Jump to content

Cipelcug oko kolodvora Savski Marof, 17.03.2012


seabral

Recommended Posts

Zadnjih nekoliko mjeseci me zaokupljaju mnoge poslovne i privatne aktivnosti, pa mi kronično nedostaje vremena za bavljenje željeznicom, a ponekad i za naš forum. Čini se da će takvo stanje potrajati još neko vrijeme, pa su mi stoga svi sadašnji railfanovski trenuci draži nego ikada.

 

Jučerašnje prijepodne mi se ukazalo slobodno od svih drugih obaveza, pa sam odlučio cipelcugom obići industrijske kolosijeke u Savskom Marofu: jedan postojeći i jedan bivši:

- industrijski kolosijek prema Plivi, duljine cca 1650 metara

- tragove bivšeg kolosijeku prema vojnom skladištu u Prigorju Brdovečkom, duljine cca 1400 metara

 

savskimarof.jpg

 

Dan je bio prekrasan - topao i sunčan. Do Savskog Marofa sam došao zadnjim Končarovim čudom tehnike - evo ga ovdje pored jednog olinjalog Mađara.

 

P3170067res.jpg

 

Industrijski kolosijek počinje neposredno ispred kolodvorske zgrade

 

P3170072res.jpg

 

Iskliznica

 

P3170074res.jpg

 

Trasa skreće ulijevo

 

P3170075res.jpg

 

P3170077res.jpg

 

Park & Ride u Savskom Marofu

 

P3170078res.jpg

 

lokalni ŽCPR

 

P3170082res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tko kaže da samo Podsused ima svoje zavoje ? :mrgreen:

 

P3170085res.jpg

 

Evo ih u svom pravom svjetlu - savskomarofski zavoji ;-)

 

P3170086res.jpg

 

Ovi spojevi tračnica mora da proizvode one već zaboravljene zvukove tak-tak tak-tak

 

P3170087res.jpg

 

Nakon savskomarofskih zavoja pruga skreće udesno

 

P3170089res.jpg

 

P3170090res.jpg

 

Pogled unatrag

 

P3170092res.jpg

 

P3170095res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Odjednom je na pruzi postalo prometno. Evo kako se od ranog djetinjstva stvaraju mlade railfanovke ;-)

 

P3170096res.jpg

 

Ponovno pogled unatrag :mrgreen:

 

P3170099res.jpg

 

Pruga se približava interesantnom kamenom mostu

 

P3170101res.jpg

 

P3170102res.jpg

 

P3170107res.jpg

 

Dječje igralište ispod mosta

 

P3170109res.jpg

 

Netko je pokušao zapaliti prugu na mostu ?

 

P3170110res.jpg

 

Nakon mosta trasa skreće udesno

 

P3170112res.jpg

Link to comment
Share on other sites

ŽCPR

 

P3170115res.jpg

 

P3170116res.jpg

 

P3170118res.jpg

 

I nakon toga - ravnica

 

P3170119res.jpg

 

P3170120res.jpg

 

Dok pogled unatrag otkriva znatiželjne poglede ...

 

P3170126res.jpg

 

... pogled unaprijed otkriva promet preko ŽCPR-a

 

P3170128res.jpg

Link to comment
Share on other sites

ŽCPR iz bližega

 

P3170131res.jpg

 

P3170137res.jpg

 

Nakon ŽCPR-a se ravnica nastavlja

 

P3170138res.jpg

 

Odredište je u blizini

 

P3170141res.jpg

 

P3170142res.jpg

 

 

A prije njega se pruga razdvaja

 

P3170145res.jpg

 

Rođak Pfaffovog prijatelja ;-)

 

P3170147res.jpg

 

Razdvajanje

 

P3170148res.jpg

 

Križanje

 

P3170151res.jpg

 

Ako netko nije siguran koja od ovih dviju pruga se još koristi ....

 

P3170152res.jpg

 

... ovdje može naći odgovor :mrgreen:

 

P3170153res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nakon što smo našli pravi odgovor, idemo dalje prema pogonu Plive

 

P3170154res.jpg

 

Nije više daleko

 

P3170157res.jpg

 

Dalje se više ne može. Nisam se previše muvao oko Plivine ograde - nije mi se dalo nikome objašnjavati šta radim i zašto sam tamo - ionako me ne bi shvatili :ne zna:

 

P3170159res.jpg

 

P3170161res.jpg

 

U povratku sam otišao do onog zaraslog odvojka pruge

 

P3170167res.jpg

 

Nije se moglo puno toga vidjeti

 

P3170169res.jpg

 

Na kraju sam odustao ... pametniji popušta

 

P3170172res.jpg

 

Na ruci je ostala i "uspomena" na jedan od trnova

 

P3170175res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nastavljam s povratkom u Savski Marof

 

P3170176res.jpg

 

Ponovno most

 

P3170181res.jpg

 

Ovaj put odozdola

 

P3170182res.jpg

 

P3170184res.jpg

 

P3170185res.jpg

 

Ponovno je postalo prometno na pruzi ... očito je da lokalno stanovništvo koristi ovu trasu za pristup svojim kućama

 

P3170187res.jpg

 

P3170188res.jpg

 

A i lukave krznene beštije vole ovu prugu :--)

 

P3170190res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Savskomarofski zavoji s druge strane

 

P3170192res.jpg

 

Priprema za popodnevni hakl

 

P3170195res.jpg

 

Ako nekog zanima koliko su stari ovi pragovi, može pročitati godinu. Mislim da se u tu doba mnogi naši forumaši još nisu bili ni rodili.

 

P3170198res.jpg

 

Ponovno na ŽCPR-u pred kolodvorom

 

P3170200res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nakon povratka u Savski Marof, otišao sam vlakom do Harmice. Tu sam napravio par fotki vlakova - onako za gušt - i onda se vratio u Savski Marof na drugi dio cipelcuga - prema bivšim vojnim skladištima.

 

Na ovim fotkama se vidi dvorac Januševec, a bivša vojna skladišta su ispred njega

 

P3170222res.jpg

 

P3170224res.jpg

 

Pokušao sam rekonstruirati gdje se u kolodvoru odvajao taj industrijski kolosijek, ali nisam našao na nikakve tragove :ne zna:

 

P3170303res.jpg

 

Jedini trag je ovaj zarasli nasip

 

P3170306res.jpg

 

P3170316res.jpg

 

Pogled unatrag

 

P3170322res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Negdje na pola puta do vojnih skladišta se nalazi ovaj propust - jedini pravi trag da je pruga išla upravo ovuda

 

P3170321res.jpg

 

P3170325res.jpg

 

P3170326res.jpg

 

Nasip sa strane

 

P3170328res.jpg

 

Na nasipu

 

P3170329res.jpg

 

P3170334res.jpg

 

P3170336res.jpg

 

Pogled prema naprijed - vidi se odredište

 

P3170338res.jpg

 

Ali do njega nije lako doći ... nasip je postao neprohodan, pa silazim na njivu a nakon toga na cestu

 

P3170341res.jpg

 

P3170342res.jpg

 

P3170344res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ulaz u skladišni prostor je otvoren, ali radna ekipa koja je bila unutra nije bila raspoložena za razgovor. Zapravo, upravo su izlazili i išli zaključavati ova ulazna vrata

 

P3170346res.jpg

 

P3170348res.jpg

 

Stoga sam se ograničio na fotkanje s ceste. Pruge više nema, ali vide se objekti gdje se vršio utovar u vagone

 

P3170355res.jpg

 

P3170356res.jpg

 

P3170359res.jpg

 

Zabrana pušenja ... valjda to vrijedi i danas :--)

 

P3170360res.jpg

 

Sve u svemu, prilično trule i zapuštene zgrade, te pruga koje više nema. Čista suprotnost nedavno obnovljenom dvorcu s druge strane ceste, koji se ljetni dio godine skriva iza mnogobrojnog razlistanog drveća. Sad je bila prilika napraviti par fotki bez zelene zavjese.

 

Lijepi dvorac Januševec, kojim završavam ovaj putopis

 

P3170363res.jpg

 

P3170365res.jpg

 

*** kraj ***

Link to comment
Share on other sites

Bogami lijepo si se našetao. Super putopis. :palac:

 

Nisam se previše muvao oko Plivine ograde

I bolje da nisi. U zadnje vrijeme nije baš preporučljivo motati se oko Plive (oće to bum-bum :kul ).

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Svaka čest na hodoputopisu Suuper.gif Odrađeno po svim pravilima struke: od čavla do čavla. Dobro si iskoristio dan

 

Vidim, razvijaš oko i sigurnu ruku za zanimljive pojedinosti... :wink: Iako bi Ti objekti možda bili zahvalni da si horizontalnu dimenziju šrinkao za nekih 20%

 

Most je izvanredan (iako mislim da je betonski). Znaš li nešto više o vremenu gradnje i ostalim detaljima?

Zanimljivo kako su tračnice niže na mjestu gdje je putni prijelaz. Kako li to postižu? Ne vjerujem da je od silnog prometa?

 

Mislim da se u tu doba mnogi naši forumaši još nisu bili ni rodili.

 

http://i174.photobucket.com/albums/w120/seabral/za%20forum/2012/2012%2003%2017%20savski%20marof/P3170198res.jpg

Imaš pravo. A neki tek što nisu zakmečali Baby.gif

Edited by Pfaff

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Hvala vam svima na komentarima ! :--)

Već dulje vrijeme su mi ove pruge stajale na mojoj "to-do" listi, ali nikako da se sastanem s vremenom. Jučer je napokon i to moglo doći na red.

 

Most je izvanredan (iako mislim da je betonski). Znaš li nešto više o vremenu gradnje i ostalim detaljima?

Imaš pravo, most je betonski. Ali ima boju kamena, pa sam ga ja proglasio kamenim ;-)

Ne znam nikakve detalje o njemu, samo mogu reći da mi se jako dopada. Zato sam ga valjda i išao toliko fotkati :--)

Link to comment
Share on other sites

Odličan prikaz ovih kolosijeka :palac:

Most je jako zanimljiv, jedino mi nije jasno zakaj su ga tamo gradili i kaj premoščuje :ne zna:

 

Jako lijepo,jako lijepi betonski most!Steta da se taj kolosijek koristi samo sezonski.

Taj se kolosijek koristi :shock: Prema stanju pruge rekao bi da dugo tamo nije nikaj prošlo.

Link to comment
Share on other sites

Odličan prikaz ovih kolosijeka :palac:

Most je jako zanimljiv, jedino mi nije jasno zakaj su ga tamo gradili i kaj premoščuje :ne zna:

 

 

Taj se kolosijek koristi :shock: Prema stanju pruge rekao bi da dugo tamo nije nikaj prošlo.

Da da,zadnji put ak se ne varam na kraju 2011 godine su isle redovito cisterne iz Osijeka s melasom.

Link to comment
Share on other sites

Jako lijep hodopis. :palac:

 

Zanimljivo mi se prisjetiti industrijske pruge za Plivu. Tu inače radim neka mjerenja za njih jednom godišnje, pa mi je dio trase od mosta do Plive jako dobro poznat. Imam čak i nešto slika na kompu.

 

Dali si uspio možda saznati ima li što prometa po njoj i ako ima, kako je čest.

 

Još do prije dvije godine jedan njihov djelatnik mi je rekao do tuda nije prošao vlak par godina. Međutim, lani mi kolosjek nije uopće izgledao tako hrđav, pa pretpostavljam da prometa nešto i ima. Nažalost, nisam imao prilike nekoga pitati da mi to potvrdi.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Hvala još jednom svima na komentarima ! :--)

 

Dali si uspio možda saznati ima li što prometa po njoj i ako ima, kako je čest.

 

Još do prije dvije godine jedan njihov djelatnik mi je rekao do tuda nije prošao vlak par godina. Međutim, lani mi kolosjek nije uopće izgledao tako hrđav, pa pretpostavljam da prometa nešto i ima. Nažalost, nisam imao prilike nekoga pitati da mi to potvrdi.

Nisam nikoga pitao. Zanimalo je to i mene, ali sam nažalost propustio pitati :oops:

Ali nekako si mislim da tu ipak ponekad prođe neki vlak ... kolosijek mi izgleda u dosta dobrom stanju.

 

Vidim, razvijaš oko i sigurnu ruku za zanimljive pojedinosti... :wink: Iako bi Ti objekti možda bili zahvalni da si horizontalnu dimenziju šrinkao za nekih 20%

 

Bas ti je vrijedilo setati do tamo. :zubob

Već vidim koja fotka je najdojmljivija u ovom putopisu :kul

Link to comment
Share on other sites

Nisam nikoga pitao. Zanimalo je to i mene, ali sam nažalost propustio pitati :oops:

Ali nekako si mislim da tu ipak ponekad prođe neki vlak ... kolosijek mi izgleda u dosta dobrom stanju.

Dolazi melasa obično kad krene kampanja šećerne repe. Onda obično dnevno dolazi po 4,5,6..vagona. Samo se zna ponekad nakupiti i po više vagona. Melasa koristi u proizvodnji kvasca i špirita ako se ne varam. Uglavnom dolazi iz Osijeka i Virovitice. Znalo je doći ponekad i iz Županje i Ormoža (Slovenija). Za Jugoslavije je bila jedna garnitura cisterni vlasništvo Plive. Ta garnitura je znala ići u Vrbas (Vojvodina) po melasu. Postavu tovarenih cisterni i izvlaku praznih obavlja osoblje i lokomotiva od HŽ-a samo u vidnom dijelu dana. Do prije par godina to je obavljalo osoblje Plive sa svojom lokomotivom. Ponekad zna i ljeti doći pokoji vagon melase. Ljeti je znala melasa stići iz inozemstva (Slovenija i Vojvodina).

Link to comment
Share on other sites

Trasa industrijske pruge do pogona za proizvodnju kvasca česta je tema hodopisa i biciklopisa na ovom forumu. Pruga je nažalost sve manje u funkciji i kao što je mali.paja napisao vozi se po njoj uglavnom povremeno i najčešće u sezoni. To je nažalost boljka večine industrijskih kolosijeka čiji su se vlasnici uglavnom preorjentirali na cestovni prijevoz. U zlatno doba PLIVE Savski Marof postojale su dvije manevarske lokomotive i 4 zaposlena strojovođe. Jedan je poginuo u Domovinskom ratu, preostala trojica raspoređena su na druge poslove u Plivi, lokomotive su rashodovane i kasirane, šupa "depo" je srušena, od 4 kolosijeka koristi se samo jedan...

Žalosno ali bitno je da pruga ipak još postoji i da je u funkciji.

Od kasarne u Januševcu ostalo je malo, od pruge niti malo. Svake godine u njoj je sve manje objekata. Pustoš.

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...