seabral Posted August 21, 2011 Share Posted August 21, 2011 Ovo je zapravo antiputopis. Zašto antiputopis ? Najprije radi toga jer iz ovog kratkog izleta u Jastrebarsko uopće nisam htio praviti putopis. Htio sam se jednostavno provozati vlakom, obići jaskanski zavoj i napraviti par fotki. Te fotke sam htio staviti u svoju foto galeriju i to bi bilo to. I nije mi se uopće dalo pisati uvod, zaplet i kraj, kako to priliči u ovom podforumu. Osim toga, o Jaski i nemam baš previše toga napisati, jer o njoj i ne znam puno. Osim, naravno, dvorca Erdödy, ali to je već povezano s mojim drugih hobijem. Pored svega toga, ovaj put sam u Jaski boravio jako kratko. Zapravo, boravio sam u Cvetkoviću, jer je kolodvor daleko od centra Jaske. Nije trebao biti putopis jer skoro da se i nisam maknuo s jednog mjesta ... A nisam htio raditi niti kolodvorpis. Ima kolega na forumu koji to rade puno poletnije, sistematičnije i puno bolje nego ja ... Ali na kraju mi se sve skupa jako dopalo, pa sam se ipak odlučio napraviti posebnu temu u Putopisima i u nju staviti ovaj antiputopis ... zapravo ga možemo nazvati i fotopis. Nakon što sam vas izgnjavio ovim smušenim uvodom , slijede fotke ... fotke su ionako bile moja prva i u početku i jedina namjera. Na stajalište sam došao jako rano ... i prije mog vlaka i prije nesnosnih vrućina koje vladaju ovih dana. Pored mene je najprije malo iza pola sedam ujutro protutnjio podnošljivo zakašnjeli 824 iz Splita Zatim je treba proći brzi za Rijeku. Njega nije bilo, nego je prema redu vožnje došao vla.., pardon Mađar za Moravice. To je bila moja veza za Jastrebarsko. Unutra kupujem kartu kod konduktera. On mi istinabog ne može dati 30% popusta na HAK, jer se taj popust može dobiti isključivo na HŽ blagajnama na kolodvorima. Zato kupujem običnu povratnu kartu. Da sam išao od Glavnog kolodvora, onda bih dobio taj dodatni popust, ali bi i relacija bila duža, pa razlike gotovo da i nema. Da ne velim da bih kod Glavnog kolodvora morao nekako kemijati s besplatnim parkingom, a u Remetincu svih tih problema nema. Nakon nekih pola sata vožnje, izlazim iz tog Mađara, koji produžuje u smjeru Karlovca. Sunce je već potpuno izašlo Nakon izlaska iz kolodvora Jastrebarsko, vlakovi ulaze u dugački lijevi zavoj koji mi je uvijek bio na popisu željenih lokacija za fotkanje. Jučer se to potvrdilo kao zaista zgodno mjesto. Sve fotke su nastale na relaciji Kolodvor-krajnja točka (s obje strane potoka). Pogled na kolodvor ... ... i perone Nakon što su me mrko promotrili kako fotkam po kolodvoru, osoblje se povuklo u svoje prostorije. Nisam im se javljao, jer ionako nisam htio previše fotkati na kolodvoru. Krenuo sam prema zavoju Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted August 21, 2011 Author Share Posted August 21, 2011 Putem uočavam detalje .... pumpa koja pamti i bolje dane Miljokaz s udaljenosti od bivšeg glavnog grada Ona je spavala, a ja sam ju uznemirio Izlazne skretnice Sve piše na njoj Bik bez rogova i oznaka mjesta ... nek se zna da smo u Cvetkoviću, a ne u Jastrebarskom Jabuke su tu ... tko će ih ubrati ? Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted August 21, 2011 Author Share Posted August 21, 2011 Na Google Earth skici sam označio ovaj mostić, koji se neobično dimio. Netko je palio travu uz potok, pa se očito vatrica proširila i na ovaj mostić (tu se vidi i moja sjena ) Ovako to izgleda s druge strane, kad preko mostića prolazi 521 za Split Ode 521 na more .... ... a 15-tak minuta kasnije, iz Moravica prema Zagrebu stiže 4055 Ispred njega je mostić koji se i dalje dimi ... ... zapravo, sad se već i skroz lijepo zapalio Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted August 21, 2011 Author Share Posted August 21, 2011 Preko mosta koji je lagano gorio sam prešao na drugu stranu i na vrijeme stigao ispratiti 4000 prema Rijeci Kad sam se vraćao, lokalni DVD je sređivao situaciju na mostu S njihovom dozvolom sam ponovno prešao preko mostića i na drugoj strani dočekao 703 iz Rijeke Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted August 21, 2011 Author Share Posted August 21, 2011 Kad sam se ponovno vratio na mostić, zgarište je napokon bilo sanirano Do povratka u Zagreb sam imao još sat vremena, a putničkih vlakova više nije bilo u redu vožnje. Nadao sam se da će naići koji terenjak ... i nisam pogriješio Najprije je prošao dugački nepoznati teretnjak iz pravca Karlovca zadnji vagon Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted August 21, 2011 Author Share Posted August 21, 2011 A nedugo iza njega i znatno kraći teretnjak u pravcu Karlovca. Istovremeno je simpatična gospođa iz Cvetkovića vozila svoj traktor na obližnje polje Još je ostalo nekih pola sata do povratka, koje sam iskoristio za polaganu šetnju prema kolodvoru. Vani je već gadno pripeklo sunce i postalo je sparno ... znači bilo je vrijeme za otići doma. U tome mi je pomogao 4057 sa samo dva (nažalost obnovljena) vagona Putem smo u Horvatima imali križanje ... ovo sam snimio sa stepenica otvorenih vratiju zadnjeg vagona ... ... a ovo kroz njegov srećom čisti prozor na kraju vagona Četiri sata kasnije, povratak na polazno stajalište ... točno prema redu vožnje *** kraj *** Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fox Posted August 21, 2011 Share Posted August 21, 2011 Šta god da si odlučio da je ovo super je ispalo i sviđa mi se. Još jedan dokaz da ne treba otići daleko da bi se napravila zanimljiva reportaža Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dinko-KA Posted August 21, 2011 Share Posted August 21, 2011 Super da si se odlučio da podijeliš ovo s nama, ispalo je izvrsno! Btw, kaj se ljutiš na 4057... Pa imao si dva klimatizirana Bee vagona u sastavu koji su inače namijenjeni brzim vlakovima. Quote Stari Bl-ovci su zakon!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zeus Posted August 21, 2011 Share Posted August 21, 2011 Baš ti je dobar ovaj "antiputopis". Lijepe fotke, zanimljiv tekst, vlakova ko u priči, u biti sve kaj railfanovima treba. Hvala ti. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted August 21, 2011 Share Posted August 21, 2011 Nakon što sam vas izgnjavio ovim smušenim uvodom Da ti je uvod pomalo smušen i to je istina , što nimalo ne umanjuje vrijednost ovog priloga. Kad ne bih poznavao tvoj lik i djelo pitao bih: ako je ovo antiputopis, kako li tek izgleda pravi putopis? Jedan prizor vezan uz jaskanski zavoj neću zaboraviti dok me zdrava pamet služi (tako to biva kada se prisjećaju starih dana). Putovao sam u proljeće 1966. vlakom iz Zagreba u Karlovac i u Jaski nas smjestilo na prvi kolosijek. Dakle križanje. Iz smjera Draganića vidio se dim i onda je kroz kolodvor protutnjao ubrzani Rijeka - Zagreb s lokomotivom JŽ 11. Kako je bio lijep taj prizor vlaka u punoj brzini! Pa si mi sad malo vratio uspomene. Samo ti i dalje nastavi s ''antiputopisima''. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted August 21, 2011 Author Share Posted August 21, 2011 Hvala vam na dobrim komentarima Još jedan dokaz da ne treba otići daleko da bi se napravila zanimljiva reportaža Ovo je potpuno točno. Neki put su nam takva interesantna mjesta doslovce pred nosom, samo ga treba okrenuti na pravu stranu Btw, kaj se ljutiš na 4057... Pa imao si dva klimatizirana Bee vagona u sastavu koji su inače namijenjeni brzim vlakovima. Misliš da je klima radila u njima ? Baš sam si mislio koji sam pehist. Tak rijetko se vozim na toj štreki i baš sam se naguštao na stare kupejce s Gošinim foteljama. A onda mi u jednom smjeru umjesto vlaka dođe Mađar, a u drugom smjeru umjesto starih kupejaca se stvori neispravno klimatizirano čudo, s prozorima koji se ne daju otvarati i s nakaradnim Gredeljevim foteljama Lijepe fotke, zanimljiv tekst, vlakova ko u priči, u biti sve kaj railfanovima treba. Svega kaj treba, samo je na povratku bilo malko previše Celzijusa u vagonu Samo ti i dalje nastavi s ''antiputopisima''. Dogovoreno A ponekad se pitam da li negdje ima neka pruga gdje nećeš izvući nekog aduta iz rukava s interesantnim uspomenama Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dinko-KA Posted August 21, 2011 Share Posted August 21, 2011 Misliš da je klima radila u njima ? Baš sam si mislio koji sam pehist. Tak rijetko se vozim na toj štreki i baš sam se naguštao na stare kupejce s Gošinim foteljama. A onda mi u jednom smjeru umjesto vlaka dođe Mađar, a u drugom smjeru umjesto starih kupejaca se stvori neispravno klimatizirano čudo, s prozorima koji se ne daju otvarati i s nakaradnim Gredeljevim foteljama Upravo sam dobio informaciju da je klima bila ispravna, ali ju kondukter nije uključio... :po guzi: Quote Stari Bl-ovci su zakon!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ćiro_bos Posted August 21, 2011 Share Posted August 21, 2011 Bravo! Doživljaj za oči su tvoje slike i za divljenje tvoja neumorna potraga za ovakvim stvarima. Definitivno si railfanatik, kako bi doktor 68847 rekao! To je kompliment, da se zna! pozdrav... Quote Posavina exspres Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted August 21, 2011 Author Share Posted August 21, 2011 Upravo sam dobio informaciju da je klima bila ispravna, ali ju kondukter nije uključio... :po guzi: Iz mog aspekta kao putnika je to skoro pa isto. Iako bi konduktera zbog tog propusta trebalo hermetički zatvoriti u jedan kupe tog vagona i bez klime i bez pauze pauze provozati do Splita i natrag. Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dinko-KA Posted August 21, 2011 Share Posted August 21, 2011 Je, ugođaj je isti... Samo dosta su čudni neki kondukteri. 14.5. sam putovao vlakom 741 u Novsku i ujutro kad je vlak bio postavljen nije radila klima i nije bilo vruće. Međutim kako je vlak postao sve puniji i kad smo na kraju krenuli i došli na otvorenu prugu (čitaj: na sunce) postalo je vruće. Ljudima isto vruće, negdje iza Dugog sela reko idem prošetati po vlaku da vidim kako je u drugim vagonima. Od 5 vagona (4 klimatizirana) u ni jednom nije radila klima. Otišao sam do konduktera koji je sjedio u biciklistu (neklimatiziranom) i pitao zakaj klima ne radi. Veli on: Pa nije nitko tražio da se upali. I tada je upalio klimu i već iza Ivanića je bilo sasvim ugodno... Tako da znaš za ubuduće ako ti ne bude klima radila Quote Stari Bl-ovci su zakon!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted August 21, 2011 Share Posted August 21, 2011 Odlična priča. Meni su jutarnje fotke najbolje. ... a u Remetincu svih tih problema nema. http://i174.photobucket.com/albums/w120/seabral/za%20forum/2011/2011%2008%2020%20jastrebarsko/HZKartares.jpg Bijeg iz Remetinca...? Jesi Ti zvao 911? Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zeus Posted August 21, 2011 Share Posted August 21, 2011 Veli on: Pa nije nitko tražio da se upali. I tada je upalio klimu i već iza Ivanića je bilo sasvim ugodno... Ma vidi ti njega, on sjedi u kupeu u čeka da ga putnici dođu moliti da upali klimu. :puc Dokle ćemo imati takve klade u vagonima koji nisu svjesni da je njihova dužnost ne samo paljenje klime, nego i da trebaju voditi brigu o tome kada je trebaju upaliti. Kad tad će i takvi doći na red. Ne vjerujem da će se nerad i neodgovornost moći tolerirati zauvijek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vladimir S. Posted August 21, 2011 Share Posted August 21, 2011 Vatrogasce si zvao ti ili simpatična gospođa iz traktora? Quote Deda je vozio seriju 32 Ja sam samo običan ferroequinolog Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted August 22, 2011 Author Share Posted August 22, 2011 Doživljaj za oči su tvoje slike i za divljenje tvoja neumorna potraga za ovakvim stvarima. Definitivno si railfanatik, kako bi doktor 68847 rekao! To je kompliment, da se zna! pozdrav... Hvala ti, Ćiro. Drago mi je da ti se dopada, jer znam koliko i ti sâm provodiš vremena u otkrivanju sličnih detalja u svojoj okolici. I koje isto tako dijeliš s nama Tako da znaš za ubuduće ako ti ne bude klima radila Ma ja sam se samo htio voziti u starom Gošinom vagonu s otvorenim prozorima. Odlična priča. Meni su jutarnje fotke najbolje. Bijeg iz Remetinca...? Jesi Ti zvao 911? Da, i meni jutarnje fotke imaju najljepše boje, dok sunce ne blješti. Isto tako i fotke kod zalaza sunce. Nisam ja nikoga zvao ... ima tko tamo bdije Vatrogasce si zvao ti ili simpatična gospođa iz traktora? Ni ona, ni ja Ali sam u razgovoru s tom gospođom saznao da ih je pozvao susjed koji je šetao onuda. Zapravo, tu gospođu sam prvi put susreo dok sam prije prolaska prvog vlaka istraživao lokacije za fotkanje. Tada je okopavala krumpir i u prolazu sam ju pozdravio, kao što se tamo to već i radi. Kad smo se taj dan treći put sreli, već su vatrogasci bili prošli. Tada nije više izdržala, pa me je pitala šta radim i da li sam došao na friški zrak. Naravno, bilo joj je čudno gledati me kako s ruksakom na leđima i fotićem oko vrata skakućem s jedne strane potoka na drugu. Onda smo ušli u razgovor i doznao sam sve o mostiću ("joj, sva sreća da se nije urušio, kako bi mi onda s traktorom mogli preko", "susjed je šetao, pa je zvao vatrogasce"), a doznao sam i još puno drugih stvari (npr "sâma sam, pa moram i okopavati i voziti traktor .... posla je puno", itd). Na jednom od svojih povrataka prema mostiću sam sreo i policijsku patrolu. Oni su fotkali ono što je ostalo nakon vatrogasaca. Ja njih nisam fotkao, jer je zadnje što sam tada htio bilo ući u razgovor s njima s pitanjima "šta tu radite ..." i objašnjavati zašto hodam po tuđim njivama s fotićem oko vrata i fotkam vlakove .... Onda bi mi tamo još samo hitna pomoć prema Jankomiru falila Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
ICE-3M Posted August 22, 2011 Share Posted August 22, 2011 Kao i uvijek odličan cipelcugopis i svaka ti čast da uvijek uspiješ pronači lijep dio pruge Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted August 23, 2011 Author Share Posted August 23, 2011 Kao i uvijek odličan cipelcugopis i svaka ti čast da uvijek uspiješ pronači lijep dio pruge Hvala ti ! Dodat ću mali bonus ovom (anti)putopisu, tako da ga ipak nekako pretvorim u "pravi" putopis Fotke koje stavljam su stare godinu i pol dana - točnije, nastale su 14.03.2010. godine. Na njima je stari dvorac Erdödy, koji se nalazi nedaleko centra Jaske. Njega sam spomenuo u svom uvodnom postu: Osim toga, o Jaski i nemam baš previše toga napisati, jer o njoj i ne znam puno. Osim, naravno, dvorca Erdödy, ali to je već povezano s mojim drugih hobijem. Dvorac je nastao u 15. stoljeću i okružen je lijepim perivojem i ribnjakom. Možda ove fotke iz vremena odlaska zime i dolaska proljeća mogu osvježiti ove sparne ljetne dane Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
hadzibane Posted August 23, 2011 Share Posted August 23, 2011 Vrlo lepo i zanimljivo! Hvala Ti što si ovaj "anti-putopis" podelio sa nama Quote Druže Stari,skrenuo sam s' puta... Sad me jaše i Kurta i Murta....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fitz Posted August 23, 2011 Share Posted August 23, 2011 Lijep putopis Jednu stvar, doduše, ne kužim. Vidiš da se iz mostića dimi, da je netko palio vatru i da sve skupa tinja i ti ne zoveš vatrogasce Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted August 23, 2011 Author Share Posted August 23, 2011 Jednu stvar, doduše, ne kužim. Vidiš da se iz mostića dimi, da je netko palio vatru i da sve skupa tinja i ti ne zoveš vatrogasce Pa ljepše mi je bilo u miru fotkati vatricu na mostu, dok nema vatrogasnih sirena i šmrkova oko mene Naravno, zezam se Nisam bio tamo sâm. Bila je tamo i ta gospođa o kojoj sam pisao, vidio sam i lika koji se šetao i koji je zapravo prijavio požar. Sve mi je to izgledalo kao kontrolirano paljenje trave uz potok, uz nadzor tamošnjih domorodaca, pa sam im nisam htio ići kvariti račune i nepozvan zvati vatrogasce. Drukčije bi naravno bilo da se to sve događalo negdje na osami ... Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.