Jump to content

Bogu iza leđa: Prečec, 4. svibnja 2012.


Stanley

Recommended Posts

S obzirom da forumaški prijatelji Pfaff i seabral haraju prugama i kolodvorima kao martolozi odlučio sam spasiti što se spasiti može, pa sam se uputio Bogu iza leđa i na mjesto koje baš ne spada u najatraktivnije lokacije - kolodvor Prečec.

Prečec zapravo nije klasični kolodvor, već je obično ukrižje. Nalazi se na X. koridoru, točnije na pruzi Dugo Selo - Novska, između kolodvora Dugo Selo i Ivanić Grad. Od zagrebačkog Glavnog kolodvora udaljen je 31 km, od kolodvora Dugo Selo 10 km, a od kolodvora Ivanić Grad 8 km.

Prečec je u neku ruku poseban jer ima (poput npr. Podsuseda) dva službena mjesta - kolodvor i stajalište. Oba su zaposjednuta službenim osobljem, po jednim čovjekom u smjeni - kolodvor prometnikom, a stajalište čuvarom ŽCPR.

Uz Prečec me na neki način vežu i osobne uspomene. Kada sam kao mali putovao baki i dedi u Ivanić Grad, Prečec je bio znak da se polako pripremamo za izlazak. A brzi vlak Vojvodina, kojim sam često putovao iz Sombora u Zagreb, tu je u pravilu imao križanje s IC Sava iz smjera Zagreba. Suprotno današnjoj praksi IC nije vođen u skretanje već je protutnjao s cca 120 km/h - impozantan prizor vlaka od 12-13 vagona u punoj brzini…

Dakle, do sada sam tek prolazio kroz Prečec, a danas sam krenuo obići ga (koliko stignem) i pješice.

Za početak malo podataka o naselju čije ime nose dva službena mjesta HŽ-a. Prema popisu stanovništva iz 2001. godine Prečec je imao 224 stanovnika u 80 kućanstava (rekordnih 399 stanovnika imao je 1910.). Nalazi se u Zagrebačkoj županiji i administrativno pripada općini Brckovljani. Poštanski broj je 10370 Dugo Selo.

Pruga razdvaja selo na dva dijela. Veći dio nalazi se sjeverno, uz cestu Dugo Selo - Lupoglav - Kloštar Ivanić. Prije izgradnje tzv. ''suvremenog puta'' (današnjeg autoputa) to je bila glavna cestovna prometnica Zagreb - Beograd.

Ponos ovog malog sela je Dobrovoljno vatrogasno društvo Prečec, pa recimo nešto o njemu. Osnovano je 1958. godine. Ima 80 članova, od kojih 5 vatrogasaca, 15 vatrogasaca 1. klase, 8 dočasnika, 3 dočasnika 1. klase i 1 viši vatrogasni časnik 1. klase (podaci i fotografije potječu iz web stranice DVD Prečec).

 

Općina Brckovljani i položaj Prečeca:

 

opinabrckovljani.gif

Vatrogasci su ponos sela:

 

vatrogasci.jpg

vatrogasnaoprema.jpg

Toliko o lokaciji, a sada pođimo na prugu.

Za početak (da ne bi bilo kakvih suvišnih pitanja :wink: ) moje pogonske motke i trčeći stroj:

 

p5040004.jpg

Iskoristio sam činjenicu da dnevno voze čak dva vlaka na prilično nesuvisloj relaciji Savski Marof - Novoselec, pa sam se u Vrapču utrpao u 2173…

 

p5040005w.jpg

… koji me na Prečec Stajalište dopremio s cca 15 minuta zakašnjenja. Iz Vrapča je krenuo minutu ranije, ali je odkilavio svoje u kolodvorima Dugo Selo i Prečec (ukupno tri križanja):

 

p5040006x.jpg

Ovdje je službeni početak današnjeg šalabazanja:

 

p5040008.jpg

p5040010.jpg

Ima forumaša koji obožavaju makove uz prugu, pa evo im jedan uzorak:

 

p5040012t.jpg

Slijedi nastavak

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Pozdrav

Stanley

Posebno za onu prvu sliku vatrogasaca. Podseča na vremena, kada smo u Maribou znali napraviti i koji kamion.

LP iz Maribora

Jože

Eh da, to su bila vremena...

Nego, idemo mi dalje.

Na stajalištu sam odmah navukao reflektirajući prsluk, a čuvara ŽCPR sam upoznao sa svojom nakanom da raskrinkam Prečec za širi krug ljubitelja željeznice. Za što, naravno, imam dozvolu koju ću pokazati prometniku kao starijem po činu.

Za svaki slučaj (moj bivši direktor u Pošti rekao bi: za svaki slučaj pop ima kuharicu) pitao sam ljubaznog gospodina kako se najlakše može doći pješice do kolodvora tj. ukrižja. Rekao mi je da mogu prugom ili putem koji vodi usporedno s prugom. Ne bih kolosjekom, hvala lijepa, ipak je to X. koridor i premda brzine nisu ni blizu onima iz osamdesetih ne da mi se lomiti vratne kralješke stalnim osvrtanjem unatrag. Stoga sam se odlučio za cestu, o tom potom.

Također sam se raspitao za moguće usputne neprilike s kojekakvim beštijama. U ovakvom okruženju zazirem od dvije vrste životinja: od stršljena i od čopora divljih pasa. Čovjek me utješio rekavši da stršljena nema, da jedinog divljeg psa ima prometnik (! - to mi je kasnije potvrđeno, ali je dotični, mislim pas, u vrijeme mog dolaska bio u lutanju okolicom), da su se tuda motali čagljevi (šakali) ali ni njih u zadnje vrijeme nema, jedino ima nemoguće mnogo zmija.

Lako za zmije, ovdje se vjerojatno množe bjelouške, guževi, smukulje i slične neotrovnice (nisam sreo ni jednu zmiju), pa sam se na ovom raskrižju uputio desno - usporedno s prugom:

 

p5040015.jpg

Ovaj vodotoranj pamtim još iz djetinjstva. Nije za željeznicu već je (pretpostavljam) za obližnje poljoprivredno dobro…

 

p5040019.jpg

… gdje je danas, navodno, Todorićeva farma kokoši. I ova građevina postoji od mog pamtivjeka:

 

p5040021.jpg

Put je asfaltiran i propisno opremljen prometnim znakovima:

 

p5040024.jpg

p5040025.jpg

Ovdje prestaje asfalt i počinje makadam:

 

p5040030.jpg

Nekakva ruševina:

 

p5040031q.jpg

Ne zaboravljamo prugu koja je s desne strane:

 

p5040033.jpg

 

Slijedi nastavak

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Mostić (propust) nad nekim vodotokom:

 

p5040036.jpg

Osvrnimo se i ulijevo, na polje pšenice. Lijepo napreduje:

 

p5040037.jpg

Evo me već blizu kolodvora. Ovo je nekada bila skretničareva kućica, ulaz iz smjera Ivanić Grada:

 

p5040041.jpg

Iz malo bliže perspektive:

 

p5040043.jpg

Na izlazu u smjeru Ivanić Grada postoji slijepi kolosijek koji završava u bujnoj vegetaciji, pamtim i njega otkako sam se počeo voziti tom prugom. Nije mi se dalo ići bliže jer ne bih htio pokupiti kakvog krpelja:

 

p5040044.jpg

p5040045.jpg

Skretnica:

 

p5040051.jpg

Put više nije ni makadamski, već pomalo nalikuje oranici:

 

p5040054.jpg

p5040056.jpg

Slijedi nastavak

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

I tako ja idem svojim putem, škicam hoće li se već jednom pojaviti kakva zmija, kad me odjednom trgne poznati plemeniti zvuk iza leđa:

 

p5040057.jpg

Bingo! I ćorava kokoš nabode zrno - sabirno-manipulativni vlak s lokomotivom 2062-029:

 

p5040058.jpg

I još ode u skretanje, što znači da će stati:

 

p5040062.jpg

Preostaje jedino problem kako prijeći ovu močvaru:

 

p5040063.jpg

Srećom (kao što mi je instinkt starog izviđača i govorio), postoji mostić:

 

p5040064.jpg

Još nikada nisam slikao vlakove iz ovako niske perspektive:

 

p5040066o.jpg

p5040067.jpg

 

Naravno da sam odmah požurio gore uz nasip. Jest da put baš i nije luksuzan, ali tko pita…

 

p5040068.jpg

Slijedi nastavak

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Evo me konačno gore, pa da se pogledamo izbliza:

 

p5040069n.jpg

U međuvremenu stiže i uzročnik ovog skretanja:

 

p5040073.jpg

Jest da je mutnjikav, ali je SBB-CFF-FFS:

 

p5040074.jpg

I tako prođe brzi, a onda zagrmi plemenita mašina:

 

p5040075.jpg

p5040076.jpg

Konačno malo mira da mogu ljudski porazgovarati s mojim današnjim (glavnim ovdje po činu) domaćinom.

Prometnik u kolodvoru/ukrižju Prečec, gospodin I.L., već je znao da dolazim. Javio mu ramponja da ''ide prema tebi neki koji slika'', pa sam već izdaleka primijetio čovjeka kako škica prema cesti kojom sam se kretao.

Nakon što smo zajedno (svaki na svoj način) ispratili teretnjak prema Dugom Selu poželio sam dobar dan, izvadio papire, objasnio da još ima luđaka koji ljube željeznicu i priopćio namjeru da poslikam ponešto iz kolodvora Prečec. Razumjeli smo se odmah i za početak ovjekovječili jedan drugoga:

 

p5040077.jpg

p5040080.jpg

 

Prometnik je ovdje sâm kao duh. Nekada je imao skretničare, no takvi su postali tehnološki višak:

 

p5040082.jpg

A ovaj grafikon govori da prometniku u Prečecu nije dosadno:

 

p5040087.jpg

Slijedi nastavak

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Naravno da sam zavirio i u unutarnje prostorije:

 

p5040083.jpg

p5040090.jpg

p5040092.jpg

Prostor ispred zgrad(ic)e kolodvora izgleda lijepo i ukrašen je živicom:

 

p5040086.jpg

Moj ljubazni domaćin stalno je u poslu, zvrndaju telefoni, a ponešto treba i pribilježiti:

 

p5040085.jpg

Prometnik mora znati, između ostalog, da ložač na parnoj lokomotivi ne smije previsoko dizati lopatu dok je lokomotiva ispod kontaktnog voda pod naponom:

 

p5040095.jpg

Od prometnika sam saznao, između ostalog, da je ova zgrada nekada bila blokhauz (vidi odgovarajuću temu). Jedan željezničar pretvorio je nekadašnju ratnu utvrdu u privatni dom, a nakon njegove smrti građevina je napuštena:

 

p5040098.jpg

Transformator:

 

p5040100.jpg

Stupić označava trasu kabla:

 

p5040101.jpg

Slijedi nastavak

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Prometnik se grije ''klasikom'' tj. na kruto gorivo, o čemu svjedoči i ovaj panj:

 

p5040105.jpg

Približilo se vrijeme rastanka. Moj ljubazni domaćin rekao mi je da je, unatoč velikom prometu na pruzi, ovdje prava uživancija (''trebate čuti svako jutro cvrkut ptica''). Vjerujem, naslušao sam se i ja putem ptičjeg pjeva premda je jutro odavno prošlo:

 

p5040108.jpg

 

Nego, ajmo mi na natrag posao zbog kojeg smo došli. Ovo je pogled u smjeru Dugog Sela:

 

p5040109.jpg

Gore se čulo neko zujanje, pa rekoh sebi neka i to bude zabilježeno:

 

p5040110.jpg

Još jedan pogled prema Dugom Selu. Nije mi se dalo, a nisam ni imao vremena, ići s kraja na kraj kolodvora/ukrižja. Skretnica sim-tam, mo'š mislit čuda, dugo tako nešto nismo vidjeli:

 

p5040114.jpg

Ovo je pogled prema Ivanić Gradu:

 

p5040115.jpg

Pozdrav kuć(ic)i koja me na kratko ugostila:

 

p5040119.jpg

Prije prelaska preko mostića ne cestu još jedan detalj s kolodvora. Ova mrlja je sasvim svježa, pa zaključujem da se 2062-029 za vrijeme bavljenja malo popiškila:

 

p5040124.jpg

I eto me opet na putu u smjeru Prečec Stajalište. Ovo je izlazni signal 2. kolosjeka u smjeru Ivanić Grada:

 

p5040125.jpg

Slijedi nastavak

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Izlazni signal prvog (prolaznog) kolosjeka u smjeru Ivanić Grada:

 

p5040130.jpg

Nema smisla da ovaj jadničak (mislim na iskliznicu) bude zaboravljen:

 

p5040136.jpg

Vraćam se opet na stari put:

 

p5040138e.jpg

Ulazni signal iz smjera Ivanić Grada:

 

p5040145.jpg

Brzi iz Beograda mi se došuljao, pa što se od njega vidi - vidi se:

 

p5040150.jpg

S noge na nogu i eto me blizu stajališta. Nemam pojma što bi ovo moglo biti, pseća kućica nije:

 

p5040155v.jpg

Stao sam! A gdje je… khm!?...

 

p5040157.jpg

Ovo su, pretpostavljam, reliquiae reliquiarum nekadašnje česme za žedne putnike:

 

p5040159.jpg

Od prometnika u kolodvoru čuo sam da njegov kolega sa stajališta uskoro odlazi u povijest, jer će ŽCPR biti automatiziran. Evo potvrde da će biti tako:

 

p5040161.jpg

Slijedi završetak

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Ovdje će biti polu-brklja:

 

p5040163.jpg

 

Za sada mi se pred nosom spušta klasična rampa, što je znak da se moj Mađar Novoselec - Savski Marof via Vrapče namjerava uskoro ukazati:

 

p5040165.jpg

U tih par minuta čekanja stižem okinuti još nekoliko fotografija. Ovo je pogled na selo Prečec prema sjeveru:

 

p5040168.jpg

Dvokotačna vozila pred zgradom stajališta svjedoče da ovdje ima putnika:

 

p5040169v.jpg

U ovoj lijepo uređenoj kućici danas je nekakvo skladište (čini mi se ogrjeva). Kladim se da je tu nekada davno bila ćenifa:

 

p5040172.jpg

Malo sam zavirio unutra (mislim na zgradu stajališta):

 

p5040176.jpg

Da ne zanemarimo gospodina koji (za sada i još malo) čuva ŽCPR. Odmah mi je postao simpatičan čim je rekao da je iz Ivanića. Usput, njemu i njegovom kolegi prometniku već su mailom stigle današnje njihove slike:

 

p5040179.jpg

U vrijeme dolaska u Prečec bio sam jedina živa duša koja se iskrcala iz vlaka, u povratku nas je bilo više (ima ih još iza mojih leđa):

 

p5040184.jpg

I na kraju Mađar koji me odvezao natrag do mog Vrapča. Drito i bez presjedanja, hvala budi HŽ-u i čudnovatom voznom redu.

 

p5040188.jpg

Pozdrav svima i javim se opet iz neke nove željezničke destinacije.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Od prometnika u kolodvoru čuo sam da njegov kolega sa stajališta uskoro odlazi u povijest, jer će ŽCPR biti automatiziran. Evo potvrde da će biti tako:

http://img32.imageshack.us/img32/9964/p5040161.jpg

Ovo uskoro može značiti i par godina.

Slična situacija s novom i starom rampom je u Mihovljanu (kod čakovečkog groblja) već barem 3 ako ne i više godina.

_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Link to comment
Share on other sites

S obzirom da forumaški prijatelji Pfaff i seabral haraju prugama i kolodvorima kao martolozi odlučio sam spasiti što se spasiti može, pa sam se uputio Bogu iza leđa i na mjesto koje baš ne spada u najatraktivnije lokacije - kolodvor Prečec.

Da, pretekao si me. Ja sam već počeo vršiti pripremu za odnosni kolodvoropis... Sad to nema smisla, ali kad već pričamo o tome, daj provjeri, molim Te, jesu li GE koordinate ispravne:

 

Prečec stajalište

 

45°45'35.37"N 16°21'2.45"E

 

Ukrižje Prečec

 

45°45'57.12"N 16°20'33.32"E

 

I sad da razriješimo još jednu moju dilemu: Ukrižje/kolodvor Prečec nije putničko mjesto tj. putnički vlakovi ako tamo i stanu, ne vrše ulazno/izlaznu manipulaciju živim grlima? To se obavlja jedino na Prečec stajalištu...

 

A za kraj tj. za one koji ne znaju: Martolozi (naziv nejasnog porijekla) su izvorno bile turske pomoćne čete sastavljene od Vlaha. Postepeno su ih potkupili i prevukli na svoju stranu Austrijanci u Vojnoj krajini i Banska Hrvatska na svojim područjima, a bili su na glasu kao blago rečeno, nestašni. Hrvatski je sabor tako 1586. godine donio odluku da se svaki martoloz ima, zbog nasilja i pljački što su ih činili kao turske hajdučke čete, živ nabiti na kolac kao zastrašujući primjer drugima.

E, moj seabral, vidiš li u kakvo nas je lijepo društvance strpao naš dragi Mudri.gif? Fala, fala, imat ćemo na umu... Pljuca.gif

 

PS: Zaboravih reći – odličan putohodokolodvoropis Suuper.gif

Lijep primjer wannabe 4rumaškim putopiscima kako se iz malo materijala može napraviti zanimljiva priča – čak i kad se autor malo i odmakne od Vrapča Grinko.gif

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Kao i uvijek odličan putopis ili ga je možda bolje nazvati ukrižjepis :palac:

 

Vidiš, meni ova relacija vlaka i nije tako čudna. Zapravo bi u nekoj (nadam se bližoj) budućnosti jedna relacija prigradskih vlakova trebala biti upravo ta.

 

I sad da razriješimo još jednu moju dilemu: Ukrižje/kolodvor Prečec nije putničko mjesto tj. putnički vlakovi ako tamo i stanu, ne vrše ulazno/izlaznu manipulaciju živim grlima? To se obavlja jedino na Prečec stajalištu...

U voznom redu postoji samo Prečec stajalište, tako da je Prečec samo ukrižje kojem bude odzvonilo, nadam se kaj prije.

Link to comment
Share on other sites

Dobar izbor mjesta za putopis.. :)

 

Meni je to stajalište/ukrižje ostalo u sjećanju, baš zbog toga, što se križanje vrši u "polju" praktično i onda se tek ide na stajalište i službeno staje..

 

Takvih primjera u Hr više nemamo?

Link to comment
Share on other sites

Mislio sam na to da je ovdje odavno trebala biti dvokolosiječna pruga, a onda je ukrižje suvišno.

To već prihvaćam. ;-)

Po onoj izjavi bi ukidanjem ukrižja smanjio propusnu moć pruge.. :neutral:

 

I zaboravih pohvaliti kolodvoropis koji je, kao i svaki Stanley-ev uradak, odličan. :palac:

Edited by Dinko-KA

Stari Bl-ovci su zakon!!!

Link to comment
Share on other sites

E, moj seabral, vidiš li u kakvo nas je lijepo društvance strpao naš dragi Mudri.gif? Fala, fala, imat ćemo na umu... Pljuca.gif

Eh, sad kad me je Stanley ovako lijepo i direktno prozvao, a Pfaff preveo na narodski rječnik, onda je red da se i ja oglasim. :mrgreen:

Trenutno s moje strane ne postoji niti 1% "opasnosti" da nekamo odem i napravim neki novi kolodvorpis ili cipelcugpis. Zadnjih par tjedana, a niti idućih nekoliko ne stižem niti čitati niti pisati po forumu, a kamoli nekamo otići.

 

Ali nichtdestotrotz (sorry na germanističkom slangu), hvala na spominjanju i hvala na ovom vrlo interesantnom putopisu. :palac:

Kod idućih putopisa (kad opet jednog lijepog dana dođu na red), imat ću u vidu da ti i dalje dam prednost kod istraživanja ove pruge prema Novskoj ;-):D

Link to comment
Share on other sites

Mislio sam na to da je ovdje odavno trebala biti dvokolosiječna pruga, a onda je ukrižje suvišno.

O tome sam nešto čuo od čuvara ŽCPR. Razgovor smo počeli mojim pitanjem koliko još ''broji'' na ovom službenom mjestu s obzirom na postavljanje automatske polubrklje, pa nastavili o budućnosti pruge i Prečeca. Prema njegovim riječima ukinuti će se i kolodvori u Deanovcu i Novoselcu, odnosno biti će pretvoreni u stajališta. Čuje se još svakakvih priča, između ostalog da će izgradnja drugog kolosjeka Dugo Selo - Novska početi uskoro (uz pomoć sredstava EU). Živi bili i vidjeli.

P.S. Onu dvojicu usporedih s martolozima kakbirekli od milja, a ne u stvarnom značenju te riječi (nisam primijetio da su demontirali tračnice, signale i kontaktnu mrežu). :wink: Idući putopis/kolodvoropis planiram također s ove pruge (neće biti Moslavačka Gračenica).

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Pohvaljujem putopis i naravno, putopisca. :palac:

 

I ja sam čuo da se uvelike sprema gradnja drugog kolosjeka Dugo Selo - Novska, i da je to jedan od prioriteta. Gleajući na taj način, uhvatio si jedan od "posljednjih vlakova" za to ukrižje.

 

Sve u svemu, vrijedilo je truda. Hvala ti. ;)

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

To već prihvaćam. ;-)

Po onoj izjavi bi ukidanjem ukrižja smanjio propusnu moć pruge.. :neutral:

Da imaš pravo, u prvoj izjavi sam se izrazio najblaže rečeno nespretno :oops:

 

Prema njegovim riječima ukinuti će se i kolodvori u Deanovcu i Novoselcu, odnosno biti će pretvoreni u stajališta.

A gdje bude onda stajao ovaj vlak Harmica-Novoselec dok bude čakao na povratak :hm

 

Čuje se još svakakvih priča, između ostalog da će izgradnja drugog kolosjeka Dugo Selo - Novska početi uskoro (uz pomoć sredstava EU). Živi bili i vidjeli.

Iako je uskoro relativan pojam, ipak se nadam da se bude taj drugi kolosijek konačno izgradio i da bude onda brzina konačno dostojna ovoj prugi, a mislim da je bilo takvih priča o EU i ovoj prugi i na forumu.

Edited by ICE-3M
Link to comment
Share on other sites

A gdje bude onda stajao ovaj vlak Harmica-Novoselec dok bude čakao na povratak

U Ivanić Gradu ili eventualno Popovači, ovisno o tome hoće li skratiti ili produljiti liniju (nekako mi vuče na ono prvo).

Pitao sam čuvara ŽCPR zašto bi se kolodvor Novoselec ukidao kada tamo ima tereta, doduše ne bogzna koliko ali ima, a on mi je odgovorio (citiram otprilike): - Da, ima četiri vagona drvne građe koju izvozimo, a onda od njih kupujemo gotove proizvode, pas mater... :evil:

Što će biti (ako će biti) budemo, kakbirekli, vidli. Ono što je - u slučaju izgradnje drugog kolosjeka između Sugog Sela i Novske - sasvim sigurno jest da ukrižja Prečec i Ludina gube smisao postojanja.

Ono što meni osobno ne izgleda previše suvislo jest eventualna namjera da između Ivanića i Popovače (25 km), ako je priča istinita, ne bi bilo ni jednog kolodvora za pretjecanje. Danas je tako kako jest, no u doglednoj budućnosti ipak valja očekivati značajan porast željezničkog prometa.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

U Ivanić Gradu ili eventualno Popovači, ovisno o tome hoće li skratiti ili produljiti liniju (nekako mi vuče na ono prvo).

Pitao sam čuvara ŽCPR zašto bi se kolodvor Novoselec ukidao kada tamo ima tereta, doduše ne bogzna koliko ali ima, a on mi je odgovorio (citiram otprilike): - Da, ima četiri vagona drvne građe koju izvozimo, a onda od njih kupujemo gotove proizvode, pas mater... :evil:

Što će biti (ako će biti) budemo, kakbirekli, vidli. Ono što je - u slučaju izgradnje drugog kolosjeka između Sugog Sela i Novske - sasvim sigurno jest da ukrižja Prečec i Ludina gube smisao postojanja.

Ono što meni osobno ne izgleda previše suvislo jest eventualna namjera da između Ivanića i Popovače (25 km), ako je priča istinita, ne bi bilo ni jednog kolodvora za pretjecanje. Danas je tako kako jest, no u doglednoj budućnosti ipak valja očekivati značajan porast željezničkog prometa.

 

Prometa ima i sad, no postoji tendencija njegovog rasta, pogotovo kad nastupi liberalizacija tržišta, i kad strani operateri dođu. A i sad je Vuča pred raspadom, tako, čim prije to bolje da nam stranci dođu, koliko god to nekima bio trn u oku, to je neminovnost.

Link to comment
Share on other sites

O tome sam nešto čuo od čuvara ŽCPR. Razgovor smo počeli mojim pitanjem koliko još ''broji'' na ovom službenom mjestu s obzirom na postavljanje automatske polubrklje, pa nastavili o budućnosti pruge i Prečeca. Prema njegovim riječima ukinuti će se i kolodvori u Deanovcu i Novoselcu, odnosno biti će pretvoreni u stajališta. Čuje se još svakakvih priča, između ostalog da će izgradnja drugog kolosjeka Dugo Selo - Novska početi uskoro (uz pomoć sredstava EU). Živi bili i vidjeli.

P.S. Onu dvojicu usporedih s martolozima kakbirekli od milja, a ne u stvarnom značenju te riječi (nisam primijetio da su demontirali tračnice, signale i kontaktnu mrežu). :wink: Idući putopis/kolodvoropis planiram također s ove pruge (neće biti Moslavačka Gračenica).

Po planovima,kolodvor Banova Jaruga potpuno otpada sa ove pruge jer će se graditi nova dionica Kutina-Lipovljani.

E,sad ako se gradi drugi kolosijek onda otpada i Ludina,isto ima dva kolosijeka tako da mi ova njihova prekrajanja uopće nisu jasna,jer po tome od Ivanić-Grada do Popovače uopće ne bi bilo kolodvora,a to je bar 25 km.

 

Spominjali su potpuno novu dionicu od Širineca do pred Ludinu,preko Česme ide novi most i otpada kolodvor Novoselec,što kaže Stanley. :???:

 

BTW:Što se tiče onih branika u Prečec Stajalištu,oni su zapravo ponovo aktivirani,jer prolazio sam više puta prošle godine kroz Prečec autom i novopostavljeni SS uređaji su već radili pa su sad opet ne rade,ne znam zašto a ručna rampa je opet aktivna!

 

Odličan izbor za putopis! :D

Edited by OGY
Link to comment
Share on other sites

Spominjali su potpuno novu dionicu od Širineca do pred Ludinu,preko Česme ide novi most i otpada kolodvor Novoselec,što kaže Stanley.

Pa to bi zapravo bilo i normalno ako se hoće dobiti pruga za velike brzine, jer sada oko Novoselca postoje dvije lokacije na kojima se brzina mora(la) smanjivati na 80 km/h - zavoj na ulazu u kolodvor iz smjera Deanovca i most preko Česme prema Ludini (tu se zamalo prevrnuo onaj nesretni vlak koji je stradao u Zagrebu 1974., tahograf je zabilježio 103 km/h).

Ne znam kako misle riješiti onaj zavoj na ulazu u Ivanić (i tu se mora usporiti na 80 km/h). :hm

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...