Jump to content

Od Dobrovca do Maslenjače


seabral

Recommended Posts

Evo pregršt pitanja koja me zanimanju:

 

*Na ovoj slici http://i170.photobucket.com/albums/u276/portosmedex1/Slavonija/1-Dobrovac1.jpg ta zgrada jeli stradala za Domovinskog rata?

 

*Taj vagon na slici http://i170.photobucket.com/albums/u276/portosmedex1/Slavonija/8-LipikABl2.jpg ,može li se zaviriti u njega? Možda imate njegovu oznaku?

 

*Gledajući ovu sliku http://i170.photobucket.com/albums/u276/portosmedex1/Slavonija/11-Pakracgrad.jpg imam dojam da je tu bilo još kolosijeka, u odnosu na zgradu?

 

*Tko se na ovoj zavukao unutra http://i170.photobucket.com/albums/u276/portosmedex1/Slavonija/14-Pakrac513.jpg ?

 

*Tko je na ovaj deda na slikama http://img128.imageshack.us/img128/1536/j0901070jz6.jpg , http://i174.photobucket.com/albums/w120/seabral/ekspedicija%20sirac/P9010029.jpg ?

 

*Da li je ovaj signal http://i170.photobucket.com/albums/u276/portosmedex1/Slavonija/28-Sira1.jpg u funkciji?

 

*Ima li tko od vas bolju sliku, malo više sa boka, ovog vagona http://i170.photobucket.com/albums/u276/portosmedex1/Slavonija/42-Bastaji4.jpg ?

kpjstar.gif.19648035a936debebea313dbc37b8ab7.gif

Link to comment
Share on other sites

Evo pregršt pitanja koja me zanimanju:

*Na ovoj slici http://i170.photobucket.com/albums/u276/portosmedex1/Slavonija/1-Dobrovac1.jpg ta zgrada jeli stradala za Domovinskog rata?

 

Obzirom na to da je čitav tamošnji kraj jako nastradao za vrijeme Domovinskog rata, vjerujem da je i ova zgrada imala istu sudbinu. U svakom slučaju, propao joj je krov i jako je zapuštena.

 

*Taj vagon na slici http://i170.photobucket.com/albums/u276/portosmedex1/Slavonija/8-LipikABl2.jpg ,može li se zaviriti u njega? Možda imate njegovu oznaku?

 

Vagon je zaključan a unutra se ponekad nalaze alati ekipe ZOP-a. O tome piše malo u tekstu putopisa. Nemam baš oznaku vagona koju tražiš, ali imam jednu drugu, automobilsku :wink:

 

P9010008.jpg

 

*Gledajući ovu sliku http://i170.photobucket.com/albums/u276/portosmedex1/Slavonija/11-Pakracgrad.jpg imam dojam da je tu bilo još kolosijeka, u odnosu na zgradu?

 

Možda ih je nekad i bilo ... u literaturi piše da su u Pakracu završavale dvije pruge iz suprotnih smjerova (iz Barcsa i iz Banove Jaruge) koje dosta dugo vremena nisu bile spojene.

 

 

To sam ja :wink:

 

 

Umirovljeni strojovođa ... oduševljen i presretan da se netko zanima za parnjače. U tekstu putopisa piše još nešto njemu.

 

 

Dok smo bili tamo nije se micao, na Portosovu sreću dok je bio gore na signalu :mrgreen:

Ali vjerujem da je je aktivan ...

 

*Ima li tko od vas bolju sliku, malo više sa boka, ovog vagona http://i170.photobucket.com/albums/u276/portosmedex1/Slavonija/42-Bastaji4.jpg ?

 

Ja nemam ... ali možda STIB ili Portos pronađu nešto kod sebe.

Link to comment
Share on other sites

*Taj vagon na slici http://i170.photobucket.com/albums/u276/portosmedex1/Slavonija/8-LipikABl2.jpg ,može li se zaviriti u njega? Možda imate njegovu oznaku?

 

*Ima li tko od vas bolju sliku, malo više sa boka, ovog vagona http://i170.photobucket.com/albums/u276/portosmedex1/Slavonija/42-Bastaji4.jpg ?

Ja nemam ... ali možda STIB ili Portos pronađu nešto kod sebe.

Vagon u Lipiku:

Evo još jednom detalj s brojem (ne vide se doduše srednje znamenke i slova, ali u svakom slučaju je AB vagon s različitim razmacima prozora)

j0901043he9.jpg

 

Vagon u Maslenjači:

Nemam bolju sliku... :(

_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Link to comment
Share on other sites

Nažalost niti ja nemam boljih fotki niti jednog vagona. Nadam se da će naši putopisi dati motivaciju i drugim forumašima da odrade pokoji putopis sami ili uz nas :wink:

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Gledajući ovu sliku...imam dojam da je tu bilo još kolosijeka, u odnosu na zgradu?

Možda ih je nekad i bilo ... u literaturi piše da su u Pakracu završavale dvije pruge iz suprotnih smjerova (iz Barcsa i iz Banove Jaruge) koje dosta dugo vremena nisu bile spojene.

 

Teško da je bilo još kolosjeka.

Trebalo bi negdje provjeriti, ali ne vjerujem da su na razmaku od samo 1 km bila dva kolodvora, naročito s obzirom na kapacitet kolodvora Pakrac.

Ako je pruga iz Banove Jaruge zaista neko vrijeme završavala u Pakrac-Gradu (u što u najmanju ruku sumnjam), tu bi trebala biti bar vodocrpka za lokomotive, ako već ne i ložiona, okretaljka itd.

Kada se već povuklo 29 km pruge iz Banove Jaruge, valjda se produžilo i tih 1 km do kolodvora i ložione Pakrac.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Trebalo bi negdje provjeriti, ali ne vjerujem da su na razmaku od samo 1 km bila dva kolodvora, naročito s obzirom na kapacitet kolodvora Pakrac.

Upravo o tome sam pisao u svom postu. U knjizi Gordana Vukića "E-povijest pakračko-lipičkog područja", o kojoj smo pričali prije ekspedicije, nalazi se sljedeći tekst (knjiga je skinuta s www.sirac.hr i objavljena je u zaštićenom pdf-u koji se ne može kopirati, stoga je ovdje samo printscreen).

 

pakracnx9.jpg

Link to comment
Share on other sites

Sad sam primjetio na ovoj slici http://i174.photobucket.com/albums/w120/seabral/ekspedicija%20sirac/P9010008.jpg da sa druge strane ima nadstrešnica!!! Čemu to služi?

Nadstrešnica se nalazi iznad ulaza u vagon, a vjerojatno su ju postavili radnici da ne kisnu dok ulaze u vagon radi svojih alata. Inače, ne vidim nikakvu drugu primjenu ove nadstrešnice.

Link to comment
Share on other sites

nadstrešnica!!! Čemu to služi?

Na ovoj slici se vidi malo bolje.

j0901047cx9.jpg

Tu je bila dodana još jedna stepenica, a nadstrešnica je jednostavno stavljena iznad ulaznih vrata - vagon je služio za stanovanje pružnih radnika.

_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Link to comment
Share on other sites

To ustvari nije vagon izložen uz staničnu zgradu? Nego nešto ... :loko

 

Kako misliš izložen? Napisano je čemu vagon služi.

A nalazi se iza zgrade i podalje od kolosijeka. Na sadašnju poziciju postavljen je uz pomoć željezničke dizalice.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Čovjek je očito bio oduševljen jer se netko zanima za željezničke antikvitete, pa smo od njega čuli pregršt informacija o tehničkim osobinama stare parnjače, o načinu upravljanja, o funkciji pojedinih dijelova i sklopova...

 

j0901062nh8.jpg

 

Bivši pripadnik čađave garde objasnio nam je, između ostalog, čemu je služio ovaj ispust na sredini i ispod lokomotive (liči na ulovljenog soma koji zijeva da uhvati kisik). Kroz taj otvor izbacivao se talog iz kotla i to ne samo na kolodvoru, iznad grabe, već i tijekom vožnje.

Stoga u ono vrijeme prugom nije trebao ići kemijski vlak. Gdje parnjača ispusti svoje, tu trava ne raste. :mrgreen:

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Sad me Pfaff svojim putopisom po Istri asocirao da sam zaboravio objaviti dvije "važne" fotke za kolegu moderatora. Prva je iz Dobrovca, a druga iz Maslenjače. :mrgreen:

 

P9010005.jpg

 

P9010159.jpg

Link to comment
Share on other sites

Pa je.ali vas šekreti :mrgreen: !!! Šta sam ja Bogu skrivio da ste se sad ufatili mene i tih je.enih šekreta :mrgreen: !

Eh, vjerujem da si ovo znao prije svog putovanja u Zagreb, ne bi fotkao i komentirao baš sve u onom vlaku ... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Nedavno smo se zaputili u Daruvar, pa sam morao suputnike natjerati da malo obiđemo ukinutu prugu. Na početku, tamo gdje je pruga još u funkciji, stajališta i sama pruga s početka putopisa (str.1) su mi djelovale kao da je tamo i Bog rekao "doviđenja" (nikad ne bih rekao da to funkcionira). Najviše me kopkao Sirač.

Wikipedija kaže: "Sjedište Općine je naselje Sirač, smješteno na prostoru gdje rijeka Bijela i Pakra izlaze iz planinskih masiva Papuka i Ravne Gore i gdje se potok Željnjak ulijeva u rijeku Bijelu. Taj prostor je od davnina vrlo povoljan za nastanak, razvoj i život naselja jer je dolina rijeke Bijele pogodna za izgradnju prometnica daleko u planinsku unutrašnjost bogatu vodom, šumom i kamenom."

O zatvaranju pruge sa službenog weba Sirača:

http://www.sirac.hr/stranice/vijesti/2010/zatvorena-pruga.html

 

 

Ulazak u kolodvor gdje sve staje (za nas željezničke fanove) :mrgreen:

s4039629.jpg

 

Ovo čudo preuzima putnike za dalje, nije mi bilo interesantno pa sam okinuo samo jednu u prolazu jer smo se jako žurili dalje:

s4039633.jpg

 

Onda smo krenuli industrijskim kolosijekom prema kamenolomu Sirač. Ide paralelno uz cestu kojih par km. Ovdje je bilo nekakvo stajalište za utovar, koje je pretvoreno u fukodrom:

s4039657.jpg

 

s4039661.jpg

 

s4039668.jpg

 

U tvornici završava i ova pruga:

s4039672.jpg

 

Ovdje je kraj svega:

s4039674.jpg

 

s4039675.jpg

 

Onda smo malo zalutali, pa preko nekog bijelog puta našli kraticu za Daruvar, usput sam slikao ovo stajalište. Najprije nisam bio siguran da je to uopće stajalište jer nigdje nema pristupa sa ceste do njega, pa sam hodajući prugom, u nevjerici shvatio da je ovo i službeno obilježeno, pa sam okinuo još jednu, i zbrisali za Daruvar.

 

s4039682.jpg

 

s4039684.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...