Jump to content

S Rolbama u snijegom zametenom Gorskom Kotaru


Portos

Recommended Posts

6.2.2015. nakon obilnih sniježnih padalina u Lici i Gorskom Kotaru za promet su zatvorene pruge Ogulin-Knin i Ogulin-Rijeka. Dugo nisam bio na Riječkoj pruzi, no dvoumio sam se ići ili ne jer su Delnice bile zametene a ceste uske poput staze za bob. Srećom snijeg je prestao padati pa smo ipak u subotu 7.2.2015. u ranojutarnjim satima krenuli prema Delnicama. Autocesta dijelom očišćena, ali snijeg višene pada.

 

gk01_zpsjw3rvqbm.jpg

 

Oko 9.30h ulazimo u Delnice, pruga prekrivena snijegom, na semaforu crveno.

 

gk02_zpsgi8yqlcl.jpg

 

Centar Delnica

 

gk03_zpslz5f7tz8.jpg

 

Hotel

 

gk04_zpstyrhdh2a.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Sa Cisalpinom, Delničkim domaćinom, susreli smo se u Konzumu. Nakon kave i kupovine sendvića i slatkih namirnica odvezli smo se u centar Delnica te parkirali na parkingu Lidla jer je cesta prema kolodvoru bila neočišćena.

Penjemo se djelomično očišćenim stepenicama prema kolodvoru.

gk05_zpsom8khqh4.jpg

 

Ovaj dio ćemo morati progaziti sami

 

gk06_zpsomozsogs.jpg

 

Na kolodvoru zametena motorna drezina

 

gk07_zpsgxr80fyb.jpg

 

Pogled prema Zalesini, Skradu, Moravicama...

 

gk08_zpsypdnrc91.jpg

 

Uspjeli smo naći tračnicu

 

gk09_zpsc1w9if4y.jpg

 

Dačo je otišao pitati kada misle otvoriti prugu te se ubrzo vratio s viješću da je Riječka Rolba upravo prošla kroz Fužine i da čisti prema Lokvama gdje bi trebala stići za 30'. Krećemo prema autu pa pravac Lokve.

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Rolba je staro ime Švicarskog proizvođača rotacijskih ralica ZAUG AGG EGIVIL http://www.zaugg-ag.ch/e_home.php, HŽ infrastruktura posjeduje 4 Snjegočistaća odnosno rotacijskih ralica koje svi nazivaju prema imenu proizvođača. Dvije su stacionirane u Rijeci a dvije u Ogulinu. Starije, iz 1970-ih su žute boje a novije iz 1980-ih su crvene boje.

 

Nakon 15 minuta vožnje Medomobilom dolazimo do kolodvora Lokve. Za razliku od Delnica, Lokvari su potpuno pročistili cestu do kolodvora te smo se dovezli do njega i bez problema parkirali.

 

Rolba još nije prošla, no nalazi se kod predsignala pa joj hodamo u susret neočišćenim trećim kolosijekom. Na prvom je parkirana dugačka teretna kompozicija.

 

gk10_zps29ewxfr1.jpg

 

Grijači skretnica uredno rade

 

gk11_zpskk0qtfue.jpg

 

Popeo sam se na plato vagon, Dačo i Cisalpino su 20m iza mene

 

gk12_zpsh3nlwnp8.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Iz daljine se čuo rad motora i ubrzo se pojavila.

 

gk13_zps4dktdurl.jpg

 

Bacala je snijeg u lijevu stranu i pomislio sam da će me dobro zamesti no okrenula je top u desno i prošla pokraj mene.

 

gk14_zpsjzj13v8t.jpg

 

Produžava prema Delnicama

 

gk15_zpskez5xcin.jpg

 

Jurimo u Medomobil u kojem čekamo Lovca_na_pruge koji je slikao na izlaznim skretnicama te krećemo dočekati ju kod pumpe na ulazu u Delnice. Na jednom mjestu se vidi pruga s ceste te smo tamo stali uz cestu i slikali Rolbu visoko u brdu.

 

gk16_zps37lcfpfj.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Stižemo pred benzinsku pumpu i parkiramo se te zauzimamo pozicije. Čekamo, čekamo...čekamo. Pa gdje je više? Cisalpino zove prometnicu koja govori da samo što nije. Evo je konačno.

 

gk17_zpsmvgiiq9w.jpg

 

Uz kuće vozi jako polako

 

gk18_zpsnhmskgxh.jpg

 

Ode dalje a ja za njom

 

gk19_zps1pqswkod.jpg

 

Čekam ju pokraj pumpe za još pokoju fotku.

 

gk20_zpswpvuew5n.jpg

 

i filmić samog čišćenja:

 

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Odlazimo dočekati Rolbu kod Žingerleta ali do tamo se ne može Medomobilom pa Dačo, Cisalpino i Lovac produžuju pješice dok Mladen i ja parkiramo kod Konzuma i odlazimo do ŽCPR do kojega su u međuvremenu pročistili cestu.

 

gk21_zpsxpojyitq.jpg

 

Prema Delnicama

 

gk22_zpscbi7qbsm.jpg

 

Prema Zalesini i Skradu

 

gk23_zpskuagjkdm.jpg

 

Izvjestitelj

 

gk24_zps1ym3boxt.jpg

 

A tu je i EVP stup

 

gk25_zpsjtolfryz.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Kako se Rolba nije pojavljivala, a dečki zvali mobitelom s pitanjem gdje je, zaputili smo se pješice prema kolodvoru da vidimo gdje je zapela.

 

gk26_zpsuq2u7xnr.jpg

 

Ulazne skretnice iz smijera Zalesine

 

gk27_zpspwv9gyyn.jpg

 

Rolba čisti kolodvorske kolosijeke

 

gk28_zpslvotjaam.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Dolazimo do kolodvora. Čisti se snijeg sa 3. kolosijeka.

 

gk29_zpsogrdhgya.jpg

 

gk30_zpsdlpnfjif.jpg

 

gk31_zpsznib8z28.jpg

 

Kolodvorska zgrada

 

gk32_zps2zuy6phv.jpg

 

Konačno očišćeni kolosijeci spremni za prihvat putnika.

 

gk33_zpsnva0i2fe.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Mladen i ja odlazimo u kafić u sklopu Konzuma ugrijati se a ostalima najavljujemo dolazak Rolbe. Nakon 30' u kafiću zove Dačo i pita gdje je Rolba??? Sad mi ništa nije jasno, gdje je mogla zapeti? Izlazim iz kafića, Rolba stoji na ŽCPR?!?

 

gk34_zpsmwlgk8pi.jpg

 

Nisu joj nigdje mogli prići kako bi joj nadolili gorivo i mazivo pa su to odlučili odraditi ovdje na ŽCPR.

 

gk35_zpsxi2cqquw.jpg

 

Nakon dolivenih 600l Eurodizela i oko 35l Hidrola Rolba kreće prema Zalesini i Skradu.

 

gk36_zpslwmrj9m1.jpg

 

gk37_zpsjnrv9nz8.jpg

 

gk38_zpshj5nf5r6.jpg

 

gk39_zpsjmf9fefg.jpg

 

Od posade Rolbe saznajem da će čistiti do Skrada prema kojem iz Ogulina dolazi Ogulinska Rolba. Sa ostalima se sastajem na benzinskoj i krećemo u Skrad dočekati obe Rolbe.

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Za 30' stižemo u Skrad. Do kolodvora smo se spustili pješice jer nismo bili sigurni da bi se uzbrdo vratili autom. Rolbe bi trebale stići za 25'.

 

Pogled prema Moravicama od kuda bi trebala stići Ogulinska Rolba.

 

gk40_zpsu2iait0s.jpg

 

Pogled prema Delnicama od kuda bi trebala stići Riječka Rolba.

 

gk41_zpsbsuxzixw.jpg

 

Zametena vozila ekipe za popravak gornjeg voda.

 

gk42_zps1onpezed.jpg

 

Kolodvorska zgrada

 

gk43_zpshgbd1s9m.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Točna prema najavi. Iz Ogulina.

 

 

gk44_zpsrn31esbw.jpg

 

Daleko baca snijeg.

 

gk45_zpsj8lsip4r.jpg

 

Koga su nam to pokupili usput???

 

gk50a_zpslgzrmkdi.jpg

 

Čiste dalje 2. kolosijek

 

gk50_zpss2farmdc.jpg

 

gk51_zpssr5g2gis.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Ogulinska čisti 2. kolosijek do izlaznog signala.

 

gk53_zpsnk6pm8ju.jpg

 

A po trećem upravo stiže Riječka Rolba

 

 

gk54_zpsfv0oyf2g.jpg

 

gk55_zps2jbvf12d.jpg

 

Ogulinska će se okrenuti i vratiti u Ogulin a Riječka će počistiti ostale kolosijeke.

 

gk56_zpsijesaula.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Okretanje Ogulinske Rolbe

 

 

Ogulinska se upravo okrenula na 2. kolosijeku te se spušta na tračnice.

 

gk60_zpsgmnguew6.jpg

 

Okretno postolje

 

gk61_zpskuku3v9g.jpg

 

Kotači još u zraku

 

gk62_zpsfel651ts.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Ogulinska spremna za polazak, Riječka čisti 4. kolosijek.

 

gk63_zpsfgbep9v6.jpg

 

Još mora prije okretanja počistiti 2. kolosijek od skretnice do signala.

 

gk64_zpsjmhaq5kd.jpg

 

Slijedi okretanje na mjestu gdje se okretala Ogulinska.

 

gk65_zpsb8pi8enx.jpg

 

Okretanje Riječke Rolbe

 

 

Trenutak prije spuštanja okretnog postolja

 

gk66_zpsyvwh12qy.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Upravo se okrenula.

 

gk67_zpsz4f2iwty.jpg

 

Kreće počistiti 1. kolosijek pa će onda prema Lokvama i Fužinama.

 

gk68_zps4jjpbyxk.jpg

 

Sva je puna snijega.

 

gk69_zpstip7bjx3.jpg

 

Čisti 1. kolosijek

 

gk70_zpsgapwrplu.jpg

 

Čišćenje 1. kolosijeka

 

 

 

Očistila je skroz do vozila gornjeg voda.

 

gk71_zps6xb7ifff.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Iako su nas u Delnicama čekali s večerom ostali smo još 20' dočekati prvi putnički vlak, 4606 koji je pristigao sa 10' zakašnjenja.

 

gk72_zpsoyrqomiq.jpg

 

gk73_zpsolyrosrt.jpg

 

Po povratku u Delnice smo večerali i krenuli u Zagreb. Bilo je fantastično mada na početku nismo niti slutili koliko ćemo zanimljiv dan imati. Vjerujem da pruge niti nisu trebale biti zatvorene tih 24 sata nego ih se moglo održavati otvorenima da su PP i Cargo infri ustupili 2 dizel lokomotive koje su kao "Krstarice" mogle probijati napadali snijeg. Ukoliko se pruge nije moglo držati otvorenima na taj način trebalo je Rolbe uputiti na čišćenje odmah čim je pruga zatvorena za promet. Obzirom da je zatvorom pruge učinjena šteta samo putnicima i neznatnom neprevezenom teretu sve se ovo još može tolerirati ali mislim da bi strani operateri zbog zatvora pruge itekako dobro naplatili nemogućnost vuče zakupljenim trasama. Stoga nadležni, primite se posla!

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Ovo je jako interesantno, hvala ti ! Pogotovo za ovaj dio o rolbama ... nisam nikad imao susret s njima uživo, niti sam ih imao prilike vidjeti kako rade. Naravno, iz tople sobe je to sve skupa još i lakše pratiti nego s terena ;)

 

Fakat ste imali dan prepun nesvakidašnjih događaja, a pod takvim vremenskim uvjetima ste se još dobro i uspjeli transportirati s jednog mjesta na drugo. :palac:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Tu je stvarno bilo puno snijega :smile: kolko mora biti visoki snijeg da oni čiste?

 

Mislim da je u ovom slučaju snijeg sa pruge mogla ukloniti obična lokomotiva, nije ga bilo baš toliko da su Rolbe bile nužne. Da su vlakovi vozili redovito plugovi vučnih vozila bi bili sasvim dovoljni za uklanjanje snijega sa kolosijeka, ali budući je promet bio prekinut na kolosijecima je bilo nešto više snijega pa su poslane Rolbe. Na pruzi je bilo 20÷30cm snijega i Rolbe su čistile prilično brzo jer snijeg nije bio visok niti je bilo većih zapuha.

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...