Od danas je aktivan https://mapper.zeljeznice.net zahvaljujući forumašu DWProski.

 

Jump to content

Cipelcug po kumrovečkoj pruzi: Zagorska Sela - granični most na Sutli, 31.03.2012


seabral
 Share

Recommended Posts

Prošlo je godinu dana otkako sam kroz četiri dionice prohodao veliki dio kumrovečke pruge - tamo gdje cug odavno više ne vozi i gdje jedino cipelcug još budi sjećanja na nekadašnja dobra vremena. Lani sam prešao:

 

- Cipelcug: Kumrovec - Zagorska Sela (19. veljače 2011.)

- Cipelcug: Klanjec - Draše (26. veljače 2011.)

- Cipelcug: Prosinec - Kraj Donji (5. ožujka 2011.)

- Cipelcug: Harmica - Kraj Donji (12. ožujka 2011.)

 

Ove godine dolaze na red preostale dionice. Jedna od njih je između Zagorskih Sela i državne granice na mostu na Sutli prema Imenom. Naš dugogodišnji forumaš hyperion je također bio zainteresiran za prolazak ove dionice, pa smo cipelcug odradili zajedno.

 

Našli smo se jučer rano ujutro u Brežicama i nakon kratke vožnje došli do Bistrice. Tu se nalazi osnovna škola Marija Broz, nazvana po majci našeg bivšeg Maršala koji je u ovoj školi pohodio peti razred osnove škole.

 

P3310001res.jpg

 

Kao i svojevremeno Maršal, tako smo i hyperion i ja prešli Sutlu i krenuli u Kumrovec. Ove pruge nije bilo u doba Maršalovog školovanja, a moglo bi se mirno reći da je praktički nema više niti danas. Tempi passati ... :|

 

Kolodvor Kumrovec više nalikuje na rasadnik divljeg bilja i na kuću duhova, nego na ono što je nekad bio i značio za ove krajeve.

 

P3310009res.jpg

 

P3310021res.jpg

 

Odbačeni vagon

 

P3310014res.jpg

 

Slučajni skretničar :D

 

P3310015res.jpg

 

Kroz otvoreni prozor smo se uvukli u kolodvorsku čekaonicu. Tu se nalaze interesantna uputstva ...

 

P3310033res.jpg

 

... a i namještaj za svaku priliku :--)

 

P3310034res.jpg

 

P3310037res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Krenuli smo do Zagorskih Sela, parkirali auto i presjeli u cipelcug u pravcu Imenog.

 

P3310039res.jpg

 

ŽCPR pored stajališta Zagorska Sela

 

P3310040res.jpg

 

"S" koji više nikome ne služi

 

P3310041res.jpg

 

Pruga koju je pojela flora

 

P3310043res.jpg

 

Kaže hyperion: "može se hodati, samo treba jako dizati noge" :D

 

P3310047res.jpg

 

Evo i zašto ...

 

P3310048res.jpg

 

Ima i dionica gdje treba nešto manje jako dizati noge :--)

 

P3310055res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ovakav lijepi pogled su nekada imali putnici gledajući kroz prozore svojih baatića

 

P3310056res.jpg

 

P3310080res.jpg

 

 

A ovo je bio pogled strojovođe

 

P3310058res.jpg

 

Udaljenost od Savskog Marofa

 

P3310061res.jpg

 

Željezna cesta prema Europskoj uniji ...

 

P3310062res.jpg

 

Još jedan ŽCPR

 

P3310065res.jpg

 

P3310066res.jpg

 

I dalje u istom stilu

 

P3310070res.jpg

 

P3310071res.jpg

 

P3310073res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Prošli smo jedan kilometar. Ova ploča nije više u nekom reprezentativnom stanju ...

 

P3310075res.jpg

 

... kao ni pruga ispod zelenog tepiha

 

P3310077res.jpg

 

Čudna i visoka neka biljka

 

P3310082res.jpg

 

Iznenadilo me je da je trasa pruge ovdje vodila pored kuća i vrtova. Ne znam zašto ali očekivao sam pusta polja i livade

 

P3310083res.jpg

 

Interesantni mostić

 

P3310085res.jpg

 

Proljetni pogled s mostića

 

P3310087res.jpg

 

Oznaka na mostiću

 

P3310088res.jpg

 

ŽCPR

 

P3310089res.jpg

 

P3310093res.jpg

 

Zapreka na pruzi

 

P3310097res.jpg

 

Iako se skoro ništa nije vidjelo čitati, hyperion je otkrio da je to bio padokaz

 

P3310098res.jpg

 

Meni je bilo interesantno pogledati nosač ovog padokaza ... prava pravcata tračnica iz 1885. godine !

 

P3310100res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nastavljamo dalje

 

P3310102res.jpg

 

Razmišljali smo kad su zapravo ukinuti ovi okrugli STOP znakovi i kad su se počeli koristiti osmerokuti. U svakom slučaju, nakon što je bio postavljen ovaj znak

 

P3310103res.jpg

 

P3310106res.jpg

 

Nastavak prema granici

 

P3310107res.jpg

 

Nije neka brzina, ali nismo ni hyperion ni ja hodali brže od ovoga :--)

 

P3310109res.jpg

 

Prilazimo nekom zgarištu

 

P3310111res.jpg

 

 

P3310113res.jpg

 

P3310115res.jpg

 

Onaj tko je palio korov, uspio je zapaliti i pragove :roll:

 

P3310116res.jpg

 

Tipični način rasta drveća na kumrovečkoj pruzi

 

P3310117res.jpg

 

P3310120res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Granica i most su ispred nas.Taman smo počeli praviti planove koliko daleko ćemo još ići kad se približimo mostu, kad nam se s brežuljka spustio granični policajac i pitao šta radimo i da li znamo je ovo pogranično područje. Objasnili smo naše namjere i pokazali HŽ dozvolu za fotkanje, a nakon toga nas je policajac pitao za osobne dokumente i otišao s njima do kolege u službenom autu na provjeru. Nakon provjere dokumenata smo proveli još desetak minuta u ugodnom razgovoru s graničnim policajcima, doznali dosta detalja o Kumrovcu, pruzi i nekadašnjim vlakovima, te na kraju napravili još par fotki krenuli natrag. Ukoliko netko od ove dvojice graničnih policajaca naiđe na ovaj putopis, ovom prilikom još jednom zahvaljujem na ugodnom razgovoru i interesatnim informacijama :mah:

 

Most na Sutli i Slovenija s druge strane

 

P3310121res.jpg

 

P3310123res.jpg

 

P3310125res.jpg

 

Sa slovenske strane se na brdu vidi i stari grad Podčetrtek - nažalost, danas u vrlo derutnom stanju

 

P3310127res.jpg

 

Vraćali smo se cestom, a ispred Zagorskih Sela smo se ponovno susreli s trasom pruge ...

 

P3310128res.jpg

 

... i sa stajalištem na kojem nas je čekao seabralomobil

 

P3310129res.jpg

Link to comment
Share on other sites

U nastavku svog putovanja smo obišli stajališta i kolodvore od Imenog do Stranja.

 

Nezaposjednuti kolodvor Imeno

 

P3310133res.jpg

 

P3310131res.jpg

 

Pogled na kumrovečku stranu

 

P3310134res.jpg

 

I pogled s kumrovečke strane

 

P3310137res.jpg

 

P3310138res.jpg

 

P3310142res.jpg

 

Crveno svjetlo koje se nikad ne mijenja

 

P3310144res.jpg

 

End of the (rail)road

 

P3310145res.jpg

 

Tamo preko u daljini su počeli radovi s obnovi mosta na graničnom prijelazu Miljana

 

P3310152res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Krenuli smo prema Podčetrtku. Njegov zaštitni znak ...

 

P3310154res.jpg

 

Lijepo uređeno stajalište

 

P3310156res.jpg

 

P3310161res.jpg

 

Stajalište Atomske toplice hotel

 

P3310165res.jpg

 

P3310166res.jpg

 

P3310168res.jpg

 

Stajalište Podčetrtek toplice

 

P3310172res.jpg

 

P3310174res.jpg

 

P3310175res.jpg

 

Lijepe su ove nadstrešnice na stajalištima ...

 

P3310176res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Stajalište Sodna vas. Čini se da je ovdje nekad bio kolodvor ili ukrižje

 

P3310181res.jpg

 

P3310184res.jpg

 

Interesantni stolci za čekanje vlakova :D

 

P3310185res.jpg

 

Stajalište Pristava

 

P3310190res.jpg

 

P3310191res.jpg

 

Pogled prema Stranju

 

P3310194res.jpg

 

Coklin vlak u Stranju :mrgreen:

 

P3310195res.jpg

 

Kolodvor Stranje. Ovdje se razdvajaju pruge prema Imenom (Kumrovec) i Rogatcu (Đurmanec).

 

P3310201res.jpg

 

P3310199res.jpg

 

Nisam skužio koja je ovdje prava širina kolosijeka :ne zna:

 

P3310205res.jpg

 

Još jedan pogled na Coklin vlak. Nažalost, nije nam uspjelo naći se s Coklom koji se u to vrijeme nalazio negdje u Podčetrtku.

 

P3310209res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Na povratku doma, prošli smo i preostale kolodvore i stajališta kumrovečke pruge prema Harmici.

 

Kad sam ugledao stajalište Zelenjak, bio sam zgrožen kad sam vidio da je promijenilo boju. :roll:

Nova crvena boja stajališne zgrade grozno upada u oči ... još bi čovjek mogao pomisliti da je ovdje kupleraj, a ne napušteno stajalište

 

P3310216res.jpg

 

P3310229res.jpg

 

Nadam se da sličan smisao za kič neće pokazati i stanovnici ostalih kolodvora kumrovečke pruge.

 

Klanjec ...

 

P3310233res.jpg

 

P3310236res.jpg

 

P3310239res.jpg

 

Ćoravi ŽCPR je još uvijek tu

 

P3310247res.jpg

 

A u travi smo otkrili još jedan relikt prošlosti

 

P3310251res.jpg

 

Gredice

 

P3310252res.jpg

 

P3310262res.jpg

 

Putnik koji stpljivo čeka vlak koji nikad neće doći :|

 

P3310258res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Draše

 

P3310268res.jpg

 

P3310270res.jpg

 

Prosinec

 

P3310272res.jpg

 

P3310274res.jpg

 

Kraj Donji

 

P3310281res.jpg

 

P3310277res.jpg

 

Vukovo Selo

 

P3310284res.jpg

 

I napokon Harmica i vlak. :D

Dobro sad, nije vlak nego Mađar, ali i to je nešto, zar ne ? ;-)

 

P3310287res.jpg

 

P3310290res.jpg

 

I to je bilo to ... jučer smo prošli cijelu kumrovečku prugu, od Stranja do Harmice. Jedan manji dio smo hodali, a veći dio smo se provezli. Granicu smo prešli nekih 7-8 puta na različitim mjestima i nailazili na iste slovenske i hrvatske graničare koji su nas krajem dana već poznavali i nisu više niti pregledavali. Hvala hyperionu na ugodnom društvu, a i hvala vama na strpljenju kod čitanja i gledanja ovog putopisa. :--)

 

 

*** kraj ***

Link to comment
Share on other sites

Nakon svakog tvojeg obilaska kumrovečke pruge miješaju mi se radost i tuga. Radost zbog prekrasnog načina na koji nam prikazuješ tu prugu, a tuga zbog onog što vidim.

 

Ipak, nadam se da će u dogledno vrijeme, kad zapušu vjetrovi sa zapada i ta pruga dočekati "novo proljeće", i biti ljepša i važnija nego prije. Tada ćemo ove tvoje fotke gledati s puno manje sjete.

 

Hvala ti na lijepom putopisu. :palac:

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Prosinec...

... Kraj Donji

... jučer smo prošli cijelu kumrovečku prugu, od Stranja do Harmice

A stajalište Rozga? Cccc... tako biva kad se pripadnik ekipe 3S+P odmetne od ostatka društva. I naravno profula jedno službeno mjesto. ;-)

Šala mala, no hard feelings. Hvala ti što si mi posolio rane zbog stanja moje nekada omiljene pruge. :roll:

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

A stajalište Rozga? Cccc... tako biva kad se pripadnik ekipe 3S+P odmetne od ostatka društva. I naravno profula jedno službeno mjesto. ;-)

Rozgu smo namjerno zaobišli, jer nisam bio siguran kako doći do tog stajališta s glavne ceste. Kad sam lani prugom došetao do Rozge, nisam tamo uočio nijednu smislenu cestu ili put, pa nisam sad htio riskirati i lutati naokolo. Za ostala službena mjesta sam znao kako doći do njih.

 

Zapravo, inicijalna ideja ovog izleta je bio isključivo cipelcug, odnosno dva cipelcuga, ali nakon prvog cipelcuga u Zagorskim Selima smo krenuli u improvizaciju i ostavili drugi planirani cipelcug za prvu sljedeću priliku. Umjesto toga smo se dogovorili da ćemo u Sloveniji otići do Stranja i u povratku obići preostala službena mjesta u Hrvatskoj.

Link to comment
Share on other sites

Jako lijep prikaz, imali ste sreću da je dugotrajna suša inhibirala ranu proljetnu vegetaciju pa se niste izgubili u šipragu. Postoji jedino opasnost da Ti naplati zamjenu pragova koje si iznucao hodajući gore-dole po ovoj pruzi...

 

S moje strane Hail.gifHail.gif neumornim hodačima - pred takvim entuzijastima osjećam duboko strahopoštovanje

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Slučajni skretničar :D

Da znaš kako je bilo hladno to željezo. Da sam držao još dulje, ne bi više osječao ruku. :snjesko

 

Čudna i visoka neka biljka

Od nekih 1,90 m visine, ako ne i više.

 

Most na Sutli i Slovenija s druge strane

Na vlaki.info forumu piše, da je preko tog mosta zadnji vlak prošao 30. svibnja/maja 1997.

 

Crveno svjetlo koje se nikad ne mijenja

Tko zna kako dugo svijetli crveno. Nije valjda već 15 godina, 24 sata dnevno. :hm

 

Krenuli smo prema Podčetrtku. Njegov zaštitni znak ...

seabral, taj putopis če te sigurno zanimati :D

http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=17&t=3253&start=30

Pogledaj i prve dvije stranice.

 

Interesantni stolci za čekanje vlakova :D

Ja nisam mogao vjerovat, da je nešto takvo moguće. :shock: seabral, jesu udobni?

 

Kad sam ugledao stajalište Zelenjak, bio sam zgrožen kad sam vidio da je promijenilo boju. :roll:

Nova crvena boja stajališne zgrade grozno upada u oči ... još bi čovjek mogao pomisliti da je ovdje kupleraj, a ne napušteno stajalište

Hrvatski Amsterdam :twisted: Kažu da ima u selu Kapele, nekih 10 km sjeverno od Brežica kupleraj.

 

Putnik koji stpljivo čeka vlak koji nikad neće doći :|

Nažalost morao sam odustati od čekanja...

 

Hvala hyperionu na ugodnom društvu

Hvala i tebi ;-)

 

To je bio baš lijepo proveden dan. A jake emocije zbog prošlih događaja me vežu na prugu i cestu kod Podčetrtka, Imenog i blizini.

Edited by hyperion
Link to comment
Share on other sites

Tko je jednom prošao Kumrovečkom prugom, uvijek se na nju vraća. Lijepo što ste osvježili trenutno stanje pruge tako da budemo u toku mi koji smo ova dva dana bili na drugim mjestima. Do Rozge je teško doći najbolje je biciklom ali kada ju i nađeš moraš se vratiti istim putem ili gurati bicikl po pragovima. Do prije koju godinu nije mi bio problem doći do Rozge biciklom, sada je već teže, osim ako ga ubacim u Medomobil i odvezem se do Dubravice a dalje biciklom. Godine...

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Krajolik uz prugu je stvarno prekrasan a posebno je lijep onaj dvorac.

seabral, taj putopis če te sigurno zanimati :D

http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=17&t=3253&start=30

 

Vezano na dvorac u Podčetrtku, to je jedna tužna priča. Iako dvorac izdaleka odlično izgleda, kad se dođe bliže može se vidjeti koliko je derutan i koliko naočigled propada. U tom dvorcu sam bio dva puta: 2006. i 2008. godine. Oba puta je izgledao užasno propalo, a mislim da ni sada nije bolje. Za ilustraciju, ovdje je par fotki koje sam tamo snimio 2008. godine:

1) atrij

2) pogled kroz "prozor"

3) kuhinja

4) ćenifa

5) pogled kroz strop prvog kata prema drugom katu

6) istovremeni pogled na dvije etaže kroz propali strop

7) ista lokacija, samo s gornje strane - pogled na donju etažu kroz kroz rupetinu na podu

1) th_P5220021res.jpg 2) th_P5220097res.jpg 3) th_P5220071res.jpg 4) th_P5220077res.jpg

 

5) th_P5220102res.jpg 6) th_P5220098res.jpg 7) th_P5220108res.jpg

 

Ja nisam mogao vjerovat, da je nešto takvo moguće. :shock: seabral, jesu udobni?

Stolci su udobni, nadam se da se to može vidjeti i na tvojoj fotki :--)

Samo nisam siguran jesu ih izvadili iz nekog vlaka ili busa :hm:

Link to comment
Share on other sites

Svaka čast na odličnom putopisu :palac:

Najviše me ugodno iznenadio izgled čekaonica na stajalištima u Sloveniji, odnosno njihova čistoča. Kod nas bi to u rekordnom roku zašarali, a ni stakla ne bi bila čitava, dok s druge strane izgled Kanarinčeka je užasan :ljut2 Uvijek mi je lijepo vidjeti kumrovečku prugu, ali kako kaže Zeus istovremeno i jako žalosno. Ja sam se imao prilike samo jednom voziti tom prugom do Klanjca, ali se ne sječam puno toga, ali na kolodvoru Klanjec, na trečem kolosijeku je te 1992. bio vlak u kojem su živjele izbjeglice. Izgled stajališta Zelenjak me natjerao na ideju da bi trebalo donjeti zakon po kojem se prije farbanja fasade mora dobiti dozvola za boju koju se misli upotrijebiti, jer ovako nekaj je stvarno nakaradno.

Link to comment
Share on other sites

Seabral bude definitivno znao svaki milimetar ove pruge napamet.. :)

 

Baš sam si na početku putopisa mislio kakav ćete ovaj put imati razgovor s policajcima..

Link to comment
Share on other sites

Hvala svima na komentarima :D

 

Postoji jedino opasnost da Ti naplati zamjenu pragova koje si iznucao hodajući gore-dole po ovoj pruzi...

 

Pa kad neće oni koristiti tu prugu, onda moram ja ... bar dok se pruga još imalo vidi od trave i raslinja ;-)

 

Do Rozge je teško doći najbolje je biciklom ali kada ju i nađeš moraš se vratiti istim putem ili gurati bicikl po pragovima. Do prije koju godinu nije mi bio problem doći do Rozge biciklom, sada je već teže, osim ako ga ubacim u Medomobil i odvezem se do Dubravice a dalje biciklom. Godine...

 

Upravo toga sam se pribojavao. Već smo i za Gredice i za Prosinec morali voziti po makadamu, a za Rozgu je očito još puno gori put.

 

Izgled stajališta Zelenjak me natjerao na ideju da bi trebalo donjeti zakon po kojem se prije farbanja fasade mora dobiti dozvola za boju koju se misli upotrijebiti, jer ovako nekaj je stvarno nakaradno.

 

Sve je pitanje za koju namjenu se nešto farba. Za kupleraj je ova boja skroz prigodna :roll:

 

Baš sam si na početku putopisa mislio kakav ćete ovaj put imati razgovor s policajcima..

 

Hehe, bilo je toga još. Trebao si vidjeti kad smo po treći put isti dan na graničnim prijelazima naletjeli na jednog te istog slovenskog policajca - dvaput na Razvoru/Bistrici i jednom na Plaviću/Sedlarjevu. Prvi put tog dana nas je još tražio prometnu dozvolu (valjda mu je bila čudna kombinacija nas dvojice s dvije različite EU putovnice u autu sa ZG tablicama), a kad nas je po treći put vidio tog dana, samo je nam odmahnuo rukom i rekao "uh, to ste opet vas dvojica ..." :lol:

Link to comment
Share on other sites

Sve je pitanje za koju namjenu se nešto farba. Za kupleraj je ova boja skroz prigodna :roll:

Ja sam pak pomislio da je došlo do talijanske okupacije Zagorja. To je tipična boja talijanskih javnih zgrada (npr. cestarskih kuća i sl.)

 

Hehe, bilo je toga još. Trebao si vidjeti kad smo po treći put isti dan na graničnim prijelazima naletjeli na jednog te istog slovenskog policajca - dvaput na Razvoru/Bistrici i jednom na Plaviću/Sedlarjevu. Prvi put tog dana nas je još tražio prometnu dozvolu (valjda mu je bila čudna kombinacija nas dvojice s dvije različite EU putovnice u autu sa ZG tablicama), a kad nas je po treći put vidio tog dana, samo je nam odmahnuo rukom i rekao "uh, to ste opet vas dvojica ..." :lol:

Hehe! U riječkim željeznicoljubačkim krugovima ovakvi su poznati kao "turšin teroristi"

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Upravo toga sam se pribojavao. Već smo i za Gredice i za Prosinec morali voziti po makadamu, a za Rozgu je očito još puno gori put.

Pristupačnost i stanje kolodvora na neki način svjedoće, zašto je ovuda promet ukinut. Posebice stajalište Gredice. Ako budu revitalizirali prugu, onda ih ne čeka samo obnova pruge, nego puno više posla. Barem ako bi željeli, da se pruga stvarno koristi (peroni, uređen dostup, asfaltirane ceste, ne predaleko od naselja itd). Neka stajališta bi trebali premjestiti bliže naseljima ili uvesti dodatna stajališta. Lijep primjer je pruga LJ - Kamnik. Vlak se zaustavi svake 2 - 3 minute, ali možeš vlakom dođi svugdje.

 

Hehe! U riječkim željeznicoljubačkim krugovima ovakvi su poznati kao "turšin teroristi"

seabral, ipak smo teroristi :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...