kiki273 Posted October 20, 2007 Share Posted October 20, 2007 Iako je već dosta pisano o spomenutoj pruzi kolege Pfaff,Kico101 i ja odlučili smo vam je malo pobliže prikazati.Putovanje smo započeli u Kanfanaru gdje se pruga odvaja prema Rovinju.Da ne bude zabune:TDR ne presjeca trasu pruge,ali istarski Y da.Iz Kanfanara stižemo u mjesto Okreti gdje je bilo i stajalište od kojeg ni traga ni glasa,nakon toga nailazimo na nekadašnju kućicu čuvara prijelaza na 5.kilometru ali je cesta nedavno proširana i povišena u odnosu na nekadašnju tako da nemožemo točno utvrditi gdje se nalazio prijelaz.Slijedi mjesto Pilkovići kroz koje je pruga prolazila i nalazimo tužne ostatke,orjentir su nam bili telegrafski stupovi koji su još na mjestu a obvezno su pratili svaku,pa tako i ovu prugu. U Sošićima opet idemo šumom i nalazimo trasu te se penjemo na most u Brajkovićima koji prelazi preko ceste za Limski kanal. U Rovinjskom selu nalazimo stajalište i trasu na dvije šumske ceste. Prije samog Rovinja prolazimo ispod krasnog mostića u blizini kojeg je tračnica iz 1876.godine! Od ex ŽCP Porton biondi do kolodvora u Rovinju idemo pješice trasom koja prolazi uz samu obalu.Na ulasku u kolodvor uspjeli smo naći pragove koji su postavljeni tako da ukazuju na početak razdvajanja pruge u nekoliko kolosjeka,ne znamo koliko ih je bilo ali možemo pretpostaviti da se radi o 4.Po nekim pričama na kraju kolodvora gdje je danas hladnjča tvornice ribljih konzervi nekada je bila okretaljka.(Morala je negdje biti a to bi bilo moguće mjesto) Inače,pruga je u očajnom stanju,na većini trase totalno zarasla šumom i trebalo bi jako puno vremena i sredstava da se revitalizira. Nismo našli ostatke nijednog signala,padokaza ili oznake stajališta "S". Sve u svemu jako lijepa ekspedicija.......... Quote Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ŠIP TMK-1Z Posted October 20, 2007 Share Posted October 20, 2007 glasovao "ne" iako bi bas lijepo bilo ići vlakom do rovinja Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiki273 Posted October 20, 2007 Author Share Posted October 20, 2007 I ja sam glasovao "ne" jer mislim da ta pruga "nema ekonomske računice",pogotovo nakon 40-tak godina iako se nalazi u prostornom planu županije Istarske. BTW: Fotke se "kuhaju" i biti će za 2-3 sata Quote Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted October 20, 2007 Share Posted October 20, 2007 BTW: Fotke se "kuhaju" i biti će za 2-3 sata Ja sam glasovao "Da" jer kakav bih to bijo čovjek kad ne bih vjerovao u ono što volim??? Glede fotki, redoslijed ide ovako: 1. Ručak (j**i ga, bijo sam gladan, žedan i napaćen ) 2. Skidanje slika (imao sam srećom 2 fotića) = 196 fotki 3. Uređivanje 4. Izdvajanje onoga što treba postati i priprema teksta 5. Smanjivanje 6. Upload na Fotobujol 7. Postanje Do sad sam stigao do koraka 3. Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pula-Terminal Posted October 20, 2007 Share Posted October 20, 2007 Glasao da. Nemora se to desit sutra ili za mjesec dana, al moguce je, Rovinj i okolica su jaki turistički. Quote TEK otvoreno! - http://ships.forumj.biz/index.htm http://commons.wikimedia.org/wiki/User:Orlovic/Railway <- moje slike Link to comment Share on other sites More sharing options...
ines Posted October 20, 2007 Share Posted October 20, 2007 vjerujem! sve je ocuvano, mos mislit koji problem je posjec granje i drvece. pravi problem je postavljanje pruge i popratnih objekata i isplativost toga! ocekujem slike! Quote mrzim: kad mi netko nesto zabranjuje (mos mislit) Link to comment Share on other sites More sharing options...
jelsa Posted October 20, 2007 Share Posted October 20, 2007 Procitah nedavno u novinama da je najveci problem oko vlasnistva zemlje na kojoj je ta bivsa pruga izgradjena. Izgleda da ima mnogo bivsih vlasnika koji polazu pravo na to, a ma i vise stranki koji polazu pravo na istu lokaciju/plac Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted October 20, 2007 Share Posted October 20, 2007 Glasao za "ne". U skoroj budućnosti od rovinjske pruge sigurno neće biti ništa, a kako je krenulo, u daljnjoj budućnosti se može dogoditi da se rovinjska pruga ne bi imala više na šta spojiti u Kanfanaru ... Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiki273 Posted October 20, 2007 Author Share Posted October 20, 2007 Slažem se da bi jako lijepo bilo kad bi se opet moglo vlakom do Rovinja. Koliko smo čuli od naših sugovornika objekti uz prugu su još uvjek u vlasništvu HŽ-a dok je kolodvor u Rovinju u vlasništvu grada,a već je i bilo o tome riječi na forumu kada bi u slučaju da se pruga vrati novi kolodvor se izgradio negdje poslije onog našeg mostića,dakle tamo gdje je sada ciglana ili nešto slično.Znači dosta daleko od grada.Trebalo bi napraviti kompletne nove nasipe,izmjeniti sve pragove i šine,nadvožnjak preko ipsilona,a pitanje je i u kakvom su stanju mostići kojih ima nekoliko na trasi.Treba kompletno nove ŽCP-e a o signalima i ostaloj infrastrukturi da i ne govorim.Naravno;koliko bi se novih moralo napraviti Šalu na stranu,ali jaaaaako,jaaaaako teško Možda jednog dana,nikad se ne zna.................. Quote Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted October 20, 2007 Share Posted October 20, 2007 Evo napokon i slika... Počnimo od ž.st. Kanfanar. Krenuli smo iz Rijeke u 07:00 ujutro pa smo u Kanfanar stigli rano. Bilo je rano jutro, nebo vedro i puhala je mrzla bura (doduše ne kao na Jurinom mostu, ali ipak do kosti). Mene su kolege zapravo 'navukli' na priču da idemo slikati ćenife! Potražimo, dakle, rečeni objekat... Bože, al' sam se prepao! Duh? Onda sam shvatijo da se dobri duh našeg kolege nalazi s nama... Ono je bilo za curice, da vidimo odjel za dečke Nešto je skromniji po opremi, ali funkcionira (provjereno) Nekima ne treba ćenifa – i peron je dostatan Pogled niz kolosijeke u smjeru Pule... ... i prema Lupoglavu Skretnica Tračnice su solidne, a pragovi u dobrom stanju Nešto otpada? Signalna kućica i bik Nije šef stanice, ali je najbliže tome... Ima čovjek i svoju ćenifu Jedna od staničnih zgrada Šved na stanici Ide prema Puli (rekli su nam da se ovdje križaju, ali očito ne subotom) Iza kolodvora je opet pružni prijelaz prema novom pogonu TDR-a Nova zgrada TDR-a Odmah iza stanice, našli smo zapušteni kolosijek nekadašnje pruge za Rovinj Ne znam što je ovo, slabo se vidi. Je li možda datum kad je posljednji put prošao kemijski vlak?!? GRAZ 1902 Pala je i prva žrtva – Kikijev palac! Drača, ostruga, glog i hrastići – to nas je pratilo cijelim putem Ima još... Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted October 20, 2007 Share Posted October 20, 2007 Prugom Kanfanar – Rovinj II. dio – Okreti, Pilkovići, Brajkovići i Sošići U selu Okreti našli smo stup na kojem je nekad stajao Andrijin križ Kico slika trasu pruge u smjeru Kanfanara (a ja u smjeru Rovinja!) Ovdje je pruga prelazila cest(ic)u Trasa pruge u smjeru Kanfanara (pogodite u kom smjeru gledaju Kiki i Kico?) Ovo nije zaštićeni pružni prelaz nego salata zaštićena od domaćeg blaga Tražili smo gdje pruga prelazi cestu, ali nismo našli. No, zato smo našli stražarsku kućicu... Nosi oznaku 5 (kilometara od Kanfanara?) i jedina je od nekadašnjih željezničkih zgrada koje smo našli, a koja nije unakažena nekom prigradnjom i/ili pregradnjom. Još malo trnja (Per aspera ad astra) Mislijo sam da sam se zapleo u nekakvu kupinu, a kad tamo radilo se starim signalnim žicama (interesantno – nigdje nismo našli ostatke stupića s kotačićima) Kiki se lukavo dosjetijo pratiti telefonske stupove pa smo tako našli ove ostatke pruge kraj turističkog objekta Dva baladura. Jako je oštećena jer su u tijeku veliki radovi (vodovod?) Interesantan prirodni fenomen – golema vrtača Dva baladura (nije promidžba nego orijentir onima koji će možda htjeti krenuti našim stopama) Kiki je bijo strašno razočaran – htijo nam je pokazati jedini preostali Andrijin križ, ali ga je netko otuđijo. Stoga je morao sve sam... Opet križanje s prugom Brajkovići na cesti prema Limskom kanalu. Tu je stari željeznički most GRAZ 1894? Evo nas na mostu Paralelno s mostom opet vise signalne žice Cesta prema Limskom kanalu Cesta prema Brajkovićima Detalji s mosta GRAZ 1909 Opet onakva čudna oznaka Ostaci pruge kod mosta Veli Kiki: Ovo je prema Kanfanaru... ... a ovo prema Rovinju! (On je to tako na svakom komadu pruge kojeg smo našli!) Ima još... Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted October 20, 2007 Share Posted October 20, 2007 Prugom Kanfanar – Rovinj III. dio – Rovinjsko selo U Rovinjskom selu smo odlučili naći zgradu nekadašnjeg stajališta. Otišli smo desno pa lijevo pa desno... Našli smo prijelaz preko ceste, ali zgrade jok! GRAZ 1909 Sve je strunulo, a netko je i povadijo klinove Našao sam podložnu pločicu koja je potpuno stanjena od korozije i trošenja Onda smo se vratili pa smo išli desno pa lijevo pa desno... I opet našli prugu Kicin Clio je glasno izjavijo: Zovite me Lada njiva! Ovaj prijelaz je imao drvene daske za izravnanje razine prelaza Onda smo se vratili, našli domoroca koji je na vespi išao u kampanju i vozijo rankun s drškom od 2 metra pa nas je uputijo do stajališta. Ovo je jedini preostali komad tračnice Ovdje je pisalo 11 Još par slika iz Rovinjskog sela (stajalište) Ima još... Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted October 20, 2007 Share Posted October 20, 2007 Prugom Kanfanar – Rovinj IV. dio – Ulaz u Rovinj Napokon: Moreeeee! Najprije nas je Kiki skrenuo na cestu prema Valalti gdje je još jedan most. Prekrasan je (bar meni) Onda smo krenuli prema Rovinju tj. nekadašnjoj stanici Stražarnica kraj nekadašnjeg pružnog prijelaza Jedini ostatak tračnice (ostalo je pod asfaltom) Ploču s brojem su uredno prežbukali i još nasadili lampu pa se broj ne vidi. Šteta, a baš sam se veselijo da ću saznati kilometražu – sad moram tražiti stari vozni red... Ovuda je išla pruga... Rovinj na horizontu (nebosklonu?) Zbog nepovoljnog sunca, morao sam trasu slikati natraške! Već smo bliže... Napokon opet artefakt koji ukazuje na željeznicu Sad nas je osim flore počela napadati i fauna Jedna od pomoćnih zgrada Ovo su ostaci pragova – posljednji tragovi pruge koje smo našli prije stanice Ima još... Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted October 20, 2007 Share Posted October 20, 2007 Prugom Kanfanar – Rovinj V. dio – Ž.st. Rovinj Ovo je, pretpostavljam, bila remiza Još jedna pomoćna zgrada Najprije sam mislijo da je ovo ćenifa... ... ali nekako više liči na štalu? Svrha, bo? Evo jeeeee! Peron s nadstrešnicom. U doba pok. Carevine bile su stanične zgrade točno kategorizirane po veličini i vrsti opreme (ured šefa stanice, stan šefa stanice, nadstrešnica, čekaonice...) Sad je tu restoran Volley Ferata. Bar dijo naziva podsjeća na nekadašnju funkciju – ono prvo se odnosi na igralište odbojke na pijesku koje se nalazi odmah iza gazeba. Zgrada stanice u punoj ljepoti Rekli su nam da je na mjestu ove hale u kojoj je hladnjača nekoć bila okretaljka. Umorni smo, ali zadovoljni Kico je upravo saznao da mora doma... Hehe, tako je to s malom djecom! Još par detalja sa stanice Dobra svjetiljka, šteta što ne radi! Kiki i Kico su emocijonalno dihotomni – vole i autobuse pa smo otišli u centar Rovinja do BUS kolodvora vidjeti što tamo ima (ustvari smo krivo skrenuli!). Za nagradu smo dobili prizor starog engleskog autobusa na kat upotrebljenog u predizbornoj promidžbi! A ča je nebog kriv?! Napuštamo Rovinj I evo nas doma... Toliko od mene. Kad Kico sredi bebca, i on će nesto postati Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
STIB Posted October 20, 2007 Share Posted October 20, 2007 Sad kad vidim slike, onda shvaćam da moj raniji "da" nije bio samo pusta želja. Očito je da bi u eventualnu obnovu pruge trebalo puno uložiti, pa i "vratiti u prvobitno stanje" tamo gdje je nešto dograđivano, ali (ako sam dobro shvatio) dobar dio trase je ipak očuvan. Kad bi se jako htjelo i kad bi se našla računica, sam posao obnove ne bi bio tako težak. Quote _______________________ Pozdrav iz Zagreba Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted October 20, 2007 Share Posted October 20, 2007 Odličan putopis i bogat ulov. Srećom, nakon ukidanja prometa ovdje ništa nisu niti rušili niti odnosili, pa je tračnica i ostale inftrastrukture ostalo posvuda. Veliki je gušt gledati sve ove fotke, a mogu si misliti koliki je tek bio gušt sve to doživjeti. Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiki273 Posted October 20, 2007 Author Share Posted October 20, 2007 Što se tiče prvobitne namjere,u pravu si! Ali da te nismo pozvali da sudjeluješ u pronalaženju popratnih objekata,t.j. možda nebiš bio išao A što se tiče mojeg pokazivanja Kafanar i Rovinj,samo sam htio provjeriti dali ćete slike staviti u pravom "položaju" Quote Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kico101 Posted October 20, 2007 Share Posted October 20, 2007 S obzirom da je kolega Pfaff sve ovo ca smo danas prosli tako izvrsno analiticki prikazao, tesko je dodati kadar koji on nije snimio. Bravo, Pfaff. Uglavnom, prosli smo citavu trasu od Kanfanara do Rovinja i ( na moju zalost ) ustanovili da od pruge ( ukinute, prema mjestanima, davne 1964. ) nije preostalo mnogo. Nema ostataka signalizacije, stupica, padokaza i dr. Sama trasa je toliko zarasla i neprohodna da smo se poprilicno navozali da bi je uopce pronasli, a i to kada smo vec nagazili na prugu. No, da ne duljim, prva postaja-kolodvor Kanfanar i jutarnja kavica ( 8,00 ). Imamo informaciju da je krizanje sveda u 8,33, pa smo u pripremi da izletimo iz kolodvorskog kafica. Sam kolodvor ima 5 kolosijeka i danas je bio poprilicno pust. Pogled prema Pazinu: Prema Puli: Objekat drustvene namjene ( F=ma ): Kolega Pfaff ga je detaljno obradio, pa ja necu u detalje. Samo zenski segmenat-Meine damen: Nadmorska visina kolodvora-270 m, sto je otprilike visina kolodvora Skrljevo ( 262 mnm ), spust prema rovinju 270 m na cca 20 km pruge: Nije nam jedino bilo jasno ca dela Rometnik lakova: Kolodvorska zgrada: Izlaz prema jugu: Ovdje pocinje industrijski kolosijek prema TDR-u ( zahvaljujem kolegi Kikiju273 na dopuni ): Zencki celk: Padokaz na juznom izlazu sa kolodvora: Jos jedna impresija iz Kanfanara: Obnovljene rampe na prijelazu ceste prema TDR-u: Detalj: Suvremeni digitalni semafor pokazuje da je prolaz zabranjen: Izlazna skretnica: Padokaz na izlazu u smjeru Pule ( desno je zapusteni odvojak za Rovinj ): Mozda netko zna ca znaci ova oznaka, jer ja nemam blage veze: Upravo u trenutku dok sam fotkao zadnju sliku, zvrrrnd-nesto nam se priblizava, a to pokazuje i nas digitalni semafor: Svedska posla-8,33-nije bilo krizanja, vec samo ovaj sved prema Puli: Kao i obicno bivamo pozdravljeni sirenom ( sve su to nasi ljudi ): napustamo kolodvor Kanfanar uz sjenovni potpis autora: Nemojte misliti da nema jos. Nastavak, nakon reklama. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
narcis Posted October 20, 2007 Share Posted October 20, 2007 Svaka čast dečki na ovom safariju kroz šipražje nekadašnje pruge Kanfanar-Rovinj, mora da vam je bilo neopisivo uzbudljivo vratiti se nekih 40-ak godina unazad. Volio bih i ja da vam se pridružim na ovakvim ekspedicijama prvom prilikom. Glasovao sam "DA" jer je već u nekoliko navrata dotaknuta ta tema u Županiji Istarskoj, trasa postoji, trebalo bi zamijeniti pragove, radi se o nekih 20-ak km što i nije neka velika stavka, a ekonomska isplativost otom potom, pa koja naša pruga je 100% isplativa, tj. da donosi vrlo veliki profit???? Za održavanje prometa dovoljno bi bilo da postojeće garniture Šveđana malo skrenu iz Kanfanara prema Rovinju, a Rovinj da funkcionira kao stajalište, ne mora da ima 24 službu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
narcis Posted October 20, 2007 Share Posted October 20, 2007 Ovaj Šved što ste ga sreli u 8,33 vozi radnim danom i subotom na liniji Buzet-Pula kao vlak 4705 križanje nema u Kanfanaru nego u Pazinu u 7,58-8,04 sa vlakom 4702 koji polazi iz Pule u 6,55 za Lupoglav 8,30, ne vozi subotom, nedjeljom i blagdanom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kico101 Posted October 20, 2007 Share Posted October 20, 2007 Zahvaljujem kolegi Narcisu na pojasnjenju. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted October 20, 2007 Share Posted October 20, 2007 Ovaj Šved što ste ga sreli u 8,33 vozi radnim danom i subotom na liniji Buzet-Pula kao vlak 4705 križanje nema u Kanfanaru nego u Pazinu u 7,58-8,04 sa vlakom 4702 koji polazi iz Pule u 6,55 za Lupoglav 8,30, ne vozi subotom, nedjeljom i blagdanom. Odlično, hvala! Pridružijo si se Forumu u pravi čas Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomcro Posted October 20, 2007 Share Posted October 20, 2007 Nadam se samo da vam nije bilo jako hladno! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kico101 Posted October 20, 2007 Share Posted October 20, 2007 Nakon zive pruge u Kanfanaru, krecemo u "ozivljavanje" trase Kanfanar-Rovinj. pocetak nije obecavajuci-kolosijek doduse postoji, ali priroda je jaca: Lokacija "kod crvenih bobica"-pogled prema kolodvoru Kanfanar: Pruga Kanfanar-Rovinj je davno "popusila", danas pusimo uz malu pomoc TDR-a ( pogled prema pogonu u Kanfanaru ): Priroda:kolosijek 2:0: nazire se mostic: sad je vec jasno: Uz jos jedan pogled na trasu, napustamo Kanfanar: Krecemo dalje cestom prema Rovinju, a navigator Kiki273 pregledom prirucne karte signalizira da sa lijeve strane ceste ima nesto zanimljivo. Polukruzno se okrecemo i odlazimo u Okrete. Kikijev njuh nikad ne vara-cestovni prijelaz: Reporter na zadatku. Tko bi to mogao biti? pogled prema Rovinju: Sina izgubljena u vremenu: Okrecemo se u Okretima i vozimo put brajkovica. Ali usput trazimo bivsi prijelaz pruge preko ceste Kanfanar-Rovinj. Mjesto na kojem je bio prijelaz je rekonstruirano i nasipano, pa je potraga uzaludna. Ipak Kiki273 i Pfaff pronalaze kucicu broj 5 sto je vec ranije fotodokumentirano. Slijedece skretanje-selo Pilkovici u kojemu nakon duze potrage nailazimo na ovo: Pruga sirokog kolosijeka kojeg se ne bi posramila ni Rusija: Naravno, omiljena zabava u Hrvatskoj je baustela i slicna kopanja uzduz i poprijeko, pa su bageri malo pomeli tracnicu. U pravcu Rovinja: nakon napornog skljocanja, junacka ekipa vraca se prema ladi njivi: kojom krecemo dalje prema cestovno prijelazu u Brajkovicima ( to je onaj gdje Kiki zamjenjuje andrijin kriz ): Ovo je jedan od najocuvanijih objekata na trasi-pogled prema Brajkovicima: Kako izgleda na mostu, vec je lijepo slikovno opisao kolega Pfaff, pa cu ja samo ukratko: U pravcu kanfanara: Cesta u pravcu Brajkovica ( benzinska pumpa ): napustamo Brajkovice i gremo u Rovinjsko selo u kojem smo upoznali sve prilaze kucama i sve bijele cestice u krugu kilometra, ali o tome u slijedecem nastavku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jelsa Posted October 20, 2007 Share Posted October 20, 2007 Zna li neko odakle se pocinju racunati kilometri jer vidjeh na jednoj fotografiji na ovoj stranici da na stubicu pise 91,6 ??? Hvala Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.