ismic Posted August 15, 2012 Share Posted August 15, 2012 Posjet solani u Stonu sam već duže vrijeme "pripremao", svake godine sam tamo 2 puta u godini, gledam i vidim kako bi mogao posjetiti solanu ali "ima vremena", "ajd neda mi se sada, budem za par dana". Logično, čim pišem ovaj putopis to znači da sam konačno bio u solani... Pa da već konačno krenem sa putopisom Solana u Stonu, jedna od tri solane u Hrvatskoj, najstarija u Europi i moguće na svijetu. Potječe iz 14. stoljeća i danas je u funkciji. Nastala je nakon što je Dubrovačka Republika 1333. kupila Ston i 1360. opasala ga obrambenim zidom.(Wikipedia) Pošto ovo nije forum ljubitelja soli, ako takav i postoji :ne zna: , prebacit ćemo se na ono zbog čega sam i otišao tamo. Solana Ston ima svoju uskotračnu 600mm željeznicu kao što se vidi na slici odmah pored nogu dlakavog nosoroga(mene) Prije nego što počnem sa opisom solane evo jedne dok sam hodao sa parkirališta prema solani Na ulazu sam platio relativno jeftinu ulaznicu od 10kn, i prvo što sam ugledao je a zatim odmah gdje je lijeva strana kadra prethodne slike ide i prvi teretni vagon Prvo sam krenuo lijevo pa pogled nazad pa malo pogled na bazene vagoni koji se valjda ne koriste, teško je zaključiti što se koristi a što ne, zato što sol "ubija" sve metalno.. željeznički nadvožnjak odnose se prema starim lokomotivama kao i HŽ a koji je to proizvođač nemam pojma tu je valjda bila skretnica i nažalost nisam slikao depo zato što sam razgovarao sa ljudima koji su tamo sjedili kod tog depoa ali se vidi na ovoj slici Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
STIB Posted August 16, 2012 Share Posted August 16, 2012 ARAN = Aleksandar RANković. Tako se zvala tvornica Torpedo iz Rijeke od 1947 do 1953. Quote _______________________ Pozdrav iz Zagreba Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted August 16, 2012 Share Posted August 16, 2012 ARAN = Aleksandar RANković. Tako se zvala tvornica Torpedo iz Rijeke od 1947 do 1953. Neuništiva naprava. Stroj koji je obnovio Jugoslaviju. Još ih ima u voznom stanju... Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted August 16, 2012 Share Posted August 16, 2012 Neuništiva naprava. Stroj koji je obnovio Jugoslaviju. Još ih ima u voznom stanju... Bilo ih je svugdje, recimo na motornim čamcima, a prvi put sam ih vidio na samohodnoj motornoj pili. Imao je karakterističan zvuk (mi smo ga zvali ''prdilica''). Nego, reci ti jesi li kušao stonske kamenice? Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted August 16, 2012 Share Posted August 16, 2012 Nego, reci ti jesi li kušao stonske kamenice? O, da, i to prvi put negdje tamo krajem 60-ih dok u Malom Stonu još nije bilo "Kapetanovih kuća", "Dukatovog" vrhnja za kuhanje i ostalih fensi-šmensi kerefeka. Nas smo trojica po nekom poslu putovali do Komolca pa smo nakon cjelonoćne vožnje stali u Stonu jer smo bili gladni. Bila je tamo jedna dugačka uska prostorija sa stolićima i štokrlima poput nekadašnjih sljastičarnica, a u prednjem dijelu je bio stol obijen limom. Sve je pripadalo Zadruzi školjkara. Lik je držao kamenice u kašeti pokrivenoj mokrom vrećom i kad smo ušli otvorio nam je bez suvišnih zašto tri tuceta školjki i narezao par limunova. Od pića bio je izvrstan domaći crnjak. Cijena? Ma, sitnica... Kad smo izašli, ugledali smo na pragu susjedne prostorije (bila je to "obična" Zadruga) tri aboridžana kako čuče i pijuckaju pivo. Pita kolega u čudu: "Dobro, zašto piju toplo pivo kad ovdje ima takvo odlično vino?". A onaj treći mu otpovrne (bio je nešto iskusniji od nas dvojice): "Vino imaju i doma, ovdje su došli potrošiti!" Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
ismic Posted August 16, 2012 Author Share Posted August 16, 2012 Mislim da je ova druga lokomotiva(ona je u voznom stanju) ARAN, ali nisam 100% siguran. A za školjke, najbolje je kada se ode od Malog Stona prema magistrali (ili u Drače), uz cestu su ljudi koji prodaju u takoreći trgovinama(mala kućica sa hladnjakom) gdje su kamenice i dagnje, onda se kupi jedno 10 kg dagnji i 15-ak kamenica i to se doma na buzaru pripremi a još sa domaćim malim plavcem ajmeeee Razne zamrznute dagnje nisu ni do koljena ovima... No da nastavim, krenuo sam prema drugom skladištu jer su me tako domoroci uputili kada sam ih pitao ima li kakvog kretanja na željeznici. Pogled u nepoznato a sada iz nepoznatog pogled unazad a tada sam vidio i moćnu dizelku sa vagonima evo par slika vagona manevarka marke homo sapiens i prava lokomotiva a sad par slika kako izgleda kompozicija a ovdje se vidi kako radi "brdski" dio željeznice, jednostavno zakače sajlu i sa vitlom dovuku vagon A kao što se vidi na nekim slikama neki vagoni su polu prazni što govori o velikoj marljivosti iako ima i punih do vrha(to su vjerovatno turisti )...Inače većina ljudi na pelješcu ima taj nevjerovatan mentalitet, za sve ima vremena, sve ide polako, ako uopće ide. U zadnjih neznam ni ja koliko godina jedine investicije u "mom" selu su igralište koje je napravljeno odmah uz obalu i tako je uništeno jedno 50m plaže i podzid koji drži cestu, ali je taj podzid napravljen nakon što je dobar dio ceste završio na igralištu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gogić Posted August 16, 2012 Share Posted August 16, 2012 Odlične fotografije u ovom drugom "večernjem" dijelu putopisa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ismic Posted August 17, 2012 Author Share Posted August 17, 2012 Hvala najljepša , A sada jedna meni ok i evo 3. djela, kada sam završio sa skladištem krenuo sam prema bazenu gdje se vadila sol, nakon 30-ak metara skakutanja po pragovima vidim ovo a tu je lokomotiva ovo je okretaljka za vagone a nakon što sam malo uživao gledajući kako lopataju krenuo sam prema natrag zato što je bilo užasno vruće na ovoj slici se dobro vidi kuća sa palmama za koju mislim da je "upravna zgrada" ili tako nešto...(lijeva) stanje pruge nije idealno ali to je ipak solana tako da je sasvim uredu... malo se i obnavlja A sada evo par detalja skretnice i općenito tog dijela koji vodi prema onom ranije spomenutom depou i nekakav stari dio Na kraju sam ipak našao sliku depoa, slikao sam na odlasku.. i to bi bilo to, uglavnom isplatilo se dati 10kn za ulaznicu i svakako preporučujem posjet ako se nalazite u blizini. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted August 17, 2012 Share Posted August 17, 2012 Pokusavam da vidim skretnicu, ali nesta nemam srece. Ismare, dali si imao priliku da izbleze preostudiras kako se 'skrece' kompozicija/vagoni?? Hvala Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ismic Posted August 17, 2012 Author Share Posted August 17, 2012 Odi na http://www.pohrani.com/?l/13n/3IA7xG0r/img8294.jpg , to je ta slikaskretnice, a gledao sam kako manevriraju i to ide tako da čovjek zaustavi lokomotivu prije skretnice, izađe i nogom pomakne ovaj pomični dio. Imam i video kako to radi, ali je užasan zbog treskanja, imam objektiv koji radi super slike ali kad je video u pitanju tu je očajan jer nema stabilizaciju i još mu se motor od autofokusa čuje...al budem ga sad uploadao pa za jedno sat vremena najviše ga postam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ismic Posted August 17, 2012 Author Share Posted August 17, 2012 ..al budem ga sad uploadao pa za jedno sat vremena najviše ga postam. bude za par sati jer ima 306MB a manje od 4 min a kad uploadam video stavit ću ga kao još jedan reply pa bih zamolio moderatora da to sve stavi u ovaj post gdje sam odgovorio Marcu a ovaj post da se obriše, Hvala unaprijed! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stjepan Posted August 17, 2012 Share Posted August 17, 2012 Odličan i nadasve zanimljiv putopis.Bravo! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted August 17, 2012 Share Posted August 17, 2012 Okretaljka za vagone je zakon!!! Iako je željeznička infrastruktura u dosta lošem stanju ipak još sve to funkcionira i redovito se koristi i to je daleko najbitnije. Vrlo lijepo si nam prikazao solanu, ako me ikada put nanese toliko južno svakako ću ju i osobno posjetiti. Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ismic Posted August 17, 2012 Author Share Posted August 17, 2012 Hvala vam! @Potros u lošem stanju je zbog najviše zbog soli, ali vjerujem da će to oni održavati zato što im je to najbolji način prijevoza do skladišta, a i solana se dosta razvija kao turistička destinacija a ne kao čista tvornica soli pa im je to kao jedna od ljepota koju pokazuju... ali uglavnom nevjerujem da čak i u daljoj budućnosti da će se prestati koristiti ... vidio sam i čak jednu rezervnu novu tračnicu stavljenu kod ograde.. a evo nakon puuuuuno minuta konačno se i video maloprije uploadao https://vimeo.com/47717745 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted August 18, 2012 Share Posted August 18, 2012 Sa ogromnim zanimanjem sa posmatrao kako 'manevristi' sa svoje dvije konjske snage pomazu lokomotivi da radi manevru. A i vuca posebno svakog pojedinacnog vagona sajlom uz onu rampu je prava kao i 'kocenje sajlom kasda se vagon spusta prazan Vise je nego ocito da radnici-manevristi 'poznaju prugu/teren', tj. odlicno znaju gdje/na koju stranu je nagib i kada treba gurati. Svaka cast na videu BRAVO i HVALA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ICE-3M Posted August 18, 2012 Share Posted August 18, 2012 Jako zanimljivo i dobro obrađeno Ako se ne varam ovo ti je prvi putopis i jako je dobar, a i izabrao si jako zanimljivu lokaciju za prvi put. Samo nastavi tako, očito je da ti pisanje putopisa ide Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ismic Posted August 18, 2012 Author Share Posted August 18, 2012 @Marco i meni su manevristi bili zanimljivi, iako meni je definitivno dio sa vučom u skladište najzanimljiviji @ICE ma tehnički nije prvi, ali je prvi pravi putopis, i veliko HVALA tebi i svima na pohvalama to mi je veliki poticaj za buduće putopise a definitivno će ih biti, btw danas sam saznao da možda idem u BIH sljedeći tjedan pa se "otvorila" mogućnost da idem vlakom iz Bihaća do Sarajeva, pa ako imate savjeta ili prijedloga jer ja ni nemam ideje vozi li uopće šta na toj relaciji Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gogić Posted August 19, 2012 Share Posted August 19, 2012 Nastavak je za svaku pohvalu !! Bravo !! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Igor Legaz Posted December 1, 2013 Share Posted December 1, 2013 (edited) Pokusao sam postaviti jednu staru i lijepu fotografiju tracnica, pragova i vagoneta u solani Ston, ali mi upload nije uspio, pa tu fotografiju dodajem putem linka http://s809.photobucket.com/user/IgorLegaz/library/citadela/Ston?sort=3&page=1 Edited December 1, 2013 by seabral ubačeni [img] tagovi za direktni link na fotografiju Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Igor Legaz Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 U ponedjeljak, 16.12.2013., otišao sam do Stona da snimim novu fotografiju, radi usporedbe sa starom, iz prethodnog posta. Evo "uspoređujuće" (nove) fotografije http://s809.photobucket.com/user/IgorLegaz/media/Sutorina/Ston/DSC00050_zps59057e5f.jpg.html?sort=3&o=3 Postavljam još dvije "uspoređujuće" fotografije, od kojih je prva iz 1953. godine http://s809.photobucket.com/user/IgorLegaz/media/Sutorina/Ston/ston3_zps7a8be6b0.jpg.html?sort=3&o=1 a druga iz 2013. godine http://s809.photobucket.com/user/IgorLegaz/media/Sutorina/Ston/DSC00040_zps67e6f2e1.jpg.html?sort=3&o=15 Lokomotiva, proizvedena u tvornici: "Jenbacher" http://s809.photobucket.com/user/IgorLegaz/media/Sutorina/Ston/DSC00044_zps7454758c.jpg.html?sort=3&o=11 Lokomotiva, proizvedena u tvornici "Aran" http://s809.photobucket.com/user/IgorLegaz/media/Sutorina/Ston/DSC00053_zps47d3f632.jpg.html?sort=3&o=4 http://s809.photobucket.com/user/IgorLegaz/media/Sutorina/Ston/DSC00052_zps272b70c3.jpg.html?sort=3&o=5 Vagoncini http://s809.photobucket.com/user/IgorLegaz/media/Sutorina/Ston/DSC00051_zps7fc525d4.jpg.html?sort=3&o=6 http://s809.photobucket.com/user/IgorLegaz/media/Sutorina/Ston/DSC00047_zpsa7e48a20.jpg.html?sort=3&o=9 Šine http://s809.photobucket.com/user/IgorLegaz/media/Sutorina/Ston/DSC00046_zpsf98052ad.jpg.html?sort=3&o=10 http://s809.photobucket.com/user/IgorLegaz/media/Sutorina/Ston/DSC00048_zps376e91be.jpg.html?sort=3&o=8 http://s809.photobucket.com/user/IgorLegaz/media/Sutorina/Ston/DSC00049_zpsdc2c05a2.jpg.html?sort=3&o=7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.