kiki273 Posted August 22, 2008 Share Posted August 22, 2008 thomcro,kico101 i ja odlučili smo (konačno) istražiti ta dva tunela na pruzi Lupoglav - Raša. Polazna točka na želj.postaji Učka Drugi kolosjek završava cca 50 m od ulaza Kad ugledah svjetlo,što li je to???????????????? Propust i uskotračna pruga 600 mm!!!!!!!!!!!!! I mali vagonet Vraćamo se nazad u tunel,izlazimo iz njega i ulazimo u Vranje 2 Koji je s druge strane također širok za 2 kolosjeka Nakon obavljenog zadatka slijedi jedna zajednička fotka za dugo sjećanje Zatim smo svratili do stanice Hum I za kraj Lupoglav Quote Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomcro Posted August 22, 2008 Share Posted August 22, 2008 Ostvarili smo i to! Dugo planirani ekspedišn do tunelá na raškoj pruzi "Vranje 1" i "Vranje 2" je realiziran. Jake snage 1.RB u sastavu Kico (prvi kapo od makine), kiki (glavni navigator) i moja malenkost (u ulozi fotografa) krenuli smo u nepoznato. Sama odluka da idemo istražiti tunele za svu trojicu je bila nešto novo jer niti jedan nije imao iskustva sa time. Istina, Kiki i ja smo prije par mjeseci ušli u prvi ali samo koliko je bilo svjetla. Ovo sad je bilo nešto novo. Kad smo krenuli ni slutili nismo da bi mogli naletjeti na iznenađenja, na prirodu kakvu još nismo doživjeli. Dužina prvog tunela "Vranje 1" je 493,50 metara a dužina drugog tunela "Vranje 2" je 727,97 metara. Ulaz u prvi tunel. Ima još jedan tunel, doduše manji i u njemu također pruga. S obzirom na veličinu tunela takva je i pruga. Na samom izlazu je zaboravljeni vagonet. Iznad izlaza tog manjeg tunela je nekakova zgrada. Valjda je netko nešto čuvao od nekoga. Ćenifa. Povratak u veliki tunel. Izalaz iz tunela "Vranje 1" i nasip između dva tunela. Grota iznad portala "Vranje 1". Cestovni tunel "Učka". Pogled prema prvom tunelu. Unutrašnjost drugog, dužeg, tunela. Izlaz iz tunela "Vranje 2". Ispod pruge jama duboka! Pogled prema cestovnom tunelu. he he he ... nije nas ništa zaskočilo, to su samo male džepne lampe. Zadnji osvrt odakle smo izašli. tamo preko smo bili. Na Tuđmanovoj livadi nema nikavih promjena, samo je trava viša. Stajalište "Hum u Istri". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VICTOR Posted August 22, 2008 Share Posted August 22, 2008 Sjajan putopis s meni izuzetnom zanimljivom temaom - tunelima i to ne bilo gdje već - na meni mističnoj - pruzi za Rašu. Dio između dva tunala oduzima dah i sad je definitivno razriješena misterija oko one slike sa "slovenskim zelenkom"....to je snimljeno upravo na tom dijelu Quote Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiki273 Posted August 22, 2008 Author Share Posted August 22, 2008 Dio između dva tunala oduzima dah i sad je definitivno razriješena misterija oko one slike sa "slovenskim zelenkom"....to je snimljeno upravo na tom dijelu O tome smo i mi raspravljali na licu mjesta Samo ne znamo čemu je služio propust i pruga u njemu Quote Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VICTOR Posted August 22, 2008 Share Posted August 22, 2008 Da, dosta zagonetna stvar Ima li kakva znaka prometa po pruzi? Huh....kad bi tek bio film s nje Quote Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiki273 Posted August 22, 2008 Author Share Posted August 22, 2008 Na skretnicama na stanici Učka može se vidjeti da je nedavno prugom nešto prošlo,ali što i kad ne možemo znati. Quote Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomcro Posted August 22, 2008 Share Posted August 22, 2008 ... Ima li kakva znaka prometa po pruzi? Huh....kad bi tek bio film s nje Ima! Na ovoj fotki se vidi da je nešto prošlo. Tragovi još bili svježi ali nismo mogli odgonetnuti kad. A film! H-n ... i ja bi sinko, i ja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted August 22, 2008 Share Posted August 22, 2008 Odličan putopis .... a i Fortuna vas je obilato poslužila s ovim neplaniranim novim otkrićima u vezi dodatnog tunela. Posebne pohvale fotkama pejzaža i krajolika uz prugu pri kraju putopisa .... zaista jako lijepo. Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
trambus Posted August 22, 2008 Share Posted August 22, 2008 Ostvarili smo i to! Dugo planirani ekspedišn do tunelá na raškoj pruzi "Vranje 1" i "Vranje 2" je realiziran. Ima još jedan tunel, doduše manji i u njemu također pruga. S obzirom na veličinu tunela takva je i pruga. Čestitke i na ovom putopisu. Ako ovako nastavite morat ćete ići sve dalje i dalje u potrazi za još novim neistraženim prugama. Za što je mogao služiti mali tunel s 600 mm? Meni jedino pada na pamet kao ispomoć dok su gradili ova 2 velika tunela. Quote Maranatha ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomcro Posted August 22, 2008 Share Posted August 22, 2008 ... Za što je mogao služiti mali tunel s 600 mm?Meni jedino pada na pamet kao ispomoć dok su gradili ova 2 velika tunela. Još uvijek razbijamo glave o tome. Ne možemo dokučit čemu je služio. Vani nema nikakvih naznaka da bi bilo ili je bilo iskopanog materijala. Vani se pruga nastavlja nekih 30 metara i završava u granju, praktički u kamenu. Možda, ali vrlo uvjetno možda!, je služio da odvodi oborinske vode iz tunela jer on nije daleko od ulaza u tunel. Možda kakvih 20-30 -tak metri. Ali onda opet, ako je i bio za oborinske vode, zašto je položena pruga. Zašto je vagon tamo? Puno zašto a malo odgovora. Ovo je razlog da mi tamo dođemo opet . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiki273 Posted August 22, 2008 Author Share Posted August 22, 2008 Opet,opet Quote Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted August 22, 2008 Share Posted August 22, 2008 Opet,opet Na to nisam ni sumnjao ... ovo svakako zaslužuje novi pohod i fotkanje Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomcro Posted August 22, 2008 Share Posted August 22, 2008 Opet,opet Znaš kamo treba poć pitat? Sećaš se onog nonića sa stanice "Učka" od prošle godine ča smo žnjin povedali tamo kod ćenife? Ako netko zna on bi mogal znat. Ili poć dole va seló pa tamo nekega pitát. Verujen da tamo ima još ki živući ki bi se mogal čagod domislet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trambus Posted August 23, 2008 Share Posted August 23, 2008 ... Za što je mogao služiti mali tunel s 600 mm?Meni jedino pada na pamet kao ispomoć dok su gradili ova 2 velika tunela. Još uvijek razbijamo glave o tome. Ne možemo dokučit čemu je služio. Vani nema nikakvih naznaka da bi bilo ili je bilo iskopanog materijala. Vani se pruga nastavlja nekih 30 metara i završava u granju, praktički u kamenu. Možda, ali vrlo uvjetno možda!, je služio da odvodi oborinske vode iz tunela jer on nije daleko od ulaza u tunel. Možda kakvih 20-30 -tak metri. Ali onda opet, ako je i bio za oborinske vode, zašto je položena pruga. Zašto je vagon tamo? Puno zašto a malo odgovora. Iz vaših fotki mi nije jasna pozicija malog tunela, pa možete to skicirati ili još bolje označiti na specijalki, ili možda na GoogleEarhtu, od kud sam posudio ovo: Quote Maranatha ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kico101 Posted August 23, 2008 Share Posted August 23, 2008 Početak potjere za tunelima Vranja 1 i 2 sa kolovora Učka: Priprema za ulazak ispred zapadnog portala Vranja 1: Ovo je prva niša: Prolaz se nalazi iza slijedeće: Kolosijek 600mm: Kolega Thomcro pozira Kikiju273: Pogled sa istočnog portala Vranja 1 prema tunelu Vranja2: Portal Vranja 1 i Big Joe: Vela Draga: Pogled iz Vranja 2 prema Vranja 1: U tunelu usrid mraka: Južni izlaz iz tunela Vranja 2: Nasip uz južni portal tunela Vranja 2: Fotkanje u niši: Inspekcija Franjine livade: Cestovni prijelaz uz stajalište hum u Istri: Na kolodvoru Lupoglav: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomcro Posted August 23, 2008 Share Posted August 23, 2008 Iz vaših fotki mi nije jasna pozicija malog tunela, pa možete to skicirati ili još bolje označiti na specijalki, ili možda na GoogleEarhtu ... I sam vidiš da je na gugl ojtu baš oblak tamo gdje je nasip al' uspio sam nešto izvuć iz svega toga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Srky Posted August 23, 2008 Share Posted August 23, 2008 Evo specijalke ( 1:25 000) tog područja ovdje: http://www.avijacijabezgranica.com/karte/karteRH25/imagepages/image190.html Ostale karte RH nalaze se ovdje pa ako kome zatreba da zna gdje ih može naći: http://www.avijacijabezgranica.com/karte/karteRH25/ Nadam se da sam pomogao. Pozdrav! Quote Per Aspera Ad Astra! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vedran Zeman Posted August 23, 2008 Share Posted August 23, 2008 Odličan putopis kolege tunelaši. Dva kolosijeka prema Raši je stvarno bio megalomanski plan, nažalost danas jedva da ovaj jedan životari. S druge strane priroda kojom ide ova pruga je stvarno prekrasna. Quote Ako nam Turci grade prugu, da li pruga gradi nas? Link to comment Share on other sites More sharing options...
trambus Posted August 23, 2008 Share Posted August 23, 2008 Dva kolosijeka prema Raši je stvarno bio megalomanski plan, nažalost danas jedva da ovaj jedan životari. Ne, nije bio plan 2 kolosijeka od Lupoglava do Raše, nego negdje između 2 tunela Vranja1 i Vranja2 smjestiti istarski portal želj. tunela Učka, koji se počeo graditi s opatijske strane 1951., vidi: http://www.zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?t=5614&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight= Dakle, dok se "dobrovoljno" gradila pruga Lupoglav - Raša. već je bio predviđen spoj od kolodvora Učka (u Vranji) na još neizgrađen tunel "Učka". Također, bio je predviđen i triangl, tj. spoj s rasputnicom i iz smjera Raše u smjeru tunela Učka. Taj davno planirani triangl vidljiv je i na ovoj karti novijeg datuma: Quote Maranatha ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
trambus Posted August 23, 2008 Share Posted August 23, 2008 Vraćamo se nazad u tunel,izlazimo iz njega i ulazimo u Vranje 2 Tek sam sad spazio da se tuneli zovu "VranjE 1" i "VranjE 2", a selo se zove VranjA. Otkud ova razlika u imenu? Quote Maranatha ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiki273 Posted August 24, 2008 Author Share Posted August 24, 2008 Nemam pojma zašto je tome tako;selo se oduvijek zvalo VRANJA,nije bilo nikakve promjene početkom 90-tih a zašto se tuneli zovu VRANJE to je misterija. Po našu,domaću znam da se uvijek kaže "Gremo va VRANJE" a ne "Gremo va VRANJU" Quote Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomcro Posted August 24, 2008 Share Posted August 24, 2008 ... Po našu,domaću znam da se uvijek kaže "Gremo va VRANJE" a ne "Gremo va VRANJU" I onda je "poznavatelj" lokalnog dijalekta to čuo na krivo uho ... i eto zbrke! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gti150 Posted August 25, 2008 Share Posted August 25, 2008 Super putopis. Nego, dali šta vozi po ovoj pruzi za Rašu? Mislim od tereta, redovne obilaske ne računam. Ipak se sada kompletan drvni terminal iz Luke Rijeka seli u Rašu pa bi bilo logično da i promet ovom prugom poraste... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomcro Posted August 25, 2008 Share Posted August 25, 2008 ...Nego, dali šta vozi po ovoj pruzi za Rašu? Mislim od tereta, redovne obilaske ne računam. Ipak se sada kompletan drvni terminal iz Luke Rijeka seli u Rašu pa bi bilo logično da i promet ovom prugom poraste... ... ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.