Portos Posted May 21, 2011 Author Share Posted May 21, 2011 U subotu 31.ožujka 2007. BANSKI GRABOVAC Veliki kolodvor, u njemu nađeno puno željezničke dokumentacije. Jako zarastao u šikaru. Izlaz prema Vlaoviću, Maji, GLINI Zgrada sa željezničarskim stanovima Unutrašnjost jednog stana 14. svibnja 2011. Kolodvor BANSKI GRABOVAC Prema Petrinji, Capragu Prema Glini Ostaci dokumentacije Grupa mještana na kolodvoru je sjekla drveće izraslo između kolosijeka. Korisno njima, HŽ boli briga... Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted May 21, 2011 Author Share Posted May 21, 2011 Bio sam i na dionici Banski Grabovac - Vlahović Prema Vlahoviću, Glini Tucanik je u dobrom stanju Dio trase Medomobil čeka... Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted May 21, 2011 Author Share Posted May 21, 2011 Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
OGY Posted August 14, 2011 Share Posted August 14, 2011 Vračajući se iz Termi Topusko,uhvatio sam sljedeće: Kolodvor u Topuskom je srušen,tračnice su povađene... Kolodvor Gvozd,nekada najveći na pruzi također više ne postoji,ostala je samo utovarna rampa do bivšeg 4.kolosijeka. Na mjestu bivše zgrade danas je trava. Pogled prema Glini,i mjesto bivše zgrade i kolosijeka.U pozadini se vidi drvna industrija koja je imala ind.kolosijek. Ostali su neki pragovi,tračnica i skretnica više nema.Osim zgrade srušena je sva ostala infrastruktura uključujući robno skladište,vagu,pomoćne zgrade do kolodvora čak i zid vrta do kolodvorske zgrade. Bivši kolodvor Vojnić,ista stvar,ruševine su srušene,vaga je srušena. Bivše stajalište Utinja Vrelo,cesta koja spaja Vojišnicu i Skakavac praktički je sva asfaltirana,ostao je komadić od cca.2 km makadama. Kolodvor Utinja,zgrada još stoji ali su pragovi,tračnice i skretnice izvađeni,za razliku od 2007. Pruga između Utinje i Sjenička,također je nema,ali je zato asfaltirana cesta. Bivše stajalište Udbina-Sjeničak,onako u prolazu. Mjesto bivšeg kolodvora Skakavac. Most kod Brođana jedini se nije promjenio od rata. Za kraj stajalište Rečica,isto u prolazu.Poslije ovoga bacio sam se put stare karlovačke za Zagreb. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted August 14, 2011 Share Posted August 14, 2011 Nisam se zapravo ni nadao da će ove zgrade vječno trajati, a niti da će ikada više vlakovi voziti ovuda. Ali ipak mi se stisne grlo kad vidim i čujem ovakve vijesti ... sad znamo da je sve vezano za ovu prugu definitivno postala prošlost. Hvala ti da si ovo javio i fotkao ! Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiki273 Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 Prošavši cijelom trasom od Karlovca do Sisak - Capraga možemo samo zaključiti da je svakim danom sve manje ostataka infrastrukture. Krenuli smo od ŽCP-a Orlovac, nekih 250m prije pruga je skretala prema Sisku. Do st. Orlovac pruga prolazi ispod autoceste, te prelazi preko D-36, slijedi st. Rečica blizu kojeg je nekadašnji ŽCP Vraćamo se u Karlovac pa preko mosta na drugu stranu Kupe do želj. mosta koji je srušen '91. ŽCP između mosta i Skakavca Prema Sisku Kolodvor Skakavac i vojni kolosjek LLeonov stup Usporedbe radi portosova slika iz '07 na kojoj se vide kolosjeci Quote Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiki273 Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 Slijede Udbina - Sjeničnjak pa Utinja; tračnica nema..... Stajalište Utinja Vrelo Vojnić - Војнић Ulazni signal Treba počistiti teren kako bi se stiglo do njega Zatvoreno Nakon 15-tak god. otvoren! Pa opet zatvoren Otvoren Vjerojatno zatvoren na duže vrijeme..... Quote Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiki273 Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 Slijede Slavsko polje i Ceravska strana (tu su me napale ose a neki su imali drugih dogodovština) pa Gvozd, Blatuša i Topusko Topusko Slijede Gređani pa Glina (teretnih vagona više nema) Roviška Maja pa Vlaović Quote Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiki273 Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 Banski Grabovac s civilne strane Ćenifa Sad mi je žao da nisam slikao sa službene strane, ali kolege jesu. Jedan lijepi stari znakić Bačuga - Kraljevčani - Hrastovica Petrinja; kolodvor obnovljen nakon Oluje, zadnji vlak je ovdje bio prije nekih 5 godina. Mošćenica (nije bilo koza) Sisak Caprag Hvala EuroTruckeru na cugi i objašnjenju nekih nepoznanica. Quote Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 Svaka čast ekipi. Ceravska strana Crevarska strana. Ode i ta pruga, što bi rekli susjedi, na Ahiret. Requiescat in pace. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
LLeon Posted August 29, 2011 Share Posted August 29, 2011 Mala, ali hrabra ekipa riječana krenula je u obilazak ostatka ostataka nekadašnje pruge Karlovac- Sisak. Ovakvi obilasci postaju svojevrstan bienalle. Počelo je 2007 kada je zagrebačko- zagorsko- slovenska ekipa prošla ovom dionicom od Siska prema Karlovcu. Zatim je riječka ekipa krajem srpnja 2009 pod Gaspinim vodstvom prošla ovu dionicu smjerom Karlovac- Sisak. Nažalost, obišli smo je prilično površno, posebice dionicu Glina-Sisak, jer smo to jutro bili u obilasku započete, a nikad dovršene pruge Črnomelj- Vrbovsko, pa je umor i nedostatak dnevnog svjetla učinio svoje. Taj dan smo prevalili respektabilnih 800 km. Točno 2 godine, 1 mjesec i 1 dan nakon tog ekšna , opet riječani u akciji. Kiki273- idejni začetnik, Jean- pilot, LLeon- čitač karata i navigator Nakon što smo se okupili, hvatamo se A6, zatim A1 i za nepunih sat vremena smo u Karlovcu. Prva stanica je obližnji trgovački centar napuniti zalihe hrane i vode. Neopterećeni smo vremenom, i voznim redovima, tako da nema straha da će netko nepredviđeno završit, recimo- u Bubnjarcima. Još samo ispijanje jutarnje kave i pokret. Karlovački kolodvor smo zaobišli, toliko puta smo već bili tamo. Zapravo, možda smo i trebali, jer pruga za Sisak se upravo tamo odvaja, zatim ovom ravnicom ide paralelno sa ovom za Zagreb, pa su ovdje izgledale kao dvokolosječna. Slikano u smjeru Karlovca. Sisačka pruga je išla sa lijeve strane… …i zatim se nekih 250 metara prije ovog ŽCP-a odvajala. ŽCP Orlovac Pronašli smo i ostatke. Nekoliko drvenih pragova. Nastavljamo do stajališta Orlovac. Prema karti trebalo je biti ovdje, ali ovo mi baš i ne liči na nekadašnju stajališnu zgradu. Nema ni tračnica, ničega, osim što se u terenu djelomično nazire nasip kuda je pruga prolazila. Stajalište Rečica. Nisam siguran je li ovo u prvom planu objekt željezničke namjene. Najprije smo pomislili da je , ali iznutra nema tragova vodovodnih niti kanalizacijskih cijevi. Čini mi se da su tu nekad bila barem 2 kolosjeka, jer je prostor dosta širok, a i ovo je skladišni objekt sa visokim peronom za ukrcaj robe (koji se ne vidi od grmlja). U neposrednoj blizini nailazimo na ŽCP. Kiki nešto odmjerava širinu kolosijeka. Ma nema tu 1435 mm. Sad se skupile 3 pametne glave na kup i mozgaju. Nismo mogli shvatit na koji način se širina kolosijeka smanjila. Bedaci, rješenje je tako jednostavno. Skidam ja svoj okolotrbušni pantalodržac. Sa njime ćemo izmjerit širinu, pa usporedit kad dođemo do nekog normalnog kolosijeka. Jedno je sigurno: ovo nije 1435 mm. Moj struk je nekih 850 mm, + malo viška na pantalodršcu, bit će oko 1100- 1150 mm. Vraćamo se natrag u Karlovac, jer moramo prijeći na desnu stranu Kupe, a najbliži most je tek u Pisarovini. Usput zamjećujemo jedan veliki šareni šator. Danas kroz Karlovac počinje teći i ona 5. rijeka. Srušeni željeznički most preko Kupe. Srušila ga HV 1991 da četnici ne bi prešli rijeku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LLeon Posted August 29, 2011 Share Posted August 29, 2011 Puš(i)karnica. Vjerojatno iz doba WWII ili ranije. Služila za obranu mosta. Ista takva je na drugoj obali. Lijep komad kukuruza. Je li ga bolje skuhat ili speć? Hmmmm… Jedna zajednička, za uspomenu. ŽCP na putu prema Brođanima. Došlo je i vrijeme za razriješit dilemu. Opet skidanje pantalodršca, mjerenje, drugom rukom drži hlače da ne padnu… ahaaa, to je. Kod Rečice su ostale samo unutarnje šine. Vanjske, vozne, su skinute. Detalj sa trase kod Skakavca. Kolodvor Skakavac. „Andrija“, industrijski kolosijek prema vojnom skladištu, a skroz desno je kolosijek prema Sisku. Robno skladište. Ovdje su na cijeni ne samo željezo kao sekundarna sirovina, nego i tucanik. Nedostaje ga u ogromnim količinama. Dio skladišta je zapaljen i urušen. Koliko me sjećanje služi, to se dogodilo u posljednje 2 godine. Vaga unutar vojnog objekta. Ovako mali radijus još nisam vidio. Djelomično se vidi i neki vagonet. Šteta što je sve ograđeno i ne može se pogledati izbliza. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LLeon Posted August 29, 2011 Share Posted August 29, 2011 (edited) Na putu prema stajalištu Udbina/ Sjeničak došlo je do malog nesporazuma između navigatora i pilota, pa smo završili na dosta lošem i strmom makadamu. Ništa zato, napravili smo 2-3 km više po makadamu umjesto asfaltu i stigli do stajališta. Stajalište Udbina/ Sjeničak Biljetarnica Unutra sam primijetio nešto zanimljivo. Stanična zgrada je zidana od dvostrukih betonskih blokova između kojih je zrak. To bi vjerojatno bila preteča današnjih „sendvič- panela“. Blokovi su lijevani u kalupe u koje se stavlja novinski papir (vjerojatno da se beton ne zalijepi za kalup). Kada se zid razbije (nisam ja, već je bio razijen) na svjetlo dana dolazi novinski papir. U ovom slučaju su to Narodne novine, službeni list NDH iz 1944 godine, što bi značilo da su ove stajališne zgrade, a vidjeli smo puno ovakvih tipiziranih na cijeloj trasi, građene tek nakon WWII. Kolodvor Utinja- sa civilne strane Sa službene strane. Na mjestu kolosijeka je izrasla prašuma kakve se ni Amazona ne bi posramila. Uspio sam se probit kroz prašumu. Tek kasnije sam shvatio da je puno lakše ući u zgradu sa civilne strane. Ma idi bre Žiko- u Čačak. Vestibil. Moram priznat da prvi put čujem za ovu riječ. Srećom, google je moj prijatelj, koji kaže da bi to na francuskom glasilo vestibule, ili prevedeno: predvorje, ili predsoblje. Unutrašnjost zgrade je ogoljena do golih zidova. I nešto stolarije, koja očito, nije na cijeni. Utovarna rampa Edited August 29, 2011 by LLeon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LLeon Posted August 29, 2011 Share Posted August 29, 2011 Vozimo se dalje prašnjavom cestom. Kako smo već polako ogladnili, stajemo uz cestu. To se nije pokazalo baš kao najspretnije rješenje jer svako toliko prođe pokoji traktor (nedaleko odavde sijeku šumu) ili lokalni kauboj u kakvoj staroj neregistriranoj krami i digne vrtlog prašine iza sebe. Dobar tek. Kiki je odlučio srušit tabelu dobrodošlice. Zbog čega ova slika flore? Zbog toga što se ispod ovog zelenja krije trasa pruge. Nismo pronašli nikakve materijalne dokaze, ali prema karti i karakterističnom smjeru pružanja grmlja, znamo da je tu. Stajalište Utinja- Vrelo Pogled prema Karlovcu. Ovaj veliki grm lijevo je stajališni objekt. 50-tak metara od stajališta prelazimo prugu i asfaltiranom cestom preko Malešević sela vozimo se prema kolodvoru Vojnić. E, je šipak asfaltirana. Samo prvih 100 metara. Dalje je prašnjavi makadam. Kolodvor Vojnić Obratite pažnju na neonku koja je preživjela sve ove godine. Ulaz iz smjera Siska Andrija i ulazni signal Vojnićkog kolodvora Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LLeon Posted August 29, 2011 Share Posted August 29, 2011 Slijedeća fotografija je specijalno za Gaspu I ne zaboravi se popeti opet na onaj stup' date=' da možemo uspoređivati panorame raznih godišta[/quote']Sa zadovoljstvom. 26.07.2009. 27.08.2011. Stajalište Crevarska strana. Vrata su zazidana, a na desnoj strani je netko navodno autom od prozora napravio vrata. Zavoj je preasfaltiran. Pametno, jer sa starim klizavim slojem asfalta i tračnicama koje izviruju ispod sigurno je bio crna točka. Odjednom su Kiki i Jean počeli nekontrolirano mlatarat rukama i nogama, uz ispuštanje zvukova kakvi se čuju za vrijeme sezone parenja jelena. Stojim sa druge strane ceste, blijedo ih gledam, koji im je… Njihovo zanimanje za stajališni objekt se nije svidio roju osa koje tu očito obitavaju. Sjedaj u auto i briši dalje. Skrećemo sa D6 na makadam. Oko 2 km dalje je stajalište Slavsko polje. Putem prema Slavskom polju krivo smo skrenuli na križanju koje nije bilo ucrtano na karti. Gaspa, bio si u pravu za tu kartu, ali pošto se radi o makadamskoj cesti koja vodi do zaseoka sa 5 kuća, možemo zanemariti. Manevrirajući na tom nesretnom križanju, osjetili smo kako nam je zadnji lijevi kraj auta nekako čudno propao. Zadnji lijevi kotač u jarku, prednji desni u zraku… Slijedilo je povuci- potegni, sjedni na prednji blatobran, daj dizalicu, guraj… Kako smo izvukli auto, tko se valjao po podu nakon što je auto izašao iz jarka, neka ostane naša mala tajna. Pričat će se privatnim kanalima i prenosit sa koljena na koljeno. Stižemo do tog „ukletog“ stajališta Slavsko polje i ostajemo pomalo razočarani. Tipska zgrada koju smo vidjeli već nekoliko puta, toliko zarasla u grmlje da nema šanse da joj se približimo bez mačeta i dobre kosilice. Od tračnica ni t. Pravac- kolodvor Gvozd Od kolodvora je ostala samo obična livada. Od kolodvorske zgrade (koja je bila tu prije 2 godine) su ostali samo temelji. Ono što nije uništio okupator početkom devedesetih, uništili smo mi sami u godinama koje su uslijedile. I to vrlo uspješno i temeljito. Svjetlosno- zvučni signal odolijeva vremenu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LLeon Posted August 29, 2011 Share Posted August 29, 2011 (edited) Kolodvor Topusko. Ista situacija. Od kolodvorske zgrade ostali samo temelji, ali barem su ostale zgrade ostale na mjestu. Sjećam se ove zgrade prije 2 godine, bila je u puno boljem stanju od one u Gvozdu. Čak je bila zaključana i na vratima natpis da je rezervirana od strane nekog željezničara. Valjda ju je čovjek odnio na neku atraktivniju poziciju. Možda na more, tamo će imat veću cijenu. Nisam bio u Topuskom 2 godine, a sad 2 puta u istom tjednu. Krenulo me nešto. Skladište dijelom obraslo u bršljan, a kućica vage (lijevo) potpuno. Unutrašnjost vage. Prije 2 godine ovdje je još bio mehanizam. Danas ga više nema. Željezo je na cijeni. Povratak na D6. Ovdje je nekad bio ŽCP. Danas više ni traga. Otprilike smo cestom na pola puta između Karlovca i Siska. Željeznicom se kolodvor Topusko nalazi točno na pola puta između ova dva grada. Da bi došli do stajališta Gređani opet moramo skrenuti sa D6. Putokaz pokazuje smjer Hrvatsko selo, ali oštro oko navigatora primjećuje na karti da je to baš to skretanje, na tom zavoju gdje treba skrenuti. Vozimo se oko 1 km makadamom prepunom rupa gdje maksimalna brzina ne može biti iznad 10 km/h, a da to ne ostavi traga na amortizerima poslovično udobnog francuza. Opet ostajemo pomalo razočarani. Stajališni objekt, tipičan, već viđen. Čeprkanjem po grmlju naziru se i tračnice Pogled u smjeru Siska Za Boga i Domovinu Kolodvor Glina. Priznajem da sam očekivao kako će biti srušen isto kao i prethodna dva. Srećom, tu je, pa čak i očišćen od zelenja za razliku od prije 2 godine. Ili je to čišćenje prije rušenja. Čak je i službena strana manje zarasla u korov Edited August 29, 2011 by LLeon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LLeon Posted August 29, 2011 Share Posted August 29, 2011 Bik sa civilne strane. Je li ovdje samo odlože ili je koji kolosijek i ovdje završavao? Detalj nekadašnje ograde Stepenište djeluje trošno i nesigurno. Valjda će izdržat mojih 80+ kg. Ovdje je na cijeni i bakar. Doslovno sve električne instalacije isčupane iz zidova. Pogled sa gornjeg kata prema Sisku Preko puta kolodvora, bufet sa dva „f“ Primjećujemo da nema više ni vodonapojnika, koji je prije 2 godine još stajao ovdje. Na putu prema stajalištu Roviška zamjećujemo uz cestu željeznički most preko neke rječice, pritoke rijeke Gline. Stajalište Roviška. U blizini se nalazi neka pilana koja trupce pretvara u cjepanice i pakira na palete. Skrećemo (opet) sa D6, ali ovog puta je to posljednje skretanje, jer D6 nastavlja prema Dvoru i granici sa BiH, a mi ćemo lokalnim cesticama prema Petrinji. Ubrzo nailazimo na jedan ŽCP Moja generacija Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LLeon Posted August 29, 2011 Share Posted August 29, 2011 Dolazimo (opet makadamom, čudno zar ne) do mjesta za koje vjerujemo da bi trebalo biti stajalište Maja. Ne liči mi baš na stajališnu zgradu. I malo je neobično okrenuto u odnosu na prugu. Stajalište Vlahović Danas služi kao sjenik U grmlju pronalazimo znak „S“ Kolodvor Banski grabovac. Građen po istim nacrtima kao i Utinja. Službeni dio+ 4 stana za željezničko osoblje. Sa službene strane. Ovdje se može doći autom, skriveno je od pogleda sa ceste i prema pronađenim materijalnim dokazima služi kao, da mi prostite, jebodrom. Mislim.. svaka čast.. znam kako je kad biš, a nemaš gdje… (jedino je gore kad biš, a nemaš s kim)… ali ja ne bih mogao ovdje… djeluje mi too much spooky… još po mraku… ne možeš se koncentrirat… ma da je „avion“… I ovaj služi kao sjenik Našli smo dosta razbacane dokumentacije Detalj zapisa iz 1985. Pronašao sam i nešto zapisa iz 1992, što znači da je okupator koristio ovu prugu. Teoretski, mogla je biti korištena između kolodvora Skakavac i Petrinja, što je udaljenost od 74 km, ali bez povezanosti sa ijednom drugom prugom. Ove idu u Rijeku, kao suvenir. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LLeon Posted August 29, 2011 Share Posted August 29, 2011 Par detalja iz stambenog dijela zgrade U Donjoj Bačugi pronalazimo ovaj stari znak. Ipak se na ovoj pruzi parna vuča skoro najduže zadržala. Do stajališta vodi 200 m strmog zemljanog puteljka, koji teško da bi se mogao nazvati cestom, te zaključujemo kako je bolje da auto ostavimo na cesti, a mi ćemo pješice. Uz udoline, penjemo se na brijeg. Stajalište Kraljevičani. Odakle se pruža prekrasan pogled na kordunska brda, a u podnožju je motocross staza. Stajalište Hrastovica. Točnije, ŽCP Hrastovica, a stajalište je „tu negdje“. Već smo punih 10 sati na cesti, obišli smo puno toga, umor polako čini svoje i nismo više bili puni elana kao na početku. Pruga prolazi takoreći kroz dvorišta. Iz ovog kuta se lijepo vidi koliko je propala i koliko je „valovita“. Nailazimo i na ovakve scene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LLeon Posted August 29, 2011 Share Posted August 29, 2011 Prolazimo pored Gavrilovića. Nekada je imao svoj industrijski kolosjek. Dok sam radio ovaj putopis, moja mala tri i pol godišnjakinja je vidjela ovu sliku, uperila prstom u ekran i uzviknula: šunkica!!! Kolodvor Petrinja. Negdje sam pročitao da je obnovljen nakon Oluje, sa ciljem i nadom da će željeznički promet biti ponovno uspostavljen. Ulazna skretnica iz smjera Karlovca Detalj unutrašnjosti. Električne instalacije su, pogađate- počupane. Skretničarska kućica iz smjera Siska Pretposljednje stajalište prije Siska- Mošćenica. Nema više Portosovih koza. Vjerojatno su pozvane na obiteljski ručak. Stajališni objekt, isti kao i mnogi na trasi. Jedino se mijenja količina raslinja i raspored prozora i vrata. ŽCP Mošćenica Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LLeon Posted August 29, 2011 Share Posted August 29, 2011 Dolazimo u Sisak i blizu rasputnice Jean skreće na neki puteljak. -Kamo ćeš, tu se parkiraj, ima samo 100 metara do rasputnice. -Ma da imamo manje za hodat. -(Previše se ti meni sa Pfaffom družiš) Pogledam ja prema pruzi: -Vraćaj se nazad, ovdje nećeš hodat nego plivat. Između ceste i pruge je nekakva baruština. Parkiramo se na kraju pored nekog vojnog objekta na kojem piše: -barutana. Sjetim se vica kad se Muji pokvario padobran., a odozdo prema njemu stiže Haso. Pita Mujo: "Bolan, jes' ti iz servisa?" Haso odgovara: "Jok, ja iz barutane..." Možda je ipak bolja ona ideja sa plivanjem. Nekad barutana, u budućosti bi trebala postati tehnološki park, muzej, poslovna zona. Pogled na posljednji zavoj prije ulaska u kolodvor Sisak Caprag. S lijeve strane dolazi pruga iz smjera sisačkog gl. Kolodvora/ Zagreba. Sa desne strane- iz Karlovca. Tek kad sam došao doma, sam saznao da se Seabral motao ovuda nekoliko sati ranije. 1 141 041 sa teretnim čeka da se otvori izlazni signal prema Zagrebu Na kolodvoru Sisak Caprag završava službeni dio naše današnje pustolovine. Obišli smo cijelu prugu, i sva (ili gotovo sva) službena mjesta. Odlučujemo još otići do sisačkog kolodvora, ali putem nam se javlja Kaubojac. Nažalost, zbog privatnih obveza nam se nije mogao ranije pridružiti. Telefonski razgovor je tekao otprilike ovako: -Gdje ste? - Pa tu… hmmm. Kod ove kuće sa sivom ogradom i kućnim brojem 5… - ??? - Prekoputa je neka kuća sa crvenim krovom -??? ??? :sta: - Čekaj, javit ćemo ti se kad dođemo do nečeg poznatog……………….. aha, evo, tu smo na autobusnoj stanici ispred bolnice (nadam se da Sisak ima samo jednu bolnicu) -Dobro, znam gdje ste, evo me za par minuta Tako je i bilo. Stigao je Kaubojac i nakon pozdrava odlučio nas je odvesti na brzinski obilazak grada. Sunce se već ozbiljno približilo horizontu, te nismo imali drugog izbora nego brzinski obilazak. Najprije nas je odveo do željezničkog mosta preko Kupe Pogled na uspavanu Kupu Obišli smo još industrijske kolosjeke prema Herbosu, prošli pored teretnog kolodvora i zaustavili se na glavnom sisačkom. Riječka ekipa je poznata po slikanju… bolje da se zatare selo nego običaji… novoobnovljen, čist uredan… Nasuprot kolodvora je okretnica Stiže vlak 5117. Mađar na relaciji Zagreb- Volinja. Danas je subota, pa će samo do Sunje. Odlazimo još do obližnjeg kafića na osvježenje i put pod kotače. Ali ne, nije tu još kraj našim putešestvijama. Koji je najbrži put od Siska do Rijeke? 99% vas će odgovorit: preko Zagreba ili preko Gline na Krnjak i Karlovac. Pih, to je za amatere. Mi ćemo cestom prema Zagrebu, a onda u Velikoj gorici, dok je navigator na trenutak sklopio oči, druga dva člana ekipe su skrenuli s puta. Zašto putovati 60 km autocestom do Karlovca, kada možemo 77 km vijugavim D31 i D36 preko Kravarskog, Pokupskog, Pisarovine… Da ne pričam kako smo se zamalo vratili natrag prema Sisku… No dobro, cijeli dan smo na cesti, umor je bio sve više prisutan, i preko Karlovca negdje oko ponoći, nakon prevaljenih oko 500 km sretno stižemo u Rijeku. Zahvaljujem se svojim suputnicima Kikiju273 i Jeanu na cjelodnevnom druženju, Kaubojcu koji je odvojio nešto svog slobodnog vremena da nas dočeka, proveze Siskom i počasti pićem. Također zahvaljujem i pozdravljam sve one koji su bili pozvani, ali nam se zbog privatnih obveza nisu mogli pridružiti na ovom putu. Do slijedeće prilike, pozdrav od LLeona! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted August 29, 2011 Share Posted August 29, 2011 Još jednom svaka čast ekipi na lijepom putopisu, a bogami i na railfanovskom entuzijazmu. Nažalost, upokojena pruga je u neusporedivo gorem stanju od onog što smo mi zatekli 2007. Odakle se pruža prekrasan pogled na kordunska brda Banijska (banovinska). (Primijetio sam već ranije da neki od vas Rječana imaju stanovite poteškoće u razlikovanju ove dvije povjesne regije. Kordun se prostire do rijeke Gline, a dalje prema istoku je Banija/Banovina. No hard feelings.) Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiki273 Posted August 29, 2011 Share Posted August 29, 2011 Dali netko sa sigurnošću zna što se, koliko i do kad vozilo ovom prugom u razdoblju 08/91. do 08/95.? Quote Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted August 29, 2011 Author Share Posted August 29, 2011 Ono što nije uništio okupator početkom devedesetih, uništili smo mi sami u godinama koje su uslijedile. I to vrlo uspješno i temeljito. Dali netko sa sigurnošću zna što se, koliko i do kad vozilo ovom prugom u razdoblju 08/91. do 08/95.? Nažalost uvijek se prepliću željeznice i politika, iako bismo ovdje trebali raspravljati i pisati samo o željeznicama ne mogu ne dotaći se politike. "Okupator" nije uništio apsolutno ništa. Iako je ova pruga početkom 90-ih bila već u dosta lošem stanju, naročito dionica Caprag-Skakavac, "okupatori" su redovito održavali kakav-takav promet dionicom Petrinja-Skakavac i to vozilima koja su se početkom ratnih zbivanja zatekla na toj dionici. Kada su došli "oslobodioci" trebalo je samo razminirati odnosno pregledati eventualna minsko sumnjiva područja na i oko pruge Caprag-Petrinja i barem jednim dijelom pruge ponovno uspostaviti promet, ali ne, lakše je bilo demolirati i vandalizirati sve zidane objekte, povaditi tračnice i pragove gdje se to moglo... Isto tako u drugoj temi sam čitao da su Unskom prugom dionicom Knin-Ripač "okupatori" vozili elektro lokomotive (441-503) skroz do Oluje, te da je mreža bila u funkciji, ali došli su "osloboditelji bakra" pa su ju "oslobodili" kako bakra tako i svega ostalog upotrebljivog. @Kiki: Sigurno je da su tim dijelom pruge prometovali 1 šinobus sa prikolicom, 1 manevarska lokomotiva i barem 2 teretna vagona. Lijep putopis, dečki, stvarno ste volja za putovanje! 1 Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiki273 Posted August 29, 2011 Share Posted August 29, 2011 (edited) Na netu ima jako malo informacija iz tog vremena. Uspio sam naći i sažeti sljedeće: 25.07.1991. - Potpuni prekid prometa na pruzi Sisak Predgrađe - Petrinja - Karlovac (između Siska i Petrinje održavao se još do 18. kolovoza). Pruga je minirana na više mjesta, a kolodvori oštećeni. 10 mjeseci ranije, točnije 4. listopada 1990. Vijesnik je objavio: "Nakon anonimne dojave u utorak navečer iz sigurnosnih razloga iz Gline prema Sisak Predgrađu nisu vozila dva noćna vlaka, kao ni dva ranojutarnja radnička na istim relacijama. Oko 11 sati u četvrtak u Petrinju je iz Siska stigla prva teretna kompozicija, a iz Gline u 12:05 po redovnom voznom redu za Sisak krenuo putnički vlak nakon prekida željezničkog prometa kroz Baniju zbog nečijeg neodgovornog, za svaku osudu, kažnjivog lažnog anonimnog telefonskog poziva." Edited August 29, 2011 by kiki273 Quote Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.