OGY Posted June 17, 2013 Share Posted June 17, 2013 Stglo je još toplije vrijeme,a sa njim i još jedan "prisilni" godišnji odmor.S obzirom da sam skoro tjedan dana proveo na provinciji kod roditelja u Banovoj Jarugi.Kako vas ne nih nanovo izbombardirao slikama pakračke pruge koja mi je pod nosom,odlučio sam u društvu svoja dva friška penzionera potegnuti do 80 kilometara udaljene Požege,pa malo do Velike. Ostavljajući iza sebe Lipik i Pakrac te cijeli red sela ispunjenih duhovima do pred Požegu,otišao sam na kraj grada prema Pleternici kako bih uslikao jedan od dva požeška mosta preko Orljave. Požeški most na izlazu iz grada prema Pleternici. Rešetkasta konstrukcija,ne znam koliko je most star ali vjerojatno koliko i pruga. Pruga od mosta prema kolodvoru. Most je svježe ličen,prošle godine. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OGY Posted June 17, 2013 Author Share Posted June 17, 2013 Željeznički kolodvor u Požegi,stara parnjača je renovirana već duže vrijeme kao i cijeli kolodvor. Plavac čeka povratak za Novu Kapelu,pruga do Velike je zatvorena zbog remonta,radili su cca. pola kilometra od kolodvora prema Velikoj odmah iza mosta na Orljavi. Još jedan pogled na kolodvorsku zgradu. Radni stroj parkiran na ulazu u pogon PPK Kutjevo. Isti onaj plavac još uvijek čeka polazak. Kolodvor je krcat starim pragovima,poslagani su po dužini petoga kolosijeka.Dok sam ja slikao radnici su tovarili pragove na vagone. Još jedna dizalica radi na izlasku prema Pleternici. Još jedan pogled na kolosijeke u Požegi. Skretničarska kučica u smjeru Pleternici,novijeg tipa gradnje,nikoga nije bilo unutra,ali valjda se koristi. Izalzni signal iz Požege prema Pleternici.Lijevo je još jedan ind.kolosijek za neku drvnu industriju a ispred ulaza u krug parkiran još jedan radni stroj. Ulaz u Požegu iz Pleternice. Ovo lijevo je ind.kolosijek Plamena,imam nekakav dojam da se Požeška industrija slabo koristi željeznicom jer i Kutjevo i Plamen izgledaju dosta jadno. Još jedan plato vagon čeka na utovar pragova. Povratak u stanicu,pogled na robno skladište.Jedan dio je iznajmljen,jednim djelom se koristi HŽ Cargo.Duž cijelog prvog kolosijeka su parkirani vagoni Infre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OGY Posted June 17, 2013 Author Share Posted June 17, 2013 Idemo sada malo na drugu stranu kolodvora prema Velikoj.Francuz stoji u produžetku prvoga kolosijeka. Zaključan je sa obje strane lancem i lokotom. Još jednom francuz i ulaz u Požegu iz Velike. ŽCPR na izlazu prema Velikoj,vjerojatno najprometniji u gradu. Od prijelaza dalje prema Velikoj pruga je remontirana,nasipana i tračnice su varene. Ulazni signal u Požegu iz Velike. Drugi željeznički most u Požegi,ovaj je u smjeru Velike. Rijeka Orljava drži se svoga korita. Dalje od mosta nisam išao,ali vidi se da od prijelaza prema Velikoj se još uvijek radi. Još malo željezne rešetkaste konstrukcije,ovaj nije toliko friško obojan kao onaj prema Pleternici. Baš dok sam ja slikao most iz kolodvora je naletio radni vlak.Išao je do mjesta remonta. Zaustavio se ispred prijelaza,nakon čega su radnici spustili rampu na prijelazu,a kad je vlak prošao opet su je digli. Naime dok smo se ja i stari bavili željeznicom,mama mi je našla predmet opsesije.Impresionirale su je požeške platane u parku ujz Orljavu,pa smo morali malo popustiti tempo i proći nasipom uz park. Za kraj iz Požege jedan simpatičan pješački most preko Orljave,vidi se das je nov,jer kad sam prije nekih deset godina bio u Požegi nije ga bilo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OGY Posted June 17, 2013 Author Share Posted June 17, 2013 Stajalište MIHALJEVCI Prvo stajalište nakon Požege prema Velikoj.Zgrada stajališta je zatvorena,stambeni dio je naseljen. Natpis stanice,ne znam dali svjetli po noći. Parkiralište i mali parkić ispred stanice. WC je zazidan i uzurpiran od strane stanovnika stanice. Bivša utovarna rampa,izgleda da su Mihaljevci nekada do stanice imali još jedan kolosijek. Friško remontirana pruga prema Velikoj. Željezničarska kučica u smjeru Požege. Naziv ulice pokazuje da je ovdje bio bar nekakav kolodvor. ŽCP u Mihaljevcima. Remontirana pruga u smjeru Požege. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OGY Posted June 17, 2013 Author Share Posted June 17, 2013 Stajalište TRENKOVO Isti tip zgrade kao i u Mihaljevcima i isto stanje. Isto mali parkić pored stanice,mogao bi biti i bolje održavan. Natpis je bolji nego onaj u Mihaljevcima. I ovdje postoje zahodi ali nisu uzurpirani. U Trenkovu isto postoji utovarna rampa,tako da je i tu postojao do stanice još jedan kolosijek. Remontirana pruga u smjeru Požege. Spremište za pružnu drezinu,koje više nema pa se ni spremište više ne koristi. Još malo remontirane pruge prema Velikoj. Za kraj ŽCP u Trenkovu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
domy95 Posted June 17, 2013 Share Posted June 17, 2013 Stglo je još toplije vrijeme,a sa njim i još jedan "prisilni" godišnji odmor.S obzirom da sam skoro tjedan dana proveo na provinciji kod roditelja u Banovoj Jarugi.Kako vas ne nih nanovo izbombardirao slikama pakračke pruge koja mi je pod nosom,odlučio sam u društvu svoja dva friška penzionera potegnuti do 80 kilometara udaljene Požege,pa malo do Velike. ... ... Rešetkasta konstrukcija,ne znam koliko je most star ali vjerojatno koliko i pruga. Dobro došao u Zlatnu Dolinu. Što se tiče mosta, definitivno je dosta star, moj tata ga se sjeća iz 60ih dok išao u osnovnu i srednju. Quote Tražim fotografije Plavaca iz '90-ih ili početka 2000-tih godina: 7121-013, 020, 023, 028, 029, 033, 034 i 035. Link to comment Share on other sites More sharing options...
inflameswetrust Posted June 17, 2013 Share Posted June 17, 2013 I ja ću reći dobrodošao, i bravo za reportažu! Napisao si dosta toga, i ja ću se osvrnuti na par stvari. Mostovi su zaista tu još od samog otvaranja pruge, i redovito se održavaju. Most u smjeru Velike je prefarban prije nekih 10ak godina, a svakih par godina infrastrukturci na njemu nešto održavaju. Imam i par slika negdje, ali nemam pojma gdje... Industrijski kolosijeci u Požegi se ne koriste prečesto. Za Plamen su zadnji vagoni išli 2009. godine, a silosi imaju željezničkog prometa tek par puta godišnje, ali onda zakrče kompletan kolodvor. Trenkovo i Mihaljevci su imali manipulativni kolosijek do 50ih ili 60ih godina kada je izvađen. Otad služe samo kao putnička stajališta. I da, skretnička kućica na istočnom izlazu se koristi za vrijeme većih manevri, i u njoj je i zapisnik za kontrolu skretnica. Onaj pješački most izgrađen je prošle godine, prijašnji je srušen prije nekih 10 godina zbog dotrajalosti. Nadam se da nije previše informacija Pozdrav Quote Moje fotografije. Link to comment Share on other sites More sharing options...
OGY Posted June 17, 2013 Author Share Posted June 17, 2013 Kolodvor VELIKA Kao kraj ovoga putopisa,poslijednja postaja na ovoj pruzi.Kolodvor ima lijepo uređen pristup za pješake i vozila i obiluje hladovinom. Civilna strana kolodvora i prilaz kolodvorskoj zgradi. Službena strana kolodvorske zgrade. Robno skladište,kao i većina drugih izvan funkcije. Još jedan radni stroj Infrastrukture parkiran na krnjem kolosijeku iza skladišta. Pogled na veličke kolosijeke,četvrti je potpuno zatrpan starim pragovima od remonta. Na utovarnom kolosijeku stoje kiperi od Infre. Ups,iskliznica nije vračena na tračnicu! Kolosijek se dalje nastavlja do utovarne rampe.Iza zavoja je bilo par Eaos vagona sa trupcima ali sam bio lijen odšetati do njih. Ovo su kolosijeci Kamen Velike,desni se izgleda koristi,lijevi ne. Spoj kolosijeka na kolodvor. Ostaci od vodonapojnika između trećeg i četvrtog kolosijeka. Još jedan krnji kolosijek u produžetku prvoga prema Požegi. Skretničarska kučica na izlazu prema Požegi.Mislim da se povremeno koristi. Pruga u smjeru Požege i ŽCPR. Ulaz u Veliku iz Požege. ŽCPR u Velikoj osiguran rampom i svjetlosnim uređajima. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OGY Posted June 17, 2013 Author Share Posted June 17, 2013 U Velikoj ima pitke vode,a i park je vrlo lijepo uređen. Utovarni kolosijek u produžetku prvoga prema kraju pruge. Utovarni kolosijek i izvlačnjak završavaju betonskim prsobranima. Idemo za kraj još vidjeti staru ložionu.Ako je za vjerovati šefu kolodvora,ona bi se trbalo "malo"urediti kao povjesna znamenitost. Kolosijek depoa i okretnice je spojen na četvrti kolosijek. Depo u dosta lošem stanju. Krovište u ruševnom izdanju. AJOJ!!!Kad je ovdje zadnji put bilo nešto garažirano. Plato za održavanje i čišćenje parnih lokomotiva. Ostaci okretnice zarasli u travu. Ovu kučicu iza ložionice sam skoro zaobišao,pretpostavljam da je imala vezu sa ložionicom kao neki ured. Pogled iz ložionice na željezničku postaju. Slika ložioničkog vodonapojnika i mene kao uspomena iz ovoga kraja. To bi bilo sve,do idućeg putopisa... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted June 17, 2013 Share Posted June 17, 2013 Lijepo si to ishitrio (rekli bi stari putopisci). Pače, odlično - imaš od mene sve moguće čestitke! I dosta toga si uspio obraditi tim više što Ti se stalno penzići motaju po kadru (samo da Te upozorim da su prošla vremena analognih fotografija kad je na istom snimku morala biti kompletna obitelj, povijesna znamenitost u pozadini i susjedova mačka). Pretpostavljam da nisi imao previše vremena, ali meni fale detalji pogotovo iz Velike (vodonapojnik - na njemu ima hrpa detalja, zaviriti u toranj rezervoara - tamo se nađe svašta zanimljivog, a o okretnici da i ne govorim...) U svakom slučaju - izvrsno! Hvala za zanimljiv putopis iz meni posve nepoznatog kraja. Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted June 17, 2013 Share Posted June 17, 2013 Pridružujem se čestitkama za lijep putopis iz uvijek zanimljivog kraja. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted June 17, 2013 Share Posted June 17, 2013 S obzirom da sam skoro tjedan dana proveo na provinciji kod roditelja u Banovoj Jarugi.Kako vas ne nih nanovo izbombardirao slikama pakračke pruge koja mi je pod nosom,odlučio sam u društvu svoja dva friška penzionera potegnuti do 80 kilometara udaljene Požege,pa malo do Velike. Ovo ti je bila odlična ideja ! Sviđaju mi se tvoji putopisi. Zanimljivo, detaljno i uvijek jako dobro dokumentirano. Hoćemo još ! Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Renato Posted June 19, 2013 Share Posted June 19, 2013 Vidis kako zgodno, stara loziona sa okretnicom. Dusu dalo za smjestaj jedne muzejske parnjace. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Levente Posted June 20, 2013 Share Posted June 20, 2013 Super putopis, odličan prikaz Zlatne Doline s prelijepim motivima. Imaš dar pisanja, ne zakompliciraš ništa, a ipak sve lijepo opisuješ. Samo tako dalje! Inače, ima li nek forumaš stare slike depoa iz Velike, još iz aktivnog doba? Quote Levente -- pozdrav iz Mađarske Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.