Jump to content

Jaskanski zavoj, 20.08.2011


seabral

Recommended Posts

Ovo je zapravo antiputopis.

 

Zašto antiputopis ? Najprije radi toga jer iz ovog kratkog izleta u Jastrebarsko uopće nisam htio praviti putopis. Htio sam se jednostavno provozati vlakom, obići jaskanski zavoj i napraviti par fotki. Te fotke sam htio staviti u svoju foto galeriju i to bi bilo to. I nije mi se uopće dalo pisati uvod, zaplet i kraj, kako to priliči u ovom podforumu.

 

Osim toga, o Jaski i nemam baš previše toga napisati, jer o njoj i ne znam puno. Osim, naravno, dvorca Erdödy, ali to je već povezano s mojim drugih hobijem. Pored svega toga, ovaj put sam u Jaski boravio jako kratko. Zapravo, boravio sam u Cvetkoviću, jer je kolodvor daleko od centra Jaske.

 

Nije trebao biti putopis jer skoro da se i nisam maknuo s jednog mjesta ...

 

A nisam htio raditi niti kolodvorpis. Ima kolega na forumu koji to rade puno poletnije, sistematičnije i puno bolje nego ja ...

 

Ali na kraju mi se sve skupa jako dopalo, pa sam se ipak odlučio napraviti posebnu temu u Putopisima i u nju staviti ovaj antiputopis ... zapravo ga možemo nazvati i fotopis.

 

Nakon što sam vas izgnjavio ovim smušenim uvodom :mrgreen:, slijede fotke ... fotke su ionako bile moja prva i u početku i jedina namjera. ;-)

 

Na stajalište sam došao jako rano ... i prije mog vlaka i prije nesnosnih vrućina koje vladaju ovih dana. Pored mene je najprije malo iza pola sedam ujutro protutnjio podnošljivo zakašnjeli 824 iz Splita

 

P8200009res.jpg

 

Zatim je treba proći brzi za Rijeku. Njega nije bilo, nego je prema redu vožnje došao vla.., pardon Mađar za Moravice. To je bila moja veza za Jastrebarsko.

 

P8200021res.jpg

 

Unutra kupujem kartu kod konduktera. On mi istinabog ne može dati 30% popusta na HAK, jer se taj popust može dobiti isključivo na HŽ blagajnama na kolodvorima. Zato kupujem običnu povratnu kartu. Da sam išao od Glavnog kolodvora, onda bih dobio taj dodatni popust, ali bi i relacija bila duža, pa razlike gotovo da i nema. Da ne velim da bih kod Glavnog kolodvora morao nekako kemijati s besplatnim parkingom, a u Remetincu svih tih problema nema.

 

HZKartares.jpg

 

Nakon nekih pola sata vožnje, izlazim iz tog Mađara, koji produžuje u smjeru Karlovca. Sunce je već potpuno izašlo

 

P8200028res.jpg

 

Nakon izlaska iz kolodvora Jastrebarsko, vlakovi ulaze u dugački lijevi zavoj koji mi je uvijek bio na popisu željenih lokacija za fotkanje. Jučer se to potvrdilo kao zaista zgodno mjesto. Sve fotke su nastale na relaciji Kolodvor-krajnja točka (s obje strane potoka).

 

Clipboard01.jpg

 

Pogled na kolodvor ...

 

P8200030res.jpg

 

... i perone

 

P8200033res.jpg

 

Nakon što su me mrko promotrili kako fotkam po kolodvoru, osoblje se povuklo u svoje prostorije. Nisam im se javljao, jer ionako nisam htio previše fotkati na kolodvoru.

 

P8200035res.jpg

 

Krenuo sam prema zavoju

 

P8200037res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Putem uočavam detalje .... pumpa koja pamti i bolje dane

 

P8200293res.jpg

 

Miljokaz s udaljenosti od bivšeg glavnog grada

 

P8200053res.jpg

 

Ona je spavala, a ja sam ju uznemirio

 

P8200047res.jpg

 

Izlazne skretnice

 

P8200044res.jpg

 

P8200049res.jpg

 

Sve piše na njoj :--)

 

P8200056res.jpg

 

Bik bez rogova i oznaka mjesta ... nek se zna da smo u Cvetkoviću, a ne u Jastrebarskom :--)

 

P8200059res.jpg

 

Jabuke su tu ... tko će ih ubrati ?

 

P8200066res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Na Google Earth skici sam označio ovaj mostić, koji se neobično dimio. Netko je palio travu uz potok, pa se očito vatrica proširila i na ovaj mostić

 

P8200067res.jpg

(tu se vidi i moja sjena :oops:)

 

P8200068res.jpg

 

Ovako to izgleda s druge strane, kad preko mostića prolazi 521 za Split

 

P8200086res.jpg

 

Ode 521 na more .... t119002.gif

 

P8200091res.jpg

 

P8200092res.jpg

 

... a 15-tak minuta kasnije, iz Moravica prema Zagrebu stiže 4055

 

P8200110res.jpg

 

P8200119res.jpg

 

Ispred njega je mostić koji se i dalje dimi ...

 

P8200123res.jpg

 

... zapravo, sad se već i skroz lijepo zapalio

 

t3017.gif

 

P8200124res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Preko mosta koji je lagano gorio sam prešao na drugu stranu i na vrijeme stigao ispratiti 4000 prema Rijeci

 

 

P8200140res.jpg

 

P8200143res.jpg

 

P8200149res.jpg

 

P8200155res.jpg

 

Kad sam se vraćao, lokalni DVD je sređivao situaciju na mostu

 

P8200162res.jpg

 

S njihovom dozvolom sam ponovno prešao preko mostića i na drugoj strani dočekao 703 iz Rijeke

 

P8200179res.jpg

 

P8200180res.jpg

 

P8200188res.jpg

 

P8200199res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kad sam se ponovno vratio na mostić, zgarište je napokon bilo sanirano

 

P8200202res.jpg

 

P8200205res.jpg

 

Do povratka u Zagreb sam imao još sat vremena, a putničkih vlakova više nije bilo u redu vožnje. Nadao sam se da će naići koji terenjak ... i nisam pogriješio :--)

Najprije je prošao dugački nepoznati teretnjak iz pravca Karlovca

 

P8200222res.jpg

 

P8200227res.jpg

 

P8200237res.jpg

 

P8200247res.jpg

 

P8200249res.jpg

 

P8200253res.jpg

 

zadnji vagon

 

P8200259res.jpg

Link to comment
Share on other sites

A nedugo iza njega i znatno kraći teretnjak u pravcu Karlovca. Istovremeno je simpatična gospođa iz Cvetkovića vozila svoj traktor na obližnje polje

 

P8200271res.jpg

 

P8200277res.jpg

 

P8200287res.jpg

 

Još je ostalo nekih pola sata do povratka, koje sam iskoristio za polaganu šetnju prema kolodvoru. Vani je već gadno pripeklo sunce i postalo je sparno ... znači bilo je vrijeme za otići doma. U tome mi je pomogao 4057 sa samo dva (nažalost obnovljena) vagona

 

P8200295res.jpg

 

P8200303res.jpg

 

Putem smo u Horvatima imali križanje ... ovo sam snimio sa stepenica otvorenih vratiju zadnjeg vagona ...

 

P8200311res.jpg

 

... a ovo kroz njegov srećom čisti prozor na kraju vagona

 

P8200315res.jpg

 

Četiri sata kasnije, povratak na polazno stajalište ... točno prema redu vožnje :--)

 

P8200317res.jpg

 

*** kraj ***

Link to comment
Share on other sites

Super da si se odlučio da podijeliš ovo s nama, ispalo je izvrsno! :palac:

Btw, kaj se ljutiš na 4057... Pa imao si dva klimatizirana Bee vagona u sastavu koji su inače namijenjeni brzim vlakovima. ;-)

Stari Bl-ovci su zakon!!!

Link to comment
Share on other sites

Nakon što sam vas izgnjavio ovim smušenim uvodom

Da ti je uvod pomalo smušen i to je istina :wink: , što nimalo ne umanjuje vrijednost ovog priloga.

Kad ne bih poznavao tvoj lik i djelo pitao bih: ako je ovo antiputopis, kako li tek izgleda pravi putopis?

Jedan prizor vezan uz jaskanski zavoj neću zaboraviti dok me zdrava pamet služi (tako to biva kada se :mudri prisjećaju starih dana). Putovao sam u proljeće 1966. vlakom iz Zagreba u Karlovac i u Jaski nas smjestilo na prvi kolosijek. Dakle križanje. Iz smjera Draganića vidio se dim i onda je kroz kolodvor protutnjao ubrzani Rijeka - Zagreb s lokomotivom JŽ 11. Kako je bio lijep taj prizor vlaka u punoj brzini! Pa si mi sad malo vratio uspomene. Samo ti i dalje nastavi s ''antiputopisima''.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Hvala vam na dobrim komentarima :--)

 

Još jedan dokaz da ne treba otići daleko da bi se napravila zanimljiva reportaža

Ovo je potpuno točno. Neki put su nam takva interesantna mjesta doslovce pred nosom, samo ga treba okrenuti na pravu stranu ;-)

 

Btw, kaj se ljutiš na 4057... Pa imao si dva klimatizirana Bee vagona u sastavu koji su inače namijenjeni brzim vlakovima. ;-)

Misliš da je klima radila u njima ? a050.gif

Baš sam si mislio koji sam pehist. Tak rijetko se vozim na toj štreki i baš sam se naguštao na stare kupejce s Gošinim foteljama. A onda mi u jednom smjeru umjesto vlaka dođe Mađar, a u drugom smjeru umjesto starih kupejaca se stvori neispravno klimatizirano čudo, s prozorima koji se ne daju otvarati i s nakaradnim Gredeljevim foteljama e015.gife030.gif

 

 

Lijepe fotke, zanimljiv tekst, vlakova ko u priči, u biti sve kaj railfanovima treba.

Svega kaj treba, samo je na povratku bilo malko previše Celzijusa u vagonu t108011.gif ;-)

 

Samo ti i dalje nastavi s ''antiputopisima''.

Dogovoreno ;-)

A ponekad se pitam da li negdje ima neka pruga gdje nećeš izvući nekog aduta iz rukava s interesantnim uspomenama ;-)

Link to comment
Share on other sites

Misliš da je klima radila u njima ? a050.gif

Baš sam si mislio koji sam pehist. Tak rijetko se vozim na toj štreki i baš sam se naguštao na stare kupejce s Gošinim foteljama. A onda mi u jednom smjeru umjesto vlaka dođe Mađar, a u drugom smjeru umjesto starih kupejaca se stvori neispravno klimatizirano čudo, s prozorima koji se ne daju otvarati i s nakaradnim Gredeljevim foteljama e015.gife030.gif

Upravo sam dobio informaciju da je klima bila ispravna, ali ju kondukter nije uključio... :po guzi:

Stari Bl-ovci su zakon!!!

Link to comment
Share on other sites

Upravo sam dobio informaciju da je klima bila ispravna, ali ju kondukter nije uključio... :po guzi:

Iz mog aspekta kao putnika je to skoro pa isto.

Iako bi konduktera zbog tog propusta trebalo hermetički zatvoriti u jedan kupe tog vagona i bez klime i bez pauze pauze provozati do Splita i natrag. :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Je, ugođaj je isti... :mrgreen:

Samo dosta su čudni neki kondukteri. 14.5. sam putovao vlakom 741 u Novsku i ujutro kad je vlak bio postavljen nije radila klima i nije bilo vruće. Međutim kako je vlak postao sve puniji i kad smo na kraju krenuli i došli na otvorenu prugu (čitaj: na sunce) postalo je vruće. Ljudima isto vruće, negdje iza Dugog sela reko idem prošetati po vlaku da vidim kako je u drugim vagonima. Od 5 vagona (4 klimatizirana) u ni jednom nije radila klima. Otišao sam do konduktera koji je sjedio u biciklistu (neklimatiziranom) i pitao zakaj klima ne radi. Veli on: Pa nije nitko tražio da se upali. I tada je upalio klimu i već iza Ivanića je bilo sasvim ugodno... Tako da znaš za ubuduće ako ti ne bude klima radila ;-)

Stari Bl-ovci su zakon!!!

Link to comment
Share on other sites

Odlična priča. Meni su jutarnje fotke najbolje.

 

Bijeg iz Remetinca...?

 

Jesi Ti zvao 911?

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Veli on: Pa nije nitko tražio da se upali. I tada je upalio klimu i već iza Ivanića je bilo sasvim ugodno...

 

Ma vidi ti njega, on sjedi u kupeu u čeka da ga putnici dođu moliti da upali klimu. :puc :puc :puc

 

Dokle ćemo imati takve klade u vagonima koji nisu svjesni da je njihova dužnost ne samo paljenje klime, nego i da trebaju voditi brigu o tome kada je trebaju upaliti.

 

Kad tad će i takvi doći na red. Ne vjerujem da će se nerad i neodgovornost moći tolerirati zauvijek.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Doživljaj za oči su tvoje slike i za divljenje tvoja neumorna potraga za ovakvim stvarima. Definitivno si railfanatik, kako bi doktor 68847 rekao! To je kompliment, da se zna!

pozdrav...

 

Hvala ti, Ćiro. Drago mi je da ti se dopada, jer znam koliko i ti sâm provodiš vremena u otkrivanju sličnih detalja u svojoj okolici. I koje isto tako dijeliš s nama :--)

 

Tako da znaš za ubuduće ako ti ne bude klima radila ;-)

Ma ja sam se samo htio voziti u starom Gošinom vagonu s otvorenim prozorima. ;-)

 

Odlična priča. Meni su jutarnje fotke najbolje.

 

 

Bijeg iz Remetinca...?

 

Jesi Ti zvao 911?

 

Da, i meni jutarnje fotke imaju najljepše boje, dok sunce ne blješti. Isto tako i fotke kod zalaza sunce. Nisam ja nikoga zvao ... ima tko tamo bdije ;-)

 

Vatrogasce si zvao ti ili simpatična gospođa iz traktora? :smile:

Ni ona, ni ja :--)

Ali sam u razgovoru s tom gospođom saznao da ih je pozvao susjed koji je šetao onuda. Zapravo, tu gospođu sam prvi put susreo dok sam prije prolaska prvog vlaka istraživao lokacije za fotkanje. Tada je okopavala krumpir i u prolazu sam ju pozdravio, kao što se tamo to već i radi.

 

Kad smo se taj dan treći put sreli, već su vatrogasci bili prošli. Tada nije više izdržala, pa me je pitala šta radim i da li sam došao na friški zrak. Naravno, bilo joj je čudno gledati me kako s ruksakom na leđima i fotićem oko vrata skakućem s jedne strane potoka na drugu. Onda smo ušli u razgovor i doznao sam sve o mostiću ("joj, sva sreća da se nije urušio, kako bi mi onda s traktorom mogli preko", "susjed je šetao, pa je zvao vatrogasce"), a doznao sam i još puno drugih stvari (npr "sâma sam, pa moram i okopavati i voziti traktor .... posla je puno", itd).

 

Na jednom od svojih povrataka prema mostiću sam sreo i policijsku patrolu. Oni su fotkali ono što je ostalo nakon vatrogasaca. Ja njih nisam fotkao, jer je zadnje što sam tada htio bilo ući u razgovor s njima s pitanjima "šta tu radite ..." i objašnjavati zašto hodam po tuđim njivama s fotićem oko vrata i fotkam vlakove .... Onda bi mi tamo još samo hitna pomoć prema Jankomiru falila :lol:

Link to comment
Share on other sites

Kao i uvijek odličan cipelcugopis i svaka ti čast da uvijek uspiješ pronači lijep dio pruge :palac:

Hvala ti ! :--)

 

Dodat ću mali bonus ovom (anti)putopisu, tako da ga ipak nekako pretvorim u "pravi" putopis ;-)

Fotke koje stavljam su stare godinu i pol dana - točnije, nastale su 14.03.2010. godine. Na njima je stari dvorac Erdödy, koji se nalazi nedaleko centra Jaske. Njega sam spomenuo u svom uvodnom postu:

 

Osim toga, o Jaski i nemam baš previše toga napisati, jer o njoj i ne znam puno. Osim, naravno, dvorca Erdödy, ali to je već povezano s mojim drugih hobijem.

 

Dvorac je nastao u 15. stoljeću i okružen je lijepim perivojem i ribnjakom. Možda ove fotke iz vremena odlaska zime i dolaska proljeća mogu osvježiti ove sparne ljetne dane ;-)

 

P3140246res.jpg

 

P3140252res.jpg

 

P3140266res.jpg

 

P3140282res.jpg

 

P3140287res.jpg

 

P3140281res.jpg

 

P3140277res.jpg

 

P3140272res.jpg

 

P3140251res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jednu stvar, doduše, ne kužim. Vidiš da se iz mostića dimi, da je netko palio vatru i da sve skupa tinja i ti ne zoveš vatrogasce confused2.gif

Pa ljepše mi je bilo u miru fotkati vatricu na mostu, dok nema vatrogasnih sirena i šmrkova oko mene ;-):mrgreen:

 

Naravno, zezam se :--)

Nisam bio tamo sâm. Bila je tamo i ta gospođa o kojoj sam pisao, vidio sam i lika koji se šetao i koji je zapravo prijavio požar. Sve mi je to izgledalo kao kontrolirano paljenje trave uz potok, uz nadzor tamošnjih domorodaca, pa sam im nisam htio ići kvariti račune i nepozvan zvati vatrogasce. Drukčije bi naravno bilo da se to sve događalo negdje na osami ...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...