narcis Posted December 11, 2009 Share Posted December 11, 2009 (6) Ja, a iza mene Srđ i forte Imperial Lokrum Vec pomalo pada mrak, sunce na zalazu Pa malo iz gradske luke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
narcis Posted December 11, 2009 Share Posted December 11, 2009 (7) Na ovoj klupi nakon 30 godina (ajme zar je prošlo već toliko). Stradun se vec sprema za docek nove godine Najprije u Konzum po sendvice za drugi dan, pa na bus prema Gružu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
narcis Posted December 11, 2009 Share Posted December 11, 2009 (8 ) Napuštamo pomalo Dubrovnik do nekog ponovnog susreta i opet smo na magistrali D8, ponovo na granici, ali ovaj puta u Neumu stajemo, da možda i nešto kupimo. A što, pa zna se da je BiH raj za pušace iz HR, cigare duplo jeftinije, ajmo svaki svoju šteku i vozimo. E sad moramo pronaci naše prenocište, znamo samo da je u mjestu Blace, nekih 25km prije Ploca iz pravca Dubrovnika. Na putu prema Dubrovniku uocili smo gdje je skretanje sa magistrale za to mjesto, e tu je Jean nastupio kao navigator, nazvao gazdu i navodenje. Bez brige nismo lutali, našli smo od prve, jeste da je udaljeno od magistrale 8 km, na samome moru, ali voziti se kroz mrkli mrak bez ikakvog orijentira nije baš nešto, cesta prolazi po nasipu, a samo stabla mandarina s jedne i druge strane. Dolazimo mi pred kucu, prethodno se uvjerivši da smo na pravom mjestu, i gazda nam je pokazao naše odmaralište za tu noc. Jedna soba Druga soba Mini kuhinja Ćenifa s tušem Satelitska Tv nismo puno gledali ne, javljali smo se na forum i na facebook. Tuširanje, pa večerica....ni baš za temu njam, njam, ali bitno da nismo bili gladni. Dosta za prvi dan, 23 sata su, na spavanje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
narcis Posted December 11, 2009 Share Posted December 11, 2009 (9) Drugi dan, nedjelja 06.12., budenje u 7.30 i prva stvar na balkon, da vidimo, gdje smo to mi, a bogami..... Simpaticno mjestašce, još da nije ovaj cempres ispred kuce... Ovdje je apartman, na vrhu lijevo. I natrag na magistralu, pa u Opuzen po mandarine i marmeladu od mandarina (odlicna je) i put Metkovica na D9 U Metkovic smo došli desnom obalom Neretve Obala Neretve i naravno pruga. U daljini nekadašnja luka Metkovic i kolodvor Metkovic Prešli smo most i evo nas na kolodvoru, do vlaka imamo još nekih 30 min, pa smo malo ubili vrijeme, bauljajuci okolo kolodvora. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
narcis Posted December 11, 2009 Share Posted December 11, 2009 (10) Hmmmm, kolodvorska zgrada je nedavno obnovljena, to nam je i kolega Pfaff opisao nedavno u svom putopisu, ali prilazna cesta kolodvoru nije baš reprezentativna, ali šta se može, što je, tu je. Skladište Prvi kolosijek se baš ne koristi precesto A tu je vec i bila ASEA 107 sa podužim teretnjakom Kolodvorska zgrada, taman sunce tuce direktno, ali....ne mogu si pomoci. Smjer Ploce Smjer Capljina Kucica preko puta kolodvora, ne znam da li pripada željeznici Da malo zavirim u cekaonicu, pretpostavljam da blagajna nedjeljom ne radi I bio sam u pravu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
narcis Posted December 11, 2009 Share Posted December 11, 2009 (11) Cjenik samo do Ploca, a što je s drugim (medunarodnim smjerom) Od uzanog kolosijeka smo našli jedino ovaj spomenik U 10.27 tocno na vrijeme stiže ASEA 102 sa Brzim 391 iz Sarajeva, u sastavu 3 vagona švedske donacije, sa kojim cemo do Ploca Najprije mora proci policija i carina, pa tek onda možemo uci, takav naputak smo dobili od konduktera, naravno to se podrazumijeva, znamo da je Metkovic pogranicni kolodvor i da neke procedure ipak treba poštivati. Polazak i krecemo, pošto je brzi vlak, nema stajanja do Ploca Na prvi pogled vagon ni ne izgleda loše, doduše sjedala su udobna, ali o cistoci ne bih. Na znanje Užitak je vožnje uz Neretvu, šteta što kratko traje, barem na našem dijelu I nakon 18 minuta vožnje ulazimo u kolodvor Ploce Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
narcis Posted December 11, 2009 Share Posted December 11, 2009 (12) Dvije ASEe koje su tu još od prije rata, nikada nisu imale HŽ oznake, rashodovane Remiza Đuran Kraj puta A do Sarajeva km.. Naša kompozicija i kondukter, al se raspricao sa nama, eh da, pošto smo prijatelji željeznice, a i jedini putnici smo bili u vlaku od Metkovica do Ploca, pocašceni smo besplatnom vožnjom. Naša vucna 102, koju cemo malo kasnije i "osobno" upoznati. Parnjaca, koja pamti bolje dane, barem po izgledu A malo šmirglanja i friške farbe, ne bi škodilo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
narcis Posted December 11, 2009 Share Posted December 11, 2009 (13) Kolodvorska zgrada sa željeznicke strane Industrijski kolosijek i ulaz u luku Ploce Tu smo još jednog Đurana našli Cekaonica, velika ko aerodrom Za našeg Stanleya Uz kolodvor, nalazi se i pošta 20340 Ploce Poštansko središte Dubrovnik, ali i Središte pošta Dubrovnik, Centar pošta Dubrovnik, jao koliko puta su se mijenjali nazivi. Sa druge strane je i autobusni kolodvor Idemo malo do rive, a nismo dugo bili (od jucer).. Obadva zajedno Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
narcis Posted December 11, 2009 Share Posted December 11, 2009 (14) Jedan od pritoka Dan je jednostavno prekrasan, mami na fotkanje Jedna zajednicka ispred plocanske crkve Kiki je našao i svježe izdanje Novog Lista A Jean je odlucio poslati i razglednicu iz Ploca A ja ništa, tek toliko da se fotkam ispred pošte, bolje nego cenife Stanley, je ovo ok? Nakon kavice i ugodne šetnje po rivi, vrijeme je i povratka na kolodvor, naš vlak 5904 polazi u 12.47, da ne zakasnimo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
narcis Posted December 11, 2009 Share Posted December 11, 2009 (15) Naš vlakic je spreman Pa sa druge strane 102-ka spremna Smjer Metkovic-Capljina-Mostar-Sarajevo...... za evidenciju o vagonima Vozi na relaciji Još na brzinu prije polaska Malo bliže ouu iz sekcije Rijeka A ovo iz sekcije Split Taman da cemo uci u vagon, a kad ono majstor nas zove, ajde ljubitelji željeznice u lokomotivu. Aaaaa..molimmmmm Jel možemo svi, pošto nas je ipak trojica, ma možee, ajde, penjite se ( a teško žabe u vodu natjerati) E kako je dalje bilo pogledajte ovdje; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
narcis Posted December 11, 2009 Share Posted December 11, 2009 (16) Stigli smo mi i u Metkovic, Asea je promijenila stranu vožnje, a i mi mijenjamo vozilo, sjedamo u Megana i slijedi povratak kuci, na cestu D62 direktno za Vrgorac uz Nova Sela, Mali Prolog e tu smo malo zastali. pošto se na ovom dijelu vozimo uz samu granicu, još jednom da imamo Hercegovinu u pozadini svaki od nas a vece mjesto koje se vidi je Ljubuški. Dolazimo u Vrgorac, pa u Ravcu i evo nas ponovo na Dalmatini, ne stajemo opet sve do, a gdje drugdje nego Krke, e na ovoj strani je još ljepše ( a kava u kaficu je super, preporucam svim buducim putnicima koji ovdje staju). Most Skradin e tu smo docekali i mrak Na putu do Rijeke još smo stali na odmorištu NADIN i u Lici JADOVA, na izlazu Žuta Lokva ponovo iskeširali 134kn cestarine i spustili se preko Vratnika u Senj, Novi Vinodolski, Crikvenica, Podkilavac, Rijeka.....Labin. Što reci na kraju, ne da je bilo divno, nego predivno, malo smo bili umorni, ali još više zadovoljni postignutim, videnim, doživljenim. Ovo nam je prvi dvodnevni ekšn, a i meni bogami vožnje u prvom danu 740km ukupno ni baš mala stvar, ali odradio sam to sa zadovoljstvom i zahvaljujem se mojim suputnicima Kikiu i Jeanu na ugodno provedenom vikendu, hvala strojovođi na vožnji u upravljačnici i kondukteru na besplatnoj vožnji. I još bi htjeo reci samo to, da Naša Hrvatska je predivna zemlja, imamo prirodne ljepote od boga dane, u nekim mjestima kroz koja smo prošli u ova dva dana, netko je prvi put, netko je vec bio, ali davno, davno, budimo ponosni na to svi zajedno, a svima vama srdačan pozdrav do idućeg putopisa. Narcis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silver Posted December 11, 2009 Share Posted December 11, 2009 Dečki, kapa dole a gore. Lijepo i za mene nadasve veoma zanimljivo. Bravo! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted December 11, 2009 Share Posted December 11, 2009 Narcis, kao da sam ovo već negdje vidijo Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
narcis Posted December 11, 2009 Share Posted December 11, 2009 Ma daj, stvarno. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ghpacer Posted December 12, 2009 Share Posted December 12, 2009 Od uzanog kolosijeka smo našli jedino ovaj spomenik Jako neobičan "spomenik". Zna li tko što predstavlja, koliko je star, tko ga je postavio? Tip lokomotive nije samo star, nego arhaičan: tako su izgledale parnjače u praskozorje razvoja željeznice i nikako ne mogu naći paralelu s uskotračnim prugama BiH pa i šire. Dodatno neobično je i to, što stroj dimi ne samo iz dimnjaka, nego i iz stojećeg kotla. Pjesnička sloboda je lijepa stvar, ali pretjerivanje ipak nije uvijek zdravo! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
matesonik Posted December 12, 2009 Share Posted December 12, 2009 Jel ima kakvih problema pri prolasku kroz Neum? Priča se da se može bez putovnica i da ne rade probleme pa ipak ponekad se pak čuje da znaju za_ebavat za nešto. Zadnji put kad sam prolazio autobusom, bilo ih je i bez osobne Nego, oni vagoni ZFBH, radi se o Beet-ima kakve smo i mi imali krace vrijeme? Quote Sumi, sumi, postolje, nek kardani govore Neka cuje zemlja sva Kako drnda tramvaj sav © NT 2200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dinko-KA Posted December 12, 2009 Share Posted December 12, 2009 Nego, oni vagoni ZFBH, radi se o Beet-ima kakve smo i mi imali krace vrijeme? Mislim da nisu to Beet, al nemoj me držat za riječ. Izvana izgledaju slični, ali kolko se sjećam, unutrašnjost u Beet je bila drugačija. I kod nas nije bilo Beet vagona prvog razreda, jedino ako su u ZFBH deklasirali vagon drugog razreda u prvi. Quote Stari Bl-ovci su zakon!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted December 12, 2009 Share Posted December 12, 2009 Od uzanog kolosijeka smo našli jedino ovaj spomenikhttp://i250.photobucket.com/albums/gg251/narcis_photo/Dubrovnik_Ploce/DSC05404.jpg Jako neobičan "spomenik". Zna li tko što predstavlja, koliko je star, tko ga je postavio? Tip lokomotive nije samo star, nego arhaičan: tako su izgledale parnjače u praskozorje razvoja željeznice i nikako ne mogu naći paralelu s uskotračnim prugama BiH pa i šire. Dodatno neobično je i to, što stroj dimi ne samo iz dimnjaka, nego i iz stojećeg kotla. Pjesnička sloboda je lijepa stvar, ali pretjerivanje ipak nije uvijek zdravo! Naravno, sve Tvoje primjedbe drže vodu. Jedino da dodam par napomena: Prikazana je lokomotiva kakvu je 1838. Norris iz Philadelphije (i zvala se Philadelphia) isporučio Austrijskim željeznicama odnosno željeznici Beč - Raab. Kotao zapravo nije stojeći već ima kupolasto ložište (Englezi to zovu haystack = stog sijena). "Dim" koji nije iz dimnjaka je moguće para koja izlazi iz sigurnosnih ventila kojh je na takvim tipovima kotla obično bilo dva - jedan na vrhu kupole, a drugi negdje na vodoravnom dijelu kotla. Norris je svojedobno dao tiskati seriju litografija s prikazima takvih lokomotiva kao promidžbeni materijal. Takve su lokomotive ostvarile izvjestan uspjeh u Europi jer su imale odličan raspored opterećenja na pogonskoj osovini (slično kao nekad Fićo i/ili Volkswagen) i bile sposobne savladavati uspone kakve lokomotive temeljene na tada gotovo standardnom Stephensonovom rasporedu (1A1) nisu. Pretpostavljem da je umjetnik-klesar (majstor Macola), negdje imao kao predložak jednu takvu sliku, a vjerovatno je i htio postići dojam prastarosti... Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
ghpacer Posted December 12, 2009 Share Posted December 12, 2009 ... tako su izgledale parnjače u praskozorje razvoja željeznice i nikako ne mogu naći paralelu s uskotračnim prugama BiH pa i šire. ... lokomotiva kakvu je 1838. Norris iz Philadelphije (i zvala se Philadelphia) isporučio Austrijskim željeznicama odnosno željeznici Beč - Raab. I gdje su tu uskotračne željeznice BiH? Vremenski, prostorno, 760 mm?. Dodatno neobično je i to, što stroj dimi ne samo iz dimnjaka, nego i iz stojećeg kotla. "Dim" koji nije iz dimnjaka je moguće para koja izlazi iz sigurnosnih ventila kojh je na takvim tipovima kotla obično bilo dva - jedan na vrhu kupole, a drugi negdje na vodoravnom dijelu kotla. Ako slučajno nisi znao, uvijek volim biti u pravu i branim svoje dok još imam municije. Dakle: Para iz sigurnosnog ventila izlazi zbog velikog pritiska uvijek u ravnom mlazu, a ovaj umitnik je isklesao dim. Uostalom, zar je, brižan, morao gledati u seriju litografija s prikazima takvih lokomotiva kao promidžbeni materijal da bi prikazao što je je htio prikazati? Tužno. Podsjeća me na novinske članke kad se dotaknu željeznice.Tako. Rekao sam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbarpapa1 Posted December 12, 2009 Share Posted December 12, 2009 Pozdrav Kada sam video onaj spomenik, odmah me podsetio na lokomotive tvrtke "Norris" iz Philadelphie. Kad je več Pfaff pomenuo Philadelphiu, evo, kako je ona izgledala (ona na kamenu neverovatno sliči...) http://de.wikipedia.org/wiki/WRB_%E2%80%93_Philadelphia Wiener-Raaber Bahn (WRB) podigla je svoju tvornicu lokomotiva (Kasnije Lokomotivfabrik StEG), prvu u ovom dijelu Evrope i koj je dugo vodio John Haswell i kao takva proizvela je nemali broj lokomotiva, koje su vozile i našim krajevima. Prve lokomotive proizvedene su baš po Norris-ovom uzorku. Tako je npr. Lokomotiva "Laibach" (Ljubljana) (koja je, uz lokomotivu "Terglav" (Triglav) dovezla prvi vlak u Ljubljanu (barem kod oficielnog otvaranja pruge)) izgrađena po uoru na Philadelhiu, jedino nema više haystack ložišta... http://de.wikipedia.org/wiki/SStB_%E2%80%93_Gratz_bis_Laibach Sorry za ovaj OT, ali morao sam... LP iz Maribora Jože Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted December 12, 2009 Share Posted December 12, 2009 Tako. Rekao sam. Jel' Ti lakše? Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
ghpacer Posted December 12, 2009 Share Posted December 12, 2009 Tako. Rekao sam. Jel' Ti lakše? Jes, vala. Vidim, da Ti je sve jasno; postavio si dobru diagnozu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ghpacer Posted December 12, 2009 Share Posted December 12, 2009 Uostalom, Barbarpapa1 nije mnogo bolji: Sorry za ovaj OT, ali morao sam... Jože Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted December 12, 2009 Share Posted December 12, 2009 Uostalom, Barbarpapa1 nije mnogo bolji: Sorry za ovaj OT, ali morao sam... Jože Kad sam kao klinac znao biti uporan u obrani svojih stavova, moja bakica bi znala reći: "Na lakat bi progovorio..." Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
egérke Posted December 12, 2009 Share Posted December 12, 2009 Nego, oni vagoni ZFBH, radi se o Beet-ima kakve smo i mi imali krace vrijeme? Mislim da nisu to Beet, al nemoj me držat za riječ. Izvana izgledaju slični, ali kolko se sjećam, unutrašnjost u Beet je bila drugačija. I kod nas nije bilo Beet vagona prvog razreda, jedino ako su u ZFBH deklasirali vagon drugog razreda u prvi. Teško da bi ga mogli DEklasirati iz drugoga u prvi. Mogli bi ga jedino Aklasirati... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.