il u ovom slučaju, uređenim površinama). A sa druge strane veeeliko parkiralište do kojeg nema ŽPPR-a :ne zna: Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d.
DB Posted March 25, 2019 Posted March 25, 2019 A sa druge strane veeeliko parkiralište do kojeg nema ŽPPR-a :ne zna: Slažem se, očito neki nisu posložili sustav u glavi ... ali nije niš protiv propisa. :ne zna: U principu, prilazi se postavljaju od strane kolodvorske zgrade i služe prilazu putnika peronima, a ne za prelaženje cijelog kolodvora. Quote
Stanley Posted March 25, 2019 Author Posted March 25, 2019 Vidim da sam se dosta izblamirao u terminologiji, stoga... da te pitam kad tak nekam dojdeš odma pokažeš dozvolu ili ako te ko kaj pita? Čim dođem na neki kolodvor potražim najstarijeg po rangu (prometnik ili šef kolodvora tamo gdje ga ima), pokažem dopuštenje za fotografiranje, napomenem da nisam ni terorist ni špijun ni samoubojica nego ljubitelj željeznice i da ću slikati službeno mjesto uzduž i poprijeko, te da ne brinu za moju sigurnost jer imam oči na sve četiri strane i znam se čuvati. Tako ljudi znaju tko im se mota po kolodvoru i ne moraju brinuti. Takav pristup otapa i Sjeverni pol. Stoga ne razumijem one koji se qrče i prave važni po sistemu ''kaj koga briga kaj ja delam na kolodvoru''. Uvijek ponudim fotografiranje svim prisutnim željezničarima i - ako pristanu - šaljem im slike na njihove mail adrese. Tako je i prometnik iz Savskog Marofa dobio tri svoje fotografije. Quote Serija 05 je zakon!
mgalic2 Posted March 25, 2019 Posted March 25, 2019 Vidim da sam se dosta izblamirao u terminologiji, stoga... Pusti ove geekove o' pruge šta te odma' ispravljaju. Bitan je doživljaj, pa makar bio ŽCPR, ŽNJKLJ, MIJAO, ... Čim dođem na neki kolodvor potražim najstarijeg po rangu (prometnik ili šef kolodvora tamo gdje ga ima), pokažem dopuštenje za fotografiranje, napomenem da nisam ni terorist ni špijun ni samoubojica nego ljubitelj željeznice i da ću slikati službeno mjesto uzduž i poprijeko, te da ne brinu za moju sigurnost jer imam oči na sve četiri strane i znam se čuvati. Tako ljudi znaju tko im se mota po kolodvoru i ne moraju brinuti. Takav pristup otapa i Sjeverni pol. Stoga ne razumijem one koji se qrče i prave važni po sistemu ''kaj koga briga kaj ja delam na kolodvoru''. Uvijek ponudim fotografiranje svim prisutnim željezničarima i - ako pristanu - šaljem im slike na njihove mail adrese. Tako je i prometnik iz Savskog Marofa dobio tri svoje fotografije. Ovdje se u potpunosti slažem s tobom. Kad se dođe na tuđe, na tuđem postoji neki (drugi) red koji treba poštivati. Što se tiče fotografiranja željezničara, šta li bi bilo da je bila otpravnica vlakova... Quote
mali.paja Posted March 25, 2019 Posted March 25, 2019 Tako je i prometnik iz Savskog Marofa dobio tri svoje fotografije. Prometnik Zlatko. Radio sa njim a i njegovoj ženi sam bio šef. Quote
Stanley Posted March 26, 2019 Author Posted March 26, 2019 Što se tiče fotografiranja željezničara, šta li bi bilo da je bila otpravnica vlakova.... Imao sam s prometnicama više susreta. Za razliku od svojih muških kolega većinom se nisu htjele slikati, ali neke jesu. Jedna dama je u pauzi između vlakova otišla kući da si sredi frizuru za fotografiranje, ali lokaciju i datum ne otkrivam jer to ne bi bilo džentlmenski. Quote Serija 05 je zakon!
zglajzan Posted March 26, 2019 Posted March 26, 2019 Zbog čega je baš istočna skretnica početak Sutlanske (kumrovečeke) pruge?, dal je tu stacionaža 0km? Quote zglajzan
DB Posted March 26, 2019 Posted March 26, 2019 Zbog čega je baš istočna skretnica početak Sutlanske (kumrovečeke) pruge?, dal je tu stacionaža 0km? Na skretnici br. 9 se sa sjevernog glavnog (odnosno sa 2. kolodvorskog) prolaznog kolosjeka glavne pruge odvaja 3. kolosjek, koji se na izlaznoj strani nastavlja u prugu Savski Marof - Kumrovec. To je do određenog vremena bila i jedina veza za vožnju vlakova, jer je unazad nekih 20-ak godina na zapadnoj strani dograđena kolosječna veza 2. na 3. kolosjek (ne znam koji su to brojevi skretnica), pa je ta logika svojedobno primjenjena kod svih kolodvora s odvojnim prugama. Dakle - ključna je moguća vožnja vlaka. Svojedobno, dok sam još bil referent za skretnice u ZOP-u, o tom sam vodil polemike s kolegom u Službi. S tim mojim stavom se je složil, no nije i oko početka stacioniranja odvojnih pruga. Ja sam tvrdil da SVE odvojne pruge moraju počinjati s nulom na sredini kolodvorskih zgrada (odnosne referentne ravnine gdje već te zgrade nisu simetrične), ali mi se on suprotstavljal s protupitanjem da bi u tom slučaju imali negativne stacionaže. - Da? I? Gde je tu problem? - bil je moj stav. No, ostalo je po njegovom. Tak da smo se složili oko knjigovodstvene strane, ali ne i oko početaka pruga. I eto, Kumrovečka i dalje počinje na početku skretnice br. 9. Kad se promjeni položaj, broj, kolosječna situacija na toj i okolnim skretnicama - nastal bu opet problem ... A kolodvorske zgrade su ipak trajnije od skretnica. Quote
mgalic2 Posted March 26, 2019 Posted March 26, 2019 Imao sam s prometnicama više susreta. Za razliku od svojih muških kolega većinom se nisu htjele slikati, ali neke jesu. Jedna dama je u pauzi između vlakova otišla kući da si sredi frizuru za fotografiranje, ali lokaciju i datum ne otkrivam jer to ne bi bilo džentlmenski. Rekli bi 'vamo: ne znam ti ja ništa. Quote
mali.paja Posted March 26, 2019 Posted March 26, 2019 Za i iz Kumrovca si nekad mogao voziti samo iz 3 i 4 kolosijeka. Kako je kolosijek 4 bio stalno isključen i služio je kao magazinski praktično se samo moglo voziti po 3. Vozni red je tako bio složen da ne bi trebalo biti ukrštavanja kumrovačkih vlakova u S.Marofu. Ali papir je jedno a stvarnost drugo. Tako ukoliko bi vlak iz Kumrovca nešto kasnio onda bi vlak za Kumrovec stajo i čekao na ulaznom signalu dok isti ne napusti kolodvor. Ukoliko je bilo veće zakašnjenje onda bi se vlak za Kumrovec primao na kolosijek 1, 2 ili 5 i nakon odlska vlaka za Zagreb i potom prebacivao na 3 kolosijek. Vlakovi za i iz Dobove su imali kolosiječne veze na sve kolosijeke. Kada je rađena elektrifikacija do Sutle kumrovačke pruge i uvođenja prigradskog prometa tada je i ista dobila odgovarajuće kolosiječne veze. Quote
Ezel Posted April 1, 2019 Posted April 1, 2019 Kako se tu uopće broje kolosijeci? Ovaj gdje je parkirana dizelka je 1., 4. ili 5.? I vidim da na onoj ploči fali još jedan kolosijek što se odvaja s kolosijeka za Plivu, i sitno je pa ne vidim brojeve kolosijeka na njoj. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.