Jump to content

Dubrovnik - Ploče - Metković


kiki273

Recommended Posts

  • Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

(8 )

 

Napuštamo pomalo Dubrovnik do nekog ponovnog susreta i opet smo na magistrali D8, ponovo na granici, ali ovaj puta u Neumu stajemo, da možda i nešto kupimo. A što, pa zna se da je BiH raj za pušace iz HR, cigare duplo jeftinije, ajmo svaki svoju šteku i vozimo. E sad moramo pronaci naše prenocište, znamo samo da je u mjestu Blace, nekih 25km prije Ploca iz pravca Dubrovnika. Na putu prema Dubrovniku uocili smo gdje je skretanje sa magistrale za to mjesto, e tu je Jean nastupio kao navigator, nazvao gazdu i navodenje. Bez brige nismo lutali, našli smo od prve, jeste da je udaljeno od magistrale 8 km, na samome moru, ali voziti se kroz mrkli mrak bez ikakvog orijentira nije baš nešto, cesta prolazi po nasipu, a samo stabla mandarina s jedne i druge strane. Dolazimo mi pred kucu, prethodno se uvjerivši da smo na pravom mjestu, i gazda nam je pokazao naše odmaralište za tu noc.

 

Jedna soba

DSC05360.jpg

 

Druga soba

DSC05357.jpg

 

Mini kuhinja

DSC05365.jpg

 

Ćenifa s tušem

DSC05363.jpg

 

DSC05364.jpg

 

Satelitska Tv

DSC05374.jpg

nismo puno gledali ne, javljali smo se na forum i na facebook.

 

Tuširanje, pa večerica....ni baš za temu njam, njam, ali bitno da nismo bili gladni.

DSC05355.jpg

 

DSC05356.jpg

 

Dosta za prvi dan, 23 sata su, na spavanje.

 

:wink:

Link to comment
Share on other sites

(9)

 

Drugi dan, nedjelja 06.12., budenje u 7.30 i prva stvar na balkon, da vidimo, gdje smo to mi, a bogami.....

DSC05375.jpg

 

DSC05376.jpg

 

DSC05377.jpg

 

Simpaticno mjestašce, još da nije ovaj cempres ispred kuce...

DSC05381.jpg

 

Ovdje je apartman, na vrhu lijevo.

DSC05384.jpg

 

I natrag na magistralu, pa u Opuzen po mandarine i marmeladu od mandarina (odlicna je) i put Metkovica na D9

 

U Metkovic smo došli desnom obalom Neretve

DSC05389.jpg

 

Obala Neretve i naravno pruga.

DSC05390.jpg

 

U daljini nekadašnja luka Metkovic i kolodvor Metkovic

DSC05391.jpg

 

Prešli smo most i evo nas na kolodvoru, do vlaka imamo još nekih 30 min, pa smo malo ubili vrijeme, bauljajuci okolo kolodvora.

Link to comment
Share on other sites

(10)

 

Hmmmm, kolodvorska zgrada je nedavno obnovljena, to nam je i kolega Pfaff opisao nedavno u svom putopisu, ali prilazna cesta kolodvoru nije baš reprezentativna, ali šta se može, što je, tu je.

DSC05393.jpg

 

Skladište

DSC05392.jpg

 

Prvi kolosijek se baš ne koristi precesto

DSC05394.jpg

 

A tu je vec i bila ASEA 107 sa podužim teretnjakom

DSC05399.jpg

 

DSC05397.jpg

 

Kolodvorska zgrada, taman sunce tuce direktno, ali....ne mogu si pomoci.

DSC05398.jpg

 

Smjer Ploce

DSC05400.jpg

 

Smjer Capljina

DSC05395.jpg

 

Kucica preko puta kolodvora, ne znam da li pripada željeznici

DSC05396.jpg

 

Da malo zavirim u cekaonicu, pretpostavljam da blagajna nedjeljom ne radi

DSC05401.jpg

 

I bio sam u pravu

DSC05402.jpg

Link to comment
Share on other sites

(11)

 

Cjenik

DSC05403.jpg

samo do Ploca, a što je s drugim (medunarodnim smjerom)

 

Od uzanog kolosijeka smo našli jedino ovaj spomenik

DSC05404.jpg

 

U 10.27 tocno na vrijeme stiže ASEA 102 sa Brzim 391 iz Sarajeva, u sastavu 3 vagona švedske donacije, sa kojim cemo do Ploca

DSC05405.jpg

 

Najprije mora proci policija i carina, pa tek onda možemo uci, takav naputak smo dobili od konduktera, naravno to se podrazumijeva, znamo da je Metkovic pogranicni kolodvor i da neke procedure ipak treba poštivati.

 

DSC05406.jpg

 

Polazak i krecemo, pošto je brzi vlak, nema stajanja do Ploca

DSC05408.jpg

 

DSC05412.jpg

 

Na prvi pogled vagon ni ne izgleda loše, doduše sjedala su udobna, ali o cistoci ne bih.

 

Na znanje

DSC05413.jpg

 

Užitak je vožnje uz Neretvu, šteta što kratko traje, barem na našem dijelu

DSC05409.jpg

 

I nakon 18 minuta vožnje ulazimo u kolodvor Ploce

DSC05419.jpg

Link to comment
Share on other sites

(12)

Dvije ASEe koje su tu još od prije rata, nikada nisu imale HŽ oznake, rashodovane

DSC05417.jpg

 

Remiza

DSC05418.jpg

 

DSC05422.jpg

 

Đuran

DSC05421.jpg

 

Kraj puta

DSC05425.jpg

 

A do Sarajeva km..

DSC05423.jpg

 

Naša kompozicija i kondukter, al se raspricao sa nama, eh da, pošto smo prijatelji željeznice, a i jedini putnici smo bili u vlaku od Metkovica do Ploca, pocašceni smo besplatnom vožnjom.

DSC05426.jpg

 

Naša vucna 102, koju cemo malo kasnije i "osobno" upoznati.

DSC05427.jpg

 

Parnjaca, koja pamti bolje dane, barem po izgledu

DSC05428.jpg

 

DSC05430.jpg

 

A malo šmirglanja i friške farbe, ne bi škodilo

DSC05431.jpg

Link to comment
Share on other sites

(13)

 

Kolodvorska zgrada sa željeznicke strane

DSC05432.jpg

 

Industrijski kolosijek i ulaz u luku Ploce

DSC05433.jpg

 

Tu smo još jednog Đurana našli

DSC05434.jpg

 

Cekaonica, velika ko aerodrom

DSC05436.jpg

 

DSC05437.jpg

 

Za našeg Stanleya

Uz kolodvor, nalazi se i pošta 20340 Ploce

DSC05438.jpg

 

DSC05439.jpg

Poštansko središte Dubrovnik, ali i Središte pošta Dubrovnik, Centar pošta Dubrovnik, jao koliko puta su se mijenjali nazivi.

 

Sa druge strane je i autobusni kolodvor

DSC05440.jpg

 

Idemo malo do rive, a nismo dugo bili (od jucer)..

DSC05441.jpg

 

DSC05443.jpg

 

Obadva zajedno

DSC05446.jpg

Link to comment
Share on other sites

(14)

 

Jedan od pritoka

DSC05444.jpg

 

Dan je jednostavno prekrasan, mami na fotkanje

DSC05447.jpg

 

DSC05449.jpg

 

Jedna zajednicka ispred plocanske crkve

DSC05448.jpg

 

Kiki je našao i svježe izdanje Novog Lista

DSC05451.jpg

 

A Jean je odlucio poslati i razglednicu iz Ploca

DSC05455.jpg

 

A ja ništa, tek toliko da se fotkam ispred pošte, bolje nego cenife

DSC05454.jpg

 

Stanley, je ovo ok?

DSC05452.jpg

 

Nakon kavice i ugodne šetnje po rivi, vrijeme je i povratka na kolodvor, naš vlak 5904 polazi u 12.47, da ne zakasnimo.

Link to comment
Share on other sites

(15)

 

Naš vlakic je spreman

DSC05459.jpg

 

Pa sa druge strane

DSC05462.jpg

 

102-ka spremna

DSC05458.jpg

 

Smjer Metkovic-Capljina-Mostar-Sarajevo......

DSC05461.jpg

 

za evidenciju o vagonima

DSC05468.jpg

 

Vozi na relaciji

DSC05467.jpg

 

Još na brzinu prije polaska

DSC05463.jpg

 

Malo bliže

DSC05464.jpg

ouu iz sekcije Rijeka

 

A ovo iz sekcije Split

DSC05465.jpg

 

Taman da cemo uci u vagon, a kad ono majstor nas zove, ajde ljubitelji željeznice u lokomotivu. Aaaaa..molimmmmm

Jel možemo svi, pošto nas je ipak trojica, ma možee, ajde, penjite se ( a teško žabe u vodu natjerati)

 

E kako je dalje bilo pogledajte ovdje;

 

 

Link to comment
Share on other sites

(16)

 

Stigli smo mi i u Metkovic, Asea je promijenila stranu vožnje, a i mi mijenjamo vozilo, sjedamo u Megana i slijedi povratak kuci, na cestu D62 direktno za Vrgorac uz Nova Sela, Mali Prolog e tu smo malo zastali.

DSC05469.jpg

 

pošto se na ovom dijelu vozimo uz samu granicu, još jednom da imamo Hercegovinu u pozadini svaki od nas

DSC05470.jpg

a vece mjesto koje se vidi je Ljubuški.

 

Dolazimo u Vrgorac, pa u Ravcu i evo nas ponovo na Dalmatini, ne stajemo opet sve do, a gdje drugdje nego Krke, e na ovoj strani je još ljepše ( a kava u kaficu je super, preporucam svim buducim putnicima koji ovdje staju).

DSC05473.jpg

 

Most

DSC05474.jpg

 

Skradin

DSC05475.jpg

 

e tu smo docekali i mrak

DSC05477.jpg

 

DSC05478.jpg

 

Na putu do Rijeke još smo stali na odmorištu NADIN i u Lici JADOVA, na izlazu Žuta Lokva ponovo iskeširali 134kn cestarine i spustili se preko Vratnika u Senj, Novi Vinodolski, Crikvenica, Podkilavac, Rijeka.....Labin.

 

Što reci na kraju, ne da je bilo divno, nego predivno, malo smo bili umorni, ali još više zadovoljni postignutim, videnim, doživljenim.

Ovo nam je prvi dvodnevni ekšn, a i meni bogami vožnje u prvom danu 740km ukupno ni baš mala stvar, ali odradio sam to sa zadovoljstvom i zahvaljujem se mojim suputnicima Kikiu i Jeanu na ugodno provedenom vikendu, hvala strojovođi na vožnji u upravljačnici i kondukteru na besplatnoj vožnji. I još bi htjeo reci samo to, da Naša Hrvatska je predivna zemlja, imamo prirodne ljepote od boga dane, u nekim mjestima kroz koja smo prošli u ova dva dana, netko je prvi put, netko je vec bio, ali davno, davno, budimo ponosni na to svi zajedno, a svima vama srdačan pozdrav do idućeg putopisa.

 

Narcis

Link to comment
Share on other sites

Od uzanog kolosijeka smo našli jedino ovaj spomenik

DSC05404.jpg

 

Jako neobičan "spomenik". Zna li tko što predstavlja, koliko je star, tko ga je postavio?

Tip lokomotive nije samo star, nego arhaičan: tako su izgledale parnjače u praskozorje razvoja željeznice i nikako ne mogu naći paralelu s uskotračnim prugama BiH pa i šire. Dodatno neobično je i to, što stroj dimi ne samo iz dimnjaka, nego i iz stojećeg kotla. Pjesnička sloboda je lijepa stvar, ali pretjerivanje ipak nije uvijek zdravo!

Link to comment
Share on other sites

Jel ima kakvih problema pri prolasku kroz Neum? Priča se da se može bez putovnica i da ne rade probleme pa ipak ponekad se pak čuje da znaju za_ebavat za nešto.

 

Zadnji put kad sam prolazio autobusom, bilo ih je i bez osobne :roll:

 

Nego, oni vagoni ZFBH, radi se o Beet-ima kakve smo i mi imali krace vrijeme?

Sumi, sumi, postolje,

nek kardani govore

Neka cuje zemlja sva

Kako drnda tramvaj sav

 

© NT 2200

Link to comment
Share on other sites

Nego, oni vagoni ZFBH, radi se o Beet-ima kakve smo i mi imali krace vrijeme?

Mislim da nisu to Beet, al nemoj me držat za riječ. Izvana izgledaju slični, ali kolko se sjećam, unutrašnjost u Beet je bila drugačija. I kod nas nije bilo Beet vagona prvog razreda, jedino ako su u ZFBH deklasirali vagon drugog razreda u prvi.

Stari Bl-ovci su zakon!!!

Link to comment
Share on other sites

 

Jako neobičan "spomenik". Zna li tko što predstavlja, koliko je star, tko ga je postavio?

Tip lokomotive nije samo star, nego arhaičan: tako su izgledale parnjače u praskozorje razvoja željeznice i nikako ne mogu naći paralelu s uskotračnim prugama BiH pa i šire. Dodatno neobično je i to, što stroj dimi ne samo iz dimnjaka, nego i iz stojećeg kotla. Pjesnička sloboda je lijepa stvar, ali pretjerivanje ipak nije uvijek zdravo!

Naravno, sve Tvoje primjedbe drže vodu. Jedino da dodam par napomena:

Prikazana je lokomotiva kakvu je 1838. Norris iz Philadelphije (i zvala se Philadelphia) isporučio Austrijskim željeznicama odnosno željeznici Beč - Raab. Kotao zapravo nije stojeći već ima kupolasto ložište (Englezi to zovu haystack = stog sijena). "Dim" koji nije iz dimnjaka je moguće para koja izlazi iz sigurnosnih ventila kojh je na takvim tipovima kotla obično bilo dva - jedan na vrhu kupole, a drugi negdje na vodoravnom dijelu kotla.

Norris je svojedobno dao tiskati seriju litografija s prikazima takvih lokomotiva kao promidžbeni materijal. Takve su lokomotive ostvarile izvjestan uspjeh u Europi jer su imale odličan raspored opterećenja na pogonskoj osovini (slično kao nekad Fićo i/ili Volkswagen) i bile sposobne savladavati uspone kakve lokomotive temeljene na tada gotovo standardnom Stephensonovom rasporedu (1A1) nisu.

 

Pretpostavljem da je umjetnik-klesar (majstor Macola), negdje imao kao predložak jednu takvu sliku, a vjerovatno je i htio postići dojam prastarosti...

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

... tako su izgledale parnjače u praskozorje razvoja željeznice i nikako ne mogu naći paralelu s uskotračnim prugama BiH pa i šire.

... lokomotiva kakvu je 1838. Norris iz Philadelphije (i zvala se Philadelphia) isporučio Austrijskim željeznicama odnosno željeznici Beč - Raab.

I gdje su tu uskotračne željeznice BiH? Vremenski, prostorno, 760 mm?.

Dodatno neobično je i to, što stroj dimi ne samo iz dimnjaka, nego i iz stojećeg kotla.
"Dim" koji nije iz dimnjaka je moguće para koja izlazi iz sigurnosnih ventila kojh je na takvim tipovima kotla obično bilo dva - jedan na vrhu kupole, a drugi negdje na vodoravnom dijelu kotla.
Ako slučajno nisi znao, uvijek volim biti u pravu i branim svoje dok još imam municije. Dakle: Para iz sigurnosnog ventila izlazi zbog velikog pritiska uvijek u ravnom mlazu, a ovaj umitnik je isklesao dim. Uostalom, zar je, brižan, morao gledati u seriju litografija s prikazima takvih lokomotiva kao promidžbeni materijal da bi prikazao što je je htio prikazati? Tužno. Podsjeća me na novinske članke kad se dotaknu željeznice.

Tako. Rekao sam.

Link to comment
Share on other sites

Pozdrav

 

Kada sam video onaj spomenik, odmah me podsetio na lokomotive tvrtke "Norris" iz Philadelphie. Kad je več Pfaff pomenuo Philadelphiu, evo, kako je ona izgledala (ona na kamenu neverovatno sliči...)

 

http://de.wikipedia.org/wiki/WRB_%E2%80%93_Philadelphia

 

 

Wiener-Raaber Bahn (WRB) podigla je svoju tvornicu lokomotiva (Kasnije Lokomotivfabrik StEG), prvu u ovom dijelu Evrope i koj je dugo vodio John Haswell i kao takva proizvela je nemali broj lokomotiva, koje su vozile i našim krajevima. Prve lokomotive proizvedene su baš po Norris-ovom uzorku. Tako je npr. Lokomotiva "Laibach" (Ljubljana) (koja je, uz lokomotivu "Terglav" (Triglav) dovezla prvi vlak u Ljubljanu (barem kod oficielnog otvaranja pruge)) izgrađena po uoru na Philadelhiu, jedino nema više haystack ložišta...

 

http://de.wikipedia.org/wiki/SStB_%E2%80%93_Gratz_bis_Laibach

 

Sorry za ovaj OT, ali morao sam... :D

 

LP iz Maribora

 

Jože

Link to comment
Share on other sites

Nego, oni vagoni ZFBH, radi se o Beet-ima kakve smo i mi imali krace vrijeme?

Mislim da nisu to Beet, al nemoj me držat za riječ. Izvana izgledaju slični, ali kolko se sjećam, unutrašnjost u Beet je bila drugačija. I kod nas nije bilo Beet vagona prvog razreda, jedino ako su u ZFBH deklasirali vagon drugog razreda u prvi.

 

Teško da bi ga mogli DEklasirati iz drugoga u prvi. Mogli bi ga jedino Aklasirati...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...