seabral Posted March 18, 2012 Share Posted March 18, 2012 Zadnjih nekoliko mjeseci me zaokupljaju mnoge poslovne i privatne aktivnosti, pa mi kronično nedostaje vremena za bavljenje željeznicom, a ponekad i za naš forum. Čini se da će takvo stanje potrajati još neko vrijeme, pa su mi stoga svi sadašnji railfanovski trenuci draži nego ikada. Jučerašnje prijepodne mi se ukazalo slobodno od svih drugih obaveza, pa sam odlučio cipelcugom obići industrijske kolosijeke u Savskom Marofu: jedan postojeći i jedan bivši: - industrijski kolosijek prema Plivi, duljine cca 1650 metara - tragove bivšeg kolosijeku prema vojnom skladištu u Prigorju Brdovečkom, duljine cca 1400 metara Dan je bio prekrasan - topao i sunčan. Do Savskog Marofa sam došao zadnjim Končarovim čudom tehnike - evo ga ovdje pored jednog olinjalog Mađara. Industrijski kolosijek počinje neposredno ispred kolodvorske zgrade Iskliznica Trasa skreće ulijevo Park & Ride u Savskom Marofu lokalni ŽCPR Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted March 18, 2012 Author Share Posted March 18, 2012 Tko kaže da samo Podsused ima svoje zavoje ? Evo ih u svom pravom svjetlu - savskomarofski zavoji Ovi spojevi tračnica mora da proizvode one već zaboravljene zvukove tak-tak tak-tak Nakon savskomarofskih zavoja pruga skreće udesno Pogled unatrag Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted March 18, 2012 Author Share Posted March 18, 2012 Odjednom je na pruzi postalo prometno. Evo kako se od ranog djetinjstva stvaraju mlade railfanovke Ponovno pogled unatrag Pruga se približava interesantnom kamenom mostu Dječje igralište ispod mosta Netko je pokušao zapaliti prugu na mostu ? Nakon mosta trasa skreće udesno Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted March 18, 2012 Author Share Posted March 18, 2012 ŽCPR I nakon toga - ravnica Dok pogled unatrag otkriva znatiželjne poglede ... ... pogled unaprijed otkriva promet preko ŽCPR-a Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted March 18, 2012 Author Share Posted March 18, 2012 ŽCPR iz bližega Nakon ŽCPR-a se ravnica nastavlja Odredište je u blizini A prije njega se pruga razdvaja Rođak Pfaffovog prijatelja Razdvajanje Križanje Ako netko nije siguran koja od ovih dviju pruga se još koristi .... ... ovdje može naći odgovor Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted March 18, 2012 Author Share Posted March 18, 2012 Nakon što smo našli pravi odgovor, idemo dalje prema pogonu Plive Nije više daleko Dalje se više ne može. Nisam se previše muvao oko Plivine ograde - nije mi se dalo nikome objašnjavati šta radim i zašto sam tamo - ionako me ne bi shvatili :ne zna: U povratku sam otišao do onog zaraslog odvojka pruge Nije se moglo puno toga vidjeti Na kraju sam odustao ... pametniji popušta Na ruci je ostala i "uspomena" na jedan od trnova Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted March 18, 2012 Author Share Posted March 18, 2012 Nastavljam s povratkom u Savski Marof Ponovno most Ovaj put odozdola Ponovno je postalo prometno na pruzi ... očito je da lokalno stanovništvo koristi ovu trasu za pristup svojim kućama A i lukave krznene beštije vole ovu prugu Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted March 18, 2012 Author Share Posted March 18, 2012 Savskomarofski zavoji s druge strane Priprema za popodnevni hakl Ako nekog zanima koliko su stari ovi pragovi, može pročitati godinu. Mislim da se u tu doba mnogi naši forumaši još nisu bili ni rodili. Ponovno na ŽCPR-u pred kolodvorom Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted March 18, 2012 Author Share Posted March 18, 2012 Nakon povratka u Savski Marof, otišao sam vlakom do Harmice. Tu sam napravio par fotki vlakova - onako za gušt - i onda se vratio u Savski Marof na drugi dio cipelcuga - prema bivšim vojnim skladištima. Na ovim fotkama se vidi dvorac Januševec, a bivša vojna skladišta su ispred njega Pokušao sam rekonstruirati gdje se u kolodvoru odvajao taj industrijski kolosijek, ali nisam našao na nikakve tragove :ne zna: Jedini trag je ovaj zarasli nasip Pogled unatrag Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted March 18, 2012 Author Share Posted March 18, 2012 Negdje na pola puta do vojnih skladišta se nalazi ovaj propust - jedini pravi trag da je pruga išla upravo ovuda Nasip sa strane Na nasipu Pogled prema naprijed - vidi se odredište Ali do njega nije lako doći ... nasip je postao neprohodan, pa silazim na njivu a nakon toga na cestu Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted March 18, 2012 Author Share Posted March 18, 2012 Ulaz u skladišni prostor je otvoren, ali radna ekipa koja je bila unutra nije bila raspoložena za razgovor. Zapravo, upravo su izlazili i išli zaključavati ova ulazna vrata Stoga sam se ograničio na fotkanje s ceste. Pruge više nema, ali vide se objekti gdje se vršio utovar u vagone Zabrana pušenja ... valjda to vrijedi i danas Sve u svemu, prilično trule i zapuštene zgrade, te pruga koje više nema. Čista suprotnost nedavno obnovljenom dvorcu s druge strane ceste, koji se ljetni dio godine skriva iza mnogobrojnog razlistanog drveća. Sad je bila prilika napraviti par fotki bez zelene zavjese. Lijepi dvorac Januševec, kojim završavam ovaj putopis *** kraj *** Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted March 18, 2012 Share Posted March 18, 2012 Bogami lijepo si se našetao. Super putopis. Nisam se previše muvao oko Plivine ograde I bolje da nisi. U zadnje vrijeme nije baš preporučljivo motati se oko Plive (oće to bum-bum ). Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mali.paja Posted March 18, 2012 Share Posted March 18, 2012 Januševac je dio HDA (Hrvatski državni arhiv). U njemu se nalazi materijal koji je vezan za željeznicu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted March 18, 2012 Share Posted March 18, 2012 (edited) Svaka čest na hodoputopisu Odrađeno po svim pravilima struke: od čavla do čavla. Dobro si iskoristio dan Ponovno pogled unatrag http://i174.photobucket.com/albums/w120/seabral/za%20forum/2012/2012%2003%2017%20savski%20marof/P3170099res.jpg Vidim, razvijaš oko i sigurnu ruku za zanimljive pojedinosti... Iako bi Ti objekti možda bili zahvalni da si horizontalnu dimenziju šrinkao za nekih 20% Pruga se približava interesantnom kamenom mostu http://i174.photobucket.com/albums/w120/seabral/za%20forum/2012/2012%2003%2017%20savski%20marof/P3170101res.jpg Most je izvanredan (iako mislim da je betonski). Znaš li nešto više o vremenu gradnje i ostalim detaljima? Zanimljivo kako su tračnice niže na mjestu gdje je putni prijelaz. Kako li to postižu? Ne vjerujem da je od silnog prometa? Mislim da se u tu doba mnogi naši forumaši još nisu bili ni rodili. http://i174.photobucket.com/albums/w120/seabral/za%20forum/2012/2012%2003%2017%20savski%20marof/P3170198res.jpg Imaš pravo. A neki tek što nisu zakmečali Edited March 18, 2012 by Pfaff Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toma Posted March 18, 2012 Share Posted March 18, 2012 Odlicno! Svojedobno sam imao apetit obici ovu bivsu prugu prema vojnom skladistu, no nazalost do sad to nisam realizirao... pozdrav toma Quote Three Blind Mice Link to comment Share on other sites More sharing options...
hyperion Posted March 18, 2012 Share Posted March 18, 2012 Kao uvijek, odlično. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted March 18, 2012 Author Share Posted March 18, 2012 Hvala vam svima na komentarima ! Već dulje vrijeme su mi ove pruge stajale na mojoj "to-do" listi, ali nikako da se sastanem s vremenom. Jučer je napokon i to moglo doći na red. Most je izvanredan (iako mislim da je betonski). Znaš li nešto više o vremenu gradnje i ostalim detaljima? Imaš pravo, most je betonski. Ali ima boju kamena, pa sam ga ja proglasio kamenim Ne znam nikakve detalje o njemu, samo mogu reći da mi se jako dopada. Zato sam ga valjda i išao toliko fotkati Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
RAIL-LOGISTIK Posted March 18, 2012 Share Posted March 18, 2012 Jako lijepo,jako lijepi betonski most!Steta da se taj kolosijek koristi samo sezonski. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ICE-3M Posted March 18, 2012 Share Posted March 18, 2012 Odličan prikaz ovih kolosijeka Most je jako zanimljiv, jedino mi nije jasno zakaj su ga tamo gradili i kaj premoščuje :ne zna: Jako lijepo,jako lijepi betonski most!Steta da se taj kolosijek koristi samo sezonski. Taj se kolosijek koristi Prema stanju pruge rekao bi da dugo tamo nije nikaj prošlo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RAIL-LOGISTIK Posted March 18, 2012 Share Posted March 18, 2012 Odličan prikaz ovih kolosijeka Most je jako zanimljiv, jedino mi nije jasno zakaj su ga tamo gradili i kaj premoščuje :ne zna: Taj se kolosijek koristi Prema stanju pruge rekao bi da dugo tamo nije nikaj prošlo. Da da,zadnji put ak se ne varam na kraju 2011 godine su isle redovito cisterne iz Osijeka s melasom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Levente Posted March 18, 2012 Share Posted March 18, 2012 Ponovno pogled unatrag Bas ti je vrijedilo setati do tamo. Inace, sjajan i interesantan hodopis, bravo! Quote Levente -- pozdrav iz Mađarske Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zeus Posted March 18, 2012 Share Posted March 18, 2012 Jako lijep hodopis. Zanimljivo mi se prisjetiti industrijske pruge za Plivu. Tu inače radim neka mjerenja za njih jednom godišnje, pa mi je dio trase od mosta do Plive jako dobro poznat. Imam čak i nešto slika na kompu. Dali si uspio možda saznati ima li što prometa po njoj i ako ima, kako je čest. Još do prije dvije godine jedan njihov djelatnik mi je rekao do tuda nije prošao vlak par godina. Međutim, lani mi kolosjek nije uopće izgledao tako hrđav, pa pretpostavljam da prometa nešto i ima. Nažalost, nisam imao prilike nekoga pitati da mi to potvrdi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted March 18, 2012 Author Share Posted March 18, 2012 Hvala još jednom svima na komentarima ! Dali si uspio možda saznati ima li što prometa po njoj i ako ima, kako je čest. Još do prije dvije godine jedan njihov djelatnik mi je rekao do tuda nije prošao vlak par godina. Međutim, lani mi kolosjek nije uopće izgledao tako hrđav, pa pretpostavljam da prometa nešto i ima. Nažalost, nisam imao prilike nekoga pitati da mi to potvrdi. Nisam nikoga pitao. Zanimalo je to i mene, ali sam nažalost propustio pitati Ali nekako si mislim da tu ipak ponekad prođe neki vlak ... kolosijek mi izgleda u dosta dobrom stanju. Vidim, razvijaš oko i sigurnu ruku za zanimljive pojedinosti... Iako bi Ti objekti možda bili zahvalni da si horizontalnu dimenziju šrinkao za nekih 20% Bas ti je vrijedilo setati do tamo. Već vidim koja fotka je najdojmljivija u ovom putopisu Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
mali.paja Posted March 19, 2012 Share Posted March 19, 2012 Nisam nikoga pitao. Zanimalo je to i mene, ali sam nažalost propustio pitati Ali nekako si mislim da tu ipak ponekad prođe neki vlak ... kolosijek mi izgleda u dosta dobrom stanju. Dolazi melasa obično kad krene kampanja šećerne repe. Onda obično dnevno dolazi po 4,5,6..vagona. Samo se zna ponekad nakupiti i po više vagona. Melasa koristi u proizvodnji kvasca i špirita ako se ne varam. Uglavnom dolazi iz Osijeka i Virovitice. Znalo je doći ponekad i iz Županje i Ormoža (Slovenija). Za Jugoslavije je bila jedna garnitura cisterni vlasništvo Plive. Ta garnitura je znala ići u Vrbas (Vojvodina) po melasu. Postavu tovarenih cisterni i izvlaku praznih obavlja osoblje i lokomotiva od HŽ-a samo u vidnom dijelu dana. Do prije par godina to je obavljalo osoblje Plive sa svojom lokomotivom. Ponekad zna i ljeti doći pokoji vagon melase. Ljeti je znala melasa stići iz inozemstva (Slovenija i Vojvodina). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted March 19, 2012 Share Posted March 19, 2012 Trasa industrijske pruge do pogona za proizvodnju kvasca česta je tema hodopisa i biciklopisa na ovom forumu. Pruga je nažalost sve manje u funkciji i kao što je mali.paja napisao vozi se po njoj uglavnom povremeno i najčešće u sezoni. To je nažalost boljka večine industrijskih kolosijeka čiji su se vlasnici uglavnom preorjentirali na cestovni prijevoz. U zlatno doba PLIVE Savski Marof postojale su dvije manevarske lokomotive i 4 zaposlena strojovođe. Jedan je poginuo u Domovinskom ratu, preostala trojica raspoređena su na druge poslove u Plivi, lokomotive su rashodovane i kasirane, šupa "depo" je srušena, od 4 kolosijeka koristi se samo jedan... Žalosno ali bitno je da pruga ipak još postoji i da je u funkciji. Od kasarne u Januševcu ostalo je malo, od pruge niti malo. Svake godine u njoj je sve manje objekata. Pustoš. Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.