Jura Posted August 22, 2009 Share Posted August 22, 2009 U srijedu 19. kolovoza odlučio sam se za kružno putovanje do Velike. Sunčane i bistre vremenske prilike pratile su me cijelim putem i uvelike poslužile. Do Velike me put poveo preko Strizivojne, Slavonskog Broda, Nove Kapele i Požege, a u povratku preko Požege, Pleternice i Našica. Putnički za Strizivojnu - Vrpolje iz Osijeka kreće u 9,06 a u Strizivojnu stiže za gotovo sat vremena. U Strizivojni čekam "Savu", koja je dakako kasnila 30 minuta. Do smještaja u "Savu" nisam ništa fotografirao. Ulazim u vagon, smještam se i tako nastaje prva fotografija na ovom putu, mlada putnica u zanosu: U Novoj Kapeli - Batrini presjedam u Macosu za Veliku, koja nas je zbog kašnjenja "Save" čekala 15 minuta. Smjestio sam se u Macosu i polako krećemo u Vallis Aureu... Stanica Ratkovica: Uskoro stižemo u Pleternicu, gdje križamo teretnog za Novu Kapelu: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jura Posted August 22, 2009 Author Share Posted August 22, 2009 U Pleternici se odvaja pruga za Našice, kojom ću još večeras proći. Malo pejzaža Vallis Auree iz Macose: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jura Posted August 22, 2009 Author Share Posted August 22, 2009 I još malo pejzaža tog prekrasnog kraja: Uskoro stižemo u Blacko - Jakšić. Visoko podnevno sunce u zenitu mi malko otežava posao... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jura Posted August 22, 2009 Author Share Posted August 22, 2009 I krećemo dalje prema Požegi te uskoro stižemo do prvog požeškog mosta preko Orljave: Polako ulazimo u grad... I stižemo u Požegu, gdje izlazi većina putnika iz vlaka, no ponešto njih tek ulazi... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jura Posted August 22, 2009 Author Share Posted August 22, 2009 Ponovno prelazimo preko Orljave... Prvo stajalište poslije Požege su Mihaljevci, gdje izlaze i dvije mlađahne i zgodne putnice... Idemo dalje!, prema Velikoj... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jura Posted August 22, 2009 Author Share Posted August 22, 2009 Na pruzi se nalazi i podosta zavoja... Bližimo se stajalištu Trenkovo... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jura Posted August 22, 2009 Author Share Posted August 22, 2009 Stajalište Trenkovo: I kroz prekrasne krajolike nastavljamo dalje prema posljednjoj stanici, Velikoj... Zbog katastrofalnog stanja infrastrukture i brzine od 30 km/h, automobilima nije nikakav problem prestići vlak... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jura Posted August 22, 2009 Author Share Posted August 22, 2009 I nakon gotovo 3 i po sata vožnje (za 153 km) stižemo u Veliku! I Macosa odlazi natrag prema Požegi i ostavlja stanicu u pustoši... Nekadašnja ložionica i okretnica u Velikoj - nekad bilo, sad se spominjalo... No, ipak nešto vagona čeka pretovar... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jura Posted August 22, 2009 Author Share Posted August 22, 2009 U Velikoj me dočekao, a tko drugi nego prijatelj i naš forumaš Gogo. Nakon obilnog (čitaj: slavonskog ) ručka zaputili smo se prema poznatim veličkim bazenima. Velika kao omanje mjesto ima ogromne turističke i druge potencijale, koji su nažalost neiskorišteni, kao i tisuće drugih u našoj Hrvatskoj. Možda će i za to jednoga dana doći bolja i ljepša vremena, tko zna?!...no uskoro, nažalost, zasigurno ne. Zasad se tome možemo samo nadati... Velički bazeni nalaze se poviše mjesta, gotovo u brdima, i zaista su prekrasni i u prekrasnoj okolini. Svakome tko ima priliku svakako bih preporučio da ih posjeti, kao i Veliku. Požurite, možda se kroz koju godinu tamo više neće moći vlakom... Nakon višesatnog kupanja krećemo natrag, te još jednom obilno objedujemo (treba i do Osijeka doći, a gosti u Slavoniji nikada ne odlaze gladni... ) I bliži se 19 sati, treba polako krenuti na kolodvor obasjan bojama zalaska... Macosa već čeka polazak... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jura Posted August 22, 2009 Author Share Posted August 22, 2009 Bliži se polazak... I dolazi čas polaska, pozdravljam se s Gogom, ukrcavam i krećemo brzinom od punih 30 km/h, dok okolina pomalo podsjeća na westerne... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jura Posted August 22, 2009 Author Share Posted August 22, 2009 Posljednji pozdravi Velikoj i Vallis Aurei... Trenkovo... Prema Požegi... U vlaku se osim mene nalazio još jedan mladić, kondukter i strojovođa...što reći?! Ulazimo u Požegu, pogled na most u zalasku... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jura Posted August 22, 2009 Author Share Posted August 22, 2009 Još jedna simpatična djevojka na požeškom kolodvoru... Mrači se sve više, dani su ipak sve kraći, te uvjeti za fotografiranje postaju sve gori... Krećemo iz Požege prema Pleternici, gdje presjedam na vlak za Osijek. Do Osijeka me čeka 3 i po sata vožnje za 116 km. Od Pleternice pa gotovo do Našica brzina je punih 30 km/h, slijedi mali dio pred Našicama sa 50 km/h, a od Našica prema Osijeku 80 km/h. Macosa kojom sam stigao u Pleternicu, koja nastavlja dalje prema Kapeli, a ja prema mom Osijeku... I tako nastaje posljednja slika, pada mrak i krećemo prema Našicama, preko Krndije. U polasku u vlaku je bilo možda 5 putnika, od Čaglina mislim da sam ostao jedini. Vrijeme sporo teče, Macosina sjedala su užasno neudobna, no ipak unatoč manjem kvaru u brdima, na usponu od 15 promila (gdje nema čak ni signala!!), sretno i točno stižemo u Osijek. Ako zbrojimo sate mog današnjeg putovanja (7h) i kilometražu (269 km), dobijemo prosječnu brzinu od otprilike 40 km/h. Toliko o brzinama na jedinom nam i premilom HŽ - u. Dolaskom u Osijek završava jedno predivno putovanje, a tako i ovaj putopis. Nadam se da sam vam barem približno uspio dočarati atmosferu i neizmjernu ljepotu ovih krajeva i pruga. Do slijedećeg putopisa pozdravlja vas, Jura Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dnovakovic Posted August 22, 2009 Share Posted August 22, 2009 Bravo Jura, zanimljiv putopis po najljepšim dijelovima naše Slavonije. Odlične fotke što od tebe i očekujemo. Zašto nisi stavio i koju fotku sa bazena i iz samog mjesta Velika? Ne mora u putopisima nužno biti samo željeznička tematika. Putopisi dozvoljavaju malo "umjetničke" slobode, a ti si ipak majstor dobre fotke..... Quote Pozdrav iz Osijeka ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gogo Posted August 22, 2009 Share Posted August 22, 2009 Izvrstan putopis, svaka čast Valjda ćemo upriličiti još koji posjet i slavonski ručak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted August 22, 2009 Share Posted August 22, 2009 Jako lijepi putopis i standardno dobre slike od majstora Jure. Mi smo se u srijedu negdje na pruzi mimoišli, ja sam stigao u Strizivojnu-Vrpolje iz Zagreba oko 11.45. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
VICTOR Posted August 22, 2009 Share Posted August 22, 2009 Jura, majstore Bravo Nego, jel te dočekao stanoviti velički forumaš I sjajne su, tople, slavonske ljetne slike makar prikazuju tužno stanje želj. infrastrukture onoga kraja Quote Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jura Posted August 22, 2009 Author Share Posted August 22, 2009 Zašto nisi stavio i koju fotku sa bazena i iz samog mjesta Velika? Nažalost, nemam nijednu fotku iz samog mjesta niti bazena, jer nisam baš želio riskirati i ostavljati opremu bez nadzora na bazenima. Sada mi je zbog toga itekako žao, no "za svaki slučaj" ... Mi smo se u srijedu negdje na pruzi mimoišli, ja sam stigao u Strizivojnu-Vrpolje iz Zagreba oko 11.45. Zasigurno jesmo, i to negdje prije Nove Kapele, ako me sjećanje dobro služi... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jura Posted August 22, 2009 Author Share Posted August 22, 2009 Nego, jel te dočekao stanoviti velički forumaš Dakako da je, pažljivije čitaj VICTORE... I sjajne su, tople, slavonske ljetne slike makar prikazuju tužno stanje želj. infrastrukture onoga kraja Ima nešto i u tom žalosnom stanju infrastrukture... pruga prekrivena spaljenom travom, pomalo zahrđale šine... dalo bi se tamo napraviti lijepih fotki, naročito sačekuša... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RAIL-LOGISTIK Posted August 22, 2009 Share Posted August 22, 2009 Jako lijepe slike prirode,zeljeznice i zgodnih cura! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted August 22, 2009 Share Posted August 22, 2009 Bravo, Jura, prema onome što vidimo u tvojem putopisu, ipak je itekako vrijedilo organizirati ovo sedmosatno drndanje po vlakovima. Super ti je putopis .... čekamo na sljedeći Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gogo Posted August 22, 2009 Share Posted August 22, 2009 Jako lijepe slike prirode,zeljeznice i zgodnih cura! Heheheh, zna se, Slavonke su najbolje A i priroda nam nije za bacit... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zeus Posted August 22, 2009 Share Posted August 22, 2009 Jako lijepo. Šteta da se pojedine regije tako zapostavljaju. A kako se neće zapostavljati taj dio u kojem baš i nema previše putnika, kad je kod nas u Zagorju željeznica totalno zapostavljena, a vlakovi su uvijek puni. Nažalost male brzine su naša stvarnost. Umjesto da se ulaže u pruge, novac se crpi u privatne džepove, no to je već druga tema. Valjda će i tome jednom doći kraj, a stanje infrastrukture će kako vrijeme odmiče, uz adekvatna ulaganja bivati sve bolje, a ne sve lošije kao što je to slučaj sada. Još jednom čestitke na lijepom putopisu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VICTOR Posted August 22, 2009 Share Posted August 22, 2009 Jura, u brzini sam bio pregledao putopis, otud nepotrebno pšitanje Vidim da se vagoni tovare na 1. kolosijeku, očito je onaj za utovar drva još neupotrebljiv Heh, ja nemam ništa protiv trave, kad bi makoza vukla bar 50-60 (sjaćam se da je prije 15-20 godina) na ulazu u velički kolodvor stajalo ograničenje 40!). Inače, ne znam postoji li bolje mjesto za roštilj od Velike Problem je, međutim, što je promet na kapaljku. Zatio mi stvarno nije jasno zašto ne ubace šveda jer bi po broju putnika on bio primjereniji (jedino ako narančastih nema dovoljno). Usput o sačekušama: moj je san napraviti jednu kod sjevernog ulaza u Trenkovo. Kasno popodne bi bilo idealno, no teretni ide samo ujutro... Quote Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ivog Posted August 23, 2009 Share Posted August 23, 2009 Jako lijepo, al baš mi je drago da si dobar dio vremena posvetio i putnicama.. Malo to uljepša putopis.. Je koja skužila da ju fotkaš? Je bilo kakvih komentara? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jura Posted August 23, 2009 Author Share Posted August 23, 2009 Je koja skužila da ju fotkaš?Je bilo kakvih komentara? Nijedna, tako da nije bilo nikakvih komentara. U biti, nikada nijedna nije skužila da ju fotkam - tako da sam to usavršio. Zaboravih, hvala svima na pohvalama! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.