Jump to content

Sličice Riječke pruge i Gorskog kotara


Pfaff

Recommended Posts

Četvrtak 29. kolovoz

 

 

Nakon par dana kiše, grmljavine i inih Vakula/Sijerković uradaka, svanuo je dosta pristojan vedar dan uz nešto friške burice. Čuo sam da su u Fužinama stavili u funkciju onu rupokopajuću napravu pa sam odlučio skoknuti do tamo osobno se uvjeriti u način funkcioniranja iste.

Lijep pogled na jezero Bajer i vijadukt 'Golubinjak'

 

StanicaFuzine235.jpg

 

Pod djelomično odgrnutim sjeveroistočnim upornjakom mosta gordo se ustobočila vertikala dizalice

 

StanicaFuzine236.jpg

 

Načas sam se ovdje zaustavio iako nisam vozilo gradilišta. Dalje se ionako ne može jer je oma iza mreže graba

 

StanicaFuzine237.jpg

 

Na znanje i ravnanje. Mali A4 dokument je odobrenje Ministarstva za početak gradnje

 

StanicaFuzine238.jpg

 

Ovaj nešto čeprka oko srednjeg upornjaka, al' mu nešto zapinje pa stalno nešto šerafi i lupa po pikameru

 

StanicaFuzine239.jpg

 

Napokon se otputio u grabu

 

StanicaFuzine240.jpg

 

Ne zanm što tu razbija. Izgleda mi kao da je nešto friško betonirano???

 

 

Razbija ove okrugle temelje iz kojih viri armatura. Meščini da sam nekidan iz vlaka vidio onu napravu za pilotiranje kako kopa na ovom mjestu. Je li moguće da nemaju projekt već rade metodom pokušaja i pogrešaka? Postoji nada da DB zna nešto više

 

StanicaFuzine242.jpg

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

E, sad da vidimo ove

 

StanicaFuzine243.jpg

 

Kamioni odvoze iskopani materijal pa su morali napraviti novu pristupnu rampu na most preko Ličanke

 

StanicaFuzine244.jpg

 

Tok Ličanke su (kako sam već jednom pokazao) skrenuli da im ne plavi gradilište

 

th_StanicaFuzine245.jpg

 

Onda sam se popeo na most pogledati radove odozgo

 

StanicaFuzine246.jpg

 

Evo i filmića (malo odozdo – malo odozgo, al' glavno da se kopa i dubi)

 

 

Kran odozgo

 

StanicaFuzine249.jpg

 

StanicaFuzine248.jpg

 

StanicaFuzine250.jpg

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

On sjedi u onoj kućici na drugoj strani mosta i grozno se dosađuje. Veli da mu nije jasno zašto tamo dolje štemaju kad su nekidan betonirali. Utješio sam ga da je to normalno u 'rvackom građevinarstvu

 

StanicaFuzine251.jpg

 

S mosta slikam onu poziciju kod hostela odakle obično slikam most. Čak se vidi i ona crvena naprava za cijepanje

 

StanicaFuzine252.jpg

 

Ja bi umro da ne napravim i panoramicu

 

StanicaFuzine253.jpg

 

Moj prijatelj ima vikendicu na obronku desno i do nje stiže preko mosta na lijevu obalu Ličanke pa ovim cestuljkom. Pričao mi je da je nekidan nazvao one s oglasne table gradilišta kad je vidio da mu kane blokirati most. Veli da su se iznenadili da tamo uopće ima nekog / nečeg (toliko o pripremi gradilišta), ali su postali vrlo ljubazni i sad ga obavještavaju o danima kad je cesta neprohodna. Inače mu ne bi bilo prvi put da mu nekakava građevinska operativa zatvori put. Jednom mu je čak i auto ostao zarobljen!

 

StanicaFuzine254.jpg

 

S mosta sam si za rastanak uslikao drvnoindustrijske kamikaze na cesti. Zbilja ih se treba bojati k'o vraga

 

th_StanicaFuzine255.jpg

 

Fužinski kolodvor je sablasno prazan. Ni drezine ni kombija

 

StanicaFuzine256.jpg

 

StanicaFuzine257.jpg

 

Ovako nešto sam nekad imao na maketi. Jedino sam ja lotao

 

StanicaFuzine258.jpg

 

Vlakić čeka vikend

 

StanicaFuzine259.jpg

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Svratio sam (logično) i na domicilni kolodvor. Postavljaju module za peron između 1. i 2. kolosjeka. Taj će navodno biti duži (još će samo trebati nagovoriti prometnika da tu dovede vlak i makne HŽ Cargo vozila s 1. kolosjeka)

 

StanicaLokve1247.jpg

 

Sve pod vaservagu i plajbu!

 

StanicaLokve1250.jpg

 

Prijatelju mi se nešto gadno sprema – sav je zarasao u tračničku floru, a nema ni friškog tampona oko njega

U daljini vidim podbijačicu

 

StanicaLokve1248.jpg

 

U daljini vidim podbijačicu

 

StanicaLokve1249.jpg

Nema mjesta - il maknut koji kolosijek za peron - il dat prednost teretu pred putnicima. :ne zna:

Malo sam ovo provjerio – kolosjeci su paralelni sve do sljedećeg stupa KM pa ne kužim kako bi produženje perona škodilo teretnom prometu?

 

StanicaLokve1251.jpg

 

StanicaLokve1252.jpg

 

Uvijek ima posla za pomoćne bageriste. Ovo je već filigranski rad. Zanimljivo, ispada da su peroni jednostavno posloženi na teren između kolosjeka bez ikakavog sidrenja

 

StanicaLokve1253.jpg

 

Ovaj poravnava kamenčiće

 

StanicaLokve1254.jpg

 

Dobava i rasprostiranje tampona

 

th_StanicaLokve1255.jpg

 

Kao što sam već jednom rekao, na civilnoj strani kolodvora su si lokalni žitelji sagradili komunalni rostiglio. Baš me zanima imaju li sve potrebne pipire? Moram pitat Sinišu!

 

StanicaLokve1256.jpg

 

Ima još bonus, al' to ću sutra

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

...

 

Ne zanm što tu razbija. Izgleda mi kao da je nešto friško betonirano???

 

..

 

Razbija ove okrugle temelje iz kojih viri armatura. Meščini da sam nekidan iz vlaka vidio onu napravu za pilotiranje kako kopa na ovom mjestu. Je li moguće da nemaju projekt već rade metodom pokušaja i pogrešaka? Postoji nada da DB zna nešto više

 

StanicaFuzine242.jpg

 

Obzirom na opisano i viđeno, scenarij bi mogel biti sljedeći:

do neki dan su svrdlali rupe i betonirali pilote. Nakon toga su iskopali nadsloj, da bi došli do dna iskopa za temeljnu ploču ili ojačanje temelja stupa (ili oboje), a bager sad razbija vrhove polota koji su previsoki. Naravno, kad se rade AB piloti, nemoguće je točno predvidjeti dubinu iskopa, pa naručeni armaturni koševi znaju stršati iznad "nule" (geomehanika baš nije moj fah, pa donekle nagađam). Kad se vratim s GO, mogu nazvat Dubravku. Naravno, i betoniranje u zemlji na neviđeno, nemre biti u takvim uvjetima baš precizno. Stari beton ne smije zadirati u temeljnu ploču, pa se višak otfikari.

I oko upornjaka očigledno ojačavaju tlo pilotiranjem ...

 

Piloootiii, gore vam kriiilaaa ... b075.jpg

Link to comment
Share on other sites

...

 

Moj prijatelj ima vikendicu na obronku desno i do nje stiže preko mosta na lijevu obalu Ličanke pa ovim cestuljkom. Pričao mi je da je nekidan nazvao one s oglasne table gradilišta kad je vidio da mu kane blokirati most. Veli da su se iznenadili da tamo uopće ima nekog / nečeg ...

 

...

 

:rofl:rofl:rofl

 

Sad si me setil dede iz bunara:

 

Link to comment
Share on other sites

...

 

StanicaLokve1249.jpg

Malo sam ovo provjerio – kolosjeci su paralelni sve do sljedećeg stupa KM pa ne kužim kako bi produženje perona škodilo teretnom prometu?

 

...

 

Pa pital si zakaj ne rade prave perone (ovo se zovu uređene površine, a peroni moraju biti min. visine 38 cm iznad GRT-a, otočni min. širine 6 m). Za 6 metara perona, treba izbacit jedan kolosijek između austrougarskih kolosjeka, ko recimo 3. u Sisku. Oni u Gospiću (ko uostalom i svi novosagrađeni zadnjih 10-ak godina) su visine 55 cm.

 

Znači: 1 peron više -> 1 kolosjek manje. :kava:

Link to comment
Share on other sites

Aaaaa, tako! Hvala na pojašnjenju.

 

Za mene je peron ono na što me gravitacija privede kad izađem iz vagona. Širina me ne ye..be toliko koliko visina pa sam zato reagovao. Neka kolosjeka, al' su mogli malo povisit pa neka zovu kako' oće!

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Aaaaa, tako! Hvala na pojašnjenju.

 

Za mene je peron ono na što me gravitacija privede kad izađem iz vagona. Širina me ne ye..be toliko koliko visina pa sam zato reagovao. Neka kolosjeka, al' su mogli malo povisit pa neka zovu kako' oće!

 

Pa u tom je stvar - naime svaki kolosjek ima svoj slobodni profil (u kojeg ne smije zadirati ništa ... pa ni rubovi perona). Kad pogledaš kak izgleda slobodni profil, vidiš da u donjem dijelu ima kosine (omjera 1:1), koje ne dozvoljavaju da se takve uređene površine izdignu više, jer bi zadirale u profil. Ili bi mogle biti više, ali za toliko koliko bi ih - suzili. -_-

 

http://www.mppi.hr/UserDocsImages/Pravilnik%20o%20tehni%C4%8Dkim%20uvjetima%20za%20sigurnost%20%C5%BEeljezni%C4%8Dkoga%20prometa%20kojima%20moraju%20udovoljavati%20%C5%BEeljezni%C4%8Dke%20pruge.pdf

Slobodni profil - str. 62.

Link to comment
Share on other sites

Vezano za perone i stupove po projetu reelektrifikacije - u Skradu su prvo popikali stupove, pa se sjetili da nema prostora za perone, pa onda postavili jedva dva portala pa onda naknadno uklonili stupove i zafrpucali mjesta na peronu gdje su bili. Koliko bi bilo samo stupova da su tom logikom postavljali mrežu na X koridoru...

Meni nije jedino još jasno, recimo u Skradu, Fužinama i dr. da su uštimali tako te perončiće da se drže osi stanične zgrade. To funkcionira kad nema križanja, ali kad ima onda zbog sigurnosti ne smiju se preklapati zaustavljene kompozicije, pa onda duljina nije niti iskoristiva i zadnji vagoni su tamo gdje nema perončića. Mogli su ih onda staviti tako da jedan s lijeve a drugi s druge strane završavaju u području prelaza do st. zgrade. Ili da ih produlje još i više nego su sada dugački... Još je gluplje na Plasama, gdje sam nedavno izlazio na neuređenu površinu, a na vratima mi je bio i stup KM-a. Je, tamo je napravljeni samo jedan peron, ali kako je moj 2-3min kasnio zbog usporene vožnje malo iznad te stanice, već ga je čekao brzi popodnevni za Zagreb, koji je zauzeo kolosjek uz peron. Pak drukčija je situacija u Zalesini, tamo isto je jedan peron, na njemu su i stupovi, a kad se križa s drugim putničkim, tad se treba pentrati. Jest da je logika na Zalesini da tamo nema putnika, ali ako su već radili zašto su onda napravili samo 50% potrebe za "uređenom površinom"? Onda nisu niti taj trebali peron napraviti...

zglajzan

Link to comment
Share on other sites

Petak 30. kolovoz

 

 

Jučer sam vam obećao bonus, ali mi je nekako ispao traljav pa sam se povratijo na mjesto zločina kako bih ispravio nedostatke...

Netom sam parkirao na civilnoj strani kolodvora Lokve kad li uz one slavne stepenice dotrčkara jedno mlado biće i predstavi se: "Bok, ja sam Nikola!" (Za one koji ne znaju: Nikola = hzlokve). Sad smo se konačno i upoznali. Evo i slikozapisa:

 

StanicaLokve1257.jpg

 

Nas 2. Ja sam onaj desno na slici

 

StanicaLokve1258.jpg

 

A evo napokon i bonusa: Ljepote GK u kasno ljeto!

 

 

Ah, da: Pruga od jučer više nema Serem.gif. U potkrjepu toga mogu reći da sam na putu za Delnice oko 10 ha taman propustio uslikati još jednu labudicu s transformatorom na onom slavnom nasipu gdje se križaju cesta i pruga, a tunelić ispod nasipa krase srp i čekić. Vukla ju je ASEA.

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Jel mi se čini il je veći dio puta nizbrdo? n014.gif

Hehe, vrlo zanimljivo, ali ja sam (ako je vjerovati Google Earthu) na gotovo istoj nadmorskoj visini kao kolodvor Lokve. Jedino se nizbrdice bolje vide, a uzbrdice su blage.

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Srijeda 04. rujan


Neki me šejtan (vulgo: Helga.jpg) danas natjerao u Rijeku. ONA je morala nešto hitno obaviti jer zapravo ima sutra nešto važno za obaviti (no, oni oženjeni kuže stvar, ne?)
Kad dolazimo u grad, nama sa sela je najveći problem gdje i kako ostaviti prometalo, a da to ne košta previše, a da vozilo bude pri ruci kad obaviš sve radne aktivnosti. I tako meni, škrtom i neimućnom pola boravka u gradu protekne u smišljanju izbjegavalica naplatnih lokacija. Danas sam imao sreću i našao parking koji je san svakog željeznicoljupca – ravno kod vizavi željezničkog kolodvora. Pa još i besplatan! Bravo ja!

StanicaRijeka191.jpg

Nakon kratke posjete mom omiljenom serekešu koji se nalazi u sklopu kolodvorske zgrade, svrnuo sam pogled na peron vidjeti ima li čega zanimljivog. Ima. Vlak. Slovenski.

StanicaRijeka192.jpg

Četri-osam-dva do Be... ovaj, Ljubljane

StanicaRijeka193.jpg

I. razred, Nichtraucher, 16 mjesta. Koliko je to kupea?

StanicaRijeka194.jpg

Ostalo su preradili za bicikle koji se tako voze I. razredom

StanicaRijeka195.jpg

Mudri Slovenci. Nisu se puno ubijali s redekoracijom prostora. Izvadili siceve, stavili novi ultrapas i toliko o tome. Čak su i ogledala ostala.

StanicaRijeka196.jpg

Za razliku od nas 'Rvata, sjeverozapadna ex-braća ne osjećaju genetsku averziju prema vagonima proizvedenim u "Goši" pa lijepi stari i udobni vagoni funkcioniraju i dalje. Malo su ih oprali, promijenili tapecirung na sjedištima i gotovo. Ova 'rvacko-kockasta stakla na vratima nisu bila neophodna, ali ne izgledaju loše

StanicaRijeka197.jpg

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

ASEE ne mogu savladati tešku brdsku prugu do Šapjana pa na ovom odsječku elektrificirane pruge na 25 KV i dalje suvereno vladaju brundave smrdljivke. Majstor mi je veselo mahnuo

 

StanicaRijeka198.jpg

 

I ode on put stare €urope (Bajbaj3.gif, Zeus)

 

th_StanicaRijeka199.jpg

 

Vlak je bio opako nakrcan mlađahnim turistima i turistima s ruksacima, vrećama i obaveznim bocama Coca-cole (uvijek se pitam zašto im nitko nije objasnio da gazirana pića ne gase žeđ?)

 

StanicaRijeka200.jpg

 

U Rijeci je bio prekrasan sunčan dan. Bura je kalala, ali je zrak i dalje bistar. Toplo.

U robnoj kući RI su obnovili kavanu-slastičarnu pa sam iskoristio priliku napraviti panoramicu s terase

 

StanicaRijeka201.jpg

 

Preuredili su izlaz s parkirališta na obali. Kućice su premjestili stotinjak metara zapadno, a na spoju s prometnicom su samo rampe. Sad će umjesto jednog zastoja biti dva. Al' glavno da se nešto radi. I nadam se da nisu zapunili tračnice...

 

StanicaRijeka202.jpg

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Po obavljenim poslovima i radnim zadacima krenusmo doma. Karolinom.

Ima jedno mjesto uz cestu gdje, ako mogu, zastanem i napravim koju fotku Kvarnera.

 

Bajbaj3.gif, seabral

 

RijekaLokve238.jpg

 

Selehovica, Pušća, Omišejska draga, Vela draga i ispred nje Terminal...

 

RijekaLokve239.jpg

 

Izgleda da je danas pruga imala produženi Serem.gif jer sam u Plasama taman naletio na ovu kako preko ulaznog signala/skretnice obilazi tri putnička vagona na peronu. Bilo je nešto pred 16 ha.

 

th_StanicaPlase100.jpg

 

Kasnije sam na ŽCPRsaR u Zlobinu vidio šinski bager kako trijebi šikaru uz prugu. Znači – je!

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Kad sam već u prolazu, ajmo na skok do Fužina vidjeti što se radi. Poslije 4 popodne više ništa, a ova naprava je ionako sklopila svoje umorne ekstremitete.

 

StanicaFuzine260.jpg

 

Ono što sam zadnjiput snimio je zatrpano, a ovdje do pod sjeveroistočni upornjak su napravili nekakvu zemljanu rampu. Školski lijepo (kao rad iz nacrtne s prodorima uglatih tijela)

 

StanicaFuzine261.jpg

 

Grabu oko srednjeg stupa su zalili jezerom betona (Hvala, DB, imao si pravo)

 

StanicaFuzine262.jpg

 

Kako je ovaj stup morao biti lijep dok ga nisu ojačali nabačajem od betona

 

StanicaFuzine263.jpg

 

Armatura čeka na ugradnju

 

StanicaFuzine264.jpg

 

Nad Fužinama se nadvijo nekakav cirokumulostratus (ili tako nekako)

 

StanicaFuzine265.jpg

 

Ostatak putovanja bio je nezanimljiv.

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Petak 06. rujan

 

 

Situacija na kolodvoru Lokve ide skrajnosti i savršenstvu. Kolosjeci su dovršeni, tamponirani i podbijeni. Sve smrdi po kreozotu. Tzv. peron tj. uređena površina između 1. i 2. kolosjeka je dovršena u pravcu Fužina. Stvarno je malo duža

 

StanicaLokve1259.jpg

 

Prostor između kolodvorske zgrade i 1. kolosjeka je očišćen, pravničkim rječnikom rečeno od osoba i stvari. Pretpostavljam da će se pristupiti uređenju i tog prostora. One Lego kockice za pravljenje perona su preselili na civilnu stranu

 

StanicaLokve1260.jpg

 

Ima još malo tampona

 

StanicaLokve1261.jpg

 

Duuugačak!

 

StanicaLokve1262.jpg

 

Ostaci pijeska od fugiranja

 

StanicaLokve1263.jpg

 

Nadam se da će ovdje staviti neki bolji pokrov za spojni put?

 

StanicaLokve1264.jpg

 

StanicaLokve1265.jpg

 

Ovaj drugi kraj je još nedovršena simfonija. Al' ima nade

 

StanicaLokve1266.jpg

 

Susjedi, razvijeni u strijelce, kopaju krumpir. Navodno je dosta sitan...

 

StanicaLokve1267.jpg

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

...

Ima još malo tampona

...

 

Ispravak netočnih navoda:

1. ovo u vagonima je tucanik;

2. tampon je sloj ('konstukcija') - a ne materijal (inače se u tu svrhu upotrebljava pijesak ili granulirani šljunak, a i onda se ne tovari / istovaruje iz Fac-ova).

 

a060.gif

 

...

Nadam se da će ovdje staviti neki bolji pokrov za spojni put?

...

 

Ovakav:

http://tinypic.com/view.php?pic=30wxgg1&s=5

http://tinypic.com/view.php?pic=s5jxpl&s=5

- odavde:

http://www.zeljeznice.net/forum/index.php?/topic/13269-m202-remont-lokve-drivenik/?p=437726

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...