Jump to content

I ovdje je nekoć vozijo vlak


kiki273

Recommended Posts

Neposredno nakon Dobrovca ulazimo u Lipik, u kojemu su još uvijek neobično snažno vidljivi tragovi razaranja kojie je ovaj grad trpio u Domovinskom ratu. Kolodvorska zgrada je potpuno obnovljena i njen izgled ( obojana u laganu zelenkastu nijansu ) budi nadu da možda ipak, jednoga dana, lokalne pruge mogu vratiti stari sjaj ( možda sam nepopravljivi optimist, ali da nisam ne bih šaplastio po Hrvatskoj i slikavao kolodvore i dr. ):

P7040051_edited.jpg

Kapetan fregate pored ulaznog natpisa:

P7040052_edited.jpg

Kaže mi ekipa da je ovaj pomalo neobični putnički vagon, do obnove kolodvorske zgrade, služio za privremeni smještaj kolodvorskog osoblja:

P7040046_edited.jpg

Za profiće:

P7040058.jpg

Jedan vagon stoji poprečno na pravac pruge i pitam se čemu je mogao služiti. Kao zaklon? ( molim bez smijeha ):

P7040047.jpg

Prema Banovoj Jarugi:

P7040048_edited.jpg

Prema Pakracu:

P7040049_edited.jpg

Kolodvor je vrlo kratak i očito nije služio za zaustavljanje teretnih kompozicija, već samo za mimoilaženje putničkih kompozicija. Izlaz prema Pakracu:

P7040053.jpg

Pogled sa iste pozicije prema kolodvoru ( ponovo narančasta mrljica u objektivu ): :wink:

P7040054_edited.jpg

Evo našeg šveda u kašnjenju:

P7040055_edited.jpg

Nakon kraćeg zaustavljanja, nastavlja prema Siraču ( mašem strojovođi sa kojime smo ćakulali na stajalištu Poljana :loko ):

P7040056_edited.jpg

Ode:

P7040057_edited.jpg

Nakon Lipika, ubrzo stižemo u jednako tako u ratu uništeni Pakrac. Prije kolodvora koji nije u samom centru, nalazi se stajalište u centru grada-Pakrac Grad:

P7040059_edited.jpg

Prema Lipiku:

P7040062_edited.jpg

Prema Daruvaru:

P7040061_edited.jpg

Neposredno ispod pruge nalazi se autobusni kolodvor, a mi pored njega nastavljamo dalje prema kolodvoru Pakrac:

P7040068_edited.jpg

Kolodvorska zgrada se nekada nalazila između ploče Pakrac i ovih ruševina desno-tamo gdje sada rastu velike breze ( gdje stoji naš Jean ), a sadašnja kolodvorska zgrada je zapravo mješanac složen od niza kontejnera i to izgleda toliko odbojno da nisam niti želio fotkati.

Pogled prema gradu Pakracu:

P7040063_edited.jpg

Prema Daruvaru:

P7040064_edited.jpg

Nasuprot pozicije kolodvorske zgrade nalazi se jednako zapuštena parnjača serije 51:

P7040065_edited.jpg

U nastavku kolodvora prema sjeveru, našu pažnju zaokupila je jedna mala okretnica:

P7040073_edited.jpg

S obzirom da je nismo očekivali ovdje ( kao uostalom i malo koja okretnica u dosadašnjim ekšnima koja nas nije iznenadila :smiling devil: ), posvećujemo joj dostojnu pozornost:

P7040072_edited.jpg

Detalj infrastrukture:

P7040071_edited.jpg

Hugo:

P7040069_edited.jpg

Nakon sumornih fotki kolodvora Pakrac nastavljamo cestom koja prolazi neposredno uz minska polja ( desno ), uz dosta uspona prema Badljevini i Siraču. Sirač nam je zanimljiv iz više razloga. Prvi je što je postao završna točka daruvarske pruge, a drugi što ima i 5 km dug industrijski kolosijek koji je još u upotrebi :loko.

Treći razlog zanimljivosti ( koji smo ustanovili u hodu ) je i ovaj neke vrsti slikovni ulazni signal:

P7040075_edited.jpg

Zvijezda okrenuta u ovoj poziciji znači zatvoren ulaz u kolodvor. Kada se okrene po užoj strani, prolaz je slobodan. Upravlja se na principu indukcije i osjetljiv je na grmljavinu ( tako nam barem kaže simpatični šef stanice u Siraču sa kojim smo poduže ćakulali i doznali neke stvari o ovoj pruzi, kao i o odvojku za kamenolom, ali o tome je već pričao Lleon ).

Dolazak na kolodvor sa civilne strane:

P7040076.jpg

Podosta kolodvorskih zgrada na prirodno slikovitoj daruvarskoj pruzi izgrađeno je u dosadnjikavom kockasto-sivom socrealističkom stilu, pa tako i zgrada kolodvora Sirač:

P7040081_edited.jpg

Čekaonica spartanski uređena, ali vrlo čista i funkcionalna:

P7040077.jpg

Prema Pakracu-otvoreno:

P7040080_edited.jpg

Prema Daruvaru-zatvoreno:

P7040079_edited.jpg

Pogled na radne strojeve na kolodvoru i upitnik da li se ipak spremaju kakvi radovi?

P7040078_edited.jpg

 

P7040083.jpg

Dilemu je, ubrzo, otklonio šef stanice, koji ove strojeve ne povezuje sa radovima na dionici Sirač-Pčelić, pa je i naše uvjerenje da bi ova privremena zatvorenost mogla imati slićne posljedice kao i na pruzi Lupoglav-Raša.

No, svaki pravi kolodvor mora imati i svojega Eas-z:

P7040082_edited.jpg

Nekako u produžetku iza njega odvaja se industrijska pruga Sirač-kamenolom/vapnara, pa smo je odlučili posjetiti.

Ono što odmah upada u oči, je da je toliko zarasla, da čovjek koji ne zna da je još uvijek u prometu, nikada to ne bi pomislio. Bez obzira na fotke koje slijede-NEMOJTE SE ŠETATI OVOM PRUGOM-MOŽE VAS IZNENADITI VLAK:

P7040090.jpg

 

P7040089_edited.jpg

 

P7040088_edited.jpg

Na kraju ove pruge nalazi se vapnara poprilične veličine, koja je u itekako dobrm pogonu ( neobično za naše prilike:

P7040084_edited.jpg

 

P7040085_edited.jpg

Nismo izlazili iz Lleonmobila da nas ne optuže za industrijsku špijunažu :grinko: , pa se tako vraćamo natrag u Sirač, a zatim nastavljamo prema Daruvaru ( ovdje, nažalost više nema nikakvog prometa ). Kao i svaki pravi kolodvor i ovaj se nalazi u Kolodvorskoj ulici-civilna strana:

P7040091.jpg

I na kolodvoru Daruvar u službi je bio vrlo susretljiv šef kolodvora sa kojim smo popričali o tužnoj sudbini ove pruge. Gorčina, zabrinutost i sjećanje na neka bolja vremena, zajednička je poveznica razgovora sa kolodvorskim osobljem na čitavoj dionici daruvarske pruge.

Pogled prema Siraču:

P7040092_edited.jpg

Prema Pčeliću:

P7040093_edited.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nakon Daruvara nastavljamo prema Gornjoj Vrijeski, a zatim prije Maslenjače skrećemo ulijevo prema Donjoj Vrijeski, kako bi snimili odvojak bivše pruge prema Grubišnom Polju ( s obzirom da je odvojak prema Garešnici bio jasno vidljiv, očekivali smo nešto slično i ovdje, a s obzirom da nije daleko od glavnog pravca... ). Zaustavljamo se na ŽCP:

P7040094_edited.jpg

Prema svim kartama koje smo imali, pruga se morala odvajati u neposrednoj blizini. Lleon je doslovce pretrčao 200-njak metara po pruzi kako bi bio siguran da odvojak nije iza zavoja, ali apsolutno ništa nije davalo znaka da je ovdje nekada išla bilo kakva pruga prema Grubišnom Polju.

Jedini kakav-takav trag pronašli smo u selu Donja Vrijeska, odmah uz cestu, a to je ova kućica ( očito je tu nekada bila rampa:

P7040097.jpg

S obzirom da imamo podosta iskustva sa raslinjem uz napuštene pruge, poprilično smo sigurni da je trasa išla kroz ovaj gustiš desno od kućice:

P7040098.jpg

S obzirom da je svaki promet ovom prugo prestao još davne 1971., ništa drugo se nije moglo ni očekivati.

Pogled na ograničenje i jasno je da je pruga Sirač-Pčelić morala prije ili kasnije u zatvaranje:

P7040095_edited.jpg

Nastavljamo prema Maslenjači-još jednom bivšem kolodvoru, pa stajalištu, a sada niti to:

P7040099_edited.jpg

Još jedna socrealistička kolodvorska zgrada. Bez tabele:

P7040100.jpg

S tabelom:

P7040101.jpg

Prema Daruvaru:

P7040102_edited.jpg

Prema Pčeliću:

P7040103_edited.jpg

Nevjerojatno je kako zapušteno i pusto djeluje okoliš kolodvora u ovom nekada bogatom kraju. Jezivo.

Nekakav bivši magazin:

P7040110_edited.jpg

Pretpotopni vagon u gustišu ( vjerojatno je vozio i na pruzi prema Grubišnom polju ):

P7040104_edited.jpg

 

P7040106.jpg

Kilometarski stupić zagubljen u žutom moru:

P7040107_edited.jpg

O prometu na cesti Daruvar-Đulovac svjedoči lagana šetnjica našeg agenta Kikija:

P7040111_edited.jpg

A viđe prometa...

P7040112_edited.jpg

Bježimo iz Maslenjače i zastajemo na ŽCP, a ujedno istajalištu Potočani-Katinac:

P7040115_edited.jpg

Rampe:

P7040114_edited.jpg

Ponovno detalj infrastrukture:

P7040118_edited.jpg

Iz Potočana krećemo u obližnji Đulovac ( koji će mi u sjećanju ostati kao klasično kaubojsko mjesto sa saloonom i brdom revolveraša-objasnio već ranije Lleon:grinko: ). za razliku od nas ostalih koji smo se sakrili na kolodvor i fotkali infrastrukturu, naš Jean uperio je svoj "top" direktno u gomilu ( što je ulovio, vidjet ćemo uskoro :=)): ).

Još jedan klasični SR kolodvor:

P7040122_edited.jpg

Prema Pčeliću:

P7040121_edited.jpg

Prema Daruvaru:

P7040120_edited.jpg

Izvlačnjak:

P7040123_edited.jpg

Nastavljamo dalje. S obzirom da je podnevno sunce dobrano upeklo, trebalo je ugasit žeđ, pa smo, sasvim očekivano svratili u:

P7040126_edited.jpg

Šteta jedino što-ne radi. :storm: Još jedno milenijsko pitanje-kolodvor ili stajalište, sada uopće nije važno. Pogled prema daruvaru:

P7040125_edited.jpg

Prema Pčeliću:

P7040127_edited.jpg

Kupili bi kartu? Neće ići:

P7040128.jpg

A onda-konačno civilizacija:

:fireworks1: :fireworks5: :fireworks6:

Stajalište-rasputnica Pčelić:

P7040129_edited.jpg

Zamislite, pruga na kojoj, čak, i ima prometa. Prema Virovitici:

P7040130_edited.jpg

Lijevo za Slatinu, desno nigdje ( nekad se moglo u Banovu Jarugu ):

P7040131_edited.jpg

Da zoomiramo:

P7040132_edited.jpg

Ovo jezerce između nije ucrtano u kartama:

:thinking:

Bik na kraju šturca iz smjera Daruvara:

P7040134_edited.jpg

Likovni u smjeru Slatine:

P7040135_edited.jpg

Link to comment
Share on other sites

S obzirom da nije bilo daleko od planirane trase, odlučujemo da malo skrenemo ulijevo što nas je odvelo do kolodvora Suhopolje:

P7040138_edited.jpg

Iako je kolodvorsko osoblje nanjušilo nekakvo događanje vani, zbog pržione od 30 i nekoliko stupnjeva i ugodne klime unutra, nikom nije palo na pamet izaći van i upitati nas što radimo na peronima. A niti nama nije osobito zanimljiv prazan kolodvor na 33 stupnja bez prometa, pa onda samo strane svijeta. Prema Virovitici:

P7040136_edited.jpg

Prema Slatini:

P7040137_edited.jpg

Podravskom magistralom u ugodnoj vožnji nastavljamo prema Slatini. Usput se Lleon mobile nahranio sa plinom, a i nas je pomalo već hvatala glad. Rješenje je bilo blizu-u Slatini. Ali, prije posao, a onda klopa. Kolodvor Slatina:

P7040142_edited.jpg

Prema Virovitici:

P7040141_edited.jpg

Prema Čačincima:

P7040140_edited.jpg

Slatinska ćenifa:

P7040143.jpg

Vaga:

P7040144.jpg

Inventura:

P7040145_edited.jpg

Hugo 2:

P7040146.jpg

Infrastrukturno vozilo:

P7040147_edited.jpg

Nije INA,ali ima dima:

P7040148_edited.jpg

S obzirom da se upalilo crveno u našim želucima, a to znači da smo na rezervi, nije nam preostalo ništa drugo, nego svratiti na krcanje u 3 km udaljene Medince. Iako nije po PS-u ipak ćemo malo reklamirati, jer klopa je bila izvrsna i ništa manje bitno-jeftina:

P7040151_edited.jpg

Nakon izvrsnog ručka, puni volje nastavljamo dalje po D2 i stižemo na kolodvor Čačinci:

P7040155_edited.jpg

Prema Slatini:

P7040152_edited.jpg

Prema Našicama:

P7040153_edited.jpg

Industrijska zona:

P7040158_edited.jpg

Bik:

P7040159_edited.jpg

Da ne bi bilo da na hrvatskim prugama nema vlakova, evo stiže jedna Macosa ( sa kasnije će se ispostaviti jednim nervoznim kondorom kojemu je ručak malo teže lego ):

P7040160_edited.jpg

Ali ja imam papire, pa mogu slikavat:

P7040161_edited.jpg

Dok smo obrađivali Macosu, stiže i klasika ( to je ona iz Šapjana ):

P7040162_edited.jpg

Ni se dugo fermala, već nastavlja put Osijeka:

P7040163_edited.jpg

Nema vremena za preduga zaustavljanja, idemo dalje u Zdence-Orahovicu:

P7040166.jpg

Smjer Slatina:

P7040164_edited.jpg

Smjer Našice:

P7040165.jpg

Pa kad već gledamo prema Našicama, zašto se ne bi malo i približili. Nakon 10-ak minutnog traženja kolodvora, ipak smo pogodili:

P7040170_edited.jpg

Uz zvuke i mirise nogometne utakmice sa obližnjeg lokalnog stadiona ( navodno je konjska ulica pobijedila svinjsku sa 2:1 ) fotkamo dalje. Macosa za Osijek:

P7040169_edited.jpg

Malo radnih vagona:

P7040167_edited.jpg

A-ha. Evo ga njega. Svi ga traže, a on spava u Našicama. KEMIJSKI:

P7040171_edited.jpg

Ovaj izgleda važno:

P7040172_edited.jpg

Za skretnicu mjesta ima:

P7040173.jpg

Na južnom kraju kolodvora odvajaju se pruge za smjer Batrine ( lijevo ) i Virovitice ( desno ):

P7040177_edited.jpg

Očito je koji se pravac više koristi. Prije ove rasputnice odvaja se jedan industrijski kolosijek ( možda za cementaru? ):

P7040176_edited.jpg

Pogled unatrag prema kolodvoru:

P7040179_edited.jpg

S obzirom da je do Požege 50-ak kilometara Lleonmobile i njegov zapovjednik to su odradili sa puno energije tako da smo u Požegu, ipak, stigli prije mraka.

Link to comment
Share on other sites

S obzirom da se Sunce približilo horizontu, a ne želimo ekšn završiti, a da ne prođemo sve kontrolne točke, krećemo direktno iz Našica za Požegu poprilično se udaljivši od pruge. Cesta je za naša očekivanja poprilično zavojita za Slavoniju, ali je gazda doćerao Lleon mobile točno prema satnici u Požegu. Zgrada kolodvora:

P7040187_edited.jpg

Pogled prema Velikoj:

P7040182.jpg

Prema Pleternici:

P7040181_edited.jpg

Uočavamo popriličan broj putnika ( uglavnom putnica ) na šalteru, tako da bi macosa mogla uskoro, ali ipak ne tako brzo kako bi nama odgovaralo. Ništa od čekanja. Prije odlaska prema Pleternici fotkam još jednu parnjaču:

P7040185_edited.jpg

Pleternica:

P7040192_edited.jpg

Prema Batrini-Novoj Kapeli:

P7040190_edited.jpg

Prema Velikoj/Našicama:

P7040189_edited.jpg

Rasputnica ( lijevo Požega, desno Našice ):

P7040194_edited.jpg

Probijajući se kroz sela u kojima se događaju nogometne fešte i janjad, stižemo konačno, na zadnju planiranu točku ekšna-kolodvor Batrina-Nova Kapela i konačno STRUJA.

Prema Vinkovcima:

P7040195_edited.jpg

Prema Novskoj:

P7040196_edited.jpg

I ne samo da je struja i ne samo da je dvokolosječna pruga i ne samo da su horde komaraca odlučile napajanje izvesti na nama, već smo u 15-ak minuta vidjeli više vlakova u pokretu nego čitavi dan do tad.

Teretni u pravcu Novske:

P7040197_edited.jpg

Tek što je prošao, otvara se signal u pravcu Vinkovaca:

P7040198.jpg

Putnički 1:

P7040199_edited.jpg

Sa istoka stiže putnički 2 ( namjerno ne spominjem odredišta, jer želim naglasiti samo važnost pravca i kolodvora ):

P7040203_edited.jpg

A zatim i putnički 3 iz smjera Pleternice:

P7040201_edited.jpg

I kao što rekoh, vjerojatno bi mi još ostali neko vrijeme, ali komarci su bili jači, a i mrak se već poprilično spustio, pa smo zadovoljni obavljenim sjeli u bijelu munju i pod upravljanjem Lleona krenuli na 320 km dug put prema Rijeci. Vidjeli smo puno toga, nažalost, malo razloga za optimizam, ukoliko se puuuno toga ne promijeni u shvaćanju željeznice i njenih mogućnosti. Gužva na Batrini dala mi je jednu ideju za budući ekšn, ali o tome drugi puta. Ekipa vrhunska: vozač ( osim što je pripremio brdo navigacijske dokumentacije-odvozio je 900 km-svaka čast ) Lleon, navigator Jean ( bez pogreške u navigaciji ), osoba za sve Kiki273 ( zapravo idejni začetnik ovakvih putopisa ). Hvala vam na još jednom ekšnu bez greške. Pa do slijedećeg ( nadam se uskoro)-pozdrav.

Link to comment
Share on other sites

Uz još jednu čestitku za lijepi putopis slobodan sam ispraviti netočni navod:

 

prije Maslenjače skrećemo ulijevo prema Donjoj Vrijeski, kako bi snimili odvojak bivše pruge prema Grubišnom Polju... Prema svim kartama koje smo imali, pruga se morala odvajati u neposrednoj blizini

Pruga Bastaji - Grubišno Polje - Pavlovac-Dražica (- Bjelovar) odvajala se odmah kod kolodvora Bastaji (danas Maslenjača).

U stajalištu/rasputnici Donja Vrijeska odvajala se nekadašnja pruga Bastaji - Končanica.

Ekipa 3S+P to je opisala u ovim putopisima:

 

http://www.zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?t=5569&highlight=donja+vrijeska

 

http://www.zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?t=5559&highlight=donja+vrijeska

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Uz još jednu čestitku za lijepi putopis slobodan sam ispraviti netočni navod:

 

prije Maslenjače skrećemo ulijevo prema Donjoj Vrijeski, kako bi snimili odvojak bivše pruge prema Grubišnom Polju... Prema svim kartama koje smo imali, pruga se morala odvajati u neposrednoj blizini

Pruga Bastaji - Grubišno Polje - Pavlovac-Dražica (- Bjelovar) odvajala se odmah kod kolodvora Bastaji (danas Maslenjača).

U stajalištu/rasputnici Donja Vrijeska odvajala se nekadašnja pruga Bastaji - Končanica.

Ekipa 3S+P to je opisala u ovim putopisima:

 

http://www.zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?t=5569&highlight=donja+vrijeska

 

http://www.zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?t=5559&highlight=donja+vrijeska

 

Mi smo nakon Gornje Vrijeske skrenuli na lokalnu cestu prema Grubišnom Polju i par stotina metara nakon skretanja, a prije ulaska u selo Donja Vrijeska cesta prelazi prugu Daruvar-Pčelić. U neposrednoj blizini toga prijelaza, u pravcu Maslenjače odvajala se pruga prema Grubišnom Polju, čije smo tragove ( kućica ) pronašli na sjeveroistočnom kraju sela Donja Vrijeska ( prema Maslenjači ) i nismo skretali prema Borovoj Kosi i Šupljoj Lipi, tako da to nikako nije mogla biti pruga prema Končanici. Ne znam gdje je tu netočan navod. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Očito je koji se pravac više koristi. Prije ove rasputnice odvaja se jedan industrijski kolosijek ( možda za cementaru? ):

http://i583.photobucket.com/albums/ss278/pecine/zeljeznica/P7040176_edited.jpg

 

Ovo je kolosijek za silose, povremeno je bio u upotrebi prošle godine. Sada, ne znam. A skretnicu za cementaru već sam puno puta poslikao :prof pozdrav

421789_10150583085722304_276946597303_9174747_1740623047_n.jpg

 

Moje fotografije.

Link to comment
Share on other sites

Mi smo nakon Gornje Vrijeske skrenuli na lokalnu cestu prema Grubišnom Polju i par stotina metara nakon skretanja, a prije ulaska u selo Donja Vrijeska cesta prelazi prugu Daruvar-Pčelić. U neposrednoj blizini toga prijelaza, u pravcu Maslenjače odvajala se pruga prema Grubišnom Polju, čije smo tragove ( kućica ) pronašli na sjeveroistočnom kraju sela Donja Vrijeska ( prema Maslenjači ) i nismo skretali prema Borovoj Kosi i Šupljoj Lipi, tako da to nikako nije mogla biti pruga prema Končanici. Ne znam gdje je tu netočan navod

Ne znam jesi li pregledao naše putopise, za koje sam stavio linkove. Poanta je u tome da se pruga za Grubišno Polje nije odvajala u službenom mjestu Donja Vrijeska, već u kolodvoru Bastaji (Maslenjača).

U Donjoj Vrijeski odvajala se pruga za Končanicu.

Izvod iz starog voznog reda, copyright by STIB:

 

57ma.jpg

 

S obzirom da je udaljenost između službenih mjesta Donja Vrijeska i Bastaji samo 2 km, lako je moguće da je i dio nekadašnje pruge za Grubišno Polje prolazio rubnim diijelom sela Donja Vrijeska.

Ovaj mali, ajmo reći, ''nesporazum'' nipošto ne derogira vaš izvrsni putopis. :prof

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Imam ja korijena u jednom manjem selu pored Grubišnog Polja, pa mi to područje i nije previše strano. :prof

Istina, rasputnica se nalazila negdje unutar trokuta Gornja Vrijeska-Donja Vrijeska-Maslenjača, stotinjak metara istočno od cestovnog prijelaza ( što se dobro može uočiti na Google Earth-pravac prostiranja šikare ), ali nikakvih fizičkih tragova rasputnice nismo pronašli ( što bi iskreno i začudilo, s obzirom da je od ukidanja pruge prošlo skoro 40 godina ). Odvojak pruge prema Končanici jasno je vidljiv negdje od sredine sela Donja Vrijeska, pa prema Borovoj Kosi.

No, ono što je rezultanta i poanta svega ovoga o čemu pričamo, je nezaustavljivo propadanje željezničke mreže u Hrvatskoj. Ne vidim nikakve političke, a niti gospodarske volje za ulaganjem u ovaj dio prometnog sustava. Ne ulaže se niti u najvažnije pravce, a kamo li u one sporedne. Pruga Banova Jaruga-Pčelić je trenutno najaktualnija, ali svjetlu budućnost ( ako se ovako nastavi ) ne vidim ni za pruge Pleternica-Velika, Zabok-Krapina-Đurmanec, Buzet-Pula itd, itd.

Link to comment
Share on other sites

Poznavajući ovaj dio Lijepe naše i uvidom u Kićine fotografije, moram razriješiti ovaj nesporazum. Sve što je Stanley rekao stoji, ali ipak je Kico101 u pravu. Radi se o pruzi Bastaji- Grubišno polje.

 

Štacionova ekipa je stala na ŽCP-u

 

th_P7040094_edited.jpg

 

preko pruge Banova jaruga- Pčelić u čijoj se neposrednoj blizini nalazila rasputnica prema Grubišnom polju (crvena strelica).

 

Kućica uz cestu

 

th_P7040097.jpg

 

se nalazi na poziciji plave strelice.

 

Dakle, radi se o pruzi Bastaji- Grubišno polje, a očito da Štacionova ekipa do odvojka za Končanicu nije ni stigla.

 

maslenjacakoncanicayv0.jpg

Kartu sam preuzeo od Vedrana Zemana iz teme http://www.zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?t=5569&highlight=donja+vrijeska

 

 

Inače dečki, odličan putopis. Riječka ekipa me svaki put oduševi svojim poduhvatima.

Link to comment
Share on other sites

Treći razlog zanimljivosti ( koji smo ustanovili u hodu ) je i ovaj neke vrsti slikovni ulazni signal:

http://i583.photobucket.com/albums/ss278/pecine/zeljeznica/P7040075_edited.jpg

Zvijezda okrenuta u ovoj poziciji znači zatvoren ulaz u kolodvor. Kada se okrene po užoj strani, prolaz je slobodan. Upravlja se na principu indukcije i osjetljiv je na grmljavinu ( tako nam barem kaže simpatični šef stanice u Siraču sa kojim smo poduže ćakulali i doznali neke stvari o ovoj pruzi.............

Ovdje se radi o štitnom signalu

Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dva i pol tjedna nakon ešna, evo mojeg kratkog izvješća, koliko ono kratko može biti uz cca 450 poslikanih fotki...

 

Buđenje prije 5 i sastanak sa LLeonom, zatim kupljenje Kiće na istočnom dijelu grada i Kikija u Exer cityju i već smo na putu za Zagreb. Priprema ekšna odrađena je vrhunski, pri čemu je LLeon izradio pravi pravcati elaborat putovanja, Kićo isprintao satelitske snimke terena i pripremio podatke o bivšim prugama i njihovim spojevima na (još uvijek) postojeće, a ja sam nabavio ENC da se lakše nosimo sa turistima i vikendašima. Putem pokušavamo uspostaviti kontakt sa Drempom, ali "korisnik je isključio mobilni telefon ili trenutno nije dostupan"...

 

Točno u 7 sati dolazimo na dogovoreno mjesto gdje smo trebali pokupiti Drempu, ali od njega ni traga ni glasa:

P7040001.jpg

 

Drempa se nešto gadno "uspavao" u zadnje vrijeme: prvo je prespavao Kotoribu, sada i Slavoniju...

 

Da bi se na vrijeme našli sa Drempom, preskočili smo tradicionalnu jutarnju kavicu u Ravnoj Gori, pa je srozani pritisak trebalo podizati negdje poslije Zagreba. Dogovor je pao da to bude na odmorištu Ježevo, što je također svojevrsna tradicija, jer smo tamo stali i lani kad smo išli za Vukovar:

P7040002.jpg

 

Kada sam prije mjesec dana putovao ovuda, parking nije bio niti približno popunjen:

P7040005.jpg

 

Uskoro stižemo u Kutinu i po prvi put toga dana srećemo se sa natpisom:

P7040007.jpg

 

Zaustavljamo se ispred trgovačkog centra smještenog neposredno uz autobusni kolodvor, a iz daljine dopire tutnjava teretnih vagona:

P7040010.jpg

 

Stižemo i na željeznički kolodvor. Ispred nekadašnjeg robnog skladišta odmara Jenbach:

P7040011.jpg

 

Nasuprot njega, na posljednjem kolosijeku samuju žuti vagon Infrastrukture i jedan Eas:

P7040027.jpg

 

I to je sav vozni park kojeg smo zatekli u Kutini. Pozabavimo se malo samim kolodvorom. Kolodvorska zgrada:

P7040018.jpg

 

Civilna strana:

P7040028.jpg

 

Ćenifa:

P7040014.jpg

 

Kutina je pod 25kV:

P7040020.jpg

 

Čekaonica vapi za malo kreča:

P7040025.jpg

 

Stari stupići dobili su novu funkciju:

P7040017.jpg

 

Nasuprot kolodvorske zgrade nalazi se jezerce:

P7040019.jpg

 

Pogled u smjeru Zagreba:

P7040022.jpg

 

I u smjeru Novske:

P7040023.jpg

d18bcddd.gif
Link to comment
Share on other sites

Napuštamo Kutinu i krećemo prema Banovoj jarugi. Na slijepom kolosijeku sa istočne strane kolodvorske zgrade zatičemo brundajućeg Šveda 016:

P7040029.jpg

 

Kiki i ja zadržavamo se u kraćem razgovoru sa strojovođom, dok LLeon i Kićo detaljno istražuju kolodvor i rasputnicu (Novska-Lipik). Kolosijek na koijem je stajao šved nalazi se sa druge strane skladišta, praktički na civilnoj strani kolodvora:

P7040030.jpg

 

Stanje prvog kolosijeka (ispred skladišta):

P7040031.jpg

 

Kolodvorska zgrada (i ćenifa u prvom planu):

P7040033.jpg

 

Od strojovođe iz šveda dobijamo informaciju kako je polazak za desetak minuta. Pozdravljamo strojovođu uz napomenu „vidimo se putem“ i krećemo prema ŽCP u centu Banove jaruge. Kićo prugom, a mi ostali cestom. Neposredno iza prijelaza odvaja se industrijski kolosijek za rasadnik, a još neposrednije iza njega od rasputnice za Garešnicu ostala je samo skretnica, desetak metara pruge i andrijin križ...

P7040035.jpg

 

P7040039.jpg

 

P7040040.jpg

 

P7040041.jpg

 

Pruga prema Pčeliću pruža se u (za pojmove jednog primorca) nevjerojatno dugačkoj drituri:

P7040042.jpg

d18bcddd.gif
Link to comment
Share on other sites

Šveda za Sirač odlučujemo sačekati na stajalištu Poljana. Od glavne ceste skrećemo desno i nailazimo na poznati motiv:

P7040045.jpg

 

Putnik kojeg zatičemo na stanici, uvidjevši naš interes za staničnu infrastrukturu informira nas kako je Poljana nekad imala dva normalna kolosijeka i jedan uskotračni, koji je završavao na ovom uzvišenju iza davno presahle slavine:

P7040048.jpg

 

Pogled u pravcu Sirača:

P7040050.jpg

 

...i u pravcu Banove jaruge:

P7040052.jpg

 

Prelazim prugu i ulazim u gustu travu. Mjesta za još jedan kolosijek ima sasvim dovoljno, ali nikakvih materijalnih tragova njegovog postojanja nema... S tog mjesta slikam ostatak ekipe i putnika koji nas je informirao o kolosijecima:

P7040053.jpg

 

Nezaobilazni objekt sa dvoja vrata:

P7040054.jpg

 

Sve je bliže vrijeme kada bi šved trebao proći kroz stajalište. Broj putnika se udvostručio!

P7040056.jpg

 

Na vratima stanične zgrade pojavljuje se gospođa koja u njoj živi. Nakon standardnih pitanja o namjeni fotografiranja pitamo ju o prometu ovom prugom, na što ona uzvraća "To će vam gospodin strojovođa bolje znati nego ja". Putnik s kojim smo cijelo vrijeme čavrljali zapravo je strojovođa koji čeka šveda da preuzme smjenu, vjerojatno u Siraču. Uvidjevši da šved debelo kasni, strojovođa je mobitelom nazvao kolegu kojeg smo ostavili u Banovoj jarugi i dobio informaciju kako još uvijek nije krenuo, a niti neće prije 9:55. To nam ostavlja sasvim dovoljno vremena da dođemo do stajališta Dobrovac i šveda sačekamo tamo.

 

Stajlište Dobrovac dočekalo nas je sa cvijećem:

P7040058.jpg

 

Nažalost, najviše cvijeća ima između tračnica, što znači da ovuda vlak rijetko vozi brže od prosječnog ljudskog hoda. Od industrijskog kolosijeka koji je nekada vodio do obližnjeg industrijskog pogona ostala je tek iskliznica u travi. Od pogona vjerojatno niti toliko...

P7040060.jpg

 

I zgrada je u prilično jadnom i neupotrebljivom izdanju:

P7040059.jpg

 

P7040064.jpg

 

Kako smo u Dobrovac stigli brže nego smo očekivali (ukalkulirali smo vrijeme za pogrešna skretanja i traženja kolodvora, ali to nam jednostavno nije trebalo jer su momci odlično pripremili karte!), odlučujemo produžiti do obližnjeg Lipika i tamo sačekati šveda.

d18bcddd.gif
Link to comment
Share on other sites

Pri ulasku u Lipik prolazimo pored glasovite ergele, ali dok je meni došlo do glavi da su to baš ti konji, već smo bili na skretanju za Okučane. Uskoro se sa naše lijeve strane ukazuje pruga, a s desne ulica koja postoji valjda u svakom naseljenom mjestu od Kutine do Daruvara – Kolodvorska! Kolodvor Lipik je nedavno obnovljen, što daje nekakvu nadu da ovu prugu ipak čekaju ljepši dani – ne bi valjda obnavljali kolodvor na pruzi koju misle zatvoriti?

P7040072.jpg

 

Ima i pipicu za žednog LLeona:

P7040079.jpg

 

I ćenifu:

P7040071.jpg

 

I kurblu za obližnju rampu:

P7040075.jpg

 

I sasvim pristojno uređenu čekaonicu u kojoj se nalazi biljetarnica i panoi sa osnovnim informacijama za putnike:

P7040074.jpg

 

P7040073.jpg

 

U hladu između parkinga i kolosijeka smjestila su se dva stara vagona. Jedan putnički koji je po svemu sudeći u vrijeme dok kolodvorska zgrada nije bila obnovljena obnašao funkciju biljetarnice i prometnog ureda i koji je smješten na svojih deset metara kolosijeka:

P7040068.jpg

 

I jedan teretni vagon bez postolja, smješten neposredno uz nekadašnji magazin:

P7040070.jpg

 

Evo konačno i zakašnjelog šveda iz Banove jaruge!

 

OK, njega smo ispratili, vrijeme je za okrijepu:

P7040080.jpg

 

I nastavak prema Pakracu.

d18bcddd.gif
Link to comment
Share on other sites

Na ulasku u Pakrac prolazimo ispod pruge, tako da nam sada ona više nije sa desne, nego sa lijeve strane. Prema LLeononvim kartama, stajalište Pakrac Grad nalazi se u jednoj od ulica koje se lijevo odvajaju od glavne ceste. Začudo, ova ulica se ne zove Kolodvorska! Stajalište Pakrac Grad nalazi se neposredno uz ŽCP na cesti koja vodi za Prekopakru:

P7040081.jpg

 

Vegetacija u pruga i ovdje vode jedan čudan suživot, gdje je teško reći ratuju li ili se neizmjerno vole:

P7040083.jpg

 

Na prozoru stajališne zgrade nailazimo na obavijest na kojoj HŽ eksplicitno precizira rok dovršenja radova i, nadajmo se, ponovnog otvorenja pruge do Pčelića:

P7040087.jpg

 

 

Krećemo dalje. Prolazimo centrom Pakraca prema istoku. Prelazimo preko pruge i uskoro dolazimo do kolodvora Pakrac. Nekada najveći kolodvor na ovoj pruzi preživio je svjetle i tmurne trenutke, ali nikada nije bio na ovako niskim granama: od 6 kolosijeka u funkciji je samo jedan i njime vozi jedan jedini DMV, tamo-amo pet puta dnevno i povremeno kratki teretni vlak sa kamenom iz Sirača. Radionice zjape prazne, a slijepi kolosijeci zarasli su u suhu travu. Stanična zgrada u ratu je srušena doslovce do temelja, koji se jedva naziru kroz pijesak i travu, a kolodvorski poslovi se obavljaju u dva spojena kontejnera sa nadstrešnicom:

P7040088.jpg

 

P7040093.jpg

 

Iz razrušenog skladišta raste kupina i divlja vegetacija, a u jednoj manjoj prostoriji nalazi se otpad infrastrukturne krame:

P7040097.jpg

 

Nasuprot temeljima kolodvorske zgrade prostor kolodvora nekada je uljepšavala muzejska parnjača serije 51. Uljepšava li ga još uvijek, procijenite sami:

P7040089.jpg

 

Pogled unatrag prema Lipiku:

P7040092.jpg

 

I prema Siraču i Daruvaru:

P7040094.jpg

d18bcddd.gif
Link to comment
Share on other sites

Idemo u šetnju do nekadašnje ložione. Usput prelazimo preko mostića od spojenih šlipera:

P7040100.jpg

 

I nailazimo na okretaljku!

P7040103.jpg

 

Čemu li je služio ovaj podest? Za vodonapojnik?

P7040106.jpg

 

Ložiona zjapi prazna:

P7040112.jpg

 

Na vratima se vide posljedice ratnih djelovanja:

P7040110.jpg

 

P7040111.jpg

 

Na kanalu već dugo ništa nije popravljano. Nema niti onog karakterističnog željezničkog mirisa...

P7040107.jpg

 

Lijevo samo hrpa šarafa za pragove:

P7040108.jpg

 

Desno još jedna prostorija u koju nisam ulazio...

P7040109.jpg

d18bcddd.gif
Link to comment
Share on other sites

Vraćamo se do LLeonmobila II i krećemo dalje. Odustajemo od traganja za stanicom u Badljevini i skrećemo prema Siraču. Sirač je zatvaranjem sjevernog dijela pruge Banova jaruga Pčelić ostao krajnja točka do koje se može stići vlakom. Strojovođa iz Šveda je izrazio čuđenje zašto nije pruga ostala otvorena barem do Daruvara, jer je to ipak gradska sredina, za razliku od sela Sirača. No odgovor leži u činjenici da se u kolodvoru Sirač odvaja industrijski kolosijek za kamenolom i krečanu te kao takav predstavlja krajnju točku za kakav-takav teretni promet koji se odvija ovom prugom.

 

Na ulazu u Sirač dočekao nas je ovaj signal:

P7040116.jpg

 

Prema riječima prometnika iz Sirača, ovaj signal radi na principu kombinacije kamenih utega i elektromagnetskog kontakta.

Kolodvor Sirač građen je u socrealističkom stilu šezdesetih i ranih sedamdesetih godina prošlog stoljeća. Stil koji estetiku podređuje funkcionalnosti, a ipak na svoj način odiše šarmom i efektnošću:

P7040119.jpg

 

P7040121.jpg

 

Pogled prema Daruvaru zaustavlja se, kao i promet prema istoj lokaciji – na crvenim tablama zabrane prometovanja prugom:

P7040123.jpg

 

Radni vlak daje nadu da bi onaj rok kojeg smo pročitali na stajalištu Pakrac Grad možda ipak mogao biti ispoštovan:

P7040124.jpg

 

Čekaonica uredna, ali potpuno prazna:

P7040125.jpg

 

Ako netko poželi kupiti kartu, na ovom prozorčiću prodat će mu ju prometnik:

P7040126.jpg

 

RVR-ovci su se ovdje (kao što i priliči) posvetili ovom drugom „R“ iz naziva:

P7040129.jpg

 

P7040128.jpg

 

Ćenifa se nalazi u posebnom dijelu zgrade. Praktički u posebnoj zgradi, ali pod istim krovom:

P7040131.jpg

d18bcddd.gif
Link to comment
Share on other sites

Nakon poduljeg razgovora sa prometnikom, krećemo vidjeti u kom je stanju industrijski kolosijek „Kamen Sirača“. Prometnik kaže da u prosjeku dva do tri vlaka tjedno prođu tim kolosijekom, ranžiraju se u Siraču i otpremaju za Banovu Jarugu.

 

Pet kilometara pruga slijedi cestu i tok lokalne riječice. Ovdje se račva na dva kolosijeka za potrebe postrojenja krečane:

P7040132.jpg

 

P7040133.jpg

 

Na drugoj strani kruga kamenoloma svaki od dva kolosijeka završava svojim bikom:

P7040136.jpg

 

P7040142.jpg

 

U povratku se zaustavljamo da vidimo u kojem je stanju kolosijek. Pragovi su trošni, ali unatoč prilično gustoj i visokoj vegetaciji među tračnicama, na njima se vide tragovi prolaska vlaka u nedavnoj prošlosti:

P7040146.jpg

 

P7040147.jpg

d18bcddd.gif
Link to comment
Share on other sites

Promet ovom prugom ovdje prestaje, a mi nastavljamo cestom D5 posjećujući stanice kojima odnedavno vlakovi više ne prolaze. Prva takva stanica ujedno je i najveće naselje koje je 17. svibnja ove godine ostalo bez željezničkog prometa – Daruvar. Kolodvor se nalazi u, pretpostavljate, Kolodvorskoj ulici. Odmah do njega je i autobusni. Civilnoj strani zgrade kao da nešto fali... O, da! Pa nema vrata za čekaonicu kroz koju bi se moglo do perona:

P7040148.jpg

 

Zato do putničkih perona idemo preko ukrcajnog perona robnog magazina.

P7040158.jpg

 

P7040155.jpg

 

P7040159.jpg

Ove pločice kao da su pred tjedan dana vremeplovom stigle iz šezdesetih :?:

 

Između kolodvorske zgrade i magazina smjestila se dvostrana pipica:

P7040149.jpg

 

Svijeće još uvijek odaju počast posljednjem švedu koji je vozio daruvarskim kolosijecima:

P7040150.jpg

 

Pogled unatrag, prema Siraču:

P7040154.jpg

 

...i naprijed, prema Maslenjači:

P7040153.jpg

 

I u Daruvaru smo porazgovarali s prometnikom. I on izražava žaljenje zbog zatvora pruge i nadu da će (neki) novi vozni red donijeti ljepše dane za željeznički promet kroz Daruvar...

 

Rastajemo se od Daruvara pogledom na stavlo (platanu?) između željezničkog i autobusnog kolodvora:

P7040160.jpg

d18bcddd.gif
Link to comment
Share on other sites

U Donjem Daruvaru skrećemo sa ceste D5 na D34. Prije Maslenjače skrećemo lijevo na pružni prijelaz gdje je nekada postojao odvojak za Grubišno polje i dalje prema Bjelovaru. LLeon se dao u potragu za vidljivim ostacima rasputnice, ali njih jednostavno nema (skretnica je morala biti negdje između LLeona i mene):

P7040164.jpg

 

Pogled na drugu stranu, unatrag, prema Daruvaru:

P7040167.jpg

 

Odlazimo u selo Donja Vrijeska i nalazimo ostatke ŽCP-a i sačuvane zidove kućice koju je najvjerojatnije koristio radnik koji je ručno upravljao rampom:

P7040174.jpg

 

Vraćamo se na prugu Banova jaruga – Pčelić. Slijedeća naša stanica je kolodvor Maslenjača, nekadašnji Bastaji. Upravo zbog blizine ove rasputnice, ali i rasputnice za Končanicu, Bastaji su nekada bili, u lokalnim okvirima, izuzetno značajan kolodvor. Pogledajmo kako danas izgleda:

P7040177.jpg

 

Kolodvorska zgrada identična je onoj u Siraču, samo zrcalno reflektirana:

P7040176.jpg

 

Kolosijeci su zarasli u korov. Onaj po kojem je donedavno vozio vlak tek je neznatno manje zarastao od ostalih:

P7040175.jpg

 

P7040185.jpg

 

Ne znam je li kolodvor Maslenjača od ranije nezaposjednut ili je vandalima trebalo samo mjesec i pol da ovakvu pustoš iza sebe ostave? Čekaonica:

P7040178.jpg

 

Prolaz prema parkingu:

P7040179.jpg

 

Ćenife:

P7040180.jpg

 

P7040181.jpg

 

Ostaci nekada velikog kolodvora: je li ovo vodosprema?

P7040184.jpg

 

Skladište:

P7040186.jpg

 

Ugostiteljski objekt preko puta kolodvora:

P7040187.jpg

 

Maslenjača je mjesto s malo ljudi... Odnedavno sa još dva manje...

P7040189.jpg

 

Žalosno je svjedočiti ovolikoj degradaciji nekada važnog željezničkog čvorišta... Puni tužnih dojmova sjedamo u LLeonmobil i nastavljamo dalje...

d18bcddd.gif
Link to comment
Share on other sites

U nastavku pruge prema Pčeliću preskačemo Škodinovac (sviđa mi se naziv mjesta, pa sam ga morao spomenuti – pare ljude kvare!) i Koreničane. Stajalište Potočani-Katinac bilo je nemoguće preskočiti jer se nalazi neposredno uz ŽCP preko kojeg smo morali prijeći:

P7040191.jpg

 

Ovdje je također bilo ratnih razaranja. Opsegom daleko manje nego u Pakracu, ali rane su još vidljive. Tu je i neizostavni element analize kvalitete svake stanice kada tu analizu provodi Štacion:

P7040192.jpg

 

Već spomenuti ŽCP:

P7040196.jpg

 

Hektometarski stupić u gustoj travuljini... Kad li će taj kemijski?

P7040197.jpg

 

Slijedeća postaja prema Pčeliću je Đulovac. Kolodvor sa tri vozna i dva pretovarna kolosijeka čak i ne odaje dojam da je posljednji vlak ovuda prošao prije mjesec i pol:

P7040199.jpg

 

P7040199.jpg

 

Jedan slijepi kolosijek odvojen je betonskom barijerom

P7040205.jpg

 

...i kanalom od ostalih. Preko kanala vodi mostić od starih šlipera, dovoljno jak da izdrži Kiću:

P7040201.jpg

 

Ma lažem! Izdržao je on i mene!!!

 

Ćenifa je, slično kao i u Siraču i Maslenjači prolazom odvojena od ostatka prizemlja koldvorske zgrade:

P7040204.jpg

 

Zapravo, sama zgrada je stilski i layoutom dosta slična onima u Siraču i Maslenjači, samo u nešto većim gabaritima, a ima i kat!

 

Je li ovo vaga ili samo skretničareva kućica, odgovor očekujemo od našeg eksperta za vage:

P7040210.jpg

 

Materijal za obnovu pruge! Stiče se dojam da HŽ ipak ozbiljno misli rekonstruirati ovu prugu i vratiti joj promet:

P7040211.jpg

Zna li netko što znači ova numeracija? Nije broj komada, jer je pored ove bila još jedna, znatno veća hrpa, a broj je bio manji...

 

Drugi slijepi kolosijek se od prvog kolosijeka odvaja prema cesti, ali do nje ne dolazi, već se gubi u travuljagi i pijesku parkirališta:

P7040212.jpg

 

Ono što je uznemirilo lokalno stanovništvo, ali i moje suputnike nastanak je slijedeće slike, koja ne prikazuje zapravo ništa bitno – staru slavonsku kućicu.

P7040213.jpg

Ali oko te kućice nalaze se dva ugostiteljska objekta na čijim terasama su sjedili i oko terasa se muvali neki dosta mutni tipovi. Nisu baš bili sretni što su neki tipovi iz auta riječke registracije došao slikati njihovo malo selo, a tek objektiv okrenut prema njima izazvao je niz njihovih znakovitih međusobnih pogleda i odmjeravanja naše male ekipe... Bilo je vrijeme za put pod noge...

d18bcddd.gif
Link to comment
Share on other sites

Kad je, pošto smo sjeli u auto, Kićo uzviknuo „SAD IDEMO U PIVNICU!“, pomislio sam „Fala Bogu! Nakon ovih scena maloprije baš će mi lijepo sjesti...“ :?:: No, umjesto da uživamo u pivu, uskoro smo opet mogli svjedočiti propadanju željezničke infrastrukture. Nekadašnji kolodvor, do prije dva mjeseca stajalište, a danas tek napuštena zgrada – Pivnica:

P7040218.jpg

 

Civilna strana:

P7040215.jpg

 

Pivnica je nekada morao biti kolodvor sa barem dva prolazna i jednim pretovarnim kolosijekom. Danas se i ovaj jedan kolosijek koji nije demontiran jedva nazire od guste trave. Prema Pčeliću:

P7040219.jpg

 

...i prema Đulovcu:

P7040217.jpg

 

Složili smo se kako trase i pruge van funkcije vrlo brzo počinju slilčiti jedna na drugu. Pogled na ovu travu u kojoj se naziru tragovi demontiranh kolosijeka podsjetio me na kolodvor Utinja na pruzi Karlovac-Sisak...

 

Infrastrukturni detalj – kućica na kat u kakvima su se nekada znale nalaziti vodospreme za natakanje parnjača:

P7040222.jpg

 

Prije nastavka putovanja imali smo još jedan kraći „razgovor“ sa lokalnim seljakom, koji je, po svoj prilici „nameračio“ kolodvorsku zgradu za useljenje, pa mu nije baš drago da se netko osim njega tuda mota...

d18bcddd.gif
Link to comment
Share on other sites

Evo nas konačno i u Pčeliću! Stajalište sa rasputnicom nalazi se na pruzi R202 (Varaždin-Koprivnica-Osijek), tzv. Podravskoj pruzi.

P7040224.jpg

 

Ponovno smo na pruzi koja je u normalnom, redovnom prometu, a to je vidljivo i po sjaju gornje strane tračnica. Tračnice prema Banovoj jarugi već su navuke ruzinu na gornju površinu:

P7040226.jpg

 

Likovni signal iz smjera Našica i Slatine:

P7040229.jpg

 

Lijevo može, desno stop!

P7040230.jpg

 

P7040231.jpg

 

Likovni signal iz smjera Banove jaruge, odnosno Pepelane i Pivnice, LLeon i skretnica na šturc:

P7040233.jpg

 

Interesantno, skretnica je i okrenuta na slijepi kolosijek, koji završava bikom u polju. Tako da ako bi nešto neplanski i prošlo ovim dijelom pruge, ne bi došlo do podravske.

P7040235.jpg

 

Spojevi tračnica su vjerojatno tretirani antirostom:

P7040237.jpg

 

Dok sam ja slikao skretnicu i šturc dečki su se već ekipirali oko LLeonmobila spremni za nastavak puta.

d18bcddd.gif
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...