Jump to content

29.07.2011. - kolodvor Duga Resa - zbog posve čudnog razloga


swen

Recommended Posts

Na početku ovog putopisa ću citirati neke rečenice koje su me navele da danas napravim ovaj putopis

 

Lijep prikaz ovog posebnog kolodvora. Zašto posebnog? Jesi možda pitao prometnika da ti proda kartu za bilo kamo? Ako jesi onda znaš zašto je poseban, ako nisi reci pa ću ja staviti jednu svoju sliku sutra. ;-)

 

Šalter je uobičajeno potpuno zakriven nekakvom neprozirnom zavjesom što nužno implicira kucanje po prozoru i prometnikov glasni feedback u sljedećoj verziji: "Je*** ti što sad 'oće!" Međutim, ipak najveća posebnost ovakvih kolodvora je u tome što će vam (nakon još par minuta čekanja i zujanja po prostoriji), prometnik izdati pravu kolekcionarsku vrijednost - kartu u obliku kartončića 3x3 cm kakve su nekada bile u upotrebi, a danas raritet iz romantičnijih vremena bez računala, mobitela, neudobnih sjedala i klime s prozorima bez mogućnošću otvaranja...

 

A sada evo i jedne fotke vezane uz to

51671386.jpg

 

Dati 8 kuna za ovakvu kartu je skoro pa zanemarivo, a kako je rekao Phalanx "još je ljepše kad je karta precvikana". Nažalost, mene kondukteri u vlaku nisu baš šljivili iako sam prošao pored njih. Istina je da sam bio jedini u vlaku (uz njih dvojcu). Kad sam ju kupovao, nakon što sam pokucao na prozor blagajne da mi netko dođe prodati kartu, prometnikova reakcija je bila: "Šta je?" , a ja sam samo odgoovrio: "Do Duga Rese jednosmernu."

 

Ok, dosta priče, počinjem sa putopisom. Vlak kojim sam se vozio od Mrzlog Polja do Duga Rese (vlak 4100)

93240753.jpg

 

Želja mi je bila fotografirati nagibni na prolasku kroz Duga Resu, ali kako je moj vlak u dolasku u Duga Resu kasnio 13 minuta, a ja nisam bio uoućen u to kako nagibalo prolazi kroz kolodvor fotografija koju sam uspio fotografirati ne zadovoljava sve kriterije pa ću je oboaviti samo ovdje

35249574.jpg

 

Sad krećem sa upoznavanjem sa kolodovrskim objektima. Kolodvorska zgrada sa civilne strane

94376107.jpg

i sa kolodvorske strane

72459616.jpg

 

Čekaonica

85711176.jpg

i blagajna

83004134.jpg

 

Skladište

13110935.jpg

 

Vani je vlak 4061 čekao na polazak

44210563.jpg

a vlak sa kojim sam ja došao se postavljao u položaj za kretanje prema Zagrebu

80678648.jpg

 

Dok sam ja fotografirao vlakove došao mi je jedan radnik na kolodvoru i sa smiješkom upitao jesam li ja protuobavještajac. Ja sam mu, isto sa smiješkom, odgovorio da nisam te smo se nas dvojica malo porazgovarali, a tada sam nastavio sa fotografiranjem.

 

(nastavak slijedi kasnije)

Link to comment
Share on other sites

Nakon početnog upoznavanja kolodvora odlazim do ulazne skretnice iz smijera Karlovca (skretnica upućuje vlakove prema 3. i 4. kolosijeku)

91906252.jpg

 

Kolodvor Duga Resa ima 4 kolosijeka. 1. nije u upotrebi (zaključan je iskliznicom)

20289411.jpg

2. kolosijek je prolazni, 3. je zaobilazni, a 4. se danas koristio za prolazak nagibnog vlaka (navodno da nagibni uvijek prolazi 4. kolosijekom) i robela, a njegovu ostalu svrhu ne znam.

 

Skretnica broj 2 koja usmjerava vlak na 1. kolosijek (tko zna kada je zadnji put korištena)

27784549.jpg

i skretnica broj 3 koja usmijerava vlak na 3. kolosijek

22532344.jpg

 

Pogled prema Mrzlom Polju

28580050.jpg

i prema Belavićima

75595091.jpg

 

Po kolodvoru se većinom krećem 1. kolosijekom koji izgleda ovako

59628484.jpg

a pored njega stoje stari pragovi

93498067.jpg

stare kilometarske oznake

46481936.jpg

i stare tračnice

54972675.jpg

 

(to be continued ...)

Edited by swen
Link to comment
Share on other sites

Kolodvor Duga Resa je još jeda kolodvor koji se (barem jednim sovjim dijelom) nalazi u zavoju pa mu je potreban ponavljač signala

58633250.jpg

 

Na 1. kolosijeku se nalazi nekoliko skretnica, a ovo je prva od njih

76220251.jpg

ona vodi na ovaj kolosijek

64753558.jpg

i završava na ovom biku

17898087.jpg

 

Druga skretnica vodi na kolosijek prema Ljevaonici Duga Resa

85155907.jpg

(ostale fotograije ovog kolosijeka ostavljam za kraj)

 

Treća skretnica

71784836.jpg

vodi na zaključani kolosijek

20064019.jpg

koji preko ovog križanja kolosijeka

66823526.jpg

vodi do ovog skladišta

60949960.jpg

te na kraju završava na ranije pokazanom biku.

 

I za kraj ovog posta slika izlaznih signala prema Belavićima

83223179.jpg

 

(nastavak slijedi)

Edited by swen
Link to comment
Share on other sites

I za zadnji post su ostali izlaz iz kolodvora te industrijski kolosijek prema Ljevaonici Duga Resa.

 

Skretnica koja spaja 1. i 2. kolosijek (gledana sa 1. kolosijeka)

40762059.jpg

a iza nje je krnji nastavak kolosijeka

87834075.jpg

 

Skretnica broj 6 koja spaja 3. i 4. kolosijek

24874800.jpg

 

Skretnica 7 (spaja 1. i 2. kolosijek)

52209041.jpg

 

Te skretnica broj 8 tj. izlazna skretnica prema Belavićima

54236669.jpg

a pruga nastavlja svoj put prema Belavićima

99415938.jpg

 

Kolodvor Duga Resa se može pohvaliti da ima pothodnik :-)

59033321.jpg

 

I za kraj, kao što sam rekao, tri slike sa industrijskog kolosijeka prema Ljevaonici Duga Resa. Kolosijek je zaključan iskliznicom

12860091.jpg

prolazi po travnatoj površini

36267531.jpg

prelazi cestu

21094283.jpg

te završava iza one ograde.

 

I tu završava ovaj kolodvoropis. Prijevoz kući me tu čekao tako da više nisam imao vremena za još neke detalje. Jedna isprika Pfaff-u zbog ćenife. Tek sam se kasnije sjetio da ju nisam fotografirao.

 

Svaki komentar je dobrodošao.

 

Srdačan pozdrav!

Link to comment
Share on other sites

Izvanredno! Sve pohvale.

Suuper3.gif

 

Prototipni putopis odrađen po svim standardima i uzusima ovog 4ruma. (Ni ja ne bih bolje).

Kvaliteta fotki je izvrsna, također i redoslijed i naracija...

 

Još jednom: BRAVO!

 

Nego, di je ćenifa?

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Nego, di je ćenifa?

 

Moguće da je na lijevoj strani slike na kojoj se nalazi blagajna. Iskreno, nisam tamo zavirivao, ali vani nisam vidio ništa što bi ličilo na ćenifu tako da mi logika govori da se nalazi tamo (osim ako nemaju dogovor sa obližnjim kafićem da putnici koriste njihovu ćenifu). Međutim, ja ne bi bio ja da nešto ne zaboravim, ali to me ne opravdava pa stoga još jednom ponavljam moju ispriku

 

Jedna isprika Pfaff-u zbog ćenife. Tek sam se kasnije sjetio da ju nisam fotografirao.
Link to comment
Share on other sites

Trkom natrag Krepah.gif

 

malčice prekasno jer većeras ne bih imao prijevoz doma, a sutra već idem na put na drugu stranu lijepe naše :kul ali čim budem u sljedeći put u Duga Resi (ako se sjetim) idem fotografirati ćenufu :mrgreen:

Edited by swen
Link to comment
Share on other sites

Svi su prije mene već rekli što je trebalo, pa moj komentar glasi: :palac:

I ne samo tvoj ;-)

 

Posebno mi je drago da se kod swena vidi dobar napredak - kako u fotkama, tako i u pristupu izvještavanju s ovih putopisa.

Nadam se da sad nisam ništa zacoprao .... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

U Požegi je propisno odradio posao, slikao je WC kojega se ni ja nisam sjetio....da čika Pfaff bude u startu ponosan ;)

 

e da, u Požegi nisam zaboravio ćenifu :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Izvrstan putopis. :palac: Iako sam na tom kolodvoru skoro svaki dan, super mi je bilo pročitati gledište nekoga tko je rijetko ovdje. :D Iako je prošlo pola godine otkad je napisan, drago mi je da sam otkrio ovaj post.

 

Rado bih dopunio neke podatke iznesene u putopisu:

Kolodvor Duga Resa ima 4 kolosijeka. 1. nije u upotrebi (zaključan je iskliznicom).

1. kolosijek je u upotrebi, ali rijetko. Služi za "parkiranje" infrasrukturnih vozila i za istovar vagona. Ponekad manevra iz Karlovca dovuče EAS vagon sa željezom ili nečim sličnim pa to istovaruju u kombi.

 

2. kolosijek je prolazni, 3. je zaobilazni, a 4. se danas koristio za prolazak nagibnog vlaka (navodno da nagibni uvijek prolazi 4. kolosijekom) i robela, a njegovu ostalu svrhu ne znam.

4. je zaobilazni, 3. kolosijek se koristi tek kada su 2. i 4. zauzeti, ili za putničke vlakove. Na mojim videima također možeš vidjeti koliko često je 4. kolosijek u upotrebi. Svaki nagibni i teretni prolazi tim kolosijekom, kada je 1. zauzet.

 

Industrijski kolosijek zapravo ide za pamučnu industriju Duga Resa. Iako mi je to čudno, premda bi ljevaonica trebala teži teret nego pamučna, no taj kolosijek se koristio za dovoz pamuka za tkanje i ugljena za energanu. Mislim da je zadnji puta bio u upotrebi davne 1995.

Link to comment
Share on other sites

Industrijski kolosijek zapravo ide za pamučnu industriju Duga Resa. Iako mi je to čudno, premda bi ljevaonica trebala teži teret nego pamučna, no taj kolosijek se koristio za dovoz pamuka za tkanje i ugljena za energanu. Mislim da je zadnji puta bio u upotrebi davne 1995.

 

Pamucna industrija je imala i svoju manervru. Prodana je prije par godina u Mahicno, tvornici za impregnaciju pragova.

Link to comment
Share on other sites

Pamucna industrija je imala i svoju manervru. Prodana je prije par godina u Mahicno, tvornici za impregnaciju pragova.

Sjećam se kad si njene slike stavio ovdje: http://www.zeljeznice.net/forum/index.php?/topic/151-manevarke/page__view__findpost__p__1440

Vidio sam je prije mjesec-dva, manevrirala je vagone s pragovima na području tvornice.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...